quote:Ploegbaas Iwan Spekenbrink legt uit waarom Barguil dit jaar nog geen deel uitmaakt van de Tourploeg. ,,We hebben met Warren een route uitgestippeld om hem zo goed mogelijk klaar te stomen om in het algemeen klassement mee te kunnen doen. Dat proces en het plan voor de lange termijn zijn dat wat telt.”
De jonge Fransman zal in de Ronde van Spanje wel weer in actie komen. Vorig jaar won hij er twee etappes.
quote:OPQS announces the 13 riders who are still in the hunt for the nine spots available to race the Tour de France.
Jan Bakelants (Belgium)
Tom Boonen (Belgium)*
Mark Cavendish (Great Britain)
Thomas De Gendt (Belgium)
Michal Golas (Poland)
Michal Kwiatkowski (Poland)
Tony Martin (Germany)
Alessandro Petacchi (Italy)
Mark Renshaw (Australia)
Gert Steegmans (Belgium)
Niki Terpstra (Nederlands)
Matteo Trentin (Italy)
Martin Velits (Slovakia)
*RESERVE
Kwiat wordt samen met Cavendish als kopman gezien, dus die gaat vast wel mee (tenzij er iets uit die onderzoeken komt uiteraard)quote:Op maandag 16 juni 2014 19:01 schreef franklop het volgende:
3 afvallers dus (buiten Boonen), daar zal Kwiatkowski wel bijzitten.
Nou in deze vorm heeft ie er niks te zoeken en kan hij beter rust pakken en zich richten op Vuelta.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Kwiat wordt samen met Cavendish als kopman gezien, dus die gaat vast wel mee (tenzij er iets uit die onderzoeken komt uiteraard)
Als ze dat doen kan hij zich lekker kapot rijden en zien we hem volgend jaar wel weer ergens.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Kwiat wordt samen met Cavendish als kopman gezien, dus die gaat vast wel mee (tenzij er iets uit die onderzoeken komt uiteraard)
Jammerquote:Op maandag 16 juni 2014 15:09 schreef TheArt het volgende:
Vansummeren is nogal boos. Hij is 18 dagen op hoogtestage geweest, maar hem is nu te kennen gegeven dat hij niet meegaat bij Garmin. Daarmee kunnen we bijna zeker het volledige Tourteam wel bedenken: Talansky, Acevedo, Danielson, Slagter, Millar, Bauer, Navardauskas, Dennis en het laatste plaatje lijkt me te gaan tussen King en Howes.
Dit waren ook min of meer al de verwachte namen. Laatste plek wordt bekend op de dag van het Frans kampioenschap op 29 juni.quote:Romain Bardet (Fra)
Michael Cherel (Fra)
Samuel Dumoulin (Fra)
Ben Gastauer (Lux)
Blel Kadri (Fra)
Sébastien Minard (Fra)
Christophe Péraud (Fra)
Christophe Riblon (Fra)
quote:Jean-Marc Bideau (Fra)
Anthony Delaplace (Fra)
Brice Feillu (Fra)
Armindo Fonseca (Fra)
Arnaud Gerard (Fra)
Eduardo Sepulveda (Arg)
Florian Vachon (Fra)
quote:Lars Boom (Ned)
Stef Clement (Ned)
Steven Kruijswijk (Ned)
Tom Leezer (Ned)
Bauke Mollema (Ned)
Bram Tankink (Ned)
Laurens Ten Dam (Ned)
Sep Vanmarcke (Bel)
Maarten Wynants (Bel)
Hij heeft geen teleurstellende Giro gehad.quote:Op maandag 16 juni 2014 20:30 schreef Pedroso het volgende:
Zal Thomas De Gendt na de teleurstellende Giro ook de Tour gaan rijden ?
Kruijswijk is wel een gok. Het is gissen naar zijn vorm.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:49 schreef TheArt het volgende:
Als we dan toch bezig zijn, Tourploeg van Belkin is helemaal rond volgens De Telegraaf, al wordt het later pas bekend:
[..]
Dus zeker géén Betancur?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:37 schreef TheArt het volgende:
AG2R heeft 8 van de 9 namen al op papier:
[..]
Dit waren ook min of meer al de verwachte namen. Laatste plek wordt bekend op de dag van het Frans kampioenschap op 29 juni.
Geen Nordhaug verbaast me wel. Zou je goed kunnen gebruiken als Mollema z'n voorlopige vorm van Zwitserland kan doortrekken.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:49 schreef TheArt het volgende:
Als we dan toch bezig zijn, Tourploeg van Belkin is helemaal rond volgens De Telegraaf, al wordt het later pas bekend:
[..]
Gokje van wel? Hij heeft immers wat goed te maken.quote:Op maandag 16 juni 2014 20:30 schreef Pedroso het volgende:
Zal Thomas De Gendt na de teleurstellende Giro ook de Tour gaan rijden ?
twitter:AlexandreMignot twitterde op dinsdag 17-06-2014 om 15:00:44Présélection Cofidis #TDF : Bagot, Coppel, Lemoine, Molard, Edet, Simon, Le Mevel, Maté, Petit, Garcia, Navarro, Taaramae et Zingle. reageer retweet
Bron.quote:Tour de France selection dilemma for FDJ
Pinot, Démare and Bouhanni all vying for places
Football managers describe it as the kind of headache they don’t mind having. Several of their players come into top form at the same time, providing them with a dilemma to resolve over selection, albeit one where each choice offers some guarantees.
Such is the current situation for FDJ.fr boss Marc Madiot. He already has sprinter Arnaud Démare and climber Thibaut Pinot pencilled in as his Tour leaders, but is now mulling over if and how he can accommodate Giro d’Italia points champion Nacer Bouhanni among his nine starters in Yorkshire on 5 July.
Madiot has already suggested that the decision on Bouhanni’s selection will depend to a large extent on how Pinot fares at the Tour de Suisse. The FDJ boss said recently that Pinot would be entitled to ask for an extra climber to be added to the Tour line-up if he finishes well up in the Swiss race - the GC rider recently told L’Équipe that he would have four riders working for him at the Tour. He currently lies 13th, having gained 10 places on stage three thanks to some canny tactics and strong riding by his team.
Despite finishing outside the time limit on the Dauphiné’s final stage, Démare looks nailed on for his Tour debut. That leaves Bouhanni, who has spent the last few days on a training camp in the Vosges with his younger brother Rayane and his FDJ teammate Francis Mourey.
“I’ve come out of the Giro in perfect condition,” Bouhanni has told L’Équipe. “After the Giro I even managed to complete training rides of between seven and eight hours. I really rode well and feel that I passed another barrier.”
His coach, Jacques Decrion, was even more effusive, describing Bouhanni as “riding on a cushion of air”. “For me, he’s stronger than he was during the Giro… He has gained more muscular mass and has greater power output. Mentally, he is also very strong,” said Decrion.
Bouhanni is now set to ride the Route du Sud, which starts on Friday. Like the Tour de Suisse, that race finishes on Sunday. Madiot has indicated he will announce his nine riders for the Tour that same evening.
Can he find a way to keep his three big names happy? Or will he go in another direction, perhaps the one suggested by five-time Tour winner Bernard Hinault?
Speaking to the Official Tour de France Guide, Hinault declared: “As Kittel, Cavendish, Greipel and Sagan will be at their peak during the month of July, I think he would be better served by focusing on attack. Fédrigo, Elissonde, Geniez, Roux, Geslin, Roy, Vichot: these are real racers and are even more dangerous when they don’t have a leader’s jersey to defend!”
Als het TdF forum open gaatquote:Op woensdag 18 juni 2014 10:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wanneer gaan we het adoptietopic weer open gooien eigelijk?
quote:Alejandro Valverde
Alex Dowsett
Imanol Erviti
John Gadret
Iván Gutiérrez
Jesús Herrada
Beñat Intxausti
Ion Izagirre
Juanjo Lobato
Rubén Plaza
José Joaquín Rojas
Sylwester Szmyd
Giovanni Visconti
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(Ergens op CN-forum gevonden)
Ergens is het begrijpelijk dat ze de legendarische beklimmingen vaak herhalen, maar dit is wel heel gemakzuchtig, er is zoveel meer moois te vinden in de Pyreneeën...Demain, on roule
Ik vind het wel een beetje lafjes om (bijna) precies dezelfde etappe te gebruiken 6 jaar later. Wat Mykonos ook zegt, ga eens een keer iets anders beklimmen, je ziet nauwelijks nieuwe bergen voorbij komen in de Tour.quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:16 schreef 4-elements het volgende:
Er zit 6 jaar tussen. Ik zie bovendien het probleem niet. In de klassiekers komen ze ook telkens dezelfde obstakels tegen.
De Giro en Vuelta doen het ook, die laten dan gewoon een weg bouwen. En hoeveel wintersport-oorden zijn er wel niet in Frankrijk en hoeveel van die wintersportoorden worden aangedaan in de Tour? Toevallig nu dan Risoul in de Tour en Courchevel in de Dauphine. Maar verder is dat echt beperkt, terwijl er genoeg mooie beklimmingen tussen zitten. Een etappe met finish in Val Thorens bijvoorbeeld, 40 km klimmen!quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:23 schreef INViCTuS het volgende:
Zou er na 100 jaar tour daadwerkelijk nog zoveel nieuwe wegen te vinden zijn die ook aan de eisen voldoen?
Daar zijn het dan ook klassiekers voor. In de Tour zou je juist wat meer variatie verwachten. Dit jaar is het lang zo slecht niet, met die leuke rit in Engeland, en de kasseienrit. Maar het is zoals Blik zegt, het geld bepaalt waar er in de bergen gereden wordt, en daarom wordt er in de Pyreneeën vaak in het centrale gebied gereden, terwijl het ook wel eens leuk zou zijn om wat meer in de westelijke of oostelijke Pyreneeën te kijken.quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:16 schreef 4-elements het volgende:
Er zit 6 jaar tussen. Ik zie bovendien het probleem niet. In de klassiekers komen ze ook telkens dezelfde obstakels tegen.
Vraag mij ook wel af waarom zij dat dan niet doen? Geld? Ik ben een aantal keer in het gebied tussen Briancon en Gap geweest en daar zitten toch best een paar mooie wegen omhoog tussen. Ik ben nog vaker in het gebied Annecy/Chamonix geweest en daar zitten ook nog hele mooie beklimmingen die ik nog nooit heb gezien.quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:07 schreef Blik het volgende:
[..]
De Giro en Vuelta doen het ook, die laten dan gewoon een weg bouwen. En hoeveel wintersport-oorden zijn er wel niet in Frankrijk en hoeveel van die wintersportoorden worden aangedaan in de Tour? Toevallig nu dan Risoul in de Tour en Courchevel in de Dauphine. Maar verder is dat echt beperkt, terwijl er genoeg mooie beklimmingen tussen zitten. Een etappe met finish in Val Thorens bijvoorbeeld, 40 km klimmen!
Dat soort dingen zijn gewoon mogelijk in de Tour, maar worden gewoon niet gedaan.
Dat bedoel ik precies, zoveel mooie wegen omhoog in Frankrijk en er worden er maar zo weinig gebruikt. En niemand kan zeggen dat die wegen ongeschikt zijn voor een peloton, tijdens de winter (maar ook in de zomer) gaan er genoeg auto's en bussen en auto's omhoogquote:Op donderdag 19 juni 2014 11:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vraag mij ook wel af waarom zij dat dan niet doen? Geld? Ik ben een aantal keer in het gebied tussen Briancon en Gap geweest en daar zitten toch best een paar mooie wegen omhoog tussen. Ik ben nog vaker in het gebied Annecy/Chamonix geweest en daar zitten ook nog hele mooie beklimmingen die ik nog nooit heb gezien.
Ook geschikt voor een publiek van pakweg 100.000 man of meer?quote:Op donderdag 19 juni 2014 11:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat bedoel ik precies, zoveel mooie wegen omhoog in Frankrijk en er worden er maar zo weinig gebruikt. En niemand kan zeggen dat die wegen ongeschikt zijn voor een peloton, tijdens de winter (maar ook in de zomer) gaan er genoeg auto's en bussen en auto's omhoog
Alpe D'Huez is ook gewoon een wintersportdorp. Dat is volgens mij de enige berg waar echt dergelijke toestanden te zien zijn. Bij de gemiddelde berg gebeurt dat niet.quote:Op donderdag 19 juni 2014 12:25 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Ook geschikt voor een publiek van pakweg 100.000 man of meer?
Zou wel balen zijn voor hem en voor de ploeg. Enige renner waar ik nog een beetje naar uitkeek van die ploeg.quote:Op donderdag 19 juni 2014 12:13 schreef TheArt het volgende:
Sepulveda onzeker voor de Tour vanwege tendinitis in de knie. Als er tegen zondag geen verbetering is opgetreden, dan zal hij niet starten zegt hij zelf.
Enige verschil met Alpe d'Huez en een willekeurige andere slotklim in de tour is de nederlandse bocht. Voor de rest staat er net zoveel publiek en bijna net zoveel idioten.quote:Op donderdag 19 juni 2014 12:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Alpe D'Huez is ook gewoon een wintersportdorp. Dat is volgens mij de enige berg waar echt dergelijke toestanden te zien zijn. Bij de gemiddelde berg gebeurt dat niet.
quote:Op donderdag 19 juni 2014 17:04 schreef wimderon het volgende:
Etappe 1, 2, 3, 5, 10, 14, 17, 18 en 21 worden van start tot finish uitgezonden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |