Familiegrapje over Barcelona, Deze omslagdoek gemaakt voor de vakantie van mijn moeder daar naar toe.quote:
ik heb die ogen gehaakt volgens het patroon, maar dan is de kleinste laag iets te groot voor de laag eronder, ik kom er in elk geval maar niet achter hoe het op elkaar moet passenquote:Op maandag 2 juni 2014 22:54 schreef trui het volgende:
Ik zag op andere voorbeelden ook die dubbellaags ogen inderdaad. daar hoeft toch geen vulling tussen? ik zou ze er inderdaad eerst op naaien en daarna pas de wimpers erop borduren. Dan weet je tenminste zeker dat ze niet meer perongeluk scheef draaien oid.
Maar lijnloos, hoe kun je nou de snavel vergeten, haha!
ik kan het niet zienquote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:30 schreef trui het volgende:
ik heb niet zo'n zin om iets WK-igs te maken, dus ik denk niet dat dat er van zal komen.
ik zag een mooie shawl, maar het lukt maar niet om achter het patroon te komen. Het zou toch mogelijk moeten zijn om zelf uit te vogelen hoe deze gemaakt kan worden, hebben jullie een idee of zin om mee te denken?
ff accountje op ravelry aanmaken, is sowieso wel een aanrader als je graag haaktquote:
Zo, normaal zou ik ook zeggen van ajoh dat kan je zelf uitvogelen maar deze is inderdaad erg lastig! Kan je haar op Ravelry niet een message sturen om te vragen of ze hem heel toevallig al af had? Want er staat wel (van 2012) dat pattern testing on the way isquote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:30 schreef trui het volgende:
ik heb niet zo'n zin om iets WK-igs te maken, dus ik denk niet dat dat er van zal komen.
ik zag een mooie shawl, maar het lukt maar niet om achter het patroon te komen. Het zou toch mogelijk moeten zijn om zelf uit te vogelen hoe deze gemaakt kan worden, hebben jullie een idee of zin om mee te denken?
mooi zeg. de kleuren en het patroon zijn erg leuk.quote:Op woensdag 4 juni 2014 11:38 schreef trui het volgende:
ik zag nog een leuk idee voor een kussenhoes.
[ afbeelding ]
wat een schatje!!!quote:Op zondag 1 juni 2014 10:08 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik heb eindelijk weer eens een projectje af. Ik kreeg de vraag naar een paardje. Met het patroon van een zebra kwam ik heel ver![]()
[ afbeelding ]
Vrijdag ook nog op een markt mogen staan. Het was erg leuk maar niet veel bezoekers (en niet de juiste bezoekers). Maar wel een leuke ervaring, ben nu al opzoek naar de volgende markt
Precies. Ik vind het ontzettend zonde dat mensen zo weinig vragen voor handwerk. Helemaal als je bedenkt dat bijv. fabrieksknuffels bij de V&D meer kosten.quote:Op woensdag 4 juni 2014 12:55 schreef trui het volgende:
ik vind het argument 'het is toch een hobby dus je mag er niks voor vragen' in elk geval altijd nogal stom. want ja, het is mijn hobby, maar als ik deze opdracht niet zou doen dan zou ik wel weer wat anders gaan maken.
Idd. Al heb ik zelf die fout ook wel eens gemaakt. Een bekende wat korting gegeven en daarna kwam ze steeds weer. Dom van mezelf. Ik had direct hoger moeten inzetten.quote:Op woensdag 4 juni 2014 13:00 schreef -Spring het volgende:
[..]
Precies. Ik vind het ontzettend zonde dat mensen zo weinig vragen voor handwerk. Helemaal als je bedenkt dat bijv. fabrieksknuffels bij de V&D meer kosten.
Zonde van de 'markt'.
Ik bereken voor mijn dekens ongeveer 7 á 8x materiaalkosten (net wat afgerond iets beter eruit ziet) in plaats van uurloon (ik heb het gevoel dat ik erg langzaam haak en dat daarom de kosten toch altijd in vergelijking erg hoog zullen uitvallen). Als ik dan voor mijn gevoel nóg te weinig vraag, gooi er er nog 10 dollar bovenop. Ik denk altijd maar zo; ik hoef ze niet per sé te verkopen, en iemand die de waarde van je producten ziet betaalt er dan graag de juiste prijs voor.quote:Op woensdag 4 juni 2014 12:45 schreef Muck het volgende:
Kijk, dat zijn de tips waar ik wat mee kan! Ja, hij is gevoerd trui, in dit geval met zwart katoen.
Ik heb zeker wel zin om nog eens zoiets te maken, omdat het prima in etappes te doen is. Een hexagonnetje maken - de was aanzetten - hexagon - koffie zetten - hexagon - notulen schrijven etc. etc. etc.
En Donna, dat klinkt bekend. Ik had een collega die dacht dat ik voor 15 euro wel een aardige kabeltrui kon breien
Ik heb zo'n idee dat we dat patroon dan op onze buik kunnen schrijven.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 13:41 schreef trui het volgende:
dat hebben al meer dan honderd mensen gedaan geloof ik.in 2012 heeft ze gezegd dat ze hoopte het patroon 'binnenkort' online te kunnen zetten. [edit]oh wacht dat heb je zelf ook al gezien[/edit].
die rondjes en kettinkjes zijn op zich natuurlijk niet lastig, maar het is vooral een puzzel qua volgorde.
Randjes erom heen haken en vervolgens vastmaken aan een hoes.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:41 schreef lady-wrb het volgende:
hij is leuk en fleurig geworden
en wat bedoel je met daarna is niet mijn ding?
Deze is idd erg leuk!quote:Op woensdag 4 juni 2014 11:38 schreef trui het volgende:
ik zag nog een leuk idee voor een kussenhoes.
[ afbeelding ]
dat lijkt me juist leuk, want dan is het bijna klaar.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:53 schreef Susie het volgende:
[..]
Randjes erom heen haken en vervolgens vastmaken aan een hoes.
quote:Op woensdag 4 juni 2014 15:29 schreef Sarabi het volgende:
[ afbeelding ]
Nog 2 rijen en dan is dit projectje ook weer klaar.
afhechten doe ik gelijk, dat vind ik dan weer niet erg om te doen.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 21:55 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat lijkt me juist leuk, want dan is het bijna klaar.
ik heb zo ontzettend de schurft aan afhechten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |