Jij bedoelt iets in de richting van dit recept, denk ik:quote:Op vrijdag 23 mei 2014 10:46 schreef kloink het volgende:
neh het lijkt niet op de foto's die jullie posten :-) (no offence)
Het klopt dat het er alles behalve aantrekkelijk uitziet maar god wat zijn die krengen lekker. Het is een kruising tussen een soort wafel en een donut. De textuur van een donut en de vorm van een wafel. Vaak zit er een karamel laagje overheen en stukjes appel aan de binnenkant. Het is verder natuurlijk, zo slecht als kan, gefrituurd. Rudolph heeft iets geprobeerd te maken maaaaar dat is het NET niet :-) + dat ik gewoon zo'n ding ergens kant en klaar wil kopen.
Ik laat de vraag graag open staan
Ik heb er één keer gegeten. Het smaakte alsof ik weer even mijn oma's keuken in was gelopen. Vond het een behoorlijke teleurstelling.quote:
Het ging mij niet persé om dudok appeltaart, meer om appeltaart in het algemeen. Ziet er een stuk beter uit dan die kleffe hap waar TS mee aankomt.quote:
Wat een mooie wending in het verhaalquote:Op vrijdag 23 mei 2014 15:09 schreef Myraela het volgende:
Ik heb er één keer gegeten. Het smaakte alsof ik weer even mijn oma's keuken in was gelopen. Vond het een behoorlijke teleurstelling.
Oehh, zodra m'n nieuwe eettafel er is ga ik dit eens maken voor t eerste etentjequote:Op vrijdag 23 mei 2014 09:53 schreef MeneerLogica het volgende:
http://www.24kitchen.nl/s(...)epten/apple-fritters
Maak ze zelf
dat is wel een enorme omweg om je nieuwe eettafel nieuws wereldkundig in te makenquote:Op zaterdag 24 mei 2014 14:38 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
Oehh, zodra m'n nieuwe eettafel er is ga ik dit eens maken voor t eerste etentje
Kan ik er naar uit kijken, tafel zou vorige week eindelijk geleverd worden, is er vertraging bij de leverancier....nu 28 juli pas...quote:Op zaterdag 24 mei 2014 17:38 schreef kloink het volgende:
[..]
dat is wel een enorme omweg om je nieuwe eettafel nieuws wereldkundig in te maken
welkom in nederlandquote:Op vrijdag 23 mei 2014 10:54 schreef kloink het volgende:
Starbucks daar liggen ze soms (vreemd genoeg) maar die zijn vrij taai en droog en worden natuurlijk een paar dagen eerder gemaakt of komen rechtstreeks uit de vriezer. Sja...waar je in Amerika overal echte donutshops hebt die de hele dag doorbakken heb je die niet in Nederland. Althans..ik kan er geen vinden.
wachten op iets wat je graag wilt hebben is een dramaquote:Op zaterdag 24 mei 2014 17:38 schreef kloink het volgende:
[..]
dat is wel een enorme omweg om je nieuwe eettafel nieuws wereldkundig in te maken
Ondanks het idee misschien hetzelfde is zijn ze compleet anders van structuur en smaak. Trust me.quote:Op maandag 26 mei 2014 10:45 schreef sirdanilot het volgende:
Dit is toch gewoon een appelbeignet, maar dan een ander vormpje? Wat is hier nu in vredesnaam zo bijzonder aan?
Donuts stammen ook af van de oerhollandse Oliebol, trouwens.
quote:Serve apple fritter recipe with syrup or sprinkle with powdered sugar or cinnamon sugar.
Ingredients:
1 cup sifted all-purpose flour
1/4 cup sugar
1 teaspoon salt
1 1/2 teaspoons baking powder
1/3 cup milk
1 egg
1 cup finely chopped apple
1/2 cup confectioners' sugar, sifted
Het voornaamste verschil is dus dat appelbeignets van gistbeslag zijn, en apple fritters gerezen zijn met bakpoeder. Daarnast bevatten beignets minder suiker (zoetheid komt van appel) en fritters zijn echt zoet. Verder is het echt letterlijk precies hetzelfde, het wordt allebei gefrituurd en het is gewoon appel met deegjasje.quote:Appelbeignets
100 gr bloem
Snufje zout
6 gr suiker
10 gr verse gist
175 ml melk
2 grote appels
2 eetlepels kaneelsuiker
olie (om in te frituren)
Zo...opgelucht met je feitjes?quote:Op maandag 26 mei 2014 12:02 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb even voor je gegoogled.
[..]
[..]
Het voornaamste verschil is dus dat appelbeignets van gistbeslag zijn, en apple fritters gerezen zijn met bakpoeder. Daarnast bevatten beignets minder suiker (zoetheid komt van appel) en fritters zijn echt zoet. Verder is het echt letterlijk precies hetzelfde, het wordt allebei gefrituurd en het is gewoon appel met deegjasje.
Dit moet echt niet zo moeilijk te maken zijn. En nee, natuurlijk kun je het nergens in NL kant en klaar kopen, je kunt in de VS ook geen kant en klare oliebollen kopen.
thanks...dit is overigens exact de manier hoe ik het gedaan heb alleen met grotere brokken en stukken appel. Dit is de makkelijke manierquote:Op maandag 26 mei 2014 19:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Hier een recept handleiding met iedere stap een foto
http://thepioneerwoman.com/cooking/2010/03/apple-fritters/
Tof dat je ze zelfgemaakt hebt!quote:Op zondag 25 mei 2014 21:57 schreef kloink het volgende:
Super lekker maar niet Applefritter zoals ik hem in de US had :-). Nog even wat finetunen dus![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |