quote:Tour de France stelt Britse Grand Départ 2014 voor
Woensdagochtend gaf de organisatie van de Tour de France details vrij over de Grand Départ 2014. De 101ste editie zal in het graafschap Yorkshire starten, en trekt daarna naar Londen.
De eerste rit zal van Leeds naar Harrogate lopen. Opnieuw dus een gewone etappe om de Tour te beginnen, en geen tijdrit. Thuisrijder Marc Cavendish krijgt dus een kans om het geel te veroveren.
De tweede dag rijden de renners vanuit het historische centrum van York naar Sheffield. Deze rit bestempeld de organisatie door het heuvelachtige parcours den de beklimming van Holme Moss als 'een soort Luik-Bastenaken-Luik'.
Na de twee ritten in Yorkshire verhuist het peloton naar de universiteitsstad Cambridge, om van daaruit naar Londen te rijden. Daar zullen de renners alle toeristische trekpleisters passeren -het Olympische park, de Tower Bridge, Big Ben... - om te finishen voor Buckingham Palace.
quote:Zeeman: ‘We gaan spektakel maken op de kasseien’
Een jaar geleden pakte Belkin tijdens de Tour de France uit in de waaieretappe, nu heeft de ploeg het vizier gericht op de kasseienrit. ,,Daar gaan we gewoon spektakel maken”, stelt ploegleider en coach Merijn Zeeman onomwonden in de Tourspecial van Wieler Revue. ,,Die etappe is ons op het lijf geschreven, hij staat met rood omcirkeld. We gaan alles op alles zetten om de etappe te pakken. We gaan niet zomaar een bergrit of een massasprint winnen, maar dit is voor ons dé kans”, zegt Zeeman.
,,Welke ploeg kan in die kasseienrit nou mannen als Vanmarcke, Boom, Wynants en Leezer opstellen? Dan kan je redeneren dat ze moeten zorgen bij Mollema te blijven. Maar wij doen het andersom: hij moet maar zorgen dat hij bij hen blijft. Dat proberen we zowel Bauke als Laurens ook duidelijk te maken, het is een dag waarop wij het kunnen omdraaien. Er komen nog genoeg dagen waarop we achter Froome en Nibali en consorten aan moeten rijden, maar dáár kunnen we zorgen dat ze achter ons aan moeten. En daar zijn we al maanden mee bezig.”
Dit dacht ik ook al ja..quote:Op maandag 26 mei 2014 19:14 schreef Wombcat het volgende:
En ze hadden het niet moeten zeggen, want nu lezen andere ploegleiders het misschien ook en denken "ha, dat karretje kunnen we nu in de poep rijden".
Als Boonen daadwerkelijk start is OPQS nog wel een stukje sterker.quote:Op maandag 26 mei 2014 18:38 schreef Marcoss het volgende:
,,Welke ploeg kan in die kasseienrit nou mannen als Vanmarcke, Boom, Wynants en Leezer opstellen?''
Ik denk niet dat dit als een verrassing komt voor andere ploegen. Belkin heeft een van de sterkste ploegen voor dit werk, dat lijkt me niet zo heel moeilijk te constateren.quote:Op maandag 26 mei 2014 19:14 schreef Wombcat het volgende:
En ze hadden het niet moeten zeggen, want nu lezen andere ploegleiders het misschien ook en denken "ha, dat karretje kunnen we nu in de poep rijden".
Maar nu zeggen ze dat ze niet op Mollema en Ten Dam gaan wachten. Van die kennis kun je mogelijk gebruik maken.quote:Op maandag 26 mei 2014 19:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit als een verrassing komt voor andere ploegen. Belkin heeft een van de sterkste ploegen voor dit werk, dat lijkt me niet zo heel moeilijk te constateren.
Inderdaad, iedereen gaat nu naar Belkin kijken tijdens die etappequote:Op maandag 26 mei 2014 19:14 schreef Wombcat het volgende:
Qua Tourwinnaar wordt het een beetje saai dit jaar.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:04 schreef Slobeend het volgende:
De Tour-ploeg van Belkin is al bijna bekend dus. Mollema, Ten Dam, Clement, Boom, Wynants, Leezer, Vanmarcke zijn zeker kennelijk. Dan zullen Tankink en Gesink/Kruijswijk daar wel bij komen.
Quintana doet niet mee, dus dat gaat moeilijk worden.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:06 schreef Godshand het volgende:
[..]
Qua Tourwinnaar wordt het een beetje saai dit jaar.
100% dat het Froome wordt.
Groene trui kan nog spannend worden: Kittel, Sagan of toch Cavendish?
Bergtrui? Of Froome zelf, of Quintana.
Ok, sorry hoor.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:24 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Quintana doet niet mee, dus dat gaat moeilijk worden.
Dat duurt nog wel een paar weken voordat daar enige duidelijkheid over is.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:25 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ok, sorry hoor.
Is er een lijst met deelnemers? Dan kan ik beter inschatten
Hoop hardrijders maar al jaren hebben ze amper renners die de klassementsrenners lang kunnen bijstaan in een bergrit.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:04 schreef Slobeend het volgende:
De Tour-ploeg van Belkin is al bijna bekend dus. Mollema, Ten Dam, Clement, Boom, Wynants, Leezer, Vanmarcke zijn zeker kennelijk. Dan zullen Tankink en Gesink/Kruijswijk/Nordhaug daar wel bij komen.
Gesink is net herstellende van de hartingreep en durft nog aan de Tour niet mee te doen.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:39 schreef Ericr het volgende:
[..]
Hoop hardrijders maar al jaren hebben ze amper renners die de klassementsrenners lang kunnen bijstaan in een bergrit.
Hoop voor Gesink dat ze hem aan de kant houden, laat hem zich eerst maar weer bewijzen in kleinere wedstrijden.
Die had toen een scheur in z'n ellepijp opgelopen de dag daarvoor, dat lijkt me niet ideaal over kasseien..quote:Op maandag 26 mei 2014 20:45 schreef groenen het volgende:
Mollema kan misschien aardig over kasseien, kan zich aardig plaatsen en redelijk sturen.
LtD lijkt mij een ander verhaal.En Gesink ook, die reed de vorige tourkasseien rit als een blinde over de stenen.
En viel er daarna nog eens op, toen hij achter Sastre reed:quote:Op maandag 26 mei 2014 21:42 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die had toen een scheur in z'n ellepijp opgelopen de dag daarvoor, dat lijkt me niet ideaal over kasseien..
En denk dat de ploeg van Belkin hetzelfde is als vorig jaar met Clement ipv Nordhaug of Gesink (afhankelijk van de fitheid van Gesink, maar denk niet dat hij start)
Dezelfde tactiek als BMC, die voeren het alleen een stuk beter uit.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:39 schreef Ericr het volgende:
[..]
Hoop hardrijders maar al jaren hebben ze amper renners die de klassementsrenners lang kunnen bijstaan in een bergrit.
Ja dat zagen we vorig jaar nog wel.quote:Op maandag 26 mei 2014 23:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dezelfde tactiek als BMC, die voeren het alleen een stuk beter uit.
Jepquote:Op maandag 26 mei 2014 22:55 schreef fl4puit het volgende:
Met al dat gedoe rondom die kasseienrit kan hij bijna alleen nog maar tegenvallen.
Ja, die Italianen blazen nauwelijks etappes af... Hoewel vorig jaar schijnt een etappe te zijn ingekort.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 13:48 schreef Blik het volgende:
En om bovenstaande even kracht bij te zetten
Stelvio op dit moment
[ afbeelding ]
Vorig jaar is er een heleboel ingekort danwel afgelast. De etappe van vandaag stond toen ook op het parcours, toen hebben ze een plan b etappe gemaakt en gereden.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 14:37 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ja, die Italianen blazen nauwelijks etappes af... Hoewel vorig jaar schijnt een etappe te zijn ingekort.
Maar bij zulke omstandigheden wordt de etappe gewoon gewijzigd in de Tour..
Het enige wat het zwaar maakt, zijn de A-klasse renners die komen opdraven..quote:Op dinsdag 27 mei 2014 14:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Vorig jaar is er een heleboel ingekort danwel afgelast. De etappe van vandaag stond toen ook op het parcours, toen hebben ze een plan b etappe gemaakt en gereden.
Maar de Tour is al jaren niet meer de zwaarste etappe-koers van de wereld
Wel ooit van Quintana, Rodriguez, Kittel, Basso en Cunego gehoord?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 14:41 schreef Godshand het volgende:
[..]
Het enige wat het zwaar maakt, zijn de A-klasse renners die komen opdraven..
Froome, Sagan, Martin, Cancellara en Cavendish zitten allemaal niet in Italie (hoewel Cav vorig jaar wel meedeed).
Evans doet wel gewoon mee, vorig jaar ook zowel Tour als Giro toch?
Kittel stapte al na 2 dagen in de Giro af. Dus dat telt niet. Ivan basso is ook niet meer wat het geweest is.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 14:44 schreef Blik het volgende:
[..]
Wel ooit van Quintana, Rodriguez, Kittel, Basso en Cunego gehoord?
Martin deed overigens mee met de Giro. Alleen vwb Froome heb je een punt, maar die gaat alleen voor het geld en dus de Tour
Nadat die 2 etappes had gewonnen als een baas. Maakt verder toch niet uit?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 16:40 schreef Godshand het volgende:
[..]
Kittel stapte al na 2 dagen in de Giro af. Dus dat telt niet. Ivan basso is ook niet meer wat het geweest is.
Quintana en Rodriguez zijn inderdaad wel toppers..
Er zijn gewoon streams hoor. Service hé?!quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:11 schreef Jason22 het volgende:
NOS gaat zo te zien de etappes een uur later live uitzenden dan voorheen. Waar het vroeger 14.15 uur was komen ze nu tussen 15.00 uur en 15.15 uur live.
Dat zal wel de toekomst worden, de tour kijken op de streams en op de tv herhalingen van het journaal.quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:26 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Er zijn gewoon streams hoor. Service hé?!
En wel lekker Roland Garros van 11:00 tot 17:30quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Hahaha heerlijk. Pak dat wielrennen maar aan.![]()
14:15 inschakelen is ook vrij zinloos, tenzij het een korte etappe is waar rond die tijd gestart wordt. Normaal gesproken is dan de kopgroep al gevormd, veel gebeurt er dan niet in de eerste 1/2 uur.quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:26 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Er zijn gewoon streams hoor. Service hé?!
Behalve de discussies tussen D&D!quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:38 schreef Felagund het volgende:
[..]
14:15 inschakelen is ook vrij zinloos, tenzij het een korte etappe is waar rond die tijd gestart wordt. Normaal gesproken is dan de kopgroep al gevormd, veel gebeurt er dan niet in de eerste 1/2 uur.
Meestal gebeurt er weinig inderdaad, maar vorig jaar bijv. in de waaieretappe en die rit die Sagan won was het zeker de moeite om er op tijd bij te zijn.quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:38 schreef Felagund het volgende:
[..]
14:15 inschakelen is ook vrij zinloos, tenzij het een korte etappe is waar rond die tijd gestart wordt. Normaal gesproken is dan de kopgroep al gevormd, veel gebeurt er dan niet in de eerste 1/2 uur.
Als je zo je val probeert te breken is het niet zo vreemd dat je elke valpartij wat breekt.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:58 schreef marcodej het volgende:
[..]
En viel er daarna nog eens op, toen hij achter Sastre reed:
[ afbeelding ]
Gek eigenlijk, is er een keer een wat interessanter parcours dan normaal, gaan ze later inschakelenquote:Op woensdag 28 mei 2014 12:11 schreef Jason22 het volgende:
NOS gaat zo te zien de etappes een uur later live uitzenden dan voorheen. Waar het vroeger 14.15 uur was komen ze nu tussen 15.00 uur en 15.15 uur live.
Plus dat er de laatste tijd geen nieuwe dopingschandalen naar buiten zijn gekomen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 20:51 schreef Blik het volgende:
[..]
Gek eigenlijk, is er een keer een wat interessanter parcours dan normaal, gaan ze later inschakelen
Bedanktquote:Op dinsdag 27 mei 2014 13:55 schreef TargaFlorio het volgende:
Die TT![]()
![]()
Mexicanobakker is ook niet meer serieus te nemen.
![]()
![]()
Kan in het rijtje Syntix.
Ik kijk elke dag de giro en voorspel nu al dat die 10x zo goed is als de tour, de fantastische camerabeelden en helden ducrot en dijkstra even niet meegenomen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 19:13 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Sorry kan er niks anders van maken.
Je bedoelt dat de Tour 10x zo goed is als de Giro?quote:Op donderdag 29 mei 2014 20:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik kijk elke dag de giro en voorspel nu al dat die 10x zo goed is als de tour, de fantastische camerabeelden en helden ducrot en dijkstra even niet meegenomen.
Maar na dit nieuwtje denk ik dat ik maar van een brug af spring., Rip mex
Sportief vind ik de giro mooier dan de tourquote:Op donderdag 29 mei 2014 20:46 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Je bedoelt dat de Tour 10x zo goed is als de Giro?
Als je het totale plaatje bekijkt is de Tour natuurlijk mooier vanwege de kwaliteit van de beelden, de hoeveelheid aandacht, enz. maar puur het sportieve maakt het niet veel uit.
Uhh nee. Kruijswijk zal wel Vuelta doen en van Gesink lijkt het me ook sterk dat hij start.quote:Op zondag 1 juni 2014 16:17 schreef aesop het volgende:
Goed, de Giro is bijna voorbij, tijd om te speculeren over de Tour.
Mollema, Gesink en Kruijswijk zijn op hoogtestage. Stel dat Gesink zich goed genoeg acht om een rol te spelen in het klassement, en hij gaat mee, dan krijgen we een prachtige Belkinploeg voor de bergen:
Genoemde drie plus Ten Dam. Voor het vlakke (en de kasseien) Boom, Tjallingi, Vanmarcke en Tankink. En Nordhaug als knecht in de bergen?
Of rijdt Kruijswijk alleen alsGesink afhaakt?
Bijna het zelfde als vorig jaar dus.quote:Op zondag 1 juni 2014 19:52 schreef TheArt het volgende:
[..]
Uhh nee. Kruijswijk zal wel Vuelta doen en van Gesink lijkt het me ook sterk dat hij start.
Belkinploeg zal bestaan uit Mollema, Ten Dam, Boom, Clement, Leezer, Tankink, Vanmarcke, Wynants en Nordhaug.
quote:Froome ziet podiumkansen voor Porte in Tour de France
Chris Froome lijkt zijn landgenoot Bradley Wiggins op een zijspoor te willen zetten voor de Ronde van Frankrijk.
De Britse titelverdediger heeft zijn voorkeur uitgesproken voor de Australiër Richie Porte als zijn tweede man bij Team Sky.
''Richie ziet er op dit moment heel goed uit en hij heeft de potentie om op het podium te rijden'', aldus Froome in de Britse krant The Daily Mirror.
De klimmer suggereert dat Wiggins misschien wel buiten de selectie valt. ''Wat Bradley betreft moeten de negen renners voor de ploeg nog worden geselecteerd. Dat is een belangrijk onderwerp nu."
"Het gaat er om wat het beste is voor het team, wie het beste is voor iedere rol en wat het beste is voor de dynamiek in de groep.''
Froome pakte vorig jaar zonder hulp van Wiggins de eindzege in de Tour. Hij was in 2012 de helper van zijn teamgenoot, die toen de belangrijkste rittenkoers ter wereld op zijn naam schreef. Froome moest destijds inhouden om Wiggins in het geel te laten blijven.
Voor deze editie heeft Wiggins altijd aangegeven Froome te willen steunen. "Hij wil een ondersteunende rol spelen en geen plan B zijn. Dat is iets wat het team moet bepalen."
Onlangs blikte Froome in zijn boek nog terug op de bewogen Tour van 2012 en betichtte Wiggins van het creëren van een slechte sfeer binnen de ploeg. "Die problemen behoren nu tot het verleden. Ik moest alleen mijn versie van het verhaal vertellen."
Wiggins vs Horner in de Vueltaquote:Op maandag 2 juni 2014 16:32 schreef Momo... het volgende:
Wiggins gaat natuurlijk niet mee naar deze tour.
En Rodriguez en Gesinkquote:Op maandag 2 juni 2014 16:34 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Wiggins vs Horner in de Vuelta
Dit. Kelderman als superknecht voor Mollema? Dan de Gees kopman in de Vuelta en trainen in de EnecoTour..quote:
Jij wilt Kelderman naar de Tour sturen?quote:Op maandag 2 juni 2014 17:39 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dit. Kelderman als superknecht voor Mollema? Dan de Gees kopman in de Vuelta en trainen in de EnecoTour..
Waarom niet? Als knecht kan het wel? Hoeft hij minder hard te rijden voor een klassement, maar kan hij in vorm blijven. Slaat hij de Vuelta maar over en kan hij oogsten in de criteriums na de Tour..quote:Op maandag 2 juni 2014 19:02 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Jij wilt Kelderman naar de Tour sturen?
Die gozer is 23, wil je hem opblazen en compleet vernaggelen?quote:Op maandag 2 juni 2014 17:39 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dit. Kelderman als superknecht voor Mollema? Dan de Gees kopman in de Vuelta en trainen in de EnecoTour..
Nee, maar als er al Nederlanders rijden voor Giant, zullen ze allemaal knecht zijn voor kittel.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 14:46 schreef Godshand het volgende:
Wie rijden er deze Tour voor Giant Shimano, Omega Pharma Quick Step? Al bekend?
Koen de Kort, Tom Dumoulin, Roy Curvers en Veelers genoeg smaken anders.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 14:55 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Nee, maar als er al Nederlanders rijden voor Giant, zullen ze allemaal knecht zijn voor kittel.
Zelf zegt ie al jaren dat de Tour eigenlijk niks voor hem is maar met die kasseienrit dit jaar ga ik er vanuit dat hij gewoon wordt opgesteld. Laatste dagen is hij ook verkenningsritten aan het fietsen voor de TDF dus ga er maar vanuit dat hij fietst.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 15:10 schreef Godshand het volgende:
En Omega Pharma? Doet Terpstra mee? Hij zal dan wel de sprint aan moeten trekken voor Cavendish. Voor de bergen Poels? Of Uran?
Is ook wel logisch, maar toch ook wel frustrerend voorn ons nederlanders dat er straks 6 Nederlanderse renners rijden voor 2 Duitsers.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 15:03 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Koen de Kort, Tom Dumoulin, Roy Curvers en Veelers genoeg smaken anders.
Dumoulin, de Kort en Veelers gaan zeker wel mee denk ik, laatste twee in de sprinttrein.
Als je de beste sprinter van de wereld in de ploeg heb zitten is het overigens toch ook logisch dat helft van het team daar voor wordt weg gecijferd om hem zo goed mogelijk in stelling te brengen.
Niet in de bergen en tijdritten...quote:Op dinsdag 3 juni 2014 15:44 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Is ook wel logisch, maar toch ook wel frustrerend voorn ons nederlanders dat er straks 6 Nederlanderse renners rijden voor 2 Duitsers.
Zou Kruijswijk wel op tijd hersteld zijn?quote:Op maandag 2 juni 2014 17:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ten,dam, kruijswijk en nordhaug als knechten.
Maar daar hebben we, behalve Dumoulin in de tijdrit voorlopig niks te zoeken en is het idd jammer dat Degenkolb en Kittel geen Nederlanders zijn.quote:
Dan neem je verder dus geen echte klimmers mee. Lijkt me niet dat Kelderman de tour gaat rijden..quote:Op dinsdag 3 juni 2014 15:48 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Zou Kruijswijk wel op tijd hersteld zijn?
Ik denk dat de Vuelta hem sowieso beter ligt eigenlijk, als hij in vorm is kan hij in de zwaarste koersen goed blijven in de derde week waar veel anderen door het ijs zakken. Gesink met Kruijswijk in de Vuelta wil ik best graag zien, het zijn allebei wel brokkenpiloten maar als minimaal 1 van de 2 geen botbreuk oploopt is een goed klassement zeker mogelijk
Denk dat op Dumoulin na blij mogen zijn dat ze überhaupt mogen starten in de grootste ronde van het jaar. Als Kittel of Degenkolb wint voelt dat bij mij ook wel een klein beetje als een overwinning voor "ons", had ik eerder ook altijd met bijvoorbeeld Freire en LL.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 15:44 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Is ook wel logisch, maar toch ook wel frustrerend voorn ons nederlanders dat er straks 6 Nederlanderse renners rijden voor 2 Duitsers.
Ten Dam klimt helemaal niet slecht hoor. Hij is geen wereldtop, maar kan absoluut een zeer waardevolle knecht voor Mollema zijn. Als hij zich maar niet blind staart op het rijden van een klassement, zoals vorig jaar, want daarvoor is hij net niet goed genoeg.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 15:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan neem je verder dus geen echte klimmers mee. Lijkt me niet dat Kelderman de tour gaat rijden..
Waarom duikt de naam van Kruijswijk toch altijd weer op als het over een goede derde week en een goed klassement gaat? Dat is allemaal gebaseerd op één ronde van drie jaar geleden. En in de rondes die hij daarna reed was hij juist minder goed in de derde week, laat staan dat hij überhaupt dat niveau uit de Ronde van Zwitserland 2011 ooit nog heeft gehaald.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 15:48 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Zou Kruijswijk wel op tijd hersteld zijn?
Ik denk dat de Vuelta hem sowieso beter ligt eigenlijk, als hij in vorm is kan hij in de zwaarste koersen goed blijven in de derde week waar veel anderen door het ijs zakken. Gesink met Kruijswijk in de Vuelta wil ik best graag zien, het zijn allebei wel brokkenpiloten maar als minimaal 1 van de 2 geen botbreuk oploopt is een goed klassement zeker mogelijk
Hij heeft sindsdien ook geen grote ronde meer fit uitgereden volgens mij. Dus kun je weinig van zeggen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 16:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Waarom duikt de naam van Kruijswijk toch altijd weer op als het over een goede derde week en een goed klassement gaat? Dat is allemaal gebaseerd op één ronde van drie jaar geleden. En in de rondes die hij daarna reed was hij juist minder goed in de derde week, laat staan dat hij überhaupt dat niveau uit de Ronde van Zwitserland 2011 ooit nog heeft gehaald.
Nope, geen Uran en geen Poels.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 15:10 schreef Godshand het volgende:
En Omega Pharma? Doet Terpstra mee? Hij zal dan wel de sprint aan moeten trekken voor Cavendish. Voor de bergen Poels? Of Uran?
Ook in de Giro van 2010 was hij in de derde week sterk, en kwam nog dichtbij een etappewinst, alleen toen had hij in de eerste twee weken al veel tijd verloren zodat hij in het klassement slechts 18e werd. Bovendien ging veel Nederlandse aandacht toen uit naar ploegmaat Mollema die als debutant 12e werd. Het jaar erna was inderdaad de enige grote ronde dat Kruijswijk écht goed was, daarna heeft hij helaas veel blessures en ziekte gekend..quote:Op dinsdag 3 juni 2014 16:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Waarom duikt de naam van Kruijswijk toch altijd weer op als het over een goede derde week en een goed klassement gaat? Dat is allemaal gebaseerd op één ronde van drie jaar geleden. En in de rondes die hij daarna reed was hij juist minder goed in de derde week, laat staan dat hij überhaupt dat niveau uit de Ronde van Zwitserland 2011 ooit nog heeft gehaald.
Zou wel bijzonder zijn als Terpstra de kasseien rit wint.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 17:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nope, geen Uran en geen Poels.
Lollerkowski kopman voor het klassement. Zal verder amper steun krijgen, alleen van Bakelants. De rest van de steun gaat naar Cavendish, die sowieso al Renshaw, Terpstra, Martin en Trentin met zich meekrijgt en zeer waarschijnlijk ook Steegmans en Vandenbergh. Denk niet dat Boonen gaat.
Sowieso bijzonder als een Nederlander weer een etappe in de Tour wint...quote:Op dinsdag 3 juni 2014 17:47 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Zou wel bijzonder zijn als Terpstra de kasseien rit wint.
In die etappe werd hij bergop gelost door Hondo. De laatste twee bergetappes reed hij nog wel beter inderdaad.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 17:31 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ook in de Giro van 2010 was hij in de derde week sterk, en kwam nog dichtbij een etappewinst, alleen toen had hij in de eerste twee weken al veel tijd verloren zodat hij in het klassement slechts 18e werd. Bovendien ging veel Nederlandse aandacht toen uit naar ploegmaat Mollema die als debutant 12e werd. Het jaar erna was inderdaad de enige grote ronde dat Kruijswijk écht goed was, daarna heeft hij helaas veel blessures en ziekte gekend..
Dat lijkt me sowieso niet. Maar hij mag me altijd verassen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 18:06 schreef wimderon het volgende:
[..]
In die etappe werd hij bergop gelost door Hondo. De laatste twee bergetappes reed hij nog wel beter inderdaad.
In 2011 was hij trouwens niet alleen sterk in de laatste week, maar gewoon over de gehele ronde. Hij had één iets mindere dag (Etna) maar verder zat hij altijd bij de beste 12 bergop, ook in de eerste twee weken.
Na die Giro heeft hij zijn beste wedstrijden behaald in koersen van één week (2x Ronde van Zwitserland, Catalonië 2012) en in de drie grote rondes die hij uitreed was de derde week om wat voor reden dan ook zeker niet zijn beste.
Dat verhaal over de sterke laatste week is volgens mij gewoon een eigen leven gaan leiden. Kruijswijk moet eerst maar weer eens een goed niveau laten zien, dan kan hij meedingen naar een van de dure plaatsjes in de Vuelta, dan kan hij daar laten zien of hij eventueel een bepaalde status op kan eisen om dan vervolgens in zijn befaamde derde week met Contador en Rodriguez mee te klimmen.
Dat deed hij wel in die Giro, denk dat Wim dat bedoelt.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 18:11 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Dat lijkt me sowieso niet. Maar hij mag me altijd verassen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |