En een ramp voor Nederlandquote:Op zondag 25 mei 2014 23:37 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het VK uit de EU zou een grote klap zijn voor de EU.
De Europese Raad met Mark Rutte erin, de Europese Commissie met Neelie Kroes erin, de EVP met Corine Wortmann als vice-voorzitter, de Groenen met Bas Eickhout als vice-voorzitter.quote:Op zondag 25 mei 2014 23:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Gelukkig heeft Nederland bijna niks te zeggen. Wat was het, 3.4%?
Oh, maar ook in het EP hebben de beschaafde partijen een ruime meerderheid.quote:Op zondag 25 mei 2014 23:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Vergeet Dijsselbloem niet.quote:Op zondag 25 mei 2014 23:38 schreef MilaNL het volgende:
[..]
En een ramp voor Nederland
[..]
De Europese Raad met Mark Rutte erin, de Europese Commissie met Neelie Kroes erin, de EVP met Corine Wortmann als vice-voorzitter, de Groenen met Bas Eickhout als vice-voorzitter.
Heel de EU zit vol met Nederland.
Wij zijn toch de motor achter de liberale fractie, vergeleken met ons zetelaantal.quote:Op zondag 25 mei 2014 23:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zo ruim is die meerderheid nu niet meer.quote:Op zondag 25 mei 2014 23:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh, maar ook in het EP hebben de beschaafde partijen een ruime meerderheid.
Het VK heeft een erg goede onderhandelingspositie. Dat gaat geen enkel probleem worden.quote:Op zondag 25 mei 2014 23:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nonsens, dat wordt gewoon veel lastiger.
Pas nadat ie uit de slangenkuil weg is jaquote:Op zondag 25 mei 2014 23:40 schreef Martinello het volgende:
Bolkestein weet het nog altijd goed te verwoorden
De postkoets uit Groningen is al onderweg naar Den Haagquote:Op zondag 25 mei 2014 23:40 schreef borisz het volgende:
Kan iemand verbinding maken met Groningen? Daar zijn nog geen enkele resultaten van binnen.
En dan met trekschuit het markermeer overquote:Op zondag 25 mei 2014 23:41 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De postkoets uit Groningen is al onderweg naar Den Haag
Nog maar een 7/8-meerderheid. Ja, nou, dat is krap aan zeg!quote:Op zondag 25 mei 2014 23:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zo ruim is die meerderheid nu niet meer.
quote:Op zondag 25 mei 2014 23:41 schreef Nintex het volgende:
Ik denk dat dat gaat wringen in de regering en Farage nog dit jaar de nieuwe premier is.
Neem zogoed is die positie niet. Het VK heeft meer belang bij de EU dan andersom.quote:Op zondag 25 mei 2014 23:40 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het VK heeft een erg goede onderhandelingspositie. Dat gaat geen enkel probleem worden.
536 (EVP, S&D, ALDE en de Groenen) van de 750 zetels (71,5% van de zetels) is toch wel een behoorlijk ruime meerderheid.quote:Op zondag 25 mei 2014 23:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik kan je geruststellen, want dat gaat nooit gebeuren.quote:Op zondag 25 mei 2014 23:41 schreef Nintex het volgende:
Engeland gaat interessant worden, Labour is helemaal kapot en de LibDems zijn opgeblazen. Ik denk dat dat gaat wringen in de regering en Farage nog dit jaar de nieuwe premier is.
Maar ze hebben nog steeds een meerderheid. De Groenen en Liberalen zijn trouwens toch ook helemaal niet Eurosceptisch?quote:Op zondag 25 mei 2014 23:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ach, daaromquote:Op zondag 25 mei 2014 23:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
536 (EVP, S&D, ALDE en de Groenen) van de 750 zetels (71,5% van de zetels) is toch wel een behoorlijk ruime meerderheid.
De opkomst was nu maar 36 % hé ... Dat gaat bij de "echte" verkiezingen daar wel even anders zijn ...quote:Op zondag 25 mei 2014 23:41 schreef Nintex het volgende:
Engeland gaat interessant worden, Labour is helemaal kapot en de LibDems zijn opgeblazen. Ik denk dat dat gaat wringen in de regering en Farage nog dit jaar de nieuwe premier is.
Wat is dit voor absurd argumentquote:Op zondag 25 mei 2014 23:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En in de eerste divisie kun je ook kampioen worden
Ze hebben allebei belang bij een goed akkoord.quote:Op zondag 25 mei 2014 23:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Neem zogoed is die positie niet. Het VK heeft meer belang bij de EU dan andersom.
quote:Op zondag 25 mei 2014 23:43 schreef MilaNL het volgende:
Gaan we nu allemaal juichen voor de Gouden Dageraad? Want die zijn anti-EU.
quote:Op zondag 25 mei 2014 23:44 schreef Nintex het volgende:
Grappig die grieken 10% voor Golden Dawn, oftewel de Nazi's. De Duitsers hebben ook 1 Nazi in het Europees parlement straks.
twitter:JeroenStans twitterde op zondag 25-05-2014 om 23:44:23ANP meldt: D66 MEESTE STEMMEN, CDA MEESTE ZETELS IN EP reageer retweet
huh?quote:Op zondag 25 mei 2014 23:45 schreef borisz het volgende:
twitter:JeroenStans twitterde op zondag 25-05-2014 om 23:44:23ANP meldt: D66 MEESTE STEMMEN, CDA MEESTE ZETELS IN EP reageer retweet
De stemwijzer zei dat ik in Nederland D66 moest stemmen en in Griekenland voor Gouden Dageraad - met precies dezelfde antwoorden op dezelfde vragen. Het kan verkeren...quote:Op zondag 25 mei 2014 23:43 schreef MilaNL het volgende:
Gaan we nu allemaal juichen voor de Gouden Dageraad? Want die zijn anti-EU.
Wat zal het kereltje balenquote:Op zondag 25 mei 2014 23:45 schreef borisz het volgende:
quote:Op zondag 25 mei 2014 23:45 schreef borisz het volgende:
Lijstverbinding. CDA heeft een verbinding met CU/SGPquote:
Ja hoe zit dat eigenlijk? Hoe kan een partij meer zetels krijgen, terwijl ze minder stemmen hebben?quote:Op zondag 25 mei 2014 23:45 schreef borisz het volgende:
eensquote:Op zondag 25 mei 2014 23:45 schreef YazooW het volgende:
Een journalist die de woorden "enge partij" in de mond neemt... Niet dat ik het er niet mee eens ben maar een journalist moet dit soort uitspraken niet doen.
lijstverbinding.quote:Op zondag 25 mei 2014 23:46 schreef Max23 het volgende:
[..]
Ja hoe zit dat eigenlijk? Hoe kan een partij meer zetels krijgen, terwijl ze minder stemmen hebben?
Dan mogen de Britten flink schuiven.quote:Op zondag 25 mei 2014 23:44 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ze hebben allebei belang bij een goed akkoord.
Lijstverbinding, helpt bij het krijgen van een restzetel.quote:Op zondag 25 mei 2014 23:46 schreef Max23 het volgende:
[..]
Ja hoe zit dat eigenlijk? Hoe kan een partij meer zetels krijgen, terwijl ze minder stemmen hebben?
Zoiets achterlijks. Voegt niks toe, geeft alleen meer kans op zetels. Geen risico, niks.quote:
Als je ziet wat die partij allemaal op haar kerfstok heeft dan mag je gerust wel het labeltje "enge partij" gebruiken.quote:Op zondag 25 mei 2014 23:45 schreef YazooW het volgende:
Een journalist die de woorden "enge partij" in de mond neemt... Niet dat ik het er niet mee eens ben maar een journalist moet dit soort uitspraken niet doen.
PVV dus even groot als D66. In your face kereltje Pechtoldquote:Op zondag 25 mei 2014 23:47 schreef YazooW het volgende:
NOS breaking news app zegt nu: CDA 5 zetels, D66 en PVV op 4.
Dan nog, mag het eigenlijk wel? De EU-regels zeggen dat de verkiezingen proportioneel moeten zijn en daar lijkt mij dit toch echt absoluut niet aan voldoen.quote:Op zondag 25 mei 2014 23:46 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Lijstverbinding, helpt bij het krijgen van een restzetel.
Of als je rozen uit gaat delen tijdens verkiezingscampagnes..quote:Op zondag 25 mei 2014 23:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik wil niet vervelend doen maar als je je partij naar een plant noemt vraag je er om.
quote:Op zondag 25 mei 2014 23:47 schreef Hoplahopla het volgende:
10% van de stemmen voor een Nazi-partij...Dit zal Griekenland nog verder destabiliseren...
Boeiend ze komen toch niet aan de macht.quote:Op zondag 25 mei 2014 23:47 schreef Be-Smart het volgende:
[..]
Reageren op jou heeft dus niet zoveel zin, je bent niet goed snik.
quote:Op zondag 25 mei 2014 23:48 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
PVV dus even groot als D66. In your face kereltje Pechtold
Het is ook een enge partijquote:Op zondag 25 mei 2014 23:45 schreef YazooW het volgende:
Het is in het voordeel van de totale lijstverbinding, maar kan in sommige gevallen in het nadeel van een van de partijen in de lijstverbinding werken.quote:Op zondag 25 mei 2014 23:47 schreef Zorro het volgende:
[..]
Zoiets achterlijks. Voegt niks toe, geeft alleen meer kans op zetels. Geen risico, niks.
Vertellen wat voor nare dingen die partij doet is niks mee. Het een "enge partij" noemen is een mening van de journalist, die moet hij voor zich houden.quote:Op zondag 25 mei 2014 23:47 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als je ziet wat die partij allemaal op haar kerfstok heeft dan mag je gerust wel het labeltje "enge partij" gebruiken.
Hoezo is dat in zijn face? PVV verliest, D66 wint.quote:Op zondag 25 mei 2014 23:48 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zoals?quote:Op zondag 25 mei 2014 23:47 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als je ziet wat die partij allemaal op haar kerfstok heeft dan mag je gerust wel het labeltje "enge partij" gebruiken.
De PVV verliest nog steedsquote:Op zondag 25 mei 2014 23:48 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik blij dat ik blank ben.quote:Op zondag 25 mei 2014 23:49 schreef Tchock het volgende:
Ik wil iedereen even herinneren aan het partijlogo van Gouden Dageraad. Gewoon, voor de leuk.
[ afbeelding ]
Vind ik die Poolse partij met openlijke liefde naar Adolf ergerquote:Op zondag 25 mei 2014 23:49 schreef Tchock het volgende:
Ik wil iedereen even herinneren aan het partijlogo van Gouden Dageraad. Gewoon, voor de leuk.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 25 mei 2014 23:48 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Tyfuszooi, volgende keer beter dan maar.quote:Op zondag 25 mei 2014 23:47 schreef YazooW het volgende:
NOS breaking news app zegt nu: CDA 5 zetels, D66 en PVV op 4.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |