ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Ik weet niet wat ik ervan moet denken.. Een mengeling tussen het huilen staat me nader dan lachen maar anderzijds moet ik er toch van proesten.. Eigenlijk gewoon een Wanprestatie
Met al het geklooi rond de 'ingelaste werkzaamheden' en 'wissel- en seinstoring' en het algehele falen van de NS, wat zijn jullie voorstellen voor het bedrijf? (en prorail?) Zou het helpen om weer wat managers te ontslaan? Boetes van I&M, 'strenger toezicht' van I&M? Allerlei adviseurs in dienst nemen?
Op dinsdag 20 mei 2014 21:38 schreef James1988 het volgende: Oeps, de nieuwe TER-treinen die SNCF heeft besteld (bijna 350 voertuigen) en die de komende jaren moeten instromen zijn net iets te breed voor ruim 1200 perrons. Zo schrijft Le Parisien.
De laatste keer dat ik in Parijs was heb ik zo'n Paris Visite-ding aangeschaft. Vond het erg duur, maar ik wist niet beter.
Ja dat is de Mobilis. Voor 1 dagen is die het goedkoopst, voor de 2 dagen hangt het er vanaf hoeveel zones je hebt, en vanaf 3 dagen is paris visite het goedkoopst...
Het enige wat je met een Mobilis Theoretisch niet mag is naar de luchthavens Orly en CDG reizen, iets wat in de buslijnen die er naartoe gaan lastig te controleren is (Dus een station ervoor uitstappen en de Bus nemen naar het luchthaven platform is gewoon niet te controleren) en verder staat op CDG luchthaven op beide station een poortje "open" om eruit te komen (DWZ hij is dicht maar gaat als een soort automatische deur open als je er kort bij bent)
Op dinsdag 20 mei 2014 21:48 schreef boriq het volgende: Met al het geklooi rond de 'ingelaste werkzaamheden' en 'wissel- en seinstoring' en het algehele falen van de NS, wat zijn jullie voorstellen voor het bedrijf? (en prorail?) Zou het helpen om weer wat managers te ontslaan? Boetes van I&M, 'strenger toezicht' van I&M? Allerlei adviseurs in dienst nemen?
Als er geen druk gelegd wordt van de concessieverlener, dan is alles zinloos. Het huidige kabinet is het laatste in een lange reeks wat niet lastig gevallen wil worden met OV zolang het dividend maar binnenkomt en dat zie je zeker de laatste jaren terug aan wat Duvel observeert als "klanthaat".
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Op dinsdag 20 mei 2014 21:48 schreef boriq het volgende: Met al het geklooi rond de 'ingelaste werkzaamheden' en 'wissel- en seinstoring' en het algehele falen van de NS, wat zijn jullie voorstellen voor het bedrijf? (en prorail?) Zou het helpen om weer wat managers te ontslaan? Boetes van I&M, 'strenger toezicht' van I&M? Allerlei adviseurs in dienst nemen?
Allereerst hom of kuit over de wijze van aansturing van NS en ProRail. Zie hier:
Op dinsdag 20 mei 2014 21:38 schreef James1988 het volgende: Oeps, de nieuwe TER-treinen die SNCF heeft besteld (bijna 350 voertuigen) en die de komende jaren moeten instromen zijn net iets te breed voor ruim 1200 perrons. Zo schrijft Le Parisien.
Dit doet me denken aan een verhaal dichter bij huis.... De Rotterdamse Citadis, en de halve stad die open moest omdat de rails verlegd moest worden...wat was dat ook alweer?
Dit doet me denken aan een verhaal dichter bij huis.... De Rotterdamse Citadis, en de halve stad die open moest omdat de rails verlegd moest worden...wat was dat ook alweer?
Dat klopt, en dat geintje in men in Den Haag aan het herhalen. Op alle routes waar de nieuwe Avenio-trams gaan rijden moeten er flinke aanpassingen worden gedaan omdat de trams anders niet passen. Op sommige plekken leidt dit tot protesten, bijvoorbeeld omdat er parkeerplaatsen moeten worden opgeofferd om de trambaan te verbreden.
Dat klopt, en dat geintje in men in Den Haag aan het herhalen. Op alle routes waar de nieuwe Avenio-trams gaan rijden moeten er flinke aanpassingen worden gedaan omdat de trams anders niet passen. Op sommige plekken leidt dit tot protesten, bijvoorbeeld omdat er parkeerplaatsen moeten worden opgeofferd om de trambaan te verbreden.
[..]
Zijn er van die Citadis in Rotterdam nog ergens nieuwsartikelen te vinden? En zo ja was het in beide steden ee foutje of gepland, in Rotterdam geloof ik een foutje...
Op dinsdag 20 mei 2014 22:07 schreef Ireyon het volgende: Op de wiki van de Rotterdamse Citadis staat dat het lange tijd de langste trams waren. Wat is het nu dan? Die M5's in Amsterdam?
Op dinsdag 20 mei 2014 22:07 schreef Ireyon het volgende: Op de wiki van de Rotterdamse Citadis staat dat het lange tijd de langste trams waren. Wat is het nu dan? Die M5's in Amsterdam?
De Avenio's van HTM zijn/worden 35 meter lang, de RegioCitadissen die op de RandstadRail rondtuffen zijn zelfs bijna 37 meter lang.
Op dinsdag 20 mei 2014 22:07 schreef Ireyon het volgende: Op de wiki van de Rotterdamse Citadis staat dat het lange tijd de langste trams waren. Wat is het nu dan? Die M5's in Amsterdam?
In Budapest rijden de langste trems ter wereld. Ook Combino's trouwens.
Op dinsdag 20 mei 2014 22:11 schreef Darkwing_Duck het volgende: De [ afbeelding ]vraag is natuurlijk, hoe zijn ze er achter gekomen dat ze te breed zijn, Hebben ze het allemaal nog eens opgemeten, of zijn ze er zo achtergekomen
Dat klopt, en dat geintje in men in Den Haag aan het herhalen. Op alle routes waar de nieuwe Avenio-trams gaan rijden moeten er flinke aanpassingen worden gedaan omdat de trams anders niet passen. Op sommige plekken leidt dit tot protesten, bijvoorbeeld omdat er parkeerplaatsen moeten worden opgeofferd om de trambaan te verbreden.
[..]
En de buurt rond de koninginnegracht die zelf 50.000+ euro in onderzoek heeft gestoken dat de kastanjebomen niet weg zouden mogen om de rails iets te verleggen...
quote:
Op dinsdag 20 mei 2014 22:11 schreef Darkwing_Duck het volgende: De [ afbeelding ]vraag is natuurlijk, hoe zijn ze er achter gekomen dat ze te breed zijn, Hebben ze het allemaal nog eens opgemeten, of zijn ze er zo achtergekomen
Als een reiziger niet incheckt is zijn vervoersbewijs niet geldig. Als hij niet uitcheckt kan hij niet overstappen naar een andere spoorvervoerder.
Wooow ,ik ben bang, niet kunnen overstappen naar een andere spoorvervoerder.... Het einde der tijden is naderbij, ik kan niet overstappen naar een andere spoorvervoerder
Pleur toch op joh, men doet tegenwoordig alles voor statistiek...
En de buurt rond de koninginnegracht die zelf 50.000+ euro in onderzoek heeft gestoken dat de kastanjebomen niet weg zouden mogen om de rails iets te verleggen...
Een deel van de bomen langs de Koninginnegracht is toch al gekapt?
Wooow ,ik ben beng, niet kunnen overstappen naar een andere spoorvervoerder.... Het einde der tijden is naderbij, ik kan niet overstappen naar een andere spoorvervoerder
Pleur toch op joh, men doet tegenwoordig alles voor statistiek...
Een conducteur die een reiziger op de bon slingert die met een wegwerpchipkaart reist verdient oneervol ontslag op staande voet.
Wooow ,ik ben beng, niet kunnen overstappen naar een andere spoorvervoerder.... Het einde der tijden is naderbij, ik kan niet overstappen naar een andere spoorvervoerder
Pleur toch op joh, men doet tegenwoordig alles voor statistiek...
Maar wel volhouden dat het een gewone vervanging is van het papieren kaartje want het gaat de tekst die er op gedrukt staat is leidend. Behalve dat het dat dus duidelijk niet is.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Op dinsdag 20 mei 2014 22:23 schreef Darkwing_Duck het volgende: Gewoon met zn allen collectief dat kaartje wegsmijten buiten de prullenbak in de trein, dat zal ze leren, met hun wegwerpkaart, gna!
Op dinsdag 20 mei 2014 22:21 schreef James1988 het volgende: Een conducteur die een reiziger op de bon slingert die met een wegwerpchipkaart reist verdient oneervol ontslag op staande voet.
Dat vond ik nou ook van de controleur in onderstaand scenario
quote:
Op RTA alexander stapte ik uit. Er bleek perron controle. Nog nooit meegemaakt. In de trein was ik al gecontroleerd op vervoersbewijs. Ik ging gauw op zoek naar mijn ovchipkaart, maar in de haast, ik moest die dag naar een cursus en was al laat, kon ik ook nog eens nergens mijn chipkaart vinden.
De controleur echter noemde al vrij snel onbegripvol dat ik indien ik de kaart niet kon tonen een boete zou krijgen. Daar schrok ik van want ik stond nog maar amper mn tas door te zoeken of er wordt al gedreigd met een boete. Ik loop even naar een bankje om mijn tas neer te zetten om te zoeken, en gaaf dat aan, waarna de controleur mij volgt en boos snauwt ogenblikkelijk mijn ID bewijs te willen zien, deze had ik wel al in de hand en gaf het hem. zonder pardon wordt er eene boete uitgeschreven. Op tijd op cursus, dan maar met een boete, die ik achteraf hoopte te vereffenen door via het incheckoverzicht aan te tonen dat ik was ingechecked. Mijn chipkaart had ik nog steeds niet gevonden.
Nu komt het; de Klantenservice stuur ik tot 2-maal het verhaal met bewijs dat ik was ingechecked,
HET wordt gewoon NIET gehonoreerd. Ik mag 76¤ betalen en ik citeer letterlijk
"Helaas kunnen wij niet voldoen aan uw verzoek". Na 2 brieven bel ik, ook daar krijg ik nul op rekest. Afgelopen week, ook al heb ik begrip voor de NS en schoonmakers reisde ik in een vuilnisbelttrein rond, Maar als ik een keer mijn kaart kwijt ben, ondanks te zijn ingechecked...
Op dinsdag 20 mei 2014 22:23 schreef Darkwing_Duck het volgende: Gewoon met zn allen collectief dat kaartje wegsmijten buiten de prullenbak in de trein, dat zal ze leren, met hun wegwerpkaart, gna!
"Make it rain!"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ze nou het woordje 'kunnen' door 'willen' hadden vervangen, waren ze op z'n minst nog wel gewoon eerlijk geweest.
Klopt, maar het hele verhaal slaat nergens op. De reiziger had een geldig vervoerbewijs (er staat geen 'maximale tijd' voor het zoeken naar een vervoerbewijs) en kan dit zelfs achteraf nog aantonen met het transactieoverzicht.
Zowel de controleur als de klantenservice zitten hier hartstikke fout.
Ja, die controleur verdient ook ontslag. Net als de klantenservicemuts die dat vervolgens afwijst.
Nou ja, vooral het "TOON ONMIDDELLIJK UW ID-kaart!!!!1!!11" zou mij heel erg tegen de borst stuiten. Een gezond bedrijf zit niet te wachten op werknemers die zijn klanten behandelt als criminelen tot het tegendeel bewezen is (of het moet het gevangeniswezen zijn natuurlijk).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Is dit blok op de NS site echt Dynamisch of Statisch? Als wij fokkers nou gewoon eens met z'n allen eens zoeken op de NS site met het volgende woord "Badslipperexpress". Zou het dan ook in het blok verschijnen?
Nou ja, vooral het "TOON ONMIDDELLIJK UW ID-kaart!!!!1!!11" zou mij heel erg tegen de borst stuiten. Een gezond bedrijf zit niet te wachten op werknemers die zijn klanten behandelt als criminelen tot het tegendeel bewezen is (of het moet het gevangeniswezen zijn natuurlijk).
"Nee, je krijgt mijn ID-kaart niet te zien. Je wacht maar 1 of 2 minuten tot ik mijn geldig vervoerbewijs heb gevonden." .
Is dit blok op de NS site echt Dynamisch of Statisch? Als wij fokkers nou gewoon eens met z'n allen eens zoeken op de NS site met het volgende woord "Badslipperexpress". Zou het dan ook in het blok verschijnen?
Die tagcloud is een stukje marketing beheerd door één of andere stagiair, juist zodat het "interactief" lijkt. Er is niemand die naar "tot 30% besparen op mobiliteitskosten" of "ondernemen is net topsport" zoekt.
Op dinsdag 20 mei 2014 22:36 schreef James1988 het volgende: Die tagcloud is een stukje marketing beheerd door één of andere stagiair, juist zodat het "interactief" lijkt. Er is niemand die naar "tot 30% besparen op mobiliteitskosten" of "ondernemen is net topsport" zoekt.
Tuurlijk, maar het kon toch deels dynamisch zijn...
Zou je ook een dagkaart via een uitstel-van-betaling kunnen krijgen en hoeveel % verhoging is de 35 euro boete dan?
de uvb gaat ook veranderen binnenkort. Alleen nog maar enkele reizen en hond/fiets.
Komt een barcode op om poortje te openen voor het verlaten van het station indien gesloten. Je kan er het poortje niet mee openen om het station weer binnen te komen dusbje reis onderbreken kan alleen als je het station niet verlaat.
Tuurlijk, maar het kon toch deels dynamisch zijn...
Technisch kan het, maar je wilt niet hebben dat één of andere geinponum ervoor zorgt dat een item als "NS stopt met Fyra" wekenlang als "meest gezocht" op je homepage staat. Dat is niet zo goed voor je imago.
de uvb gaat ook veranderen binnenkort. Alleen nog maar enkele reizen en hond/fiets.
Komt een barcode op om poortje te openen voor het verlaten van het station indien gesloten. Je kan er het poortje niet mee openen om het station weer binnen te komen dusbje reis onderbreken kan alleen als je het station niet verlaat.
Bron: mevrouw werkzaam bij NS concernveligheid
Barcode? Waarom kunnen de papieren kaartjes die niet krijgen dan?
Barcode? Waarom kunnen de papieren kaartjes die niet krijgen dan?
weet ik dat? Omdat het gewoon een standaard barcode is omdat ie het poortje alleen maar vanaf de binnenkant hoeft te openen? Met het papieren chipkaartje zul je een poortje op rotterdam CS niet kunnen openen als Rotterdam CS niet binnen het traject zit ga ik zomaar vanuit?
weet ik dat? Omdat het gewoon een standaard barcode is omdat ie het poortje alleen maar vanaf de binnenkant hoeft te openen? Met het papieren chipkaartje zul je een poortje op rotterdam CS niet kunnen openen als Rotterdam CS niet binnen het traject zit ga ik zomaar vanuit?
Dus per uitgeschreven UVB moet de schrijver kijken welke barcode hij er op moet tekenen voor het eindstation?
Dat wordt nog wat als daadwerkelijk alle poortjes overal dicht gaan. Er zijn eerder proeven in Hilversum en Woerden geweest, ik hoop, maar kan me niet voorstellen dat daar wat van geleerd is.
Op dinsdag 20 mei 2014 23:01 schreef Dr_Flash het volgende: Dat wordt nog wat als daadwerkelijk alle poortjes overal dicht gaan. Er zijn eerder proeven in Hilversum en Woerden geweest, ik hoop, maar kan me niet voorstellen dat daar wat van geleerd is.
En vervolgens bij de automaat dan weer doorlooppassen gaan weggeven. Laat de boel dan gewoon open
Op dinsdag 20 mei 2014 23:01 schreef Dr_Flash het volgende: Dat wordt nog wat als daadwerkelijk alle poortjes overal dicht gaan. Er zijn eerder proeven in Hilversum en Woerden geweest, ik hoop, maar kan me niet voorstellen dat daar wat van geleerd is.
heb jij een zwarte rugzak van dell en zat jij in de ietwat drukke IC die om 16:54 vanaf den Haag c vertrok richting Utrecht?
Op dinsdag 20 mei 2014 23:01 schreef Dr_Flash het volgende: Dat wordt nog wat als daadwerkelijk alle poortjes overal dicht gaan. Er zijn eerder proeven in Hilversum en Woerden geweest, ik hoop, maar kan me niet voorstellen dat daar wat van geleerd is.
NS leert nooit.
Er wordt een "proef" gedaan om "ervaringen vast te stellen", maar tegen de tijd dat de proef start zijn de voorbereidingen al in zo'n vergevorderd stadium dat het vrijwel onmogelijk is om nog iets te veranderen. Tijdens de proef wordt om feedback gevraagd, "want wij stellen uw input zeer op prijs".
Na afloop van de proef hoor je er niets meer van (een "bedankt voor je deelname" als je mazzel hebt), maar de daadwerkelijke invoering is al wel gestart. Met de gegeven feedback wordt niks gedaan, want daarvoor was NS al te ver.
NS is net een olietanker wat dat betreft. Het komt zeer traag op gang, beukt kleine bootjes gewoon opzij en als er een ijsberg nadert lukt het niet meer om op tijd van koers te veranderen, dus wachten ze maar af tot ze het ding raken en hopen ze dat de romp stevig genoeg is om de schade te weerstaan. En als dat niet lukt, dan is de kustwacht vlakbij met een gasbrander om die ijsberg net op tijd te doen wegsmelten voordat er water binnenkomt.
Op dinsdag 20 mei 2014 23:01 schreef Dr_Flash het volgende: Dat wordt nog wat als daadwerkelijk alle poortjes overal dicht gaan. Er zijn eerder proeven in Hilversum en Woerden geweest, ik hoop, maar kan me niet voorstellen dat daar wat van geleerd is.
Dat staat ook in de brief van Wilma. Er draaien nog proefprojecten maar omdat men niet wil dat ze falen, zullen ze niet falen. Op papier dan. Dus kan je nu alvast volle vaart vooruit met vooraf verzonnen conclusies.
Maar goed, de planning is om me binnenkort de auto in te laten jagen, dus dan zal ik er in ieder geval zelf geen last meer van hebben. Ik zie de krokodillentranen over drastische terugloop reizigers wel tegemoet.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Er wordt een "proef" gedaan om "ervaringen vast te stellen", maar tegen de tijd dat de proef start zijn de voorbereidingen al in zo'n vergevorderd stadium dat het vrijwel onmogelijk is om nog iets te veranderen. Tijdens de proef wordt om feedback gevraagd, "want wij stellen uw input zeer op prijs".
Na afloop van de proef hoor je er niets meer van (een "bedankt voor je deelname" als je mazzel hebt), maar de daadwerkelijke invoering is al wel gestart. Met de gegeven feedback wordt niks gedaan, want daarvoor was NS al te ver.
NS is net een olietanker wat dat betreft. Het komt zeer traag op gang, beukt kleine bootjes gewoon opzij en als er een ijsberg nadert lukt het niet meer om op tijd van koers te veranderen, dus wachten ze maar af tot ze het ding raken en hopen ze dat de romp stevig genoeg is om de schade te weerstaan. En als dat niet lukt, dan is de kustwacht vlakbij met een gasbrander om die ijsberg net op tijd te doen wegsmelten voordat er water binnenkomt.
Weetje nog, dat wij bedachten wel even een spoormaatschappij te gaan runnen...
Er wordt een "proef" gedaan om "ervaringen vast te stellen", maar tegen de tijd dat de proef start zijn de voorbereidingen al in zo'n vergevorderd stadium dat het vrijwel onmogelijk is om nog iets te veranderen. Tijdens de proef wordt om feedback gevraagd, "want wij stellen uw input zeer op prijs".
Ja ik vul ook iedere keer die enquetes van dat klantenpanel in. Hoor je ook nooit meer wat van.
En als er wat doorgedrukt moet worden heet het "in overleg met reizigersorganisaties en god weet wie nog meer". Lees: "we hebben ze om hun mening gevraagd, want dat moest. Geen idee of we die gekregen hebben, waarschijnlijk wel, maar hey, boeit ons toch geen fuck "
Ik zie de krokodillentranen over drastische terugloop reizigers wel tegemoet.
Één troost, Bert Meerstadt is vertrokken. Die zou het namelijk flikken om in de media te gaan janken over "dat NS toch zo hun best doet om het reizigers naar hun zin te maken, maar dat reizigers dat maar niet lijken te waarderen."
Ja ik vul ook iedere keer die enquetes van dat klantenpanel in. Hoor je ook nooit meer wat van.
En als er wat doorgedrukt moet worden heet het "in overleg met reizigersorganisaties en god weet wie nog meer". Lees: "we hebben ze om hun mening gevraagd, want dat moest. Geen idee of we die gekregen hebben, waarschijnlijk wel, maar hey, boeit ons toch geen fuck "
Uitzondering is wel het NS Hispeed Fyra-panel waar ik lid van ben geweest, dat heeft me toch 2 retourtjes Parijs opgeleverd. Het waren eigenlijk 2 retourtjes met Fyra Brussel, toen het zo eenmaal ver was om die tickets te verloten was die bodemplaat al onder de trein uit gevallen en heeft men maar besloten om Thalys-tickets weg te geven.
ja, ik heb ook nogeens 2 retourtjes Kopenhagen overgehouden aan een brainstormsessie in AMsterdam. Maar dat er nou echt wat van de resultaten terug te zien is...? Nee.
Op dinsdag 20 mei 2014 23:12 schreef Dr_Flash het volgende: ja, ik heb ook nogeens 2 retourtjes Kopenhagen overgehouden aan een brainstormsessie in AMsterdam. Maar dat er nou echt wat van de resultaten terug te zien is...? Nee.
Neuh, klopt. Dat was bij dat Fyrageneuzel ook zo.
"Wat zijn je ervaringen met Fyra V250?" < hele lijst met op- en aanmerkingen, kritiekpunten >
"Wat vind je van de tarieven van Fyra Brussel?" < heel veel kritiek, amper reactie >
"Wat vinden jullie van het jump-on ticket?" < stap in de goede richting, verder herhaling van eerdere kritiek >
Er werd amper gereageerd, alles werd gestuurd via het onderzoeksbureau dat NSH had ingehuurd. De helft van de reacties vanuit "de Moderator" begon met "NS Hispeed vindt..." maar ondanks herhaaldelijke verzoeken vanuit de community heeft nooit iemand van NSH zich laten zien op dat forum.
Één troost, Bert Meerstadt is vertrokken. Die zou het namelijk flikken om in de media te gaan janken over "dat NS toch zo hun best doet om het reizigers naar hun zin te maken, maar dat reizigers dat maar niet lijken te waarderen."
Ik vond het wel vermakelijk dat hij toen reizigers stonden te vernikkelen tijdens de gebruikelijke winterstoringen hij nog probeerde sympathie te kweken door te wijzen op hoeveel de gratis koffie wel niet kostte .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
"Wat zijn je ervaringen met Fyra V250?" < hele lijst met op- en aanmerkingen, kritiekpunten >
"Wat vind je van de tarieven van Fyra Brussel?" < heel veel kritiek, amper reactie >
"Wat vinden jullie van het jump-on ticket?" < stap in de goede richting, verder herhaling van eerdere kritiek >
Er werd amper gereageerd, alles werd gestuurd via het onderzoeksbureau dat NSH had ingehuurd. De helft van de reacties vanuit "de Moderator" begon met "NS Hispeed vindt..." maar ondanks herhaaldelijke verzoeken vanuit de community heeft nooit iemand van NSH zich laten zien op dat forum.
Ik vond het wel vermakelijk dat hij toen reizigers stonden te vernikkelen tijdens de gebruikelijke winterstoringen hij nog probeerde sympathie te kweken door te wijzen op hoeveel de gratis koffie wel niet kostte .
Nou, wat zou dat eigenlijk "kosten"? duppie of 2 per beker? inclusief personeel en afschrijving pand?
Nou, wat zou dat eigenlijk "kosten"? duppie of 2 per beker? inclusief personeel en afschrijving pand?
Het is een aparte business unit dus dat koop je als NSR van ex-Servex voor ruim boven kostprijs in want dat is fiscaal aantrekkelijk. Dus ongetwijfeld aanzienlijk meer.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Alle treinen rijden op de winst die ze maken op de koffie
Dat zou beter zijn voor ze. Alle conducteurs eruit, alle loketten eruit, alle kaartautomaten eruit, OVChip eruit, gezeik over tarieven en abonnementen eruit. MAN dat zou een hoop geld opleveren.
Ik vond het wel vermakelijk dat hij toen reizigers stonden te vernikkelen tijdens de gebruikelijke winterstoringen hij nog probeerde sympathie te kweken door te wijzen op hoeveel de gratis koffie wel niet kostte .
Dat was best wel vermakelijk ja. Of dat hij op nationale tv verkondigde dat hij vond dat "reizigersorganisaties soms een beetje piepen" wat bij iedereen in het verkeerde keelgat schoot.
Bij een HST is het niet zo erg als er wat minder deuren zijn per kant. HSTs staan gemiddeld 3 minuten stil op een station waardoor reizigers genoeg tijd hebben om in- en uit te stappen samen met hun bagage. Vrijetijdsreizigers kunnen dat wel hebben, die hebben toch geen haast.
De V250 was juist bedoeld voor inzet op forenzentrajecten, de karige hoeveelheid deuren zou daar juist weer voor vertraging en frustratie zorgen. Een gewoon ontwerp met 2 brede deuren per bak zou veel beter zijn voor de doorstroming.
Het is een aparte business unit dus dat koop je als NSR van ex-Servex voor ruim boven kostprijs in want dat is fiscaal aantrekkelijk. Dus ongetwijfeld aanzienlijk meer.
Op dinsdag 20 mei 2014 23:25 schreef Dr_Flash het volgende: En dat NS via het Ierse NSFSC volledig legaal voor miljoenen aan belasting ontduikt is ook allemaal maar normaal natuurlijk.
Tuurlijk, het is een commerciëel bedrijf. Dan wel.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Op dinsdag 20 mei 2014 23:25 schreef Dr_Flash het volgende: En dat NS via het Ierse NSFSC volledig legaal voor miljoenen aan belasting ontduikt is ook allemaal maar normaal natuurlijk.
Dat is natuurlijk helemaal geen probleem aangezien dat als hogere dividend weer terugkomt. De belasting die NS in Ierland wél betaalt en zo weglekt, dat is het werkelijke probleem.
Op dinsdag 20 mei 2014 22:52 schreef Salatrel het volgende: Die euro toeslag voor de incidentele reiziger kun je wat van vinden maar persoonlijk heb ik er geen last van dus zal het mij een worst wezen.
Voor de rest is het moeilijk doen om het moeilijk doen
Het probleem is wel dat je de incidentele reiziger (die al dik betaalt in vergelijking met abonnementshouders) nog meer laat betalen. Op die manier wordt het steeds makkelijker om de auto te kiezen in plaats van de trein.
Ik vraag me af hoeveel losse kaartjes er eigenlijk verkocht worden per dag? Volgens mij kunnen er dat toch niet heel veel zijn?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik vond het wel vermakelijk dat hij toen reizigers stonden te vernikkelen tijdens de gebruikelijke winterstoringen hij nog probeerde sympathie te kweken door te wijzen op hoeveel de gratis koffie wel niet kostte .
Het probleem is wel dat je de incidentele reiziger (die al dik betaalt in vergelijking met abonnementshouders) nog meer laat betalen. Op die manier wordt het steeds makkelijker om de auto te kiezen in plaats van de trein.
Ik vraag me af hoeveel losse kaartjes er eigenlijk verkocht worden per dag? Volgens mij kunnen er dat toch niet heel veel zijn?
NU NIET MEER NEE!!!
Nee maar zo gaat het gewoon wel. In Zwitserland heb je het Halbtax-abo, kost niet heel veel en je krijgt een jaar lang 50 % korting op ELKE treinreis, dus het is niet eens om de spits te ontlasten. Maar als toerist zonder zo'n ding, tsja, betaal je de hoofdprijs
Toeristen zijn er om leeg te melken. Die zijn er niet om "rekening mee te houden" of zo
Het probleem is wel dat je de incidentele reiziger (die al dik betaalt in vergelijking met abonnementshouders) nog meer laat betalen. Op die manier wordt het steeds makkelijker om de auto te kiezen in plaats van de trein.
Ik vraag me af hoeveel losse kaartjes er eigenlijk verkocht worden per dag? Volgens mij kunnen er dat toch niet heel veel zijn?
Heel veel mensen reizen met de dagkaarten van Kruidvat/AH/Blokker, etc
Toeristen gaan het verschil waarschijnlijk niet eens merken. Die zien hoogstens dat het ritje van Schiphol naar Amsterdam ¤ 1,60 duurder is geworden ten opzichte van een jaar eerder en tikken het vrolijk af. Als hun bankpas/creditcard tenminste wordt geaccepteerd.
Als je de schade wilt berekenen dan moet je niet naar de kostprijs kijken maar naar wat het had kunnen opleveren als mensen gewoon betaald hadden
Waarbij je uiteraard niet de MPAA/RIAA strategie moet volgen dat elke kop koffie anders ook werkelijk een verkoop was geweest. Nou ja, niet als je eerlijk wil zijn tenminste .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Waarbij je uiteraard niet de MPAA/RIAA strategie moet volgen dat elke kop koffie anders ook werkelijk een verkoop was geweest. Nou ja, niet als je eerlijk wil zijn tenminste .
Uiteraard moet je er rekening houden dat sommige mensen wel een gratis maar geen betaald kopje willen drinken.
Op dinsdag 20 mei 2014 23:38 schreef James1988 het volgende: Toeristen gaan het verschil waarschijnlijk niet eens merken. Die zien hoogstens dat het ritje van Schiphol naar Amsterdam ¤ 1,60 duurder is geworden ten opzichte van een jaar eerder en tikken het vrolijk af. Als hun bankpas/creditcard tenminste wordt geaccepteerd.
Op de automaat op schiphol wel...oh wacht, daar moest men naartoe
Das ook verneukeratief, dus als toerist kom je wel op het NS Schiphol station weg met je YakiYaki Creditkaart, en dan wel je doodleuk je vlucht terug halen vanaf station -noem eens een zijstraat- en dan gaat het niet
Nee maar zo gaat het gewoon wel. In Zwitserland heb je het Halbtax-abo, kost niet heel veel en je krijgt een jaar lang 50 % korting op ELKE treinreis, dus het is niet eens om de spits te ontlasten. Maar als toerist zonder zo'n ding, tsja, betaal je de hoofdprijs
Toeristen zijn er om leeg te melken. Die zijn er niet om "rekening mee te houden" of zo
Ik doel meer op tante Truus en haar vriendin Beppie die in Tilburg wonen en eens een dagje naar Rotterdam willen. Die betalen samen nu ¤27,60 voor een treinkaartje, dat wordt ¤29,60. Een prijsverhoging van ruim 7%.
De auto van Truus (die ze heeft voor de boodschappen) rijdt 1:16, dus een heen en terug kost 10 liter = ¤17. Straks kunnen ze 5 uur in het centrum van Rotterdam parkeren (à ¤2,50 p.u.) en nog steeds goedkoper uit zijn dan met de trein. Dan klopt er toch ergens iets niet in de tarieven lijkt me...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik doel meer op tante Truus en haar vriendin Beppie die in Tilburg wonen en eens een dagje naar Rotterdam willen. Die betalen samen nu ¤27,60 voor een treinkaartje, dat wordt ¤29,60. Een prijsverhoging van ruim 7%.
De auto van Truus (die ze heeft voor de boodschappen) rijdt 1:16, dus een heen en terug kost 10 liter = ¤17. Nu kunnen ze 5 uur in het centrum van Rotterdam parkeren (à ¤2,50 p.u.) en nog steeds goedkoper uit zijn dan met de trein. Dan klopt er toch ergens iets niet in de tarieven lijkt me...
Ja, het is België. Als machinisten in België voorbij een rood sein willen rijden moeten ze nog steeds een overschrijdingsformulier invullen en in het bakje naast het sein dat ze voorbij willen rijden stoppen. Dat bakje wordt periodiek leeggehaald door iemand van Infrabel...
Ik doel meer op tante Truus en haar vriendin Beppie die in Tilburg wonen en eens een dagje naar Rotterdam willen. Die betalen samen nu ¤27,60 voor een treinkaartje, dat wordt ¤29,60. Een prijsverhoging van ruim 7%.
De auto van Truus (die ze heeft voor de boodschappen) rijdt 1:16, dus een heen en terug kost 10 liter = ¤17. Nu kunnen ze 5 uur in het centrum van Rotterdam parkeren (à ¤2,50 p.u.) en nog steeds goedkoper uit zijn dan met de trein. Dan klopt er toch ergens iets niet in de tarieven lijkt me...
ja, misschien. Maar daar zitten genoeg haken en ogen aan. Om te beginnen veegt NS gewoon zijn reet met tante truus die eens per jaar misschien een klant durft te zijn. En voorts loopt tante truus tijdens haar autorit een 200 maal grotere kans om het leven te laten dan wanneer ze met de trein gegaan was. Helemaal op de terugweg van de huishoudbeurs met al die proseccootjes.
Op dinsdag 20 mei 2014 23:55 schreef Yreal het volgende: tevens moeten truus en beppie lekker opbokken. Klinken als types die praten in de stiltecoupe...
nou inderdaad. Van die zangzaadlegkippen die over de middenlijn van de armsteun komen
Op dinsdag 20 mei 2014 23:55 schreef James1988 het volgende: Een papiertje waarop informatie staat over wat de machinist aan de haak heeft. Hoeveelheid rijtuigen, gewicht, remvermogen, zulke dingen.
"Ja agent, ik reed wel door rood, maar het was maar een Austin Metro uit 1989 dus nu hoef ik minder boete te betalen toch? Toch??"
Ik doel meer op tante Truus en haar vriendin Beppie die in Tilburg wonen en eens een dagje naar Rotterdam willen. Die betalen samen nu ¤27,60 voor een treinkaartje, dat wordt ¤29,60. Een prijsverhoging van ruim 7%.
Truus en Beppie zullen vermoedelijk meer gebruik gaan maken van acties zoals die van Kruidvat en Blokker.
wat is dit voor kutvideo. Dat gebeurt zo'n beetje 200 keer per jaar in Nederland alleen. Als we daarnaar moeten kijken wil ik op zijn minst live de actie zelf in beeld,.
Beëindigen Eén van die klantonvriendelijke procedures is het verlengen of beëindigen van een treinabonnement. Alleen bellen of een brief is niet voldoende. Een reiziger moet ook naar de NS kaartautomaat om vervolgens de beëindig te voltooien. Als de ov-chipkaart defect is - waar veel klachten over binnen komen - of als de klant in het buitenland woont, kan dat problematisch zijn. Dan heeft de reiziger een probleem. Voor individuele klachten kan het OV-loket bemiddelen, maar er is geen structurele oplossing.
Dus dat betekend in principe dat ik niet mn dalvoordeel kan beëindigen
Volgens mij zijn dat soort dingen tamelijk onbekend. Had er zelf tot een maand geleden ook nog niet van gehoord. En is ie ook verkrijgbaar op het station zelf?
Volgens mij zijn dat soort dingen tamelijk onbekend. Had er zelf tot een maand geleden ook nog niet van gehoord. En is ie ook verkrijgbaar op het station zelf?
Bovendien was het ook tijdelijk toch?
alleen online verkrijgbaar en tijdelijk ja tot 31 augustus als ik het goed heb