quote:Tour de France stelt Britse Grand Départ 2014 voor
Woensdagochtend gaf de organisatie van de Tour de France details vrij over de Grand Départ 2014. De 101ste editie zal in het graafschap Yorkshire starten, en trekt daarna naar Londen.
De eerste rit zal van Leeds naar Harrogate lopen. Opnieuw dus een gewone etappe om de Tour te beginnen, en geen tijdrit. Thuisrijder Marc Cavendish krijgt dus een kans om het geel te veroveren.
De tweede dag rijden de renners vanuit het historische centrum van York naar Sheffield. Deze rit bestempeld de organisatie door het heuvelachtige parcours den de beklimming van Holme Moss als 'een soort Luik-Bastenaken-Luik'.
Na de twee ritten in Yorkshire verhuist het peloton naar de universiteitsstad Cambridge, om van daaruit naar Londen te rijden. Daar zullen de renners alle toeristische trekpleisters passeren -het Olympische park, de Tower Bridge, Big Ben... - om te finishen voor Buckingham Palace.
quote:Zeeman: ‘We gaan spektakel maken op de kasseien’
Een jaar geleden pakte Belkin tijdens de Tour de France uit in de waaieretappe, nu heeft de ploeg het vizier gericht op de kasseienrit. ,,Daar gaan we gewoon spektakel maken”, stelt ploegleider en coach Merijn Zeeman onomwonden in de Tourspecial van Wieler Revue. ,,Die etappe is ons op het lijf geschreven, hij staat met rood omcirkeld. We gaan alles op alles zetten om de etappe te pakken. We gaan niet zomaar een bergrit of een massasprint winnen, maar dit is voor ons dé kans”, zegt Zeeman.
,,Welke ploeg kan in die kasseienrit nou mannen als Vanmarcke, Boom, Wynants en Leezer opstellen? Dan kan je redeneren dat ze moeten zorgen bij Mollema te blijven. Maar wij doen het andersom: hij moet maar zorgen dat hij bij hen blijft. Dat proberen we zowel Bauke als Laurens ook duidelijk te maken, het is een dag waarop wij het kunnen omdraaien. Er komen nog genoeg dagen waarop we achter Froome en Nibali en consorten aan moeten rijden, maar dáár kunnen we zorgen dat ze achter ons aan moeten. En daar zijn we al maanden mee bezig.”
Dit dacht ik ook al ja..quote:Op maandag 26 mei 2014 19:14 schreef Wombcat het volgende:
En ze hadden het niet moeten zeggen, want nu lezen andere ploegleiders het misschien ook en denken "ha, dat karretje kunnen we nu in de poep rijden".
Als Boonen daadwerkelijk start is OPQS nog wel een stukje sterker.quote:Op maandag 26 mei 2014 18:38 schreef Marcoss het volgende:
,,Welke ploeg kan in die kasseienrit nou mannen als Vanmarcke, Boom, Wynants en Leezer opstellen?''
Ik denk niet dat dit als een verrassing komt voor andere ploegen. Belkin heeft een van de sterkste ploegen voor dit werk, dat lijkt me niet zo heel moeilijk te constateren.quote:Op maandag 26 mei 2014 19:14 schreef Wombcat het volgende:
En ze hadden het niet moeten zeggen, want nu lezen andere ploegleiders het misschien ook en denken "ha, dat karretje kunnen we nu in de poep rijden".
Maar nu zeggen ze dat ze niet op Mollema en Ten Dam gaan wachten. Van die kennis kun je mogelijk gebruik maken.quote:Op maandag 26 mei 2014 19:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit als een verrassing komt voor andere ploegen. Belkin heeft een van de sterkste ploegen voor dit werk, dat lijkt me niet zo heel moeilijk te constateren.
Inderdaad, iedereen gaat nu naar Belkin kijken tijdens die etappequote:Op maandag 26 mei 2014 19:14 schreef Wombcat het volgende:
Qua Tourwinnaar wordt het een beetje saai dit jaar.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:04 schreef Slobeend het volgende:
De Tour-ploeg van Belkin is al bijna bekend dus. Mollema, Ten Dam, Clement, Boom, Wynants, Leezer, Vanmarcke zijn zeker kennelijk. Dan zullen Tankink en Gesink/Kruijswijk daar wel bij komen.
Quintana doet niet mee, dus dat gaat moeilijk worden.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:06 schreef Godshand het volgende:
[..]
Qua Tourwinnaar wordt het een beetje saai dit jaar.
100% dat het Froome wordt.
Groene trui kan nog spannend worden: Kittel, Sagan of toch Cavendish?
Bergtrui? Of Froome zelf, of Quintana.
Ok, sorry hoor.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:24 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Quintana doet niet mee, dus dat gaat moeilijk worden.
Dat duurt nog wel een paar weken voordat daar enige duidelijkheid over is.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:25 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ok, sorry hoor.
Is er een lijst met deelnemers? Dan kan ik beter inschatten
Hoop hardrijders maar al jaren hebben ze amper renners die de klassementsrenners lang kunnen bijstaan in een bergrit.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:04 schreef Slobeend het volgende:
De Tour-ploeg van Belkin is al bijna bekend dus. Mollema, Ten Dam, Clement, Boom, Wynants, Leezer, Vanmarcke zijn zeker kennelijk. Dan zullen Tankink en Gesink/Kruijswijk/Nordhaug daar wel bij komen.
Gesink is net herstellende van de hartingreep en durft nog aan de Tour niet mee te doen.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:39 schreef Ericr het volgende:
[..]
Hoop hardrijders maar al jaren hebben ze amper renners die de klassementsrenners lang kunnen bijstaan in een bergrit.
Hoop voor Gesink dat ze hem aan de kant houden, laat hem zich eerst maar weer bewijzen in kleinere wedstrijden.
Die had toen een scheur in z'n ellepijp opgelopen de dag daarvoor, dat lijkt me niet ideaal over kasseien..quote:Op maandag 26 mei 2014 20:45 schreef groenen het volgende:
Mollema kan misschien aardig over kasseien, kan zich aardig plaatsen en redelijk sturen.
LtD lijkt mij een ander verhaal.En Gesink ook, die reed de vorige tourkasseien rit als een blinde over de stenen.
En viel er daarna nog eens op, toen hij achter Sastre reed:quote:Op maandag 26 mei 2014 21:42 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die had toen een scheur in z'n ellepijp opgelopen de dag daarvoor, dat lijkt me niet ideaal over kasseien..
En denk dat de ploeg van Belkin hetzelfde is als vorig jaar met Clement ipv Nordhaug of Gesink (afhankelijk van de fitheid van Gesink, maar denk niet dat hij start)
Dezelfde tactiek als BMC, die voeren het alleen een stuk beter uit.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:39 schreef Ericr het volgende:
[..]
Hoop hardrijders maar al jaren hebben ze amper renners die de klassementsrenners lang kunnen bijstaan in een bergrit.
Ja dat zagen we vorig jaar nog wel.quote:Op maandag 26 mei 2014 23:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dezelfde tactiek als BMC, die voeren het alleen een stuk beter uit.
Jepquote:Op maandag 26 mei 2014 22:55 schreef fl4puit het volgende:
Met al dat gedoe rondom die kasseienrit kan hij bijna alleen nog maar tegenvallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |