Link naar het vorige topicquote:Op woensdag 21 mei 2014 22:03 schreef PizzaMizza het volgende:
De Turkse gemeenschap gaat op 1 juni protesteren tegen het Armeense genocidemonument dat in Almelo is geplaatst.
Het monument werd op 24 april onthuld bij de Armeense kerk. De Turkse gemeenschap hoopt dat het gedenkteken daarna wordt verwijderd.
De organisatie, bestaande uit diverse Turkse koepelorganisaties, verwacht vele honderden tot duizenden demonstranten in Almelo, meldt de Tubantia.
De Turken hebben ook een juridische procedure aangespannen tegen het monument.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gek he, dat je meer dan een miljoen mensen van een volk vermoordt, en dat andere mensen dat niet oke vinden en iets willen herdenken. Herdenking van tragische gebeurtenissen waarin christenen vooral het slachtoffer van geweest zijn, is bij sommige Turken niet gewenst, maar o wee als je over Palestina begint, dan is het Westen opeens gewelddadig en zijn wij alles wat slecht is.
Wat is er zo erg aan een museum waar doden worden herdenkt? Dit bewijst maar weer eens dat sommige Turken zich diep schamen voor de daden van hun voorouders en dit het liefst niet willen toegeven.
Hypocrisie.
Beetje speculeren kan geen kwaad, maar als het een overduidelijk gevoelig topic als deze is kan het nogal uit de hand lopen.quote:
Dit is wat ik bedoelde met m'n vorige post.quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:57 schreef capricia het volgende:
Drxx: laat me raden, jij bent ook Turks? Het druipt ervan af...![]()
Meh, te veel moeite. Ik kan alleen zeggen dat hele simpele data al niet klopt. Zoals bijvoorbeeld Ataturk de schuld gevenquote:
Volgens jou is eenieder die kritisch is over de term 'genocide' als het over 1915 gaat, een Turk?quote:Op donderdag 22 mei 2014 11:57 schreef capricia het volgende:
Drxx: laat me raden, jij bent ook Turks? Het druipt ervan af...![]()
quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:49 schreef Eagle_99 het volgende:
Zijn er ooit Armeense massagraven gevonden in Turkije of voormalig Turks grondgebied?
Is het juridisch bewijsbaar dat er een genocide is gepleegd, zo ja is Turkije(die bestond toen niet? Dus de Ottomaanse Rijk) hiervoor door het internationaal recht schuldig bevonden?
Waarom zouden ze dat niet doen? Het topic gaat over protesterende Turken en de Armeense kwestie, wat een behoorlijke Turkse aangelegenheid is. Kunnen ze hun kant van het verhaal toelichten, toch?quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:06 schreef zarGon het volgende:
Ik snap niet zo waarom de Turken de behoefte om hier serieus te reageren..
Waarom is iedereen met een afwijkende mening direct een Turk?quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:06 schreef zarGon het volgende:
Ik snap niet zo waarom de Turken de behoefte om hier serieus te reageren..
Ik ging ervan uit dat hij wel weet welke FOK!ker Turkse roots heeft en welke niet, maar je komt met een interessante vraagquote:Op donderdag 22 mei 2014 12:08 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Waarom is iedereen met een afwijkende mening direct een Turk?
Wat?quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:08 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Waarom is iedereen met een afwijkende mening direct een Turk?
Omdat ze bij voorbaat al als leugenaar en genocidepleger worden afgeschilderd?quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:07 schreef Drxx het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat niet doen? Het topic gaat over protesterende Turken en de Armeense kwestie, wat een behoorlijke Turkse aangelegenheid is. Kunnen ze hun kant van het verhaal toelichten, toch?
Deze vragen zijn te moeilijk.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:07 schreef Eagle_99 het volgende:
Alweer een nieuwe topic, dan maar mijn vragen opnieuw, misschien dat er een fok deskundige(die zijn er veel als het om Turken gaat) toch nog antwoord op geeft.
[..]
Het is nutteloos, je bereikt er niets mee, het is zonde van je tijd en wellicht zorgt het zelfs voor frustraties.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:07 schreef Drxx het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat niet doen? (...) Kunnen ze hun kant van het verhaal toelichten, toch?
Zijn er massaal mensen omgekomen? Ja, zowel Turken als Armenen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:07 schreef Eagle_99 het volgende:
Alweer een nieuwe topic, dan maar mijn vragen opnieuw, misschien dat er een fok deskundige(die zijn er veel als het om Turken gaat) toch nog antwoord op geeft.
[..]
Des te meer reden om met argumenten te komen lijkt me.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:10 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Omdat ze bij voorbaat al als leugenaar en genocidepleger worden afgeschilderd?
Dat is subjectief natuurlijk. In die zin is bijna alle tijd die je op FOK! besteed 'nutteloos'.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het is nutteloos, je bereikt er niets mee, het is zonde van je tijd en wellicht zorgt het zelfs voor frustraties.
Een discussie is niet vruchtbaar waar de ene kant geen interesse heeft in de argumenten van de andere kant en bij voorbaat al heeft besloten dat de andere kant geen valide argumenten heeft/kan hebben.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:11 schreef Drxx het volgende:
[..]
Dat is subjectief natuurlijk. In die zin is bijna alle tijd die je op FOK! besteed 'nutteloos'.
Dat wil niet zeggen dat een lurker jouw post niet waardeert, en het zijn/haar visie kan beïnvloeden. Mijn insteek is ook niet om 'capricia' te overtuigen van haar ongelijk, maar om met argumenten te komen waar iemand misschien iets aan heeft. En andersom, hun argumentatie tot mij te nemen omdat ik er misschien iets aan heb. Zelfs historici wijken soms nog van mening na hun 50ste.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:16 schreef zarGon het volgende:
[..]
Een discussie is niet vruchtbaar waar de ene kant geen interesse heeft in de argumenten van de andere kant en bij voorbaat al heeft besloten dat de andere kant geen valide argumenten heeft/kan hebben.
Je begint deze discussie al met een 2-0 achterstand (afkomst en gevestigd beeld); het is onmogelijk om waardige discussie te voeren.
Waren we maar zover. Dat de geschiedenis de geschiedenis en dat er in het heden samen gewerkt wordt aan een toekomst.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:13 schreef Momo... het volgende:
Na zoveel jaar elkaar nog steeds beschuldigen van dit soort dingen, het is bijna 100 jaar geleden. Ga gewoon samen de slachtoffers herdenken. Ego's van sommige mensen/volken in deze wereld.
quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:13 schreef Momo... het volgende:
Na zoveel jaar elkaar nog steeds beschuldigen van dit soort dingen, het is bijna 100 jaar geleden. Ga gewoon samen de slachtoffers herdenken. Ego's van sommige mensen/volken in deze wereld.
99 jaar is natuurlijk niet heel erg veel. Genoeg mensen wiens opa/oma het hebben beleefd, Armeniër of Turk, en die verhalen erover heeft verteld.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waren we maar zover. Dat de geschiedenis de geschiedenis en dat er in het heden samen gewerkt wordt aan een toekomst.
Maar helaas, we leven 100 jaar in het verleden, we kibbelen constant en per saldo schieten we er allemaal letterlijk niets mee op.
Dat zijn geen antwoorden op mijn vragenquote:Op donderdag 22 mei 2014 12:11 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zijn er massaal mensen omgekomen? Ja, zowel Turken als Armenen.
Zijn er Armenen gedeporteerd? Ja.
Heeft het Ottomaanse Rijk opdacht gegeven tot het systematisch uitroeien van Armenen? Nee.
Voor het eerst heeft dit jaar een Turkse premier (Erdoğan) de Armeniërs gecondoleerd. Wellicht een stap in de goede richting.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:21 schreef Drxx het volgende:
[..]
[..]
99 jaar is natuurlijk niet heel erg veel. Genoeg mensen wiens opa/oma het hebben beleefd, Armeniër of Turk, en die verhalen erover heeft verteld.
Ik ben heel erg benieuwd wat 2015 ons brengt, 100 jaar na 1915. Verwacht toch wat meer discussie, en wellicht peace-offerings, in dat jaar.
... they wish ...quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |