Hoe weet je dan of je genoeg van alles hebt om gainzzz te maken?quote:Op maandag 26 mei 2014 21:26 schreef Snakey het volgende:
Dit is een goed stukje over calorieen tellen. http://www.t-nation.com/d(...)ould-you-be-counting
Ik viel in de categorie 'Who Shouldn't Count Calories'. Daar was ik een tijdje geleden dan ook al mee gestopt en in plaats daarvan op de kwaliteit van m'n voeding gaan letten. Iets wat absoluut werkt.
Ik tel nog wel eens calorieen voor een tijdje om een beetje een track te houden van m'n gemiddelde. Maar ik ben er niet veel meer mee bezig.
Niet dat ik veel junkfood at trouwens, maar wel vaak de verkeerde keuze, op verkeerde niet of juist wel at waardoor je makkelijk naar iets makkelijks grijpt, hoog in suikers zout of vet, ipv voor kwaliteits eten kiest.
Als je vrij constant bent in je dieet/trainen merk je dat vanzelf wel. Gewoon blijven wegen, als je gewicht omhoog gaat eet je genoeg, zo niet dan doe je dr een boterham/schepje havermout/glas melk/etc bij en ga je weer een tijdje wegen tot dat je het gewenste resultaat hebt.quote:Op maandag 26 mei 2014 23:40 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hoe weet je dan of je genoeg van alles hebt om gainzzz te maken?
Ah, maar dan ben je alsnog aan het meten. Kun je net zo goed de kcals/protein in je hoofd tellen imo. But if it works, soit.quote:Op maandag 26 mei 2014 23:45 schreef opreis het volgende:
[..]
Als je vrij constant bent in je dieet/trainen merk je dat vanzelf wel. Gewoon blijven wegen, als je gewicht omhoog gaat eet je genoeg, zo niet dan doe je dr een boterham/schepje havermout/glas melk/etc bij en ga je weer een tijdje wegen tot dat je het gewenste resultaat hebt.
Ik raak snel mijn balans kwijt als ik probeer naar beneden te kijken, had jij daar ook last van? Overigens ben ik nog steeds - stap voor stap - aan het werken om niet in de spiegel te kijken tijdens het squatten. Ik hoef mezelf niet per se te zien, maar als ik me omdraai en random ergens in kijk, verlies ik ook snel m'n balans. Ik weet dat dit puur gewenning is, maar ik wil gewoon squatten en niet bezig zijn met balans haha.quote:Op maandag 26 mei 2014 23:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Vandaag moest ik een soort van superset doen bij de squat. Normaal kijk ik bij de squat altijd een beetje naar voren-beneden, alleen tijdens de superset werd het af en toe een beetje uitdagend en probeerde ik het eens met mijn hoofd in een neutrale positie (naar beneden kijkend) - wat ik toevallig gisteren in een low-bar squat video zag - en ik merkte een significant positief verschil in kracht.
Wel nice.
Meh, viel mee. Ik had juist verwacht ik dan naar voren zou 'vallen'. Volgens mij komt dat omdat ik normaal een weerspiegeling in het raam zie, maar ik ben aangenaam verrast, want ik merkte een ziek verschil in kracht, maar ook in speed. Gewoon je heupen naar achteren gooien en go with the flow.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 00:16 schreef 33 het volgende:
[..]
Ik raak snel mijn balans kwijt als ik probeer naar beneden te kijken, had jij daar ook last van? Overigens ben ik nog steeds - stap voor stap - aan het werken om niet in de spiegel te kijken tijdens het squatten. Ik hoef mezelf niet per se te zien, maar als ik me omdraai en random ergens in kijk, verlies ik ook snel m'n balans. Ik weet dat dit puur gewenning is, maar ik wil gewoon squatten en niet bezig zijn met balans haha.
Must try again!quote:Op dinsdag 27 mei 2014 00:19 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Meh, viel mee. Ik had juist verwacht ik dan naar voren zou 'vallen'. Volgens mij komt dat omdat ik normaal een weerspiegeling in het raam zie, maar ik ben aangenaam verrast, want ik merkte een ziek verschil in kracht, maar ook in speed. Gewoon je heupen naar achteren gooien en go with the flow.
Wat zou eraan moeten 'werken' dan?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 01:29 schreef star_gazer het volgende:
Zijn er hier mensen die carb backloading doen? Werkt dat?
Lean worden enzo.quote:
Zulke shit is toch al vaak genoeg gedebunked net zoals keto, paleo en al die andere onzin. Gewoon kcal in vs. kcal uit is het toch uiteindelijk?quote:
Dat is weight gain vs weight loss.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 06:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Zulke shit is toch al vaak genoeg gedebunked net zoals keto, paleo en al die andere onzin. Gewoon kcal in vs. kcal uit is het toch uiteindelijk?
Jij zei lean worden, dat zie ik als vet verliezen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 06:43 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Dat is weight gain vs weight loss.
Ik heb het over het soort gewicht dat je aankomt / verliest (spier vs vet). Optimaliseren van je macro's binnen de kcal parameters.
Lean worden kan ook door lean massa te gainen; gaat je VP van omlaagquote:Op dinsdag 27 mei 2014 06:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Jij zei lean worden, dat zie ik als vet verliezen.Maar ik zou het eerlijk gezegd niet echt weten.
Als je nou netto kijkt wat de ROM is bij zo'n vetnek. Bedoel niet dat ik het hem in de verste verte na doequote:
Volgens mij is het suited wat sowieso al gay is, en hij gript ziek wijd waardoor de rom ook kleiner is idd.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 07:23 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Als je nou netto kijkt wat de ROM is bij zo'n vetnek. Bedoel niet dat ik het hem in de verste verte na doeook niet op die ROM en vele met mij niet, mmaar die ROM is nog geen 20cm....
al in de game natuurlijk, maar het is totaal niet meer te vergelijken met de bench van een "normaal" persoon...
nee, dat weet ik ook wel. Maar vond dit wel heel erg opvallend bij die 400kg pogingquote:Op dinsdag 27 mei 2014 07:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Volgens mij is het suited wat sowieso al gay is, en hij gript ziek wijd waardoor de rom ook kleiner is idd.
Dit is beter
maar je moet een PL bench dan ook niet vergelijken met een 'BB bench'.
Whahaha.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 07:40 schreef RaymondK het volgende:
[..]
nee, dat weet ik ook wel. Maar vond dit wel heel erg opvallend bij die 400kg poging
gisteren weer naar een gastje mogen luisteren wat 60kg lag te benchen en waarbij het klonk alsof het 200 was.![]()
![]()
![]()
weahhhh, mmmwwhheeaaahh, mmmmmpffweeeeaaaAAHH en dan nog met een turks accent ook nog die grind![]()
![]()
![]()
sowiezo is grinden gewoon nauwelijks nodig. Niet out LOUD als sommige doen "voor de show" i.i.g.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 07:44 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Whahaha.Best kut is dat, dat je moet grinden op je werklifts.
quote:Op dinsdag 27 mei 2014 07:53 schreef RaymondK het volgende:
[..]
sowiezo is grinden gewoon nauwelijks nodig. Niet out LOUD als sommige doen "voor de show" i.i.g.
maar idd. 2 maatjes er bij hoop bombarie, maar er gebeurde 3x niks lol.
ik stond lekker te squatten naast ze![]()
adertje gespronge in m'n oog met 170kg squatsetje gisteren![]()
must breath out more
je moet uiteraard alles aanspannen, lats, glutes alles.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 07:58 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]In elke gym heb je volgens mij een groepje Turken die altijd zo bezig zijn.
Idd ja, gewoon lekkere snelle technische hoogstaande setjes maken.
Damn, minder man. Doet het pijn? Ik had vorige week tijdens de barbell roll outs dat ik dacht dat mijn aderen in mijn ogen gesprongen waren. Op de één of andere manier vind ik het lastig om daar goede spanning te zetten, dus span ik mijn hoofd aan. Bij de squat overigens geen last van. Sommige zeggen dat het moet, sommige niet. Ik merk iig niet dat ik geen spanning houd.
Ja, ofc, maar ik bedoel je hoofd samenpersen totdat het rood wordt incl. de ogen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 08:02 schreef RaymondK het volgende:
[..]
je moet uiteraard alles aanspannen, lats, glutes alles.
Maar met squat kan ik op e.o.a. manier bij m'n laatste rep's bijna niet voorkomen dat ik op m'n adem ga zitten drukken. Zie dan zo m'n hoofd en ogen rood worden als een klein jongetje wat in z'n luier zit te poepen![]()
![]()
nee doet niet zeer, ziet er alleen een beetje idioot uit. Was gisteren erger dan vandaag ovrigens lol.
Ik heb vorige week een gast moeten helpen die bij een 40kg setje faaldequote:Op dinsdag 27 mei 2014 07:40 schreef RaymondK het volgende:
[..]
nee, dat weet ik ook wel. Maar vond dit wel heel erg opvallend bij die 400kg poging
gisteren weer naar een gastje mogen luisteren wat 60kg lag te benchen en waarbij het klonk alsof het 200 was.![]()
![]()
![]()
weahhhh, mmmwwhheeaaahh, mmmmmpffweeeeaaaAAHH en dan nog met een turks accent ook nog die grind![]()
![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |