Erm... Blijkbaar wel.quote:
Bedoel je dat er rare lui met abjecte ideeën rondlopen in Saudi-Arabië? Stop de persen!quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:58 schreef TC03 het volgende:
[..]
Voor de 10000000e keer: wie is 'jullie'? Stop eens met dat generaliseren!
SA doet zaken met NL bedrijven. NL bedrijven beledigen SA niet. Oftewel, niks aan de hand. Tenzij je een fundamentalist bent die geen respect heeft voor het individu, zoals er in SA kennelijk talloze rondlopen.
Dat word in Nederland nog weleens vergeten. Je mag alles denken, echter soms even je klep dicht houden is gewoon beter.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:59 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Erm... Blijkbaar wel.
Ik vind sommige mensen achter de kassa ook idioten (voorbeeld), maar we hebben bedacht dat het fatsoenlijk is om niet altijd je mening te uiten, omdat dat gewoon niet werkbaar is. Wilders begrijpt dit gewoon niet.
Als toonaangevende figuren uit dat land zich echt zouden storen aan onze politiek had men al veel eerder kunnen ingrijpen denk je nou ook niet?quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:57 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wie is 'zij'? Er is vast wel iemand uit SA die Nederland een kloteland vindt, weet ik zeker. Ik noem hem Achmed. Dan kan je wederom de vraag stellen: wie is die Achmed wel niet om overal maar wat van te vinden?
Ik vind je overigens naïef als je denkt dat SA zich niet met onze politiek bemoeit. Wat denk je dat deze sanctie precies voor doel heeft? Niets anders dan invloed uitoefenen op onze politiek hoor...
Ik ben het volledig eens dat een pragmatische insteek de voorkeur moet hebben. Maar Wilders is een individu die veel aandacht heeft. Die mensen kunnen gewoon roepen wat ze willen, daar kan je geen controle op uitoefenen. Stel dat Wilders morgen ineens besluit professioneel visser te worden in Canada en we zien hem nooit meer, dan kan er wel weer iemand anders opstaan die dingen gaat roepen. Misschien gaat André van Duin wel een comeback maken waarin hij wereldwijd populair wordt met anti-islam grappen. Weet jij veel. Wat moet je daar dan aan doen? Niks, je kan er niks aan doen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een meer pragmatische insteek, oftewel constructief kritiek leveren en de handelsrelatie intact houden.
Ik wil de beste man ook zeker geen beperkingen opleggen. Dat is niet mijn stijl. Ik zou hem echter wel dankbaar zijn als hij eens drie keer nadacht voordat hij weer een debiele actie op poten zet die louter bedoeld is om te choqueren en media-aandacht te genereren.quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:01 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik ben het volledig eens dat een pragmatische insteek de voorkeur moet hebben. Maar Wilders is een individu die veel aandacht heeft. Die mensen kunnen gewoon roepen wat ze willen, daar kan je geen controle op uitoefenen. Stel dat Wilders morgen ineens besluit professioneel visser te worden in Canada en we zien hem nooit meer, dan kan er wel weer iemand anders opstaan die dingen gaat roepen. Misschien gaat André van Duin wel een comeback maken waarin hij wereldwijd populair wordt met anti-islam grappen. Weet jij veel. Wat moet je daar dan aan doen? Niks, je kan er niks aan doen.
De pragmatische insteek is dus: accepteer dat je de mening van individuen niet kan sturen en dat dit tot problemen kan leiden. Houd daar pro-actief rekening bij zakelijke en diplomatieke relaties. Maak gebruik van diplomatiek om andere landen ervan te overtuigen dat je er niks aan kan doen. Dát is pragmatisch: de werkelijkheid accepteren zoals deze is zonder je principes te laten varen.
Het is werkelijk waar niet normaal dat letterlijk iedereen hier aan de lopende band generaliseert. Nu ook jij weer.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:59 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Erm... Blijkbaar wel.
Ik vind sommige mensen achter de kassa ook idioten (voorbeeld), maar we hebben bedacht dat het fatsoenlijk is om niet altijd je mening te uiten, omdat dat gewoon niet werkbaar is. Wilders begrijpt dit gewoon niet.
Dat is beter. Voor de duizendste keer: beter voor wie? Voor de persoon die die mening uit toch? Niet voor de groep waartoe hij behoort?quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:01 schreef aijumu het volgende:
[..]
Dat word in Nederland nog weleens vergeten. Je mag alles denken, echter soms even je klep dicht houden is gewoon beter.
Wat een vergelijking weer zeg. Er zijn tal van mensen geweest die bijzonder lelijke dingen over de islam geroepen hebben waar nooit enige sanctie door welk land dan ook uit is voortgekomen, ik noem een Hans Teeuwen, Pim Fortuyn, Theo v Gogh.quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:01 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik ben het volledig eens dat een pragmatische insteek de voorkeur moet hebben. Maar Wilders is een individu die veel aandacht heeft. Die mensen kunnen gewoon roepen wat ze willen, daar kan je geen controle op uitoefenen. Stel dat Wilders morgen ineens besluit professioneel visser te worden in Canada en we zien hem nooit meer, dan kan er wel weer iemand anders opstaan die dingen gaat roepen. Misschien gaat André van Duin wel een comeback maken waarin hij wereldwijd populair wordt met anti-islam grappen. Weet jij veel. Wat moet je daar dan aan doen? Niks, je kan er niks aan doen.
De pragmatische insteek is dus: accepteer dat je de mening van individuen niet kan sturen en dat dit tot problemen kan leiden. Houd daar pro-actief rekening bij zakelijke en diplomatieke relaties. Maak gebruik van diplomatiek om andere landen ervan te overtuigen dat je er niks aan kan doen. Dát is pragmatisch: de werkelijkheid accepteren zoals deze is zonder je principes te laten varen.
Jij vindt mijn vergelijking slecht, maar dat doe ik bewust om een punt te maken. En dat werkt, want jij gaat er op constructieve wijze op door. Dus vandaar.quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat een vergelijking weer zeg. Er zijn tal van mensen geweest die bijzonder lelijke dingen over de islam geroepen hebben waar nooit enige sanctie door welk land dan ook uit is voortgekomen, ik noem een Hans Teeuwen.
Het is echter iets anders als een volksvertegenwoordiger, lid van de tweede kamer en prominent politicus zulke zaken gaat roepen.
Denk je werkelijk dat die Saudi's wereldvreemd zijn op dat gebied en zelf een dergelijke nuance niet kunnen aanbrengen? Voor hun is de PVV gewoon één van de grotere partijen van Nederland en vertegenwoordigd het gedrag van Wilders de mening van een aanzienlijk deel van onze bevolking!
quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik wil de beste man ook zeker geen beperkingen opleggen. Dat is niet mijn stijl. Ik zou hem echter wel dankbaar zijn als hij eens drie keer nadacht voordat hij weer een debiele actie op poten zet die louter bedoeld is om te choqueren en media-aandacht te genereren.
Soms weegt het belang van de groep hoger dan de mening van een persoon. Als een vriend van mij zich niet gedraagt kan ik daar ook represailles door verwachten.quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:05 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is beter. Voor de duizendste keer: beter voor wie? Voor de persoon die die mening uit toch? Niet voor de groep waartoe hij behoort?
Het kan nooit zo zijn dat mensen gestraft worden voor de mening van een individu.
Soms wel. Soms niet. Hangt er maar net vanaf wat je mening is. En Wilder is in Nederland vrij om zijn eigen mening te hebben. Dat moeten ze maar leren in SA.quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:13 schreef aijumu het volgende:
[..]
Soms weegt het belang van de groep hoger dan de mening van een persoon. Als een vriend van mij zich niet gedraagt kan ik daar ook represailles door verwachten.
SA hoeft niets te leren.quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:14 schreef TC03 het volgende:
[..]
Soms wel. Soms niet. Hangt er maar net vanaf wat je mening is. En Wilder is in Nederland vrij om zijn eigen mening te hebben. Dat moeten ze maar leren in SA.
Ik vind van wel. Maar niemand kan ze dwingen, dat klopt.quote:
Tja daar heb je wel een goed punt. Een gedeelte van de mensen moet inderdaad niets van de islam hebben anders zou Geertje het niet zo goed doen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:07 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jij vindt mijn vergelijking slecht, maar dat doe ik bewust om een punt te maken. En dat werkt, want jij gaat er op constructieve wijze op door. Dus vandaar.
Ik ben het volledig met je eens. Maar als je het zo stelt, is Wilders een symptoom en niet de oorzaak. Wilders is slechts een spreekbuis. Als Wilders morgen dood gaat, staat de volgende spreekbuis op. Als het een gegeven is dat een groot deel van de Nederlanders niks van de islam moeten hebben, wat wil je daaraan doen? Dat angstvallig geheim houden ofzo? SA moet maar leren dat het zo werkt in een land dat mensenrechten prioriteit geeft.
quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik wil de beste man ook zeker geen beperkingen opleggen. Dat is niet mijn stijl. Ik zou hem echter wel dankbaar zijn als hij eens drie keer nadacht voordat hij weer een debiele actie op poten zet die louter bedoeld is om te choqueren en media-aandacht te genereren.
De schade is enorm. De actie is inhoudelijk zwak. Twee dingen die je niet kan ontkennen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Tja daar heb je wel een goed punt. Een gedeelte van de mensen moet inderdaad niets van de islam hebben anders zou Geertje het niet zo goed doen.
Al kun je jezelf wel de vraag stellen of ze dit soort acties dan weer ok vinden.
De schade is enorm en het karakter van de actie is inhoudelijk gezien ook bijzonder zwak.
Cultuur is volledig anders in dat land...quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:16 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik vind van wel. Maar niemand kan ze dwingen, dat klopt.
In Nederland heeft de PVV veel steun en blijkbaar zijn al die andere Nederlanders en die Nederlandse bedrijven niet in staat om die aanhang te overtuigen om op de niet op de PVV te stemmen. Lijkt mij logisch dat men dus heel Nederland treft. Wij hebben vrijheid van meningsuiting en de kans gehad om de PVV en zijn aanhang van mening te doen veranderen, kans gemist nu op de blaren zitten.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:58 schreef TC03 het volgende:
[..]
Voor de 10000000e keer: wie is 'jullie'? Stop eens met dat generaliseren!
SA doet zaken met NL bedrijven. NL bedrijven beledigen SA niet. Oftewel, niks aan de hand. Tenzij je een fundamentalist bent die geen respect heeft voor het individu, zoals er in SA kennelijk talloze rondlopen.
Volgens mij ligt de kracht van goede handelsbetrekkingen juist dat je je over enorme culturele verschillen en politieke issues heen zet en gewoon je spullen afneemt.quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:16 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik vind van wel. Maar niemand kan ze dwingen, dat klopt.
Ik kan me totaal niet vinden in dit soort generaliserende uitspraken. Ik ben ik. Ik heb niks te maken met de mening van woonwagen bewonend Nederland. Ik heb geeneens zin om hen te overtuigen. Ik wil niet gestraft worden omdat mijn landgenoten een andere mening hebben. Ik heb helemaal geen kans gehad om de PVV van mening te veranderen en ik had die kans ook niet willen hebben. Ik wil ook helemaal niet op die blaren zitten aangezien ik er niks mee te maken heb.quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
In Nederland heeft de PVV veel steun en blijkbaar zijn al die andere Nederlanders en die Nederlandse bedrijven niet in staat om die aanhang te overtuigen om op de niet op de PVV te stemmen. Lijkt mij logisch dat men dus heel Nederland treft. Wij hebben vrijheid van meningsuiting en de kans gehad om de PVV en zijn aanhang van mening te doen veranderen, kans gemist nu op de blaren zitten.
Wat wil je eraan doen dan? Zorgen dat Wilders voortaan zijn mening voor zich houdt? Dat is beperking van de vrijheid van meningsuiting. Dát is pas onacceptabel.quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Wilders brengt schade toe aan de economie met zijn kinderachtige gedrag dat is onacceptabel.
Dat is dus jouw keus maar dan moet je ook niet miepen als je als gevolg van jouw houding geconfronteerd wordt met de negatieve gevolgen van deze volksvertegenwoordigers. Struisvogelpolitiek hanteren wil niet zeggen dat je niet geraakt kunt worden door de gevolgen.quote:
Bullshit. Ik mag zeker wel miepen. Ik doe gewoon mijn best in mijn eigen leven en ben verantwoordelijk voor mijn eigen daden. Waarom zou ik niet mogen miepen als ik gestraft wordt voor daden van anderen waar ik geen reet mee te maken heb?quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is dus jouw keus maar dan moet je ook niet miepen als je als gevolg van jouw houding geconfronteerd wordt met de negatieve gevolgen van deze volksvertegenwoordigers. Struisvogelpolitiek hanteren wil niet zeggen dat je niet geraakt kunt worden door de gevolgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |