Opleiding is niet het enige wat er toe doet, toch? Kan dat niet vervangen worden door een klaarstoomcursus?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:58 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je verkijkt je nogal hoeveel opleiding deze drie beroepen al nodig hebben.
Kijk even onder de motorkap van een moderne auto, dan begrijp je hopelijk hoeveel opleiding een automonteur al nodig heeft. Of haal even de kap van je CV ketel. OF kijk wat een vapron opleiding voor een machine operator inhoud.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:03 schreef persmaker het volgende:
[..]
Opleiding is niet het enige wat er toe doet, toch? Kan dat niet vervangen worden door een klaarstoomcursus?
Je noemt nog steeds hoogtechnische banen wat ik al gezegd heb dat ze uitgesloten zullen worden van het ruilsysteem. Waarom blijf je mij steeds dingen verwijten dat ik niet beweerd heb?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:06 schreef hottentot het volgende:
[..]
Kijk even onder de motorkap van een moderne auto, dan begrijp je hopelijk hoeveel opleiding een automonteur al nodig heeft. Of haal even de kap van je CV ketel. OF kijk wat een vapron opleiding voor een machine operator inhoud.
Jij hebt het steeds over een loodgieter, maar nu is zelfs een machine operator al te hoog voor je plan, er blijft steeds minder over. Kom jij wel ééns op een werkvloer?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:11 schreef persmaker het volgende:
[..]
Je noemt nog steeds hoogtechnische banen wat ik al gezegd heb dat ze uitgesloten zullen worden van het ruilsysteem. Waarom blijf je mij steeds dingen verwijten dat ik niet beweerd heb?
Een iemabd had je zelfs een lijst gegevan van banen die hieronder kunnen vallen.
TS is de kansloze uitkeringstrekker die graag het werk van een advocaat uit wil voeren.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:13 schreef hottentot het volgende:
[..]
Jij hebt het steeds over een loodgieter, maar nu is zelfs een machine operator al te hoog voor je plan, er blijft steeds minder over. Kom jij wel ééns op een werkvloer?
Wat voor beroepen hou je dan nog over?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:11 schreef persmaker het volgende:
[..]
Je noemt nog steeds hoogtechnische banen wat ik al gezegd heb dat ze uitgesloten zullen worden van het ruilsysteem. Waarom blijf je mij steeds dingen verwijten dat ik niet beweerd heb?
Een iemabd had je zelfs een lijst gegevan van banen die hieronder kunnen vallen.
Dit is haast te absurd om serieus op te reageren maar ik wil het toch graag proberen.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:56 schreef persmaker het volgende:
[..]
Waarom ga je er dan uit dan veel meer fouten zullen worden gepleegd? Dat is in het huidig systeem ook zo met inwerktijd, en invallers en uitzendkrachten?
En niet iedere fout leidt tot schade. Niet voor niets hebben we de training die doorgelopen moet worden.
We kunnen een maximumvariiate in beroep opstellen, dwz niet meer dan 7 of 8 rouleerbanen voor een iemand. dus als iedereen in het systeem al eens eerder als loodgieter of advocaat of brugmonteur heeft opgetreden is het volgende keer makkelijker en is er sprake van ervaring.
Ik wil brugmonteur worden! * BlueMage slaat SlaadjeBla weg bij 't inschrijfformulierquote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:56 schreef persmaker het volgende:
[..]
Waarom ga je er dan uit dan veel meer fouten zullen worden gepleegd? Dat is in het huidig systeem ook zo met inwerktijd, en invallers en uitzendkrachten?
En niet iedere fout leidt tot schade. Niet voor niets hebben we de training die doorgelopen moet worden.
We kunnen een maximumvariiate in beroep opstellen, dwz niet meer dan 7 of 8 rouleerbanen voor een iemand. dus als iedereen in het systeem al eens eerder als loodgieter of advocaat of brugmonteur heeft opgetreden is het volgende keer makkelijker en is er sprake van ervaring.
Heel eerlijk? Vapro opleidingen stellen weinig voor (A & B that is, C wordt al een heel ander verhaal idd).quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:06 schreef hottentot het volgende:
[..]
Kijk even onder de motorkap van een moderne auto, dan begrijp je hopelijk hoeveel opleiding een automonteur al nodig heeft. Of haal even de kap van je CV ketel. OF kijk wat een vapron opleiding voor een machine operator inhoud.
Misschien kunnen ze weinig voorstellen, maar een goede automonteur moet die opleiding wel doen en vervolgens jaren ervaring kweken met alle verschillende auto's en alle verschillende problemen. Elke Nederlander dat leren in een week is onmogelijk.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 23:58 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Heel eerlijk? Vapro opleidingen stellen weinig voor (A & B that is, C wordt al een heel ander verhaal idd).
Nou ja laat duidelijk zijn dat dit idd een volledig absurd idee van TS is (net als z'n plan om Amerika binnen te vallen trouwensquote:Op zondag 25 mei 2014 00:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze weinig voorstellen, maar een goede automonteur moet die opleiding wel doen en vervolgens jaren ervaring kweken met alle verschillende auto's en alle verschillende problemen. Elke Nederlander dat leren in een week is onmogelijk.
Prima, ik ben al ingeschreven als matrassentester.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 23:58 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik wil brugmonteur worden! * BlueMage slaat SlaadjeBla weg bij 't inschrijfformulier
Ik denk zelfs dat we een enorme lage klasse krijgen, want door de toegenomen kosten van productie, zullen de lonen moeten dalen. De totale productie zal door afname van efficiency ook nog eens dalen zodat we er met z'n allen alleen maar armer op worden.quote:Op zondag 25 mei 2014 10:29 schreef Crepes_Suzette het volgende:
Maar als je zelfs al in een weekje advocaat kan worden met een cursus, want dat is geen hoogtechnische baan, dan hebben we een gigantische middenklasse. De middenklasse wordt samengetrokken de lagere klasse want dat moet elke keer rouleren van baan. Dus we behouden gemiddeld een nog armere groep, terwijl de tandarts nog steeds flink verdient. Dan is er in het totaal plaatje toch spraken van denivellering?
Oud collega studeert nu voor Vapro D, bijzonder pittig.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 23:58 schreef BlueMage het volgende:
Heel eerlijk? Vapro opleidingen stellen weinig voor (A & B that is, C wordt al een heel ander verhaal idd).
Argumenteer eerst eens waarom wel dat wel zouden doen en waarom het mogelijk is.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 19:26 schreef persmaker het volgende:
Aangezien er zoveel armoede, en economische ongelijkheid is in de samenleving waarom zouden we niet voor een systeem opteren waarbij om de week eenieder een andere baan vervult en ook verdient naar de schaal van die andere baan.
Steekhoudende argumenten ajb, niet simpelweg een 'nee, gaat niet werken' neerzetten oid.
Is het niet gewoon een huiswerktopic?quote:Op zondag 25 mei 2014 12:38 schreef Rolfieo het volgende:
Het ergste is misschien nog dat TS er echt in gelooft.
Gezien de PoHi vrees ik van niet.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |