Misschien wil ik wel geen sociaal werkstelsel. Ik heb jaren gestudeerd, en ook nog jaren avondschool om zeer goed in mijn werk te worden en aldus meer geld daarin te verdienen dan de gemiddelde. Wil een ander dat ook dan kan hij dezelfde weg afleggen, en anders heeft hij gewoon minder geld. Perfect geregeld.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:16 schreef persmaker het volgende:
[..]
Nou het lijkt mij eerder dat er zoveel mensen gehersenspoeld zijn in het huidig economisch systeem dat ze zich nauwelijks iets totaals anders kunnen voorstellen. Jij getuigt hiervan met je bezwaren, de niet helemaal onterecht zijn, maar wel bevooroordeeld.
Je moet eres die kapitalistische bril afzetten voor een die socialer is (socialistisch is een groot woord).
Helemaal goed, zo'n instelling zouden al die werkcoaches moeten hebben.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:21 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Woah, beetje koffie leuten en ouwehoeren. Volgens mij hebben ze daar ook wel een goede kantine. Kan mij die baan, of die van jou, verrekken.
Niet alleen werkcoaches. Als ik volgende week toch weer een andere kutbaan heb, ga ik me echt nergens meer voor inzetten. Ik ga bier drinken, bekijk het maar.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:22 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Helemaal goed, zo'n instelling zouden al die werkcoaches moeten hebben.![]()
Als jij niet open bent voor het idee is dat iets anders dan wanneer jij met inhoudelijke argumenten komt.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:21 schreef hottentot het volgende:
[..]
Misschien wil ik wel geen sociaal werkstelsel. Ik heb jaren gestudeerd, en ook nog jaren avondschool om zeer goed in mijn werk te worden en aldus meer geld daarin te verdienen dan de gemiddelde. Wil een ander dat ook dan kan hij dezelfde weg afleggen, en anders heeft hij gewoon minder geld. Perfect geregeld.
Wat heeft dit te maken met de verdienschaal? En heb je dat systeem zelf meegemaakt? En het belangrijkste nog, heeft het gewerkt?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:26 schreef Eris het volgende:
Dit idee bestaat al 20 jaar in de Scheepvaart er daar heeft hij of zij een Maritiem officier. Een dubbel opgeleid persoon die zowel op de navigatie, belading en de hele machine kamer kon onderhouden. Op aan dringen van Nederlandse grootste reders van wel eer is dit ingevoerd en immidels zijn we weer terug bij af. Omdat Jan de Zeeman toch meer intresse had in Stuurman of Machinist zijn had. Het wordt alleen nog maar toegepast op schepen met een minimale bemanning.
Ga alstublieft niet het wiel opnieuw uit vinden maar blijf als schoen bij je leest.
Wat ook niet heeft geholpen is dat zowel Nedloyd, Shell en al die groter reders zijn over genomen of zijn/haar schepen heeft afgestoten..
want eens in de zoveel tijd mag je ruilen met een werkloze en op je kratje bier in de voortuin zitten?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:12 schreef persmaker het volgende:
[..]
En toch is dit programma veel beter dan gratis geld over de balk smijten in de vorm van uitkering of woonsubsidie bijv.
Jij wilt het ene kapitalistische stelsel inruilen voor het andere, level 5 mensen zullen altijd nog meer verdienen dan level 1 schoonmakers, dus behalve dat het veel duurder word en daarmee de economie instort door hogere kosten en verminderde productie veranderd er niet zoveel.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:34 schreef persmaker het volgende:
[..]
Als jij niet open bent voor het idee is dat iets anders dan wanneer jij met inhoudelijke argumenten komt.
Opzettelijk je werk fout uitvoeren waarbij schade resulteert aan personen of eigendom is ten alle tijde strafbaar.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:28 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Niet alleen werkcoaches. Als ik volgende week toch weer een andere kutbaan heb, ga ik me echt nergens meer voor inzetten. Ik ga bier drinken, bekijk het maar.
TS, lees vetgedrukte evenquote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:26 schreef Eris het volgende:
Dit idee bestaat al 20 jaar in de Scheepvaart er daar heeft hij of zij een Maritiem officier. Een dubbel opgeleid persoon die zowel op de navigatie, belading en de hele machine kamer kon onderhouden. Op aan dringen van Nederlandse grootste reders van wel eer is dit ingevoerd en immidels zijn we weer terug bij af. Omdat Jan de Zeeman toch meer intresse had in Stuurman of Machinist zijn had. Het wordt alleen nog maar toegepast op schepen met een minimale bemanning.
Ga alstublieft niet het wiel opnieuw uit vinden maar blijf als schoen bij je leest.
Wat ook niet heeft geholpen is dat zowel Nedloyd, Shell en al die groter reders zijn over genomen of zijn/haar schepen heeft afgestoten..
Nee hij zegt toch dat niet gewerkt heeft. Iedereen is gewoon blijven doen wat hij leuk vond en er veranderde helemaal niets, behalvequote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:36 schreef persmaker het volgende:
[..]
Wat heeft dit te maken met de verdienschaal? En heb je dat systeem zelf meegemaakt? En het belangrijkste nog, heeft het gewerkt?
Dictator gespot.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:37 schreef persmaker het volgende:
[..]
Opzettelijk je werk fout uitvoeren waarbij schade resulteert aan personen of eigendom is ten alle tijde strafbaar.
Nee dat niet. Hoe trek je dat verband? Iedereen die het kan handen uit de mouwen steken.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:36 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
want eens in de zoveel tijd mag je ruilen met een werkloze en op je kratje bier in de voortuin zitten?
Niet veel. Zoveel verschil is het nietquote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:36 schreef persmaker het volgende:
[..]
Wat heeft dit te maken met de verdienschaal? En heb je dat systeem zelf meegemaakt? En het belangrijkste nog, heeft het gewerkt?
omdat je het over mensen met een uitkering hebt.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:39 schreef persmaker het volgende:
[..]
Nee dat niet. Hoe trek je dat verband? Iedereen die het kan handen uit de mouwen steken.
Als we 500.000 mensen instructeur maken is er plek zat, totale kosten nemen wel toe, maar dat neemt TS voor lief.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:39 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
omdat je het over mensen met een uitkering hebt.
Heb medelijden met de mensen die nu bezig zijn met een 4 jarige opleiding rechten, in de 'toekomst' zal iedereen dit kunnen vervangen met een lullige cursus.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 20:53 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
als je de personen dan ook nog laat kiezen wat ze leuk vinden ben je helemaal klaar.
Doen diegene die advocaat worden een cursusje advocatuur en diegene die niet zo lang aan een cursus willen werken gaan lopende band werk doen oid. Vervang dan de regel dat je moet rouleren en noem de cursussen opleidingen en ik ben het volledig met je eens.
dat is ook het mooie van dit systeem, iedereen kan instructeur wordenquote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:41 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als we 500.000 mensen instructeur maken is er plek zat, totale kosten nemen wel toe, maar dat neemt TS voor lief.
Mindere arbeidskwaliteit en productie? Waar baseer je dat op? Heb je de reactie niet gelezen van degene hier over de toepassing in de scheepvaart?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:36 schreef hottentot het volgende:
[..]
Jij wilt het ene kapitalistische stelsel inruilen voor het andere, level 5 mensen zullen altijd nog meer verdienen dan level 1 schoonmakers, dus behalve dat het veel duurder word en daarmee de economie instort door hogere kosten en verminderde productie veranderd er niet zoveel.
Omdat de uren die besteed worden aan mensen steeds andere dingen leren niet worden besteed als productieve uren, tevens zal er door roulatie veel minder ervaring op de werkvloer aanwezig zijn waardoor dingen langer duren en er meer fouten worden gemaakt. Dus ja dit kost geld, geld wat alleen voorhanden komt als de belastingen omhoog gaan waardoor de economie achteruit gaat, of als we alles duurder maken maar dan stort en de economie en de export in.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:43 schreef persmaker het volgende:
[..]
Mindere arbeidskwaliteit en productie? Waar baseer je dat op? Heb je de reactie niet gelezen van degene hier over de toepassing in de scheepvaart?
Eerst zei je nog dat je grootste bezwaar was het feit dat je jezelf minder beloond voelt in verhouding vanwege al je extra studie die die voormalige werkloze niet zou hebben, wat op jaloezie neerkomt.
Nu gooi je het over een andere boeg dat van economische instorting - wat vergezocht is. Kun je duidelijk laten zien hoe de arbeidsproductiviteit achteruitgaat hierdoor?
Ik sta nog open voor weerleg hoor.
Nee de lesgeving van de cursussen wordt niet betaald. Tenzij je het over een ander soort instructeur hebt. Daardoor sparen we juist veel geld.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:42 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
dat is ook het mooie van dit systeem, iedereen kan instructeur worden
Waarom ga je er dan uit dan veel meer fouten zullen worden gepleegd? Dat is in het huidig systeem ook zo met inwerktijd, en invallers en uitzendkrachten?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:50 schreef hottentot het volgende:
[..]
Omdat de uren die besteed worden aan mensen steeds andere dingen leren niet worden besteed als productieve uren, tevens zal er door roulatie veel minder ervaring op de werkvloer aanwezig zijn waardoor dingen langer duren en er meer fouten worden gemaakt. Dus ja dit kost geld, geld wat alleen voorhanden komt als de belastingen omhoog gaan waardoor de economie achteruit gaat, of als we alles duurder maken maar dan stort en de economie en de export in.
Je verkijkt je nogal hoeveel opleiding deze drie beroepen al nodig hebben.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:56 schreef persmaker het volgende:
[..]
Waarom ga je er dan uit dan veel meer fouten zullen worden gepleegd? Dat is in het huidig systeem ook zo met inwerktijd, en invallers en uitzendkrachten?
En niet iedere fout leidt tot schade. Niet voor niets hebben we de training die doorgelopen moet worden.
We kunnen een maximumvariiate in beroep opstellen, dwz niet meer dan 7 of 8 rouleerbanen voor een iemand. dus als iedereen in het systeem al eens eerder als loodgieter of advocaat of brugmonteur heeft opgetreden is het volgende keer makkelijker en is er sprake van ervaring.
Opleiding is niet het enige wat er toe doet, toch? Kan dat niet vervangen worden door een klaarstoomcursus?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:58 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je verkijkt je nogal hoeveel opleiding deze drie beroepen al nodig hebben.
Kijk even onder de motorkap van een moderne auto, dan begrijp je hopelijk hoeveel opleiding een automonteur al nodig heeft. Of haal even de kap van je CV ketel. OF kijk wat een vapron opleiding voor een machine operator inhoud.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:03 schreef persmaker het volgende:
[..]
Opleiding is niet het enige wat er toe doet, toch? Kan dat niet vervangen worden door een klaarstoomcursus?
Je noemt nog steeds hoogtechnische banen wat ik al gezegd heb dat ze uitgesloten zullen worden van het ruilsysteem. Waarom blijf je mij steeds dingen verwijten dat ik niet beweerd heb?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:06 schreef hottentot het volgende:
[..]
Kijk even onder de motorkap van een moderne auto, dan begrijp je hopelijk hoeveel opleiding een automonteur al nodig heeft. Of haal even de kap van je CV ketel. OF kijk wat een vapron opleiding voor een machine operator inhoud.
Jij hebt het steeds over een loodgieter, maar nu is zelfs een machine operator al te hoog voor je plan, er blijft steeds minder over. Kom jij wel ééns op een werkvloer?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:11 schreef persmaker het volgende:
[..]
Je noemt nog steeds hoogtechnische banen wat ik al gezegd heb dat ze uitgesloten zullen worden van het ruilsysteem. Waarom blijf je mij steeds dingen verwijten dat ik niet beweerd heb?
Een iemabd had je zelfs een lijst gegevan van banen die hieronder kunnen vallen.
TS is de kansloze uitkeringstrekker die graag het werk van een advocaat uit wil voeren.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:13 schreef hottentot het volgende:
[..]
Jij hebt het steeds over een loodgieter, maar nu is zelfs een machine operator al te hoog voor je plan, er blijft steeds minder over. Kom jij wel ééns op een werkvloer?
Wat voor beroepen hou je dan nog over?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:11 schreef persmaker het volgende:
[..]
Je noemt nog steeds hoogtechnische banen wat ik al gezegd heb dat ze uitgesloten zullen worden van het ruilsysteem. Waarom blijf je mij steeds dingen verwijten dat ik niet beweerd heb?
Een iemabd had je zelfs een lijst gegevan van banen die hieronder kunnen vallen.
Dit is haast te absurd om serieus op te reageren maar ik wil het toch graag proberen.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:56 schreef persmaker het volgende:
[..]
Waarom ga je er dan uit dan veel meer fouten zullen worden gepleegd? Dat is in het huidig systeem ook zo met inwerktijd, en invallers en uitzendkrachten?
En niet iedere fout leidt tot schade. Niet voor niets hebben we de training die doorgelopen moet worden.
We kunnen een maximumvariiate in beroep opstellen, dwz niet meer dan 7 of 8 rouleerbanen voor een iemand. dus als iedereen in het systeem al eens eerder als loodgieter of advocaat of brugmonteur heeft opgetreden is het volgende keer makkelijker en is er sprake van ervaring.
Ik wil brugmonteur worden! * BlueMage slaat SlaadjeBla weg bij 't inschrijfformulierquote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:56 schreef persmaker het volgende:
[..]
Waarom ga je er dan uit dan veel meer fouten zullen worden gepleegd? Dat is in het huidig systeem ook zo met inwerktijd, en invallers en uitzendkrachten?
En niet iedere fout leidt tot schade. Niet voor niets hebben we de training die doorgelopen moet worden.
We kunnen een maximumvariiate in beroep opstellen, dwz niet meer dan 7 of 8 rouleerbanen voor een iemand. dus als iedereen in het systeem al eens eerder als loodgieter of advocaat of brugmonteur heeft opgetreden is het volgende keer makkelijker en is er sprake van ervaring.
Heel eerlijk? Vapro opleidingen stellen weinig voor (A & B that is, C wordt al een heel ander verhaal idd).quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:06 schreef hottentot het volgende:
[..]
Kijk even onder de motorkap van een moderne auto, dan begrijp je hopelijk hoeveel opleiding een automonteur al nodig heeft. Of haal even de kap van je CV ketel. OF kijk wat een vapron opleiding voor een machine operator inhoud.
Misschien kunnen ze weinig voorstellen, maar een goede automonteur moet die opleiding wel doen en vervolgens jaren ervaring kweken met alle verschillende auto's en alle verschillende problemen. Elke Nederlander dat leren in een week is onmogelijk.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 23:58 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Heel eerlijk? Vapro opleidingen stellen weinig voor (A & B that is, C wordt al een heel ander verhaal idd).
Nou ja laat duidelijk zijn dat dit idd een volledig absurd idee van TS is (net als z'n plan om Amerika binnen te vallen trouwensquote:Op zondag 25 mei 2014 00:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze weinig voorstellen, maar een goede automonteur moet die opleiding wel doen en vervolgens jaren ervaring kweken met alle verschillende auto's en alle verschillende problemen. Elke Nederlander dat leren in een week is onmogelijk.
Prima, ik ben al ingeschreven als matrassentester.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 23:58 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik wil brugmonteur worden! * BlueMage slaat SlaadjeBla weg bij 't inschrijfformulier
Ik denk zelfs dat we een enorme lage klasse krijgen, want door de toegenomen kosten van productie, zullen de lonen moeten dalen. De totale productie zal door afname van efficiency ook nog eens dalen zodat we er met z'n allen alleen maar armer op worden.quote:Op zondag 25 mei 2014 10:29 schreef Crepes_Suzette het volgende:
Maar als je zelfs al in een weekje advocaat kan worden met een cursus, want dat is geen hoogtechnische baan, dan hebben we een gigantische middenklasse. De middenklasse wordt samengetrokken de lagere klasse want dat moet elke keer rouleren van baan. Dus we behouden gemiddeld een nog armere groep, terwijl de tandarts nog steeds flink verdient. Dan is er in het totaal plaatje toch spraken van denivellering?
Oud collega studeert nu voor Vapro D, bijzonder pittig.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 23:58 schreef BlueMage het volgende:
Heel eerlijk? Vapro opleidingen stellen weinig voor (A & B that is, C wordt al een heel ander verhaal idd).
Argumenteer eerst eens waarom wel dat wel zouden doen en waarom het mogelijk is.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 19:26 schreef persmaker het volgende:
Aangezien er zoveel armoede, en economische ongelijkheid is in de samenleving waarom zouden we niet voor een systeem opteren waarbij om de week eenieder een andere baan vervult en ook verdient naar de schaal van die andere baan.
Steekhoudende argumenten ajb, niet simpelweg een 'nee, gaat niet werken' neerzetten oid.
Is het niet gewoon een huiswerktopic?quote:Op zondag 25 mei 2014 12:38 schreef Rolfieo het volgende:
Het ergste is misschien nog dat TS er echt in gelooft.
Gezien de PoHi vrees ik van niet.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |