Volgens geruchten zou het gaan om de zoon van Peter Rodger, Elliot Rodger, de regisseur van The Hunger Games.quote:A lone gunman killed six people and injured seven more during a shooting rampage Friday night in Isla Vista that Sheriff Bill Brown called “the work of a madman.” The suspect was killed after firing on responding deputies, but it’s not clear if the fatal wound to his head was self-inflicted or the result of return fire.
Een stoornis maakt je nog geen moordenaar.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zijn genoeg stoornissen die aangeboren zijn hoor.
Wat ik wil zeggen is dat hij de schuld bij zichzelf had moeten zoeken en niet bij andere mensen.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een stoornis maakt je nog geen moordenaar.
Mijn vriendin heeft een seksuele stoornis, is dat ook aangeboren?quote:Op zondag 25 mei 2014 15:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zijn genoeg stoornissen die aangeboren zijn hoor.
En dat kon hij waarschijnlijk niet... Lololoquote:Op zondag 25 mei 2014 15:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat ik wil zeggen is dat hij de schuld bij zichzelf had moeten zoeken en niet bij andere mensen.
Hij beschreef zichzelf als 'metro-man', dus wellicht vandaar de neiging naar dure merk-kleding en andere status-verhogende onzin...quote:Op zondag 25 mei 2014 15:20 schreef SuperHarregarre het volgende:
Een andere dame die hij aanbad:
[ afbeelding ]
Het is wel echt allemaal hetzelfde type.
Overigens neig ik er nog steeds naar om 'm als 'gay' te bestempelen. Hij gebruikt erg vaak de zin: "I was all dressed up in my fabulous Armani shirt."
quote:Op zondag 25 mei 2014 15:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat ik wil zeggen is dat hij de schuld bij zichzelf had moeten zoeken en niet bij andere mensen.
Lijkt me ook niet. Iedere man heeft wel bepaalde trekjes die je als homoseksueel zou kunnen beschouwen.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:30 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Hij beschreef zichzelf als 'metro-man', dus wellicht vandaar de neiging naar dure merk-kleding en andere status-verhogende onzin...
Hij lijkt me niet homo-sexueel, aangezien hij geen enkele indicatie geeft dat hij iets met mannen wilt. Integendeel, hij lijkt niet alleen alle vrouwen te haten omdat ze niets met hem willen, maar meer nog alle mannen juist als minderwaardig en concurrent te zien.
Ik zou ook liever in bed stappen met George Clooney dan met Rita Verdonk...quote:Op zondag 25 mei 2014 15:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet. Iedere man heeft wel bepaalde trekjes die je als homoseksueel zou kunnen beschouwen.
Exact...quote:Op zondag 25 mei 2014 15:36 schreef Hoplahopla het volgende:
Wat ik niet begrijp is waarom hier zoveel aandacht aan wordt geschonken. Het is toch duidelijk dat het hier gaat om een narcist die op moordpad is gegaan... ?
Omdat we nu, in tegenstelling tot nieuwsberichtjes, alles compleet kunnen meelezen. Hij heeft z'n hele leven neergekalkt.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:36 schreef Hoplahopla het volgende:
Wat ik niet begrijp is waarom hier zoveel aandacht aan wordt geschonken. Het is toch duidelijk dat het hier gaat om een narcist die op moordpad is gegaan... ?
Ja, maar zijn manifest is toch eigenlijk gewoon een heel langdradig instrument van zelfmedelijden?quote:Op zondag 25 mei 2014 15:37 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Omdat we nu, in tegenstelling tot nieuwsberichtjes, alles compleet kunnen meelezen. Hij heeft z'n hele leven neergekalkt.
Dus het gaat om de mate van vermaak... ? T's wel wat pervers.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:37 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Omdat we nu, in tegenstelling tot nieuwsberichtjes, alles compleet kunnen meelezen. Hij heeft z'n hele leven neergekalkt.
Moet wel, want hij was een narcist.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, maar zijn manifest is toch eigenlijk gewoon een heel langdradig instrument van zelfmedelijden?
Professor Chaos!quote:Op zondag 25 mei 2014 15:36 schreef slashdotter3 het volgende:
After I picked up the handgun, I brought it back to my room and felt a new sense of power. I was now armed. Who’s the alpha male now, bitches
Een echte narcist/sociopaat had wel chicks geregeld.quote:
Daar had ik ook al over nagedacht toen ik de berichten las. Ergens is dat ook wel waarschijnlijk.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een echte narcist/sociopaat had wel chicks geregeld.
Nee, volgens een nieuwsbericht had deze jonge asperger.
Zegt geen fuck. Genoeg jongens die al jaren gelukkig getrouwd zijn met een vriendin terwijl ze asperger hebben.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een echte narcist/sociopaat had wel chicks geregeld.
Nee, volgens een nieuwsbericht had deze jonge asperger.
Ontken ik dat soms?quote:Op zondag 25 mei 2014 15:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zegt geen fuck. Genoeg jongens die al jaren gelukkig getrouwd zijn met een vriendin terwijl ze asperger hebben.
Wel degelijk, voor iemand met asperger is sociaal-contact nu eenmaal wat lastiger dan voor mensen die dat niet hebben.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Min of meer, ja. Leuk dat-ie asperger had, maar het verklaart helemaal niets.
Nee, maar ik zie het wel veel.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ah, en iemand als schenkstroop is het beeld dat jij van mannen hebt?
Ben je te weten gekomen waarom hij Aziatische vrouwen lelijk vindt? Eerst dacht ik dat zijn biologische moeder hem verwaarloosde na de scheiding. Maar na lezen van het eerste deel, blijkt dat ze hem altijd gaf wat hij wou, hij had haar ook veel liever dan zijn stiefmoeder.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:34 schreef 123dudeguys het volgende:
Ik heb trouwens zijn hele manifesto gelezen
Omdat mensen graag nadenken over manieren waarop zoiets als dit voorkomen had kunnen worden. Wat waarschijnlijk toch niet had gekund, maar proberen kan altijd.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:36 schreef Hoplahopla het volgende:
Niet op deze manier, al is dat mede omdat ik niet denk dat dit miljoenen gaat opleveren, en het uitermate respectloos en in slechte smaak is.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zou jij anders zijn?
Zou jij niet over lijken gaan voor laten we zeggen een paar miljoen?
Mensen blijven mensen. Dit ga je nooit voorkomen, tenzij je vrije wil compleet schrapt.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat mensen graag nadenken over manieren waarop zoiets als dit voorkomen had kunnen worden. Wat waarschijnlijk toch niet had gekund, maar proberen kan altijd.
O, zo! Ja, die dode meisjes zijn volgens mij niet van die standaard blondjes. Maargoed, verschrikkelijk dat mensen de dupe moeten worden van zo'n zieke geest.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik zag eerder een foto langskomen van een van zijn fixaties. Ik nam aan dat ze er allemaal een beetje zo uitzagen, mijn fout.
Maar ik ken zoveel niet-knappe meisjes die volop aandacht kregen op die leeftijd. En nog steeds. Het zal ook wel voornamelijk te maken hebben met sociaal zijn, enzo. Deze jongen was waarschijnlijk heel erg apart. Tenminste: ik vind hoe hij praat, hoe zijn houding is, enzovoort, allemaal dingen waardoor ik mij niet op m'n gemak bij hem zou voelen. Ik heb ook twee van zulke jongens in mijn omgeving en ik loop er met een boog omheen, gewoon omdat ik geen goed gevoel bij ze heb.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:46 schreef -Strawberry- het volgende:
Als ik mezelf als voorbeeld neem; ik was ook niet populair op school. Iedereen kreeg vriendjes, eerste zoen, aandacht van jongens, maar bij mij was dat niet zo. Nooit zocht ik de schuld daarvoor bij het andere geslacht. Het kwam niet eens in me op. Ik was niet knap en niet erg sociaal, dus ik snapte het wel, vervelend als het was. Natuurlijk was ik eenzaam en raakte ik gedeprimeerd als een crush mij weer eens niet zag staan, maar ik realiseerde me ook dat zo'n jongen dan waarschijnlijk niet bij me zou passen.
Hier maak je echt een denkfout, namelijk dat je denkt te weten waar het leven van een 22-jarige man om draait. Geloof me, dat draait bij veel mannen van die leeftijd echt alleen maar om seks, seks en nog eens seks. Zo'n jongen heeft vaker een stijve dan jij met je ogen kunt knipperen.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:46 schreef -Strawberry- het volgende:
Terwijl het niet om seks draait, of wel?
Ik denk je dit veel te veel overdenkt.quote:Op zondag 25 mei 2014 15:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee, maar ik zie het wel veel.
Als ik mezelf als voorbeeld neem; ik was ook niet populair op school. Iedereen kreeg vriendjes, eerste zoen, aandacht van jongens, maar bij mij was dat niet zo. Nooit zocht ik de schuld daarvoor bij het andere geslacht. Het kwam niet eens in me op. Ik was niet knap en niet erg sociaal, dus ik snapte het wel, vervelend als het was. Natuurlijk was ik eenzaam en raakte ik gedeprimeerd als een crush mij weer eens niet zag staan, maar ik realiseerde me ook dat zo'n jongen dan waarschijnlijk niet bij me zou passen.
Hoe fout moet het dan in je hoofd gaan wil je de schuld bij meisjes gaan leggen en niet bij jezelf?
Dan komen we weer bij het maatschappelijke punt. Waarom komen het soort uitspraken vaker voor bij jongens dan meisjes? Mentale problemen of niet, er is een verschil. Ik heb nooit verhalen gehoord of posts gezien van meisjes dat ze het oneerlijk vinden dat ze geen knappe vriend kunnen krijgen. Andersom wel veelvuldig. Er heerst het idee dat het voor meisjes een stuk makkelijker is om seks te krijgen (wat vast zo is), we mogen niet zeuren. Terwijl het niet om seks draait, of wel? Het draait om liefde, genegenheid. Anders zou je ook naar de hoeren kunnen gaan. Maar nee, jongens hebben het zoveel zwaarder en ze hebben meer prestatiedrang. Een vrouwelijke maagd van 20 is minder erg dan een mannelijke maagd van 20. Reden voor extra frustratie dus als het je niet lukt. Er heerst het idee dat eikels eerder meisjes krijgen dan nice guys; ook een opvatting die je niet enkel zal vinden bij ‘zieke geesten’. Verder de opvatting dat de friendzone oneerlijk is, waarmee impliciet de keuze van die meisjes niet wordt gerespecteerd. Dit zijn culturele problemen.
Dan deze jongen. Narcistisch, asperger, allemaal prima oorzaken. Maar de ideeën die hij had zijn dus niet uniek. Die zie je heel veel - extremer in de hoofden van geestelijk 'zieke' mensen, maar ook bij jongens die normaal functioneren en regelmatig zijn afgewezen. Is dat dan een patroon wat je moet negeren, of ligt er toch een bepaald cultureel probleem aan ten grondslag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |