De films zijn tof. Vind de serie echter vele malen beter.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:38 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ironman
Sherlock de films![]()
Sherlock de serie![]()
Tyrion wil gewoon wraak.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:11 schreef Jelmer80 het volgende:
Ben benieuwd wat Tyrion gaat doen als hij het wel overleefd (ga ik eigenlijk wel vanuit :p), denk niet dat hij sowieso niet in Kingslanding kan blijven ofwel?
Sherlock de serie is tofquote:Op maandag 26 mei 2014 23:00 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
De films zijn tof. Vind de serie echter vele malen beter.
3 afleveringen per jaar, maar fuck it, 90minuten per aflevering
Ze acteert dat ze kan zingenquote:Op maandag 26 mei 2014 23:22 schreef Vlindur het volgende:
Iemand beweerd dat Lily Allen gevraagd was voor de rol van Yara. Klopt dat?
Lily acteert toch niet?
Dat heeft ze zelf gezegd tijdens een AMA van reddit. Volgens mij is daar verder geen bron van uit de GoT kant.quote:Op maandag 26 mei 2014 23:22 schreef Vlindur het volgende:
Iemand beweerd dat Lily Allen gevraagd was voor de rol van Yara. Klopt dat?
Lily acteert toch niet?
In Dorne wonen?quote:Op maandag 26 mei 2014 22:11 schreef Jelmer80 het volgende:
Ben benieuwd wat Tyrion gaat doen als hij het wel overleefd (ga ik eigenlijk wel vanuit :p), denk niet dat hij sowieso niet in Kingslanding kan blijven ofwel?
Memorial Day in de USA. Nog een weekje wachten dus. Was vorig jaar ook zo.quote:Op maandag 26 mei 2014 23:38 schreef Eenskijken het volgende:
Eh? Heb ik wat gemist? waar is de nieuwe episode?
De afspraak was "ik zeg dat ie schuldig is, maar naar de muur mag, en jij gaat naar Casterly Rock", Tywin komt zijn belofte niet na, dat kan ie ook helemaal niet, want de goden spreken Tyrion vrij, of Tyrion is dood.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:26 schreef Jelmer80 het volgende:
Cersai
[..]
Ah ok ja maar dat is niet zijn bitch toch :p. Denk niet dat Pinkje hem binnen laat..
Daarnaast heeft Tywin zijn afspraak niet geschonden, dus lijkt mij dat de afspraak dan blijft staan. En als hij wordt vrijgesproken wil Cersai hem nog steeds dood
ik weet het echt niet. ik zou het kunnen opzoeken maar het boeit me te weinig tbh.quote:
is het niet zo dat er bij zo een trial maar 2 uitkomsten mogelijk zijn: vrijspraak of dood? Ook als een ander voor je vecht.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 00:03 schreef Tanin het volgende:
[..]
De afspraak was "ik zeg dat ie schuldig is, maar naar de muur mag, en jij gaat naar Casterly Rock", Tywin komt zijn belofte niet na, dat kan ie ook helemaal niet, want de goden spreken Tyrion vrij, of Tyrion is dood.
Enige mogelijke scenario waarin Jaime naar Casterly Rock moet is: Overyn sterft, Tyrion wordt schuldig verklaart, Tywin besluit hem naar de muur te sturen. Ik weet niet of dit uberhaupt kan?
Soort van 4&5 mei voor de VS. Worden o.a. deze mensen herdacht:quote:Op dinsdag 27 mei 2014 00:35 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
ik weet het echt niet. ik zou het kunnen opzoeken maar het boeit me te weinig tbh.
quote:Op dinsdag 27 mei 2014 12:03 schreef Maanvis het volgende:
gaan ze daar ook al die dooien herdenken.
ipv dat ze nou eens al die door hun veroorzaakte burgerslachtoffers in het midden oosten herdenken....
Klopt ja. "OMG, the ratings!!"quote:Op dinsdag 27 mei 2014 13:24 schreef HamburgerHenk het volgende:
Mwah is helemaal niet omgegooid voor Memorial Day, meer omdat series gewoon scheit ratings krijgen op zo'n dag. Vorig jaar was het geloof ik nog wel zo.
Arya was weer geweldigquote:Op dinsdag 27 mei 2014 13:47 schreef Forbry het volgende:
Ik heb de laatste uitzending pas vrijdag gekekenen loop ook achter met alle andere op dit moment lopende series die ik volg (Hannibal, Orphan Black, TBBT & Fargo), dus heb niet zo veel problemen met een week wachten eigenlijk.
![]()
Ik vond de afgelopen aflevering trouwens de beste tot nu toe van dit seizoen
Vorig jaar kwam er ook geen GoT. En die break was net voor the Red Wedding aflevering.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 13:24 schreef HamburgerHenk het volgende:
Mwah is helemaal niet omgegooid voor Memorial Day, meer omdat series gewoon scheit ratings krijgen op zo'n dag. Vorig jaar was het geloof ik nog wel zo.
Dat is wel hoe het zou moeten. Maar Kingsguard is ook een levenslange taak. Zie die knakker bij Dany, The Hound en mogelijk ook Jaime. Met andere woorden: regels worden nog wel eens overtreden.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 09:50 schreef planethugo het volgende:
[..]
is het niet zo dat er bij zo een trial maar 2 uitkomsten mogelijk zijn: vrijspraak of dood? Ook als een ander voor je vecht.
En volgens mij moet Jaimi sowieso daar Casterly Rock (dat ik eindelijk wel eens wil zien, dacht dat dat vorig seizoen eraan kwam toen Robb daarheen wilde marcheren, maarja dat ging mooi even niet door) want hij heeft het papa nu eenmaal beloofd, al verpestte tyrion die deal natuurlijk wel. Achjah we gaan het zien. Maar helaas pas volgende week
slecht voorteken!quote:Op dinsdag 27 mei 2014 15:53 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Vorig jaar kwam er ook geen GoT. En die break was net voor the Red Wedding aflevering.
die is sterk!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eindelijk een 3280 x 4928 foto van ieders favoriete personage uit Game of Thrones
Ik druk hem af als poster denk ik.
[ Bericht 6% gewijzigd door BeyondTheGreen op 28-05-2014 11:27:48 ]Unbowed, Unbent, Unbroken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
En ineens zijn het nét echte mensen ja.quote:Op woensdag 28 mei 2014 11:32 schreef Maanvis het volgende:
he bah die high res foto's zie je alle puistjes op.
grrm kennendequote:Op woensdag 28 mei 2014 11:53 schreef Maanvis het volgende:
iedereen weet toch al wie de battle gaat winnen?
Gelukkig wijken ze wel eens af van het boekquote:
kleine nuance verschillen ja, maar een tyrion MET hoofd en een tyrion ZONDER hoofd is niet echt een nuance verschil meerquote:Op woensdag 28 mei 2014 12:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Gelukkig wijken ze wel eens af van het boek
Euh die meid met kind van Robb is er helemaal bij verzonnen. Dat haar baby vermoord is dus ook.quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
kleine nuance verschillen ja, maar een tyrion MET hoofd en een tyrion ZONDER hoofd is niet echt een nuance verschil meer
nuance, weinig verschil voor het grote plaatjequote:Op woensdag 28 mei 2014 12:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Euh die meid met kind van Robb is er helemaal bij verzonnen. Dat haar baby vermoord is dus ook.
Mooi alleen die friemels in de hoeken vind ik niet zo. Kan m.i. net zo goed zonder.quote:Op woensdag 28 mei 2014 14:11 schreef Drakire het volgende:
Ben bezig met een 6 delige poster serie die naast elkaar opgehangen kan worden, idee komt van een poster serie die ik zag op etsy.
[ afbeelding ]
The Hound was geen Kingsguard.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 17:59 schreef Tanin het volgende:
[..]
Dat is wel hoe het zou moeten. Maar Kingsguard is ook een levenslange taak. Zie die knakker bij Dany, The Hound en mogelijk ook Jaime. Met andere woorden: regels worden nog wel eens overtreden.
Voor wat betreft wat Jaime moet doen: ligt eraan hoe lief ie wil zijn voor z'n papa, z'n afspraak hoeft ie in ieder geval niet aan te houden als Oberyn wint, of verliest en Tyrion gaat dood zoals het hoort.
Haha sowieso, hier dacht ik ook de hele tijd aan tijdens het makenquote:Op woensdag 28 mei 2014 14:27 schreef TheThirdMark het volgende:
Make er ook een met de Wayan broers.
Met de tekst ''as high as a kite''
Het is de bedoeling dat het een poster set wordt, ik vind het in het geheel wel mooi staan (even een snelle mockup)quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:02 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Mooi alleen die friemels in de hoeken vind ik niet zo. Kan m.i. net zo goed zonder.
Oh nee?quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:23 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
The Hound was geen Kingsguard.
Maar dan allemaal met deze of van diverse families?quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:28 schreef Drakire het volgende:
[..]
Haha sowieso, hier dacht ik ook de hele tijd aan tijdens het maken.
[..]
Het is de bedoeling dat het een poster set wordt, ik vind het in het geheel wel mooi staan (even een snelle mockup)
[ afbeelding ]
Diverse families, maar die zijn nog niet af. Zit wel een paar uur werk in per poster. Bovenstaande plaatje is gewoon hoe ik het voor me zie maar dan met posters van verschillende families inderdaad.quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:00 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Maar dan allemaal met deze of van diverse families?
Of heb je iets speciaals met de Arryns?
Hij was volgens mij slechts een bodyguard, hij had ook geen gouden harnas en rode mantel.quote:
Hij was zelfs geen ridder, maar toch was hij wel lid van de kingsguard. De kingsguard dragen trouwens een witte mantel, maar daar had Sandor schijt aan.quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:15 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Hij was volgens mij slechts een bodyguard, hij had ook geen gouden harnas en rode mantel.
Checkquote:Op woensdag 28 mei 2014 17:30 schreef Take_A_Picture het volgende:
Hij had die witte mantel toch eens over Sansa heengegooid nadat ze door Ser Meryn was geslagen?
Huh? Wat deed ie dan in KL?quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:23 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
The Hound was geen Kingsguard.
Hij was gewoon Joffrey's bodyguard, maar geen Kingsguard.quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:20 schreef Tanin het volgende:
[..]
Huh? Wat deed ie dan in KL?
Punt blijft voor de andere genoemden...
Volgens mij had hij juist geweigerd. (staat ook op de Ice & Fire wiki)quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:31 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Hij was zelfs geen ridder, maar toch was hij wel lid van de kingsguard. De kingsguard dragen trouwens een witte mantel, maar daar had Sandor schijt aan.
Je hebt de boeken en je hebt de serie hč.quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:27 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Ja dat zegt Tyrion toch ook in dat filmpje. "You're Kingsguard, Clegane". En dan gaat de discussie gewoon door.
Maat hier wordt niet over de boeken gesproken...quote:Op donderdag 29 mei 2014 19:37 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Je hebt de boeken en je hebt de serie hč.
Goed bezig! Maar dan kun je 'onze' Carice zeker ook het minst waarderenquote:Op vrijdag 30 mei 2014 01:39 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik heb in minder dan een week alles van S1 tot aan nu gekeken.GoT kwam in eerste instantie als veel te fantasy-achtig over, en het laatste is niet echt iets wat mij aanspreekt. Echter na herhaaldelijk gezeur te moeten aanhoren en gezien het feit dat ik geen andere serie had om mij tijdens mijn maaltijden te vermaken had ik mij er toch maar aan toegegeven, en wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb. Man, man, man, wat een serie.
Ik heb van elke seconde genoten; ik moest gewoon aflevering na aflevering kijken.
![]()
Helaas moet ik nu net zoals jullie elke week wachten tot een nieuwe aflevering en over een paar weken tot een nieuw seizoen.
Oja, en Khaleesi.![]()
Zeker, maar ze doet weinig met mij in vergelijking tot Khaleesi. Khaleesi is een ander niveau.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 01:42 schreef Isamaru het volgende:
[..]
Goed bezig! Maar dan kun je 'onze' Carice zeker ook het minst waarderen?
Ze heet Daenerys, hoor...quote:Op vrijdag 30 mei 2014 01:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Zeker, maar ze doet weinig met mij in vergelijking tot Khaleesi. Khaleesi is een ander niveau.
37 totaal nieuwe afleveringen van GoT hebben om achter elkaar te kunnen kijken.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 01:39 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik heb in minder dan een week alles van S1 tot aan nu gekeken.
Khaleesi is een titel toch? Zelfde soort titel als princess of queen. Geloof dat khaleesi zelfs (iets als) queen betekent.quote:
quote:Op vrijdag 30 mei 2014 10:45 schreef Cornelis83 het volgende:
[..]
Khaleesi is een titel toch? Zelfde soort titel als princess of queen. Geloof dat khaleesi zelfs (iets als) queen betekent.
EDIT: wel een titel, maar betekent niet queen.
http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Khaleesi
Best wel denigrerend ook jaquote:Khaleesi is a Dothraki title referring to the wife of the khal. A khaleesi's status varies greatly from khalasar to khalasar. She could be very influential, riding next to the khal, or she could be worth practically less than the khal's horse, since the khal's bloodriders would sometimes share the khaleesi, but never share the khal's horse.
It is Dothraki tradition that if a khal dies, his khaleesi must retire to join the crones at Vaes Dothrak, known as the dosh khaleen. Daenerys Targaryen, however, refused to do this, instead declaring herself a khaleesi in her own right and forming her own khalasar from what few of Drogo's people hadn't abandoned her.
mooi gedaan!quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:51 schreef Amarantha het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
is het ookquote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:53 schreef Amarantha het volgende:
En stiekem vind ik Khaleesi ook een mooie naam![]()
zeik niet man, khaleesi, dany, mother of dragons, breaker of chains, om het even...quote:
quote:Op donderdag 29 mei 2014 10:55 schreef Cornelis83 het volgende:
Deze week vakantie, maar zoals alle vakanties gaan ze gevoelsmatig vrij snel voorbij. In dit geval is dat trouwens wel een voordeel, want dat betekent dat het gevoelsmatig ook weer sneller maandag is en dat is goed want dat betekent snel weer een GoT aflevering
bite mequote:
Stormborn is een bijnaam omdat ze geboren was onder ernstige omstandigheden. (Er was een siege gaande, van Robert dus) en toen was ze geboren, tijdens een 'storm'(chaos) dus.quote:
Ze is ook letterlijk tijdens een zware storm (weer elementen) geboren, waarbij haar moeder om het leven kwam.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 13:14 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Stormborn is een bijnaam omdat ze geboren was onder ernstige omstandigheden. (Er was een siege gaande, van Robert dus) en toen was ze geboren, tijdens een 'storm'(chaos) dus.
En nee dat is geen spoiler want dat was VOOR de serie en anders zouden jullie het nooit weten, klein feitje.
Oh. Oops.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 13:18 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ze is ook letterlijk tijdens een zware storm (weer elementen) geboren, waarbij haar moeder om het leven kwam.
Ik heb het ook even gegoogled hoorquote:
Nee dat niet maar: de boeken > serie.quote:Op donderdag 29 mei 2014 22:59 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Maat hier wordt niet over de boeken gesproken...
Ik weet het. Ik ben een boekenlezer.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 13:14 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Stormborn is een bijnaam omdat ze geboren was onder ernstige omstandigheden. (Er was een siege gaande, van Robert dus) en toen was ze geboren, tijdens een 'storm'(chaos) dus.
En nee dat is geen spoiler want dat was VOOR de serie en anders zouden jullie het nooit weten, klein feitje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |