Vroeg, definitely vroeg!!quote:Op zondag 8 juni 2014 15:19 schreef LTVDK het volgende:
Even een vraag tussendoor, ik wil morgen naar de Ikea (Breda), aangezien ik niet levensmoe ben en alleen een paar rolgordijntjes nodig heb. Wat is dan de beste tijd om te gaan, gelijk om 10.00 of net voor sluitingstijd?
quote:Op zondag 8 juni 2014 23:27 schreef Bossmuis het volgende:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70218091/
Hoe werkt die afmeting precies? zijn de gordijnen samen 145x300cm, of krijg ik 2 gordijnen van elk 145x300cm?
quote:Goed om te weten
Inhoud: 2 gordijnen
De maataanduiding geldt voor elk afzonderlijk gordijn.
Buis haakse slijper met dunne rvs schijf. Gordijn zelf langs een rechte rij met een nieuw stanley mesje. Bijgeleverde schroefjes de prullenbak in. Goede schroefjes in vetten voordat je ze in hout schroeft. Goed passend bitje gebruiken.quote:Op maandag 9 juni 2014 12:33 schreef LTVDK het volgende:
Iemand nog handige tips om de breedte in te korten?
Als je je vraag Tweet naar @ikeahelpt dan krijg je het snelste een antwoord.quote:Op maandag 9 juni 2014 17:19 schreef Essebes het volgende:
Vraagje voor de kenners:
Heb zojuist een IKEA Erik ladeblok op de kop getikt. Zo eentje: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30151808/
Vraag: zijn de wieltjes los bij te bestellen, aangezien deze (vraag me niet waarom) er vanaf waren. De bevestigingspin zit er nog wel (en daar leunt het blok nu dus op). Het middelste wieltje voor zit er nog op.
Er zit 1 sleuteltje bij. Klopt dat, of kan ik ergens een tweede sleuteltje bijbestellen? Of moet ik darvoor gewoon even langs een sleutelmaker?
Bijkomende uitdaging: woon in Kazachstan en kom over 4 weken naar NL, zou dus graag willen weten hoe ik dit het efficiëntst zou kunnen regelen
Nopequote:Op maandag 9 juni 2014 18:07 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Als je je vraag Tweet naar @ikeahelpt dan krijg je het snelste een antwoord.
Geen ikea in Kazachstan?
Zeker geen bouwmarkt in Kazachstan (niet het assortiment wat we in NL gewend zijn)quote:Op maandag 9 juni 2014 18:10 schreef Holenbeer het volgende:
wieltjes zien er vrij standaard uit. Kan je niet gewoon wat uit de bouwmarkt halen?
Op=opquote:Op maandag 9 juni 2014 19:35 schreef dromewaris het volgende:
Iemand enig idee of er nog een actie komt met applaro tuinset en/of hallo tuinsets?
wat doe je daar dan?!quote:Op maandag 9 juni 2014 18:39 schreef Essebes het volgende:
[..]
Zeker geen bouwmarkt in Kazachstan (niet het assortiment wat we in NL gewend zijn)
Dat wist ik niet, dank je!quote:Op maandag 9 juni 2014 19:32 schreef loecje het volgende:
mocht de ikea het niet kunnen oplossen...
even een van de pennetjes meenemen naar nederland. die zijn maatbepalend voor de wieltjes.
Feitelijk zijn de wieltjes hoe dan ook los te bestellen onder bestelnummer 109451. Of IKEA dit ook wíl is een tweede omdat dit in principe alleen voor aftersales bedoeld is. Sleuteltje is waarschijnlijk niet los aan te komen omdat deze geen onderdeelnummer heeft.quote:Op maandag 9 juni 2014 17:19 schreef Essebes het volgende:
Vraagje voor de kenners:
Heb zojuist een IKEA Erik ladeblok op de kop getikt. Zo eentje: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30151808/
Vraag: zijn de wieltjes los bij te bestellen, aangezien deze (vraag me niet waarom) er vanaf waren. De bevestigingspin zit er nog wel (en daar leunt het blok nu dus op). Het middelste wieltje voor zit er nog op.
Er zit 1 sleuteltje bij. Klopt dat, of kan ik ergens een tweede sleuteltje bijbestellen? Of moet ik darvoor gewoon even langs een sleutelmaker?
Bijkomende uitdaging: woon in Kazachstan en kom over 4 weken naar NL, zou dus graag willen weten hoe ik dit het efficiëntst zou kunnen regelen
Op=op?quote:Op maandag 9 juni 2014 19:40 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Op=op
Aan de vestiging zelf om ze in de uitverkoop te doen.
Zou dat al ergens bekend zijn of er volgend jaar een andere serie komt ipv applaro?quote:Op maandag 9 juni 2014 23:11 schreef JohnB52 het volgende:
Elk seizoen komen er nieuwe series, sommige series komen ook terug, zoals de Appelaro
Maar als het nu in de aanbieding is, dan is datwel een mooie kans.
Geen idee, in ieder geval krijgen "wij" dat pas in de folder te zien.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 18:25 schreef dromewaris het volgende:
[..]
Zou dat al ergens bekend zijn of er volgend jaar een andere serie komt ipv applaro?
quote:Belangrijkste voordelen
- Eenvoudig te bevestigen in het raamkozijn. Boren niet nodig.
- Eenvoudig op maat te knippen.
- Het rolgordijn kan met behulp van de meegeleverde klemmen in elke positie worden vastgezet.
- Als je het rolgordijn helemaal dicht wilt doen, kan je het aan de onderkant van het raamkozijn met behulp van het meegeleverde klittenband vastzetten.
Volgens de site kan het ook dwars. Maar dat zal wel snel doorzakken zonder roede.quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:11 schreef Nixxor het volgende:
Ik heb de SCHOTTIS bij een kennis in het echt gezien.
De bovenkant plak je vast met dubbelzijdig tape aan je raam vast.
De onderkant doe je met een klittenbandstrook die je op je raam plakt en het klittenband dat op het gordijn zit vast/los maken. Die "knijper" om het halverwege vast te zetten heb ik niet gezien.
Ik zou ook niet weten waaraan je hem dan vast moet maken. er zit niets van rails bij oid.
Het spul zelf is een soort kruising tussen stof en papier. Als je hem op je raam zelf plakt net over het glas zegmaar, in plaats van je kozijn dat aan je huis vast zit dan kun je je raam gewoon open/dicht doen.
Ik zou het zelf meer zien als een soort "flexibelere" raamfolie, je kan het zo nu en dan is open doen. Maar te vaak moet je het niet willen/doen.
http://www.ikea.com/ru/ru(...)_AA-20001-14_pub.pdfquote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:32 schreef athlonkmf het volgende:
heeft iemand misschien de installatiehandleiding van een faktum hoge kast voor een koelkast?
Ik heb dus een vervangende koelkast besteld, en vraag me nu eigenlijk af of die hoge kast wel goed was geïnstalleerd. (ja, na zoveel jaar)
Onderaan zit namelijk een plint voor ventilatie, maar de kast zelf is helemaal hermetisch afgesloten. Dus waar gaat de ventilatie naar toe? Ik vroeg me dus af of ik niet onderaan de kastbodem een paar gaten moet boren voor ventilatie.
dan klopt het toch hoe het nu is geïnstalleerd. vervelend dat in NL de handleidingen niet meer te krijgen zijn...quote:Op zaterdag 14 juni 2014 23:35 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
http://www.ikea.com/ru/ru(...)_AA-20001-14_pub.pdf
Graag gedaan hoorquote:Op zondag 15 juni 2014 15:19 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
dan klopt het toch hoe het nu is geïnstalleerd. vervelend dat in NL de handleidingen niet meer te krijgen zijn...
BESTA TV-meubels zijn uit het assortiment geloof ik...quote:Op zondag 15 juni 2014 20:05 schreef Dreojs het volgende:
Ik ben echt wanhopig op zoek naar een Besta TV meubel. Ik heb er al twee, maar wil er nog een naast zetten om de hele lengte van de muur te 'vullen'.
Helaas staat hij niet meer op de website en in Amersfoort is hij nergens te bekennen (ook niet in de koopjeshoek). Misschien dat jullie iets weten? Het gaat dus om deze:
[ afbeelding ]
specs:
Besta, wit.
49 cm diep
25,5 cm hoog
120 cm breed
Oh wacht... je bedoelt de BESTA 'bank'. Die is er al een tijdje niet meer.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:12 schreef Dreojs het volgende:
Hmm ik had wel nieuwe gezien:
http://www.ikea.com/nl/nl(...)or=wit&sorting=price
of bedoelen jullie degene die ik bedoel?
Marktplaats!quote:Op zondag 15 juni 2014 20:25 schreef Dreojs het volgende:
Dat is precies wat ik niet wilde horen![]()
Maar toch bedankt voor het meedenken!![]()
Zijn er nog opties? Of moet ik zelf aan de klus?
Zou je denken ja. Er stond er drie weken geleden een op.. Toen achter het net gevist.quote:
De SKOGN toevallig?quote:Op zondag 15 juni 2014 23:30 schreef June. het volgende:
Ik heb een nyvoll bed en zag laatst in de Ikea dat ze aan het hoofdeinde van het bedframe een kussen hadden bevestigd om bijvoorbeeld fijner te lezen.
Iemand idee hoe deze heet? Kan hem niet meer terugvinden!
De klassiekers collectiequote:Op maandag 16 juni 2014 11:53 schreef Jagärtrut het volgende:
Ikea komt hier uit met een echt toffe collectie: http://www.ikea.com/ms/sv(...)lections/argang.html
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
+1.quote:
Die rechthoekige op het onderste plaatje zou ik zo kopen. Helaas is die alleen te koop bij de grootste ikea in stockholm. De rest verkopen ze ook bij 'mijn' ikea.quote:Op maandag 16 juni 2014 17:17 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
De klassiekers collectie
In een wel hele beperkte oplage; niet eens elke Zweedse vestiging gaat em verkopen.
Welke tafel trouwens? Die vierkante
Jaren 50?quote:Op maandag 16 juni 2014 11:53 schreef Jagärtrut het volgende:
Ikea komt hier uit met een echt toffe collectie: http://www.ikea.com/ms/sv(...)lections/argang.html
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je fauteuil ziet er goed uit! De gangbare banken hebben een veel te lage rugleuning.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:57 schreef Jagärtrut het volgende:
ik wil de tafel van het tweede plaatje... En de stoel van het eerste plaatje. Die past goed bij deze stoel die ik al heb: [ afbeelding ]
Yes, gevonden! en nog met de lades die onze huidige kasten al hebben ook! Het wordt een IKEA hack, hier posten?quote:Op zondag 15 juni 2014 20:05 schreef Dreojs het volgende:
Ik ben echt wanhopig op zoek naar een Besta TV meubel. Ik heb er al twee, maar wil er nog een naast zetten om de hele lengte van de muur te 'vullen'.
Helaas staat hij niet meer op de website en in Amersfoort is hij nergens te bekennen (ook niet in de koopjeshoek). Misschien dat jullie iets weten? Het gaat dus om deze:
[ afbeelding ]
specs:
Besta, wit.
49 cm diep
25,5 cm hoog
120 cm breed
Zijn ook remakes.quote:Op maandag 16 juni 2014 17:32 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
+1.
Mooie nieuwe collectie, lijkt een beetje op klassiek Deens design uit de jaren 50-60.
Ja, dat was me al duidelijk.quote:
Ik kan niet vinden of je't in Nederland gaat kunnen kopen. Weet iemand dit?quote:Op maandag 16 juni 2014 17:17 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
De klassiekers collectie
In een wel hele beperkte oplage; niet eens elke Zweedse vestiging gaat em verkopen.
Welke tafel trouwens? Die vierkante
Ik ben het wel met je eens, niets gaat natuurlijk boven de originelen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 13:47 schreef friekin_ het volgende:
Ik ben toch echt meer van het echte oude spul. Die fineer trek ik niet zo goed. Ik vind de ontwerpen wel mooi, maar denk dat het materiaal me tegen staat.
Heb je al op de site gekeken?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:44 schreef Crientj het volgende:
Weet iemand hoe het zit met de garantie op led lampen? In februari een stel lampen gekocht, de eerste is inmiddels kapot. Heb de bon nog liggen - Teruggaan?
Ooooh prachtig.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:53 schreef Jagärtrut het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jep, kon het er alleen niet duidelijk uit opmaken. Zal 'm de volgende keer meenemen en eens vragen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:47 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Heb je al op de site gekeken?
Het lijkt me dat je in zekere zin het recht op omruiling hebt.
Yes pls! Altijd leuk, een hack.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:46 schreef Dreojs het volgende:
[..]
Yes, gevonden! en nog met de lades die onze huidige kasten al hebben ook! Het wordt een IKEA hack, hier posten?
Momenteel is het een doolhof. Het was de kleinste winkel in Nederland en wordt nu de grootste. Het is nu stampvol en heeft nóg kleinere, volle modelkamertjes. Als het formeel heropend is, zal ik eerst de nieuwe plattegrond moeten bestuderen op haalbaarheid - dus of er genoeg zijpoortjes zijn om het te lopen te houden.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Prachtig, die klassiekerscollectie. Was vandaag in de vestiging in Utrecht, ik liep me het leplazarus, wat een afstanden zeg. Er wordt nog flink ge/verbouwd. Zg een mooie gele hoogglanskleur van Besta Burs. De nieuwe lichtroze en lichtgroene kleuren van Lack en Kallax vond ik heel eng. Ik zat in het restaurant op een Tobias stoel en nu wil ik 4 daarvan voor mijn eettafel, dus ik ga maar weer eens hard sparen.
Het lijkt me sterk dat het de grootste wordt, want Utrecht was 20.200 m² groot, en er komt 12.000 m² bij.quote:Op woensdag 25 juni 2014 00:05 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Momenteel is het een doolhof. Het was de kleinste winkel in Nederland en wordt nu de grootste. Het is nu stampvol en heeft nóg kleinere, volle modelkamertjes. Als het formeel heropend is, zal ik eerst de nieuwe plattegrond moeten bestuderen op haalbaarheid - dus of er genoeg zijpoortjes zijn om het te lopen te houden.
Kleine follow up: heb de klantenservice via Twitter benaderd en uitgelegd wat ik zoek en of ze me konden/wilden helpen. Afgelopen maandag, bij mijn aankomst in NL lagen er netjes 4wieltjes bij mijn ouders op mij te wachten.quote:Op maandag 9 juni 2014 17:19 schreef Essebes het volgende:
Vraagje voor de kenners:
Lampje meegenomen, bon werd gescant en kreeg zonder problemen mn geld terug voor een nieuw lampje. Helemaal primaquote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:54 schreef Crientj het volgende:
[..]
Jep, kon het er alleen niet duidelijk uit opmaken. Zal 'm de volgende keer meenemen en eens vragen.
Ikea/Utrecht gaat volgens de informatiepanelen van 18.000 naar 40.000 m2 en ik herinner me trotste praat dat ze van de kleinste de grootste zouden worden.quote:Op woensdag 25 juni 2014 00:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat het de grootste wordt, want Utrecht was 20.200 m² groot, en er komt 12.000 m² bij.
Dat maakt een totaal van 32.200 m² winkeloppervlak, en van de 12 Ikea's die er zijn (Zwolle niet meegeteld, want die is er nog niet), zijn er 7 groter.
Ja, dat kan wel trotse praat zijn geweest, maar Groningen is al groter.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:33 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ikea/Utrecht gaat volgens de informatiepanelen van 18.000 naar 40.000 m2 en ik herinner me trotste praat dat ze van de kleinste de grootste zouden worden.
Geen idee... zo te zien kun je alleen maar basiselementen invoegen. Beetje vreemd.quote:Op donderdag 26 juni 2014 11:53 schreef Cathmar het volgende:
Ik kan in de Pax planner niet vinden waar je planken en lades toe kunt voegen![]()
(is dat veranderd?)
Als je een geplaatst basiselement selecteert kun je rechts de onderste knop "Kastinrichting" selecteren en vervolgens dingen erin slepenquote:Op donderdag 26 juni 2014 11:53 schreef Cathmar het volgende:
Ik kan in de Pax planner niet vinden waar je planken en lades toe kunt voegen![]()
(is dat veranderd?)
Merci, gelukt!quote:Op donderdag 26 juni 2014 23:20 schreef Nixxor het volgende:
[..]
Als je een geplaatst basiselement selecteert kun je rechts de onderste knop "Kastinrichting" selecteren en vervolgens dingen erin slepen
Spannend!quote:Op zaterdag 28 juni 2014 18:50 schreef _Dido_ het volgende:
Binnenkort verhuizen = spullen bij IKEA kopen.
Er komt iig een Kallax-kast, geweldig idee om in een kast zowel boeken, dvd's als prullaria kwijt te kunnen.
Mijn halve interieur komt bij de Ikea vandaan, maar ik heb 1 goede tip: Gebruik de planners, maak een boodschappenlijst, en print deze uit. Dan weet je hoe veel je mee gaat slepen, en ga je geen impulsieve dingen kopen die je nog niet nodig hebt. Het eigen aanhangertje wat ik 1,5 jaar geleden mee had was eigenlijk te klein, iets te veel impulsief geweestquote:Op zaterdag 28 juni 2014 18:50 schreef _Dido_ het volgende:
Binnenkort verhuizen = spullen bij IKEA kopen.
Er komt iig een Kallax-kast, geweldig idee om in een kast zowel boeken, dvd's als prullaria kwijt te kunnen.
Thxquote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:26 schreef Resistor het volgende:
[..]
Mijn halve interieur komt bij de Ikea vandaan, maar ik heb 1 goede tip: Gebruik de planners, maak een boodschappenlijst, en print deze uit. Dan weet je hoe veel je mee gaat slepen, en ga je geen impulsieve dingen kopen die je nog niet nodig hebt. Het eigen aanhangertje wat ik 1,5 jaar geleden mee had was eigenlijk te klein, iets te veel impulsief geweest![]()
(maar goed, 3 PAX kasten, 2x 120cm BESTÅ, een 60cm BESTÅ, buro met bovendeel, bovenkasten, panelen, losse planken en burobladen... uiteindelijk diverse keren geweest, per kamer werken is het makkelijkste)
Maar de Ikea is maar op 13 minuten rijden
Alleen de stoffen zitbanken? Of ook Poäng stoelen en hoezen? Moet nog een paar nieuwe hoezen hebben.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:32 schreef Adelante het volgende:
Vanaf maandag 15% korting op alle stoffen zitbanken.
Billy's zouden vanaf augustus weer gewoon voorradig moeten zijn, ze worden iets aangepast. Iig, dat werd mij vrijdag verteld doen ik voor een leeg schap Billy's in Haarlem stond met de intentie om 1 grote billy te kopenquote:Op maandag 30 juni 2014 15:30 schreef Tink89 het volgende:
Shit, shit, shit... Ik had gemist dat de zwarte billy's uit het assortiment gaan en nu zijn ze in Breda al hartstikke op.
Iemand een zwarte (breda of smalle, 2.02 hoog) over?
Op internet staan bij de banken Family prijzen, bij de fauteuils niet. Dus ik neem aan dat dit echt alleen op de banken geldt...quote:Op maandag 30 juni 2014 13:13 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Alleen de stoffen zitbanken? Of ook Poäng stoelen en hoezen? Moet nog een paar nieuwe hoezen hebben.
Hij is plat verpakt, dat zou al veel kunnen schelen.quote:Op maandag 30 juni 2014 16:13 schreef wootahH het volgende:
Weet iemand de afmeting van een kivik 3zits bank. Als pakket dan.. is dit te vervoeren in een stationwagon?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |