abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140362113
ZO! .....als ik ze nergens kan kopen dan maak ik ze gewoon zelf :)

Is het gelukt? Mwaaaaa....ik kreeg sterk de indruk dat het 31 december was en ik een soort van oliebol/appelflap aan het maken was. Zo rook het en zo smaakt het eigenlijk ook wel een beetje. Super lekker maar niet Applefritter zoals ik hem in de US had :-). Nog even wat finetunen dus ;)

Ik daag jullie graag uit om het beter te kunnen :)
pi_140378143
Dit is toch gewoon een appelbeignet, maar dan een ander vormpje? Wat is hier nu in vredesnaam zo bijzonder aan?

Donuts stammen ook af van de oerhollandse Oliebol, trouwens.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_140380209
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 10:45 schreef sirdanilot het volgende:
Dit is toch gewoon een appelbeignet, maar dan een ander vormpje? Wat is hier nu in vredesnaam zo bijzonder aan?

Donuts stammen ook af van de oerhollandse Oliebol, trouwens.
Ondanks het idee misschien hetzelfde is zijn ze compleet anders van structuur en smaak. Trust me.
pi_140380372
Ik heb even voor je gegoogled.
quote:
Serve apple fritter recipe with syrup or sprinkle with powdered sugar or cinnamon sugar.
Ingredients:

1 cup sifted all-purpose flour
1/4 cup sugar
1 teaspoon salt
1 1/2 teaspoons baking powder
1/3 cup milk
1 egg
1 cup finely chopped apple
1/2 cup confectioners' sugar, sifted
quote:
Appelbeignets
100 gr bloem
Snufje zout
6 gr suiker
10 gr verse gist
175 ml melk
2 grote appels
2 eetlepels kaneelsuiker
olie (om in te frituren)
Het voornaamste verschil is dus dat appelbeignets van gistbeslag zijn, en apple fritters gerezen zijn met bakpoeder. Daarnast bevatten beignets minder suiker (zoetheid komt van appel) en fritters zijn echt zoet. Verder is het echt letterlijk precies hetzelfde, het wordt allebei gefrituurd en het is gewoon appel met deegjasje.

Dit moet echt niet zo moeilijk te maken zijn. En nee, natuurlijk kun je het nergens in NL kant en klaar kopen, je kunt in de VS ook geen kant en klare oliebollen kopen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_140381804
Er opent binnenkort trouwens een dunkin donuts in Nederland, misschien hebben ze het daar! die worden ook de hele dag door vers gebakken.
pi_140394498
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:02 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb even voor je gegoogled.

[..]

[..]

Het voornaamste verschil is dus dat appelbeignets van gistbeslag zijn, en apple fritters gerezen zijn met bakpoeder. Daarnast bevatten beignets minder suiker (zoetheid komt van appel) en fritters zijn echt zoet. Verder is het echt letterlijk precies hetzelfde, het wordt allebei gefrituurd en het is gewoon appel met deegjasje.

Dit moet echt niet zo moeilijk te maken zijn. En nee, natuurlijk kun je het nergens in NL kant en klaar kopen, je kunt in de VS ook geen kant en klare oliebollen kopen.
Zo...opgelucht met je feitjes? :O
Nogmaals..het is totaal niet te vergelijken met een appelbeignet en het is wel degelijk in Nederland te koop bij de Starbucks zoals ik al in het begin van het topic aangaf. Oordelen kan pas als je er zelf ooit 1 gegeten hebt.

@_loki I know..maar ook hier is het al van tevoren gemaakt of komt zo uit de vriezer. Ging mij om een echte donut store die ze echt zelf maakt. Blijkbaar is het er nog niet en misschien wel gat in de markt :)
  maandag 26 mei 2014 @ 19:32:08 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_140395950
Hier een recept handleiding met iedere stap een foto
http://thepioneerwoman.com/cooking/2010/03/apple-fritters/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_140414976
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 19:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Hier een recept handleiding met iedere stap een foto
http://thepioneerwoman.com/cooking/2010/03/apple-fritters/
thanks...dit is overigens exact de manier hoe ik het gedaan heb alleen met grotere brokken en stukken appel. Dit is de makkelijke manier ;) Ik vond dit verdomd lastig om even snel te doen maar denk dat je daar meer een hardere structuur van krijgt.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 13:58:46 #34
221912 minilot
Nancy boy
pi_140425083
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:57 schreef kloink het volgende:
Super lekker maar niet Applefritter zoals ik hem in de US had :-). Nog even wat finetunen dus ;)
Tof dat je ze zelfgemaakt hebt! :D

Waarin verschilden deze fritters dan precies met wat je in Amerika gegeten hebt? Dan kunnen we meedenken inzake het finetunen :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_140425576
De applefritters daar hebben meer een wafelstructuur en vaak ook nog een soort van karamel vulling erin. Daarom dacht ik dat het misschien zou uitmaken als het deeg niet zacht is maar hard en dan gefrituurd worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')