abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141870256
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 22:35 schreef gebrokenglas het volgende:
Er wordt zoveel gehamerd op die posts van hem op de PUAHate.com site, maar het zijn totaal maar 62 posts geweest. En ook een hoop onzin.
Ik heb het gros kunnen lezen. Er zitten wel enkele bijzondere tussen maar niet zo dat je zou kunnen afleiden dat het de nieuwe mass killer zou zijn. Niet extremer dan andere posters daar.
Op welke fora zou hij nog meer hebben gezeten?
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:48:22 #277
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_141870649
Wat betreft medicatie. Ik ben geen psycholoog oid, maar ik heb het zelf niet zo begrepen op medicatie om 'mental illness' te genezen.
Zo schijn je er niet zomaar mee te mogen stoppen als je een kuur volgt, omdat het plotseling stoppen ermee, vreselijke bijwerkingen geeft, met nog ergere gevolgen dan als je er uberhaupt niet mee gestart zou zijn.

Nu was Elliot niet helemaal zonder medicatie: hij nam in elk geval Xanax en Vicodin (geen idee wat dat is).

En hij was op het laaste Risperidone voorgeschreven. Dat schijnt echt een heel heftig paardemiddel te zijn, een anti-psychose middel, 'the big stuff'. "it is prescribed to treat schizophrenia and symptoms of bipolar disorder (manic depression)."

Goed, dat wilde hij niet innemen. Maar het suggereert ergens dat hij waarschijnlijk wel andere medicatie voorgeschreven heeft gehad.
How can I make this topic about me?
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:50:18 #278
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_141870740
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 22:39 schreef Webschip het volgende:

[..]

Op welke fora zou hij nog meer hebben gezeten?
Wat ik verder nog weet heeft hij op bodybuilding.com gezeten.
Meer heb ik niet kunnen achterhalen.
pi_141871172
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 22:50 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Wat ik verder nog weet heeft hij op bodybuilding.com gezeten.
Meer heb ik niet kunnen achterhalen.
Dat is waar ook, daar postte hij ook.
  donderdag 3 juli 2014 @ 23:04:41 #280
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_141871366
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:36 schreef Webschip het volgende:
Ik meen dat de opname op 22 juni jl. had plaatsgevonden; de ontmoeting tussen Peter Rodger en de vader van Martinez al op 1 juni jl. Hoe is dat mogelijk, binnen 1 week na de gebeurtenissen al een ontmoeting...
Het contact is via de politie gelopen?
pi_141871436
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 23:04 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Het contact is via de politie gelopen?
Niet dat ik weet...

Ik ben benieuwd of er ook nog contact komt met die andere 5.
pi_141871553
Wat ik ook afvraag hoe het nu zal zijn in zijn studentenflat aan de Seville RD waar het drama heeft plaatsgevonden...
  vrijdag 4 juli 2014 @ 00:14:50 #283
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_141874487
Dat apartment zal wel een storage room worden. Niemand die daar nog in wil.
pi_141888976
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 00:14 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat apartment zal wel een storage room worden. Niemand die daar nog in wil.
Ik kan mij ook niet voorstellen dat daar nog iemand in zou willen.

Zouden de ouders echt heel verbaasd hebben kennisgenomen van Elliot's manifesto vraag ik me af...

Bijvoorbeeld dat hij koffie en andere dranken naar koppels smeet waar hij jaloers op was?

Verder krijg ik de indruk dat het Elliot niet ansich om de sex ging, maar meer om de (sociale ) status ervan. Hij hield van status. Zijn vader wou met hem voor dat idee naar LA, maar dat idee sloeg hij af. Ook ging hij niet over tot verkrachting, zelfs gedachten daarover waren hem kennelijk (gelukkig) vreemd. Je zou denken dat als hij vindt dat hij er " recht" op had, dat zoiets dan in hem op was gekomen. Nou gelukkig van niet.

Op Youtube vroegen sommigen zich af of hij niet homo was, bijvoorbeeld bij dat filmpje " Dancing is the car - Elliot Rodger style". Niks mis met dat filmpje, ik vind het zelfs heel leuk gedaan, maar dat sommigen dat misschien dachten of afvroegen vond ik niet zo heel raar eigenlijk gezien de uitstraling van het filmpje. (en wat zou het gegeven hebben by the way als hij dat was?) Rond bizar was de uitlating van een psycholoog die openlijk afvroeg of dat Elliot mogelijk vocht tegen homosexuele impulsen. Ik vond dat eerlijk gezegd nogal ver gezocht, maar weten kan je het nooit natuurlijk.

Wat ook opvalt is dat Elliot zich beklaagde dat niemand met hem uit wilde. Zijn kamergenoten zeiden echter in de media dat ze meerdere malen Elliot hadden gevraagd mee te gaan, maar dat sloeg hij steeds weer af. Kennelijk waren zijn sociale angsten een groot probleem.

Er blijkt nogal een behoorlijk discrepantie te zijn hoe Elliot dingen beleefde en hoe anderen daar tegen aankeken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Webschip op 04-07-2014 16:26:35 ]
pi_141892401
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:43 schreef Webschip het volgende:
Wat ook opvalt is dat Elliot zich beklaagde dat niemand met hem uit wilde. Zijn kamergenoten zeiden echter in de media dat ze meerdere malen Elliot hadden gevraagd mee te gaan, maar dat sloeg hij steeds weer af. Kennelijk waren zijn sociale angsten een groot probleem.
Hij vond zijn kamergenoten nerds xD
pi_141902730
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 16:23 schreef tafelkleed12 het volgende:

[..]

Hij vond zijn kamergenoten nerds xD
Sommigen inderdaad, en laat nou net degene van wie ik begreep dat hij Elliot wel eens meevroeg, zijn voormalige roommate Chris Rugg zijn.... En inderdaad, die ziet er nogal uit als een nerd en zo komt ie ook over :P

Check het maar op YouTube: zoekveld: " Chris Rugg " . Hij geeft daar een interview over Elliot, best interessant om te zien. Hij begint met de woorden " he was pretty shy" ...
pi_142001560
quote:
7s.gif Op maandag 30 juni 2014 23:15 schreef Webschip het volgende:

[..]

De foto's die ik zag, waren volgens mij voornamelijk afkomstig van zijn facebook, voornamelijk selfies, ook enkele foto's die anderen van hem maakten. Op die foto's is hij zo ongeveer rond de 20, en daarop lacht hij nooit. Elliot in zijn BMW: lacht niet, Elliot in Mercedes SUV, lacht niet. Elliot in Londen, lacht niet..., Elliot met vader en stiefmoeder bij premiere: meerder foto's: lacht niet lacht . Elliot in keuken met glas wijn: Elliot lacht maar niet..Etc. Op geen enkele selfie lacht Elliot naar de camera. Viel me op.

Op de site van BBC staat een interview van Dale Launer, een familievriend van Peter Rodger. Peter had hem gevraagd Elliot te coachen en daar vertelde hij over en hoe hij steeds zijn verwachtingen naar beneden moest bijstellen....

Elliot lachte nooit op foto's..., merkte ik dus eerder op. In het interview bevestigde Launer dat hij volgens degenen die hem kennen inderdaad nooit lachte.

Het interview, gepubliceerd op 4 juli op de site van BBC is te beluisteren. Best de moeite waard. Duur: 7 minuten.
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 22:48 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat betreft medicatie. Ik ben geen psycholoog oid, maar ik heb het zelf niet zo begrepen op medicatie om 'mental illness' te genezen.
Zo schijn je er niet zomaar mee te mogen stoppen als je een kuur volgt, omdat het plotseling stoppen ermee, vreselijke bijwerkingen geeft, met nog ergere gevolgen dan als je er uberhaupt niet mee gestart zou zijn.

Nu was Elliot niet helemaal zonder medicatie: hij nam in elk geval Xanax en Vicodin (geen idee wat dat is).

En hij was op het laaste Risperidone voorgeschreven. Dat schijnt echt een heel heftig paardemiddel te zijn, een anti-psychose middel, 'the big stuff'. "it is prescribed to treat schizophrenia and symptoms of bipolar disorder (manic depression)."

Goed, dat wilde hij niet innemen. Maar het suggereert ergens dat hij waarschijnlijk wel andere medicatie voorgeschreven heeft gehad.
@ Gebrokenglas: ik miste je eerdere post over de medicatie die hij kreeg, ik zal daar nog even naar kijken.

[ Bericht 10% gewijzigd door Webschip op 07-07-2014 13:18:02 ]
  maandag 7 juli 2014 @ 19:05:18 #288
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_142014788
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 12:52 schreef Webschip het volgende:

[..]

Op de site van BBC staat een interview van Dale Launer, een familievriend van Peter Rodger. Peter had hem gevraagd Elliot te coachen en daar vertelde hij over en hoe hij steeds zijn verwachtingen naar beneden moest bijstellen....

Elliot lachte nooit op foto's..., merkte ik dus eerder op. In het interview bevestigde Launer dat hij volgens degenen die hem kennen inderdaad nooit lachte.

Het interview, gepubliceerd op 4 juli op de site van BBC is te beluisteren. Best de moeite waard. Duur: 7 minuten.
Ow dus dat newsitem klopte wel? Het stond op de Daily Mail en ik weet niet in hoeverre dat daar allemaal klopt. Zal het opzoeken, dank voor de hint.

quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 12:52 schreef Webschip het volgende:
@ Gebrokenglas: ik miste je eerdere post over de medicatie die hij kreeg, ik zal daar nog even naar kijken.
Ja.

Ben een grondige analyse van het manifest aan het doen ... misschien later meer daarover.
Wat me opvalt is dat het best goed wegleest maar af en toe wordt de schrijftrant onderbroken door naargeestige eenregelige passages over 'how sad and unfair life has been' enzo.

Ik denk dat hij in de laatste maanden, toen hij in zo'n depri stemming was, een paar maal door zijn tekst gescrolled is en het her en der aangevuld heeft met zijn sombere gedachten die hij op dat moment had.
  maandag 7 juli 2014 @ 19:25:22 #289
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_142015609
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:43 schreef Webschip het volgende:

Er blijkt nogal een behoorlijk discrepantie te zijn hoe Elliot dingen beleefde en hoe anderen daar tegen aankeken.
In zijn posts op die PUAHate site gaf hij enorm af op die "ugly Asians".
"Asian men are ugly pieces of shit". En dat terwijl hij zelf "Eurasian" is, een halfbloed.
En een friend van hem die hij in dat Capri apartments complex had leren kennen, waar hij het goed mee kon vinden en regelmatig mee ging eten in een restaurant, was een echte Chinees (met hem was ook een interview op tv).

Ik vind dat niet echt te rijmen allemaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door gebrokenglas op 08-07-2014 17:04:07 ]
pi_142015665
Niet zo vreemd. Ik ben ook half aziaat en een stuk knapper dan zowel aziaten als blanken :P
Conscience do cost.
pi_142029741
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 19:05 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ow dus dat newsitem klopte wel? Het stond op de Daily Mail en ik weet niet in hoeverre dat daar allemaal klopt. Zal het opzoeken, dank voor de hint.

Google maar even op de term : " My friend’s son, the killer" De eerste link al, BBC-site. Daar staat het interview. Mocht je het onverhoopt niet vinden, dan hoor ik dat graag. :) Het is alleen een geluidsfragement van zo'n 7 minuten.

Een zeer boeiend interview. Hij probeerde Elliot wat te coachen en advies te geven in hoe hij contact kan maken met vrouwen, maar zonder succes. Hij dacht eerst dat Elliots enorme verlegenheid hem opbrak, of dat hij problemen met zijn " looks" zou hebben". Maar Elliot vond zichzelf "magnificent", wat Launer nog nooit iemand zo hoorde zeggen...Hij gaf Elliot " huiswerk" mee, hij moest vrouwen die hij op de campus tegenkwam een compliment geven, bijvoorbeeld over d'r haar. Maar Elliot deed dat helaas niet; hij vond " dat zij hem een compliment moesten geven. " ...

Ronduit schokkend vond ik toen hij zei dat " He (Elliot) was broken from conception" . Hij kende hem van z'n 7 of 8 jaar en vond hem toen al een vreemd jong en dat er waarschijnlijk wat meer aan de hand met hem was dan asperger (alleen).

Hij sluit af met een vergelijking met een nest van 5 puppies. Vier waren gezond en hadden plezier, maar de vijfde puppy , , Pepper was kleiner en was niet blij en gelukkig.....Zo verklaarde hij Elliot, hij was zg. dat vijfde hondje... ;( Ik geloof ook dat Elliot het niet zo getroffen had, vanaf zijn prille begin. Het hele manifesto is een groot lijdensweg.

quote:
[..]

Ja.

Ben een grondige analyse van het manifest aan het doen ... misschien later meer daarover.
Wat me opvalt is dat het best goed wegleest maar af en toe wordt de schrijftrant onderbroken door naargeestige eenregelige passages over 'how sad and unfair life has been' enzo.

Ik denk dat hij in de laatste maanden, toen hij in zo'n depri stemming was, een paar maal door zijn tekst gescrolled is en het her en der aangevuld heeft met zijn sombere gedachten die hij op dat moment had.
Dat laatste zou inderdaad goed kunnen. Hij was erg depri de laatste maanden in ieder geval. Als je zijn YouTube filmpjes van de laatste paar maanden kijkt, dan klinkt hij nogal monotoon en zwaarmoedig, al is het mogelijk dat zijn monotoon praten ook een autisme achtergrond heeft.

Het stuk is geweldig goed geschreven. Zijn moeder gaf niet voor niets een compliment aan hem, dat hij goed kon schrijven.

Hij geeft een behoorlijk inkijk in zijn ziel, ik heb het idee dat hij nooit zo open naar zijn eigen kring is geweest.... Mogelijk niet eens naar zijn eigen moeder.

Je ziet steeds weer dat hij tegen dezelfde dingen aanloopt, waar hij maar niet uitkomt. Het lukt hem als maar niet om aansluiting te vinden, en voelt zich steeds waardelozer, depressiever, bozer en zakt steeds verder weg.

Het zou mijn niet verbazen, dat de ouders - na het lezen van zijn levensverhaal - intens teleurgesteld zijn en vragen zullen hebben: " waarom, Elliot, waarom wisten wij dit niet? "

Ik lees het manifesto heel langzaam, om een beetje een beeld te vormen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Webschip op 07-07-2014 23:39:14 ]
pi_142067269
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 22:48 schreef gebrokenglas het volgende:

Lastig verhaal, ik heb er even naar gekeken. (ik ben ook geen deskundige op dit vlak).

Vooropgesteld dat hij ASS en evt OCD heeft gehad, dit is niet te genezen, ook niet met medicatie. Het is hooguit ter ondersteuning.

Ik heb hem natuurlijk daarnaast ook niet persoonlijk gekend, dus ik moet me ook baseren op zijn manifesto en wat anderen over hem hebben gezegd.

Dus met de nodige reserves kijk ik er als volgt tegenaan.

XANAX.

Wordt voorgeschreven bij angstgevoelens en gespannenheid, paniekstoornis en sociale fobie, echter niet bedoeld voor chronisch gebruik, daar het middel verslavend is. (hooguit een paar maanden te gebruiken).

Dat hij Xanax gebruikte, kijk ik niet zeker van op, gezien zijn - naar ik aanneem - gesignaleerde stoornis(sen) binnen het PDD-spectrum, in casu ASS/Asperger en OCD). Angst en paniek aanvallen komen vaak voor bij die mensen, volgens mij was Elliot een nerveus/gespannen persoon. Verder had Elliot- ook baserende op wat hij zelf in zijn manifesto opschreef en wat anderen over hem zeiden - ook last van sociale angsten. Ik kan me indenken dat behandelaar met het middel op korte termijn soelaas kon bieden.

Het middel is echter behoorlijk verslavend, ik las dat Elliot het middel mogelijk zelfs zes maanden heeft gebruikt en mogelijk meer had genomen dan de voorgeschreven dosis. Mogelijk was hij dus intussen behoorlijk verslingerd aan dit middel.

Lijkt me moeilijk te zeggen in hoeverre het middel een rol heeft gespeeld in de aanloop van de rampage. Helemaal in het licht dat Elliot veel langer ( 1 jaar) al met de voorbereiding was begonnen irt zes maanden Xanax gebruik. Lijkt me niet doorslaggevend dus.

VICODIN

Vicodin is de merknaam van een geneesmiddel dat hydrocodon en paracetamol bevat en wordt gebruikt als sterke pijnstiller. (bron Wiki)

Dat is opvallend, dat lijkt me niet door zijn psychiator te zijn voorgeschreven. Ik meen dat hij in het manifesto schreef dat hij die pillen had.

Waarom hij ze had, dat is gissen. Nu had hij in juli 2013 zijn enkel gebroken ( hij was bij een partijtje van het balkon afgeduwd), misschien had hij ze daarvoor gekregen destijds en wellicht een doosje overgehouden?

Wilde hij het middel gebruiken om zelfmoord te plegen als de kogel niet afdoende was? Als dat zo is, dan heeft het middel dus geen enkele rol gespeeld in de aanloop van de rampage.

RISPERDONE.

Hier bekend onder Risperdal.

Artsen schrijven het voor bij psychose, manie, schizofrenie, onrust, dementie, tics, dwangstoornissen en posttraumatische stressstoornis. (bron Apotheek.nl)

Ik vond dit ook heel opvallend dat hij dat voorgeschreven kreeg., vanuit het perspectief van de mogelijke stoornissen die hij had. Ik vond het ook helemaal niet vreemd dat Elliot dit middel weigerde in te nemen.

Het middel is een anti-psychoticum. Zijn manifesto lezende- en dat zijn vaders vriend zei dat geen anderen stoornissen bekend waren- heb ik niet de indruk dat hij schizofreen is geweest of aan psychoses leed. Zijn manifesto is bovendien goed en bovenal coherent geschreven.

De enige indicatie die ik " op afstand" kan ontdekken / speculeren waarom behandelaar dit middel heeft voorgeschreven is zijn OCD (iets wat zijn vader ook in het interview 20/20 suggereerde dat Elliot dit over zich heen had). Elliot leed duidelijk aan obsessies, dwanggedachten. Mogelijk wilde behandelaar proberen Elliot wat losser maken in die dwanggedachten. In een lichte docering voor dat doel te gebruiken.

Psychiater had dit natuurlijk hem wel duidelijk moeten uitleggen.

Ik had eerder het idee dat Elliot wel leed aan een chronische/klinische depressie. Het verbaast me dus zeer dat hij geen antidepressiva heeft gehad. Als het klopt dat hij die niet heeft gehad...

[ Bericht 0% gewijzigd door Webschip op 08-07-2014 22:45:14 ]
pi_142143230
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 19:25 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

In zijn posts op die PUAHate site gaf hij enorm af op die "ugly Asians".
"Asian men are ugly pieces of shit". En dat terwijl hij zelf "Eurasian" is, een halfbloed.
En een friend van hem die hij in dat Capri apartments complex had leren kennen, waar hij het goed mee kon vinden en regelmatig mee ging eten in een restaurant, was een echte Chinees (met hem was ook een interview op tv).

Ik vind dat niet echt te rijmen allemaal.
Inderdaad onbegrijpelijk. Hij viel op blond, maar was zelf donker, nou ja halfbloed dan...

Het was jammer dat hij zo zichzelf verloochende. Het lijkt erop dat Elliot zichzelf niet wilde accepteren zoals hij was...En met zijn tekortkomingen. Asians zijn mooi, de vrouwen zeker. Zijn moeder is een prachtige knappe vrouw.

Eigenlijk vreemd dat hij, zelf met donker haar en bruine ogen en goed ogend, niet viel voor een schone Aziatische.

Wat die Chinees betreft: hij was allang blij dat hij iemand had om even mee uit te gaan en te praten. Dus dat zal veel hebben goed gemaakt.

Is dat interview op Youtube terug te vinden? :)

Verder: volgens sommige media zou Elliot ook gezeten hebben bij een " Independent Living Institute in Santa Barbara, a facility that offers living skills instruction to help adults with disabilities to live more independently...." Of dat echt klopt, ik weet het niet. Hij zegt er volgens mij zelf niks over in zijn manifesto.

Troubled kid.

[ Bericht 2% gewijzigd door Webschip op 10-07-2014 17:40:25 ]
  donderdag 10 juli 2014 @ 19:48:33 #294
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_142147721
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 17:15 schreef Webschip het volgende:
Wat die Chinees betreft: hij was allang blij dat hij iemand had om even mee uit te gaan en te praten. Dus dat zal veel hebben goed gemaakt.

Is dat interview op Youtube terug te vinden? :)
Ja, dat is deze:

donderdag 10 juli 2014 @ 20:42:03 #295
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_142149514
Het aantal reacties per dag op Peters 'askforhelp' site is al een stuk minder. Er gebeurt niet veel meer.
Zoeken op nieuws van de afgelopen week over deze rampage levert ook niet veel meer op: alleen Richard Martinez is druk in de weer: heeft 6 maanden verlof van zijn advocatenkantoor en vliegt nu rond met stapels 'Not One More' folders, druk met medeslachtoffers opzoeken en congresleden bezoeken voor strengere regels op gun sales en dat soort dingen.
pi_142157957
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 19:48 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ja, dat is deze:

Dank :)

Achteraf had ik deze toch gezien, maar niet gelinked aan deze Chinees. Opvallend, hoe Elliot toch kennelijk zijn grote problemen met Andy deelde.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 20:42 schreef gebrokenglas het volgende:
Het aantal reacties per dag op Peters 'askforhelp' site is al een stuk minder. Er gebeurt niet veel meer.
Zoeken op nieuws van de afgelopen week over deze rampage levert ook niet veel meer op: alleen Richard Martinez is druk in de weer: heeft 6 maanden verlof van zijn advocatenkantoor en vliegt nu rond met stapels 'Not One More' folders, druk met medeslachtoffers opzoeken en congresleden bezoeken voor strengere regels op gun sales en dat soort dingen.
Het is intussen al bijna 7 weken geleden gebeurd. Het is hard, maar er gebeuren weer nieuwe dingen, dus de media springen dan weer graag op iets anders...

Af en toe vind je toch nieuws, een aantal dagen terug nog dat interview met die Dale Launer op de BBC.

Overigens las ik ook ergens dat Elliot is gecremeerd en in besloten kring een plechtigheid geweest. In Engeland zou later dit jaar ook een plechtigheid voor Elliot plaatsvinden; hij heeft daar immers ook nog familie zitten.

Ik was ook nog benieuwd of psychologen analyses hebben uitgevoerd op zijn manifesto. Na wat googlen valt dat aanbod nogal tegen. Het is een zeldzaamheid dat een mass killer zo'n stuk achterlaat en een inkijk in iemands ziel geeft. Ik had daar meer van verwacht. Het moet toch aardig voer zijn voor de forensische tak van sport in de psychologie.

Ik verwacht ook nog dat een politierapport wordt gepubliceerd over de gehele rampage. In andere shootings, zoals die van Adam Lanza, zijn gewoon op internet te vinden.

Misschien volgt daaruit, hoe Elliot het voor elkaar kreeg om 3 mensen in zijn appartement dood te steken. Zijn buurjongen kon ook niet begrijpen dat een klein iemand als Elliot dat kon.

Het zou jammer zijn, als het initiatief van Peter zou doodbloeden, al ben ik daar wel bang voor. Zoiets is toch vaak helaas de waan van de dag.
  zaterdag 12 juli 2014 @ 15:09:12 #297
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_142205836
Het opstellen van het autopsy rapport kost 4 tot 6 weken, dus rond deze tijd zullen de uitslagen wel bekend zijn. Of ze bekend worden gemaakt is een tweede.
pi_142225709
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 15:09 schreef gebrokenglas het volgende:
Het opstellen van het autopsy rapport kost 4 tot 6 weken, dus rond deze tijd zullen de uitslagen wel bekend zijn. Of ze bekend worden gemaakt is een tweede.
Bij Adam Lanza was ook autopsie gedaan, maar het rapport zelf heb ik niet online aangetroffen. Wel kwamen de bevindingen/conclusies voor in politierapport dat ik wel online aantrof. Een best lijvige pdf, zeker de moeite waard om te zien.

Hoe dat bij Elliot zal gaan, is even afwachten. Ik verwacht geen autopsierapport, daar staan natuurlijk nare foto's in. Ik verwacht/hoop wel een politierapport online binnenkort aan te kunnen treffen, ik hou het wel in de gaten. Ik verwacht dat daarin ook belangrijke bevindingen instaan, bijvoorbeeld sporen van Xanax gebruik.

Verder zag ik Elliot op YouTube in de film: Les Vraies Housewives - Episode 3.. Dat is een real life serie, met daarin onder andere stiefmoeder Soumaya. Vanaf ongeveer 31 minuten, zie je haar samen met Elliot en Peter over de loper van de première van de Hunger Games lopen. Zelf schreef Elliot uitgebreid daarover in het manifesto. Leuk als je daarbij even een beeld op Youtube kan terugzien.

Mij viel duidelijk op dat Elliot, ondanks de feestachtige en uitgelaten sfeer , daar niet echt op zijn gemak lijkt te voelen. Hij loopt en staat er wat verloren bij en lachte in die paar minuten dat hij te zien is geen enkele keer. :{

[ Bericht 1% gewijzigd door Webschip op 13-07-2014 00:34:29 ]
pi_143296667
Iemand die Elliot zeer goed kende...

Hier een mooi stuk over Elliot, geschreven door een lerares die hem 2,5 jaar heeft meegemaakt. Elliot was haar student (16-19 jaar oud) op de Independence High School, een zeer kleinschalige school voor kwetsbare leerlingen.

Er is heel veel over hem geschreven, veel onzin door mensen die hem niet kende, maar zij kende hem zeer goed.

Ze was totaal verrast, had niet verwacht dat hij zo zou eindigen.

https://www.facebook.com/bentriderdeb/posts/10152469152947767

Zeer de moeite waard.
pi_143297714
Ik vind Elliot alleen maar nog enger geworden sinds ik dat bericht van die voormalige lerares heb gelezen. Het was dus eigenlijk altijd een heel schuwe, maar lieve en vriendelijke tiener die het heel goed deed op school. Sociaal een kneus, maar totaal niets agressiefs of gemeens. En dan doet hij jaren later zoiets. Heel eng, want ongelofelijk onvoorspelbaar geweest.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')