Jammer. Ik wilde ervoor pleiten iedereen een yogapant aan te laten doen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 14:59 schreef Adolecens het volgende:
En "leggings zijn geen broeken", herinnert de flyer de toerist.
In Nederland mogen ze toch ook geen boerka dragen dus wij als " vrij land"doen eigenlijk hetzelfdequote:Op woensdag 28 mei 2014 15:00 schreef HeatWave het volgende:
Uhuh, aanpassen aan de islam, is altijd het hoofddoel geweest, maar dit is een iets duidelijker bewijs.
En hoeveel discussie, walging en protest uit de islamitische hoek veroorzaakte dat wel niet?quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:08 schreef Elan het volgende:
[..]
In Nederland mogen ze toch ook geen boerka dragen dus wij als " vrij land"doen eigenlijk hetzelfde
Het zou je maar gebeuren dat je je ziel kwijtraakt door zo'n stomme toerist die van alles en iedereen foto's maakt.quote:
Dat klopt trouwens niet (fout NOS en niet van TS) want het gaat om een woordvoerder van een islamitisch centrum.quote:Op woensdag 28 mei 2014 14:59 schreef Adolecens het volgende:
Volgens een woordvoerder van de regering lopen steeds meer toeristen er "onbeschaafd" bij, vooral in winkelcentra.
http://www.bbc.co.uk/newsbeat/27599689quote:Ahead of the launch Nasser Al Maliki, chief of public relations at the Fanar Qatar Islamic Cultural Center in Doha, told Gulf News: "The amount of immodest clothing is growing in public places, especially shopping malls.
Kan ook, kies er gewoon voor om niet naar dat land te gaan.quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:15 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Ik heb hier een beetje een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant dien je de gebruiken in een land te respecteren, maar aan de andere kant vind ik dat iedereen zich ook zou moeten mogen kleden zoals hij/zij dat wil.
quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:05 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Jammer. Ik wilde ervoor pleiten iedereen een yogapant aan te laten doen.
Niet meer of minder dan hier schat ik?quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:12 schreef Adolecens het volgende:
[..]
En hoeveel discussie, walging en protest uit de islamitische hoek veroorzaakte dat wel niet?
Dit.quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:15 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Ik heb hier een beetje een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant dien je de gebruiken in een land te respecteren, maar aan de andere kant vind ik dat iedereen zich ook zou moeten mogen kleden zoals hij/zij dat wil.
Ik zeg nergens dat ik de gebruiken in het land niet zal respecteren en me niet aan zal passen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kan ook, kies er gewoon voor om niet naar dat land te gaan.
Dat je in kerken niet mag fotograferen met flits heeft volgens mij niets te maken met religie, iemand gaf een keer aan dat flitslicht slecht is voor de kunstwerken die daar aanwezig zijn. Of het waar is geen idee, kan er ook weinig over vinden. Klinkt in ieder geval aannemelijk.quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:21 schreef Verbodsbord het volgende:
Ik heb een gruwelijke hekel aan de islam,maar dit lijkt me niet meer dan logisch eigenlijk, aanpassen of oprotten.
Haalt ook altijd het bloed onder m'n nagels vandaan dat je bijvoorbeeld in oude kerken in Italië (om maar wat te noemen) mensen in tanktops en hotpants ziet lopen en ziet fotograferen met flits, terwijl er overal duidelijk staat dat dit niet toegestaan is.
Klopt, maar toont toch wel een zeker gebrek aan respect.quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:33 schreef bondage het volgende:
[..]
Dat je in kerken niet mag fotograferen met flits heeft volgens mij niets te maken met religie, iemand gaf een keer aan dat flitslicht slecht is voor de kunstwerken die daar aanwezig zijn. Of het waar is geen idee, kan er ook weinig over vinden. Klinkt in ieder geval aannemelijk.
Een dergelijke tekst in westerse landen verkondigen levert heel veel kritiek op, "dwingen" we ze aan te passen aan onze cultuur etc. etc. etc.quote:"If you are in Qatar, you are one of us" .
Het zou pas interessant worden als de hoofddoekjes in Nederland afgaan in het kader van 'reflect your respect'. Maar respect gaat niet altijd twee kanten op.quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet meer of minder dan hier schat ik?
Daarbij is het bijvoorbeeld in landen als Jordanië al jaren vrij gebruikelijk om als vrouwelijke toeriste een hoofddoekje te dragen dus die hele ophef ontgaat me.
In elk geval als je buik zo'n vetkwab is als op het plaatje.quote:
Jongen, als je dat hier verkondigt ben je gelijk gebombardeerd tot staatsracist #1. En in Qatar is het doodnormaal.quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:21 schreef Verbodsbord het volgende:
Ik heb een gruwelijke hekel aan de islam,maar dit lijkt me niet meer dan logisch eigenlijk, aanpassen of oprotten.
Maar wij moeten perse het braafste jongetje van de klas zijn. En we moeten natuurlijk de Islamitische wereld te vriend houden, anders worden ze boos, zijn we racistisch, worden we geboycot en wordt de olie net zoals in 1973 duurder. Dat moeten we niet willen met z'n allenquote:Op woensdag 28 mei 2014 14:59 schreef Adolecens het volgende:
Mooi dit
Als we zoiets in Nederland zouden doen, "Je bent in Nederland, gedraag je als één van ons" Staat de (islamitische) wereld op z'n kop, zijn we racisten, niet tolerant, bevorderen we het integratie proces niet en nog meer van die onzin. En als "wij" die kant opgaan, hebben we ons onszelf aan te passen aan hun normen, waarden en levensstijl...
Ik vind de vergelijking wat scheef. De boerka is aan de andere kant van het spectrum vergelijkbaar met naaktloperij, niet met het verschil tussen een gewoon en een mouwloos t-shirt.quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:08 schreef Elan het volgende:
[..]
In Nederland mogen ze toch ook geen boerka dragen dus wij als " vrij land"doen eigenlijk hetzelfde
Vanuit Westers perspectief wellicht, ja.quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:55 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ik vind de vergelijking wat scheef. De boerka is aan de andere kant van het spectrum vergelijkbaar met naaktloperij, niet met het verschil tussen een gewoon en een mouwloos t-shirt.
Dat klopt, omdat wij wel goed bij ons hoofd zijn, slimmerd.quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:52 schreef Scorpie het volgende:
Heel Nederland zou ontploffen als men hier zulke regels aan buitenlandse bezoekers zou opleggen![]()
Qatar is toch geen moskee?quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:57 schreef Re het volgende:
in sommige kerken kom je er ook niet in met korte broek en tanktop, en waarom zou je in godsnaam toerist willen zijn in Qatar?
Je bent dus gewoon een vieze racist en ziet deze mensen als minderwaardig.quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat klopt, omdat wij wel goed bij ons hoofd zijn, slimmerd.
Nou nee hoor Koos, ik moet gewoon lachen om al die verontwaardigde figuren zoals jij.quote:Je bent een beste jongen, maar keer op keer bewijs je dat je het IQ hebt van een bedorven worstenbroodje.
Ik heb weinig op met mensen die anderen kledingregels op willen leggen. Dat klopt, bedorven worstenbroodje.quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bent dus gewoon een vieze racist en ziet deze mensen als minderwaardig.
Natuurlijk vanuit Westers perspectief. Jij maakt de vergelijking met de boerka, niet de machthebbers in Qatar. Verder ben je Nederlands burger (neem ik aan). Dus natuurlijk praat ik met jou vanuit Westers perspectief.quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Vanuit Westers perspectief wellicht, ja.
Fout die veel mensen maken hun eigen, vrije perspectief op de wereld vergelijken met dat van een (streng) islamitisch land.
en dreigen ondertussen met een hoge geldboete en/of een half jaar gevangenis strafquote:Op woensdag 28 mei 2014 16:02 schreef Karrs het volgende:
Ze vragen het netjes, dus lijkt 't me geen enkel bezwaar.
Maar dat valt nauwelijks op, je ziet vooral zonnige, kleurige tekeningetjes. Kortom, ze hebben een goed marketingbureau op de kop getikt.quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:08 schreef Adolecens het volgende:
[..]
en dreigen ondertussen met een hoge geldboete en/of een half jaar gevangenis straf
Waar denk je dat je heengaat als je naar Qatar gaat? Je moet wel een béétje aan voorbereiding doen, nietwaar? Je gaat in cultureel opzicht terug in de tijd en moet daar dus rekening mee houden.quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:08 schreef Adolecens het volgende:
[..]
en dreigen ondertussen met een hoge geldboete en/of een half jaar gevangenis straf
Een half jaar gevangenisstraf ja? Das hoger dan de gemiddelde pedofiel of doodrijder in Nederland krijgt.quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:08 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Wie is hier precies verontwaardigd? Jij bent meer het type dat direct scandeert:quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:59 schreef Scorpie het volgende:
Nou nee hoor Koos, ik moet gewoon lachen om al die verontwaardigde figuren zoals jij.
quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:10 schreef Lkw het volgende:
[..]
Maar dat valt nauwelijks op, je ziet vooral zonnige, kleurige tekeningetjes. Kortom, ze hebben een goed marketingbureau op de kop getikt.
quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een half jaar gevangenisstraf ja? Das hoger dan de gemiddelde pedofiel of doodrijder in Nederland krijgt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |