Ah daar zijn de ontslagen NS medewerkers naar toe geplaats na het debacle met de Fyra !!quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:08 schreef richolio het volgende:
Prachtig. Ze passen gewoon níét.Iemand had de verkeerde maten doorgegeven, aldus RTL Nieuws.
quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:07 schreef richolio het volgende:
Foutje, bedankt. De Franse spoorvervoerder SNCF heeft liefst 2000 treinen besteld, die bij nader inzien net iets te breed voor de Franse perrons blijken. Dat heeft spoornetexploitant RFF bekend na berichtgeving in Franse media.
De nieuwe treinen blijken niet op de vijftig jaar oude perrons van het merendeel van de 1200 stations in Frankrijk te passen. Volgens de NOS wordt er in Frankrijk al gesproken van “de flop van de eeuw. Vooral in Lyon en de Pyreneeen zijn de problemen groot. Tot nu toe werden honderd perrons aangepast. Kostenplaatje voor de Franse overheid: 80 miljoen euro.
De blunder blijkt in miscommunicatie tussen SNCF en RFF te zitten. De spoornetexploitant bleek alleen de maten van oude perrons doorgegeven te hebben.
Bron http://m.spitsnieuws.nl/a(...)treinen-in-frankrijk
quote:De RFF gaf slechts de afmetingen door van de perrons die minder dan 30 jaar geleden zijn gebouwd. De meeste perrons zijn meer dan 50 jaar geleden aangelegd.
Bij Spitnieuws werken een paar achterlijken die alleen maar kunnen copy-pasten. Alleen de maten van de NIEUWE stations waren doorgegeven.quote:
Alstomquote:
Ze worden gebouwd door een Franse fabriek die onderdeel is van een Canadees bedrijf (Bombardier)quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:38 schreef Fer het volgende:
Iets zegt me dat ze daar ook zo "verstandig" waren hun eigen treinbouwer op te doeken en de trein van een of andere goedkope italiaan moeten inkopen. Dan moet je opeens met allemaal zaken rekening houden, terwijl een "eigen" trein gewoon in 1x goed is.
Werkspoor
En daarvoor ANF heette en de franse Werkspoor was.quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze worden gebouwd door een Franse fabriek die onderdeel is van een Canadees bedrijf (Bombardier)
Correct, maar da's dus niet Alstom.quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
En daarvoor ANF heette en de franse Werkspoor was.
Klopt. Ik beweer toch ook niet dat Alstom fout zat? Ik reageerde alleen op die calimeropost van Fer.quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Correct, maar da's dus niet Alstom.
Je bedoelt dat ze een trein en perron aan diggelen gereden hebben toen ze er in volle vaart langsreden?quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:20 schreef DrDarwin het volgende:
Zijn ze daar proefondervindelijk achter gekomen?
Ik kan het systeem leveren voor 39 miljoen. Wel vandaag beslissen SNCF!quote:Op woensdag 21 mei 2014 19:20 schreef Individual het volgende:
De treinen die nu rondrijden zijn 'x' breed. De nieuwe treinen zijn 'y' breed.
x<y = probleem
Ik heb een apparaat om dit te voorkomen. SNCF, geïnteresseerd? Maar 40 miljoen euro:
[ afbeelding ]
ook nog eens aangepast aan het Franse meetsysteem
I give you good price.. 38 million!quote:Op woensdag 21 mei 2014 19:22 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik kan het systeem leveren voor 39 miljoen. Wel vandaag beslissen SNCF!
"special price for you my friend".quote:Op woensdag 21 mei 2014 19:26 schreef Individual het volgende:
[..]
I give you good price.. 38 million!
laten we die 38 miljoen dan delen om elkaar niet kapot te concurreren..
Zoiets...en dan Oeps!quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:57 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ze een trein en perron aan diggelen gereden hebben toen ze er in volle vaart langsreden?
Precies, die Fransen zitten te zeuren terwijl ze in Afrika heel blij zouden zijn met een paar te brede treinen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 19:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
Kunnen ze een paar naar Afrika sturen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |