Op welke fora zou hij nog meer hebben gezeten?quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:35 schreef gebrokenglas het volgende:
Er wordt zoveel gehamerd op die posts van hem op de PUAHate.com site, maar het zijn totaal maar 62 posts geweest. En ook een hoop onzin.
Ik heb het gros kunnen lezen. Er zitten wel enkele bijzondere tussen maar niet zo dat je zou kunnen afleiden dat het de nieuwe mass killer zou zijn. Niet extremer dan andere posters daar.
Wat ik verder nog weet heeft hij op bodybuilding.com gezeten.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:39 schreef Webschip het volgende:
[..]
Op welke fora zou hij nog meer hebben gezeten?
Dat is waar ook, daar postte hij ook.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:50 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Wat ik verder nog weet heeft hij op bodybuilding.com gezeten.
Meer heb ik niet kunnen achterhalen.
Het contact is via de politie gelopen?quote:Op donderdag 3 juli 2014 12:36 schreef Webschip het volgende:
Ik meen dat de opname op 22 juni jl. had plaatsgevonden; de ontmoeting tussen Peter Rodger en de vader van Martinez al op 1 juni jl. Hoe is dat mogelijk, binnen 1 week na de gebeurtenissen al een ontmoeting...
Niet dat ik weet...quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:04 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het contact is via de politie gelopen?
Ik kan mij ook niet voorstellen dat daar nog iemand in zou willen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 00:14 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat apartment zal wel een storage room worden. Niemand die daar nog in wil.
Hij vond zijn kamergenoten nerds xDquote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:43 schreef Webschip het volgende:
Wat ook opvalt is dat Elliot zich beklaagde dat niemand met hem uit wilde. Zijn kamergenoten zeiden echter in de media dat ze meerdere malen Elliot hadden gevraagd mee te gaan, maar dat sloeg hij steeds weer af. Kennelijk waren zijn sociale angsten een groot probleem.
Sommigen inderdaad, en laat nou net degene van wie ik begreep dat hij Elliot wel eens meevroeg, zijn voormalige roommate Chris Rugg zijn.... En inderdaad, die ziet er nogal uit als een nerd en zo komt ie ook overquote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:23 schreef tafelkleed12 het volgende:
[..]
Hij vond zijn kamergenoten nerds xD
Op de site van BBC staat een interview van Dale Launer, een familievriend van Peter Rodger. Peter had hem gevraagd Elliot te coachen en daar vertelde hij over en hoe hij steeds zijn verwachtingen naar beneden moest bijstellen....quote:Op maandag 30 juni 2014 23:15 schreef Webschip het volgende:
[..]
De foto's die ik zag, waren volgens mij voornamelijk afkomstig van zijn facebook, voornamelijk selfies, ook enkele foto's die anderen van hem maakten. Op die foto's is hij zo ongeveer rond de 20, en daarop lacht hij nooit. Elliot in zijn BMW: lacht niet, Elliot in Mercedes SUV, lacht niet. Elliot in Londen, lacht niet..., Elliot met vader en stiefmoeder bij premiere: meerder foto's: lacht niet lacht . Elliot in keuken met glas wijn: Elliot lacht maar niet..Etc. Op geen enkele selfie lacht Elliot naar de camera. Viel me op.
@ Gebrokenglas: ik miste je eerdere post over de medicatie die hij kreeg, ik zal daar nog even naar kijken.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:48 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat betreft medicatie. Ik ben geen psycholoog oid, maar ik heb het zelf niet zo begrepen op medicatie om 'mental illness' te genezen.
Zo schijn je er niet zomaar mee te mogen stoppen als je een kuur volgt, omdat het plotseling stoppen ermee, vreselijke bijwerkingen geeft, met nog ergere gevolgen dan als je er uberhaupt niet mee gestart zou zijn.
Nu was Elliot niet helemaal zonder medicatie: hij nam in elk geval Xanax en Vicodin (geen idee wat dat is).
En hij was op het laaste Risperidone voorgeschreven. Dat schijnt echt een heel heftig paardemiddel te zijn, een anti-psychose middel, 'the big stuff'. "it is prescribed to treat schizophrenia and symptoms of bipolar disorder (manic depression)."
Goed, dat wilde hij niet innemen. Maar het suggereert ergens dat hij waarschijnlijk wel andere medicatie voorgeschreven heeft gehad.
Ow dus dat newsitem klopte wel? Het stond op de Daily Mail en ik weet niet in hoeverre dat daar allemaal klopt. Zal het opzoeken, dank voor de hint.quote:Op maandag 7 juli 2014 12:52 schreef Webschip het volgende:
[..]
Op de site van BBC staat een interview van Dale Launer, een familievriend van Peter Rodger. Peter had hem gevraagd Elliot te coachen en daar vertelde hij over en hoe hij steeds zijn verwachtingen naar beneden moest bijstellen....
Elliot lachte nooit op foto's..., merkte ik dus eerder op. In het interview bevestigde Launer dat hij volgens degenen die hem kennen inderdaad nooit lachte.
Het interview, gepubliceerd op 4 juli op de site van BBC is te beluisteren. Best de moeite waard. Duur: 7 minuten.
Ja.quote:Op maandag 7 juli 2014 12:52 schreef Webschip het volgende:
@ Gebrokenglas: ik miste je eerdere post over de medicatie die hij kreeg, ik zal daar nog even naar kijken.
In zijn posts op die PUAHate site gaf hij enorm af op die "ugly Asians".quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:43 schreef Webschip het volgende:
Wat ook opvalt is dat Elliot zich beklaagde dat niemand met hem uit wilde. Zijn kamergenoten zeiden echter in de media dat ze meerdere malen Elliot hadden gevraagd mee te gaan, maar dat sloeg hij steeds weer af. Kennelijk waren zijn sociale angsten een groot probleem.
Er blijkt nogal een behoorlijk discrepantie te zijn hoe Elliot dingen beleefde en hoe anderen daar tegen aankeken.
Google maar even op de term : " My friend’s son, the killer" De eerste link al, BBC-site. Daar staat het interview. Mocht je het onverhoopt niet vinden, dan hoor ik dat graag.quote:Op maandag 7 juli 2014 19:05 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ow dus dat newsitem klopte wel? Het stond op de Daily Mail en ik weet niet in hoeverre dat daar allemaal klopt. Zal het opzoeken, dank voor de hint.
Dat laatste zou inderdaad goed kunnen. Hij was erg depri de laatste maanden in ieder geval. Als je zijn YouTube filmpjes van de laatste paar maanden kijkt, dan klinkt hij nogal monotoon en zwaarmoedig, al is het mogelijk dat zijn monotoon praten ook een autisme achtergrond heeft.quote:[..]
Ja.
Ben een grondige analyse van het manifest aan het doen ... misschien later meer daarover.
Wat me opvalt is dat het best goed wegleest maar af en toe wordt de schrijftrant onderbroken door naargeestige eenregelige passages over 'how sad and unfair life has been' enzo.
Ik denk dat hij in de laatste maanden, toen hij in zo'n depri stemming was, een paar maal door zijn tekst gescrolled is en het her en der aangevuld heeft met zijn sombere gedachten die hij op dat moment had.
Lastig verhaal, ik heb er even naar gekeken. (ik ben ook geen deskundige op dit vlak).quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:48 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat betreft medicatie. Ik ben geen psycholoog oid, maar ik heb het zelf niet zo begrepen op medicatie om 'mental illness' te genezen.
Zo schijn je er niet zomaar mee te mogen stoppen als je een kuur volgt, omdat het plotseling stoppen ermee, vreselijke bijwerkingen geeft, met nog ergere gevolgen dan als je er uberhaupt niet mee gestart zou zijn.
Nu was Elliot niet helemaal zonder medicatie: hij nam in elk geval Xanax en Vicodin (geen idee wat dat is).
En hij was op het laaste Risperidone voorgeschreven. Dat schijnt echt een heel heftig paardemiddel te zijn, een anti-psychose middel, 'the big stuff'. "it is prescribed to treat schizophrenia and symptoms of bipolar disorder (manic depression)."
Goed, dat wilde hij niet innemen. Maar het suggereert ergens dat hij waarschijnlijk wel andere medicatie voorgeschreven heeft gehad.
Inderdaad onbegrijpelijk. Hij viel op blond, maar was zelf donker, nou ja halfbloed dan...quote:Op maandag 7 juli 2014 19:25 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
In zijn posts op die PUAHate site gaf hij enorm af op die "ugly Asians".
"Asian men are ugly pieces of shit". En dat terwijl hij zelf "Eurasian" is, een halfbloed.
En een friend van hem die hij in dat Capri apartments complex had leren kennen, waar hij het goed mee kon vinden en regelmatig mee ging eten in een restaurant, was een echte Chinees (met hem was ook een interview op tv).
Ik vind dat niet echt te rijmen allemaal.
Ja, dat is deze:quote:Op donderdag 10 juli 2014 17:15 schreef Webschip het volgende:
Wat die Chinees betreft: hij was allang blij dat hij iemand had om even mee uit te gaan en te praten. Dus dat zal veel hebben goed gemaakt.
Is dat interview op Youtube terug te vinden?
Dankquote:
Het is intussen al bijna 7 weken geleden gebeurd. Het is hard, maar er gebeuren weer nieuwe dingen, dus de media springen dan weer graag op iets anders...quote:Op donderdag 10 juli 2014 20:42 schreef gebrokenglas het volgende:
Het aantal reacties per dag op Peters 'askforhelp' site is al een stuk minder. Er gebeurt niet veel meer.
Zoeken op nieuws van de afgelopen week over deze rampage levert ook niet veel meer op: alleen Richard Martinez is druk in de weer: heeft 6 maanden verlof van zijn advocatenkantoor en vliegt nu rond met stapels 'Not One More' folders, druk met medeslachtoffers opzoeken en congresleden bezoeken voor strengere regels op gun sales en dat soort dingen.
Bij Adam Lanza was ook autopsie gedaan, maar het rapport zelf heb ik niet online aangetroffen. Wel kwamen de bevindingen/conclusies voor in politierapport dat ik wel online aantrof. Een best lijvige pdf, zeker de moeite waard om te zien.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 15:09 schreef gebrokenglas het volgende:
Het opstellen van het autopsy rapport kost 4 tot 6 weken, dus rond deze tijd zullen de uitslagen wel bekend zijn. Of ze bekend worden gemaakt is een tweede.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |