NU.nlquote:'Saudi-Arabië schort handel met Nederland op'
Saudi-Arabië schort de handelsbetrekkingen met Nederland op. Dit meldt althans de zakenkrant Al Iqtisadiya op gezag van een anonieme bron bij de Saudische Raad van Kamers van Koophandel
Dat meldt het Spaanse persbureau EFE.
De beslissing zou zijn genomen op basis van een rapport van de Saudische ambassadeur in Nederland. Die zou naar huis hebben geschreven dat PVV-leider Geert Wilders zich vijandig opstelt jegens de islam en Saudi-Arabië.
De anonieme bron meldt dat Nederlandse bedrijven niet meer mogen meedoen aan toekomstige projecten in Saudi-Arabië. Ook komen er beperkingen op de verstrekking van visa aan Nederlanders.
Kijk hoe jij nu reageert. En dan wil je mij een spiegel voorhouden? Ik reageer beschaafder dan jij.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:27 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Wilders heeft meerdere malen aangehaald om op te treden tegen Iran. Zijn dat geen sancties? Volgens mij heb jij je oogkleppen nog op. Of heb je je dildo met 'Wilders' nog in je reet zitten?
Een volksvertegenwoordiger wordt gekozen door het volk, met deze sancties treffen ze het volk ook.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:30 schreef TC03 het volgende:
Snap je het verschil tussen een volksvertegenwoordiger en een regeringslid?
Een volksvertegenwoordiger vertegenwoordigt het volk, en de facto dus het land. Dat het in legal speak iets anders betekent, betekent niet dat je carte blanche mag verwachten te krijgen van een ieder die zich beledigt voelt. Ik zie gewoon een pot die de ketel verwijt.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:30 schreef TC03 het volgende:
[..]
Kijk hoe jij nu reageert. En dan wil je mij een spiegel voorhouden? Ik reageer beschaafder dan jij.
Wilders pleit voor sancties tegen Iran als de personen die het land vertegenwoordigen iets doen wat hem niet zint. Niet als een individu zomaar iets roept. Snap je het verschil tussen een volksvertegenwoordiger en een regeringslid?
Absoluut niet. Maar onboeiende discussie.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:34 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Een volksvertegenwoordiger vertegenwoordigt het volk, en de facto dus het land.
Wie bedoel je nou met 'je'? Waarom moeten Nederlandse bedrijven gestraft worden voor de uitspraak van een individu? Jij generaliseert de hele tijd en gooit heel Nederland op één hoop.quote:Dat het in legal speak iets anders betekent, betekent niet dat je carte blanche mag verwachten te krijgen van een ieder die zich beledigt voelt. Ik zie gewoon een pot die de ketel verwijt.
Precies. Ik weet niet precies wat Wilders wil, maar hij maakt er geen vrienden mee.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:33 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, je kunt heel hard gaan stampen en roepen dat de Saudi's eikels zijn, maar daarmee verandert er niets aan de feitelijke situatie.
Het is vooral hilarisch dat hij roept dat we de sancties niet moeten accepteren. Hoe gaat dat precies in zijn werking? Hij wil de Saudi's dwingen contracten af te sluiten met Nederlandse bedrijven?quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:36 schreef HiZ het volgende:
[..]
Precies. Ik weet niet precies wat Wilders wil, maar hij maakt er geen vrienden mee.
Ook jij generaliseert. Nederland wil sancties voor Rusland omdat de regering aldaar in hun ogen foute dingen doet. Dat is regering vs. regering en behelst niet de vrijheid van meningsuiting van het individu.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:36 schreef Zienswijze het volgende:
Daarnaast moet Nederland ook haar grote muil houden. Nederland wilt sancties voor Rusland (vanwege Oekraine) en Iran, terwijl Rusland en Iran Nederland zelf niets hebben aangedaan.
Als je niet wil dat andere landen sancties op Nederland heffen (terecht), moet je zelf ook niet stoer sancties op andere landen heffen. Dat is immers nergens voor nodig; laat de handel prevaleren!
Timmermans idem dito. Iedereen boos op Wilders vanwege de sancties. Maar Timmermans de Pvda'er is geen haar beter omdat hij sancties op Rusland overweegt en dus belemmering van onze export.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:36 schreef HiZ het volgende:
[..]
Precies. Ik weet niet precies wat Wilders wil, maar hij maakt er geen vrienden mee.
Dat is niet bepaald een beslissing die Timmerfrans op eigen houtje heeft genomen. In overleg met de VS en de EU is daartoe besloten. We wilden een vuist maken als westen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Timmermans idem dito. Iedereen boos op Wilders vanwege de sancties. Maar Timmermans de Pvda'er is geen haar beter omdat hij sancties op Rusland overweegt en dus belemmering van onze export.
Je kan het ook omdraaien dat Rusland de vrijheid heeft om te doen wat het wil zolang het geen Nederlands nationaal belang schaadt. Vrijheid van buitenlands beleid (in dit geval: Rusland buitenlands beleid) is immers ook vrijheid.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:38 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ook jij generaliseert. Nederland wil sancties voor Rusland omdat de regering aldaar in hun ogen foute dingen doet. Dat is regering vs. regering en behelst niet de vrijheid van meningsuiting van het individu.
Ik ben in ieder geval dat onze Amerikaanse en Britse vrienden er in de jaren veertig een andere visie op nahielden.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:39 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je kan het ook omdraaien dat Rusland de vrijheid heeft om te doen wat het wil zolang het geen Nederlands nationaal belang schaadt. Vrijheid van buitenlands beleid (in dit geval: Rusland buitenlands beleid) is immers ook vrijheid.
Ja, maar dat is iets heel anders. Appels met peren vergelijken. Sancties opleggen aan landen is het enige diplomatieke middel wat je hebt om met elkaar samen te kunnen werken zonder dat het op geweld uitloopt. Saudie-Arabië probeert echter middels deze sanctie de vrijheid van meningsuiting in een bevriende natie te beperken. Dat is van een heel andere orde.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:39 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je kan het ook omdraaien dat Rusland de vrijheid heeft om te doen wat het wil zolang het geen Nederlands nationaal belang schaadt. Vrijheid van buitenlands beleid (in dit geval: Rusland buitenlands beleid) is immers ook vrijheid.
Mooi maar dat is niet in het belang van Nederland als handelsland. Timmermans vindt het leuk om groot te doen met de EU maar potentiele handelsbelemmeringen zijn niet in het belang van Nederland de exportnatie.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is niet bepaald een beslissing die Timmerfrans op eigen houtje heeft genomen. In overleg met de VS en de EU is daartoe besloten. We wilden een vuist maken als westen.
Een tamelijk kortzichtige en autistische visie op internationale politiek.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:42 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Mooi maar dat is niet in het belang van Nederland als handelsland. Timmermans vindt het leuk om groot te doen met de EU maar potentiele handelsbelemmeringen zijn niet in het belang van Nederland de exportnatie.
S-A probeert de vrijheid van meningsuiting te beperken (wat wij zelf eigenlijk ook doen want je mag de Holocaust niet ontkennen). Nederland beperkt de vrijheid van buitenlands beleid van andere naties.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:40 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is iets heel anders. Appels met peren vergelijken. Sancties opleggen aan landen is het enige diplomatieke middel wat je hebt om met elkaar samen te kunnen werken zonder dat het op geweld uitloopt. Saudie-Arabië probeert echter middels deze sanctie de vrijheid van meningsuiting in een bevriende natie te beperken. Dat is van een heel andere orde.
Zonder al die stemmen uit Nederland was Wilders van geen belang geweest, daarnaast zijn die stickers gewoon gekocht.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:44 schreef Montagui het volgende:
Ik ben het eens met de redenaties van TC03.
SA mag gerust verbolgen zijn op de uitspraken en acties van ene Wilders. Niets mis mee, en als ze hem persona non grata verklaren ook niets mis mee, hun goed recht.
Ik snap alleen niet waarom ze heel NL voor de uitspraken van 1 persoon menen te moeten straffen. Dat riekt naar blackmail met als doel het muilkorven van het recht op meningsuiting.
Jij wilt natuurlijk met de grote jongens meedoen terwijl het niet altijd in het belang van Nederland is.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een tamelijk kortzichtige en autistische visie op internationale politiek.
Tja. Helaas voor ons kunnen ze sancties opleggen omdat onze dorpsgek zonodig in het parlement moest.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:44 schreef Montagui het volgende:
SA mag gerust verbolgen zijn op de uitspraken en acties van ene Wilders. Niets mis mee, en als ze hem persona non grata verklaren ook niets mis mee, hun goed recht.
Ik snap alleen niet waarom ze heel NL voor de uitspraken van 1 persoon menen te moeten straffen. Dat riekt naar blackmail met als doel het muilkorven van het recht op meningsuiting.
SA is qua bestuursstructuur totaal niet te vergelijken met Nederland.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:44 schreef Montagui het volgende:
We zijn niet alleen op de wereld en enkel handelen in eigenbelang is simpelweg niet mogelijk.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jij wilt natuurlijk met de grote jongens meedoen terwijl het niet altijd in het belang van Nederland is.
Inderdaad, de vrijheid wordt beperkt. Maar vrijheden moeten soms op de één of andere wijze worden beperkt, want anders kunnen verschillende partijen nooit met elkaar samenwerken. Inperking van vrijheid van beleid is daarom helemaal niet zo slecht als jij het voor doet komen, sterker nog het is een vereiste.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
S-A probeert de vrijheid van meningsuiting te beperken (wat wij zelf eigenlijk ook doen want je mag de Holocaust niet erkennen). Nederland beperkt de vrijheid van buitenlands beleid van andere naties.
Het zijn beide inderdaad 2 verschillende subonderdelen maar vallen tegelijkertijd wel onder de gemeenschappelijke deler het beperken van vrijheid. Beide partijen zijn naar mijn mening kinderachtig en ik zie dan ook liever de handel prevaleren.
Nogmaals, je kunt die Saudi's heel stom en gemeen vinden en roepen dat ze ons chanteren, maar wat verandert dat aan de feitelijke situatie? Juist: geen ene kut.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:44 schreef Montagui het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)niet-bevestigd.dhtmlquote:Op woensdag 21 mei 2014 13:46 schreef Speculant. het volgende:
Iemand een lijst om welke bedrijven het gaat? Welke sancties het precies zijn?
quote:Mochten de maatregelen door Saoedi-Arabië worden ingevoerd, dan houdt dat in dat Nederlandse bedrijven per direct niet meer in aanmerking komen voor opdrachten in Saoedi-Arabië. Bedrijven in de Arabische staat mogen dan geen Nederlandse spullen meer importeren. De handel tussen beide landen is per jaar goed voor ongeveer 6 miljard euro.
quote:Export: in 2012 voor ruim 2,2 miljard euro aan goederen naar Saoedi-Arabië (m.n. machines, chemische producten en voeding).
Bedrijven: Het belangrijke Saoedische bedrijf dat in Nederland actief is: SABIC (moederbedrijf van DSM).
Nederlandse bedrijven in Saoedi-Arabië: Shell, FrieslandCampina.
Volgens de Nederlandse overheid zijn er vijf sectoren in Saudi-Arabië die kansrijk zijn voor het Nederlandse bedrijfsleven:
waterbeheer, medische sector, bouw- en infrastructuur, onderwijs en de energiesector.
Bron: CBS
Volledig mee eens.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:48 schreef Elan het volgende:
[..]
SA is qua bestuursstructuur totaal niet te vergelijken met Nederland.
Die sjeiks die daar feitelijk de dienst uit maken zijn extreem gelovig en zullen een aanval van een gezichtsbepalende politicus uit Nederland op de islam als een aanval op het land zien.
Daar kun je iets van vinden, maar het is niet een democratie met gematigde wetgeving het is een vrij extreem land op dat gebied. Zou ook kunnen gelden voor Dubai en andere landen in die regio.
Je moet daar als exportpartner op een verantwoorde manier mee omgaan zodat je je profit kunt maken.
De vrijheid van meningsuiting wordt niet beperkt. Wilders kan nog steeds zijn mening uiten over de islam. Hij kan dat zelfs nog steeds doen door de vlag van Saudi Arabië en de islamitische geloofsbelijdenis te verminken. Het is mogelijk verstandig een andere manier te vinden die minder kwetsend is.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:48 schreef TC03 het volgende:
[..]
Inderdaad, de vrijheid wordt beperkt. Maar vrijheden moeten soms op de één of andere wijze worden beperkt, want anders kunnen verschillende partijen nooit met elkaar samenwerken. Inperking van vrijheid van beleid is daarom helemaal niet zo slecht als jij het voor doet komen, sterker nog het is een vereiste.
Vrijheid van meningsuiting is echter iets heel anders. Dit is 1000x belangrijker. Dit behelst de vrijheid van het individu, een grondrecht. Dat gaat niet over politiek, dit gaat over respect voor het individu en de menselijkheid in het algemeen.
Dat zowel 'vrijheid van beleid' als 'vrijheid van meningsuiting' over vrijheid gaan, wil niet zeggen dat ze even belangrijk zijn. Vrijheid van meningsuiting is oneindig veel belangrijker.
Precies het is gewoon een oerdomme actie.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, je kunt die Saudi's heel stom en gemeen vinden en roepen dat ze ons chanteren, maar wat verandert dat aan de feitelijke situatie? Juist: geen ene kut.
Sowieso verandert een discussie op Fok niks. Maar je kan er als Nederlands bedrijf wel lering uit trekken. Je weet nu dat die Saudi's niet sporen en dat dat een groot risico oplevert. Houd daar rekening mee als dit weer is overgewaaid.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, je kunt die Saudi's heel stom en gemeen vinden en roepen dat ze ons chanteren, maar wat verandert dat aan de feitelijke situatie? Juist: geen ene kut.
Uiteraard is dat wel mogelijk; Amerika doet dat toch ook?quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We zijn niet alleen op de wereld en enkel handelen in eigenbelang is simpelweg niet mogelijk.
Bedankt.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)niet-bevestigd.dhtml
[..]
[..]
Het is niet 'maar 1 persoon'... Bizar veelquote:Op woensdag 21 mei 2014 13:44 schreef Montagui het volgende:
Dat zeg ik ook niet. Maar het doel van deze sanctie is natuurlijk niks anders dan invloed op Nederland uitoefenen om ervoor te zorgen dat Wilders een toontje lager gaat zingen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De vrijheid van meningsuiting wordt niet beperkt. Wilders kan nog steeds zijn mening uiten over de islam. Hij kan dat zelfs nog steeds doen door de vlag van Saudi Arabië en de islamitische geloofsbelijdenis te verminken. Het is mogelijk verstandig een andere manier te vinden die minder kwetsend is.
En ze trekken het blijkbaar nog best aardig wanneer Wilders gemene dingen roept over de islam. Echter, op het moment dat hij ook nog eens capriolen gaat uithalen met hun vlag en daarbij ook nog eens moslimleiders tot op het bot beledigt, dan kun je op zich verwachten dat iemand daar aanstoot aan neemt.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Precies het is gewoon een oerdomme actie.
Nederland heeft voor miljarden aan exportbelangen met dergelijke landen, je hoeft je niet te conformeren aan hun wetgeving, hun religie. Zij weten heus ook wel dat het homohuwelijk hier legaal is om maar wat te noemen. Maken ze geen punt van.
Als je echter bewust gaat kwetsen kun je dergelijke sancties verwachten. Vergelijk het met een bakker waar jij elke dag komt die plotseling jouw geloof belachelijk begint te maken. Dan verklaar je die bakker geen oorlog maar ga je voortaan wel ergens anders je brood halen.
iedereen die aan internationale handel doet weet dat de normen en waarden in andere landen anders zijn dan hier. Het is de stuitende naïviteit van Wilders die blijkbaar niet beseft dat zijn gedrag gevolgen heeft. Wij zijn op gebied van gedrag en uitingen lompe boeren waar alles kan en mag waar men elders vaak probeert elk aanstootgevend gedrag te vermijden.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:52 schreef TC03 het volgende:
Je weet nu dat die Saudi's niet sporen en dat dat een groot risico oplevert. Houd daar rekening mee als dit weer is overgewaaid.
In de eerste plaats doet Amerika dat niet. En ten tweede: Amerika is een wereldmacht of wij zijn klein en onbenullig.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Uiteraard is dat wel mogelijk; Amerika doet dat toch ook?
Er is een groot verschil tussen balanceren (= iedereen te vriend houden) en blind achter andere landen/organisaties, de VS en de EU, aanhuppelen.
Zelfde als met Iran: sanctes heffen omdat Amerika en Israel dat eisen waardoor we exportkansen voor deze markt van enkele tientallen miljoenen mensen missen. Dit terwijl Israel zelf allerlei mensenrechten aan haar laars lapt.
Je moet ze primair als vriend proberen te houden.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:50 schreef TC03 het volgende:
[..]
Volledig mee eens.
Kort gezegd: het zijn onbetrouwbare partners, dat weet je. Het daarbij behorende risico moet je incalculeren. Vandaag is het Wilders, morgen is het een cartoon in een Deense krant, er is altijd wel iets aan de hand waardoor die lui gaan steigeren.
Ja, wij zijn een land dat de mensenrechten hoog in het vaandel heeft staan. Als dat leidt tot economische sancties, so be it.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
iedereen die aan internationale handel doet weet dat de normen en waarden in andere landen anders zijn dan hier. Het is de stuitende naïviteit van Wilders die blijkbaar niet beseft dat zijn gedrag gevolgen heeft. Wij zijn op gebied van gedrag en uitingen lompe boeren waar alles kan en mag waar men elders vaak probeert elk aanstootgevend gedrag te vermijden.
Ja, want bedrijven wisten niet dat dat soort landen op deze manier kunnen reageren. Als ik een bedrijf heb dat met dat land zaken doet, kost me dat gewoon nu misschien wel m'n zaak. Met dank aan een dorpsgek die iets roept.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:52 schreef TC03 het volgende:
[..]
Sowieso verandert een discussie op Fok niks. Maar je kan er als Nederlands bedrijf wel lering uit trekken. Je weet nu dat die Saudi's niet sporen en dat dat een groot risico oplevert. Houd daar rekening mee als dit weer is overgewaaid.
Ze zeggen: wij willen niet beledigd worden door jullie.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Maar het doel van deze sanctie is natuurlijk niks anders dan invloed op Nederland uitoefenen om ervoor te zorgen dat Wilders een toontje lager gaat zingen.
Als je een land straft omdat ze niet aan de vrijheid van meningsuiting willen tornen, is dat toch per definitie een middel om te trachten de vrijheid van meningsuiting te beperken? Welk ander doel kan deze sanctie hebben?
Ben benieuwd of er schadeclaims komen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
iedereen die aan internationale handel doet weet dat de normen en waarden in andere landen anders zijn dan hier. Het is de stuitende naïviteit van Wilders die blijkbaar niet beseft dat zijn gedrag gevolgen heeft. Wij zijn op gebied van gedrag en uitingen lompe boeren waar alles kan en mag waar men elders vaak probeert elk aanstootgevend gedrag te vermijden.
Wie is 'zij'? Er is vast wel iemand uit SA die Nederland een kloteland vindt, weet ik zeker. Ik noem hem Achmed. Dan kan je wederom de vraag stellen: wie is die Achmed wel niet om overal maar wat van te vinden?quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Je moet ze primair als vriend proberen te houden.
Wat hebben wij met de lokale politiek of toonaangevende religie in SA of welk ander land ter wereld te maken?
M.a.w. wie de fuck is Wilders om om overal weer maar iets van te vinden. Zij bemoeien zich toch verder ook niet met onze politiek?
Ik ben het helemaal met je eens je moet dat soort dingen gewoon niet doet, 2 miljard aan export van goederen en diensten naar de knoppen omdat iemand op een tamelijk zwakzinnige manier zijn punt denkt te moeten maken.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En ze trekken het blijkbaar nog best aardig wanneer Wilders gemene dingen roept over de islam. Echter, op het moment dat hij ook nog eens capriolen gaat uithalen met hun vlag en daarbij ook nog eens moslimleiders tot op het bot beledigt, dan kun je op zich verwachten dat iemand daar aanstoot aan neemt.
Maar goed, heel fijn dat Wilders ons bedrijfsleven beschadigt met zijn debiele roep om aandacht.
Natuurlijk is vrijheid van meningsuiting heel belangrijk. Maar we hoeven niet van een land als S-A verwachten dat ze dat waarderen. Her enige wat zou kunnen helpen is het volgende:quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:48 schreef TC03 het volgende:
[..]
Inderdaad, de vrijheid wordt beperkt. Maar vrijheden moeten soms op de één of andere wijze worden beperkt, want anders kunnen verschillende partijen nooit met elkaar samenwerken. Inperking van vrijheid van beleid is daarom helemaal niet zo slecht als jij het voor doet komen, sterker nog het is een vereiste.
Vrijheid van meningsuiting is echter iets heel anders. Dit is 1000x belangrijker. Dit behelst de vrijheid van het individu, een grondrecht. Dat gaat niet over politiek, dit gaat over respect voor het individu en de menselijkheid in het algemeen.
Dat zowel 'vrijheid van beleid' als 'vrijheid van meningsuiting' over vrijheid gaan, wil niet zeggen dat ze even belangrijk zijn. Vrijheid van meningsuiting is oneindig veel belangrijker.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een meer pragmatische insteek, oftewel constructief kritiek leveren en de handelsrelatie intact houden.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:55 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, wij zijn een land dat de mensenrechten hoog in het vaandel heeft staan. Als dat leidt tot economische sancties, so be it.
Voor de 10000000e keer: wie is 'jullie'? Stop eens met dat generaliseren!quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ze zeggen: wij willen niet beledigd worden door jullie.
En het wordt steeds gekker. Eerst dat Polenmeldpunt waarmee Nederland nou niet bepaald vrienden maakte, later dat gedoe bij de Roemeense ambassade. Dat liep telkens met een sisser af. Nu worden er een keertje consequenties verbonden aan dat aandachtsgeile gedrag van die Wilders.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens je moet dat soort dingen gewoon niet doet, 2 miljard aan export van goederen en diensten naar de knoppen omdat iemand op een tamelijk zwakzinnige manier zijn punt denkt te moeten maken.
Ga dan een fatsoenlijk debat aan, niet op deze manier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |