Ken genoeg mensen met asperger die gewoon een normaal gesprek kunnen voeren.quote:Op zondag 25 mei 2014 19:43 schreef silbergrun het volgende:
[..]
Wel als je Asperger hebt, blijkbaar.
Sandy Hook heeft zoveel gaten datje niet anders kan dan "het officiele verhaal" niet geloven. Vooralsnog lijkt dit een heel andere zaak...quote:Op zondag 25 mei 2014 19:33 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Gewoon dat het nergens op slaat. Een troll hoeft het niet te zijn er is zelfs een Wikipedia pagina over complottheorieën over de "sandy hoax":
https://en.wikipedia.org/(...)_conspiracy_theories
Laat me raden, je kent iemand met asperger die wel sociaal is?quote:
Tsja, ik ook wel (naar het schijnt kunnen mensen met een stoornis in het autistisch spectrum door middel van training/ervaring net als iedereen ook wel beter in het onderhouden van sociale contacten worden), maar waar het mij in deze om gaat is dat je er niet klakkeloos vanuit moet gaan dat 'een beetje sociaal doen' voor iedereen zo makkelijk is.quote:Op zondag 25 mei 2014 19:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ken genoeg mensen met asperger die gewoon een normaal gesprek kunnen voeren.
Meer is er in principe niet nodig. Ja, als je in het bedrijfsleven wil wel, maar gewoon voor sociaal contact?
Welnee.
Hij lijkt mij niet iemand met bijster veel zelfinzicht wat dat betreft...quote:Op zondag 25 mei 2014 19:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar zo moeilijk is het toch niet om een beetje sociaal te doen?
Het is niet alsof je altijd je woordje klaar moet hebben en je overal uit moet kunnen lullen ofzo. Gewoon een beetje minder monotoon praten zou al helpen bij die Elliot..
Mwau.. het zit serieus wel complexer in elkaar dan dit hoor.quote:Op zondag 25 mei 2014 19:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Laat me raden, je kent iemand met asperger die wel sociaal is?
Het is voor de meesten erg moeilijk.
:''''''')quote:Op zondag 25 mei 2014 17:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[ afbeelding ]
"sexuality will cease to exist"
Nu twijfel ik eraan of hij überhaupt bekend was met homoseksualiteit.
Dat is mogelijk inderdaad...quote:Op zondag 25 mei 2014 19:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hij lijkt mij niet iemand met bijster veel zelfinzicht wat dat betreft...
Minder monotoon praten is voor jij en ik niet moeilijk, maar ik kan me voorstellen dat iemand met asperger dan klemtonen en hoogteverschillen in spraak verkeerd gaat leggen waardoor het alsnog bizar overkomt.
Sowieso zijn Aspergers zeker niet allemaal hetzelfde, natuurlijk.quote:Op zondag 25 mei 2014 19:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau.. het zit serieus wel complexer in elkaar dan dit hoor.
Maar daar kan je beter een aparte topic voor openen.
Mwah.quote:Op zondag 25 mei 2014 19:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sandy Hook heeft zoveel gaten datje niet anders kan dan "het officiele verhaal" niet geloven. Vooralsnog lijkt dit een heel andere zaak...
Dat ook, maar heel het syndroom staat niet echt voor "minder sociaal" ofzo.quote:Op zondag 25 mei 2014 19:55 schreef silbergrun het volgende:
[..]
Sowieso zijn Aspergers zeker niet allemaal hetzelfde, natuurlijk.
Het is een symptoom...quote:Op zondag 25 mei 2014 19:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is mogelijk inderdaad...
Al zie ik niet echt een verband tussen asperger en monotoon praten.
Wel voor meer moeite met sociale interacties dan gemiddeld.quote:Op zondag 25 mei 2014 19:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat ook, maar heel het syndroom staat niet echt voor "minder sociaal" ofzo.
Ja okay, daar heb je gelijk in. Maar dat is wel een verband. Ontopic maar weer.quote:Op zondag 25 mei 2014 19:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Sterker nog, het KAN een symptoom zijn.
Het is een erg complexe stoornis hoor.
Nee en ja.. XDquote:Op zondag 25 mei 2014 19:58 schreef silbergrun het volgende:
[..]
Wel voor meer moeite met sociale interacties dan gemiddeld.
Sterker nog, ik ben er zelf 1, en ik ken er genoeg die op een normale manier sociaal kunnen doen. Hangt van de gradatie af. Sommigen kunnen helemaal niks zelfstandig en anderen ogen alleen wat verlegen.quote:Op zondag 25 mei 2014 19:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Laat me raden, je kent iemand met asperger die wel sociaal is?
Het is voor de meesten erg moeilijk.
Dat is vooral omdat jij alleen een beeld hebt van de extreme gevallen.quote:Op zondag 25 mei 2014 19:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hij lijkt mij niet iemand met bijster veel zelfinzicht wat dat betreft...
Minder monotoon praten is voor jij en ik niet moeilijk, maar ik kan me voorstellen dat iemand met asperger dan klemtonen en hoogteverschillen in spraak verkeerd gaat leggen waardoor het alsnog bizar overkomt.
Dat zou kunnen. Degenen in mijn omgeving hebben er wat meer moeite mee dan enkel in intieme relaties.quote:Op zondag 25 mei 2014 20:00 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat is vooral omdat jij alleen een beeld hebt van de extreme gevallen.
Die hebben waarschijnlijk ook een FOK! account.quote:Op zondag 25 mei 2014 20:01 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Degenen in mijn omgeving hebben er wat meer moeite mee dan enkel in intieme relaties.
quote:Op zondag 25 mei 2014 20:02 schreef Specularium het volgende:
[..]
Die hebben waarschijnlijk ook een FOK! account.
Maar het feit dat hij al een "begeleidster" had, deed bij jou geen bellen rinkelen?quote:Op zondag 25 mei 2014 20:08 schreef silbergrun het volgende:
[..]![]()
Het is natuurlijk wel zo dat vooral de negatieve uitschieters opvallen. Van een van mijn beste vrienden op de middelbare school had ik bijvoorbeeld niet eens een vermoeden, tot zijn begeleidster haar mond voorbij praatte.
Deze jonge was gewoon een loser. Het was beter geweest als die doodgepest was.quote:Op zondag 25 mei 2014 20:08 schreef silbergrun het volgende:
[..]![]()
Het is natuurlijk wel zo dat vooral de negatieve uitschieters opvallen. Van een van mijn beste vrienden op de middelbare school had ik bijvoorbeeld niet eens een vermoeden, tot zijn begeleidster haar mond voorbij praatte.
Niettemin wordt er regelmatig over de 'gemiddelde' Asperger gesproken, zoals er ook een 'gemiddelde' man, 'gemiddelde' Nederlander etcetera is. In hoeverre de dader van deze schietpartij in positieve of negatieve zin van het gemiddelde afweek (en hoe), daar valt mi weinig zinnigs over te zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |