ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Ik weet niet wat ik ervan moet denken.. Een mengeling tussen het huilen staat me nader dan lachen maar anderzijds moet ik er toch van proesten.. Eigenlijk gewoon een Wanprestatie
Met al het geklooi rond de 'ingelaste werkzaamheden' en 'wissel- en seinstoring' en het algehele falen van de NS, wat zijn jullie voorstellen voor het bedrijf? (en prorail?) Zou het helpen om weer wat managers te ontslaan? Boetes van I&M, 'strenger toezicht' van I&M? Allerlei adviseurs in dienst nemen?
Op dinsdag 20 mei 2014 21:38 schreef James1988 het volgende: Oeps, de nieuwe TER-treinen die SNCF heeft besteld (bijna 350 voertuigen) en die de komende jaren moeten instromen zijn net iets te breed voor ruim 1200 perrons. Zo schrijft Le Parisien.
De laatste keer dat ik in Parijs was heb ik zo'n Paris Visite-ding aangeschaft. Vond het erg duur, maar ik wist niet beter.
Ja dat is de Mobilis. Voor 1 dagen is die het goedkoopst, voor de 2 dagen hangt het er vanaf hoeveel zones je hebt, en vanaf 3 dagen is paris visite het goedkoopst...
Het enige wat je met een Mobilis Theoretisch niet mag is naar de luchthavens Orly en CDG reizen, iets wat in de buslijnen die er naartoe gaan lastig te controleren is (Dus een station ervoor uitstappen en de Bus nemen naar het luchthaven platform is gewoon niet te controleren) en verder staat op CDG luchthaven op beide station een poortje "open" om eruit te komen (DWZ hij is dicht maar gaat als een soort automatische deur open als je er kort bij bent)
Op dinsdag 20 mei 2014 21:48 schreef boriq het volgende: Met al het geklooi rond de 'ingelaste werkzaamheden' en 'wissel- en seinstoring' en het algehele falen van de NS, wat zijn jullie voorstellen voor het bedrijf? (en prorail?) Zou het helpen om weer wat managers te ontslaan? Boetes van I&M, 'strenger toezicht' van I&M? Allerlei adviseurs in dienst nemen?
Als er geen druk gelegd wordt van de concessieverlener, dan is alles zinloos. Het huidige kabinet is het laatste in een lange reeks wat niet lastig gevallen wil worden met OV zolang het dividend maar binnenkomt en dat zie je zeker de laatste jaren terug aan wat Duvel observeert als "klanthaat".
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Op dinsdag 20 mei 2014 21:48 schreef boriq het volgende: Met al het geklooi rond de 'ingelaste werkzaamheden' en 'wissel- en seinstoring' en het algehele falen van de NS, wat zijn jullie voorstellen voor het bedrijf? (en prorail?) Zou het helpen om weer wat managers te ontslaan? Boetes van I&M, 'strenger toezicht' van I&M? Allerlei adviseurs in dienst nemen?
Allereerst hom of kuit over de wijze van aansturing van NS en ProRail. Zie hier:
Op dinsdag 20 mei 2014 21:38 schreef James1988 het volgende: Oeps, de nieuwe TER-treinen die SNCF heeft besteld (bijna 350 voertuigen) en die de komende jaren moeten instromen zijn net iets te breed voor ruim 1200 perrons. Zo schrijft Le Parisien.
Dit doet me denken aan een verhaal dichter bij huis.... De Rotterdamse Citadis, en de halve stad die open moest omdat de rails verlegd moest worden...wat was dat ook alweer?
Dit doet me denken aan een verhaal dichter bij huis.... De Rotterdamse Citadis, en de halve stad die open moest omdat de rails verlegd moest worden...wat was dat ook alweer?
Dat klopt, en dat geintje in men in Den Haag aan het herhalen. Op alle routes waar de nieuwe Avenio-trams gaan rijden moeten er flinke aanpassingen worden gedaan omdat de trams anders niet passen. Op sommige plekken leidt dit tot protesten, bijvoorbeeld omdat er parkeerplaatsen moeten worden opgeofferd om de trambaan te verbreden.
Dat klopt, en dat geintje in men in Den Haag aan het herhalen. Op alle routes waar de nieuwe Avenio-trams gaan rijden moeten er flinke aanpassingen worden gedaan omdat de trams anders niet passen. Op sommige plekken leidt dit tot protesten, bijvoorbeeld omdat er parkeerplaatsen moeten worden opgeofferd om de trambaan te verbreden.
[..]
Zijn er van die Citadis in Rotterdam nog ergens nieuwsartikelen te vinden? En zo ja was het in beide steden ee foutje of gepland, in Rotterdam geloof ik een foutje...
Op dinsdag 20 mei 2014 22:07 schreef Ireyon het volgende: Op de wiki van de Rotterdamse Citadis staat dat het lange tijd de langste trams waren. Wat is het nu dan? Die M5's in Amsterdam?
Op dinsdag 20 mei 2014 22:07 schreef Ireyon het volgende: Op de wiki van de Rotterdamse Citadis staat dat het lange tijd de langste trams waren. Wat is het nu dan? Die M5's in Amsterdam?
De Avenio's van HTM zijn/worden 35 meter lang, de RegioCitadissen die op de RandstadRail rondtuffen zijn zelfs bijna 37 meter lang.
In Budapest rijden de langste trems ter wereld. Ook Combino's trouwens.
Op dinsdag 20 mei 2014 22:11 schreef Darkwing_Duck het volgende: De [ afbeelding ]vraag is natuurlijk, hoe zijn ze er achter gekomen dat ze te breed zijn, Hebben ze het allemaal nog eens opgemeten, of zijn ze er zo achtergekomen
[..]
En de buurt rond de koninginnegracht die zelf 50.000+ euro in onderzoek heeft gestoken dat de kastanjebomen niet weg zouden mogen om de rails iets te verleggen...
quote:
Op dinsdag 20 mei 2014 22:11 schreef Darkwing_Duck het volgende: De [ afbeelding ]vraag is natuurlijk, hoe zijn ze er achter gekomen dat ze te breed zijn, Hebben ze het allemaal nog eens opgemeten, of zijn ze er zo achtergekomen
Als een reiziger niet incheckt is zijn vervoersbewijs niet geldig. Als hij niet uitcheckt kan hij niet overstappen naar een andere spoorvervoerder.
Wooow ,ik ben bang, niet kunnen overstappen naar een andere spoorvervoerder.... Het einde der tijden is naderbij, ik kan niet overstappen naar een andere spoorvervoerder
Pleur toch op joh, men doet tegenwoordig alles voor statistiek...
En de buurt rond de koninginnegracht die zelf 50.000+ euro in onderzoek heeft gestoken dat de kastanjebomen niet weg zouden mogen om de rails iets te verleggen...
Een deel van de bomen langs de Koninginnegracht is toch al gekapt?
Wooow ,ik ben beng, niet kunnen overstappen naar een andere spoorvervoerder.... Het einde der tijden is naderbij, ik kan niet overstappen naar een andere spoorvervoerder
Een conducteur die een reiziger op de bon slingert die met een wegwerpchipkaart reist verdient oneervol ontslag op staande voet.
Wooow ,ik ben beng, niet kunnen overstappen naar een andere spoorvervoerder.... Het einde der tijden is naderbij, ik kan niet overstappen naar een andere spoorvervoerder
Maar wel volhouden dat het een gewone vervanging is van het papieren kaartje want het gaat de tekst die er op gedrukt staat is leidend. Behalve dat het dat dus duidelijk niet is.
Op dinsdag 20 mei 2014 22:23 schreef Darkwing_Duck het volgende: Gewoon met zn allen collectief dat kaartje wegsmijten buiten de prullenbak in de trein, dat zal ze leren, met hun wegwerpkaart, gna!
Op dinsdag 20 mei 2014 22:21 schreef James1988 het volgende: Een conducteur die een reiziger op de bon slingert die met een wegwerpchipkaart reist verdient oneervol ontslag op staande voet.
Dat vond ik nou ook van de controleur in onderstaand scenario
quote:
Op RTA alexander stapte ik uit. Er bleek perron controle. Nog nooit meegemaakt. In de trein was ik al gecontroleerd op vervoersbewijs. Ik ging gauw op zoek naar mijn ovchipkaart, maar in de haast, ik moest die dag naar een cursus en was al laat, kon ik ook nog eens nergens mijn chipkaart vinden.
De controleur echter noemde al vrij snel onbegripvol dat ik indien ik de kaart niet kon tonen een boete zou krijgen. Daar schrok ik van want ik stond nog maar amper mn tas door te zoeken of er wordt al gedreigd met een boete. Ik loop even naar een bankje om mijn tas neer te zetten om te zoeken, en gaaf dat aan, waarna de controleur mij volgt en boos snauwt ogenblikkelijk mijn ID bewijs te willen zien, deze had ik wel al in de hand en gaf het hem. zonder pardon wordt er eene boete uitgeschreven. Op tijd op cursus, dan maar met een boete, die ik achteraf hoopte te vereffenen door via het incheckoverzicht aan te tonen dat ik was ingechecked. Mijn chipkaart had ik nog steeds niet gevonden.
Nu komt het; de Klantenservice stuur ik tot 2-maal het verhaal met bewijs dat ik was ingechecked,
HET wordt gewoon NIET gehonoreerd. Ik mag 76¤ betalen en ik citeer letterlijk
"Helaas kunnen wij niet voldoen aan uw verzoek". Na 2 brieven bel ik, ook daar krijg ik nul op rekest. Afgelopen week, ook al heb ik begrip voor de NS en schoonmakers reisde ik in een vuilnisbelttrein rond, Maar als ik een keer mijn kaart kwijt ben, ondanks te zijn ingechecked...
Op dinsdag 20 mei 2014 22:23 schreef Darkwing_Duck het volgende: Gewoon met zn allen collectief dat kaartje wegsmijten buiten de prullenbak in de trein, dat zal ze leren, met hun wegwerpkaart, gna!
"Make it rain!"
SPOILER
Als ze nou het woordje 'kunnen' door 'willen' hadden vervangen, waren ze op z'n minst nog wel gewoon eerlijk geweest.
Klopt, maar het hele verhaal slaat nergens op. De reiziger had een geldig vervoerbewijs (er staat geen 'maximale tijd' voor het zoeken naar een vervoerbewijs) en kan dit zelfs achteraf nog aantonen met het transactieoverzicht.
Zowel de controleur als de klantenservice zitten hier hartstikke fout.
Ja, die controleur verdient ook ontslag. Net als de klantenservicemuts die dat vervolgens afwijst.
Nou ja, vooral het "TOON ONMIDDELLIJK UW ID-kaart!!!!1!!11" zou mij heel erg tegen de borst stuiten. Een gezond bedrijf zit niet te wachten op werknemers die zijn klanten behandelt als criminelen tot het tegendeel bewezen is (of het moet het gevangeniswezen zijn natuurlijk).
Is dit blok op de NS site echt Dynamisch of Statisch? Als wij fokkers nou gewoon eens met z'n allen eens zoeken op de NS site met het volgende woord "Badslipperexpress". Zou het dan ook in het blok verschijnen?
Nou ja, vooral het "TOON ONMIDDELLIJK UW ID-kaart!!!!1!!11" zou mij heel erg tegen de borst stuiten. Een gezond bedrijf zit niet te wachten op werknemers die zijn klanten behandelt als criminelen tot het tegendeel bewezen is (of het moet het gevangeniswezen zijn natuurlijk).
"Nee, je krijgt mijn ID-kaart niet te zien. Je wacht maar 1 of 2 minuten tot ik mijn geldig vervoerbewijs heb gevonden." .
Is dit blok op de NS site echt Dynamisch of Statisch? Als wij fokkers nou gewoon eens met z'n allen eens zoeken op de NS site met het volgende woord "Badslipperexpress". Zou het dan ook in het blok verschijnen?
Die tagcloud is een stukje marketing beheerd door één of andere stagiair, juist zodat het "interactief" lijkt. Er is niemand die naar "tot 30% besparen op mobiliteitskosten" of "ondernemen is net topsport" zoekt.
Op dinsdag 20 mei 2014 22:36 schreef James1988 het volgende: Die tagcloud is een stukje marketing beheerd door één of andere stagiair, juist zodat het "interactief" lijkt. Er is niemand die naar "tot 30% besparen op mobiliteitskosten" of "ondernemen is net topsport" zoekt.
Tuurlijk, maar het kon toch deels dynamisch zijn...
Zou je ook een dagkaart via een uitstel-van-betaling kunnen krijgen en hoeveel % verhoging is de 35 euro boete dan?
de uvb gaat ook veranderen binnenkort. Alleen nog maar enkele reizen en hond/fiets.
Komt een barcode op om poortje te openen voor het verlaten van het station indien gesloten. Je kan er het poortje niet mee openen om het station weer binnen te komen dusbje reis onderbreken kan alleen als je het station niet verlaat.
Tuurlijk, maar het kon toch deels dynamisch zijn...
Technisch kan het, maar je wilt niet hebben dat één of andere geinponum ervoor zorgt dat een item als "NS stopt met Fyra" wekenlang als "meest gezocht" op je homepage staat. Dat is niet zo goed voor je imago.
de uvb gaat ook veranderen binnenkort. Alleen nog maar enkele reizen en hond/fiets.
Komt een barcode op om poortje te openen voor het verlaten van het station indien gesloten. Je kan er het poortje niet mee openen om het station weer binnen te komen dusbje reis onderbreken kan alleen als je het station niet verlaat.
Bron: mevrouw werkzaam bij NS concernveligheid
Barcode? Waarom kunnen de papieren kaartjes die niet krijgen dan?
Barcode? Waarom kunnen de papieren kaartjes die niet krijgen dan?
weet ik dat? Omdat het gewoon een standaard barcode is omdat ie het poortje alleen maar vanaf de binnenkant hoeft te openen? Met het papieren chipkaartje zul je een poortje op rotterdam CS niet kunnen openen als Rotterdam CS niet binnen het traject zit ga ik zomaar vanuit?
weet ik dat? Omdat het gewoon een standaard barcode is omdat ie het poortje alleen maar vanaf de binnenkant hoeft te openen? Met het papieren chipkaartje zul je een poortje op rotterdam CS niet kunnen openen als Rotterdam CS niet binnen het traject zit ga ik zomaar vanuit?
Dus per uitgeschreven UVB moet de schrijver kijken welke barcode hij er op moet tekenen voor het eindstation?
Dat wordt nog wat als daadwerkelijk alle poortjes overal dicht gaan. Er zijn eerder proeven in Hilversum en Woerden geweest, ik hoop, maar kan me niet voorstellen dat daar wat van geleerd is.
Op dinsdag 20 mei 2014 23:01 schreef Dr_Flash het volgende: Dat wordt nog wat als daadwerkelijk alle poortjes overal dicht gaan. Er zijn eerder proeven in Hilversum en Woerden geweest, ik hoop, maar kan me niet voorstellen dat daar wat van geleerd is.
En vervolgens bij de automaat dan weer doorlooppassen gaan weggeven. Laat de boel dan gewoon open
Op dinsdag 20 mei 2014 23:01 schreef Dr_Flash het volgende: Dat wordt nog wat als daadwerkelijk alle poortjes overal dicht gaan. Er zijn eerder proeven in Hilversum en Woerden geweest, ik hoop, maar kan me niet voorstellen dat daar wat van geleerd is.
heb jij een zwarte rugzak van dell en zat jij in de ietwat drukke IC die om 16:54 vanaf den Haag c vertrok richting Utrecht?
NS leert nooit.
Er wordt een "proef" gedaan om "ervaringen vast te stellen", maar tegen de tijd dat de proef start zijn de voorbereidingen al in zo'n vergevorderd stadium dat het vrijwel onmogelijk is om nog iets te veranderen. Tijdens de proef wordt om feedback gevraagd, "want wij stellen uw input zeer op prijs".
Na afloop van de proef hoor je er niets meer van (een "bedankt voor je deelname" als je mazzel hebt), maar de daadwerkelijke invoering is al wel gestart. Met de gegeven feedback wordt niks gedaan, want daarvoor was NS al te ver.
NS is net een olietanker wat dat betreft. Het komt zeer traag op gang, beukt kleine bootjes gewoon opzij en als er een ijsberg nadert lukt het niet meer om op tijd van koers te veranderen, dus wachten ze maar af tot ze het ding raken en hopen ze dat de romp stevig genoeg is om de schade te weerstaan. En als dat niet lukt, dan is de kustwacht vlakbij met een gasbrander om die ijsberg net op tijd te doen wegsmelten voordat er water binnenkomt.
Dat staat ook in de brief van Wilma. Er draaien nog proefprojecten maar omdat men niet wil dat ze falen, zullen ze niet falen. Op papier dan. Dus kan je nu alvast volle vaart vooruit met vooraf verzonnen conclusies.
Maar goed, de planning is om me binnenkort de auto in te laten jagen, dus dan zal ik er in ieder geval zelf geen last meer van hebben. Ik zie de krokodillentranen over drastische terugloop reizigers wel tegemoet.
Er wordt een "proef" gedaan om "ervaringen vast te stellen", maar tegen de tijd dat de proef start zijn de voorbereidingen al in zo'n vergevorderd stadium dat het vrijwel onmogelijk is om nog iets te veranderen. Tijdens de proef wordt om feedback gevraagd, "want wij stellen uw input zeer op prijs".
Na afloop van de proef hoor je er niets meer van (een "bedankt voor je deelname" als je mazzel hebt), maar de daadwerkelijke invoering is al wel gestart. Met de gegeven feedback wordt niks gedaan, want daarvoor was NS al te ver.
NS is net een olietanker wat dat betreft. Het komt zeer traag op gang, beukt kleine bootjes gewoon opzij en als er een ijsberg nadert lukt het niet meer om op tijd van koers te veranderen, dus wachten ze maar af tot ze het ding raken en hopen ze dat de romp stevig genoeg is om de schade te weerstaan. En als dat niet lukt, dan is de kustwacht vlakbij met een gasbrander om die ijsberg net op tijd te doen wegsmelten voordat er water binnenkomt.
Weetje nog, dat wij bedachten wel even een spoormaatschappij te gaan runnen...
Ja ik vul ook iedere keer die enquetes van dat klantenpanel in. Hoor je ook nooit meer wat van.
En als er wat doorgedrukt moet worden heet het "in overleg met reizigersorganisaties en god weet wie nog meer". Lees: "we hebben ze om hun mening gevraagd, want dat moest. Geen idee of we die gekregen hebben, waarschijnlijk wel, maar hey, boeit ons toch geen fuck "
Ik zie de krokodillentranen over drastische terugloop reizigers wel tegemoet.
Één troost, Bert Meerstadt is vertrokken. Die zou het namelijk flikken om in de media te gaan janken over "dat NS toch zo hun best doet om het reizigers naar hun zin te maken, maar dat reizigers dat maar niet lijken te waarderen."
Ja ik vul ook iedere keer die enquetes van dat klantenpanel in. Hoor je ook nooit meer wat van.
En als er wat doorgedrukt moet worden heet het "in overleg met reizigersorganisaties en god weet wie nog meer". Lees: "we hebben ze om hun mening gevraagd, want dat moest. Geen idee of we die gekregen hebben, waarschijnlijk wel, maar hey, boeit ons toch geen fuck "
Uitzondering is wel het NS Hispeed Fyra-panel waar ik lid van ben geweest, dat heeft me toch 2 retourtjes Parijs opgeleverd. Het waren eigenlijk 2 retourtjes met Fyra Brussel, toen het zo eenmaal ver was om die tickets te verloten was die bodemplaat al onder de trein uit gevallen en heeft men maar besloten om Thalys-tickets weg te geven.
ja, ik heb ook nogeens 2 retourtjes Kopenhagen overgehouden aan een brainstormsessie in AMsterdam. Maar dat er nou echt wat van de resultaten terug te zien is...? Nee.
Op dinsdag 20 mei 2014 23:12 schreef Dr_Flash het volgende: ja, ik heb ook nogeens 2 retourtjes Kopenhagen overgehouden aan een brainstormsessie in AMsterdam. Maar dat er nou echt wat van de resultaten terug te zien is...? Nee.
Neuh, klopt. Dat was bij dat Fyrageneuzel ook zo.
"Wat zijn je ervaringen met Fyra V250?" < hele lijst met op- en aanmerkingen, kritiekpunten >
"Wat vind je van de tarieven van Fyra Brussel?" < heel veel kritiek, amper reactie >
"Wat vinden jullie van het jump-on ticket?" < stap in de goede richting, verder herhaling van eerdere kritiek >
Er werd amper gereageerd, alles werd gestuurd via het onderzoeksbureau dat NSH had ingehuurd. De helft van de reacties vanuit "de Moderator" begon met "NS Hispeed vindt..." maar ondanks herhaaldelijke verzoeken vanuit de community heeft nooit iemand van NSH zich laten zien op dat forum.
Één troost, Bert Meerstadt is vertrokken. Die zou het namelijk flikken om in de media te gaan janken over "dat NS toch zo hun best doet om het reizigers naar hun zin te maken, maar dat reizigers dat maar niet lijken te waarderen."
Ik vond het wel vermakelijk dat hij toen reizigers stonden te vernikkelen tijdens de gebruikelijke winterstoringen hij nog probeerde sympathie te kweken door te wijzen op hoeveel de gratis koffie wel niet kostte .
"Wat zijn je ervaringen met Fyra V250?" < hele lijst met op- en aanmerkingen, kritiekpunten >
"Wat vind je van de tarieven van Fyra Brussel?" < heel veel kritiek, amper reactie >
"Wat vinden jullie van het jump-on ticket?" < stap in de goede richting, verder herhaling van eerdere kritiek >
Er werd amper gereageerd, alles werd gestuurd via het onderzoeksbureau dat NSH had ingehuurd. De helft van de reacties vanuit "de Moderator" begon met "NS Hispeed vindt..." maar ondanks herhaaldelijke verzoeken vanuit de community heeft nooit iemand van NSH zich laten zien op dat forum.
Ik vond het wel vermakelijk dat hij toen reizigers stonden te vernikkelen tijdens de gebruikelijke winterstoringen hij nog probeerde sympathie te kweken door te wijzen op hoeveel de gratis koffie wel niet kostte .
Nou, wat zou dat eigenlijk "kosten"? duppie of 2 per beker? inclusief personeel en afschrijving pand?
Nou, wat zou dat eigenlijk "kosten"? duppie of 2 per beker? inclusief personeel en afschrijving pand?
Het is een aparte business unit dus dat koop je als NSR van ex-Servex voor ruim boven kostprijs in want dat is fiscaal aantrekkelijk. Dus ongetwijfeld aanzienlijk meer.
Alle treinen rijden op de winst die ze maken op de koffie
Dat zou beter zijn voor ze. Alle conducteurs eruit, alle loketten eruit, alle kaartautomaten eruit, OVChip eruit, gezeik over tarieven en abonnementen eruit. MAN dat zou een hoop geld opleveren.
Dat was best wel vermakelijk ja. Of dat hij op nationale tv verkondigde dat hij vond dat "reizigersorganisaties soms een beetje piepen" wat bij iedereen in het verkeerde keelgat schoot.
Bij een HST is het niet zo erg als er wat minder deuren zijn per kant. HSTs staan gemiddeld 3 minuten stil op een station waardoor reizigers genoeg tijd hebben om in- en uit te stappen samen met hun bagage. Vrijetijdsreizigers kunnen dat wel hebben, die hebben toch geen haast.
De V250 was juist bedoeld voor inzet op forenzentrajecten, de karige hoeveelheid deuren zou daar juist weer voor vertraging en frustratie zorgen. Een gewoon ontwerp met 2 brede deuren per bak zou veel beter zijn voor de doorstroming.
Het is een aparte business unit dus dat koop je als NSR van ex-Servex voor ruim boven kostprijs in want dat is fiscaal aantrekkelijk. Dus ongetwijfeld aanzienlijk meer.
Op dinsdag 20 mei 2014 23:25 schreef Dr_Flash het volgende: En dat NS via het Ierse NSFSC volledig legaal voor miljoenen aan belasting ontduikt is ook allemaal maar normaal natuurlijk.
Tuurlijk, het is een commerciëel bedrijf. Dan wel.
Op dinsdag 20 mei 2014 23:25 schreef Dr_Flash het volgende: En dat NS via het Ierse NSFSC volledig legaal voor miljoenen aan belasting ontduikt is ook allemaal maar normaal natuurlijk.
Dat is natuurlijk helemaal geen probleem aangezien dat als hogere dividend weer terugkomt. De belasting die NS in Ierland wél betaalt en zo weglekt, dat is het werkelijke probleem.
Op dinsdag 20 mei 2014 22:52 schreef Salatrel het volgende: Die euro toeslag voor de incidentele reiziger kun je wat van vinden maar persoonlijk heb ik er geen last van dus zal het mij een worst wezen.
Voor de rest is het moeilijk doen om het moeilijk doen
Het probleem is wel dat je de incidentele reiziger (die al dik betaalt in vergelijking met abonnementshouders) nog meer laat betalen. Op die manier wordt het steeds makkelijker om de auto te kiezen in plaats van de trein.
Ik vraag me af hoeveel losse kaartjes er eigenlijk verkocht worden per dag? Volgens mij kunnen er dat toch niet heel veel zijn?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het probleem is wel dat je de incidentele reiziger (die al dik betaalt in vergelijking met abonnementshouders) nog meer laat betalen. Op die manier wordt het steeds makkelijker om de auto te kiezen in plaats van de trein.
Ik vraag me af hoeveel losse kaartjes er eigenlijk verkocht worden per dag? Volgens mij kunnen er dat toch niet heel veel zijn?
NU NIET MEER NEE!!!
Nee maar zo gaat het gewoon wel. In Zwitserland heb je het Halbtax-abo, kost niet heel veel en je krijgt een jaar lang 50 % korting op ELKE treinreis, dus het is niet eens om de spits te ontlasten. Maar als toerist zonder zo'n ding, tsja, betaal je de hoofdprijs
Toeristen zijn er om leeg te melken. Die zijn er niet om "rekening mee te houden" of zo
Heel veel mensen reizen met de dagkaarten van Kruidvat/AH/Blokker, etc
Toeristen gaan het verschil waarschijnlijk niet eens merken. Die zien hoogstens dat het ritje van Schiphol naar Amsterdam ¤ 1,60 duurder is geworden ten opzichte van een jaar eerder en tikken het vrolijk af. Als hun bankpas/creditcard tenminste wordt geaccepteerd.
Als je de schade wilt berekenen dan moet je niet naar de kostprijs kijken maar naar wat het had kunnen opleveren als mensen gewoon betaald hadden
Waarbij je uiteraard niet de MPAA/RIAA strategie moet volgen dat elke kop koffie anders ook werkelijk een verkoop was geweest. Nou ja, niet als je eerlijk wil zijn tenminste .
Waarbij je uiteraard niet de MPAA/RIAA strategie moet volgen dat elke kop koffie anders ook werkelijk een verkoop was geweest. Nou ja, niet als je eerlijk wil zijn tenminste .
Uiteraard moet je er rekening houden dat sommige mensen wel een gratis maar geen betaald kopje willen drinken.
Op dinsdag 20 mei 2014 23:38 schreef James1988 het volgende: Toeristen gaan het verschil waarschijnlijk niet eens merken. Die zien hoogstens dat het ritje van Schiphol naar Amsterdam ¤ 1,60 duurder is geworden ten opzichte van een jaar eerder en tikken het vrolijk af. Als hun bankpas/creditcard tenminste wordt geaccepteerd.
Op de automaat op schiphol wel...oh wacht, daar moest men naartoe
Das ook verneukeratief, dus als toerist kom je wel op het NS Schiphol station weg met je YakiYaki Creditkaart, en dan wel je doodleuk je vlucht terug halen vanaf station -noem eens een zijstraat- en dan gaat het niet
Nee maar zo gaat het gewoon wel. In Zwitserland heb je het Halbtax-abo, kost niet heel veel en je krijgt een jaar lang 50 % korting op ELKE treinreis, dus het is niet eens om de spits te ontlasten. Maar als toerist zonder zo'n ding, tsja, betaal je de hoofdprijs
Toeristen zijn er om leeg te melken. Die zijn er niet om "rekening mee te houden" of zo
Ik doel meer op tante Truus en haar vriendin Beppie die in Tilburg wonen en eens een dagje naar Rotterdam willen. Die betalen samen nu ¤27,60 voor een treinkaartje, dat wordt ¤29,60. Een prijsverhoging van ruim 7%.
De auto van Truus (die ze heeft voor de boodschappen) rijdt 1:16, dus een heen en terug kost 10 liter = ¤17. Straks kunnen ze 5 uur in het centrum van Rotterdam parkeren (à ¤2,50 p.u.) en nog steeds goedkoper uit zijn dan met de trein. Dan klopt er toch ergens iets niet in de tarieven lijkt me...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik doel meer op tante Truus en haar vriendin Beppie die in Tilburg wonen en eens een dagje naar Rotterdam willen. Die betalen samen nu ¤27,60 voor een treinkaartje, dat wordt ¤29,60. Een prijsverhoging van ruim 7%.
De auto van Truus (die ze heeft voor de boodschappen) rijdt 1:16, dus een heen en terug kost 10 liter = ¤17. Nu kunnen ze 5 uur in het centrum van Rotterdam parkeren (à ¤2,50 p.u.) en nog steeds goedkoper uit zijn dan met de trein. Dan klopt er toch ergens iets niet in de tarieven lijkt me...
Ja, het is België. Als machinisten in België voorbij een rood sein willen rijden moeten ze nog steeds een overschrijdingsformulier invullen en in het bakje naast het sein dat ze voorbij willen rijden stoppen. Dat bakje wordt periodiek leeggehaald door iemand van Infrabel...
De auto van Truus (die ze heeft voor de boodschappen) rijdt 1:16, dus een heen en terug kost 10 liter = ¤17. Nu kunnen ze 5 uur in het centrum van Rotterdam parkeren (à ¤2,50 p.u.) en nog steeds goedkoper uit zijn dan met de trein. Dan klopt er toch ergens iets niet in de tarieven lijkt me...
ja, misschien. Maar daar zitten genoeg haken en ogen aan. Om te beginnen veegt NS gewoon zijn reet met tante truus die eens per jaar misschien een klant durft te zijn. En voorts loopt tante truus tijdens haar autorit een 200 maal grotere kans om het leven te laten dan wanneer ze met de trein gegaan was. Helemaal op de terugweg van de huishoudbeurs met al die proseccootjes.
Op dinsdag 20 mei 2014 23:55 schreef Yreal het volgende: tevens moeten truus en beppie lekker opbokken. Klinken als types die praten in de stiltecoupe...
nou inderdaad. Van die zangzaadlegkippen die over de middenlijn van de armsteun komen
Op dinsdag 20 mei 2014 23:55 schreef James1988 het volgende: Een papiertje waarop informatie staat over wat de machinist aan de haak heeft. Hoeveelheid rijtuigen, gewicht, remvermogen, zulke dingen.
"Ja agent, ik reed wel door rood, maar het was maar een Austin Metro uit 1989 dus nu hoef ik minder boete te betalen toch? Toch??"
Truus en Beppie zullen vermoedelijk meer gebruik gaan maken van acties zoals die van Kruidvat en Blokker.
wat is dit voor kutvideo. Dat gebeurt zo'n beetje 200 keer per jaar in Nederland alleen. Als we daarnaar moeten kijken wil ik op zijn minst live de actie zelf in beeld,.
Beëindigen Eén van die klantonvriendelijke procedures is het verlengen of beëindigen van een treinabonnement. Alleen bellen of een brief is niet voldoende. Een reiziger moet ook naar de NS kaartautomaat om vervolgens de beëindig te voltooien. Als de ov-chipkaart defect is - waar veel klachten over binnen komen - of als de klant in het buitenland woont, kan dat problematisch zijn. Dan heeft de reiziger een probleem. Voor individuele klachten kan het OV-loket bemiddelen, maar er is geen structurele oplossing.
Dus dat betekend in principe dat ik niet mn dalvoordeel kan beëindigen
Volgens mij zijn dat soort dingen tamelijk onbekend. Had er zelf tot een maand geleden ook nog niet van gehoord. En is ie ook verkrijgbaar op het station zelf?
Volgens mij zijn dat soort dingen tamelijk onbekend. Had er zelf tot een maand geleden ook nog niet van gehoord. En is ie ook verkrijgbaar op het station zelf?
Bovendien was het ook tijdelijk toch?
alleen online verkrijgbaar en tijdelijk ja tot 31 augustus als ik het goed heb
Overigens ontvangt het OV-loket niet alleen klachten voor NS. Ook voor andere vervoerders, bijvoorbeeld voor Arriva krijgt het loket klachten. In het streekvervoer gaan de klachten vooral over trajecten die door twee OV-bedrijven gezamenlijk gereden worden. Het kan zijn dat het OV-abonnement dat de reiziger bij de ene vervoerder heeft gekocht door de andere vervoerder niet wordt geaccepteerd. Dan wordt er (hoewel er betaald is voor het abonnement) saldo afgeschreven. “De enige oplossing is vaak te wachten op een bus van de vervoerder waar je het abonnement hebt gekocht en die dit wel accepteert.”
Er is dus één buslijn die door twee bedrijven wordt geëxploiteerd. Ten eerste: waarom is dat? Als er sprake is van gedeelde verantwoordelijkheid (bijvoorbeeld een streekbuslijn die ook een deel als stadsbus rijdt) dient de hele verantwoordelijkheid van die lijn in mijn ogen bij de betrokken provincie te komen liggen. Die dient te stellen welke vervoerbewijzen geldig zijn op die lijn, ongeacht de exploitant.
Of je dan in een bus van Veolia, Arriva of Piet-met-z'n-TukTuk stapt maakt niet uit, je hebt een geldig reisrecht voor het traject.
Er is dus één buslijn die door twee bedrijven wordt geëxploiteerd. Ten eerste: waarom is dat? Als er sprake is van gedeelde verantwoordelijkheid (bijvoorbeeld een streekbuslijn die ook een deel als stadsbus rijdt) dient de hele verantwoordelijkheid van die lijn in mijn ogen bij de betrokken provincie te komen liggen. Die dient te stellen welke vervoerbewijzen geldig zijn op die lijn, ongeacht de exploitant.
Of je dan in een bus van Veolia, Arriva of Piet-met-z'n-TukTuk stapt maakt niet uit, je hebt een geldig reisrecht voor het traject.
Dit gaat toch om lijnen die door twee vervoers regios of provincies gaan.
Volgens mij gaat het om lijnen waar twee vervoerders rijden, bijvoorbeeld op buslijn 45 tussen Leiden en Den Haag. Die wordt gereden door zowel Veolia als Arriva.
Wat dat betreft gaat het in Twente en de Achterhoek makkelijker: de concessiegrens ligt in Haaksbergen, maar Arriva rijdt gewoon door tot Enschede. En vanuit Enschede wordt er door Syntus doorgereden naar Borculo.
Volgens mij gaat het om lijnen waar twee vervoerders rijden, bijvoorbeeld op buslijn 45 tussen Leiden en Den Haag. Die wordt gereden door zowel Veolia als Arriva.
De auto van Truus (die ze heeft voor de boodschappen) rijdt 1:16, dus een heen en terug kost 10 liter = ¤17. Straks kunnen ze 5 uur in het centrum van Rotterdam parkeren (à ¤2,50 p.u.) en nog steeds goedkoper uit zijn dan met de trein. Dan klopt er toch ergens iets niet in de tarieven lijkt me...
Sinds wanneer kost een auto alleen benzine? Doe eens de aanschafprijs, afschrijving, wegenbelasting, onderhoud enz. enz. meerekenen. De gemiddelde auto op de Nederlandse weg kost > ¤0,30 per kilometer als je echt een inclusieve berekening maakt.
Op woensdag 21 mei 2014 06:52 schreef b2py het volgende: Ik denk dat jullie allemaal 5 jaar minder oud worden door al die hoge bloeddruk van gisteravond
he verdorie zeg. Ik denk, okee, woensdag, steentjestrein voorlangs, dus ik kan wel ff 5 minuten langer uitslapen. Kom ik op het perron, wat denk je? Trein net weg! Waar is de steentjestrein als je hem nodig hebt?!
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
he verdorie zeg. Ik denk, okee, woensdag, steentjestrein voorlangs, dus ik kan wel ff 5 minuten langer uitslapen. Kom ik op het perron, wat denk je? Trein net weg! Waar is de steentjestrein als je hem nodig hebt?!
Inderdaad, want het abonnement moet ook van je kaart worden verwijderd.
Wat is dat nou weer voor Tieverituszooi, ik heb na een hoop toestanden eindelijk dalvoordeel,, officieel sinds 19 April 2014 maar op het moment van schrijven nog steeds niet officieel op mn kaart, maar ik betaal er wel voor! (Heb wel een weekendje met tijdelijk reisrecht kunnen reizen maargoed)
En nu is het de omgekeerde wereld, dat abbonement loopt door totdat ik een keer in Nederland kom om het een keer te laten verwijderen Wat is dit voor Paupershit
Op woensdag 21 mei 2014 08:52 schreef Dr_Flash het volgende: joh boeiend, stuur die kaart op naar iemand in NL die het voor je kan doen of zo.
Oh, ja zoiets zal het wel worden dan, maar je bent het toch met me eens dat dit gewoon totaal ruk is weer van dat chipkaartsysteem, dat ik notabene een stukje software op een chip moet deleten om dus het abonnement op te zeggen, je kan het toch ook op afstand regelen dat dat bij de eerste de beste beep, automatisch verwijderd word? Zoals de Fyratoeslag, zoals de samenreiskorting...Of ben ik nou gek
Q-buzz en Connexxion, in Utrecht hebben we al een aantal jaar een Utrecht Bereikbaar Pas daar kon je alle Connexxion-bussen mee in (stad en streek).
plaatje:
Waardeloze kwaliteit overigens foto plakt aan het plastic-hoesje wat erom zit/zat en de foto is los van de plastickaart.
Sinds 8 december rijdt Q-buzz in de provincie rond die hebben die de pas overgenomen hebben, maar Connexxion niet meer. Vanwege schoonmoeder in Zeist hebben we een praktijkvoorbeeld, bus 50 van Connexxion (Utrecht-Wageningen) die is van Connexxion en is de pas niet geldig ,andere lijnen (die minder snel in Zeist zijn/station zijn), lijn 53, 74 en de nieuwe 51 daar mag je wel met je pas in Gelukkig zijn de bussen wel goed te onderscheiden van elkaar (van buiten).
[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 21-05-2014 10:03:12 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Oh, ja zoiets zal het wel worden dan, maar je bent het toch met me eens dat dit gewoon totaal ruk is weer van dat chipkaartsysteem, dat ik notabene een stukje software op een chip moet deleten om dus het abonnement op te zeggen, je kan het toch ook op afstand regelen dat dat bij de eerste de beste beep, automatisch verwijderd word? Zoals de Fyratoeslag, zoals de samenreiskorting...Of ben ik nou gek
In Nederland moet je dingen altijd "afhalen" bij een automaat, het enige wat automatisch voor je wordt klaargezet bij check-in is een blokkade van je chipkaart.
Bij de Oyster Card kan het wel: je regelt iets online (zoals saldo of een travelcard) en je geeft aan op welk metro-/Overground-station je het wilt afhalen. Vervolgens wordt het voor je klaargezet en kun je het afhalen wanneer je de eerstvolgende keer op dat station incheckt.
Het de reiziger makkelijker maken Zo werkt dat niet in Nederland
Waardeloze kwaliteit overigens foto plakt aan het plastic-hoesje wat erom zit/zat en de foto is los van de plastickaart.
Sinds 8 december rijdt Q-buzz in de provincie rond die hebben die de pas overgenomen hebben, maar Connexxion niet meer. Vanwege schoonmoeder in Zeist hebben we een praktijkvoorbeeld, bus 50 van Connexxion (Utrecht-Wageningen) die is van Connexxion en is de pas niet geldig ,andere lijnen (die minder snel in Zeist zijn/station zijn), lijn 53, 74 en de nieuwe 51 daar mag je wel met je pas in Gelukkig zijn de bussen wel goed te onderscheiden van elkaar (van buiten).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Sinds wanneer kost een auto alleen benzine? Doe eens de aanschafprijs, afschrijving, wegenbelasting, onderhoud enz. enz. meerekenen. De gemiddelde auto op de Nederlandse weg kost > ¤0,30 per kilometer als je echt een inclusieve berekening maakt.
Zoals ik dus zei: Truus heeft het autootje toch al voor de boodschappen. En ze kijkt niet verder dan de benzinekosten, ze vindt het al heel knap van zichzelf dat ze dat heeft uitgerekend
Wat is dat nou weer voor Tieverituszooi, ik heb na een hoop toestanden eindelijk dalvoordeel,, officieel sinds 19 April 2014 maar op het moment van schrijven nog steeds niet officieel op mn kaart, maar ik betaal er wel voor! (Heb wel een weekendje met tijdelijk reisrecht kunnen reizen maargoed)
En nu is het de omgekeerde wereld, dat abbonement loopt door totdat ik een keer in Nederland kom om het een keer te laten verwijderen Wat is dit voor Paupershit
Logisch anders kun je get abbo opzeggen, maar wel blijven reizen met het product
Zoals ik dus zei: Truus heeft het autootje toch al voor de boodschappen. En ze kijkt niet verder dan de benzinekosten, ze vindt het al heel knap van zichzelf dat ze dat heeft uitgerekend
ik betaal ook niet meer als ik bij jou instap. Bus rijdt toch al
Op woensdag 21 mei 2014 11:23 schreef Peterselieman het volgende: Wil je met de Thalys naar Brussel, boek dan je ritje naar Parijs, want dat blijkt vaak goedkoper te zijn
(En gelijk ook met een opmerking dat het allemaal de schuld is van de splitsing tussen sncf en rff. Alsof een fout als dit was voorkomen als het geen losse bedrijven maar losse afdelingen binnen hetzelfde bedrijf waren geweest.)
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2014 12:34:43 ]
Op woensdag 21 mei 2014 12:59 schreef Darkwing_Duck het volgende: Zouden ze nu alle perrons gaan moeten aanpassen? Voor sommige haltes kan je dat financieel niet verantwoorden.
Die zullen dan gesloten worden he. Het leeuwedeel van de 1200
Gokje: De nieuwe treinen zijn gebaseerd op de norm voor perrons, en veel oude perrons voldoen nog niet aan de norm?
Als de oude treinen voldoen aan de oude breedte dan hebben ze toch een probleem bij perrons die voldoen aan de nieuwe norm? Je heb daar dan een groot gat tussen de trein en perron.
Als de oude treinen voldoen aan de oude breedte dan hebben ze toch een probleem bij perrons die voldoen aan de nieuwe norm? Je heb daar dan een groot gat tussen de trein en perron.
Alsof er ook maar één Fransoos is die zich daar druk over maakt.
Weißeritztalbahn wordt weer compleet opgebouwd, wat tijdens de overstromingen van 2002 is vernield. Gisteren zijn de laatste miljoenen door de deelstaat Sachsen beschikbaar gesteld en is er begonnen aan het laatste stuk naar Kurort Kipsdorf.
Zo papieren wegwerpchip, hoe gaat dat werken? Ik neem aan dat daar een reisproduct opstaat, die aangeeft tussen welke stations je reist? En stel je stapt onderweg uit dan kun je dus geen poortje openen?
Op woensdag 21 mei 2014 15:22 schreef icloud het volgende: Zo papieren wegwerpchip, hoe gaat dat werken? Ik neem aan dat daar een reisproduct opstaat, die aangeeft tussen welke stations je reist? En stel je stapt onderweg uit dan kun je dus geen poortje openen?
gaat dat zo een niet te verscheuren kaartje worden zoals ze bij de ret verkocht worden?
Er is dus één buslijn die door twee bedrijven wordt geëxploiteerd.
Wel meer lijnen. Lijndienst Heerlen - Aken, rijdt de Duitse toko 1 omloop op en Veolia, de zomerbus Breskens - Knokke, eveneens Veolia en één omloop De Lijn. De omloop van De Lijn is de OV-chipkaart geldig, er is een mobiel apparaat aanwezig in de bus. Die Heerlen - Aken is bij de Duitse bus de OV-chipkaart in Nederland wél geldig, maar je kan niet in- en uitchecken. Je moet bij de chauffeur gepast betalen, en aangeven welke haltes je mee wilt. De chauffeur kijkt vervolgens in een boekje, waar het tarief staat. Bij de Duitse bus betaal je altijd opstaptarief, en bij een overstap (in welke richting dan ook) betaal je dat dus altijd dubbel. Oh, en ik denk dat er nog wel een paar lijnen te noemen zijn.
De reiziger wordt dus opgezadeld met een probleem van de vervoerder(s).
gaat dat zo een niet te verscheuren kaartje worden zoals ze bij de ret verkocht worden?
Geen idee.
Nu ik jouw toch spreek op wiki lees ik dat Marne-la-Vallée bestaat uit 26 gemeentes in verschillende departementen, maar Marne-la-Vallée is toch een eigen gemeente en geen regio of vergis ik mij?
Nu ik jouw toch spreek op wiki lees ik dat Marne-la-Vallée bestaat uit 26 gemeentes in verschillende departementen, maar Marne-la-Vallée is toch een eigen gemeente en geen regio of vergis ik mij?
Nee, Marne la Vallee is een gebied pak m beet 20 jaar geleden als groeikern. Zie het als bv het rijnmondgebied. Maar dan inderdaad in 2 provincies....
NMBS 423 + 389 by Durk Houtsma., on Flickr Nadat we dit setje in Dinant zagen passeren richting het station, om even later retour te keren naar Brussel als IC, was voor ons de keus snel gemaakt: Deze moest nog op de foto, en werd rechtsomkeert naar de stek teruggereden.
Een fraai koppel Breaks, die nog niet gemoderniseerd zijn, passeert de fotograaf tussen Dinant en Yvoir als IC naar Brussel.
NMBS 330 + 345 by Durk Houtsma., on Flickr Nadat de vorige 2 Breaks geklikt waren als IC naar Brussel, werd koers gezet richting spoorlijn 162, maar terwijl wij vertrokken zag ik nog even op Railtime, en zou de volgende Intercity uit Brussel binnen een kwartier arriveren in Dinant, dus werd even een andere stek in Dinant opgezocht. Ook hier hadden wij puur mazzel, want de intercity bestond uit 2 schone Breaks, de 330 en 345, en na enkele ogenblikken zal het station binnengereden worden.
NMBS 1358 + EC 97 by Durk Houtsma., on Flickr De EuroCity's tussen Brussel en Basel worden sinds dit jaar met NMBS-rijtuigen gereden, in plaats van de SBB-rijtuigen. De trein rijdt ook niet meer door naar Zürich. Helaas trok de bewolking hier erg op, en vlak voor passage was de welbekende fotowolk weer tevoorschijn gekomen ...
Ja, daar ligt Dinant wel Ik had daar (die eerste foto) de Venice Simplon Oriënt Expres ook, zoals hier al eerder getoond was. Moet er in de zomer maar eens heen terug, prachtige omgeving, zo langs de Maas ...
Op woensdag 21 mei 2014 17:21 schreef greavy het volgende: [ link | afbeelding ] NMBS 423 + 389 by Durk Houtsma., on Flickr Nadat we dit setje in Dinant zagen passeren richting het station, om even later retour te keren naar Brussel als IC, was voor ons de keus snel gemaakt: Deze moest nog op de foto, en werd rechtsomkeert naar de stek teruggereden.
Een fraai koppel Breaks, die nog niet gemoderniseerd zijn, passeert de fotograaf tussen Dinant en Yvoir als IC naar Brussel.
[ link | afbeelding ]NMBS 330 + 345 by Durk Houtsma., on Flickr Nadat de vorige 2 Breaks geklikt waren als IC naar Brussel, werd koers gezet richting spoorlijn 162, maar terwijl wij vertrokken zag ik nog even op Railtime, en zou de volgende Intercity uit Brussel binnen een kwartier arriveren in Dinant, dus werd even een andere stek in Dinant opgezocht. Ook hier hadden wij puur mazzel, want de intercity bestond uit 2 schone Breaks, de 330 en 345, en na enkele ogenblikken zal het station binnengereden worden.
[ link | afbeelding ]NMBS 1358 + EC 97 by Durk Houtsma., on Flickr De EuroCity's tussen Brussel en Basel worden sinds dit jaar met NMBS-rijtuigen gereden, in plaats van de SBB-rijtuigen. De trein rijdt ook niet meer door naar Zürich. Helaas trok de bewolking hier erg op, en vlak voor passage was de welbekende fotowolk weer tevoorschijn gekomen ...
Op woensdag 21 mei 2014 17:45 schreef Bitlord het volgende: Leuk. Een spoordeeldagje uit gewonnen met een tweet naar NS met de vraag of er een limited edition chipkaart van 175 jaar spoorwegen komt.
NS-station in Diemen bestaat 40 jaar Het NS-station in Diemen Centrum bestaat veertig jaar. Op 24 mei 1974 werd het station geopend. Het was een belangrijk moment voor Diemen. De bereikbaarheid van de gemeente werd enorm verbeterd en inwoners van Diemen konden vanaf dat moment snel naar Amsterdam en het Gooi reizen.
Inwoners van Diemen zijn aan een fijnmazig net van openbaar vervoer gewend. Maar nog maar veertig jaar geleden was de situatie heel anders. De spoorwegverbinding tussen Amsterdam, Weesp en het Gooi lag er al heel lang en de treinen reden met grote snelheid door Diemen. De treinen stopten hier echter niet omdat er geen station in de gemeente was. Inwoners die naar Amsterdam wilden, maakten gebruik van de fiets of auto of liepen naar het beginpunt van lijn 9, dat toen nog bij het stadion van Ajax in de Watergraafsmeer lag.
[..]
De Nederlandse Spoorwegen en de gemeente voeren regelmatig overleg over de veiligheid van de spoorwegovergang. Dit heeft tot diverse aanpassingen geleid, zoals het plaatsen van een ander type spoorbomen. Vorig jaar werd de spoorwegovergang grondig aangepast. Het derde spoor, dat alleen nog maar werd gebruikt door treinen met bestemming rangeeremplacement in de Watergraafsmeer, werd afgesloten en zal op termijn helemaal verdwijnen. Daarna was het mogelijk om de spoorbomen aan de kant van de wijk Buitenlust diverse meters te verplaatsen. Het gevolg is dat er nu een smallere overweg is. Deze week is begonnen met het verwijderen van de rails van 'spoor 3' op de overgang.
De gemeente wil een spoortunnel en heeft vorig jaar een aanvraag ingediend voor opname in het Landelijk Verbeterprogamma Overwegen van het ministerie van Infrastructuur en Milieu. In maart is bekend geworden dat deze aanvraag voldoet aan de voorwaarden. Dat betekent dat het ministerie bereid is 50 procent van de kosten te betalen. "In combinatie met gelden uit de spoorverbetering Amsterdam-Almere en een bijdrage van de Stadsregio Amsterdam is er nu voldoende geld beschikbaar", aldus verantwoordelijk wethouder Lex Scholten.
De spoortunnel gaat tussen de 25 en 30 miljoen euro kosten en kan in de periode 2016-2017 worden gebouwd. Wethouder Scholten houdt er rekening mee dat de gemeente nog enkele miljoenen moet bijbetalen. "In de komende meerjarenbegroting zullen we die gelden gaan reserveren. Dat zal wel wat moeite kosten, maar deze kans kunnen we niet laten glippen."
Hee maar ff he, er staan al maanden zo niet jaren vele honderden zo niet duizenden betonnen profielen langs het spoor (okee een stukje er vanaf) ten oosten van Barneveld. Weet iemand misschien wat daar ooit de bedoeling mee is?
Op woensdag 21 mei 2014 19:55 schreef Dr_Flash het volgende: Hee maar ff he, er staan al maanden zo niet jaren vele honderden zo niet duizenden betonnen profielen langs het spoor (okee een stukje er vanaf) ten oosten van Barneveld. Weet iemand misschien wat daar ooit de bedoeling mee is?
Geen idee zijn standaardprofielen, niks bijzonders,keerwanden om preciezer te zijn.
Op woensdag 21 mei 2014 19:55 schreef Dr_Flash het volgende: Hee maar ff he, er staan al maanden zo niet jaren vele honderden zo niet duizenden betonnen profielen langs het spoor (okee een stukje er vanaf) ten oosten van Barneveld. Weet iemand misschien wat daar ooit de bedoeling mee is?
NS beweert op Twitter dat ze echt wel ¤ 1 aan kosten hebben voor productie en distributie van die eenmalige chipkaarten, en dat ze er dus geen winst op maken.
Op woensdag 21 mei 2014 21:57 schreef b2py het volgende: Wat denk je dat het verplaatsen van die kaarten per koerier van Amersfoort (TLS) naar Utrecht (NS) kost?
Dat gaat per 100.000 stuks tegelijk.
Als zo'n kaart 20 cent kost om te produceren (wat al veel is) zou dat betekenen dat transport 80 cent per kaart is, ofwel 80.000 euro aan transportkosten? Zijn die dingen van goud gemaakt?
Als zo'n kaart 20 cent kost om te produceren (wat al veel is) zou dat betekenen dat transport 80 cent per kaart is, ofwel 80.000 euro aan transportkosten? Zijn die dingen van goud gemaakt?
Alsof er 100k chipkaarten per week worden uitgegeven..
Op woensdag 21 mei 2014 21:57 schreef b2py het volgende: Wat denk je dat het verplaatsen van die kaarten per koerier van Amersfoort (TLS) naar Utrecht (NS) kost?
Paar tientjes.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Alsof er 100k chipkaarten per week worden uitgegeven..
We hebben het nu alleen over papieren kaartjes he.
Stel dat er per keer 100.000 papieren kaartjes worden verscheept vanaf TLS-HQ naar een NS-standplaats, om vanuit die standplaats de kaartautomaten in de regio te bevoorraden. Wanneer de 100.000 kaarten op zijn gaat er een nieuwe lichting richting de standplaats.
Op dit moment is er al personeel dat die activiteiten uitvoert (bijvoorbeeld om de muntenbakjes te legen en de papierrollen bij te vullen), dat personeel blijft dat doen.
We hebben het nu alleen over papieren kaartjes he.
Stel dat er per keer 100.000 papieren kaartjes worden verscheept vanaf TLS-HQ naar een NS-standplaats, om vanuit die standplaats de kaartautomaten in de regio te bevoorraden. Wanneer de 100.000 kaarten op zijn gaat er een nieuwe lichting richting de standplaats.
Op dit moment is er al personeel dat die activiteiten uitvoert (bijvoorbeeld om de muntenbakjes te legen en de papierrollen bij te vullen), dat personeel blijft dat doen.
En zo kom je wel aan ¤1 per kaartje hoor, personeel dat het naar de automaat moet brengen is ook niet gratis..
En zo kom je wel aan ¤1 per kaartje hoor, personeel dat het naar de automaat moet brengen is ook niet gratis..
Dat personeel vervult die taak nu al, en blijft die taak ook vervullen. Er gaan nog steeds massa's klassieke papieren kaartjes geprint worden, onder andere voor alle internationale reizen.
Op woensdag 21 mei 2014 21:53 schreef James1988 het volgende: NS beweert op Twitter dat ze echt wel ¤ 1 aan kosten hebben voor productie en distributie van die eenmalige chipkaarten, en dat ze er dus geen winst op maken.
Als dat echt zo veel is, is het dieptriest.
Dat is gelul natuurlijk. NS kan op Twitter ook wel beweren dat de aarde plat is.
Dat personeel vervult die taak nu al, en blijft die taak ook vervullen. Er gaan nog steeds massa's klassieke papieren kaartjes geprint worden, onder andere voor alle internationale reizen.
Het lastige is dat er waarschijnlijk ergens achter gesloten deuren is afgesproken dat het niet voor banenverlies mag zorgen. NS gaat ervan uit dat er minder en minder mensen met papieren chippers gaan reizen en dus allemaal een anonieme of persoonlijke chipper aanschaffen. Dan worden de kosten per kaartje steeds hoger omdat er minder mensen gebruik van maken, de lui dus minder werk hoeven te doen maar de NS wel verplicht is om ze te handhaven..
Het lastige is dat er waarschijnlijk ergens achter gesloten deuren is afgesproken dat het niet voor banenverlies mag zorgen. NS gaat ervan uit dat er minder en minder mensen met papieren chippers gaan reizen en dus allemaal een anonieme of persoonlijke chipper aanschaffen. Dan worden de kosten per kaartje steeds hoger omdat er minder mensen gebruik van maken, de lui dus minder werk hoeven te doen maar de NS wel verplicht is om ze te handhaven..
Hoezo? In plaats van wekelijks X rollen papier te versjouwen versjouwen ze nu X/2 rollen papier en X/2 hoeveelheden aan wegwerpchipkaarten.
Bovendien, zoveel kost zo'n personeelslid nou ook weer niet. Als er op een station 4 automaten staan en in iedere automaat passen 200 wegwerpchipkaarten, en de man of vrouw heeft 10 minuten nodig per automaat, dan heeft in 40 minuten 800 chipkaarten verwerkt. De resterende 20 minuten in een uur zijn reistijd van/naar het volgende station.
Stel dat productie 20 cent kost en dat verscheping van TLS naar standplaats per kaart 20 cent kost. Dan blijft er nog 60 cent over aan kosten. 800 chipkaarten * 0,6 = 480 euro.
Het is onmogelijk dat zo iemand 480 euro per uur kost. Dat bestaat niet.
Serieus gaan proberen voor te rekenen dat een euro per kaart kontenaaierij is
Ga je ook voorrekenen dat een toilet in een sprinter 730.000 euro per stuk "kost"?
Niet alleen loopt NS aan alle kanten de boel te belazeren met werkelijk bizarre overschattingen van de kosten van van alles, het ergste vind ik nog dat ze serieus denken dat mensen dat geloven. Alsof iedereen in dit land te dom is om te kakken.
Op woensdag 21 mei 2014 22:15 schreef b2py het volgende: Op Amsterdam Centraal red je dat ja, succes in Friesland of Vlissingen.. En nee, dat wordt niet dermate vereffend..
Als je niet leest wat ik schrijf is het inderdaad makkelijk roepen.
Er verandert weinig tot niets aan de workload van de mensen die die automaten bijvullen, het enige wat er voor ze verandert is dat de inhoud van hun pakketjes verandert. In plaats van wekelijks* een nieuwe rol treinkaartjespapier op te moeten hangen moeten ze dit nu om de twee weken doen, de andere week moeten ze de cassette met wegwerpchipkaartjes bijvullen.
De OV-chipkaart kan al aardig wat jaren gebruikt worden in de trein, NS heeft inmiddels echt wel inzichtelijk hoeveel reizigers er nog papieren kaartjes kopen. Dit aantal zal in de toekomst afnemen (omdat kaartjes met korting niet meer uit de automaat kunnen worden gehaald), maar zal worden opgevangen door de verkoop van wegwerpkaartjes. Bovendien blijven er nog veel papieren vervoerbewijzen over, bijvoorbeeld een enkeltje Rotterdam - Antwerpen.
* Ik noem maar even iets, ik weet niet precies hoe vaak zo'n rol wordt bijgevuld
Enige wat ik er nog tegen kan inbrengen, NS legt momenteel meer bij aan het aanbieden van gratis papieren kaartjes dan gewenst waardoor ze nu het juiste moment vinden om die toeslag te handhaven.
Enige wat ik er nog tegen kan inbrengen, NS legt momenteel meer bij aan het aanbieden van gratis papieren kaartjes dan gewenst waardoor ze nu het juiste moment vinden om die toeslag te handhaven.
Dat de totale vraag naar papieren vervoerbewijzen de afgelopen jaren is afgenomen zal ik niet betwisten, ik trek misschien nog 1x per kwartaal een papieren ticket uit de automaat (overgang 2-1). Als gevolg daarvan is NS ook overgegaan op dingen als het weghalen van kaartautomaten.
Het faciliteren van het aanschaffen van producten (bij NS: vervoerbewijzen) hoort toch gewoon bij de core business van een bedrijf? Of zou jij het accepteren als een ander bedrijf, zoals bijvoorbeeld een supermarkt, je ineens een euro extra aanrekent als je contant wilt betalen "omdat de verwerkingskosten van cash hoger zijn dan bij elektronisch betalen"?
Ik weet dat sommige kleine winkels je 25 cent vragen voor kleine pinbetalingen, en dat vind ik bezopen.
Nouja weetje, ik denk niet dat NS voor de lol die euro er bovenop ploft. Ergens zullen kosten gemaakt worden die weer teruggehaald moeten worden, en die kosten zien we hier vermoed ik ook over het hoofd.
NS is een grote boze partij volgens de meesten hier, maar ik ga er niet van uit dat moedwillig zonder reden de prijs ineens omhoog gaat omdat er niet genoeg winst gemaakt wordt. Dat zou NS zelfs niet flikken..
Op woensdag 21 mei 2014 22:47 schreef Bitlord het volgende: Een automaat kost nu ook duizenden euros per jaar terwijl er genoeg automaten zijn die nog maar twintig keer keer per dag ofzo gebruikt worden.
Nouja weetje, ik denk niet dat NS voor de lol die euro er bovenop ploft. Ergens zullen kosten gemaakt worden die weer teruggehaald moeten worden, en die kosten zien we hier vermoed ik ook over het hoofd.
Dat valt mee. Bovendien, zoals ik al aanhaalde, het faciliteren van de aanschaf van producten door klanten is onderdeel van de core business van ieder bedrijf. Het is nou niet alsof NS maar nét winst maakt (i.t.t. GVB) en daarom ieder dubbeltje 2x om moet te draaien.
quote:
NS is een grote boze partij volgens de meesten hier, maar ik ga er niet van uit dat moedwillig zonder reden de prijs ineens omhoog gaat omdat er niet genoeg winst gemaakt wordt. Dat zou NS zelfs niet flikken..
Dat die euro er bovenop gaat om mensen te ontmoedigen om nog papieren kaartjes te kopen kan ik me voorstellen, maar zeg dat dan gewoon. In Londen betaal je ook de hoofdprijs als je niet met Oyster reist, maar daar zegt men tenminste eerlijk dat men wilt dat iedereen met Oyster reist.
En dat kun je alleen maken als je het kopen van losse vervoerbewijzen minder aantrekkelijk maakt, omdat mensen die met de OV-chipkaart reizen veel minder vaak langs de kaartautomaat hoeven gaan.. Het is vrij evident dat men wil stimuleren te reizen met de OV-chipkaart. Dit wordt ook expliciet zo gecommuniceerd, dus dat wordt niet verborgen.
Ho!
Het papieren kaartjessysteem is natuurlijk stukken goedkoper dan dat peperdure chipkaartsysteem.
En dat kun je alleen maken als je het kopen van losse vervoerbewijzen minder aantrekkelijk maakt, omdat mensen die met de OV-chipkaart reizen veel minder vaak langs de kaartautomaat hoeven gaan..
Als er iedere keer een rij van 10 minuten staat voor de enige nog overgebleven kaartautomaat ontmoedigt dat reizigers vanzelf wel. Of ze stappen alsnog over op de OV-chipkaart, of je bent ze helemaal kwijt.
Met dat laatste heb je ook meteen weer iets gedaan aan het zitplaatsenprobleem.
quote:
Het is vrij evident dat men wil stimuleren te reizen met de OV-chipkaart. Dit wordt ook expliciet zo gecommuniceerd, dus dat wordt niet verborgen.
NS beweert dat die toeslag van een euro nodig is om de kosten van de wegwerpchipkaart te dekken, en beweert er geen winst op te maken. Dat is gewoon aantoonbare onzin.
Dat men reizigers wilt "verleiden" ( ) om met de OV-chipkaart te reizen is duidelijk, maar het is ook duidelijk dat een deel van de reizigers er niet op zit te wachten.
Overigens: het onderhoud van die machines is uitbesteed aan de leverancier, ik geloof dat dat Thales is die de papierrollen e.d. bijvult. Als er minder automaten over zijn past NS het contract met Thales gewoon aan, het is aan dat bedrijf om dan weer iets anders te doen met de medewerkers die dan niks meer te doen hebben. Die gaan dan weer andere dingen doen (of hun contract wordt niet verlengd).
Ja eh, de prijs van een product dekt toch in principe gewoon alle kosten af? Of krijgen we straks ook een brandstoftoeslag, btw-toeslag, infraheffingstoeslag, arbeidsloontoeslag, materieelafschrijvingstoeslag en overheadskostentoeslag bovenop de treinkaartjes?
De rechtvaardiging van de toeslag lijkt me meer erin te zitten dat je mensen wil aanmoedigen tot iets anders.
Edit: O, dat is allemaal al gezegd. Sorry
[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2014 23:03:07 ]
Maar ik zag in Amsterdam wel enkele kantoormensen de prullenbakken opruimen.. Daar blijft het nog redelijk schoon. Een schril contrast tegenover GVB-metrostations.. Echt smerige rotzooi is dat daar... Er lopen daar gewoon medewerkers rond die gewoon geen zak uitvoeren. Dan denk ik, geef ze toch gewoon een vuilniszak en laat het ze opruimen. Het stinkt gewoon daar, het is dat ik er slechts 2 minuten hoef te zijn. Zij moeten er 8 uur in staan...
De grootste kosten zitten natuurlijk in de ontwikkeling en aankoop van de nieuwe automaten.
Onderhoud aan machine en software is ook verre van gratis..
Je hebt echt geen idee van hoe automatisering werkt en onthoud je dan ook van dit soort commentaar tot je hebt gevraagd hoe het dan wel werkt en hoe het kostenplaatje in elkaar zit.