SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neequote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:16 schreef Socios het volgende:
HOAX. Men zal altijd met een papieren treinkaartje kunnen blijven reizen.
van mij part verdwijnt het nooit. denk aan speciale kaartjes als "meereiskaartjes " of uitprint kaartjes van de blokker (speciale dag kaarten). Komen die opeens dan ook op chips ? afhalen op het station met een streepjescode en ID??quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:19 schreef Frank_Drebin het volgende:
Volgens mij hoor ik al vijf jaar dat overal die papieren kaartjes moeten verdwijnen in het OV.
quote:
Dus?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:28 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de trein dan een soort van daklozenopvang gaat worden.
Van die mensen die al hun kleingeld zo voor die chauffeur neerkieperen en 5 minuten iedereen ophoudenquote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:19 schreef Plantagehouder het volgende:
Mooi. Hopelijk ook geen papieren kaartjes meer in de bus, die onzin schiet nooit op
Dat kan allemaal al op een chipkaart gezet wordenquote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:20 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
van mij part verdwijnt het nooit. denk aan speciale kaartjes als "meereiskaartjes " of uitprint kaartjes van de blokker (speciale dag kaarten). Komen die opeens dan ook op chips ? afhalen op het station met een streepjescode en ID??
Het vervoeren van al die mensen is sindsdien ook niet veel beter geworden.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:19 schreef Frank_Drebin het volgende:
Volgens mij hoor ik al vijf jaar dat overal die papieren kaartjes moeten verdwijnen in het OV.
Ik bedoel als je geen ov chipkaart hebt.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:29 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dat kan allemaal al op een chipkaart gezet worden
Meer treinen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:31 schreef niels0 het volgende:
[..]
Minder beschikbare zitplaatsen voor normale reizigers.
Wegwerpkaarten zijn ook van papier.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:31 schreef Chocovloek het volgende:
Zonde, wegwerp kaarten? Wat een waardeloze manier van milieu vervuiling. Lekker al dat plastic overal. Nee doe mij die papieren kaartjes maar. Al geloof ik treinprofessor Socios eigenlijk liever dan iemand die gewoon alles nakauwt wat Rtl nieuws zegt
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:39 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Wegwerpkaarten zijn ook van papier.
Zeg dan gewoon dat het een papieren kaartje is met een chip erin..quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:16 schreef Socios het volgende:
Op Duivendrecht stoppen er naar mijn weten geen internationale treinenquote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:33 schreef belanov het volgende:
Vraag me af wat er nu met de poortjes op A'dam Centraal gebeurt. Dicht doen wordt lastig in verband met toeristen die met een internationale trein aankomen lijkt me. Ook is de stationshal een verbinding tussen het centrum en de IJ-pont.
Ook op een station als Duivendrecht staan poortjes en komen internationale treinen aan.
Dat mensen die een keertje met het OV moeten zo'n ding kunnen kopen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:40 schreef Chocovloek het volgende:
[..]wat is dan het nut van zo'n kut pas
Wees gerust, ook op 9 juli en later zal jou een papieren treinkaartje uitgereikt worden aan het loket of zal deze uit de treinkaartjesautomaat komen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:31 schreef Chocovloek het volgende:
Al geloof ik treinprofessor Socios eigenlijk liever dan iemand die gewoon alles nakauwt wat Rtl nieuws zegt
Bedankt. Mijn hart is gerust en ik zal vanavond weer lekker kunnen slapen!quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:50 schreef Socios het volgende:
[..]
Wees gerust, ook op 9 juli en later zal jou een papieren treinkaartje uitgereikt worden aan het loket of zal deze uit de treinkaartjesautomaat komen.
Ik roep al vanaf de eerste dag (vele jaren terug) dat deze HOAX verkondigt wordt dat men te allen tijde met papieren treinkaartjes met de trein kan blijven reizen. En dat blijkt maar weer, hoe slecht nieuwsberichten ook geschreven zijn.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon dat het een papieren kaartje is met een chip erin..
Je hebt gelijk, dat is niet meer zo... Nou ja, blijf benieuwd wat ze bij A'dam CS doen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Op Duivendrecht stoppen er naar mijn weten geen internationale treinen
quote:De trein Amsterdam - Berlijn rijdt sinds december 2012 weer. Tussen december 2006 en december 2012 reed de trein tussen Schiphol en Berlijn. Vanuit Schiphol, Duivendrecht en Amsterdam Zuid rijden er geen treinen meer naar Berlijn
Dit probleem speelt ook bij Amsterdam Amstel, waar de bussen en trams stoppen achter het station en een schoolgebouw voor het station. Daar zijn er nu enkele poortjes open voor de doorgaande mensen...quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:54 schreef belanov het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, dat is niet meer zo... Nou ja, blijf benieuwd wat ze bij A'dam CS doen.
[..]
quote:
Oh ja idd. En de AH to Go en de Burger King op Amsterdam Amstel willen ook wel graag toegankelijk blijven in de lunchpauzes van de studenten en het Delta Lloyd / Phillips-personeel lijkt me. Dat hebben ze op Amsterdam Zuid beter opgelost, al delen daar treinen niet het perron met metro's.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit probleem speelt ook bij Amsterdam Amstel, waar de bussen en trams stoppen achter het station en een schoolgebouw voor het station. Daar zijn er nu enkele poortjes open voor de doorgaande mensen...
Dat kan gewoon.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:56 schreef BlueJeans het volgende:
Terechte klacht. Ik wil gewoon old-skool kaartje kopen!
Dit dus..quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:35 schreef VelitoX het volgende:
Ook zo leuk dat je standaard minimaal 20 euro op je ov-chip moet hebben als je geen abonnement op je kaart hebt staan, anders kan je niet reizen.... Ben je dus gewoon altijd 20 euro kwijt......
Dat is alleen bij de NS, en je kan geld er ook gewoon weer vanaf halen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:35 schreef VelitoX het volgende:
Ook zo leuk dat je standaard minimaal 20 euro op je ov-chip moet hebben als je geen abonnement op je kaart hebt staan, anders kan je niet reizen.... Ben je dus gewoon altijd 20 euro kwijt......
Ze willen je er aan laten wennen dat je data op verschillende terreinen (transport, social media, onlangs bijna zelfs bankgegevens) wordt opgeslagen, geanalyseerd, en wordt omgezet in advertentie inkomsten. Wederom een stap dichter bij de RFID-chip.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:40 schreef Chocovloek het volgende:
[..]wat is dan het nut van zo'n kut pas
Nee van Ethiopië.quote:Op woensdag 21 mei 2014 01:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het is de schuld van het grootkapitaal!
Er schijnen poortjes te zijn/komen die kunnen worden geopend met de barcode op het e-ticket.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:33 schreef belanov het volgende:
Vraag me af wat er nu met de poortjes op A'dam Centraal gebeurt. Dicht doen wordt lastig in verband met toeristen die met een internationale trein aankomen lijkt me.
Niet met korting dus.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:16 schreef Socios het volgende:
Vind jij het geen probleem dan dat de overheid, Ivo en Fred 24/7 weten waar je uithangt? Ik vertrouw die twee knakkers niet zo, dus ik heb liever niet dat ze weten waar ik ben, het gaat hen bovendien niets aan.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:19 schreef Plantagehouder het volgende:
Mooi. Hopelijk ook geen papieren kaartjes meer in de bus, die onzin schiet nooit op
Met de auto ben je nog beter te traceren voor Ivo en Fred. Nummerplaten worden overal gescand.quote:
Weer ouderwets liften wordt dat dan.quote:Op woensdag 21 mei 2014 03:17 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Niet met korting dus.![]()
Dus dat wordt voortaan de volle prijs betalen (voordeelurenkaart kan ik wel doorknippen vanaf 9 juli dus, heb ik niets meer aan) plus een euro, plus 50 cent loketkosten als het me niet lukt het bedrag in 2-euromunten bij elkaar te sparen.
In Hurdegaryp is er niet eens een loket, het is elke keer weer een sport voldoende muntgeld bij elkaar te sparen, daar de kaartautomaat geen briefgeld aanneemt.
Reizen per trein wordt nu bijna net zo duur als een taxirit. Ik vrees dat ik niet of nauwelijks meer de trein neem, dat wordt dus vrienden in Amsterdam en Wassenaar wegstrepen uit mijn adressenboek, ik kan ze toch nooit meer zien. Op de fiets tot Amsterdam of Wassenaar is ondoenlijk.En een retourkaartje wordt onbetaalbaar op deze wijze.
Ik ben benieuwd wat sneller is, met de fiets van Fryslan naar Wassenaar of liftend.quote:
Je hebt weinig concurrentie tegenwoordig en pas sinds studenten OV zijn lifters zeldzaam geworden.quote:Op woensdag 21 mei 2014 03:36 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat sneller is, met de fiets van Fryslan naar Wassenaar of liftend.
Zijn er nog mensen die lifters meenemen dan, liften klinkt zo 1963.
Vraag is of je bij de Marc Dutroux's van deze wereld wilt instappen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 03:42 schreef sig000 het volgende:
1 goede tip heb ik wel, trek iets van een zeeman uniform aan met pet en je zult verbaasd staan hoeveel mensen je gaan meenemen.
Wat een wantrouwen in de medemens.quote:Op woensdag 21 mei 2014 03:56 schreef Nastico het volgende:
[..]
Vraag is of je bij de Marc Dutroux's van deze wereld wilt instappen.
In de trein stappen is gevaarlijker dan liften.quote:Op woensdag 21 mei 2014 04:00 schreef Nastico het volgende:
[..]
Een beetje op de hoede zijn is nooit weg in deze verhardende samenleving toch?
Oh?quote:Op woensdag 21 mei 2014 04:01 schreef sig000 het volgende:
[..]
In de trein stappen is gevaarlijker dan liften.
Neemt Fred Teeven ook lifters mee dan?quote:Op woensdag 21 mei 2014 03:56 schreef Nastico het volgende:
[..]
Vraag is of je bij de Marc Dutroux's van deze wereld wilt instappen.
Klaarblijkelijk...quote:Op woensdag 21 mei 2014 04:03 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Neemt Fred Teeven ook lifters mee dan?
Daar bij dat OM zitten vreemde figuren, kan me nog maatje van Fred herinneren die PC langs de straat zette. Daar stonden wat aparte dingen op.quote:Op woensdag 21 mei 2014 04:03 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Neemt Fred Teeven ook lifters mee dan?
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:14 schreef Warrick21 het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)artje-verdwijnt-juli
Er is zolang over gepraat maar het is dus zo ver. De papieren treinkaartje verdwijnt echt. Vanaf 9 juli moeten we allemaal gebruik gaan maken van de OV-werknietkaart![]()
Leuk voor al die toeristen, maar ook voor de mensen die helemaal niet zo'n kaart willen. Wat ik dan persoonlijk weer niet snap, is dat ze toch wel een 'wegwerpkaart' hebben voor 1 euro extra. Waarom is het dan zo moeilijk om de papierenkaartjes te behouden? Ik zie het alleen maar als een verkapte manier om nog meer geld binnen te harken.
Nederland en OVAls je papierenkaartjes blijft verkopen kan je het proces van controleren en verkopen niet stroomlijnen. Met wegwerpkaarten heb je gewoon 1 kaart die makkelijk gecontroleerd kan worden door de controleurs.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je als ouder niet wilt dat je kind ineens in een kelder bij ome Ivo opduikt, kan je wellicht toch beter geen persoonlijke OV-chipkaart voor je kind aanschaffen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 04:08 schreef sig000 het volgende:
[..]
Daar bij dat OM zitten vreemde figuren, kan me nog maatje van Fred herinneren die PC langs de straat zette. Daar stonden wat aparte dingen op.
Het zwartrijden is met wat handigheid beter te stroomlijnen dan het gedoe om 1x per jaar met OV te gaan.quote:Op woensdag 21 mei 2014 04:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als je papierenkaartjes blijft verkopen kan je het proces van controleren en verkopen niet stroomlijnen. Met wegwerpkaarten heb je gewoon 1 kaart die makkelijk gecontroleerd kan worden door de controleurs.
quote:Op woensdag 21 mei 2014 03:25 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Met de auto ben je nog beter te traceren voor Ivo en Fred. Nummerplaten worden overal gescand.![]()
De enige wijzen om te reizen zonder een bezwete, hijgende Ivo met zijn dikke paplijf achter je aan, is per fiets of lopend.![]()
Als je bedenkt dat onze overheid bij zeer veel duistere en corruptieschandalen betrokken is, snap je wellicht dat je beter niet alles met deze overheid kunt delen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |