ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Ik weet niet wat ik ervan moet denken.. Een mengeling tussen het huilen staat me nader dan lachen maar anderzijds moet ik er toch van proesten.. Eigenlijk gewoon een Wanprestatie
Met al het geklooi rond de 'ingelaste werkzaamheden' en 'wissel- en seinstoring' en het algehele falen van de NS, wat zijn jullie voorstellen voor het bedrijf? (en prorail?) Zou het helpen om weer wat managers te ontslaan? Boetes van I&M, 'strenger toezicht' van I&M? Allerlei adviseurs in dienst nemen?
Op dinsdag 20 mei 2014 21:38 schreef James1988 het volgende: Oeps, de nieuwe TER-treinen die SNCF heeft besteld (bijna 350 voertuigen) en die de komende jaren moeten instromen zijn net iets te breed voor ruim 1200 perrons. Zo schrijft Le Parisien.
De laatste keer dat ik in Parijs was heb ik zo'n Paris Visite-ding aangeschaft. Vond het erg duur, maar ik wist niet beter.
Ja dat is de Mobilis. Voor 1 dagen is die het goedkoopst, voor de 2 dagen hangt het er vanaf hoeveel zones je hebt, en vanaf 3 dagen is paris visite het goedkoopst...
Het enige wat je met een Mobilis Theoretisch niet mag is naar de luchthavens Orly en CDG reizen, iets wat in de buslijnen die er naartoe gaan lastig te controleren is (Dus een station ervoor uitstappen en de Bus nemen naar het luchthaven platform is gewoon niet te controleren) en verder staat op CDG luchthaven op beide station een poortje "open" om eruit te komen (DWZ hij is dicht maar gaat als een soort automatische deur open als je er kort bij bent)
Op dinsdag 20 mei 2014 21:48 schreef boriq het volgende: Met al het geklooi rond de 'ingelaste werkzaamheden' en 'wissel- en seinstoring' en het algehele falen van de NS, wat zijn jullie voorstellen voor het bedrijf? (en prorail?) Zou het helpen om weer wat managers te ontslaan? Boetes van I&M, 'strenger toezicht' van I&M? Allerlei adviseurs in dienst nemen?
Als er geen druk gelegd wordt van de concessieverlener, dan is alles zinloos. Het huidige kabinet is het laatste in een lange reeks wat niet lastig gevallen wil worden met OV zolang het dividend maar binnenkomt en dat zie je zeker de laatste jaren terug aan wat Duvel observeert als "klanthaat".
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Op dinsdag 20 mei 2014 21:48 schreef boriq het volgende: Met al het geklooi rond de 'ingelaste werkzaamheden' en 'wissel- en seinstoring' en het algehele falen van de NS, wat zijn jullie voorstellen voor het bedrijf? (en prorail?) Zou het helpen om weer wat managers te ontslaan? Boetes van I&M, 'strenger toezicht' van I&M? Allerlei adviseurs in dienst nemen?
Allereerst hom of kuit over de wijze van aansturing van NS en ProRail. Zie hier:
Op dinsdag 20 mei 2014 21:38 schreef James1988 het volgende: Oeps, de nieuwe TER-treinen die SNCF heeft besteld (bijna 350 voertuigen) en die de komende jaren moeten instromen zijn net iets te breed voor ruim 1200 perrons. Zo schrijft Le Parisien.
Dit doet me denken aan een verhaal dichter bij huis.... De Rotterdamse Citadis, en de halve stad die open moest omdat de rails verlegd moest worden...wat was dat ook alweer?
Dit doet me denken aan een verhaal dichter bij huis.... De Rotterdamse Citadis, en de halve stad die open moest omdat de rails verlegd moest worden...wat was dat ook alweer?
Dat klopt, en dat geintje in men in Den Haag aan het herhalen. Op alle routes waar de nieuwe Avenio-trams gaan rijden moeten er flinke aanpassingen worden gedaan omdat de trams anders niet passen. Op sommige plekken leidt dit tot protesten, bijvoorbeeld omdat er parkeerplaatsen moeten worden opgeofferd om de trambaan te verbreden.
Dat klopt, en dat geintje in men in Den Haag aan het herhalen. Op alle routes waar de nieuwe Avenio-trams gaan rijden moeten er flinke aanpassingen worden gedaan omdat de trams anders niet passen. Op sommige plekken leidt dit tot protesten, bijvoorbeeld omdat er parkeerplaatsen moeten worden opgeofferd om de trambaan te verbreden.
[..]
Zijn er van die Citadis in Rotterdam nog ergens nieuwsartikelen te vinden? En zo ja was het in beide steden ee foutje of gepland, in Rotterdam geloof ik een foutje...
Op dinsdag 20 mei 2014 22:07 schreef Ireyon het volgende: Op de wiki van de Rotterdamse Citadis staat dat het lange tijd de langste trams waren. Wat is het nu dan? Die M5's in Amsterdam?
Op dinsdag 20 mei 2014 22:07 schreef Ireyon het volgende: Op de wiki van de Rotterdamse Citadis staat dat het lange tijd de langste trams waren. Wat is het nu dan? Die M5's in Amsterdam?
De Avenio's van HTM zijn/worden 35 meter lang, de RegioCitadissen die op de RandstadRail rondtuffen zijn zelfs bijna 37 meter lang.
Op dinsdag 20 mei 2014 22:07 schreef Ireyon het volgende: Op de wiki van de Rotterdamse Citadis staat dat het lange tijd de langste trams waren. Wat is het nu dan? Die M5's in Amsterdam?
In Budapest rijden de langste trems ter wereld. Ook Combino's trouwens.
Op dinsdag 20 mei 2014 22:11 schreef Darkwing_Duck het volgende: De [ afbeelding ]vraag is natuurlijk, hoe zijn ze er achter gekomen dat ze te breed zijn, Hebben ze het allemaal nog eens opgemeten, of zijn ze er zo achtergekomen
Dat klopt, en dat geintje in men in Den Haag aan het herhalen. Op alle routes waar de nieuwe Avenio-trams gaan rijden moeten er flinke aanpassingen worden gedaan omdat de trams anders niet passen. Op sommige plekken leidt dit tot protesten, bijvoorbeeld omdat er parkeerplaatsen moeten worden opgeofferd om de trambaan te verbreden.
[..]
En de buurt rond de koninginnegracht die zelf 50.000+ euro in onderzoek heeft gestoken dat de kastanjebomen niet weg zouden mogen om de rails iets te verleggen...
quote:
Op dinsdag 20 mei 2014 22:11 schreef Darkwing_Duck het volgende: De [ afbeelding ]vraag is natuurlijk, hoe zijn ze er achter gekomen dat ze te breed zijn, Hebben ze het allemaal nog eens opgemeten, of zijn ze er zo achtergekomen
Als een reiziger niet incheckt is zijn vervoersbewijs niet geldig. Als hij niet uitcheckt kan hij niet overstappen naar een andere spoorvervoerder.
Wooow ,ik ben bang, niet kunnen overstappen naar een andere spoorvervoerder.... Het einde der tijden is naderbij, ik kan niet overstappen naar een andere spoorvervoerder
Pleur toch op joh, men doet tegenwoordig alles voor statistiek...
En de buurt rond de koninginnegracht die zelf 50.000+ euro in onderzoek heeft gestoken dat de kastanjebomen niet weg zouden mogen om de rails iets te verleggen...
Een deel van de bomen langs de Koninginnegracht is toch al gekapt?
Wooow ,ik ben beng, niet kunnen overstappen naar een andere spoorvervoerder.... Het einde der tijden is naderbij, ik kan niet overstappen naar een andere spoorvervoerder
Pleur toch op joh, men doet tegenwoordig alles voor statistiek...
Een conducteur die een reiziger op de bon slingert die met een wegwerpchipkaart reist verdient oneervol ontslag op staande voet.
Wooow ,ik ben beng, niet kunnen overstappen naar een andere spoorvervoerder.... Het einde der tijden is naderbij, ik kan niet overstappen naar een andere spoorvervoerder
Pleur toch op joh, men doet tegenwoordig alles voor statistiek...
Maar wel volhouden dat het een gewone vervanging is van het papieren kaartje want het gaat de tekst die er op gedrukt staat is leidend. Behalve dat het dat dus duidelijk niet is.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Op dinsdag 20 mei 2014 22:23 schreef Darkwing_Duck het volgende: Gewoon met zn allen collectief dat kaartje wegsmijten buiten de prullenbak in de trein, dat zal ze leren, met hun wegwerpkaart, gna!
Op dinsdag 20 mei 2014 22:21 schreef James1988 het volgende: Een conducteur die een reiziger op de bon slingert die met een wegwerpchipkaart reist verdient oneervol ontslag op staande voet.
Dat vond ik nou ook van de controleur in onderstaand scenario
quote:
Op RTA alexander stapte ik uit. Er bleek perron controle. Nog nooit meegemaakt. In de trein was ik al gecontroleerd op vervoersbewijs. Ik ging gauw op zoek naar mijn ovchipkaart, maar in de haast, ik moest die dag naar een cursus en was al laat, kon ik ook nog eens nergens mijn chipkaart vinden.
De controleur echter noemde al vrij snel onbegripvol dat ik indien ik de kaart niet kon tonen een boete zou krijgen. Daar schrok ik van want ik stond nog maar amper mn tas door te zoeken of er wordt al gedreigd met een boete. Ik loop even naar een bankje om mijn tas neer te zetten om te zoeken, en gaaf dat aan, waarna de controleur mij volgt en boos snauwt ogenblikkelijk mijn ID bewijs te willen zien, deze had ik wel al in de hand en gaf het hem. zonder pardon wordt er eene boete uitgeschreven. Op tijd op cursus, dan maar met een boete, die ik achteraf hoopte te vereffenen door via het incheckoverzicht aan te tonen dat ik was ingechecked. Mijn chipkaart had ik nog steeds niet gevonden.
Nu komt het; de Klantenservice stuur ik tot 2-maal het verhaal met bewijs dat ik was ingechecked,
HET wordt gewoon NIET gehonoreerd. Ik mag 76¤ betalen en ik citeer letterlijk
"Helaas kunnen wij niet voldoen aan uw verzoek". Na 2 brieven bel ik, ook daar krijg ik nul op rekest. Afgelopen week, ook al heb ik begrip voor de NS en schoonmakers reisde ik in een vuilnisbelttrein rond, Maar als ik een keer mijn kaart kwijt ben, ondanks te zijn ingechecked...
Op dinsdag 20 mei 2014 22:23 schreef Darkwing_Duck het volgende: Gewoon met zn allen collectief dat kaartje wegsmijten buiten de prullenbak in de trein, dat zal ze leren, met hun wegwerpkaart, gna!
"Make it rain!"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ze nou het woordje 'kunnen' door 'willen' hadden vervangen, waren ze op z'n minst nog wel gewoon eerlijk geweest.
Klopt, maar het hele verhaal slaat nergens op. De reiziger had een geldig vervoerbewijs (er staat geen 'maximale tijd' voor het zoeken naar een vervoerbewijs) en kan dit zelfs achteraf nog aantonen met het transactieoverzicht.
Zowel de controleur als de klantenservice zitten hier hartstikke fout.