Dat lijkt eigenlijk best wel op de huidige samenleving en arbeidsmarkt.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 20:53 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
als je de personen dan ook nog laat kiezen wat ze leuk vinden ben je helemaal klaar.
Doen diegene die advocaat worden een cursusje advocatuur en diegene die niet zo lang aan een cursus willen werken gaan lopende band werk doen oid. Vervang dan de regel dat je moet rouleren en noem de cursussen opleidingen en ik ben het volledig met je eens.
goed punt, had ik de OP toch serieus moeten lezenquote:Op zaterdag 24 mei 2014 20:52 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar dat verdient allemaal ongeveer hetzelfde, dus dat is niet de bedoeling van TS, TS wil de welvaart herverdelen door op hoog en laag niveau met banen te schuiven.
en dat werkt verbazingwekkend goedquote:Op zaterdag 24 mei 2014 20:54 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Dat lijkt eigenlijk best wel op de huidige samenleving en arbeidsmarkt.
Dank je wel.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 20:51 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
alle banen waar opleiding niet relevant is. Denk aan horeca (en dan niet de functies waar je Sociale Hygiene voor nodig hebt), callcenter, postbode, lopende band werk, assemblagelijnen etc.
Er zijn voldoende beroepen die je met een beetje instructie zo kan uitvoeren. Echter zijn er nog veeeeel meer beroepen waar dit niet voor geldt.
Oh, en dat ik nu uitwisselbare beroepen opsom wil niet zeggen dat ik het met TS eens ben
Je hebt deze vraag al gesteld en ik heb je het antwoord gegeven. Laten we eens voor de afwisseling vooruit met de discussiequote:
Als jij denkt dat mensen voor nop in de avond gaan studeren heb je een steekje los. Waarom zou iemand in jouw optiek voor whatever gaan studeren, na de volgende roulatie staat hij toch weer met zijn kop in het toilet stront los te krabben.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 20:57 schreef persmaker het volgende:
[..]
Je hebt deze vraag al gesteld en ik heb je het antwoord gegeven. Laten we eens voor de afwisseling vooruit met de discussie
.
Ja ik heb dat werk dus overgenomen terwijl ik dacht dat ik gewoon lekker bouwvakker kon zijn en bier drinken in de auto nee moest ik de hele dag bejaarden voeren en hun kont afvegen.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:00 schreef SlaadjeBla het volgende:
Ik moest vorige week eigenlijk bejaarden voeren, maar ik had me vergist in mijn rooster.
Ach, nu heeft mijn opvolger het lekker rustig.
Ik stel voor dat we hier mee ophouden!quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:03 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ja ik heb dat werk dus overgenomen terwijl ik dacht dat ik gewoon lekker bouwvakker kon zijn en bier drinken in de auto nee moest ik de hele dag bejaarden voeren en hun kunt afvegen.
Ik weet niet of ik zo uit mijn hoofd op 10 uitkom maar die zullen er vast zijn. Dat bepalen we trouwens op mutuele afspraak, een soort van categorie-systeem kunnen we oprichten. Een categorie 1 baan is de allerlaagste - schoonmaker bijv, advocaat zou bijv een categorie 5 (de namen.zijn vooralsnog arbitrair) baan zijn. We kunnen mensen hooguit twee of drie categorieėn laten omhoogwerken dwz een schoonmaker mag nooit vanwege het categorieverschil met een advocaat uitwisselen maar wel met een loodgieter (categorie 3).quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:00 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als jij denkt dat mensen voor nop in de avond gaan studeren heb je een steekje los. Waarom zou iemand in jouw optiek voor whatever gaan studeren, na de volgende roulatie staat hij toch weer met zijn kop in het toilet stront los te krabben.
Vertel jij nog even hoe je de welvaart wil herverdelen, laag geschoolde beroepen opnoemen kan een ieder. Maar noem dan even 10 veelverdienende beroepen die de schoonmaker na instructie ook kan doen.
Door een nieuw klassensysteem te introduceren?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:06 schreef persmaker het volgende:
[..]
Hiermee dring je de armoede en klassenkloof fors terug.
Ik ben ook voor, we kappen hiermee zoals ik al eerder met dat ruilen voorstelde.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:06 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we hier mee ophouden!Revolutie! Vanaf nu doe ik alleen nog maar banen die ik leuk vind, waar ik goed in ben en waar ik voor opgeleid ben!
Ja, maar dan ben je weer druk met ruilen enzo. Moet je maar weer net iemand tegenkomen die jouw laagbetaalde kutbaan wil doen. Hoop gedoe allemaal.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:08 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik ben ook voor, we kappen hiermee zoals ik al eerder met dat ruilen voorstelde.
Mmmm nee een rouleersysteem zorgt in verhouding voor veel meer sociale gelijkheid. De categorie-bepalingen zijn zelfs dan veel geringer dan de huidige sociaal-maatschappelijke klassen.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:07 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Door een nieuw klassensysteem te introduceren?
Gewoon 'n paar ambtenaren dat ruilen laten coordineren idd is daar ook weer meer werkgelegenheid.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:09 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Ja, maar dan ben je weer druk met ruilen enzo. Moet je maar weer net iemand tegenkomen die jouw laagbetaalde kutbaan wil doen. Hoop gedoe allemaal.
Je bedoelt dat alle laagopgeleide mensen met ongeschoold werk onderling geen ongelijkheid meer kennen. Dat schiet op.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:09 schreef persmaker het volgende:
[..]
Mmmm nee een rouleersysteem zorgt in verhouding voor veel meer sociale gelijkheid. De categorie-bepalingen zijn zelfs dan veel geringer dan de huidige sociaal-maatschappelijke klassen.
Ik zou niet met ze willen ruilen.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:10 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Gewoon 'n paar ambtenaren dat ruilen laten coordineren idd is daar ook weer meer werkgelegenheid.
En hoe wil je de overstap maken naar dit systeem, wat denk je dat eerder gebeurt?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:09 schreef persmaker het volgende:
[..]
Mmmm nee een rouleersysteem zorgt in verhouding voor veel meer sociale gelijkheid. De categorie-bepalingen zijn zelfs dan veel geringer dan de huidige sociaal-maatschappelijke klassen.
Volgende week ben je verplicht mijn werk te doen.quote:
En toch is dit programma veel beter dan gratis geld over de balk smijten in de vorm van uitkering of woonsubsidie bijv.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:10 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Je bedoelt dat alle laagopgeleide mensen met ongeschoold werk onderling geen ongelijkheid meer kennen. Dat schiet op.
Ik dacht het niet.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:12 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Volgende week ben je verplicht mijn werk te doen.
Gr gr,
BlueMage ruilcoordinatieambtenaar
Nou het lijkt mij eerder dat er zoveel mensen gehersenspoeld zijn in het huidig economisch systeem dat ze zich nauwelijks iets totaals anders kunnen voorstellen. Jij getuigt hiervan met je bezwaren, de niet helemaal onterecht zijn, maar wel bevooroordeeld.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:11 schreef hottentot het volgende:
[..]
En hoe wil je de overstap maken naar dit systeem, wat denk je dat eerder gebeurt?
1. Het binnenhof brand af.
2. Stucadoors gaan schoonmaken.
Komt mooi uit dat ik volgende week "werkcoach bij de sociale dienst" op m'n rooster heb staan, dan hebben we hier wel even 'n leuk gesprekje over.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:16 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Ik dacht het niet.
Gr gr,
SlaadjeBla beroepswerkloze annex ruilontduiker
Ruilen?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:16 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Komt mooi uit dat ik volgende week "werkcoach bij de sociale dienst" op m'n rooster heb staan, dan hebben we hier wel even 'n leuk gesprekje over.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |