abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140236607
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:03 schreef PizzaMizza het volgende:

De Turkse gemeenschap gaat op 1 juni protesteren tegen het Armeense genocidemonument dat in Almelo is geplaatst.

Het monument werd op 24 april onthuld bij de Armeense kerk. De Turkse gemeenschap hoopt dat het gedenkteken daarna wordt verwijderd.

De organisatie, bestaande uit diverse Turkse koepelorganisaties, verwacht vele honderden tot duizenden demonstranten in Almelo, meldt de Tubantia.

De Turken hebben ook een juridische procedure aangespannen tegen het monument.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gek he, dat je meer dan een miljoen mensen van een volk vermoordt, en dat andere mensen dat niet oke vinden en iets willen herdenken. Herdenking van tragische gebeurtenissen waarin christenen vooral het slachtoffer van geweest zijn, is bij sommige Turken niet gewenst, maar o wee als je over Palestina begint, dan is het Westen opeens gewelddadig en zijn wij alles wat slecht is.

Wat is er zo erg aan een museum waar doden worden herdenkt? Dit bewijst maar weer eens dat sommige Turken zich diep schamen voor de daden van hun voorouders en dit het liefst niet willen toegeven.

Hypocrisie.
Link naar het vorige topic
pi_140236635
Kurvy..
pi_140236650
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 11:56 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Dan kun je NWS wel opdoeken.
Beetje speculeren kan geen kwaad, maar als het een overduidelijk gevoelig topic als deze is kan het nogal uit de hand lopen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_140236709
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 11:57 schreef capricia het volgende:
Drxx: laat me raden, jij bent ook Turks? Het druipt ervan af... _O-
Dit is wat ik bedoelde met m'n vorige post.
Hij reageert gewoon normaal en dan is het ''hurr durr, zeker Turks. Ontkent het weer''.

quote:
99s.gif Op donderdag 22 mei 2014 11:27 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Weerleg/verbeter ze dan! ;)
Meh, te veel moeite. Ik kan alleen zeggen dat hele simpele data al niet klopt. Zoals bijvoorbeeld Ataturk de schuld geven :'). Maarjah, ''Ouder1'' zegt al genoeg imo.

Om maar niet te spreken van het feit dat de titel is aangepast door TS, wiens topic geschiedenis waarin hij alles wat islamitisch/Turks is negatief beoordeelt genoeg zegt.
pi_140236712
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 11:57 schreef capricia het volgende:
Drxx: laat me raden, jij bent ook Turks? Het druipt ervan af... _O-
Volgens jou is eenieder die kritisch is over de term 'genocide' als het over 1915 gaat, een Turk?

:N Puike argumentatie :N Kudo's.
pi_140236769
Ik snap niet zo waarom de Turken de behoefte om hier serieus te reageren. :D.
pi_140236810
Alweer een nieuwe topic, dan maar mijn vragen opnieuw, misschien dat er een fok deskundige(die zijn er veel als het om Turken gaat) toch nog antwoord op geeft.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:49 schreef Eagle_99 het volgende:
Zijn er ooit Armeense massagraven gevonden in Turkije of voormalig Turks grondgebied?
Is het juridisch bewijsbaar dat er een genocide is gepleegd, zo ja is Turkije(die bestond toen niet? Dus de Ottomaanse Rijk) hiervoor door het internationaal recht schuldig bevonden?
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
pi_140236812
quote:
10s.gif Op donderdag 22 mei 2014 12:06 schreef zarGon het volgende:
Waarom zouden ze dat niet doen? Het topic gaat over protesterende Turken en de Armeense kwestie, wat een behoorlijke Turkse aangelegenheid is. Kunnen ze hun kant van het verhaal toelichten, toch?
pi_140236822
quote:
10s.gif Op donderdag 22 mei 2014 12:06 schreef zarGon het volgende:
Waarom is iedereen met een afwijkende mening direct een Turk?
pi_140236832
quote:
13s.gif Op donderdag 22 mei 2014 12:08 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik ging ervan uit dat hij wel weet welke FOK!ker Turkse roots heeft en welke niet, maar je komt met een interessante vraag :P
pi_140236855
quote:
13s.gif Op donderdag 22 mei 2014 12:08 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Wat? :D.

Waar heb je het over? :D.
pi_140236863
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 12:07 schreef Drxx het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat niet doen? Het topic gaat over protesterende Turken en de Armeense kwestie, wat een behoorlijke Turkse aangelegenheid is. Kunnen ze hun kant van het verhaal toelichten, toch?
Omdat ze bij voorbaat al als leugenaar en genocidepleger worden afgeschilderd?
pi_140236876
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 12:07 schreef Eagle_99 het volgende:
Alweer een nieuwe topic, dan maar mijn vragen opnieuw, misschien dat er een fok deskundige(die zijn er veel als het om Turken gaat) toch nog antwoord op geeft.

[..]

Deze vragen zijn te moeilijk.

Ik ga nu een stukje copy-pasten en je een genocide-ontkenner noemen. Je bent ook nog eens gehersenspoeld door de Turkse staat, ook al woon je waarschijnlijk al je hele leven in Nederland.
pi_140236888
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 12:07 schreef Drxx het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat niet doen? (...) Kunnen ze hun kant van het verhaal toelichten, toch?
Het is nutteloos, je bereikt er niets mee, het is zonde van je tijd en wellicht zorgt het zelfs voor frustraties.
pi_140236891
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 12:07 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Zijn er massaal mensen omgekomen? Ja, zowel Turken als Armenen.
Zijn er Armenen gedeporteerd? Ja.
Heeft het Ottomaanse Rijk opdacht gegeven tot het systematisch uitroeien van Armenen? Nee.
pi_140236907
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 12:10 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Omdat ze bij voorbaat al als leugenaar en genocidepleger worden afgeschilderd?
Des te meer reden om met argumenten te komen lijkt me.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 12:10 schreef zarGon het volgende:

[..]

Het is nutteloos, je bereikt er niets mee, het is zonde van je tijd en wellicht zorgt het zelfs voor frustraties.
Dat is subjectief natuurlijk. In die zin is bijna alle tijd die je op FOK! besteed 'nutteloos'.
  donderdag 22 mei 2014 @ 12:13:12 #17
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_140236945
Na zoveel jaar elkaar nog steeds beschuldigen van dit soort dingen, het is bijna 100 jaar geleden. Ga gewoon samen de slachtoffers herdenken. Ego's van sommige mensen/volken in deze wereld.
pi_140237028
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 12:11 schreef Drxx het volgende:

[..]

Dat is subjectief natuurlijk. In die zin is bijna alle tijd die je op FOK! besteed 'nutteloos'.
Een discussie is niet vruchtbaar waar de ene kant geen interesse heeft in de argumenten van de andere kant en bij voorbaat al heeft besloten dat de andere kant geen valide argumenten heeft/kan hebben.

Je begint deze discussie al met een 2-0 achterstand (afkomst en gevestigd beeld); het is onmogelijk om waardige discussie te voeren.
pi_140237080
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 12:16 schreef zarGon het volgende:

[..]

Een discussie is niet vruchtbaar waar de ene kant geen interesse heeft in de argumenten van de andere kant en bij voorbaat al heeft besloten dat de andere kant geen valide argumenten heeft/kan hebben.

Je begint deze discussie al met een 2-0 achterstand (afkomst en gevestigd beeld); het is onmogelijk om waardige discussie te voeren.
Dat wil niet zeggen dat een lurker jouw post niet waardeert, en het zijn/haar visie kan beïnvloeden. Mijn insteek is ook niet om 'capricia' te overtuigen van haar ongelijk, maar om met argumenten te komen waar iemand misschien iets aan heeft. En andersom, hun argumentatie tot mij te nemen omdat ik er misschien iets aan heb. Zelfs historici wijken soms nog van mening na hun 50ste.

Zo zwart-wit is het niet als dat jij portretteert, getuige de mensen die wel inhoudelijk weten te reageren.
pi_140237091
quote:
15s.gif Op donderdag 22 mei 2014 12:13 schreef Momo... het volgende:
Na zoveel jaar elkaar nog steeds beschuldigen van dit soort dingen, het is bijna 100 jaar geleden. Ga gewoon samen de slachtoffers herdenken. Ego's van sommige mensen/volken in deze wereld.
Waren we maar zover. Dat de geschiedenis de geschiedenis en dat er in het heden samen gewerkt wordt aan een toekomst.

Maar helaas, we leven 100 jaar in het verleden, we kibbelen constant en per saldo schieten we er allemaal letterlijk niets mee op.
pi_140237148
quote:
15s.gif Op donderdag 22 mei 2014 12:13 schreef Momo... het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 12:19 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waren we maar zover. Dat de geschiedenis de geschiedenis en dat er in het heden samen gewerkt wordt aan een toekomst.

Maar helaas, we leven 100 jaar in het verleden, we kibbelen constant en per saldo schieten we er allemaal letterlijk niets mee op.
99 jaar is natuurlijk niet heel erg veel. Genoeg mensen wiens opa/oma het hebben beleefd, Armeniër of Turk, en die verhalen erover heeft verteld.

Ik ben heel erg benieuwd wat 2015 ons brengt, 100 jaar na 1915. Verwacht toch wat meer discussie, en wellicht peace-offerings, in dat jaar.
pi_140237151
quote:
2s.gif Op donderdag 22 mei 2014 12:11 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Zijn er massaal mensen omgekomen? Ja, zowel Turken als Armenen.
Zijn er Armenen gedeporteerd? Ja.
Heeft het Ottomaanse Rijk opdacht gegeven tot het systematisch uitroeien van Armenen? Nee.
Dat zijn geen antwoorden op mijn vragen :9
Ik verwacht antwoorden van mensen die beweren dat Turken genocide hebben gepleegd.

Wat mij betreft zou Turkije zich moeten richten op de genocide die gepleegd is in de Balkanlanden waarbij miljoenen Turken zijn gestorven en evenzoveel ontheemd zijn geraakt. Maar daar zijn ze ook te laat voor. Diplomatie is niet onze ding.
Helaas is Turkije bekend met 'verliezen aan de tafel'. 100 jaar lang je kop in het zand steken en pas beginnen met janken als het niet meer onomkeerbaar is, daar kan je niks meer mee.
Zelfde geldt ook voor de Cyprus-probleem. Turkije heeft zich niet goed weten te positioneren voor de internationale gemeenschap waardoor ze als bezetters zijn bestempelt. Dat terwijl ze volledig terecht een militaire operatie zijn begonnen.
pi_140237214
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 12:21 schreef Drxx het volgende:

[..]

[..]

99 jaar is natuurlijk niet heel erg veel. Genoeg mensen wiens opa/oma het hebben beleefd, Armeniër of Turk, en die verhalen erover heeft verteld.

Ik ben heel erg benieuwd wat 2015 ons brengt, 100 jaar na 1915. Verwacht toch wat meer discussie, en wellicht peace-offerings, in dat jaar.
Voor het eerst heeft dit jaar een Turkse premier (Erdoğan) de Armeniërs gecondoleerd. Wellicht een stap in de goede richting.

(http://nos.nl/artikel/639283-erdogan-condoleert-armeniers.html.)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2014 12:24:29 ]
pi_140237236
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 12:21 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Diplomatie is niet onze ding.
Vinger op de zere plek, en daarmee is alles wel mooi samengevat.
pi_140237532
quote:
2s.gif Op donderdag 22 mei 2014 12:11 schreef Ceberut het volgende:
het Ottomaanse Rijk
... they wish ... :D
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')