Je moet van de witte trui geen hoofddoel maken. Hoe je het wendt of keert, dat blijft een jeugdprijs.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:40 schreef aesop het volgende:
Oftewel: had Kelderman laten starten en die had met gemak het wit naar Parijs gedragen, gemiste kans Belkin!
Mevrouw van Zetten uit Tiel heeft Wilco achter 'Froem en Kondador' zien rijden in de samenvatting van maar liefst 43 seconden op de NOS en wil nu weten waarom hij gewoon niet ff ook de tour erachteraan doet omdat hij dan derde kan worden.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:45 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Je moet van de witte trui geen doel hoofddoel maken. Hoe je het wendt of keert, dat blijft een jeugdprijs.
Op zijn leeftijd en in de huidige fase van z'n carrière, waarom niet? Je kunt moeilijk voor het geel gaan. En er zijn genoeg winnaars van de witte trui die later ook het geel hebben gepakt.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:45 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Je moet van de witte trui geen doel hoofddoel maken. Hoe je het wendt of keert, dat blijft een jeugdprijs.
Als je hem toevallig kunt meepikken, prima; maar betwijfel of het verstandig is om daar het hele seizoen op af te stemmen...quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:49 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Op zijn leeftijd en in de huidige fase van z'n carrière, waarom niet? Je kunt moeilijk voor het geel gaan. En er zijn genoeg winnaars van de witte trui die later ook het geel hebben gepakt.
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:48 schreef OProg het volgende:
[..]
Mevrouw van Zetten uit Tiel heeft Wilco achter 'Froem en Kondador' zien rijden in de samenvatting van maar liefst 43 seconden op de NOS en wil nu weten waarom hij gewoon niet ff ook de tour erachteraan doet omdat hij dan derde kan worden.
Mensen zitten nu al te roepen dat Belken volgend jaar maar met Gesink, Mollema, Ten Dam, Kruiswijk en Kelderman naar de Tour moet gaan...quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:57 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]Dit zat ik eerder op de dag ook al te denken. Tijdens de Tour zul je wel weer opmerkingen krijgen "Waarom doet Kelderman niet mee? Wat een faal van Belkin".
En dan vergeten ze Marc Goos nos.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:54 schreef flyguy het volgende:
[..]
Mensen zitten nu al te roepen dat Belken volgend jaar maar met Gesink, Mollema, Ten Dam, Kruiswijk en Kelderman naar de Tour moet gaan...
Marc Goossens bedoel je?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
En dan vergeten ze Marc Goos nos.
Kan toch gewoon gaan knallen in de TDF dan? Hij liet samen met Valverde vorig jaar al zien dat je in het 'nieuwe wielrennen' gerust van TDF tot WK in topvorm kan zijn. Of in het geval Valverde zelf nog een stuk langer.quote:Op woensdag 11 juni 2014 08:15 schreef Marcoss het volgende:
http://ciclismo.as.com/ci(...)02443868_228225.html
Purito naar de Tour als voorbereiding op de Vuelta.
Interessant. Maar heel weinig klimmers/klassementsrenners gaan bij voorbaat al voor etappe-overwinningen, dat is meestal een plan B wanneer het klassement om zeep is (zoals Mollema in de Vuelta vorig jaar). Misschien kan hij ook proberen de bolletjestrui te winnen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:52 schreef TheArt het volgende:
Purito definitief naar de Tour. Hij zal de Tour echter gebruiken in de trainingsopbouw naar de Vuelta, wat zijn grote doel is. Klassement maakt hem dus niet uit en hij gaat voor een etappeoverwinning.
Er is dit jaar wel een ideale rit om tijd te verliezen als klimmer: de kasseienrit. Daar lekker rustig in een groepje achteraan zitten, geen risico's nemen. Voordeel is dat er daar dan ongetwijfeld een paar van je concurrenten op de bek gaan en daar ben je dan weer vanaf.quote:Op woensdag 11 juni 2014 12:34 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Interessant. Maar heel weinig klimmers/klassementsrenners gaan bij voorbaat al voor etappe-overwinningen, dat is meestal een plan B wanneer het klassement om zeep is (zoals Mollema in de Vuelta vorig jaar). Misschien kan hij ook proberen de bolletjestrui te winnen.
Edwin Winkels die Spanje verheerlijktquote:Op woensdag 11 juni 2014 15:04 schreef Chiappucci het volgende:
Vanaf zaterdag 5 juli ontvangt Mart Smeets drie weken lang gasten uit de wielerwereld in De Avondetappe. Elke dag wordt er aan tafel nagepraat over de etappe, zijn er interviews en reportages uit het peloton en wordt er door Herman van der Zandt vooruitgeblikt op de dag van morgen.
Vaste gasten
Vaste gasten naast Mart Smeets zijn Bert Wagendorp, Thijs Zonneveld en Edwin Winkels. Zij schuiven achtereenvolgens ieder een week aan.
Afwijkende uitzendtijden
Vanwege het WK voetbal zijn de uitzendtijden de eerste week afwijkend. Op 5, 8, 9 en 12 juli begint de uitzending al om 20.30 uur. Op 13 juli wordt er eenmalig om 19.00 uur begonnen. Alle andere uitzendingen zijn 'gewoon' om 22.10 uur, op Nederland 1 en NOS.nl.
Vind Winkels ook maar een vervelend mannetje.quote:Op woensdag 11 juni 2014 15:05 schreef Syntix het volgende:
[..]
Edwin Winkels die Spanje verheerlijkten het westen van Europa verafschuwt
![]()
twitter:hendriksmj twitterde op woensdag 11-06-2014 om 15:55:23En wegens Twitterschoonmaak bij de NOS is @NOSavondetappe opgegaan in @NOSwielrennen. Met pijn in mijn hart, maar toch maar wel. reageer retweet
Ja inderdaad. Daaraan merk je ook wel dat de NOS de wielerkijker niet zo serieus neemt. Wagendorp en Winkels zijn er vooral voor het 'Avondetappe-gevoel' volgens mij, zodat mevrouw Van Zetten uit Tiel het ook leuk vindt om te kijken.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Toch wel het grootste nadeel aan De Avondetappe, die 'sidekicks'. De ene vindt Froome het beste dat het wielrennen ooit is overkomen, de volgende huilt krokodillentranen bij iedere valpartij en de derde kent buiten Joaquim Rodriguez en Alberto Contador niets van de koers.
Tour du Jourquote:Op woensdag 11 juni 2014 16:38 schreef jaykop het volgende:
Geen circus van rtl7 lijkt me. Die mogen het lekker bij het voetbal houden. Sporza heeft ook een soort avondetappe dacht ik? Denk dat het een hele zomer sporza wordt
Precies. Genot.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:42 schreef jaykop het volgende:
[..]
Met publiekstrekker Dries Roelvink en wielerkenner Johan Derksen
Tussen alle onzin door zegt Derksen toch nog meer zinnige dingen over wielrennen dan alle fantastische sidekicks van Mart (quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:42 schreef jaykop het volgende:
[..]
Goh wat jammer, hoe kunnen ze ons dat aandoen?quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:07 schreef Chiappucci het volgende:
I.v.m. het WK begint Tour du Jour dit jaar helaas pas op maandag 14 juli, als er al 9 etappes geweest zijn.
quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:07 schreef Chiappucci het volgende:
I.v.m. het WK begint Tour du Jour dit jaar helaas pas op maandag 14 juli, als er al 9 etappes geweest zijn.
Vanwege het WK voetbal zijn de uitzendtijden de eerste week afwijkend. Op 5, 8, 9 en 12 juli begint de uitzending al om 20.30 uur. Op 13 juli wordt er eenmalig om 19.00 uur begonnen. Alle andere uitzendingen zijn 'gewoon' om 22.10 uur, op Nederland 1 en NOS.nl.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoe gaan ze de Avondetappe doen als er 2 voetbalwedstrijden zijn met de QF's?
doe het dan gewoon niet meer denk ik dan. 2015 weer een kansquote:Op woensdag 11 juni 2014 17:07 schreef Chiappucci het volgende:
Tegelijk met VI dus. Jammer.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:25 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Vanwege het WK voetbal zijn de uitzendtijden de eerste week afwijkend. Op 5, 8, 9 en 12 juli begint de uitzending al om 20.30 uur. Op 13 juli wordt er eenmalig om 19.00 uur begonnen. Alle andere uitzendingen zijn 'gewoon' om 22.10 uur, op Nederland 1 en NOS.nl.
http://nos.nl/artikel/659588-ook-weer-avondetappe-in-2014.html
Godvertwitter:hendriksmj twitterde op woensdag 11-06-2014 om 17:43:08@thijszonneveld met pijn in m’n hart: geen rebus. Deed helemaal au toen net Trophy Mof won. reageer retweet
Edwin Shops, en ook weer Burt Carvillagequote:
En #diebergkomter2014 met @thijssunfieldquote:Op woensdag 11 juni 2014 17:49 schreef Szura het volgende:
[..]
Edwin Shops, en ook weer Burt Carvillage
#thatmountaincomestherequote:Op woensdag 11 juni 2014 17:50 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
En #diebergkomter2014 met @thijssunfield
Genot.
Een itempje van Snickers met de leukste wielermomenten?quote:
De Heineken Chief officer.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Een itempje van Snickers met de leukste wielermomenten?
Iedere dag mag een tafelgast Michelle Cound anaal vernederen?quote:
Geen idee.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Een itempje van Snickers met de leukste wielermomenten?
twitter:hendriksmj twitterde op woensdag 11-06-2014 om 17:11:56@MichielBeemster ook geen rebus meer. Wel iets anders leuke. reageer retweet
Zoek de taalfout.quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:52 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Geen idee.twitter:hendriksmj twitterde op woensdag 11-06-2014 om 17:11:56@MichielBeemster ook geen rebus meer. Wel iets anders leuke. reageer retweet
Karl doet ook de talkshow over het WK, dus denk dat ze pas later beginnen of dat iemand anders het presenteert.quote:
Opperbaas Gunther niet vergeten.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:42 schreef jaykop het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:51 schreef Szura het volgende:
[..]
Iedere dag mag een tafelgast Michelle Cound anaal vernederen?
Niet bijzonder goed is een understatement. Hij is volgens mij al niet zo geliefd omdat die alles zelf wilt winnen zonder ritten weg te geven aan concurrenten, met dat boek wordt dat er niet beter opquote:Op woensdag 11 juni 2014 21:31 schreef PippenScottie het volgende:
Chris Froome is niet bijzonder goed in pr...
Vriendin is een tijdbom op twitter, hij splijt persoonlijk de Sky ploeg en schrijft een biografie die hem meerdere vijanden on het peloton gaat opleveren.
Hier ben ik het wel mee eens idd.quote:Op woensdag 11 juni 2014 16:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Toch wel het grootste nadeel aan De Avondetappe, die 'sidekicks'. De ene vindt Froome het beste dat het wielrennen ooit is overkomen, de volgende huilt krokodillentranen bij iedere valpartij en de derde kent buiten Joaquim Rodriguez en Alberto Contador niets van de koers.
Ik hoop dat Michelle Cunt vandaag tegenwind heeft.quote:
Flopshow, dan moet ik ze maar zelf maken.quote:
Wat denk jezelf met Wiggins en Froome als laatste tour-winnaars en Cavendish als één van de favorieten voor de 1ste etappe?quote:Op donderdag 12 juni 2014 13:03 schreef kibo het volgende:
Ben benieuw naar de Tour affiniteit vd Engelsen.
Zou er tijdens de eerste etappes in Engeland net zoveel volk langs de weg staan als tijdens de Giro in (N)-Ierland?
Ik vond de publieke belangstelling toen zeer behoorlijk.
In londen was het aantal jaar geleden bij de Tourstart toch ook stampensvol ?quote:Op donderdag 12 juni 2014 13:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Wat denk jezelf met Wiggins en Froome als laatste tour-winnaars en Cavendish als één van de favorieten voor de 1ste etappe?
En bij de Olympische Spelen was het ook stampensvolquote:Op donderdag 12 juni 2014 13:17 schreef franklop het volgende:
[..]
In londen was het aantal jaar geleden bij de Tourstart toch ook stampensvol ?
Je bedoelt als het slechts miezert in plaats van met bakken uit de lucht komt?quote:Op donderdag 12 juni 2014 13:26 schreef 99.999 het volgende:
Die weten dat wel op te trommelen inderdaad. Helemaal als het weer wat meezit.
Taaramae lijkt het iedere tour steeds slechter te doen. Vorig jaar 102e zelfs.quote:Op donderdag 12 juni 2014 16:03 schreef TheArt het volgende:
Als Cofidis trouwens slim is dan neemt het Taaramae niet mee. Komt geen poot vooruit in de Dauphine en er zijn er zat bij die ploeg die wel in vorm zijn. Stel gewoon een leuk team op met Navarro, Maté, Bagot, Edet, Levarlet, Coppel (mits hersteld), Molard, Simon en Hardy en je hebt met iedereen kans op een ritzege. Kan Taaramae mooi als kopman naar de Vuelta.
Is afgelopen winter geopereerd, daarna leek het weer beter te gaan. 2e in Turkije, maar daarna is het weer drama. Tevens heeft hij last van een pollenallergie waardoor de zomer sowieso niet zijn beste periode is.quote:Op donderdag 12 juni 2014 16:05 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Taaramae lijkt het iedere tour steeds slechter te doen. Vorig jaar 102e zelfs.
Hoe gaat dat dan met die ronde missen?quote:Op woensdag 11 juni 2014 17:07 schreef Chiappucci het volgende:
Geen idee. Is de eerste keer dat VI Oranje en Tour du Jour elkaar zo erg overlappen.quote:Op donderdag 12 juni 2014 16:26 schreef reddevil1408 het volgende:
[..]
Hoe gaat dat dan met die ronde missen?
Betancur is ziek en start daarom niet in de Tour. Hij richt zich nu op de Vuelta en het WK.twitter:HectorUCiclismo twitterde op donderdag 12-06-2014 om 16:20:10CARLOS BETANCUR : Por enfermedad definitivamente NO corre Tour de Francia. En 20 dias regresa a Europa y preparará V.España y Mundiales. reageer retweet
Wie zijn de favorieten?quote:Op donderdag 12 juni 2014 16:49 schreef Columbiafan het volgende:
Dat maakt het jongerenklassement er eens stuk spannender op.
quote:Jelle Vanendert bijna zeker niet naar Tour
Jelle Vanendert rekent niet echt op een Tour-selectie. Hij houdt zich alleen klaar voor het geval Bart De Clercq niet op niveau geraakt, maar zoals de kaarten nu liggen, rijdt De Clercq straks de Tour. Vanendert wil er vooral staan in San Sebastian en de Canadese WorldTour-wedstrijden.
En toch wordt UK niet gezien als wielernatie, hoeveel grote renners ze dan ook hebben voortgebracht.quote:Op donderdag 12 juni 2014 13:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Wat denk jezelf met Wiggins en Froome als laatste tour-winnaars en Cavendish als één van de favorieten voor de 1ste etappe?
De Tour leeft daar, zie het aantal toeschouwers.quote:Op donderdag 12 juni 2014 19:44 schreef kibo het volgende:
[..]
En toch wordt UK niet gezien als wielernatie, hoeveel grote renners ze dan ook hebben voortgebracht.
Hoe komt dat eigenlijk? En kan iemand op dit forum die daar woont iets zeggen over in hoeverre de Tour daar leeft?
Goed idee Greg, in het huidige wielrennen een renner van 24 combinatie Giro/Tour laten rijden en op proberen te branden.quote:Greg LeMond: "Waanzin dat Quintana de Tour niet gaat rijden"
Greg LeMond kan niet begrijpen dat Movistar dit jaar Nairo Quintana niet meeneemt naar de Tour de France. De winnaar van de Giro laat de Tour aan zich voorbij gaan, maar LeMond is van mening dat Movistar de Colombiaan altijd op had moeten stellen.
“Het is waanzin, ik kan de logica van deze ploeg echt niet begrijpen,” vertelt hij aan Eurosport. “Nairo is een van de grootste renners in de wielersport. Hij won de Giro, was tweede in de Tour en zou het team sterker maken. De hele wielersport zou zich moeten schamen voor deze keuze. De Ronde van Frankrijk verdient de beste renners ter wereld en Nairo is de tweede of derde beste renner die er is,” oordeelt de drievoudig winnaar van La Grande Boucle.
Daarnaast is LeMond van mening dat Movistar een risico neemt door met maar één kopman te starten. “Wanneer er iets voorvalt met Valverde, zoals bijvoorbeeld in de eerste etappe in de Giro met Martin, wat gaan ze dan doen? Ik ben benieuwd hoe ze dat uit zouden leggen aan de sponsor.”
Daar weet LeMond alles vanquote:Daarnaast is LeMond van mening dat Movistar een risico neemt door met maar één kopman te starten.
Alleen Kittel en Degenkolb zijn zeker.quote:Nikias Arndt (GER)
Roy Curvers (NED)
Bert De Backer (BEL)
John Degenkolb (GER)
Dries Devenyns (BEL)
Tom Dumoulin (NED)
Johannes Fröhlinger (GER)
Simon Geschke (GER)
Cheng Ji (CHN)
Marcel Kittel (GER)
Koen De Kort (NED)
Albert Timmer (NED)
Tom Veelers (NED)
De beste sprintersploeg ter wereldquote:Op maandag 16 juni 2014 14:07 schreef TheArt het volgende:
Voorselectie Giant-Shimano:
[..]
Alleen Kittel en Degenkolb zijn zeker.
Ik denk dat De Backer en Devenyns afvallen.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:23 schreef Marcoss het volgende:
Ji en Arndt lijken me zekere afvallers, verder Fröhlinger en Timmer, denk ik.
Al kan Ji best commercieel interessant zijn voor de sponsor.
Arndt vond ik wel vrij indrukwekkend in Duinkerke, zou niet misstaan in de tourploeg lijkt mequote:Op maandag 16 juni 2014 14:23 schreef Marcoss het volgende:
Ji en Arndt lijken me zekere afvallers, verder Fröhlinger en Timmer, denk ik.
Al kan Ji best commercieel interessant zijn voor de sponsor.
Ja, won ook een sprint in de Dauphiné, maar lijkt me met Degenkolb en Kittel wat overbodig.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:35 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Arndt vond ik wel vrij indrukwekkend in Duinkerke, zou niet misstaan in de tourploeg lijkt me
Maar ik zie niet echt een rol voor Arndt. Hij zou aantrekker moeten zijn, maar die rol is al weggelegd voor Veelers.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:35 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Arndt vond ik wel vrij indrukwekkend in Duinkerke, zou niet misstaan in de tourploeg lijkt me
Geen lange Vansummerenquote:Op maandag 16 juni 2014 15:09 schreef TheArt het volgende:
Vansummeren is nogal boos. Hij is 18 dagen op hoogtestage geweest, maar hem is nu te kennen gegeven dat hij niet meegaat bij Garmin. Daarmee kunnen we bijna zeker het volledige Tourteam wel bedenken: Talansky, Acevedo, Danielson, Slagter, Millar, Bauer, Navardauskas, Dennis en het laatste plaatje lijkt me te gaan tussen King en Howes.
sterke ploeg zeg.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:09 schreef TheArt het volgende:
Vansummeren is nogal boos. Hij is 18 dagen op hoogtestage geweest, maar hem is nu te kennen gegeven dat hij niet meegaat bij Garmin. Daarmee kunnen we bijna zeker het volledige Tourteam wel bedenken: Talansky, Acevedo, Danielson, Slagter, Millar, Bauer, Navardauskas, Dennis en het laatste plaatje lijkt me te gaan tussen King en Howes.
quote:
Ik had het berichtje over Vansummeren schijnbaar wat verkeerd geïnterpreteerd. Hij weet nog niet of hij mee mag, aan de renners wordt het pas na Zwitserland bekendgemaakt.quote:
Barguil ja. Daar moest ik net ook ineens aan denken toen hij in beeld kwam in de TdS. Ik dacht dat hij al min of meer geselecteerd was voor de Tour? Toch blijkbaar niet op de shortlist...quote:Op maandag 16 juni 2014 15:31 schreef Chiappucci het volgende:
Ik mis Barguil en Sinkeldam trouwens wel bij Giant-Shimano.
quote:Ploegbaas Iwan Spekenbrink legt uit waarom Barguil dit jaar nog geen deel uitmaakt van de Tourploeg. ,,We hebben met Warren een route uitgestippeld om hem zo goed mogelijk klaar te stomen om in het algemeen klassement mee te kunnen doen. Dat proces en het plan voor de lange termijn zijn dat wat telt.”
De jonge Fransman zal in de Ronde van Spanje wel weer in actie komen. Vorig jaar won hij er twee etappes.
quote:OPQS announces the 13 riders who are still in the hunt for the nine spots available to race the Tour de France.
Jan Bakelants (Belgium)
Tom Boonen (Belgium)*
Mark Cavendish (Great Britain)
Thomas De Gendt (Belgium)
Michal Golas (Poland)
Michal Kwiatkowski (Poland)
Tony Martin (Germany)
Alessandro Petacchi (Italy)
Mark Renshaw (Australia)
Gert Steegmans (Belgium)
Niki Terpstra (Nederlands)
Matteo Trentin (Italy)
Martin Velits (Slovakia)
*RESERVE
Kwiat wordt samen met Cavendish als kopman gezien, dus die gaat vast wel mee (tenzij er iets uit die onderzoeken komt uiteraard)quote:Op maandag 16 juni 2014 19:01 schreef franklop het volgende:
3 afvallers dus (buiten Boonen), daar zal Kwiatkowski wel bijzitten.
Nou in deze vorm heeft ie er niks te zoeken en kan hij beter rust pakken en zich richten op Vuelta.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Kwiat wordt samen met Cavendish als kopman gezien, dus die gaat vast wel mee (tenzij er iets uit die onderzoeken komt uiteraard)
Als ze dat doen kan hij zich lekker kapot rijden en zien we hem volgend jaar wel weer ergens.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Kwiat wordt samen met Cavendish als kopman gezien, dus die gaat vast wel mee (tenzij er iets uit die onderzoeken komt uiteraard)
Jammerquote:Op maandag 16 juni 2014 15:09 schreef TheArt het volgende:
Dit waren ook min of meer al de verwachte namen. Laatste plek wordt bekend op de dag van het Frans kampioenschap op 29 juni.quote:Romain Bardet (Fra)
Michael Cherel (Fra)
Samuel Dumoulin (Fra)
Ben Gastauer (Lux)
Blel Kadri (Fra)
Sébastien Minard (Fra)
Christophe Péraud (Fra)
Christophe Riblon (Fra)
quote:Jean-Marc Bideau (Fra)
Anthony Delaplace (Fra)
Brice Feillu (Fra)
Armindo Fonseca (Fra)
Arnaud Gerard (Fra)
Eduardo Sepulveda (Arg)
Florian Vachon (Fra)
quote:Lars Boom (Ned)
Stef Clement (Ned)
Steven Kruijswijk (Ned)
Tom Leezer (Ned)
Bauke Mollema (Ned)
Bram Tankink (Ned)
Laurens Ten Dam (Ned)
Sep Vanmarcke (Bel)
Maarten Wynants (Bel)
Hij heeft geen teleurstellende Giro gehad.quote:Op maandag 16 juni 2014 20:30 schreef Pedroso het volgende:
Zal Thomas De Gendt na de teleurstellende Giro ook de Tour gaan rijden ?
Kruijswijk is wel een gok. Het is gissen naar zijn vorm.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:49 schreef TheArt het volgende:
Als we dan toch bezig zijn, Tourploeg van Belkin is helemaal rond volgens De Telegraaf, al wordt het later pas bekend:
[..]
Dus zeker géén Betancur?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:37 schreef TheArt het volgende:
AG2R heeft 8 van de 9 namen al op papier:
[..]
Dit waren ook min of meer al de verwachte namen. Laatste plek wordt bekend op de dag van het Frans kampioenschap op 29 juni.
Geen Nordhaug verbaast me wel. Zou je goed kunnen gebruiken als Mollema z'n voorlopige vorm van Zwitserland kan doortrekken.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:49 schreef TheArt het volgende:
Als we dan toch bezig zijn, Tourploeg van Belkin is helemaal rond volgens De Telegraaf, al wordt het later pas bekend:
[..]
Gokje van wel? Hij heeft immers wat goed te maken.quote:Op maandag 16 juni 2014 20:30 schreef Pedroso het volgende:
Zal Thomas De Gendt na de teleurstellende Giro ook de Tour gaan rijden ?
twitter:AlexandreMignot twitterde op dinsdag 17-06-2014 om 15:00:44Présélection Cofidis #TDF : Bagot, Coppel, Lemoine, Molard, Edet, Simon, Le Mevel, Maté, Petit, Garcia, Navarro, Taaramae et Zingle. reageer retweet
Bron.quote:Tour de France selection dilemma for FDJ
Pinot, Démare and Bouhanni all vying for places
Football managers describe it as the kind of headache they don’t mind having. Several of their players come into top form at the same time, providing them with a dilemma to resolve over selection, albeit one where each choice offers some guarantees.
Such is the current situation for FDJ.fr boss Marc Madiot. He already has sprinter Arnaud Démare and climber Thibaut Pinot pencilled in as his Tour leaders, but is now mulling over if and how he can accommodate Giro d’Italia points champion Nacer Bouhanni among his nine starters in Yorkshire on 5 July.
Madiot has already suggested that the decision on Bouhanni’s selection will depend to a large extent on how Pinot fares at the Tour de Suisse. The FDJ boss said recently that Pinot would be entitled to ask for an extra climber to be added to the Tour line-up if he finishes well up in the Swiss race - the GC rider recently told L’Équipe that he would have four riders working for him at the Tour. He currently lies 13th, having gained 10 places on stage three thanks to some canny tactics and strong riding by his team.
Despite finishing outside the time limit on the Dauphiné’s final stage, Démare looks nailed on for his Tour debut. That leaves Bouhanni, who has spent the last few days on a training camp in the Vosges with his younger brother Rayane and his FDJ teammate Francis Mourey.
“I’ve come out of the Giro in perfect condition,” Bouhanni has told L’Équipe. “After the Giro I even managed to complete training rides of between seven and eight hours. I really rode well and feel that I passed another barrier.”
His coach, Jacques Decrion, was even more effusive, describing Bouhanni as “riding on a cushion of air”. “For me, he’s stronger than he was during the Giro… He has gained more muscular mass and has greater power output. Mentally, he is also very strong,” said Decrion.
Bouhanni is now set to ride the Route du Sud, which starts on Friday. Like the Tour de Suisse, that race finishes on Sunday. Madiot has indicated he will announce his nine riders for the Tour that same evening.
Can he find a way to keep his three big names happy? Or will he go in another direction, perhaps the one suggested by five-time Tour winner Bernard Hinault?
Speaking to the Official Tour de France Guide, Hinault declared: “As Kittel, Cavendish, Greipel and Sagan will be at their peak during the month of July, I think he would be better served by focusing on attack. Fédrigo, Elissonde, Geniez, Roux, Geslin, Roy, Vichot: these are real racers and are even more dangerous when they don’t have a leader’s jersey to defend!”
Als het TdF forum open gaatquote:Op woensdag 18 juni 2014 10:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wanneer gaan we het adoptietopic weer open gooien eigelijk?
quote:Alejandro Valverde
Alex Dowsett
Imanol Erviti
John Gadret
Iván Gutiérrez
Jesús Herrada
Beñat Intxausti
Ion Izagirre
Juanjo Lobato
Rubén Plaza
José Joaquín Rojas
Sylwester Szmyd
Giovanni Visconti
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(Ergens op CN-forum gevonden)
Ergens is het begrijpelijk dat ze de legendarische beklimmingen vaak herhalen, maar dit is wel heel gemakzuchtig, er is zoveel meer moois te vinden in de Pyreneeën...Demain, on roule
Ik vind het wel een beetje lafjes om (bijna) precies dezelfde etappe te gebruiken 6 jaar later. Wat Mykonos ook zegt, ga eens een keer iets anders beklimmen, je ziet nauwelijks nieuwe bergen voorbij komen in de Tour.quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:16 schreef 4-elements het volgende:
Er zit 6 jaar tussen. Ik zie bovendien het probleem niet. In de klassiekers komen ze ook telkens dezelfde obstakels tegen.
De Giro en Vuelta doen het ook, die laten dan gewoon een weg bouwen. En hoeveel wintersport-oorden zijn er wel niet in Frankrijk en hoeveel van die wintersportoorden worden aangedaan in de Tour? Toevallig nu dan Risoul in de Tour en Courchevel in de Dauphine. Maar verder is dat echt beperkt, terwijl er genoeg mooie beklimmingen tussen zitten. Een etappe met finish in Val Thorens bijvoorbeeld, 40 km klimmen!quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:23 schreef INViCTuS het volgende:
Zou er na 100 jaar tour daadwerkelijk nog zoveel nieuwe wegen te vinden zijn die ook aan de eisen voldoen?
Daar zijn het dan ook klassiekers voor. In de Tour zou je juist wat meer variatie verwachten. Dit jaar is het lang zo slecht niet, met die leuke rit in Engeland, en de kasseienrit. Maar het is zoals Blik zegt, het geld bepaalt waar er in de bergen gereden wordt, en daarom wordt er in de Pyreneeën vaak in het centrale gebied gereden, terwijl het ook wel eens leuk zou zijn om wat meer in de westelijke of oostelijke Pyreneeën te kijken.quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:16 schreef 4-elements het volgende:
Er zit 6 jaar tussen. Ik zie bovendien het probleem niet. In de klassiekers komen ze ook telkens dezelfde obstakels tegen.
Vraag mij ook wel af waarom zij dat dan niet doen? Geld? Ik ben een aantal keer in het gebied tussen Briancon en Gap geweest en daar zitten toch best een paar mooie wegen omhoog tussen. Ik ben nog vaker in het gebied Annecy/Chamonix geweest en daar zitten ook nog hele mooie beklimmingen die ik nog nooit heb gezien.quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:07 schreef Blik het volgende:
[..]
De Giro en Vuelta doen het ook, die laten dan gewoon een weg bouwen. En hoeveel wintersport-oorden zijn er wel niet in Frankrijk en hoeveel van die wintersportoorden worden aangedaan in de Tour? Toevallig nu dan Risoul in de Tour en Courchevel in de Dauphine. Maar verder is dat echt beperkt, terwijl er genoeg mooie beklimmingen tussen zitten. Een etappe met finish in Val Thorens bijvoorbeeld, 40 km klimmen!
Dat soort dingen zijn gewoon mogelijk in de Tour, maar worden gewoon niet gedaan.
Dat bedoel ik precies, zoveel mooie wegen omhoog in Frankrijk en er worden er maar zo weinig gebruikt. En niemand kan zeggen dat die wegen ongeschikt zijn voor een peloton, tijdens de winter (maar ook in de zomer) gaan er genoeg auto's en bussen en auto's omhoogquote:Op donderdag 19 juni 2014 11:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vraag mij ook wel af waarom zij dat dan niet doen? Geld? Ik ben een aantal keer in het gebied tussen Briancon en Gap geweest en daar zitten toch best een paar mooie wegen omhoog tussen. Ik ben nog vaker in het gebied Annecy/Chamonix geweest en daar zitten ook nog hele mooie beklimmingen die ik nog nooit heb gezien.
Ook geschikt voor een publiek van pakweg 100.000 man of meer?quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat bedoel ik precies, zoveel mooie wegen omhoog in Frankrijk en er worden er maar zo weinig gebruikt. En niemand kan zeggen dat die wegen ongeschikt zijn voor een peloton, tijdens de winter (maar ook in de zomer) gaan er genoeg auto's en bussen en auto's omhoog
Alpe D'Huez is ook gewoon een wintersportdorp. Dat is volgens mij de enige berg waar echt dergelijke toestanden te zien zijn. Bij de gemiddelde berg gebeurt dat niet.quote:Op donderdag 19 juni 2014 12:25 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Ook geschikt voor een publiek van pakweg 100.000 man of meer?
Zou wel balen zijn voor hem en voor de ploeg. Enige renner waar ik nog een beetje naar uitkeek van die ploeg.quote:Op donderdag 19 juni 2014 12:13 schreef TheArt het volgende:
Sepulveda onzeker voor de Tour vanwege tendinitis in de knie. Als er tegen zondag geen verbetering is opgetreden, dan zal hij niet starten zegt hij zelf.
Enige verschil met Alpe d'Huez en een willekeurige andere slotklim in de tour is de nederlandse bocht. Voor de rest staat er net zoveel publiek en bijna net zoveel idioten.quote:Op donderdag 19 juni 2014 12:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Alpe D'Huez is ook gewoon een wintersportdorp. Dat is volgens mij de enige berg waar echt dergelijke toestanden te zien zijn. Bij de gemiddelde berg gebeurt dat niet.
quote:Op donderdag 19 juni 2014 17:04 schreef wimderon het volgende:
Etappe 1, 2, 3, 5, 10, 14, 17, 18 en 21 worden van start tot finish uitgezonden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |