We hadden er drie. En vier mensen die een nieuw biljet nodig hadden.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 02:01 schreef freako het volgende:
[..]
We hadden er 2. Een had alleen de naam van de partij omcirkeld, de ander had op 2 kandidaten gestemd.
Ja. We konden alleen pas open om 7.35 omdat we geen stembiljetten hadden.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 02:52 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
We hadden er drie. En vier mensen die een nieuw biljet nodig hadden.
Verder alles goed gegaan?
Hoe kun je een nieuw biljet nodig hebben?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 02:52 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
We hadden er drie. En vier mensen die een nieuw biljet nodig hadden.
Verder alles goed gegaan?
Vind het hypocriet. Vrijheid van meningsuiting gaat geld kosten, dan maar je bek houden en niets zeggen. Waar zijn je cojones.quote:Op donderdag 22 mei 2014 23:34 schreef ChuckTaylor. het volgende:
[..]
In China worden ook alle mensenrechten geschonden maar dat interesseert niemand, bovendien gaat 't nu om eigen belang, nederlanders worden direct geraakt door de boycot. Wil weleens zien of een pvv stemmer zijn baan hierdoor verliest en of ie dan Wilders nog steeds een held vindt
Ja. We hadden er daar ook drie van gister. Dat is verder ook geen probleem, je moet alleen een beetje opletten dat er een verschil ontstaat tussen uitgegeven biljetten en biljetten in de bus.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 07:55 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hoe kun je een nieuw biljet nodig hebben?
Per ongeluk op de verkeerde gestemd?
Denk je op Toine Manders van 50+ te hebben gestemd en blijkt het Daniël van der Stoep van Artikel50 te zijn. Dan zou ik ook om een nieuwe vragen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 09:08 schreef freako het volgende:
[..]
Ja. We hadden er daar ook drie van gister. Dat is verder ook geen probleem, je moet alleen een beetje opletten dat er een verschil ontstaat tussen uitgegeven biljetten en biljetten in de bus.
De teruggegeven biljetten gaan met een paar stempels 'onbruikbaar' in een aparte envelop weer retour naar de gemeente.
Kiezer #4 's ochtends was de eerste die om een nieuw biljet vroeg. Was nog niet helemaal wakker blijkbaar..
Dit is correct, op het biljet schrijven maakt het ongeldig, mijn biljet moet daar ook ongeldig om verklaard zijn want ik schreef er NEE=NEE op.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 00:52 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Wat raar
Iemand die ik ken heeft ook stemmen geteld en omdat er op een biljet "weg met Europa" stond is hij ongeldig verklaard.
https://www.werkenvoorned(...)il/webcare-redacteurquote:Op vrijdag 23 mei 2014 09:16 schreef Devv het volgende:
Geert Wilders is een circusact. Hij heeft ervoor gezorgd dat mensen tegenwoordig niet meer voor een partij stemmen, maar tegen de PVV.
Alleen als je geen hokje hebt ingekleurd is het ongeldig. Als je netjes Sophie in 't Veld hebt ingekleurd en er NEE=NEE onder hebt gekalkt, is het gewoon geldig.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 09:47 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dit is correct, op het biljet schrijven maakt het ongeldig, mijn biljet moet daar ook ongeldig om verklaard zijn want ik schreef er NEE=NEE op.
Dat zal dan ook gewoon gebeuren.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 09:47 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dit is correct, op het biljet schrijven maakt het ongeldig, mijn biljet moet daar ook ongeldig om verklaard zijn want ik schreef er NEE=NEE op.
Maar het moet wel in de opkomst meegeteld worden, dat is verplicht.
Nee er staat expliciet op je kieskaart dat tekenen of schrijven op het stempapier het ongeldig maakt.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 10:03 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Alleen als je geen hokje hebt ingekleurd is het ongeldig. Als je netjes Sophie in 't Veld hebt ingekleurd en er NEE=NEE onder hebt gekalkt, is het gewoon geldig.
Dan staat het er fout. Maar als je goed wil stemmen kun je er inderdaad beter niet op schrijven.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 10:10 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nee er staat expliciet op je kieskaart dat tekenen of schrijven op het stempapier het ongeldig maakt.
Nee, zeer zeker niet.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 10:10 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nee er staat expliciet op je kieskaart dat tekenen of schrijven op het stempapier het ongeldig maakt.
Dus: hokje ingekleurd + tekst = geldigquote:Model J 16. Handleiding voor de kiezer
U stemt door het witte stipje geplaatst voor de kandidaat van uw keuze rood te maken.
Heeft u op het stembiljet meer witte stipjes rood gemaakt of bijvoegingen (tekst of tekeningen) geplaatst waardoor u kunt worden geïdentificeerd, dan wordt het stembiljet ongeldig.
U stemt blanco door geen wit stipje rood te maken en niet op het stembiljet te schrijven of te tekenen. U vouwt het onbeschreven stembiljet dicht en stopt het in de stembus. Schrijft u toch op het stembiljet, dan stemt u niet blanco maar geldt uw stem als ongeldig.
Na het invullen vouwt u het stembiljet zo dicht dat de kandidatenlijst niet zichtbaar is en doet u het stembiljet in de stembus.
Als u zich bij het invullen heeft vergist, geeft u het stembiljet aan de voorzitter terug en vraagt u een nieuw stembiljet. De voorzitter geeft u eenmaal een nieuw stembiljet.
quote:U stemt door het rood maken van één wit stipje, geplaatst vóór de kandidaat van uw keuze. Het stembiljet wordt zo dicht gevouwen dat de kandidatenlijst niet zichtbaar is.
Dat is wel jammer. Ik begon pas om half 4quote:Op vrijdag 23 mei 2014 07:25 schreef freako het volgende:
[..]
Ja. We konden alleen pas open om 7.35 omdat we geen stembiljetten hadden..
Heb je mooi iets om als 'onbruikbare stempas' in een aparte envelop te doen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 13:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Meest aparte moment was dat iemand naar het stembureau kwam om daar voor mijn ogen zijn stempas te verscheuren. Omdat hij geen kandidatenlijst had ontvangen.
Hij nam het afval nog mee ook.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 14:59 schreef freako het volgende:
[..]
Heb je mooi iets om als 'onbruikbare stempas' in een aparte envelop te doen..
haha. ook gewoon een defect ding meegeven.quote:De gemeente had bij ons moeite om te geloven dat we echt geen stembiljetten hadden. Eerst werden we zelf teruggebeld door een ambtenaar, die echt zeker wist dat hij de biljetten in de stembus had gedaan. Later in de ochtend hebben ze ook nog de school gebeld waar we zaten. Of zij toevallig die stembiljetten in een ander hok gelegd hadden. Zelf vermoed ik dat ze in een stembus gelegd zijn die in de opslag is achtergebleven, of een ander stembureau heeft 2000 stembiljetten geleverd gekregen.
In de stembus zaten wel de lampen om boven de stemhokjes te hangen 's avonds. Op een ervan stond op de koker heel groot 'defect' geschreven. Dat bleek te kloppen..
Ja, die tekst is niet handig, op Twitter is het ook een veelgestelde vraag (inclusief de tag #fail natuurlijk).quote:Op vrijdag 23 mei 2014 16:35 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Kreeg paar keer de vraag of 2009 op de stempas voor het id niet een drukfout was. Blijft altijd een opmerkelijke tekst voor mensen.
Zou beter zijn ja.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 16:52 schreef freako het volgende:
[..]
Ja, die tekst is niet handig, op Twitter is het ook een veelgestelde vraag (inclusief de tag #fail natuurlijk).
Beter wordt op de voorkant nu gezet dat het geldig moet zijn, of uiterlijk 5 jaar verlopen, en de exacte datum op de achterkant. Momenteel is het omgekeerd.
Ja, hier ook. Veel kiezers komen ook met de kandidatenlijst naar het stembureau. Geen idee waarom.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 17:11 schreef 99.999 het volgende:
De stempas komt hier gewoon als los briefje door de bus. Dus zonder envelop
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |