En Veelers verwacht z'n 1ste kind, die wielrenners zijn allemaal actief geweest in de periode zonder koersenquote:Op maandag 19 mei 2014 13:00 schreef poiuytr het volgende:
Geen idee of het "nieuws" is maar Molkema en z'n vriendin/ vrouw verwachten weer een kind.
Ik zou ook mee doenquote:Op maandag 19 mei 2014 11:30 schreef Aisomont het volgende:
Die renners hebben toch echt zelf gekozen om mee te doen.
Dat vraag ik me af.quote:Op maandag 19 mei 2014 11:30 schreef Aisomont het volgende:
Die renners hebben toch echt zelf gekozen om mee te doen.
Ik wilde net zeggen, de sportprogramma's in Azerbaijan zullen er toch wat anders uitzien als hier!quote:
Het zit er waarschijnlijk even een tikkie anders in elkaar dan hier he.quote:Op maandag 19 mei 2014 13:46 schreef Aisomont het volgende:
Volgens mij heb je toch echt zelf de controle over wat je met je leven doet.
Vertel, je bent er kennelijk geweest en je hebt het meegemaakt. Word je gedwongen? En als je het niet doet, vermoord? Dat kan niet hč, dan zouden er geen Azerbeidzjanen meer over zijn, behalve die 5 die meededen.quote:Op maandag 19 mei 2014 13:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het zit er waarschijnlijk even een tikkie anders in elkaar dan hier he.
Ok laat maarquote:Op maandag 19 mei 2014 14:03 schreef Aisomont het volgende:
[..]
Vertel, je bent er kennelijk geweest en je hebt het meegemaakt. Word je gedwongen? En als je het niet doet, vermoord? Dat kan niet hč, dan zouden er geen Azerbeidzjanen meer over zijn, behalve die 5 die meededen.
Hoezo? Je bent wielrenner in Azerbaijan. De nationale bond vraagt of je zin hebt om een wedstrijd in Nederland te rijden. Zou jij nee zeggen? Dat vervolgens de begeleiding nogal slecht is, dat is een ander verhaal. Maar goed, dat verloren op een vliegveld staan gebeurt mij ook als ik ergens land en op zoek moet naar de rental balie. Je doet alsof een wedstrijdje rijden in Nederland die iets boven niveau (of vorm) blijkt te zijn hetzelfde is als naar de Gulag gestuurd wordenquote:Op maandag 19 mei 2014 13:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het zit er waarschijnlijk even een tikkie anders in elkaar dan hier he.
Ik zou ook snel ja zeggen idd. Je gaat er namelijk vanuit dat ze wel een beetje nadenken over niveau van de wedstrijd en zo. En ook dat de organisatie een beetje nadenkt over welk niveau ploegen ze willen hebben en niet zomaar out-of-the-blue denkt "goh, een ploegje uit Azerbeidzjan, dat lijkt ons wel leuk."quote:Op maandag 19 mei 2014 14:32 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Hoezo? Je bent wielrenner in Azerbaijan. De nationale bond vraagt of je zin hebt om een wedstrijd in Nederland te rijden. Zou jij nee zeggen? Dat vervolgens de begeleiding nogal slecht is, dat is een ander verhaal. Maar goed, dat verloren op een vliegveld staan gebeurt mij ook als ik ergens land en op zoek moet naar de rental balie. Je doet alsof een wedstrijdje rijden in Nederland die iets boven niveau (of vorm) blijkt te zijn hetzelfde is als naar de Gulag gestuurd worden
http://cqranking.com/men/asp/gen/race.asp?raceid=24415quote:Op maandag 19 mei 2014 17:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zou ook snel ja zeggen idd. Je gaat er namelijk vanuit dat ze wel een beetje nadenken over niveau van de wedstrijd en zo. En ook dat de organisatie een beetje nadenkt over welk niveau ploegen ze willen hebben en niet zomaar out-of-the-blue denkt "goh, een ploegje uit Azerbeidzjan, dat lijkt ons wel leuk."
Bovendien is het voor hen als renner natuurlijk moeilijk in te schatten welk niveau het amateurwielrennen hier heeft.
Gemiddelde snelheden zeggen niet zo heel veel, da's nogal afhankelijk van het parkoers. Als het vlak is en vooral rechtdoor over mooie brede wegen (en geen wind), dan is 45 per uur voor mij in een peloton waar niet teveel gedrang is misschien nog wel haalbaar, dus bij wijze van spreken 180 km over een snelweg. Nou is het wel vlak in Nederland, maar een etappe in Olympia's Tour gaat niet alleen maar rechtdoor over brede wegen, dus dan is het al een ander verhaal.quote:Op maandag 19 mei 2014 17:50 schreef Aisomont het volgende:
[..]
http://cqranking.com/men/asp/gen/race.asp?raceid=24415
Deze pagina is moeilijk te vinden?
"Hmm, 180km binnen 4 uur, dat is harder dan 45 per uur, ik betwijfel of ik dat kan bijhouden..."
Dat en als de wielerbond je vraagt "wil je mee een wedstrijd in Nederland rijden" en je zegt "mwah, weet niet, misschien gaat het wel te hard", dan kun je er denk ik vrij zeker van zijn dat ze je ook nooit meer vragen.quote:Op maandag 19 mei 2014 18:09 schreef Panthera. het volgende:
Maar ook al vinden ze die pagina wel, dan nog. Je kan of mee met een kans eraf gereden te worden maar je pakt een vakantietrip mee naar een land duizenden kilometers verderop of je zegt nee. Ik kan me zo voorstellen dat zo'n aanbod ook niet iedere dag voorkomt.
Het is eerder een fout van de bond aldaar dat ze de wedstrijd verkeerd ingeschat hebben, wellicht hebben ze gedacht dat het een jeugdwedstrijd was.
Haha, kom je eindelijk een mogelijke tolk tegen, gaat het om een doventeamquote:Op maandag 19 mei 2014 09:13 schreef Sjoerd102 het volgende:
Bijgaand het stukje over de Azerbeidzjanen uit Dagblad de Limburg van afgelopen zaterdag.
[ afbeelding ]
En in Nederland niemand kunnen vinden die Nederlands en Turks kan..quote:Op maandag 19 mei 2014 18:57 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Haha, kom je eindelijk een mogelijke tolk tegen, gaat het om een doventeam
Vooral dat laatste lijkt me ja. Enorm veel geld, verlangen om het wielrennen daar naar een hoog niveau te tillen dus als je niet exact doet wat er van je gevraagd wordt kun je het wel vergeten verder. Althans, zo stel ik het me ongeveer voor.quote:Op maandag 19 mei 2014 18:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat en als de wielerbond je vraagt "wil je mee een wedstrijd in Nederland rijden" en je zegt "mwah, weet niet, misschien gaat het wel te hard", dan kun je er denk ik vrij zeker van zijn dat ze je ook nooit meer vragen.
quote:Problemen voor Jan Ullrich. De oud-wielrenner heeft maandag in het Zwitserse Mattwil een ernstig auto-ongeluk veroorzaakt. De Zwitserse krant Blick meldt dat de 40-jarige Duitser gedronken zou hebben en een alcoholpromillage van 1.4 in zijn bloed had.
Bij het ongeluk zijn twee mensen gewond geraakt. Ullrich zelf kwam met de schrik vrij. De drie auto´s die bij het ongeluk betrokken waren, lagen allemaal in de prak. Ullrich zou twintig kilometer te hard hebben gereden en twee auto´s heben geramd.
Ullrich ontkent dat hij te veel had gedronken. "Er was geen alcohol in het spel", zei de Tour de France-winnaar van 1997. "Het spijt me heel erg. Ik had last van stress en wilde snel naar huis. Gelukkig zijn er geen doden gevallen."
Er gaan al langer geruchten over alcoholproblemen van Ullrich. De Dutiser veroorzaakte in 2002 ook al eens een ongeval. Destijds kroop de op doping betrapte renner met een slok op achter het stuur.
Pier Paolo de Negri van Vini Fantini wint de derde etappe vandaag. Leuk detail: Het was exact dezelfde etappe als de derde etappe van vorig jaar, die werd gewonnen door...juist, De Negriquote:Op dinsdag 20 mei 2014 19:33 schreef FredWielergek het volgende:
Gaat lekker met de nederlandse overwinningen.
Wouter Wippert, een van de mooiste nederlandse wielrennernaa wat mij betreft, wint een etappe in de ronde van Japan.
Waar is dat te bekijken dan?quote:Op woensdag 21 mei 2014 17:43 schreef Mykonos het volgende:
Voor wie nog een sprintje wil zien: nog 15k in Noorwegen.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Als je een speler ziet sprinten is hij te laat vertrokken." - JC
twitter:TeamBelkin twitterde op woensdag 21-05-2014 om 18:04:03#TON2014 - It was @BarryMarkus who finished fourth. Not bad, Barry, not bad! reageer retweet
Bravo!quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:06 schreef Mani89 het volgende:
twitter:TeamBelkin twitterde op woensdag 21-05-2014 om 18:04:03#TON2014 - It was @BarryMarkus who finished fourth. Not bad, Barry, not bad! reageer retweet
quote:Op woensdag 21 mei 2014 20:22 schreef Pino112 het volgende:
twitter:lieuwewestra twitterde op woensdag 21-05-2014 om 20:15:51Raad de renner [ afbeelding ] reageer retweet
![]()
twitter:lieuwewestra twitterde op woensdag 21-05-2014 om 20:19:46Goh ik lig dubbel had het zelf niet gezien dat z'n naam erbij stond!! Was anders wel super lastig geweest z'n onschuldig koppie te herkennen reageer retweet
Met dank aan de VSquote:Op donderdag 22 mei 2014 18:17 schreef Mani89 het volgende:
Marc de Maar wint in Noorwegen in een sprint a deux.
quote:Op donderdag 22 mei 2014 18:17 schreef Mani89 het volgende:
Marc de Maar wint in Noorwegen in een sprint a deux.
twitter:MarcdeMaar twitterde op donderdag 22-05-2014 om 20:38:15Frappant dat wanneer je in de bak zit je in de media Antilliaan wordt genoemd en dat wanneer je een koers wint plotseling Nederlander bent.. reageer retweet
De mooiste vind ik nog altijd de Kerman Tour van 2011. -> http://www.cqranking.com/men/asp/gen/tour.asp?tourid=1966quote:Op vrijdag 23 mei 2014 13:58 schreef Mani89 het volgende:
Dat Petrochemische team maakt toch regelmatig een farce van die kleinere wielerrondjes? Staat me nog iets van bij van vorig jaar.
17km te gaan, 50 seconden voorsprong en volgens mij zijn ze net weggereden.twitter:PelotonWatch twitterde op vrijdag 23-05-2014 om 17:27:38#ToN2014 6 leaders - Groendahl, Smukulis, Clement, Vanmarcke, Marycz & Karlsson reageer retweet
ik volgde het op twitter, maar volgens mij had jij beeld? zo ja waar?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 17:57 schreef baggerbaas het volgende:
Vanmarcke wint in Noorwegen. Prima werk van Clement.
http://www.frombar.com/20(...)25395103-825493.htmlquote:Op vrijdag 23 mei 2014 17:57 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
ik volgde het op twitter, maar volgens mij had jij beeld? zo ja waar?
Was live op Eurosport 2.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 17:57 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
ik volgde het op twitter, maar volgens mij had jij beeld? zo ja waar?
quote:Op vrijdag 23 mei 2014 17:57 schreef baggerbaas het volgende:
Vanmarcke wint in Noorwegen. Prima werk van Clement.
wacht maar tijdens de TDF gaat hij vlammenquote:Op vrijdag 23 mei 2014 18:28 schreef Pino112 het volgende:
[..]
#totallynorway
Van #roulelefutur heb ik nog weinig gezien helaas
Nee, Giro gaat voor. De Belg komt met een samenvatting op beide avonden. Ik ga beide dagen proberen langs het parcours te staan, ze komen twee keer redelijk dichtbij langsquote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:32 schreef Sjoerd102 het volgende:
World Port Classic morgen niet live op Sporza of de NOS?
zonde
Ik zit morgen rond 08:45u op de motor om richting Rotterdam te rijden.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:35 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Nee, Giro gaat voor. De Belg komt met een samenvatting op beide avonden. Ik ga beide dagen proberen langs het parcours te staan, ze komen twee keer redelijk dichtbij langs.
Sporza heeft wel een livestream vanaf 14:15quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:32 schreef Sjoerd102 het volgende:
World Port Classic morgen niet live op Sporza of de NOS?
zonde
Liggen ze een beetje op schema? Kan er niks over vinden op de websites.quote:
quote:Op zaterdag 24 mei 2014 11:08 schreef heywoodu het volgende:
Poorseyedinges pakt de leiding in Japan![]()
http://www.wielerflits.nl(...)t&utm_medium=twitter
Many positive result.twitter:TPT_Cycling twitterde op zaterdag 24-05-2014 om 10:20:40@ProCyclingStats much good training makes for many positive result. We are very proud of Mirsamad and team. reageer retweet
Mooi ook dat een zege in de Tour de Langkawi gezien wordt als een soort WK voetbal-winst.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 13:24 schreef wimderon het volgende:
[..]Many positive result.twitter:TPT_Cycling twitterde op zaterdag 24-05-2014 om 10:20:40@ProCyclingStats much good training makes for many positive result. We are very proud of Mirsamad and team. reageer retweet
twitter:TPT_Cycling twitterde op zaterdag 08-03-2014 om 09:14:41Mirsamad wins @myltdl !! Best day for Iranian sport! People rejoice in the street! reageer retweet
heb exacte tijden helaas niet. Begon gelijk al goed in Rotterdam. Sluitvoertuig pakte bij Vertrek andere route dan ploegleiderauto's. Stond ik daar ruim 5min. Voor jan #$% omdat de verkeersregelaar de weg niet wou vrij geven.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 12:30 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Liggen ze een beetje op schema? Kan er niks over vinden op de websites.
Heb het inmiddels wel kunnen achterhalen, kwartiertje achter als ik het goed heb. Zal voornamelijk door de tegenwind komen. In Middelburg was het verschil tussen de 3 en het peloton bijna 7 minuten.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 14:11 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
heb exacte tijden helaas niet. Begon gelijk al goed in Rotterdam. Sluitvoertuig pakte bij Vertrek andere route dan ploegleiderauto's. Stond ik daar ruim 5min. Voor jan #$% omdat de verkeersregelaar de weg niet wou vrij geven.
Ja, maar Nordhaug kan het gewoon niet waarmaken.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 17:57 schreef Mykonos het volgende:
Als Mollema hier wint, kan hij zomaar de leiding in het klassement pakken. Dacht eigenlijk dat Belkin hier voor Nordhaug reed?
Zal wel boni's willen pakken voor gele trui iig.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 18:08 schreef FredWielergek het volgende:
ze halen het wel, mollema de snelste? lijkt me wel
Ik zou als ik Mollema was nog even Nordhaug bedanken dat hij het peleton bijna naar hem toe rijdt.quote:
vage actie idd van Nordhaug.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 18:15 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik zou als ik Mollema was nog even Nordhaug bedanken dat hij het peleton bijna naar hem toe rijdt.
Had het er vanmorgen ook met iemand over. de route beschrijvingen van de ASO zijn een groot drama.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 19:06 schreef Ambrosius het volgende:
Is het exacte parcours ook al bekend van de tweede etappe van de Tour 2015 naar Neeltje Jans? Ik vind via Rotterdam en de Brouwersdam, maar zou graag het precieze parcours zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net efkes anges
Zelfs de Tour is nog niet uitgesloten.quote:Op zondag 25 mei 2014 13:43 schreef Steven184 het volgende:
Gesink zou NK en Vuelta gaan rijden volgens NOS.
Hopelijk zijn ze wijs en doen ze dat niet.quote:Op zondag 25 mei 2014 13:45 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Zelfs de Tour is nog niet uitgesloten.
Daar valt weinig mee te winnen inderdaad.quote:Op zondag 25 mei 2014 13:47 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Hopelijk zijn ze wijs en doen ze dat niet.
Overwinning 52 en 53 want volgens José was die van De Maar in Noorwegen overwinning 50, blijkbaar rijdt hij dit seizoen met een NL licentie.quote:
Ik had begrepen dat Paterski had gewonnen. (bron: Renaat/Jose)quote:Op zondag 25 mei 2014 16:14 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Overwinning 52 en 53 want volgens José was die van De Maar in Noorwegen overwinning 50, blijkbaar rijdt hij dit seizoen met een NL licentie.
Paterski waar?quote:Op zondag 25 mei 2014 16:15 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat Paterski had gewonnen. (bron: Renaat/Jose)
Kan ook fout zitten
Etappe Noorwegen De Maar = nr 50quote:Op zondag 25 mei 2014 16:17 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Eindoverwinning Noorwegen...die stond 2e in Noorwegen.
Okay op die manier.quote:Op zondag 25 mei 2014 16:19 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Etappe Noorwegen De Maar = nr 50
Etappe Noorwegen Mollema = nr 51
Etappe WPC Sinkeldam = nr 52
WPC klassement Bos = nr 53
Toch?
Onder voorbehoudt hč want José, al is die met dit soort feitjes vaak wel goed. Wielernerd dat ze is.quote:Op zondag 25 mei 2014 16:20 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Okay op die manier.
Teller staat dus op 53
dat kost hem weer een paar jaarquote:Op zondag 25 mei 2014 15:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Als Bos nou al geen sprints van Sinkeldam meer kan winnen... Tijd om weer terug naar de baan te gaan.
twitter:BMCProTeam twitterde op maandag 26-05-2014 om 22:26:43BMC Racing Team's @taylorphinney suffered a broken left leg in his crash at #uspro. reageer retweet
Onderbeen gebroken, verder ok. Bron: Zijn moeder.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:21 schreef baggerbaas het volgende:
Phinney hard onderuit gegaan in het Amerikaans kampioenschap. Onderweg naar ziekenhuis.
Hij zegt van wel: https://twitter.com/EricDMarcottequote:Op maandag 26 mei 2014 23:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Geniale koers inderdaad.
Winnaar is Marcotte, 34, maar toch pas bezig aan zijn eerste jaren als prof. Hoewel, ben je als renner van een continentale ploeg eigenlijk wel prof?
quote:Bauke Mollema: Voorbereiding op de Tour
Door Bauke Mollema op 27 mei 2014
Na de Waalse klassiekers ben ik begonnen aan mijn voorbereiding op de Tour. In de wintermaanden leg je uiteraard een basis voor het hele seizoen, maar in het voorjaar ben je nog niet continu bezig met de Tour. Daarvoor zijn wedstrijden als Tirreno-Adriatico, de ronde van het Baskenland en de Amstel Gold Race te belangrijk. Na een verkenning van de kasseien-etappe (gaat spektakel worden!) en een test in de windtunnel stonden er een aantal stevige trainingsweken op het programma. Kilometers maken en nog eens kilometers maken. De intensiteit lag nog laag. De Tour was nog ver weg en met de ronde van Noorwegen en de ronde van Zwitserland zou ik nog twee etappekoersen rijden voor de Tour.
Wedstrijdritme in de benen
De ronde van Noorwegen is inmiddels achter de rug. Waarom de ronde van Noorwegen? Het is inderdaad een onbekende ronde met weinig grote namen aan het vertrek. Het is echter een leuke ronde in een mooi land. Niet extreem zwaar, maar dat hoeft op dit moment ook nog niet. Het is fijn om wedstrijdritme in de benen te houden en qua intensiteit een goede prikkel. Wanneer ik niet in Noorwegen zou rijden, zou het gat tussen Luik-Bastenaken-Luik en de ronde van Zwitserland heel groot worden. Vorig jaar heb ik bovendien precies dezelfde voorbereiding op de Tour gedaan, dat is heel goed bevallen. Die voorbereiding bestaat uit de ronde van Noorwegen, een hoogtestage in Sierra Nevada en de ronde van Zwitserland.
Zonder ‘oortjes‘
Tijdens de eerste etappe in Noorwegen moest ik er even inkomen. Wanneer je vooral kilometers hebt gemaakt en weinig intensief hebt getraind, kom je wat explosiviteit tekort. De aankomst was op een kleine heuvel en ik was blij dat ik geen tijd verloor. Tijdens de tweede etappe was dat helaas wel het geval. Marc de Maar en de Pool Paterski bleven het peloton 12 seconden voor. Achteraf met gevolgen voor het klassement. De situatie in de koers was lange tijd onduidelijk en daar konden zij van profiteren. In kleinere wedstrijden zoals de ronde van Noorwegen mag niet met de ‘oortjes’ worden gereden. Je bent dus afhankelijk van de wedstrijdorganisatie voor tijdverschillen en de samenstelling van de kopgroep. Als die informatie nauwelijks wordt gegeven, wordt het lastig. Zo dachten wij lange tijd dat ploeggenoot Sep Vanmarcke met 10 man op kop reed, terwijl de Maar en Paterski er de hele tijd nog voor reden. 10 kilometer voor de finish kregen we pas door het zat. We konden toen de schade nog enigszins beperken.
Een mooi gevoel
Explosiviteit en wedstrijdritme komen na een paar dagen koersen snel terug. Ik ging me elke dag beter voelen. De 3e etappe werd mooi gewonnen door ploeggenoot en roomie Sep Vanmarcke. In het peloton hebben we de laatste 30 kilometer goed kunnen ‘afstoppen’. Als roomie van Sep wilde ik de stand een dag later graag gelijk trekken. Dat is gelukt! De laatste beklimming lag weliswaar op 23 kilometer voor de finish, maar met een aantal langere beklimmingen was de etappe op mijn lijf geschreven. Op 1 kilometer voor de top van de laatste klim ben ik gedemarreerd. Vlak voor de top haalde ik 3 andere renners in, en met z’n vieren zijn we vol doorgereden tot de finish. Ik had vertrouwen dat ik het kon afmaken in de sprint, maar toen 2 vluchtgenoten vielen werd het wel heel makkelijk. Ik won de sprint in Lillehammer met 3 seconden voorsprong op mijn overgebleven concurrent en kon mijn handen in de lucht steken. Een mooi gevoel! Ik schoof bovendien op naar de 3e plaats in het klassement.
Ik heb geprobeerd de laatste etappe te stijgen in het klassement, maar dat is niet meer gelukt. De lastige finale werd gereden in noodweer. Alexander Kristoff pakte zijn 2e dagzege. Al met al was de ronde van Noorwegen een geslaagde ronde. Een etappeoverwinning en een derde plaats in het eindklassement. En misschien nog wel belangrijk: de conditie is goed en ik lig op schema voor de Tour. Nog ruim 5 weken tot de start in Leeds!
Bauke Mollema
Nou bijna, hij duwt hem gelijk tegen de hekken aanquote:Op woensdag 28 mei 2014 15:18 schreef Sjoerd102 het volgende:
Hummeltje gaat bijna met iemand op de vuist na een valpartij.
Een vat coke was dan weer wat te ordinair.quote:
twitter:chrisfroome twitterde op woensdag 28-05-2014 om 19:17:51Three major TDF contenders staying on Mt Teide and no out of competition tests for the past 2 weeks. Very disappointing. reageer retweet
(met als vertaling: ‘In the last month I’ve had five tests. People should mind their own business.’ )twitter:vincenzonibali twitterde op woensdag 28-05-2014 om 20:33:45@cirogazzetta @chrisfroome Ciruzzo😎😎 nell'ultimo mese ho fatto pił di 5 controlli!! Che ognuno guardi il suo!!! reageer retweet
Ja, maar als het BP van Froome wel 'geloofwaardig' is dan kunnen we dat hele ding ook wel opdoeken.quote:Op woensdag 28 mei 2014 21:28 schreef Mani89 het volgende:
Dan heeft Nibali waarschijnlijk alarmbellen laten afgaan in zijn BP vorig jaar. Hij bakt er verder ook heel weinig van dit seizoen.
Motortjes geven toch geen afwijkingen in het BP?quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ja, maar als het BP van Froome wel 'geloofwaardig' is dan kunnen we dat hele ding ook wel opdoeken.
Hmm nee dat is ook zo. En ik was even vergeten dat alle afwijkingen te wijten zijn aan zijn bilharzia.quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:14 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Motortjes geven toch geen afwijkingen in het BP?
Wil je hiermee zeggen dat Froome net zo'n janker is als zijn verloofde?quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:30 schreef DeeBee het volgende:
Valt mij nog mee dat die stalker verloofde van Froome niet diegene was die een jankbericht over het testen van tegenstanders postte.
Haha, vergeleken met haar valt hij hartstikke mee!quote:Op donderdag 29 mei 2014 08:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wil je hiermee zeggen dat Froome net zo'n janker is als zijn verloofde?
Uit die tweet van hem dacht ik toch wel op te maken dat hij zelf ook op de Teide zit en daar niet getest is nog?quote:Op donderdag 29 mei 2014 09:20 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Haha, vergeleken met haar valt hij hartstikke mee!
Ik vind haar nogal 'apart', vooral op Twitter...
Op zich trouwens wel goed dat renners aankaarten dat er soms vrij weinig getest wordt, alleen snap ik hier z'n punt niet zo. Sky is nota bene zo'n beetje de uitvinder van het 'verstoppen' op de Teide, en nu is het niet ok als concurrenten niet getest worden? Of komen ze alleen voor Froome langs op Tenerife tegenwoordig?
Hoe Nibali dit jaar rijdt vergeleken met vorig jaar (klimtijdrit Giro anyone?) is ook best apart ja. Al piekt hij naar andere koersen nu denk ik, we zullen het zien.
Ja, nu ik het zo lees wel. Blijft het apart dat hij daarvoor nooit klaagde toen hij er met z'n team zat, lijkt nu alsof ze balen dat hun 'marginal gain' ook door anderen wordt gebruikt.quote:Op donderdag 29 mei 2014 09:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Uit die tweet van hem dacht ik toch wel op te maken dat hij zelf ook op de Teide zit en daar niet getest is nog?
bron : AD.nlquote:Diskwalificatie Van Hummel in Ronde van Belgiė
Kenny van Hummel mag vandaag niet meer opstappen in de tweede etappe van de Ronde van Belgiė. De organisatie maakte op de website bekend dat de Nederlandse sprinter is gediskwalificeerd. Volgens de organisatie en de jury was Van Hummel gisteren in de eerste etappe betrokken bij een 'ongeoorloofd incident', waardoor hij niet meer welkom is. Om welk incident het gaat, is niet bekend.
twitter:MBurghardt83 twitterde op woensdag 28-05-2014 om 16:03:58@kennyvanhummel punching 3x a just crashed guy is NO respect!!! nobody crashes on purpose. reageer retweet
Terechte beslissing, in het voetbal is dit gewoon een rode kaart.quote:Op donderdag 29 mei 2014 12:36 schreef Momo... het volgende:
[..]
bron : AD.nl
Hummeltje wat doe je nu
http://www.kennyvanhummel.com/nieuws/uit-de-ronde-van-belgie/quote:Vandaag zal ik niet mogen starten in de tweede etappe van de Baloise Belgium Tour. De organisatie heeft er bij de jury op aangedrongen me uit koers te halen. En de jury heeft dat gedaan.
In de eerste etappe was het in de aanloop naar de sprint weer erg gevaarlijk. Ik werd van de fiets gereden door een renner van het Belgische Cibel-team. We gingen samen onderuit. Ik heb hem daarna geduwd. Dat had ik niet moeten doen maar als ik zo knullig onderuit wordt gereden in zo’n gevaarlijke situatie als iemand niet wil remmen, moet ik daar iets van zeggen.
Na de finish was er geen media-aandacht voor het incident en in de pers staat ook niets vermeld. Op de verschillende social media werden er wel akelige dingen gezegd. Ik heb niet gereageerd want een discussie leek niet mogelijk.
Vanochtend reed ik naar de start en daar verwachtte ik wel pers of mensen die een discussie wilden aangaan. Maar er gebeurde niets. Ik ging tekenen en toen hoorde ik dat ik me bij de jury moest melden.
Daar hoorde ik dat de organisatie erop aan heeft gedrongen me uit koers te zetten. De jury gaf aan dat ze de organisatie wel moesten volgen. De jury vertelde me ook dat ze me wel begrepen. Er komt geen aantekening en geen sanctie.
De beelden toonden dat er iets niet klopte. Ik werd van mijn fiets afgeduwd. Het is de laatste tijd zo gevaarlijk en zo ontstaan die valpartijen. Maar de focus ligt hier op het duwen van mijn kant.
Als ik zo knullig van de fiets wordt gereden en dan zo op de grond lig, had ik misschien anders moeten reageren. Maar dit is zo gevaarlijk dat ik er wel iets van moest zeggen. De jury had hier begrip voor en nogmaals, er komt geen sanctie.
Op de beelden zie je hem toch alleen duwen? Volgens mij is er tussen het duwen en naar de fiets teruglopen weinig tijd om nog 3 tikken uit te delenquote:Op donderdag 29 mei 2014 12:39 schreef Marcoss het volgende:
twitter:MBurghardt83 twitterde op woensdag 28-05-2014 om 16:03:58@kennyvanhummel punching 3x a just crashed guy is NO respect!!! nobody crashes on purpose. reageer retweet
Duwen? Hij geeft die gast 3 meppen!quote:Op donderdag 29 mei 2014 12:54 schreef borisz het volgende:
Reactie van Hummeltje.
[..]
http://www.kennyvanhummel.com/nieuws/uit-de-ronde-van-belgie/
Mwoah....ik zie hem toch echt er op aflopen en 3 tikken uitdelenquote:Op donderdag 29 mei 2014 13:11 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Op de beelden zie je hem toch alleen duwen? Volgens mij is er tussen het duwen en naar de fiets teruglopen weinig tijd om nog 3 tikken uit te delen
Maja, niet netjes van Hummeltje natuurlijk, foei!
Dat "tikken" vind ik wel overdreven, het zijn gewoon een paar ferme duwen. Niet netjes natuurlijk, daar niet van.quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:16 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Mwoah....ik zie hem toch echt er op aflopen en 3 tikken uitdelen
(1h16m 49sec)
Hier dus ookquote:Op donderdag 29 mei 2014 12:43 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Terechte beslissing, in het voetbal is dit gewoon een rode kaart.
Hij duwt hem, je geeft iemand een tik als je hem op zijn muil slaat. Dit is duwen, niet netjes natuurlijk, maar komop zeg, het is niet alsof hij hem te lijf gaat en een blauw oog heeft geslagenquote:Op donderdag 29 mei 2014 14:16 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Mwoah....ik zie hem toch echt er op aflopen en 3 tikken uitdelen
(1h16m 49sec)
Hij gaat hem wel te lijf en maakt in mijn ogen duidelijk meermaals slaande bewegingen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 22:41 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Hij duwt hem, je geeft iemand een tik als je hem op zijn muil slaat. Dit is duwen, niet netjes natuurlijk, maar komop zeg, het is niet alsof hij hem te lijf gaat en een blauw oog heeft geslagen
Zat toevallig van de week op proflavio.com een filmpje over olympia's tour te kijken.quote:Op donderdag 29 mei 2014 19:43 schreef Aisomont het volgende:
deel van de renners in Olympia's Tour verkeerd is gereden of gestuurd op de Oude Holleweg? Ze zijn rechtsaf richting het verzorgingshuis (?) gegaan in plaats van 100m later rechtsaf het asfalt stuk op (de échte Oude Holleweg). Dat zag ik net opeens op Strava. Vind het maar apart...
link?quote:Op donderdag 29 mei 2014 19:43 schreef Aisomont het volgende:
Wisten jullie dat een deel van de renners in Olympia's Tour verkeerd is gereden of gestuurd op de Oude Holleweg? Ze zijn rechtsaf richting het verzorgingshuis (?) gegaan in plaats van 100m later rechtsaf het asfalt stuk op (de échte Oude Holleweg). Dat zag ik net opeens op Strava. Vind het maar apart...
Van een prof is sprake als de renner een arbeidsovereenkomst heeft met zijn werkgever. De renners van continentale ploegen zijn werknemers van de ploeg en ontvangen een bezoldiging. Dat is inderdaad geen vetpot. Die lui moeten wel een baan erbij hebben (of student zijn) en enorme liefhebbers zijn wil je dat ervoor over hebben.quote:Op maandag 26 mei 2014 23:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Geniale koers inderdaad.
Winnaar is Marcotte, 34, maar toch pas bezig aan zijn eerste jaren als prof. Hoewel, ben je als renner van een continentale ploeg eigenlijk wel prof?
14 t/m 22 juniquote:Op vrijdag 30 mei 2014 10:35 schreef jaykop het volgende:
Niet om te zeiken of zo, maar ik zie de ronde van Zwitserland niet staan in het kalendertje van de op. Weet iemand welke data dat is?
Dacht het nietquote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:48 schreef jaykop het volgende:
Danku! Hopen dat Gesink weer gaat vlammen daar.
quote:Op vrijdag 30 mei 2014 07:20 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Zat toevallig van de week op proflavio.com een filmpje over olympia's tour te kijken.
Toen werd er tegen een renner gezegd dat een deel inderdaad verkeerd gereden was.
Was me al aan het afvragen waar dat dat was. Kun je op google maps laten zien welke straten ze verkeerd hebben gereden?
http://www.strava.com/activities/143151022quote:Op vrijdag 30 mei 2014 09:47 schreef No-P het volgende:
[..]
link?
Ook een leuk weggetje, btw alleen doodlopend.
Eén zwaluw maakt nog geen lente.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:19 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik was wel degene die als eerste voorspelde dat Pietertje zou winnen.
Gaan ze morgen de Ardennen in?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:22 schreef Mani89 het volgende:
Doemulčn gaat morgen de vloer aanvegen met Martčn.
Felicitations to Tony Martin.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:26 schreef Keano het volgende:
Die gek die die renners interviewt bij de streep. Enorme talenknobbel die man.
Is Frank niet altijd deze periode van het seizoen in vorm?quote:Op donderdag 29 mei 2014 17:25 schreef Mykonos het volgende:
Top-10 in Beieren:
1. Mathias Frank
2. Thibaut Pinot
3. Leopold König
4. Romain Bardet
5. Johann Tschopp
6. Geraint Thomas
7. Brice Feillu
8. Eduardo Sepulveda
9. Vasil Kiryienka
10. Ben Gastauer
Toch netjes van Frank. Als je Pinot, König en Bardet achter je houdt, heb je het prima gedaan lijkt me.
Die was tot dit seizoen knecht, die maar in een paar wedstrijden (vooral in Zwitserland) zijn kans mocht gaan.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Is Frank niet altijd deze periode van het seizoen in vorm?
quote:1. Fra France EUR 58
2. Ned Netherlands EUR 58
Lijkt me heel lastig worden...daarvoor heeft Martin een te goede ploeg.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:30 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik ben benieuwd of Dumoulin het klassement kan winnen in Belgie.
Martin kan ie er misschien wel afrijden maar OPQS heeft wel een stuk of 4 pionnen die dit wel aankunnen. Geef 'm weinig kans. Hij moet eigenlijk een blok vormen met BMC e.d.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 13:30 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik ben benieuwd of Dumoulin het klassement kan winnen in Belgie.
Zo'n ongelooflijk groot talent moet niet gaan veldrijden.quote:
Nog 1 winter alles kapotrijden in den blubber en dan overstappen naar de weg.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 15:46 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Zo'n ongelooflijk groot talent moet niet gaan veldrijden.
quote:Nairo Quintana: ‘Volgend jaar rijd ik opnieuw de Tour’
Nairo Quintana, die zondag zijn eerste eindzege in de Giro zal mogen vieren, kiest volgend jaar opnieuw voor de Tour de France. Dat verklaarde de 24-jarige Colombiaan zaterdag na de voorlaatste girorit.
‘In 2015 start ik in de Tour’, bevestigde Quintana, die vorig jaar bij zijn tourdebuut alleen de Brit Chris Froome moest laten voorgaan. ‘Of ik dan ook de Giro rijd, weet ik nog niet. Er zijn meerdere opties. Daar moet met het team over gepraat worden. Dit jaar was het al een moeilijke beslissing om de Tour links te laten liggen. Maar Eusebio (Unzue, teammanager) had gelijk. Ik heb getoond dat ik het team drie weken lang in een grote ronde kan leiden. Dat is heel belangrijk.’
Sinds zijn profdebuut in 2012 reed Quintana drie grote rondes: de Vuelta 2012 (36e), de Tour 2013 (2e) en de Giro 2014 (rozetruidrager op de vooravond van de slotrit).
dat heb ik gemist, wat is er gebeurd?quote:Op zondag 1 juni 2014 13:41 schreef the_critic het volgende:
is er verder nog iets gedaan met incident van Vanmarcke gister?! kan zo 1,2,3 niets terugvinden..
Heeft wel medestanders in het BMC blok Gilbert en v. Avermaet.quote:Op zondag 1 juni 2014 13:54 schreef Van_Poppel het volgende:
Ben benieuwd wat Dumoulin straks kan tegen al dat OPQS-geweld.
http://www.wielerupdate.n(...)ruzie-met-vanmarcke/quote:Op zondag 1 juni 2014 13:52 schreef the_critic het volgende:
Deelde ook onder het fietsen een paar tikken uit zover ik meekreeg (ik kwam net de uitzending in) maar vind er niets over..
Yep, daar moet de steun van komen...maar vrees er wel voor; laatste klim is op 17km van de finish, genoeg tijd dus voor OPQS om te gaan organiseren.quote:Op zondag 1 juni 2014 13:58 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Heeft wel medestanders in het BMC blok Gilbert en v. Avermaet.
En Chavanel wil er ook echt voor gaanquote:Op zondag 1 juni 2014 14:00 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Yep, daar moet de steun van komen...maar vrees er wel voor; laatste klim is op 17km van de finish, genoeg tijd dus voor OPQS om te gaan organiseren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |