Ik was al op zoek naar het livetopic om hier over te klagen. Giechelen als een schoolmeisje.quote:Op woensdag 21 mei 2014 20:45 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Burgers![]()
De eerste was al te zenuwachtig om de naam van dijsselbloem uit te spreken.
Er zou misschien een debat in de Kamer zijn nav de opmerkingen van Rutte. De coalitie houdt die echter tegen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 20:45 schreef sneakydesert het volgende:
Een aantal politici hebben afgezegd toch? Ik schakel net pas in.
Oké, dank!quote:Op woensdag 21 mei 2014 20:46 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Er zou misschien een debat in de Kamer zijn nav de opmerkingen van Rutte. De coalitie houdt die echter tegen.
Enige mogelijkheid voor oppositie om nog debat af te dwingen lijkt om te dreigen met motie van wantrouwen tegen kabinet.
Zeker met die goede kanten belichten door ondernemersquote:Op woensdag 21 mei 2014 20:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Is dit één grote EU-campagne, verkocht als 'debat' ofzo?
Dat zullen de fascisten wel doen dan, die schudden continu moties van wantrouwen uit hun bruine mouwquote:Op woensdag 21 mei 2014 20:46 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Er zou misschien een debat in de Kamer zijn nav de opmerkingen van Rutte. De coalitie houdt die echter tegen.
Enige mogelijkheid voor oppositie om nog debat af te dwingen lijkt om te dreigen met motie van wantrouwen tegen kabinet.
Ik ben niet de bedenker hoorquote:
577 kilometer, blijkbaar.quote:Op woensdag 21 mei 2014 20:58 schreef remlof het volgende:
De totale grens van Nederland aan Duitsland en België is 1000km? Volgens mij veel minder, 700km ofzo, max.
Ach, iedereen vergeet wel eens een nul.quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:00 schreef MrBadGuy het volgende:
Kamerdebat van vanavond gaat niet meer door. Rutte had het plan om met de EU terug te gaan naar '5 kerntaken', maar in de brief die hij naar de Kamer heeft gestuurd blijkt dat hij eigenlijk 50 kerntaken ziet (zoals Buma dat heeft verwoord).
Heen en terug hè.quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan hoeven we die pompmevrouw verder ook niet meer serieus te nemen.
Wat een onzin, haar klacht is best serieus.quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan hoeven we die pompmevrouw verder ook niet meer serieus te nemen.
Dat is nog steeds wel aartsmoeilijk; een Echternachse processie gaat nog sneller.quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:11 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Veel klachten hier van burgers zijn Europees toch het beste aan te pakken.
Onnodig en dom.quote:
De broer van Hans van der Togt.quote:
twitter:DiederikSmit twitterde op woensdag 21-05-2014 om 21:40:33Kan een debatleider eigenlijk tijdens een debat ontslagen worden? #ostendorf #nlkiest reageer retweet
Rutte en Dijsselbloem waren uitgenodigd om een aantal algemene vragen (onder andere van kijkers) te beantwoorden. De fractievoorzitters uit de de Tweede Kamer zouden daar dan op kunnen reageren. Rutte en Zijlstra gaven al in een vroeg stadium aan niet te komen, toen vonden Wilders, Pechtold en Roemer dat Dijsselbloem ook niet mocht komen, omdat de PVDA anders oververtegenwoordigd zou zijn. De NOS wilde de uitnodiging aan Dijsselbloem niet intrekken, waarop die drie besloten niet te komen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 20:45 schreef sneakydesert het volgende:
Een aantal politici hebben afgezegd toch? Ik schakel net pas in.
Hij maakte gehakt van van Baalen. Snap ook niet waarom die plofkop geen enkele nuance aanbracht in zijn 'ik denk alleen maar aan harde euro's'-verhaal. Wel eerlijk tho.quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:43 schreef robin007bond het volgende:
Bas Eickhout is duidelijk de redelijkheid.
Smitgodquote:Op woensdag 21 mei 2014 21:42 schreef marcodej het volgende:
twitter:DiederikSmit twitterde op woensdag 21-05-2014 om 21:40:33Kan een debatleider eigenlijk tijdens een debat ontslagen worden? #ostendorf #nlkiest reageer retweet
Wel heel eerlijk inderdaad.quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:47 schreef 2dope het volgende:
[..]
Hij maakte gehakt van van Baalen. Snap ook niet waarom die plofkop geen enkele nuance aanbracht in zijn 'ik denk alleen maar aan harde euro's'-verhaal. Wel eerlijk tho.
Hans is de archevvd'rquote:Op woensdag 21 mei 2014 21:49 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Wel heel eerlijk inderdaad.
Maar tsja. Dat is wel echt het prototype VVD-stereotype dat hij bevestigd.
Ja, het is wel de B-keus die naar het EP wordt gestuurd.quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:51 schreef Tem het volgende:
Allemaal mensen zonder uitstraling om eerlijk te zijn.
quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:59 schreef Cikx het volgende:
[..]
Dan is 1 zetel sowieso al in de pocket als we die historisch lage opkomst mogen geloven
Nee, op de IQ partijquote:Op woensdag 21 mei 2014 22:01 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Goede standpunten man!
Jij gaat zeker op die vervelende, walgelijke vent stemmen?
Graag gedaan. Achteraf kun je ook nog per stelling kijken hoe de partijen ertegenover staan en nog je positie analyseren op verschillende punten, maar dat wijst zich vanzelf mocht je daar interesse in hebben.quote:
Doet niet onder voor de stemwijzer imo.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:09 schreef Sloggi het volgende:
De vragen van het Kieskompas zijn te infantiel voor woorden.
Jawel hoor. Zo wordt er onderhandeld over een nieuw handelsverdrag tussen VS en Europa, en daarin is het de bedoeling dat er afspraken worden gemaakt over milieuwetgeving, belastingwetgeving, maar ook arbowetten en werknemersrechten / bescherming, om zodoende de landen concurrerender te maken.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:35 schreef Hondenbrokken het volgende:
Ik keek net op kieskompas.nl
Ik ben na vraag 2 gestopt.
Vraag2: "Het moet voor bedrijven makkelijker worden om werknemers te ontslaan"
Daar gaat het EP helemaal niet over.
Wilders gaat dit natuurlijk een grote overwinning noemenquote:De voorlopige prognose van onderzoeksbureau Ipsos in opdracht van de NOS toont een nek-aan-nekrace tussen het CDA en D66:
CDA: 5 (was 5)
PVV: 3 (was 4)
PvdA: 2 (was 3)
VVD: 3 (was 3)
D66: 4 (was 3)
GroenLinks: 2 (was 3)
SP: 3 (was 2)
ChristenUnie/SGP: 2 (was 2)
Partij voor de Dieren: 1 (was 0)
50PLUS: 1 (was 0)
Opkomst: 35 procent
quote:Percentages erbij
CDA: 15,4 procent
PVV: 12,7 procent
PvdA: 9,3 procent
VVD: 12,1 procent
D66: 15,3 procent
GroenLinks: 7,2 procent
SP: 10,0 procent
ChristenUnie/SGP: 7,9 procent
Partij voor de Dieren: 4,2 procent
50PLUS: 4,1 procent
Ik kom toch op 7 van de 26 zetels voor anti-EU en Euro-kritische partijen. Dat is toch bijna 27%.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:02 schreef MilaNL het volgende:
Nou wat een schokkende anti-EU sentimenten zeg
Pro-EU 87,3%
Anti-EU 12,7%
SP is gewoon pro-EU. Ze willen veel veranderen binnen de EU, maar dat willen alle partijen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik kom toch op 7 van de 26 zetels voor anti-EU en Euro-kritische partijen. Dat is toch bijna 27%.
Mwah, in India doen ze bijv. gewoon vijf weken over de verkiezingen. En dat terwijl ze stemcomputers gebruiken.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:54 schreef Tem het volgende:
Ook al zo slecht eigenlijk dat overal verschillende dagen zijn dat men naar de stembus gaat. Heel Europa zou op dezelfde dag moeten, anders krijg je nooit dat eenheidsgevoel.
Dan nog, het is allemaal grootpraat geweest van Wilders en de SP, maar dat wisten we al lang natuurlijk. 73% is pro-EU.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik kom toch op 7 van de 26 zetels voor anti-EU en Euro-kritische partijen. Dat is toch bijna 27%.
Ja, maar dit is India niet.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Mwah, in India doen ze bijv. gewoon vijf weken over de verkiezingen. En dat terwijl ze stemcomputers gebruiken.
Tja omgerekend 10-15 zetels voor de tweede kamer. Wijkt niet erg af van de peilingen momenteel. Ingecalculeerd dit lijkt me.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:08 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
besloten bijeenkomst omdat ze gaan falen
Ik denk dat ook dat wat genuanceerder ligt. Ik denk dat een fors aantal stemmers op partijen als GroenLinks, PvdA, 50plus, VVD, CU/SGP ook kritiek hebben op bepaalde zaken / beleid binnen de EU, maar desondanks toch voor 70% of meer overeenkomsten in hun standpunten hadden met genoemde partijen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:09 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dan nog, het is allemaal grootpraat geweest van Wilders en de SP, maar dat wisten we al lang natuurlijk. 73% is pro-EU.
Dat kan inderdaad. Maar als je echt tegen de EU bent, dus er uit wilt stappen, dan zou je ook op een partij moeten stemmen die dat wil. Anders heeft je stem geen nut. Daarnaast zou je verder nauwelijks een standpunt hebben over de EU, omdat het toch allemaal maar bagger is. Dat strookt niet met de andere partijen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik denk dat ook dat wat genuanceerder ligt. Ik denk dat een fors aantal stemmers op partijen als GroenLinks, PvdA, 50plus, VVD, CU/SGP ook kritiek hebben op bepaalde zaken / beleid binnen de EU, maar desondanks toch voor 70% of meer overeenkomsten in hun standpunten hadden met genoemde partijen.
Nee, maar dat is een groot en erg multicultureel land en daar is desondanks niet één verkiezingsdatum nodig om een gevoel van eenheid te krijgen.quote:
Studentikoze kut uitzending. Ze hadden wel wat beter hun best mogen doen, bijvoorbeeld vragen aan hun broeders en zusters bij PowNed of ze mee wilden denken/helpen.quote:
En andersom, partijen als SP en PVV hebben ook genoeg aanhang die helemaal niet zo boos zijn op Europa maar gewoon standaard op die club stemmen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik denk dat ook dat wat genuanceerder ligt. Ik denk dat een fors aantal stemmers op partijen als GroenLinks, PvdA, 50plus, VVD, CU/SGP ook kritiek hebben op bepaalde zaken / beleid binnen de EU, maar desondanks toch voor 70% of meer overeenkomsten in hun standpunten hadden met genoemde partijen.
Volgens dit staatje niet:quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En andersom, partijen als SP en PVV hebben ook genoeg aanhang die helemaal niet zo boos zijn op Europa maar gewoon standaard op die club stemmen.
Dat laatste ben ik met je eens.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, maar dat is een groot en erg multicultureel land en daar is desondanks niet één verkiezingsdatum nodig om een gevoel van eenheid te krijgen.
Ik denk dat het veel meer zou uitmaken als je overal in Europa op dezelfde partijen zou kunnen stemmen.
Alleen die mensen stemmen blijkbaar niet. Dus zo belangrijk vinden ze het ook weer niet.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:15 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Volgens dit staatje niet:
http://nos.nl/artikel/651389-ipsos-kwart-wil-uit-eu-en-euro.html
(je kan er per partij kijken wat het sentiment is)
Chris Ostendorf, die man die net een tirade hield tegen de VVD en PvdA omdat ze de EU niet genoeg verdedigdequote:
Je merkt voor zijn rol als beschouwer van de NOS te veel voor welke partijen hij sympathie heeft en voor welke niet. Opmerkingen die hij gisteren bij Nederland kiest maakte konden soms echt niet.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:18 schreef Kenny_v_Hummel het volgende:
[..]
Ik denk dat Chris niet erg Euro-kritisch is inderdaad
Ja 25-75 % van de aanhang van die partijen wil niet uit de EU.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:15 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Volgens dit staatje niet:
http://nos.nl/artikel/651389-ipsos-kwart-wil-uit-eu-en-euro.html
(je kan er per partij kijken wat het sentiment is)
Yep maar ze zijn ook zeker met een comeback bezig. In de landelijke polls worden ze ook steeds groter.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:20 schreef hmmmz het volgende:
Al die bejaarden gaan natuurlijk altijd stemmen, dat is een groot deel CDA stemmers, met een lange opkomst werkt dat in hun voordeel.
Thanks!quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:19 schreef Kenny_v_Hummel het volgende:
[..]
Chris Ostendorf, die man die net een tirade hield tegen de VVD en PvdA omdat ze de EU niet genoeg verdedigde
Op de lange termijn zijn al die bejaarden dood, houden ze niemand meer over.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:22 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Yep maar ze zijn ook zeker met een comeback bezig. In de landelijke polls worden ze ook steeds groter.
Volgens mij vallen veel jongeren ook wel voor het populisme van Pieter Omtzigt.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:23 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Op de lange termijn zijn al die bejaarden dood, houden ze niemand meer over.
Dat mens is de eigenaresse van een aantal scheepswerven. Gewoon een MKB-bedrijf hier in de stad de lokale scheepswerf. Maakindustrie, die het moet hebben van de export en waar bijvoorbeeld de aanhang van de SP werkt.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:26 schreef Tomatenboer het volgende:
Wie is dat mens?
"Wat voor Europa goed is, is uiteindelijk ook voor Nederland goed." wat een onzin. Vooral binnen de EU wordt dankzij alle lobbygroepen vooral wetgeving tenbate van het grote bedrijfsleven doorgevoerd met alle nadelige gevolgen voor het MKB als resultaat.
Dat kan ik toch geen MKB-onderneming noemen. Maar goed, kan zijn dat ze blind is voor de tendens dat de EU-wetgeving met name multinationals voordelen oplevert en het MKB minder voordelen oplevert.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat mens is de eigenaresse van een aantal scheepswerven. Gewoon een MKB-bedrijf hier in de stad de lokale scheepswerf. Maakindustrie, die het moet hebben van de export en waar bijvoorbeeld de aanhang van de SP werkt.
Haha, lekker zooitje inderdaad. En het is wachten op de eerste afsplitsingenquote:Op donderdag 22 mei 2014 21:34 schreef opperkleurder het volgende:
26 zetels verdeeld over 10 partijen. Welkom in versnipperd Nederland.
Heeft iemand dat eigenlijk ooit eens uitgerekend?quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:34 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat kan ik toch geen MKB-onderneming noemen. Maar goed, kan zijn dat ze blind is voor de tendens dat de EU-wetgeving met name multinationals voordelen oplevert en het MKB minder voordelen oplevert.
Pakweg 100 werknemers in totaal. Valt prima in de M-categorie toch?quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:34 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat kan ik toch geen MKB-onderneming noemen. Maar goed, kan zijn dat ze blind is voor de tendens dat de EU-wetgeving met name multinationals voordelen oplevert en het MKB minder voordelen oplevert.
Prima sfeertje inderdaad.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:30 schreef Disana het volgende:
Wat is dit een fijn programma. Het is rustig, en voor iedereen begrijpelijk. Zo anders dan de debatten.
Dat klopt wel. Maar daardoor laat men elkaar eens uitpraten. Voor de verandering ook leuk.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:39 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Jammer dat het niet echt ergens over gaat. Is toch nog wat droogzwemmen tot zondag.
In Europa is er geen regeringscoalitie, dus gelukkig maakt dat niet echt uit. En daarom is het natuurlijk ook zo versnipperd ipv. dat iedereen toch terugkrabbelt naar PvdA of VVD om een bepaalde coalitie/premier aan de meerderheid te helpen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Haha, lekker zooitje inderdaad. En het is wachten op de eerste afsplitsingen
twitter:jorisluyendijk twitterde op donderdag 22-05-2014 om 21:36:18Partij die afgelopen jaren in EU parlement het hardste werkte voor veiligere banken, de Groenen/ Groen Links, verliest een zetel. #exitpoll reageer retweet
Geert zegt dat de exit polls dagkoersen zijn en dat zondag zal blijken dat Nederland klaar is met Brussel.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:40 schreef MilaNL het volgende:
Zou Geert nog gaan speechen? Ben wel benieuwd wat hij gaat zeggen.
Ze hebben ook wel wat stemmen, maar als je al niet eens 1 zetel van de 150 haalt in Tweede Kamerverkiezingen, wordt 1 van de 26 wel erg lastig.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:38 schreef speknek het volgende:
Had wel wat stemmen op de piratenpartij verwacht. Zat zelf best wel te twijfelen, totdat ik hoorde dat ze zich bij de Groenen gingen aansluiten. Vrijheid is me veel waard, maar dat werd me wel erg gortig.
Geert die zegt dat hij niet om peilingen geeftquote:Op donderdag 22 mei 2014 21:40 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Geert zegt dat de exit polls dagkoersen zijn en dat zondag zal blijken dat Nederland klaar is met Brussel.
En dat de lage opkomst ook een belangrijk signaal is tegen Europa. Vervolgens nog een steek onder water richting de PVDA.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:41 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Geert die zegt dat hij niet om peilingen geeftDat zou wel mooi zijn ja.
Echt minder dan 0,2% inderdaad. Verbaast mij ook enorm. In mijn omgeving was het een van de grootste partijen. Nu had ik niet meteen op een zetel gerekend, maar zo weinig stemmen..quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:38 schreef speknek het volgende:
Had wel wat stemmen op de piratenpartij verwacht. Zat zelf best wel te twijfelen, totdat ik hoorde dat ze zich bij de Groenen gingen aansluiten. Vrijheid is me veel waard, maar dat werd me wel erg gortig.
Denk je niet dat dat vooral wat over jouw omgeving zegt?quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:42 schreef pfaf het volgende:
[..]
Echt minder dan 0,2% inderdaad. Verbaast mij ook enorm. In mijn omgeving was het een van de grootste partijen. Nu had ik niet meteen op een zetel gerekend, maar zo weinig stemmen..
Uiteraard, daarom ook mijn nuancering. Maar het lijkt nu bijna dat ik alle stemmers persoonlijk ken.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk je niet dat dat vooral wat over jouw omgeving zegt?
Europese verkiezingen bestaan niet.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:45 schreef opperkleurder het volgende:
Waarom zien we de Tweede Kamer fractieleiders in een avond in het kader van de Europese verkiezingen?
quote:Nieuwe percentages (definitieve prognose)
CDA: 15,2 procent
PVV: 12,2 procent
PvdA: 9,4 procent
VVD: 12,3 procent
D66: 15,6 procent
GroenLinks: 7,3 procent
SP: 10,0 procent
ChristenUnie/SGP: 7,8 procent
Partij voor de Dieren: 4,2 procent
50PLUS: 4,2 procent
Bron: Ipsos
Paul Tangquote:Op donderdag 22 mei 2014 21:46 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Je begrijpt wat ik bedoel.
NOS luistert en spreekt met Paul Tang.
Dus, veel spannender dan dit wordt het niet vanavond?quote:
Nee, tenzij Geenstijlquote:Op donderdag 22 mei 2014 21:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dus, veel spannender dan dit wordt het niet vanavond?
Jazeker, het was ook mijn serieuze antwoord. Net als bij gemeenteraadsverkiezingen gaat het vooral om wat er in Den Haag gebeurt.quote:
Ik vind dat mannetje irritant met z'n neppe nonchalangequote:
Dit ging toch wel echt over Europa. Meer of minder.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:47 schreef Faux. het volgende:
[..]
Jazeker, het was ook mijn serieuze antwoord. Net als bij gemeenteraadsverkiezingen gaat het vooral om wat er in Den Haag gebeurt.
quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:50 schreef remlof het volgende:
Ik ben heel blij met deze pro-EU uitslag.
Het ging vooral over Nederland ín Europa...quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:49 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Dit ging toch wel echt over Europa. Meer of minder.
Niet dat het parlement daar over gaat, maar toch.
Dat had ik je van te voren wel kunnen vertellen. Enige echte antipartij was de PVV. Zelfs de SP is gematigd voor.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:50 schreef remlof het volgende:
Mooi, want ik ken er geenquote:Op donderdag 22 mei 2014 21:44 schreef pfaf het volgende:
[..]
Uiteraard, daarom ook mijn nuancering. Maar het lijkt nu bijna dat ik alle stemmers persoonlijk ken.
De pro-EU partijen zullen het gaan uitleggen als een overwinning voor de groot-Europese gedachte. Maar met een opkomstpercentage van 35% kun je natuurlijk niet met droge ogen beweren dat eruit blijkt dat het vertrouwen in het democratisch gehalte van die EU erg groot is.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:42 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
En dat de lage opkomst ook een belangrijk signaal is tegen Europa.
De SP wil nokken uit de EU.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:51 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Dat had ik je van te voren wel kunnen vertellen. Enige echte antipartij was de PVV. Zelfs de SP is gematigd voor.
En terecht, uit de EU of de euro willen is echt een belachelijk idee dat heel schadelijk voor ons land zou zijn. Gelukkig ziet een overgrote meerderheid dat ook in.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:51 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Dat had ik je van te voren wel kunnen vertellen. Enige echte antipartij was de PVV. Zelfs de SP is gematigd voor.
Nee hoor, ik ben pro EU.quote:
en een lelijke ook nogquote:Op donderdag 22 mei 2014 21:56 schreef 99.999 het volgende:
Ze hebben een geenstijlhuppelkutje gevonden
Moest van Brusselquote:Op donderdag 22 mei 2014 21:56 schreef Weltschmerz het volgende:
Is dat eigenlijk wel legaal, dat uitstellen van de uitslag?
Zo krijgt het kabinet toch nog de participatiesamenleving die ze zo graag willenquote:Op donderdag 22 mei 2014 21:56 schreef 99.999 het volgende:
Geen idee. Transparant is het in ieder geval niet.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:56 schreef Weltschmerz het volgende:
Is dat eigenlijk wel legaal, dat uitstellen van de uitslag?
dat gepruts met die kaart enzoquote:
Helaas inderdaad..quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Met dank aan de Christenfundi's dus dat we in Nederland vandaag stemmen. De meeste landen stemmen gewoon zondag.
Behalve eventuele andere kwaliteiten had deze juffrouw een uitstekend verhaal.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:56 schreef 99.999 het volgende:
Meh, PVV nog steeds 12 %quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:50 schreef remlof het volgende:
Dat heet rekening houden met elkaar. Is belangrijk in een samenleving.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Met dank aan de Christenfundi's dus dat we in Nederland vandaag stemmen. De meeste landen stemmen gewoon zondag.
Dat gepruts met eigenlijk bijna allesquote:
88% stemt geen PVV.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:59 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Meh, PVV nog steeds 12 %
En geen PP
quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:00 schreef Faux. het volgende:
een amateuruitzending van Schubbekutteveen FM
Dat dan weer welquote:Op donderdag 22 mei 2014 21:57 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zo krijgt het kabinet toch nog de participatiesamenleving die ze zo graag willen.
quote:
Nee hoor, geen zorgen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:02 schreef YuckFou het volgende:
Ben ik de enige die nog steeds muziek hoort ipv interview?
Vind je het in algemeen een goede zaak wanneer regeringen verkiezingsuitslagen achterhouden voor de bevolking, of alleen in dit specifieke geval?quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:59 schreef MilaNL het volgende:
Ik wacht wel gewoon tot zondag hoor. Zie het probleem niet zo.
Beetje het standaard verontwaardigde gewauwel.quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Behalve eventuele andere kwaliteiten had deze juffrouw een uitstekend verhaal.
Nee dat "hoort zo"quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:02 schreef YuckFou het volgende:
Ben ik de enige die nog steeds muziek hoort ipv interview?
quote:
Zij zijn unieverradersquote:Op donderdag 22 mei 2014 22:03 schreef Devv het volgende:
Wat kunnen PVV-stemmers toch sneu zijn. Je bent gelijk een landverrader als je niet voor de PVV hebt gestemd. Ik ben blij dat ik mijn burgerplicht heb kunnen doen door strategisch tegen de PVV te stemmen.
ZIt bij Das Kapital. Het economische broertje van Geen Stijl.quote:
Als dat zou gebeuren trakteer ik heel FOK! op taart.quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:12 schreef MakkieR het volgende:
Wel humor het CDA weer opnieuw in de run als grootste partij van Nederland. Het lijkt wel alsof ze letterlijk vanuit het graf zijn opgestaan. Straks even landelijke verkiezingen en het CDA kan Balkenende weer opnieuw naar het torentje sturen
Dat was niet het zoet wat Balkenende bedoeldequote:Op donderdag 22 mei 2014 22:12 schreef Faux. het volgende:
[..]
Als dat zou gebeuren trakteer ik heel FOK! op taart.
Ik heb het hele GS-gebeuren grotendeels gemist, ik dacht het weer iets opgeklopts oninteressants van hun was waarbij ze de stemmentellers verdacht gaan maken. Maar zij had een goed verhaal.quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Beetje het standaard verontwaardigde gewauwel.
Iedereen een gratis potje specerijen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:15 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Dat was niet het zoet wat Balkenende bedoelde
Wij, door niet eerder te doen wat GS doetquote:Op donderdag 22 mei 2014 22:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb het hele GS-gebeuren grotendeels gemist, ik dacht het weer iets opgeklopts oninteressants van hun was waarbij ze de stemmentellers verdacht gaan maken. Maar zij had een goed verhaal.
Van wie zijn verkiezingen nou eigenlijk, van de regering of van de kiezer? De ene keer moeten er oncontroleerbare stemcomputers komen zodat de uitslag er een uurtje eerder is, de andere keer moet de verkiezingsuitslag dagen geheim gehouden worden voor die kiezers. Wie heeft de regering die bevoegdheid gegeven?
Snij de taart maar vast aan, want ik voorspel hoe dom en naïef de gemiddelde Nederlandse kiezer bij de volgende verkiezingen weer zal stemmen op het CDA, waar alle historische fouten van het CDA vergeten en vergeven zal zijn.quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:12 schreef Faux. het volgende:
[..]
Als dat zou gebeuren trakteer ik heel FOK! op taart.
Zelf af te halen in Indië zeker? VOC FTW!quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:16 schreef -0- het volgende:
[..]
Iedereen een gratis potje specerijen.
VOC en zo
Volgende Kamerverkiezingen mag ik voor het eerst stemmen. CDA krijgt m'n stemquote:Op donderdag 22 mei 2014 22:16 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Snij de taart maar vast aan, want ik voorspel hoe dom en naïef de gemiddelde Nederlandse kiezer bij de volgende verkiezingen weer zal stemmen op het CDA, waar alle historische fouten van het CDA vergeten en vergeven zal zijn.
De stemcomputers waren er niet voor de snelheid.quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb het hele GS-gebeuren grotendeels gemist, ik dacht het weer iets opgeklopts oninteressants van hun was waarbij ze de stemmentellers verdacht gaan maken. Maar zij had een goed verhaal.
Van wie zijn verkiezingen nou eigenlijk, van de regering of van de kiezer? De ene keer moeten er oncontroleerbare stemcomputers komen zodat de uitslag er een uurtje eerder is, de andere keer moet de verkiezingsuitslag dagen geheim gehouden worden voor die kiezers. Wie heeft de regering die bevoegdheid gegeven?
CDA, VVD, CU, SGP is het volgende kabinet.quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:16 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Snij de taart maar vast aan, want ik voorspel hoe dom en naïef de gemiddelde Nederlandse kiezer bij de volgende verkiezingen weer zal stemmen op het CDA, waar alle historische fouten van het CDA vergeten en vergeven zal zijn.
Had je misschien liever gezien dat Europa iets zou opleggen over verplicht op zondag stemmen? Hmm?quote:Op donderdag 22 mei 2014 21:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat zou mooi zijn.quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:17 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
CDA, VVD, CU, SGP is het volgende kabinet.
Hij heeft helemaal niet meer gespeecht trouwens, nu je het zegt.quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:18 schreef ChuckTaylor. het volgende:
Wilders dacht hier ff te winnen met een landslide, lololol.
Dan wordt de macht van het rijk meteen overgedragen aan de kerkelijke macht van het katholieke geloofquote:Op donderdag 22 mei 2014 22:17 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
CDA, VVD, CU, SGP is het volgende kabinet.
Ze zitten bij Nelson in Scheveningen. Is een sportsbar.quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:21 schreef Erasmo het volgende:
Nieuwsuur staat hier nu ook op, zit de PVV soms in een stamkroeg ofzo
Alleen het CDA heeft een gedeeltelijk katholieke achtergrond.quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:22 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dan wordt de macht van het rijk meteen overgedragen aan de kerkelijke macht van het katholieke geloof
Ach, zo voorspelbaar wat hij gaat zeggen; de kiezers beloven dat ze de volgende keer wel gaan winnen, net als de voorgaande 3 verkiezingen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:21 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Hij heeft helemaal niet meer gespeecht trouwens, nu je het zegt.
99,9%quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:22 schreef maryen65 het volgende:
Hoe betrouwbaar is die exit poll eigenlijk
Dat weet je achteraf pas.quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:22 schreef maryen65 het volgende:
Zal zo een zetel per partij kunnen schelen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:22 schreef maryen65 het volgende:
Die roeptoeters gaan toch nooit een meerderheid krijgen, ook al houden ze nog zoveel stemrondesquote:Op donderdag 22 mei 2014 22:18 schreef ChuckTaylor. het volgende:
Wilders dacht hier ff te winnen met een landslide, lololol.
quote:Op donderdag 22 mei 2014 22:25 schreef Devv het volgende:
[..]
Die roeptoeters gaan toch nooit een meerderheid krijgen, ook al houden ze nog zoveel stemrondes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |