Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.
Hé, ik zag een (voor mij) nieuwe in het topic: Welkom en succes met trainen voor de halve
Ik ben ook voor de halve aan het trainen. Dwz: ik begin daar weer mee want ik ben er even uit geweest (heel even) en nu eerst weer opbouwen naar wat ik eerst liep (10-15 km)
Ik gooi m'n RunKeeper dingen ook meestal op FB maar als ik daarmee zou willen patsen moet ik eerst ff 20 kilo afvallen en nog 2 jaar trainen. Ik ben gewoon niet snel en ook als het kut ging post ik het gewoon. Vrienden en collega's die ook lopen vinden het leuk en de rest zoekt maar uit wat ie ermee wil.
Zoooo was dat even een partij lekker genieten zeg Omdat ik van de fysio maar 3x 10 minuten mocht lopen, vond ik dat ik dan wel hard mocht. Dus ik heb 2 intervallen in een voor mij hoog tempo gedaan. Hartslag net niet door het dak maar het was duidelijk een korte termijn snelheid ;-) Laatste interval rustig aan gedaan. Wilde hartslag rond de 140 houden maar dat werd (grotendeels) net onder de 150. Naja, ook goed. Het voelde in ieder geval als een tempo dat ik 15 km vol zou kunnen houden dus dat leek me heel gezond.
Heerlijk weer,wat aan de warme kant, maar ik heb er zo van genoten dat ik me weer mocht uitleven, dan ga ik niet miepen over het weer
Blije murmeli
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan dat wel begrijpen. Niet ieder loopje is het waard om aan iedereen te laten zien, dus ik word ook wel eens moe van de mensen die hun runkeeper-account standaard aan fb koppelen. (Vooral Runkeeper, want daar heb ik geen account, dus ik zie de details niet eens.)
Wedstrijden en bijzondere trainingen: ja laat zien! Altijd interessant.
En nee, dat ligt denk ik niet aan jou. Ik heb hetzelfde. Toch mooi dat je kan vertellen dat je alles hebt gegeven en helemaal kapot ging
Dat idd, ik hing voor dood over t hek bij te komen omdat ik zo aan t trillen was zondag. En dan hebben we t over een kleine 3,3 km. Maar hey, ik heb t gedaan en daar ben ik trots op. Die bankzitters moeten het eerst nog maar eens doen.
Today is life - the only life you are sure of. Make the most of today. Dale Carnegie
Ik hoorde van de week een discussie en ben best benieuwd hoe jullie daar over denken. Ik ben er nl nog niet over uit.
Is een vaste afstand voor iemand die snel of langzaam loopt zwaarder? De snelle geeft meer, en is dus ook sneller klaar. De langzamere geeft vanuit die persoon gezien ook zoveel als kan, maar is wel langer bezig.
Today is life - the only life you are sure of. Make the most of today. Dale Carnegie
Ik kan dat wel begrijpen. Niet ieder loopje is het waard om aan iedereen te laten zien, dus ik word ook wel eens moe van de mensen die hun runkeeper-account standaard aan fb koppelen. (Vooral Runkeeper, want daar heb ik geen account, dus ik zie de details niet eens.)
Wedstrijden en bijzondere trainingen: ja laat zien! Altijd interessant.
Dat idd, ik hing voor dood over t hek bij te komen omdat ik zo aan t trillen was zondag. En dan hebben we t over een kleine 3,3 km. Maar hey, ik heb t gedaan en daar ben ik trots op. Die bankzitters moeten het eerst nog maar eens doen.
Op woensdag 21 mei 2014 11:13 schreef Ynske het volgende: Ik hoorde van de week een discussie en ben best benieuwd hoe jullie daar over denken. Ik ben er nl nog niet over uit.
Is een vaste afstand voor iemand die snel of langzaam loopt zwaarder? De snelle geeft meer, en is dus ook sneller klaar. De langzamere geeft vanuit die persoon gezien ook zoveel als kan, maar is wel langer bezig.
Als je normaal gesproken 10 kilometer in 45 minuten loopt, dan kan ik mij niet voorstellen dat het zwaar is om dezelfde afstand in een uur te lopen.
Op woensdag 21 mei 2014 11:09 schreef Murmeli het volgende: Zoooo was dat even een partij lekker genieten zeg Omdat ik van de fysio maar 3x 10 minuten mocht lopen, vond ik dat ik dan wel hard mocht. Dus ik heb 2 intervallen in een voor mij hoog tempo gedaan. Hartslag net niet door het dak maar het was duidelijk een korte termijn snelheid ;-) Laatste interval rustig aan gedaan. Wilde hartslag rond de 140 houden maar dat werd (grotendeels) net onder de 150. Naja, ook goed. Het voelde in ieder geval als een tempo dat ik 15 km vol zou kunnen houden dus dat leek me heel gezond.
Heerlijk weer,wat aan de warme kant, maar ik heb er zo van genoten dat ik me weer mocht uitleven, dan ga ik niet miepen over het weer
Blije murmeli
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maareuhm, je bent niet voor niets naar de fysio gegaan. Fijn dat je blij bent hoor, maar ik snap niet dat je dan vind dat je wel hard mag omdat je maar 3x10 mag. Nu ken jij natuurlijk je eigen lijf het beste, maar zou zo zonde zijn als het lang gaat duren.
Ik heb er weer 7 KM opzitten. mosselmossel kwam thuis van zijn rondje, had het bloedheet gehad en ik vind dat geen signaal om mijn zwarte shirtje even te verruilen voor wat luchtigers. Eerste 2,5 km in normaal duurlooptempo, maar dat was met de benauwdheid en de zon wat te snel. Na een kort stukje wandelen daarna weer lekker gelopen tot 5,5 km, toen stond er geen zuchtje wind, geen schaduw en heb ik weer een stukje gewandeld.
Als je normaal gesproken 10 kilometer in 45 minuten loopt, dan kan ik mij niet voorstellen dat het zwaar is om dezelfde afstand in een uur te lopen.
Ik loop een HM in 1u40. Soms speel ik voor haas/rem voor mijn schoonvader, en dan loop ik m in 2u08. Dat kan best zwaar zijn, omdat je dan toch een lichamelijke inspanning van ruim 2 uur levert
dat is niet wat ik bedoel
Persoon A: Loopt op 10 km 45 min, en doet hier echt goed zijn best op. Persoon B: Loopt op 10 km 1.15 min op, en doet hier ook echt goed zijn best op. Deze persoon is/kan gewoon niet sneller.
Is het dan voor beide even zwaar? Of zwaarder voor Persoon A? Of juist zwaarder voor Persoon B omdat die langer onderweg is?