abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141633853
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 20:17 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Daar heb ik ook over nagedacht. Wat natuurlijk meespeelt is het element van de verrassing... Dit verwacht niemand van een huisgenoot, ook al is het een weirdo.

Speculatie:
Misschien zaten de jongens achter de computer, en met de rug naar Elliot toe.
Je ziet en hoort consternatie naast je, eerst kijk je op, dan heb je nog een paar kostbare seconden nodig om te beseffen dat er echt iets serieus aan de hand is, en dan nog moet je overschakelen van een gemoedelijke houding naar voluit vechten voor je leven, met je bare hands... terwijl je op een stoel zit.....
En in al die denktijd is Elliot natuurlijk vol in de aanval en aan het steken.
Vreselijk. 8)7
Nu je dit zegt, herinner ik me ergens een plaatje op internet: een soort situatie schets. Ik weet niet in hoeverre dat plaatje bijeen is gespeculeerd, maar het liet zien dat 3 jongens naast elkaar op een bank zaten in de huiskamer en TV zaten te kijken. Het plaatje suggereerde dat de jongens inderdaad van achteren zouden zijn aangevallen. Dan kan je terecht spreken van een verrassingseffect...

Bekend uit de wetenschap is dat als iemand in gevaar komt deze op 3 manieren kan reageren: vechten, vluchten of......." bevriezen " .....

Het kan natuurlijk zomaar zijn dat ze als het ware " bevroren" en dus ook geen kant meer uit konden. :{
  zaterdag 28 juni 2014 @ 08:55:12 #252
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_141638501
Heb je de uitzending nog kunnen bekijken?
  zaterdag 28 juni 2014 @ 09:23:10 #253
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_141638691
Ik zie die forum berichten in de OP nu pas... sneu dat deze jongen zo weinig van het leven begreep.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_141640756
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 08:55 schreef gebrokenglas het volgende:
Heb je de uitzending nog kunnen bekijken?
Nog niet. De rechtstreekse uitzending zou om zes of zeven uur 's-ochtends voor ons te zien zijn, dat gaat me toch iets te ver. Ik ga er vanuit dat het ding op YouTube terecht komt of op een andere manier is terug te kijken.

En anders berichten de kranten op internet zeker de highlights. Met filmpjes en al. Dat gebeurde nu ook al met de promo's, met letterlijk getypte uitspraken. Dat doen ze in USA veel beter dan hier.

Ik ga zo meteen kijken wat er allemaal al over is bericht, het is daar nu nog nacht dus misschien over een paar uur meer...

Wat me opviel is dat Elliot totaal niet op zijn vader leek, qua uiterlijk en presentatie een totaal andere jongen; ik vroeg me meerdere malen af of hij echt wel een zoon van hem was. :{
pi_141643219
Shocking...

Veel te lezen over dat interview. Wat hebben die ouders meegemaakt. :{
  zaterdag 28 juni 2014 @ 13:44:29 #256
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_141643404
Ik ga ook even zoeken.

Dat hij in dat interview zegt van 'my son is a mass murderer'... Ik hoop dat ze vantevoren goed hebben doorgesproken wat hij zou moeten en mogen zeggen, en of hij dat uberhaupt zou moeten zeggen.
Even in zakelijk opzicht: hij heeft ook nog een carriere natuurlijk, en zo'n interview kan 'm zakelijk gezien definitief de kop kosten.

I think it will be very painful," Walters said. "They may resent the fact that we interviewed Elliot's father. But he did it so this kind of thing would never happen again."

In elk geval heel erg moedig.

[ Bericht 0% gewijzigd door gebrokenglas op 28-06-2014 14:08:51 ]
  zaterdag 28 juni 2014 @ 13:57:20 #257
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_141643718
Hier een open letter van vader Peter Rodger.

Hij heeft het interview en zijn verhaal gedaan omdat hij zo hoopt te voorkomen dat zoiets nog een keer gebeurt. Zie ook hier. Zijn ex-vrouw wil niet haar verhaal doen.

Petje af.
pi_141643888
Heel moedig, veel respect voor die man. En natuurlijk, hij denkt ook aan zijn carriere...

In het kort wat ik las:

1 Elliot kreeg vanaf zijn 8e (!) al therapie. Heel jong dus al mentale issue's.

2 Zijn biologische ouders hadden kort van de voren de mail gehad van Elliot met zijn manifest, hij kon die mail nog niet eens uitlezen toen Elliots moeder hem belde over de video " Day of Retribution" Compleet geschokt natuurlijk, toen beide ouders en stiefmoeder naar Isla Vista spoedden om Elliot te treffen/tegen te houden

3 Elliot zou geen officiële diagnose Asperger hebben gehad, en zijn vader hintte wel op OCD. (= Obsessive Compulsive Disorder Zit daar ook dicht tegen aan, zit in hetzelfde spectrum PDD, tegen Asperger/Autisme aan, vaak ook als comorbiditeit voorkomend. Het sluit dus aan bij de uitlating die familivriend S. Astaire deed " dat familie wel verwachtte dat hij in het spectrum zou vallen. Dat Elliot eenzaam en obsessief was bleek ook wel van alle kanten...

[ Bericht 1% gewijzigd door Webschip op 28-06-2014 14:19:41 ]
pi_141684443
Helaas is het interview (nog) niet gepubliceerd op YouTube.

Wel zijn er stukjes van het interview op de site van ABC te vinden...
  zondag 29 juni 2014 @ 22:33:13 #260
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_141702535
Het is me nu ook duidelijk waarom hij niet 24 mei (zoals in het manifesto stond) maar de 23ste mei al toesloeg... Hij zou die zaterdag de 24ste gaan eten (lunchen) bij zijn vader en Soumaya in LA.
pi_141707938
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 22:33 schreef gebrokenglas het volgende:
Het is me nu ook duidelijk waarom hij niet 24 mei (zoals in het manifesto stond) maar de 23ste mei al toesloeg... Hij zou die zaterdag de 24ste gaan eten (lunchen) bij zijn vader en Soumaya in LA.
Ik geloof dat ze de afspraak voor de lunch pas op donderdag 22 mei hadden gemaakt en dat toen opviel dat Elliot opgewekter was dan anders....Bizar, haast niet voor te stellen. (het viel me trouwens ook op dat Elliot op geen enkel foto lachte, de meeste foto's die ik zag waren bovendien selfies...)

Daarnaast had hij vrijdagavond veel meer kans om jonge mensen van zijn "doelgroep" kon treffen dan op zaterdagavond, ik kan mij voorstellen dat hij misschien dat argument ook maar even meenam. :{

Verder bleek dat in van de fragmenten van het interview op ABC dat de vader van Elliot gedetailleerder op de vraag van autisme inging, dan in een van de kranten op zaterdag werd weergegeven. Hij zei hiervoor : " dat Elliot geen officiele diagnose had, maar dat ze wel vanuit gingen dat hij HFA (+High Functional Autism) Asperger had en bovendien een zekere OCD (obsessief /dwangmatig dus) over zich heen had, o.a. blijkende dat Elliot elke dag dezelfde kleren wou dragen en steevast (dwangmatig) zijn bord op dezelfde plek op de tafel zette...(ocd en ass komen vaak voor als comorbiditiet voor in PDD, vader/moeder blijkt/lijkt goed te zijn ingelicht door Elliots therapeuten)

Die uitspraak is niet langer strijdig met de uitlating van hun familievriend Astare dat " familie uitging dat hij in het spectrum zou vallen"

De uitspraak sluit ook aan op de inhoud hierover in het scheidingsdocument over Elliot als "a high functional autistic child " Dat document was van 1999, dus toen Elliot slechts 8 jaar was en therapie kreeg en de ouder zorgen maakte dat Elliot maar een paar vriendjes op de basisschool had...

Het heeft dus alles van weg dat hij bij geboorte dus al de pech had met twee aandoeningen (beide in het PDD spectrum als comorbiditeit) dat - ook blijkende uit zijn manifesto, ernstig (sociaal) belemmerde waardoor hij depressief en zwaar gefrustreerd raakte, en kennelijk niet in staat was om dat te " copen" en uiteindelijk de stoppen doorsloegen.

Andere stoornissen waren (ook volgens Astaire) niet bekend noch officieel vastgesteld.

Wrange detail: dat laatste maakte Elliot de weg vrij om drie vuurwapen te kopen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Webschip op 30-06-2014 00:03:04 ]
  maandag 30 juni 2014 @ 19:13:20 #262
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_141732949
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 23:56 schreef Webschip het volgende:

[..]

Ik geloof dat ze de afspraak voor de lunch pas op donderdag 22 mei hadden gemaakt en dat toen opviel dat Elliot opgewekter was dan anders....Bizar, haast niet voor te stellen. (het viel me trouwens ook op dat Elliot op geen enkel foto lachte, de meeste foto's die ik zag waren bovendien selfies...)
Waar heb je die informatie kunnen vinden?

In dat 20/20 interview (alle delen (het zijn er 5) staan inmiddels online) kun je foto's van Elliot zien. Op sommige daarvan (vooral uit de jeugd) lacht hij.

In die delen van dat interview is wel flink geknipt heb ik gemerkt. In promo's worden dingen betreffende dezelfde vragen net even anders gezegd. Net alsof het interview ook meerdere keren is opgenomen.
pi_141746964
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 19:13 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Waar heb je die informatie kunnen vinden?

In dat 20/20 interview (alle delen (het zijn er 5) staan inmiddels online) kun je foto's van Elliot zien. Op sommige daarvan (vooral uit de jeugd) lacht hij.

In die delen van dat interview is wel flink geknipt heb ik gemerkt. In promo's worden dingen betreffende dezelfde vragen net even anders gezegd. Net alsof het interview ook meerdere keren is opgenomen.
Die informatie vond ik ergens online, ik weet niet meer zo gauw op welke site...Dat ze pas de lunch op donderdag 22 mei jl afspraken, zag ik net ook nog op abcnews.com: dat filmpje is terug te zien.

Ik keek zo juist nog even op Youtube of het interview in zijn geheel er op staat, helaas is dat nog steeds niet het geval.

Inderdaad staat op de site van abc vele fragmenten, helaas een beetje door elkaar en soms lastig te vinden. Het stuk van zo'n 8 minuten vind ik nu helaas niet meer terug. Ik kijk er niet vanop als op die manier het grootste gedeelte van het interview op die manier toch te zien is, vele fragmenten heb ik intussen gezien. Het hele interview duurt iets van 45 minuten, en is te vinden in het het zoekveld onder "20/20" "The secret life of Elliot Rodger". Helaas is het gehele interview alleen in de USA toegankelijk.

Ze hadden zo'n twee uur aan materiaal opgenomen en uiteindelijk ongeveer maar 45 minuten uitgezonden... ,misschien zitten daar wel de verschillen in. Het lijkt me niet waarschijnlijk dat ze elkaar meerdere keren hadden getroffen.

Van wat ik heb gezien kan ik zeggen dat het een geweldig goed interview was (!), met mooie inkleding, met inderdaad foto's van voornamelijk erg jonge Elliot, die inderdaad hier en daar wel lacht...Maar hij was daar ook wel heel jong...

De foto's die ik zag, waren volgens mij voornamelijk afkomstig van zijn facebook, voornamelijk selfies, ook enkele foto's die anderen van hem maakten. Op die foto's is hij zo ongeveer rond de 20, en daarop lacht hij nooit. Elliot in zijn BMW: lacht niet, Elliot in Mercedes SUV, lacht niet. Elliot in Londen, lacht niet..., Elliot met vader en stiefmoeder bij premiere: meerder foto's: lacht niet lacht . Elliot in keuken met glas wijn: Elliot lacht maar niet..Etc. Op geen enkele selfie lacht Elliot naar de camera. Viel me op.

Verder keek ik even waar en hoe Elliot de laatste twee jaar van zijn leven woonde om een indruk te krijgen . Er zijn wat foto's te vinden van het appartementencomplex waar hij woonde: Capri appartments aan de Seville Road in Isla Vista.

Het is maar een heel klein straatje in Isla Vista, het appartement vind je makkelijk terug en goed te aanschouwen. Inclusief de macarbere parkeerplaats waar coroners de drie lichamen uit het appartement haalde.

Er is ook een soort van promotiefilmpje Capri appartementen op Youtube te vinden. Typ in het zoekveld van Youtube "Capri Isla Vista" en je stuit direct op een mooi promotiefilmpje. Je krijg dan ene mooie impressie te zien van de in- en exterieur en hoe de sfeer daar is...

In elk appartement zitten 3 studenten; 2 in een dubbel kamer; 1 in een enkele. Elliot zat in een enkele kamer.

Het appartement lijkt me zeer klein, lijkt me geen pretje. :{

Hij had daar nooit terecht moeten komen is mijn indruk.
  woensdag 2 juli 2014 @ 06:52:56 #264
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_141805533
Het interview is inmiddels op Youtube geplaatst. Als je zoekt op " The Secret Life Of Elliot Rodger 2020 FULL Interview " vind je hem.
pi_141808289
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 06:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Het interview is inmiddels op Youtube geplaatst. Als je zoekt op " The Secret Life Of Elliot Rodger 2020 FULL Interview " vind je hem.
Dank! :)
  woensdag 2 juli 2014 @ 14:26:49 #266
85962 ioko
I Appear Missing
pi_141815636
Goed interview. Ik vind wel duidelijk worden dat de ouders alle signalen hebben genegeerd. Zelfs toen de vader werd vertelt dat zijn zoon dood was, dacht hij nog dat hij het slachtoffer van een shooting was en niet de dader. En dat na het zien van de laatste video.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_141822035
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 14:26 schreef ioko het volgende:
Goed interview. Ik vind wel duidelijk worden dat de ouders alle signalen hebben genegeerd. Zelfs toen de vader werd vertelt dat zijn zoon dood was, dacht hij nog dat hij het slachtoffer van een shooting was en niet de dader. En dat na het zien van de laatste video.
De vraag of de ouders de signalen genegeerd hebben, vind ik een lastige.

Ik kan me voorstellen dat de ouders in een shock waren toen ze in allerijl naar Isla Vista waren geraced, toen ze de Retribution video zagen en onderweg breaking news doorkregen over een shooting waarbij notabene ook nog een zwarte bmw in het spel was...De eerste reactie van iemand in shock is dan al gauw " ontkenning " , ouders konden zelfs aanvankelijk niet geloven dat hun zoon Elliot was overleden. Dat vind ik niet heel raar eerlijk gezegd...

Natuurlijk zal Elliot signalen hebben uitgezonden, al geloof ik ook dat hij het ergste misschien ook wist te verbergen... Als ik echter zijn manifesto mag geloven, belde hij in zijn eerste week in Isla Vista al , totaal van streek, huilend met zijn moeder over zijn jaloezie aangaande zijn kamergenoten met meiden. Een voormalig ander roommate, Chris Rug, vertelde voor CNN voor de camera dat Elliot steeds luidere telefoongesprekken voerde over problemen op school en al wat meer zij...Waarschijnlijk met zijn moeder.

Ze moeten hebben geweten dat hij steeds uitviel op school, hij ging immers niet voor niets van school tot school. De oorzaak is duidelijk als je zijn manifesto leest: hij kon de sociale successen van zijn populaire klasgenoten niet langer meer aanzien en kon niet verdragen dat hij geen aansluiting vond. Hij was zijn ultieme obsessie dat hem steeds nekte..Het was steeds een herhaling van zetten. De ouders moeten toch ooit Elliot hebben doorgevraagd op dit punt :?

Verder denk ik eerlijk gezegd dat de ouders op punten wel hun nek in het zand hebben gestoken. De ouders waren reeds op zeer jonge leeftijd van Elliot (8 jaar) reeds bewust van op zijn minst ernstige verdenking op autisme (blijkende het scheidingsdocument). Waarom hebben ze nooit de moeite genomen om dat formeel vast te stellen vraag ik me af.

Als je toch jarenlang met therapie van je kind bezig bent, dan moeten ze toch hebben geweten dat Elliot een groot probleem had met inpassen / aanpassen mbt sociale situaties? Stuur je dan je kind met die achtergrond, notabene 19 jaar jong, naar een studenten walhalla in een miezerig appartementje met twee wildvreemden? Dat is voor een normaal iemand al een hell of a job!

Ik vraag me dus af waar de ouders de hoop op baseerde dat Elliot ver van huis, in een zelfstandige setting ineens wel zou slagen zowel op school als sociaal. :?

Jammer dat Barbara Walters die vraag liet liggen in dat interview. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Webschip op 02-07-2014 17:52:04 ]
  woensdag 2 juli 2014 @ 18:18:19 #268
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_141823017
Over dat naar Santa Barbara zenden wordt het volgende gezegd in het interview:

Barbara: You thought that he would have the coping skills to live alone?

Peter: I thought that by putting him out there -- and giving him independence and integrating him into a normal society would very quickly help develop the skills that I thought was lacking in him.

Toen Elliot na een paar maanden van onenigheid weer op goede voet met zijn vader stond, ging Elliot samen met zijn moeder en zijn vader in een restaurant eten om zijn situatie te bespreken. En toen kwam het plan van Santa Barbara naar voren.

Uit het manifest:
My mother and father both agreed that in order to change my life, I needed to remove myself from my current environment and start anew. Living at my mother’s apartment was becoming unhealthy, and they thought that things would improve if I had my own place. It was at this moment that we began to form the Santa Barbara plan, in which I would go to college in Santa Barbara and live amongst the students there.
  woensdag 2 juli 2014 @ 18:29:38 #269
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_141823337
Peter Rodger heeft een website askforhelp.org opgezet om iets te kunnen doen aan mental illnesses.
Het stelt nog niet veel voor. Zoals hij zelf zegt: it is just a start and by no means comprehensive.

Ik denk dat hij dat 20/20 interview heeft gedaan nadat hij dat gesprek met Richard Martinez heeft gehad. Die Richard zal hem wel aangespoord hebben zoiets te doen.

Ik vond het zo verbazend dat die Richard zo makkelijk voor de camera en voor 20.000 mensen in een stadion, zijn verhaal kon afdraaien. Totdat bleek dat hij al tientallen jaren advocaat is (criminal-defense lawyer) en dus wel gewend is betogen af te steken.

Richard Martinez heeft trouwens ontslag genomen, om nu het land door te reizen om andere slachtoffers e.d. op te zoeken. [bron]

[ Bericht 1% gewijzigd door gebrokenglas op 02-07-2014 18:41:08 ]
pi_141830053
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 18:18 schreef gebrokenglas het volgende:
Over dat naar Santa Barbara zenden wordt het volgende gezegd in het interview:

Barbara: You thought that he would have the coping skills to live alone?

Peter: I thought that by putting him out there -- and giving him independence and integrating him into a normal society would very quickly help develop the skills that I thought was lacking in him.

Toen Elliot na een paar maanden van onenigheid weer op goede voet met zijn vader stond, ging Elliot samen met zijn moeder en zijn vader in een restaurant eten om zijn situatie te bespreken. En toen kwam het plan van Santa Barbara naar voren.

Uit het manifest:
My mother and father both agreed that in order to change my life, I needed to remove myself from my current environment and start anew. Living at my mother’s apartment was becoming unhealthy, and they thought that things would improve if I had my own place. It was at this moment that we began to form the Santa Barbara plan, in which I would go to college in Santa Barbara and live amongst the students there.
Dat van Barbara was iets te snel van me inderdaad; ik dacht dat ik alle fragmenten van het interview intussen op ABC had gezien, dus ik zal morgen rustig nog even de volledige versie op YouTube kijken.

Door hem in het diepe te gooien hoopten ze natuurlijk dat hij ging zwemmen, op zich begrijpelijk gedacht, maar een beetje naïef gezien zijn geschiedenis. Ze zullen het zeker goed voor hem bedoeld hebben, al heb ik wel de indruk dat moeder hem ook graag kwijt wilde. Dat leek ook wel een beetje, als Elliot in het manifesto schreef dat hij - veel eerder dan hij verwachtte, namelijk op 4 juni ipv een maand later van dat jaar (2011) ineens al naar Isla Vista moest, terwijl hij liever later ging. Hij suggereerde in het manifesto zelfs dat de moeder de hoge maandhuur er voor over had om van hem af te zijn. Hij schreef ook dat hij dacht dat er geen weg meer terug was om bij zijn moeder te gaan wonen als eenmaal de stap was gezet.. Dat betekende voor hem natuurlijk een immense druk op hem. Het was Isla Vista of zijn leven was voorbij. De druk van de laatste kans...

Ik geloof ook wel dat hij wel instemde met het plan Santa Barbara/Isla Vista, maar je leest in het manifest ook duidelijk zijn twijfels, die achteraf zeer terecht blijken te zijn.

Ik heb het manifesto nog niet uit, het verhaal is te dramatisch om het in een keer uit te lezen. Het bevreemd me dat ze Elliot niet van te voren gerust konden stellen met een plan B, mocht Santa Barbara te hoog gegrepen zijn. Dan had de druk op hem een stuk lager geweest.

Ook bevreemd het me dat het avontuur in Isla Vista bijna drie jaar heeft kunnen duren, terwijl het volgens mij van meet af aan voor geen meter liep met Elliot. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Webschip op 02-07-2014 21:34:03 ]
  donderdag 3 juli 2014 @ 09:07:55 #271
85962 ioko
I Appear Missing
pi_141843209
Ik blijf vinden dat zijn ouders er te makkelijk over hebben gedacht. Natuurlijk wisten zie niet precies wat hij van plan was, maar dat het niet goed ging, dat lijkt me helder. Laat ik het hopeloos naïef en zelf best wel dom noemen.

Elliot was in behandeling en weigerde zijn medicatie te nemen, omdat er niets mis was, volgens hem. In combinatie met deze informatie gaan dan toch alarmbellen af?

Ik denk dat ze zichzelf hebben wijsgemaakt dat het best wel goed ging met Elliot en dat ze veel te licht hebben gedacht over zijn stoornis.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_141848142
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 18:29 schreef gebrokenglas het volgende:
Peter Rodger heeft een website askforhelp.org opgezet om iets te kunnen doen aan mental illnesses.
Het stelt nog niet veel voor. Zoals hij zelf zegt: it is just a start and by no means comprehensive.

Ik denk dat hij dat 20/20 interview heeft gedaan nadat hij dat gesprek met Richard Martinez heeft gehad. Die Richard zal hem wel aangespoord hebben zoiets te doen.

Ik vond het zo verbazend dat die Richard zo makkelijk voor de camera en voor 20.000 mensen in een stadion, zijn verhaal kon afdraaien. Totdat bleek dat hij al tientallen jaren advocaat is (criminal-defense lawyer) en dus wel gewend is betogen af te steken.

Richard Martinez heeft trouwens ontslag genomen, om nu het land door te reizen om andere slachtoffers e.d. op te zoeken.
De website stelt inderdaad nog niet veel voor, maar misschien is het toch een mooi begin.

Ik meen dat de opname op 22 juni jl. had plaatsgevonden; de ontmoeting tussen Peter Rodger en de vader van Martinez al op 1 juni jl. Hoe is dat mogelijk, binnen 1 week na de gebeurtenissen al een ontmoeting...

Tja, of Peter het allemaal uit intrinsieke overwegingen de website heeft opgezet en het interview heeft afgegeven zullen we nooit precies weten. Hij heeft zelf ook zijn eigen advocaat, die hem wellicht hierin ook heeft geadviseerd.

Die Peter Rodger is natuurlijk zelf ook geen kleine jongen. Heel anders dan zijn (sociaal gehandicapte) bloedeigen zoon, lijkt hij me juist een enorm sterk sociaal mens, zeer succesvol, die precies weet hoe hij moet communiceren met de buitenwereld en natuurlijk zijn imago-schade probeert te beperken. Ik vond hem in het interview wel erg oprecht de vader van Elliot die hij ook is verloren; ik had niet echt het idee dat hij met een imago reddingsactie bezig was.

Maar hoe het ook zij, Elliots ouders, stiefmoeder, zus en halfbroer zullen dit levenlang mee moeten dragen. Hun naam zal altijd ermee besmet blijven vrees ik. Het zijn ook slachtoffers.

Ik had het fragmentje van Richard Martinez ook gezien, dat hij de grote menigte toesprak en het publiek liet scanderen " No one more!" Ongelofelijk knap, zeker als je enkele dagen eerder je kind bent verloren.
pi_141868640
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 09:07 schreef ioko het volgende:
Ik blijf vinden dat zijn ouders er te makkelijk over hebben gedacht. Natuurlijk wisten zie niet precies wat hij van plan was, maar dat het niet goed ging, dat lijkt me helder. Laat ik het hopeloos naïef en zelf best wel dom noemen.

Elliot was in behandeling en weigerde zijn medicatie te nemen, omdat er niets mis was, volgens hem. In combinatie met deze informatie gaan dan toch alarmbellen af?

Ik denk dat ze zichzelf hebben wijsgemaakt dat het best wel goed ging met Elliot en dat ze veel te licht hebben gedacht over zijn stoornis.
Ik vrees dat ook, ik heb eigenlijk de indruk dat hij nogal aan zijn eenzame lot is overgelaten temeer toen hij geacht werd een zelfstandig leven te leiden. Waartoe hij niet in staat leek. Dan moeten in die bijna 3 jaren toch heus signalen zijn geweest o.a. richting zijn ouders? Een oud-kamergenoot sprak over vele steeds luider en bozer wordende telefoongesprekken die steeds weer over zijn frustaties gingen en dat het op school allemaal niet goed ging.

Er zijn daarnaast ook dingen die ik echt niet begrijp. Van jongst af aan was Elliot een probleemkind, dat voor zijn 8e levensjaar op een stoornis is gesignaleerd. Wat bij de ouders de overweging is geweest om de stoornis niet formeel vast te stellen, is voor mij een groot raadsel.

Wat anderen allemaal over hem hebben gezegd en wat Elliot zelf allemaal vertelde in zijn manifesto, lijkt het er sterk op , dat de stoornis de KERN van zijn problemen was en hem danig boos en gefrustreerd heeft gemaakt.

Ik kan me ook voorstellen dat de ouders, na jarenlange therapie alleen maar achteruitgang zagen, een beetje moedeloos waren geworden en het tenslotte ook niet meer wisten wat ze met Elliot aanmoesten. Elliot stond ook niet open voor therapie en medicatie en was wellicht ook vermoeiend voor de ouders. En met een " oplossing" (Isla Vista) kwamen terwijl ze misschien eigenlijk wel beter wisten.... Triest.

Maar dan nog. Gesteld dat Elliot een stoornis had (autisme al dan niet in een comorbiditeit met OCD) , dan is dit niet te genezen. Hooguit wat ondersteunende therapie, maar veel moet je daar niet van verwachten.

Zelf denk ik dat Elliot niet te redden was en het sowieso niet had gered in de maatschappij.
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:26:32 #274
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_141869633
Ook weer een mooie: Stop Calling Elliot Rodger a “Shooter”

quote:
While Elliot Rodger may have used a gun to shoot bullets that injured and killed people, an NRA commentator is insisting that people — especially the Mainstream Media — shouldn’t call him a “shooter,” per se.

In this video from “NRA Commentator” Billy Johnson, the pro-gun rights advocate insists that the media is only telling half the story. “Yes, the Santa Barbara Murderer had a gun, and yes, he killed three people with that gun,” Johnson said. “But he also killed people with a knife and injured several others with his car.”

<snip>
When every headline refers to this person as a gunman, or a shooter, guns become permanently linked to his crime, while cars and knives get a free pass. They fade into the background. Hes a shooter first. A gunman firstwhy isnt he referred to as the stabber or the driver? Perhaps it would be harder to sell newspapers with those headlines.
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:35:38 #275
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_141870082
Er wordt zoveel gehamerd op die posts van hem op de PUAHate.com site, maar het zijn totaal maar 62 posts geweest. En ook een hoop onzin.
Ik heb het gros kunnen lezen. Er zitten wel enkele bijzondere tussen maar niet zo dat je zou kunnen afleiden dat het de nieuwe mass killer zou zijn. Niet extremer dan andere posters daar.
pi_141870256
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 22:35 schreef gebrokenglas het volgende:
Er wordt zoveel gehamerd op die posts van hem op de PUAHate.com site, maar het zijn totaal maar 62 posts geweest. En ook een hoop onzin.
Ik heb het gros kunnen lezen. Er zitten wel enkele bijzondere tussen maar niet zo dat je zou kunnen afleiden dat het de nieuwe mass killer zou zijn. Niet extremer dan andere posters daar.
Op welke fora zou hij nog meer hebben gezeten?
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:48:22 #277
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_141870649
Wat betreft medicatie. Ik ben geen psycholoog oid, maar ik heb het zelf niet zo begrepen op medicatie om 'mental illness' te genezen.
Zo schijn je er niet zomaar mee te mogen stoppen als je een kuur volgt, omdat het plotseling stoppen ermee, vreselijke bijwerkingen geeft, met nog ergere gevolgen dan als je er uberhaupt niet mee gestart zou zijn.

Nu was Elliot niet helemaal zonder medicatie: hij nam in elk geval Xanax en Vicodin (geen idee wat dat is).

En hij was op het laaste Risperidone voorgeschreven. Dat schijnt echt een heel heftig paardemiddel te zijn, een anti-psychose middel, 'the big stuff'. "it is prescribed to treat schizophrenia and symptoms of bipolar disorder (manic depression)."

Goed, dat wilde hij niet innemen. Maar het suggereert ergens dat hij waarschijnlijk wel andere medicatie voorgeschreven heeft gehad.
  donderdag 3 juli 2014 @ 22:50:18 #278
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_141870740
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 22:39 schreef Webschip het volgende:

[..]

Op welke fora zou hij nog meer hebben gezeten?
Wat ik verder nog weet heeft hij op bodybuilding.com gezeten.
Meer heb ik niet kunnen achterhalen.
pi_141871172
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 22:50 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Wat ik verder nog weet heeft hij op bodybuilding.com gezeten.
Meer heb ik niet kunnen achterhalen.
Dat is waar ook, daar postte hij ook.
  donderdag 3 juli 2014 @ 23:04:41 #280
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_141871366
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:36 schreef Webschip het volgende:
Ik meen dat de opname op 22 juni jl. had plaatsgevonden; de ontmoeting tussen Peter Rodger en de vader van Martinez al op 1 juni jl. Hoe is dat mogelijk, binnen 1 week na de gebeurtenissen al een ontmoeting...
Het contact is via de politie gelopen?
pi_141871436
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 23:04 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Het contact is via de politie gelopen?
Niet dat ik weet...

Ik ben benieuwd of er ook nog contact komt met die andere 5.
pi_141871553
Wat ik ook afvraag hoe het nu zal zijn in zijn studentenflat aan de Seville RD waar het drama heeft plaatsgevonden...
  vrijdag 4 juli 2014 @ 00:14:50 #283
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_141874487
Dat apartment zal wel een storage room worden. Niemand die daar nog in wil.
pi_141888976
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 00:14 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat apartment zal wel een storage room worden. Niemand die daar nog in wil.
Ik kan mij ook niet voorstellen dat daar nog iemand in zou willen.

Zouden de ouders echt heel verbaasd hebben kennisgenomen van Elliot's manifesto vraag ik me af...

Bijvoorbeeld dat hij koffie en andere dranken naar koppels smeet waar hij jaloers op was?

Verder krijg ik de indruk dat het Elliot niet ansich om de sex ging, maar meer om de (sociale ) status ervan. Hij hield van status. Zijn vader wou met hem voor dat idee naar LA, maar dat idee sloeg hij af. Ook ging hij niet over tot verkrachting, zelfs gedachten daarover waren hem kennelijk (gelukkig) vreemd. Je zou denken dat als hij vindt dat hij er " recht" op had, dat zoiets dan in hem op was gekomen. Nou gelukkig van niet.

Op Youtube vroegen sommigen zich af of hij niet homo was, bijvoorbeeld bij dat filmpje " Dancing is the car - Elliot Rodger style". Niks mis met dat filmpje, ik vind het zelfs heel leuk gedaan, maar dat sommigen dat misschien dachten of afvroegen vond ik niet zo heel raar eigenlijk gezien de uitstraling van het filmpje. (en wat zou het gegeven hebben by the way als hij dat was?) Rond bizar was de uitlating van een psycholoog die openlijk afvroeg of dat Elliot mogelijk vocht tegen homosexuele impulsen. Ik vond dat eerlijk gezegd nogal ver gezocht, maar weten kan je het nooit natuurlijk.

Wat ook opvalt is dat Elliot zich beklaagde dat niemand met hem uit wilde. Zijn kamergenoten zeiden echter in de media dat ze meerdere malen Elliot hadden gevraagd mee te gaan, maar dat sloeg hij steeds weer af. Kennelijk waren zijn sociale angsten een groot probleem.

Er blijkt nogal een behoorlijk discrepantie te zijn hoe Elliot dingen beleefde en hoe anderen daar tegen aankeken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Webschip op 04-07-2014 16:26:35 ]
pi_141892401
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:43 schreef Webschip het volgende:
Wat ook opvalt is dat Elliot zich beklaagde dat niemand met hem uit wilde. Zijn kamergenoten zeiden echter in de media dat ze meerdere malen Elliot hadden gevraagd mee te gaan, maar dat sloeg hij steeds weer af. Kennelijk waren zijn sociale angsten een groot probleem.
Hij vond zijn kamergenoten nerds xD
pi_141902730
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 16:23 schreef tafelkleed12 het volgende:

[..]

Hij vond zijn kamergenoten nerds xD
Sommigen inderdaad, en laat nou net degene van wie ik begreep dat hij Elliot wel eens meevroeg, zijn voormalige roommate Chris Rugg zijn.... En inderdaad, die ziet er nogal uit als een nerd en zo komt ie ook over :P

Check het maar op YouTube: zoekveld: " Chris Rugg " . Hij geeft daar een interview over Elliot, best interessant om te zien. Hij begint met de woorden " he was pretty shy" ...
pi_142001560
quote:
7s.gif Op maandag 30 juni 2014 23:15 schreef Webschip het volgende:

[..]

De foto's die ik zag, waren volgens mij voornamelijk afkomstig van zijn facebook, voornamelijk selfies, ook enkele foto's die anderen van hem maakten. Op die foto's is hij zo ongeveer rond de 20, en daarop lacht hij nooit. Elliot in zijn BMW: lacht niet, Elliot in Mercedes SUV, lacht niet. Elliot in Londen, lacht niet..., Elliot met vader en stiefmoeder bij premiere: meerder foto's: lacht niet lacht . Elliot in keuken met glas wijn: Elliot lacht maar niet..Etc. Op geen enkele selfie lacht Elliot naar de camera. Viel me op.

Op de site van BBC staat een interview van Dale Launer, een familievriend van Peter Rodger. Peter had hem gevraagd Elliot te coachen en daar vertelde hij over en hoe hij steeds zijn verwachtingen naar beneden moest bijstellen....

Elliot lachte nooit op foto's..., merkte ik dus eerder op. In het interview bevestigde Launer dat hij volgens degenen die hem kennen inderdaad nooit lachte.

Het interview, gepubliceerd op 4 juli op de site van BBC is te beluisteren. Best de moeite waard. Duur: 7 minuten.
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 22:48 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat betreft medicatie. Ik ben geen psycholoog oid, maar ik heb het zelf niet zo begrepen op medicatie om 'mental illness' te genezen.
Zo schijn je er niet zomaar mee te mogen stoppen als je een kuur volgt, omdat het plotseling stoppen ermee, vreselijke bijwerkingen geeft, met nog ergere gevolgen dan als je er uberhaupt niet mee gestart zou zijn.

Nu was Elliot niet helemaal zonder medicatie: hij nam in elk geval Xanax en Vicodin (geen idee wat dat is).

En hij was op het laaste Risperidone voorgeschreven. Dat schijnt echt een heel heftig paardemiddel te zijn, een anti-psychose middel, 'the big stuff'. "it is prescribed to treat schizophrenia and symptoms of bipolar disorder (manic depression)."

Goed, dat wilde hij niet innemen. Maar het suggereert ergens dat hij waarschijnlijk wel andere medicatie voorgeschreven heeft gehad.
@ Gebrokenglas: ik miste je eerdere post over de medicatie die hij kreeg, ik zal daar nog even naar kijken.

[ Bericht 10% gewijzigd door Webschip op 07-07-2014 13:18:02 ]
  maandag 7 juli 2014 @ 19:05:18 #288
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_142014788
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 12:52 schreef Webschip het volgende:

[..]

Op de site van BBC staat een interview van Dale Launer, een familievriend van Peter Rodger. Peter had hem gevraagd Elliot te coachen en daar vertelde hij over en hoe hij steeds zijn verwachtingen naar beneden moest bijstellen....

Elliot lachte nooit op foto's..., merkte ik dus eerder op. In het interview bevestigde Launer dat hij volgens degenen die hem kennen inderdaad nooit lachte.

Het interview, gepubliceerd op 4 juli op de site van BBC is te beluisteren. Best de moeite waard. Duur: 7 minuten.
Ow dus dat newsitem klopte wel? Het stond op de Daily Mail en ik weet niet in hoeverre dat daar allemaal klopt. Zal het opzoeken, dank voor de hint.

quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 12:52 schreef Webschip het volgende:
@ Gebrokenglas: ik miste je eerdere post over de medicatie die hij kreeg, ik zal daar nog even naar kijken.
Ja.

Ben een grondige analyse van het manifest aan het doen ... misschien later meer daarover.
Wat me opvalt is dat het best goed wegleest maar af en toe wordt de schrijftrant onderbroken door naargeestige eenregelige passages over 'how sad and unfair life has been' enzo.

Ik denk dat hij in de laatste maanden, toen hij in zo'n depri stemming was, een paar maal door zijn tekst gescrolled is en het her en der aangevuld heeft met zijn sombere gedachten die hij op dat moment had.
  maandag 7 juli 2014 @ 19:25:22 #289
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_142015609
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:43 schreef Webschip het volgende:

Er blijkt nogal een behoorlijk discrepantie te zijn hoe Elliot dingen beleefde en hoe anderen daar tegen aankeken.
In zijn posts op die PUAHate site gaf hij enorm af op die "ugly Asians".
"Asian men are ugly pieces of shit". En dat terwijl hij zelf "Eurasian" is, een halfbloed.
En een friend van hem die hij in dat Capri apartments complex had leren kennen, waar hij het goed mee kon vinden en regelmatig mee ging eten in een restaurant, was een echte Chinees (met hem was ook een interview op tv).

Ik vind dat niet echt te rijmen allemaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door gebrokenglas op 08-07-2014 17:04:07 ]
pi_142015665
Niet zo vreemd. Ik ben ook half aziaat en een stuk knapper dan zowel aziaten als blanken :P
Conscience do cost.
pi_142029741
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 19:05 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ow dus dat newsitem klopte wel? Het stond op de Daily Mail en ik weet niet in hoeverre dat daar allemaal klopt. Zal het opzoeken, dank voor de hint.

Google maar even op de term : " My friend’s son, the killer" De eerste link al, BBC-site. Daar staat het interview. Mocht je het onverhoopt niet vinden, dan hoor ik dat graag. :) Het is alleen een geluidsfragement van zo'n 7 minuten.

Een zeer boeiend interview. Hij probeerde Elliot wat te coachen en advies te geven in hoe hij contact kan maken met vrouwen, maar zonder succes. Hij dacht eerst dat Elliots enorme verlegenheid hem opbrak, of dat hij problemen met zijn " looks" zou hebben". Maar Elliot vond zichzelf "magnificent", wat Launer nog nooit iemand zo hoorde zeggen...Hij gaf Elliot " huiswerk" mee, hij moest vrouwen die hij op de campus tegenkwam een compliment geven, bijvoorbeeld over d'r haar. Maar Elliot deed dat helaas niet; hij vond " dat zij hem een compliment moesten geven. " ...

Ronduit schokkend vond ik toen hij zei dat " He (Elliot) was broken from conception" . Hij kende hem van z'n 7 of 8 jaar en vond hem toen al een vreemd jong en dat er waarschijnlijk wat meer aan de hand met hem was dan asperger (alleen).

Hij sluit af met een vergelijking met een nest van 5 puppies. Vier waren gezond en hadden plezier, maar de vijfde puppy , , Pepper was kleiner en was niet blij en gelukkig.....Zo verklaarde hij Elliot, hij was zg. dat vijfde hondje... ;( Ik geloof ook dat Elliot het niet zo getroffen had, vanaf zijn prille begin. Het hele manifesto is een groot lijdensweg.

quote:
[..]

Ja.

Ben een grondige analyse van het manifest aan het doen ... misschien later meer daarover.
Wat me opvalt is dat het best goed wegleest maar af en toe wordt de schrijftrant onderbroken door naargeestige eenregelige passages over 'how sad and unfair life has been' enzo.

Ik denk dat hij in de laatste maanden, toen hij in zo'n depri stemming was, een paar maal door zijn tekst gescrolled is en het her en der aangevuld heeft met zijn sombere gedachten die hij op dat moment had.
Dat laatste zou inderdaad goed kunnen. Hij was erg depri de laatste maanden in ieder geval. Als je zijn YouTube filmpjes van de laatste paar maanden kijkt, dan klinkt hij nogal monotoon en zwaarmoedig, al is het mogelijk dat zijn monotoon praten ook een autisme achtergrond heeft.

Het stuk is geweldig goed geschreven. Zijn moeder gaf niet voor niets een compliment aan hem, dat hij goed kon schrijven.

Hij geeft een behoorlijk inkijk in zijn ziel, ik heb het idee dat hij nooit zo open naar zijn eigen kring is geweest.... Mogelijk niet eens naar zijn eigen moeder.

Je ziet steeds weer dat hij tegen dezelfde dingen aanloopt, waar hij maar niet uitkomt. Het lukt hem als maar niet om aansluiting te vinden, en voelt zich steeds waardelozer, depressiever, bozer en zakt steeds verder weg.

Het zou mijn niet verbazen, dat de ouders - na het lezen van zijn levensverhaal - intens teleurgesteld zijn en vragen zullen hebben: " waarom, Elliot, waarom wisten wij dit niet? "

Ik lees het manifesto heel langzaam, om een beetje een beeld te vormen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Webschip op 07-07-2014 23:39:14 ]
pi_142067269
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 22:48 schreef gebrokenglas het volgende:

Lastig verhaal, ik heb er even naar gekeken. (ik ben ook geen deskundige op dit vlak).

Vooropgesteld dat hij ASS en evt OCD heeft gehad, dit is niet te genezen, ook niet met medicatie. Het is hooguit ter ondersteuning.

Ik heb hem natuurlijk daarnaast ook niet persoonlijk gekend, dus ik moet me ook baseren op zijn manifesto en wat anderen over hem hebben gezegd.

Dus met de nodige reserves kijk ik er als volgt tegenaan.

XANAX.

Wordt voorgeschreven bij angstgevoelens en gespannenheid, paniekstoornis en sociale fobie, echter niet bedoeld voor chronisch gebruik, daar het middel verslavend is. (hooguit een paar maanden te gebruiken).

Dat hij Xanax gebruikte, kijk ik niet zeker van op, gezien zijn - naar ik aanneem - gesignaleerde stoornis(sen) binnen het PDD-spectrum, in casu ASS/Asperger en OCD). Angst en paniek aanvallen komen vaak voor bij die mensen, volgens mij was Elliot een nerveus/gespannen persoon. Verder had Elliot- ook baserende op wat hij zelf in zijn manifesto opschreef en wat anderen over hem zeiden - ook last van sociale angsten. Ik kan me indenken dat behandelaar met het middel op korte termijn soelaas kon bieden.

Het middel is echter behoorlijk verslavend, ik las dat Elliot het middel mogelijk zelfs zes maanden heeft gebruikt en mogelijk meer had genomen dan de voorgeschreven dosis. Mogelijk was hij dus intussen behoorlijk verslingerd aan dit middel.

Lijkt me moeilijk te zeggen in hoeverre het middel een rol heeft gespeeld in de aanloop van de rampage. Helemaal in het licht dat Elliot veel langer ( 1 jaar) al met de voorbereiding was begonnen irt zes maanden Xanax gebruik. Lijkt me niet doorslaggevend dus.

VICODIN

Vicodin is de merknaam van een geneesmiddel dat hydrocodon en paracetamol bevat en wordt gebruikt als sterke pijnstiller. (bron Wiki)

Dat is opvallend, dat lijkt me niet door zijn psychiator te zijn voorgeschreven. Ik meen dat hij in het manifesto schreef dat hij die pillen had.

Waarom hij ze had, dat is gissen. Nu had hij in juli 2013 zijn enkel gebroken ( hij was bij een partijtje van het balkon afgeduwd), misschien had hij ze daarvoor gekregen destijds en wellicht een doosje overgehouden?

Wilde hij het middel gebruiken om zelfmoord te plegen als de kogel niet afdoende was? Als dat zo is, dan heeft het middel dus geen enkele rol gespeeld in de aanloop van de rampage.

RISPERDONE.

Hier bekend onder Risperdal.

Artsen schrijven het voor bij psychose, manie, schizofrenie, onrust, dementie, tics, dwangstoornissen en posttraumatische stressstoornis. (bron Apotheek.nl)

Ik vond dit ook heel opvallend dat hij dat voorgeschreven kreeg., vanuit het perspectief van de mogelijke stoornissen die hij had. Ik vond het ook helemaal niet vreemd dat Elliot dit middel weigerde in te nemen.

Het middel is een anti-psychoticum. Zijn manifesto lezende- en dat zijn vaders vriend zei dat geen anderen stoornissen bekend waren- heb ik niet de indruk dat hij schizofreen is geweest of aan psychoses leed. Zijn manifesto is bovendien goed en bovenal coherent geschreven.

De enige indicatie die ik " op afstand" kan ontdekken / speculeren waarom behandelaar dit middel heeft voorgeschreven is zijn OCD (iets wat zijn vader ook in het interview 20/20 suggereerde dat Elliot dit over zich heen had). Elliot leed duidelijk aan obsessies, dwanggedachten. Mogelijk wilde behandelaar proberen Elliot wat losser maken in die dwanggedachten. In een lichte docering voor dat doel te gebruiken.

Psychiater had dit natuurlijk hem wel duidelijk moeten uitleggen.

Ik had eerder het idee dat Elliot wel leed aan een chronische/klinische depressie. Het verbaast me dus zeer dat hij geen antidepressiva heeft gehad. Als het klopt dat hij die niet heeft gehad...

[ Bericht 0% gewijzigd door Webschip op 08-07-2014 22:45:14 ]
pi_142143230
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 19:25 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

In zijn posts op die PUAHate site gaf hij enorm af op die "ugly Asians".
"Asian men are ugly pieces of shit". En dat terwijl hij zelf "Eurasian" is, een halfbloed.
En een friend van hem die hij in dat Capri apartments complex had leren kennen, waar hij het goed mee kon vinden en regelmatig mee ging eten in een restaurant, was een echte Chinees (met hem was ook een interview op tv).

Ik vind dat niet echt te rijmen allemaal.
Inderdaad onbegrijpelijk. Hij viel op blond, maar was zelf donker, nou ja halfbloed dan...

Het was jammer dat hij zo zichzelf verloochende. Het lijkt erop dat Elliot zichzelf niet wilde accepteren zoals hij was...En met zijn tekortkomingen. Asians zijn mooi, de vrouwen zeker. Zijn moeder is een prachtige knappe vrouw.

Eigenlijk vreemd dat hij, zelf met donker haar en bruine ogen en goed ogend, niet viel voor een schone Aziatische.

Wat die Chinees betreft: hij was allang blij dat hij iemand had om even mee uit te gaan en te praten. Dus dat zal veel hebben goed gemaakt.

Is dat interview op Youtube terug te vinden? :)

Verder: volgens sommige media zou Elliot ook gezeten hebben bij een " Independent Living Institute in Santa Barbara, a facility that offers living skills instruction to help adults with disabilities to live more independently...." Of dat echt klopt, ik weet het niet. Hij zegt er volgens mij zelf niks over in zijn manifesto.

Troubled kid.

[ Bericht 2% gewijzigd door Webschip op 10-07-2014 17:40:25 ]
  donderdag 10 juli 2014 @ 19:48:33 #294
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_142147721
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 17:15 schreef Webschip het volgende:
Wat die Chinees betreft: hij was allang blij dat hij iemand had om even mee uit te gaan en te praten. Dus dat zal veel hebben goed gemaakt.

Is dat interview op Youtube terug te vinden? :)
Ja, dat is deze:

donderdag 10 juli 2014 @ 20:42:03 #295
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_142149514
Het aantal reacties per dag op Peters 'askforhelp' site is al een stuk minder. Er gebeurt niet veel meer.
Zoeken op nieuws van de afgelopen week over deze rampage levert ook niet veel meer op: alleen Richard Martinez is druk in de weer: heeft 6 maanden verlof van zijn advocatenkantoor en vliegt nu rond met stapels 'Not One More' folders, druk met medeslachtoffers opzoeken en congresleden bezoeken voor strengere regels op gun sales en dat soort dingen.
pi_142157957
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 19:48 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ja, dat is deze:

Dank :)

Achteraf had ik deze toch gezien, maar niet gelinked aan deze Chinees. Opvallend, hoe Elliot toch kennelijk zijn grote problemen met Andy deelde.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 20:42 schreef gebrokenglas het volgende:
Het aantal reacties per dag op Peters 'askforhelp' site is al een stuk minder. Er gebeurt niet veel meer.
Zoeken op nieuws van de afgelopen week over deze rampage levert ook niet veel meer op: alleen Richard Martinez is druk in de weer: heeft 6 maanden verlof van zijn advocatenkantoor en vliegt nu rond met stapels 'Not One More' folders, druk met medeslachtoffers opzoeken en congresleden bezoeken voor strengere regels op gun sales en dat soort dingen.
Het is intussen al bijna 7 weken geleden gebeurd. Het is hard, maar er gebeuren weer nieuwe dingen, dus de media springen dan weer graag op iets anders...

Af en toe vind je toch nieuws, een aantal dagen terug nog dat interview met die Dale Launer op de BBC.

Overigens las ik ook ergens dat Elliot is gecremeerd en in besloten kring een plechtigheid geweest. In Engeland zou later dit jaar ook een plechtigheid voor Elliot plaatsvinden; hij heeft daar immers ook nog familie zitten.

Ik was ook nog benieuwd of psychologen analyses hebben uitgevoerd op zijn manifesto. Na wat googlen valt dat aanbod nogal tegen. Het is een zeldzaamheid dat een mass killer zo'n stuk achterlaat en een inkijk in iemands ziel geeft. Ik had daar meer van verwacht. Het moet toch aardig voer zijn voor de forensische tak van sport in de psychologie.

Ik verwacht ook nog dat een politierapport wordt gepubliceerd over de gehele rampage. In andere shootings, zoals die van Adam Lanza, zijn gewoon op internet te vinden.

Misschien volgt daaruit, hoe Elliot het voor elkaar kreeg om 3 mensen in zijn appartement dood te steken. Zijn buurjongen kon ook niet begrijpen dat een klein iemand als Elliot dat kon.

Het zou jammer zijn, als het initiatief van Peter zou doodbloeden, al ben ik daar wel bang voor. Zoiets is toch vaak helaas de waan van de dag.
  zaterdag 12 juli 2014 @ 15:09:12 #297
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_142205836
Het opstellen van het autopsy rapport kost 4 tot 6 weken, dus rond deze tijd zullen de uitslagen wel bekend zijn. Of ze bekend worden gemaakt is een tweede.
pi_142225709
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 15:09 schreef gebrokenglas het volgende:
Het opstellen van het autopsy rapport kost 4 tot 6 weken, dus rond deze tijd zullen de uitslagen wel bekend zijn. Of ze bekend worden gemaakt is een tweede.
Bij Adam Lanza was ook autopsie gedaan, maar het rapport zelf heb ik niet online aangetroffen. Wel kwamen de bevindingen/conclusies voor in politierapport dat ik wel online aantrof. Een best lijvige pdf, zeker de moeite waard om te zien.

Hoe dat bij Elliot zal gaan, is even afwachten. Ik verwacht geen autopsierapport, daar staan natuurlijk nare foto's in. Ik verwacht/hoop wel een politierapport online binnenkort aan te kunnen treffen, ik hou het wel in de gaten. Ik verwacht dat daarin ook belangrijke bevindingen instaan, bijvoorbeeld sporen van Xanax gebruik.

Verder zag ik Elliot op YouTube in de film: Les Vraies Housewives - Episode 3.. Dat is een real life serie, met daarin onder andere stiefmoeder Soumaya. Vanaf ongeveer 31 minuten, zie je haar samen met Elliot en Peter over de loper van de première van de Hunger Games lopen. Zelf schreef Elliot uitgebreid daarover in het manifesto. Leuk als je daarbij even een beeld op Youtube kan terugzien.

Mij viel duidelijk op dat Elliot, ondanks de feestachtige en uitgelaten sfeer , daar niet echt op zijn gemak lijkt te voelen. Hij loopt en staat er wat verloren bij en lachte in die paar minuten dat hij te zien is geen enkele keer. :{

[ Bericht 1% gewijzigd door Webschip op 13-07-2014 00:34:29 ]
pi_143296667
Iemand die Elliot zeer goed kende...

Hier een mooi stuk over Elliot, geschreven door een lerares die hem 2,5 jaar heeft meegemaakt. Elliot was haar student (16-19 jaar oud) op de Independence High School, een zeer kleinschalige school voor kwetsbare leerlingen.

Er is heel veel over hem geschreven, veel onzin door mensen die hem niet kende, maar zij kende hem zeer goed.

Ze was totaal verrast, had niet verwacht dat hij zo zou eindigen.

https://www.facebook.com/bentriderdeb/posts/10152469152947767

Zeer de moeite waard.
pi_143297714
Ik vind Elliot alleen maar nog enger geworden sinds ik dat bericht van die voormalige lerares heb gelezen. Het was dus eigenlijk altijd een heel schuwe, maar lieve en vriendelijke tiener die het heel goed deed op school. Sociaal een kneus, maar totaal niets agressiefs of gemeens. En dan doet hij jaren later zoiets. Heel eng, want ongelofelijk onvoorspelbaar geweest.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')