ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Onderstaande foto is mede mogelijk gemaakt door Greavy Snoeiwerken B.V.
CFL 3009 + Venice Simplon Oriënt Expres naar Brugge (- Oostende) by Durk Houtsma., on Flickr Op zondag 18 mei reed de luxueuze Venice Simplon Oriënt Expres naar Brugge, en ging later in de middag weer retour. De ochtend werd vroeg tegemoet gezien, terwijl het eerste daglicht net tevoorschijn kwam. Na een lange autorit werd een mogelijke stek bij Yvoir bereikt, alwaar ook besloten werd om voor deze stek te gaan. Zeer punctueel passeert deze prachtige trein, bestaande uit 17 rijtuigen, de 2 fotografen bij Yvoir. Dat de trein er bijna was, dat wisten wij 3 minuten voor doorkomst hier al .. De machinist op de lok gebruikte de tyfoon overmatig in en rond Dinant, maar ook hier werd er nog veelvuldig gebruikt van gemaakt.
BTW: die loc die laatst gekraakt is in Onnen, die hebben ze zo te zien gewoon weer deels dichtgelast om 'm vervoerbaar te maken, zie foto van de cabine:
Oh, opvallend: De machinisten van NMBS die de Venice Simplon Oriënt Expres moesten rijden, mochten enkel maar op de loc zitten in nette kleren: Overhemd, stropdas, nette broek ... Moesten ze hun dagelijkse kloffie eens thuislaten.
Ik krijg de foto niet geupload, maar de NS heeft zakjes in de trein gehangen om afval in te doen. Tenminste, dat vermoed ik want er wordt niks over gezegd dus ik vraag me af of het zo zin gaat hebben.
Op zondag 18 mei 2014 20:48 schreef Sandrvich het volgende: [ afbeelding ] Baggerplaat van vanavond. Had niet verwacht dat dat ding binnen 20 minuten van Den Bosch in Breda zou komen.
Er staat groen in de weg. Dat zou Greavy nooit overkomen..
Er staat groen in de weg. Dat zou Greavy nooit overkomen..
Dat is mijn wandelroute ja. Afblijven van dat groen.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op zondag 18 mei 2014 20:54 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik had NUL vertraging vandaag. Maar ik ben dan ook niet met de trein geweest. Maar wel WeekendVrij aangeschaft
Ik had drie minuten, opgelopen tussen Driehuis en Heemskerk, het enige station in Nederland zonder busaansluiting. (Vorig jaar althans, hoe dat nu is weet ik eigenlijk niet).
Inderdaad. Verder stel ik voor naast de 10% spitsverhoging gelijk wat touwen voor de locs te spannen, dan kunnen de stroomkosten ook een stuk naar beneden!
Inderdaad. Verder stel ik voor naast de 10% spitsverhoging gelijk wat touwen voor de locs te spannen, dan kunnen de stroomkosten ook een stuk naar beneden!
Op zondag 18 mei 2014 20:54 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik had NUL vertraging vandaag. Maar ik ben dan ook niet met de trein geweest. Maar wel WeekendVrij aangeschaft
Had iets van 20 minuten. Maar wel fijn met de bus stukje door Noord-Holland getoerd richting Heerhugowaard.
"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
Op zondag 18 mei 2014 22:31 schreef Monopoly het volgende: Hindelopen, het meest trieste station van NL (wat in gebruik is. Anders is het Lelystad Zuid).
Lange treindag achter de rug. Groningen - Zandvoort en 's middags weer terug. - ICM van Groningen naar Amersfoort hing vol met zakjes voor afval Vrij schone trein voor een staking. - Op Amersfoort staan bij de simulator van NS opleidingen die RRF loc (uit de 1700 serie) en een DB loc (die uit Onnen toevallig?). - De trein van Amsterdam Centraal naar Zandvoort werd op een fantastische warme stralende dag gewoon lafjes uitgevoerd met een DDZ (4 bakken ). Bij vertrek uit de hoofdstad zat die dus al stampvol en op de terugweg heb ik mensen bijna letterlijk zien vechten om de trein in te kunnen stappen (komt wellicht ook door de alcoholinname van sommige bijstandspaupers die ik daar heb zien lopen, mijn hemel wat een stel proleten daar _! )
Op de terugweg heb ik van Utrecht tot Groningen aan één stuk door geslapen. Heerlijk.
Op zondag 18 mei 2014 22:37 schreef Monopoly het volgende: Lange treindag achter de rug. Groningen - Zandvoort en 's middags weer terug. - ICM van Groningen naar Amersfoort hing vol met zakjes voor afval Vrij schone trein voor een staking. - Op Amersfoort staan bij de simulator van NS opleidingen die RRF loc (uit de 1700 serie) en een DB loc (die uit Onnen toevallig?). - De trein van Amsterdam Centraal naar Zandvoort werd op een fantastische warme stralende dag gewoon lafjes uitgevoerd met een DDZ (4 bakken ). Bij vertrek uit de hoofdstad zat die dus al stampvol en op de terugweg heb ik mensen bijna letterlijk zien vechten om de trein in te kunnen stappen (komt wellicht ook door de alcoholinname van sommige bijstandspaupers die ik daar heb zien lopen, mijn hemel wat een stel proleten daar _! )
Op de terugweg heb ik van Utrecht tot Groningen aan één stuk door geslapen. Heerlijk.
Hoe laat had je de trein naar Amersfoort? En waarom ben je niet over Lelydorp gegaan?
Tja, voor een Groninger zou het ook zonde zijn om pas om 13.00 aan te komen kakken in Zandvoort... Maar wat betreft de lengte.. Die is altijd ruk in de zomermaanden op CS - Zandvoort. Er valt gewoon geen intelligentie te bespeuren bij de bijsturing van de NS.
Op zondag 18 mei 2014 22:53 schreef Frozen-assassin het volgende: Tja, voor een Groninger zou het ook zonde zijn om pas om 13.00 aan te komen kakken in Zandvoort... Maar wat betreft de lengte.. Die is altijd ruk in de zomermaanden op CS - Zandvoort. Er valt gewoon geen intelligentie te bespeuren bij de bijsturing van de NS.
Het is vrij matig als het altijd zo gaat ja. Je weet dat er drukte komt. Zet desnoods wat plan V in en pendel desnoods op de drukke tijden tussen Haarlem en Zandvoort. Zou voor de bewoners ook een stuk fijner zijn als er meer mensen de trein zouden pakken ipv de auto. Het is daar een chaos met parkeren. Je zal er maar wonen.
Op zondag 18 mei 2014 22:37 schreef Monopoly het volgende: - Op Amersfoort staan bij de simulator van NS opleidingen die RRF loc (uit de 1700 serie) en een DB loc (die uit Onnen toevallig?).
Die RRF-loc is de 4401, die zat gisteren samen met een G2000 voor de Dolime-trein naar Veendam, maar is er in Amersfoort afgehaald (schijnbaar wegens een defect). De 6400 is in elk geval niet die gekraakte uit Onnen, want gisteren tussen pakweg 11u en 18u stond ie er niet. Misschien de 6516, die was gisteren met lageboordwagens (Kls/Klmos) aan het rangeren in Amersfoort.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Die RRF-loc is de 4401, die zat gisteren samen met een G2000 voor de Dolime-trein naar Veendam, maar is er in Amersfoort afgehaald (schijnbaar wegens een defect). De 6400 is in elk geval niet die gekraakte uit Onnen, want gisteren tussen pakweg 11u en 18u stond ie er niet. Misschien de 6516, die was gisteren met lageboordwagens (Kls/Klmos) aan het rangeren in Amersfoort.
Ah top Mja ik ben er ook niet heen gelopen ofzo. Ik weet dat daar vaak een DDZ staat en laatst een SLT met ETCS geloof ik. Viel direct op dat er goederspul stond.
Op dit moment staat er geloof ik alleen een ICM als opleidingsstel. Meestal staan de stellen daarvoor er langere tijd. De 6400 is meestal een afsleeploc.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik kwam trouwens dezelfde dag het volgende bordje tegen op het Central Station van Malmö
Waarom niet vraag ik me dan af?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Kan dat kwaad dan? Ik heb er geen verstand van namelijk
[ Bericht 1% gewijzigd door bork op 18-05-2014 23:47:36 ]
Een aluminiumballon kan dus kortsluiting veroorzaken.
Technisch probleem met loc 1730. Trein van 9:19 Zwolle-Roosendaal
En grr die instelling van al die mbo'ers die n landmacht opleiding: voor vertrek allemaal al te zeuren over blessures die ze zouden kunnen hebben, zodat ze vanmiddag naar huis konden, dat ze al 3 jaar ongemotiveerd waren voor hun opleiding. Toen werd omgeroepen dat de trein vooralsnog niet reed klonk gejuich
En grr die instelling van al die mbo'ers die n landmacht opleiding: voor vertrek allemaal al te zeuren over blessures die ze zouden kunnen hebben, zodat ze vanmiddag naar huis konden, dat ze al 3 jaar ongemotiveerd waren voor hun opleiding. Toen werd omgeroepen dat de trein vooralsnog niet reed klonk gejuich
[×] ongeschikt
die goeie ouwe tijd dat ik de trein naar den helder omgeroepen werd dat de trein voorlopig niet verder ging totdat een zwartrijder bij deurnummer xx de trein had verlaten... stonden er binnen notime een paar mariniers voor zijn neus om hem de trein uit te werpen want die mochten niet te laat zijn
die goeie ouwe tijd dat ik de trein naar den helder omgeroepen werd dat de trein voorlopig niet verder ging totdat een zwartrijder bij deurnummer xx de trein had verlaten... stonden er binnen notime een paar mariniers voor zijn neus om hem de trein uit te werpen want die mochten niet te laat zijn
Zo zou het ook moeten zijn, je hebt toch in zekere zin een voorbeeldfunctie als je betaald door de belastingbetaler in uniform rondloopt
Op maandag 19 mei 2014 14:04 schreef Ajaxfan het volgende: Trekken die koplopers nou relatief 'traag' op of komt dat doordat het origineel intercity spul is?
Is geen straf als vervangende sprinterdienst. Trekken die koplopers nou relatief 'traag' op of komt dat doordat het origineel intercity spul is?
Ja, klopt. Ze zijn op relatief weinig assen aangedreven waardoor ze én slipgevoelig zijn, en sowieso weinig kracht op de spoorstaven kwijt kunnen. Bij een drietje worden twee draaistellen aangedreven waar dat bij een SGM-III het er vier zijn. VIRM is wat dat betreft nog net iets erger met twee draaistellen per viertje.
Een ander "nadeel" van ICM in een sprinterdienst is dat het in en uitstappen erg lang duurt door de smalle deuren en de krappe balkons. Doorgaans is het qua rijgedrag tragere VIRM dus sneller dan ICM in een sprinterdienst met veel reizigers alleen al doordat het in- en uitstappen sneller gaat.
Herstelwerkzaamheden Amsterdam Sloterdijk 14.30-16.30 uur Maandag 19 Mei 13:57 Oorzaak
Bij Amsterdam Sloterdijk is al enige tijd sprake van een wisselstoring. Monteurs gaan vanmiddag het spoor op voor herstelwerkzaamheden.
Verwachting Hierdoor rijden er van 14.30 en 16.30 uur geen treinen tussen Amsterdam Sloterdijk en Amsterdam Lelylaan. Reizigers tussen Schiphol en Amsterdam Centraal kunnen omreizen via Duivendrecht. Reizigers tussen Haarlem en Schiphol kunnen omreizen via Leiden Centraal.
Reisadvies Houdt u rekening met extra overstappen en een langere reisduur.
Hmm ik moet rond 17u vanaf Sloterdijk vertrekken. Dat gaat gezellig worden.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Tr. 41768 Bh-Zpge: 13.30 uit Bh, 13.58 uit Hgl, 14.09 uit Ddn, 14.17 door Go en 14.52 uit Lc. Wat het moge zijn, denkelijk een Lint. Een check en/of foto zou leuk zijn.
Snel de camera gepakt en in de auto gesprongen. Ik had ook geen tien seconden later moeten zijn, want dan had ik hem gemist. Helaas was het alleen geen Lint wat achter de Strukton-loc hing, maar een blauwe schuifwandwagen... groot
Vol het gas erop en bij ieder station vol in de ankers. Klantvriendelijkheid is bijzaak.
Als ze de wissels bij Muiderpoort opruimen of anders neerleggen kan het hele eind van Science park tot vlak voor het emplacement bij het CS 80 km/h worden gereden. Dan hoeft de sprinter tussen Science park en Muiderpoort ook niet persé 60 km/h te rijden. Voordeel voor de sprinters is zo anderhalf á 2 minuten, voordeel voor de IC's is ongeveer een minuutje. Een verschil waar we ook van wakker liggen als het gaat om 140 km/h of 160 km/h rijden op de Hanzelijn.
Is het ook. Ik had geen tijd meer om eerst de camera goed in te stellen, dus de gewone foto was niet echt geweldig... Dan maar flink aan het bewerken slaan met de RAW-foto in de hoop er nog wat van te maken
Op maandag 19 mei 2014 16:20 schreef b2py het volgende: Vanaf 20:00 minder treinen Utrecht - Baarn/Amersfoort door een gesloopt wissel. Tot morgenochtend..
Op maandag 19 mei 2014 16:20 schreef b2py het volgende: Vanaf 20:00 minder treinen Utrecht - Baarn/Amersfoort door een gesloopt wissel. Tot morgenochtend..
Op maandag 19 mei 2014 16:53 schreef James1988 het volgende: Veel wisselstoringen de laatste dagen, heeft het spoor zoveel last van de zon? (Dat is geen vraag om te trollen)
Ja, alles wat wringt & beweegt kan storen, en spoor wringt & beweegt veel bij warm weer.
Op zondag 18 mei 2014 22:31 schreef Monopoly het volgende: Hindelopen, het meest trieste station van NL (wat in gebruik is. Anders is het Lelystad Zuid).
Kan dat eigenlijk wel? Station Dronrijp wordt je ook niet echt vrolijk van. Geen bushalte in de buurt (3km lopen, dorp is ook zoiets), maar wel een manege en een restaurant: Op Hatsum binnen een straal van 100 meter
De wegen van de treindienstleider zijn ondoorgrondelijk: een vertraagde IC naar Venlo tegelijk met de IC naar Dordrecht uit Den Haag HS laten vertrekken (18:34) om bij Rijswijk de IC naar Dordrecht voor te laten gaan, waardoor de minder vaak stoppende IC naar Venlo achter een semi-IC mag blijven plakken. Eens zien hoe veel vertraging dit op gaat leveren.
Ik klaag overigens niet, juist dankzij de kleine vertraging die hij had bij Den Haag HS kon ik 'm nog halen. Anders was ik sowieso later in Breda.
edit: bij binnenkomst te Rotterdam zie ik dat de ICd die ik eigenlijk had willen nemen naar Breda, niet rijdt. Lang leve de vertraagde Venlo'er dus
[ Bericht 16% gewijzigd door James1988 op 19-05-2014 18:58:07 ]
Ik heb vandaag 3 keer controle gehad (2x NS, 1x HTM) en iedere keer heb ik hetzelfde geintje geflikt.
C: Goedemorgen Ik: Goedemorgen! C *wacht af* Ik, na ongeveer 5 seconden: Wilt u iets vragen? C: Wilt u iets geven? Ik: Nou, ik kan u een snoepje aanbieden? C: Uw kaartje alstublieft Ik: *geeft kaartje*
Op maandag 19 mei 2014 19:12 schreef James1988 het volgende: Ik heb vandaag 3 keer controle gehad (2x NS, 1x HTM) en iedere keer heb ik hetzelfde geintje geflikt.
C: Goedemorgen Ik: Goedemorgen! C *wacht af* Ik, na ongeveer 5 seconden: Wilt u iets vragen? C: Wilt u iets geven? Ik: Nou, ik kan u een snoepje aanbieden? C: Uw kaartje alstublieft Ik: *geeft kaartje*
Een wegwerpchipkaart word toch ook gewoon een papieren kaartje, toch? Net zo als in adam, wat is dan het probleem van het afschaffen van de huidige papieren kaartjes?
Toen ik vandaag tussen 14:50 en 17:20 langs de lijn stond bij Dordrecht, had ik net zo'n ervaring. IC 2642(Dordrecht v. 15:25) naar Vlissingen had +9, waardoor IC 19:55 +7 kreeg. Maar er was ook een goederentrein die keurig op tijd was, dus die komt gewoon in zijn pad, Dordrecht v. 15:36, maar kreeg al 3 minuten eerder een groen sein, want de IC's waren vertraagd. Had je die goederentrein +2 weggestuurd, had de Vlissinger niet 4 minuten aan het perron in Dordt hoeven te staan en kruipend vanaf Dordrecht Zuid t/m Lage Zwaluwe, en de Venlo'er ook niet op blokafstand achter de Vlissinger.
Op maandag 19 mei 2014 19:59 schreef icloud het volgende: Een wegwerpchipkaart word toch ook gewoon een papieren kaartje, toch? Net zo als in adam, wat is dan het probleem van het afschaffen van de huidige papieren kaartjes?
Punt is dat die wel een euro duurder wordt, als het aan de NS ligt.
Ik las trouwens ergens dat het laten verdwijnen van het papieren kaartje wellicht in strijd was met Europese regels. Dat het wellicht later uitgefaseerd moet verdwijnen, of dat men er helemaal niet vanaf mag. Zeg ik dat zo goed?
Ik las trouwens ergens dat het laten verdwijnen van het papieren kaartje wellicht in strijd was met Europese regels. Dat het wellicht later uitgefaseerd moet verdwijnen, of dat men er helemaal niet vanaf mag. Zeg ik dat zo goed?
Er loopt een zaak over bij het College van Beroep voor het Bedrijfsleven. Uitspraak binnen 6 weken
de waterbus van rotterdam naar ridderkerk is 2x zo duur wanneer je contant wil betalen ipv ovchip...
Een ticket met de Qliner van Drachten naar Groningen was voorheen voor een retourtje ¤8, en dus goedkoper dan de OV-chipkaart. Tegenwoordig is dat bij de chauffeur ¤16, terwijl je met de OV-chipkaart retour iets van ¤11 mag aftellen. Zo gaat men wel met de OV-chipkaart reizen
Een ticket met de Qliner van Drachten naar Groningen was voorheen voor een retourtje ¤8, en dus goedkoper dan de OV-chipkaart. Tegenwoordig is dat bij de chauffeur ¤16, terwijl je met de OV-chipkaart retour iets van ¤11 mag aftellen. Zo gaat men wel met de OV-chipkaart reizen
Ik maakte dit bericht naar aanleiding van het bericht op nu.nl, een ict bericht wil de papieren ov chipkaart laten verbieden op basis van europese regels.
Ik snap alleen niet waarom, de huidige papierenkaartjes wel mogen en een papierenwegwerpchip zou kennelijke verboden zijn aldus de eiser, dat is krom.
Ik maakte dit bericht naar aanleiding van het bericht op nu.nl, een ict bericht wil de papieren ov chipkaart laten verbieden op basis van europese regels.
ik lees dat bericht toch anders
je haalt 2 dingen door elkaar. Het bericht gaat over de OVchipkaart (zoals die nu al bestaat en in gebruik is) als vervanger voor het traditionele papieren kaartje. Waar jij aan refereert is het nieuwe papieren kaartje met een chip erin.
in het bericht staat bijvoorbeeld het volgende:
quote:
In de zaak wordt de rechtsgeldigheid van de OV-chipkaart in twijfel getrokken, omdat Europese regels mensen verplichten dat ze voor hun reis controleren of ze een geldig biljet hebben.
Mobach stelt dat dat niet altijd mogelijk is. Ook wijst hij op minimale eisen aan een treinkaartje.
dat slaat alleen op de normale plastic ovchipkaart. het nieuwe papieren kaartje met chip zoals sinds 12-5-2014 bij een aantal automaten te koop is heeft als het goed is ook het traject en datum waarop het geldig is geprint staan (de chip is voornamelijk om de poortjes mee te openen al moet je er officieel gewoon mee inchecken ook als poortje open staat)
Als ik van huis naar centrum Den Haag rijd met de tram, dan is het met de OV-chip normaal 1,39 enkel. Nu met omleiding (waar ik niet om vraag) 1,79 oid en een los kaartje bij de chauffeur is 3 euro.
Op maandag 19 mei 2014 20:47 schreef Peter het volgende: Als ik van huis naar centrum Den Haag rijd met de tram, dan is het met de OV-chip normaal 1,39 enkel. Nu met omleiding (waar ik niet om vraag) 1,79 oid en een los kaartje bij de chauffeur is 3 euro.
Lekker schofterig, langer onderweg en meer lappen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Lekker schofterig, langer onderweg en meer lappen.
Je betaalt de werkelijk gereden kilometers. Zo is de heenweg soms een paas centen goedkoper dan de terugweg. Iets met binnenbochten en een halte voor en over de kruising..
Je betaalt de werkelijk gereden kilometers. Zo is de heenweg soms een paas centen goedkoper dan de terugweg. Iets met binnenbochten en een halte voor en over de kruising..
Dan moet je lijn 16 pakken ipv 9 Woon er al een tijd niet meer. Alles gaat wel flink op de schop qua tramspul ja. Was toch vernieuwing en voorbereiding zodat die nieuwe trams overal konden halteren etc?
zo kunnen we steuntrekkers aan het werk houden mobiele bushaltes die naar de andere kant van de kruising verplaatst moeten worden al naar gelang van welke kant de bus/tram aankomt
Op maandag 19 mei 2014 20:52 schreef Monopoly het volgende: Werkverschaffing Daar teken ik oprecht voor. Er is werkloosheid. Hup, kanalen graven, alles om de economie te helpen
En van welk niet bestaand geld moeten we dat bouwen?
En van welk niet bestaand geld moeten we dat bouwen?
We keren al zo ontzettend veel geld uit aan werklozen. Ik snap dat het in 95% van de gevallen niet hun schuld is dat ze werkloos zijn. Maar ik ben van mening dat je een minimum toelage moet krijgen, en als je meer wilt krijgen dan moet je het verdienen. En je bouwt er respect mee op. Iedereen in dit land is trots op de helden die na de oorlog het land weer hebben opgebouwd. Ik zou er respect voor hebben als je als werkloze mee helpt om het land er bovenop te helpen. Ook al krijg je er niet loon voor.
De afstand tussen twee haltes moet wat mij betreft op basis van de hemelsbrede afstand tussen twee haltes gerekend worden en niet op basis van de gereden kilometers.
We keren al zo ontzettend veel geld uit aan werklozen. Ik snap dat het in 95% van de gevallen niet hun schuld is dat ze werkloos zijn. Maar ik ben van mening dat je een minimum toelage moet krijgen, en als je meer wilt krijgen dan moet je het verdienen. En je bouwt er respect mee op. Iedereen in dit land is trots op de helden die na de oorlog het land weer hebben opgebouwd. Ik zou er respect voor hebben als je als werkloze mee helpt om het land er bovenop te helpen. Ook al krijg je er niet loon voor.
Veel mensen hebben jarenlang ww-premie betaald. De duur van de ww is sowieso afhankelijk van het aantal jaren dat je betaald werk verricht hebt.
Op maandag 19 mei 2014 20:54 schreef greavy het volgende: Geef ze een schop(of schep, je mag zelf kiezen ). Die zullen ook nog wel ergens werkloos staan
Ik ken volgens mij één plaats waar zulk gereedschap allerminst werkloos is.
Ja, en we geven nog veel meer geld uit aan de zorg van die leeftijdsgroep. Ze gaan maar niet dood maar hebben wel zorg nodig.
Dan moet je lijn 16 pakken ipv 9 Woon er al een tijd niet meer. Alles gaat wel flink op de schop qua tramspul ja. Was toch vernieuwing en voorbereiding zodat die nieuwe trams overal konden halteren etc?
Op maandag 19 mei 2014 20:56 schreef James1988 het volgende: De afstand tussen twee haltes moet wat mij betreft op basis van de hemelsbrede afstand tussen twee haltes gerekend worden en niet op basis van de gereden kilometers.
Eens. Van vertrekpunt met OV naar aankomstpunt. Dat wil je immers
Op maandag 19 mei 2014 20:56 schreef James1988 het volgende: De afstand tussen twee haltes moet wat mij betreft op basis van de hemelsbrede afstand tussen twee haltes gerekend worden en niet op basis van de gereden kilometers.
Vandaag de omroep gehoord: "Vanaf maandag 26 mei rijden tram 1, 9, 11, 12, 16 en 17 weer hun oorspronkelijke route."
HTM kennende gaan ze toch wel een paar dagen uitloop hebben, zie de problemen met de Bosbrug en de verkeersregelinstallaties in de Rijnstraat eind vorig jaar.
Het is toch niet her probleem van de reiziger dat hij via een omleiding wordt gestuurd? De reiziger zou er dus niet meer voor moeten betalen, dunkt mij ...
Op maandag 19 mei 2014 21:07 schreef greavy het volgende: Het is toch niet her probleem van de reiziger dat hij via een omleiding wordt gestuurd? De reiziger zou er dus niet meer voor moeten betalen, dunkt mij ...
Met de strippenkaart zou je niet extra hoeven te betalen..
Op maandag 19 mei 2014 21:07 schreef greavy het volgende: Het is toch niet her probleem van de reiziger dat hij via een omleiding wordt gestuurd? De reiziger zou er dus niet meer voor moeten betalen, dunkt mij ...
En daarom blijf ik van mening dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.
Op maandag 19 mei 2014 22:22 schreef spectrumanalyser het volgende: vandaag was er weer een transport van 3 stellen V naar Amsterdam Zaanstraat. oef wat is dat HKS metals hongerig.
en afgelopen weekend was NSM bezig met een rit Amsterdam Zaanstraat - Blerick. mooi materieel [ afbeelding ]
Pas op, Duvel is door z'n tissues heen
Volgensmij ben je daarin precies zoals ik, de reis waar je meer naar uitkijkt dan het sneeuwhappen (of welke glijacitiviteit je dan ook ging doen.)
Ja, best wel ja. De rit van Dortmund naar Willingen vond ik erg leuk
En het was een huifkarrit
Op de dag van vertrek werd me een paar keer gevraagd om mee te gaan met de bussen (die ook geregeld waren), maar daar had ik geen zin in. Geef mij maar een relaxte trein
Hoewel: de halflege bus tussen Rijssen en Almelo zaterdag op de terugweg was toch stukken beter dan de stampvolle Lint tussen Hengelo en Zutphen op de heenweg...
Op de dag van vertrek werd me een paar keer gevraagd om mee te gaan met de bussen (die ook geregeld waren), maar daar had ik geen zin in. Geef mij maar een relaxte trein
ook al moet je die trein zelf betalen en ben je 2 keer zo lang onderweg?
Treinrit die mij het meest bijgebleven is ever was met Fles in een of andere afgeragde intercity richting Trier volgens. Zo een oud model waarbij je nog eventueel door de ramen kan in en uitstappen, wie hingen ook allebei uit het raam, iedere een een kant, om bordjes te knallen bij station waar we niet stoptens... Mooi jonguh
Treinrit die mij het meest bijgebleven is ever was met Fles in een of andere afgeragde intercity richting Trier volgens. Zo een oud model waarbij je nog eventueel door de ramen kan in en uitstappen, wie hingen ook allebei uit het raam, iedere een een kant, om bordjes te knallen bij station waar we niet stoptens... Mooi jonguh
Interessant: NedTrain wil in Nijmegen een werkplaats bouwen van 200 meter lang en 9 meter hoog op de plaats waar nu nog materieel terzijde staat. De buurt is er niet blij mee, zo valt in de Gelderlander te lezen.
Het zou wel eens het einde van de werkplaats Maastricht kunnen zijn. Niet onlogisch, omdat het ICRm beter in Amsterdam onderhouden kan worden, net als vrijwel alle locs. En om de werkplaats alleen voor het VIRM open te houden lijkt niet logisch, dus dan is de keuze voor Nijmegen een niet al te gekke, zeker ook vanwege de decentralisatie van de stoptreindiensten in het zuiden.
Initiatiefnemer Bart Wolters: "Een gebouw van 200 meter lang en 9 meter hoog tast de leefomgeving en de woonfunctie verder aan. Kijken we straks als buurt tegen een enorm gebouw aan? Daarnaast dreigt zo in dit gebied een flink stuk groen verloren te gaan."
Het staat daar nu toch vol met terzijdegesteld materieel? Buurtbewoners kijken liever naar halfvergane bakken ellende (voorheen bekend als ICK) dan naar een gebouw?
Het staat daar nu toch vol met terzijdegesteld materieel? Buurtbewoners kijken liever naar halfvergane bakken ellende (voorheen bekend als ICK) dan naar een gebouw?
ik denk dat de hoogte van 9 meter een rol speelt. Het terzijde gestelde materieel komt niet boven de helft van dat getal uit.
Op dinsdag 20 mei 2014 09:56 schreef Peterselieman het volgende: Interessant: NedTrain wil in Nijmegen een werkplaats bouwen van 200 meter lang en 9 meter hoog op de plaats waar nu nog materieel terzijde staat. De buurt is er niet blij mee, zo valt in de Gelderlander te lezen.
Het zou wel eens het einde van de werkplaats Maastricht kunnen zijn. Niet onlogisch, omdat het ICRm beter in Amsterdam onderhouden kan worden, net als vrijwel alle locs. En om de werkplaats alleen voor het VIRM open te houden lijkt niet logisch, dus dan is de keuze voor Nijmegen een niet al te gekke, zeker ook vanwege de decentralisatie van de stoptreindiensten in het zuiden.
tijdens een overstap van 3 minuten op Amersfoort naar de ah to go lopen voor koffie en koekje en de overstap halen.
Lukte mij onlangs ook, maar dan met Tilburg, een perronwinkeltje, 1 minuut en een biertje. Like a boss .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
James, of iemand anders weet jij hoe ik er achter kan komen uit welk materieel TGV 5110 bestaat? Ik weet dat het Duplex is, maar welke versie zou ik ook graag weten..
Op dinsdag 20 mei 2014 15:26 schreef Darkwing_Duck het volgende: James, of iemand anders weet jij hoe ik er achter kan komen uit welk materieel TGV 5110 bestaat? Ik weet dat het Duplex is, maar welke versie zou ik ook graag weten..
Was de inzet van de verschillende Duplexgeneraties niet lijngebonden? Eigenlijk zou ik niet weten waarmee die trein rijdt of hoe je daar achter kunt komen. Al aan @SNCF_Direct gevraagd?
Wel ironisch eigenlijk, in Frankrijk krijgen oude TGV-stellen (waarvan men dacht dat ze nu wel aan het einde van hun technische houdbaarheid zouden zijn) een tweede leven als intercity, hier sturen we bijna uitgerangeerde IC-rijtuigen naar een HSL.
Op dinsdag 20 mei 2014 15:48 schreef James1988 het volgende: Wel ironisch eigenlijk, in Frankrijk krijgen oude TGV-stellen (waarvan men dacht dat ze nu wel aan het einde van hun technische houdbaarheid zouden zijn) een tweede leven als intercity, hier sturen we bijna uitgerangeerde IC-rijtuigen naar een HSL.
Ja joh? Waar gaan ze IC's rijden en gaat de snelheid dan ook omhoog naar iets van 200 ofzo?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ja joh? Waar gaan ze IC's rijden en gaat de snelheid dan ook omhoog naar iets van 200 ofzo?
Ik kwam er een tijd terug een artikel over tegen, de details weet ik niet meer. Toen de eerste generatie TGVs werd gebouwd (eind jaren 70) schatte men dat dat spul rond 2010 wel helemaal aan godbonken zou zijn gereden, maar anno nu schijnt men van mening te zijn dat het oerdegelijk spul is.
Op dinsdag 20 mei 2014 15:48 schreef James1988 het volgende: Wel ironisch eigenlijk, in Frankrijk krijgen oude TGV-stellen (waarvan men dacht dat ze nu wel aan het einde van hun technische houdbaarheid zouden zijn) een tweede leven als intercity, hier sturen we bijna uitgerangeerde IC-rijtuigen naar een HSL.
Had je dat vorig jaar niet ook al gepost? Even een check of mijn geheugen nog correct functioneert..
Ik kwam er een tijd terug een artikel over tegen, de details weet ik niet meer. Toen de eerste generatie TGVs werd gebouwd (eind jaren 70) schatte men dat dat spul rond 2010 wel helemaal aan godbonken zou zijn gereden, maar anno nu schijnt men van mening te zijn dat het oerdegelijk spul is.
Er is wel degelijk een TGV kerkhof, nabij de plaats Chelles, niet ver van hier... Zou eens moeten kijken of er op Google Streetview iets te vinden is...
Tag der offenen Tür am 14. Juni im Werk Bremen Anlässlich seines 100-jährigen Bestehens wird das Werk Bremen der DB Fahrzeuginstandhaltung GmbH mit einem „Tag der offenen Tür“ am 14. Juni 2014 in der Zeit von 10 bis 17 Uhr seine Pforten für die Bevölkerung öffnen.
Der Startschuss für die Planung und Organisation ist bereits gefallen und die Vorbereitungen sind in vollem Gang, um das Jubiläum zu einem unvergesslichen Ereignis werden zu lassen. Geplant sind neben dem Festakt, bei dem Dr. Rüdiger Grube, Vorstandsvorsitzender der Deutschen Bahn AG ein paar Grußworte an das Werk richten wird, zahlreiche Aktivitäten im Innen- wie im Außengelände.
Die Besucher können sich auf eine spannende und unterhaltsame Entdeckungstour durch das Werk Bremen freuen, bei der sie die Faszination Fahrzeuginstandhaltung hautnah erleben können. Die Mitarbeiter des Werkes und die DB Fahrzeuginstandhaltung GmbH freuen sich schon heute auf ihre Gäste.
Kortweg: 14 juni 2014 is er een opendag bij het AW Bremen (Fahrzeuginstandhaltung), geopend van 10 tot 17u. Zijn er nog mensen vanuit dit topic die daar heen gaan? Ik ga er met sowieso heen, mogelijk heen via Leer en terug via Bentheim (maar dan al in Rheine of Osnabrück de IC Berlijn, en niet met de Westfalenbahn).
Zonder het te lezen durf ik nu al te zeggen dat Mansveld het heel vervelend vindt voor de reiziger, maar dat ze niets kan doen omdat de vervoerders tariefvrijheid hebben en het grenstarief wordt bepaald door de CER, of zoiets.
Zonder het te lezen durf ik nu al te zeggen dat Mansveld het heel vervelend vindt voor de reiziger, maar dat ze niets kan doen omdat de vervoerders tariefvrijheid hebben en het grenstarief wordt bepaald door de CER, of zoiets.
NS gevraagd of ze met NMBS om de tafel willen gaan zitten om een oplossing te vinden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
"Met 7.000 werknemers rijden alle treinen" Gepubliceerd: 20 mei 2014 5u36
Marc Descheemaecker, ex-spoorbaas en Europees lijstduwer voor N-VA, pleit ervoor om bij stakingsacties van de NMBS toch treinen te laten rijden. Dat kan als 7.000 van de 35.000 werknemers aan de slag blijven. "De volgende federale regering moet hier dringend werk van maken", zegt Descheemaecker vandaag in een opiniebijdrage in De Morgen.
"Als één werknemer op de vijf werkt, kan de NMBS de bediening van een normale werkdag leveren. Dat is geen minimale, maar maximale dienstverlening", zegt Descheemaecker.
Volgens de Europese lijstduwer van N-VA worden zelfs de best opgevolgde stakingsdagen van de NMBS opgevolgd door minder dan één werknemer op de vier.
Jean-Pierre Goossens, algemeen secretaris van ACOD Spoor, noemt het plan een slechte grap. Het voorstel is volgens de socialistische vakbondsman gevaarlijk, onrealistisch en een uitholling van het stakingsrecht.
Op dinsdag 20 mei 2014 18:44 schreef DriekOplopers het volgende: Die jubelcijfers van ProRail over eerste kwartaal kloppen niet. Treintjes zijn geen reizigers.
Prorail heeft geen reet met reizigers te maken. Reizigers zijn geen klant van Prorail. Ergo: Van Prorail kunnen reizigers doodvallen. Minstens zo hard als een doos badslippers, om eens wat te noemen.
Op dinsdag 20 mei 2014 18:44 schreef DriekOplopers het volgende: Die jubelcijfers van ProRail over eerste kwartaal kloppen niet. Treintjes zijn geen reizigers.
Uiteraard zou Prorail natuurlijk dan zelf ook niet het woord reizigerspunctualiteit in de mond moeten nemen (als MvBOV dat tenminste letterlijk overgenomen heeft).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Overigens best gezellig als er "wegens omstandigheden" met 6 bakken ICM van Den Haag naar het Oosten gereden wordt. In Amersfoort kwam er een stel bij Mja, na Apeldoorn is dat eigenlijk al niet meer nodig. Overigens ben ik wel benieuwd naar de "omstandigheden", maar daarover zal wel weer in alle talen gezwegen moeten worden
Op dinsdag 20 mei 2014 19:00 schreef Dr_Flash het volgende: Overigens best gezellig als er "wegens omstandigheden" met 6 bakken ICM van Den Haag naar het Oosten gereden wordt. In Amersfoort kwam er een stel bij Mja, na Apeldoorn is dat eigenlijk al niet meer nodig. Overigens ben ik wel benieuwd naar de "omstandigheden", maar daarover zal wel weer in alle talen gezwegen moeten worden
Mansveld vindt dit soort vragen vooral vervelend voor Mansveld .
Op dinsdag 20 mei 2014 19:00 schreef Litpho het volgende: Uiteraard zou Prorail natuurlijk dan zelf ook niet het woord reizigerspunctualiteit in de mond moeten nemen (als MvBOV dat tenminste letterlijk overgenomen heeft).
Tussen Amsterdam C. en Eindhoven rijden minder Intercity's door een wisselstoring. Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. De verstoring is naar verwachting rond 22:00 uur verholpen. Reizigers tussen Breda en Utrecht C. reizen via Rotterdam C.
Gevolgen: Amsterdam - Utrecht 2 IC's ipv 4 per uur, Schiphol - Utrecht 2 ipv 4 IC's per uur.
En op 8 juni gaan vrijwel alle 'overbodige' wissels rond Utrecht CS op de klem, als ik broek53 op Somda mag geloven.
Het papieren treinkaartje verdwijnt verdwijnt vanaf juli. Door de introductie van een speciale chipkaart voor eenmalig gebruik is voldaan aan de laatste voorwaarde om de papieren versie te kunnen afschaffen. Papieren treinkaartje verdwijnt vanaf juli Foto: ANP
Dat laat staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) dinsdag laten weten.
Een treinreis kan bij de Nederlandse Spoorwegen, Connexxion, Veolia en Arriva vanaf juli alleen nog met de ov-chipkaart worden betaald.
Voor toeristen en reizigers die maar heel zelden van de trein gebruikmaken wordt nog wel een uitzondering gemaakt: zonder ov-chipkaart betalen ze dan het volle tarief plus een toeslag van 1 euro.
Kan staatssecretaris Mansveld niet eens op één of andere excursie naar het Braziliaans regenwoud ofzo?
quote:
Op dinsdag 20 mei 2014 19:20 schreef icloud het volgende: Waarom word er een uitzondering gemaakt voor toeristen en mensen die zeer zelden met de trein reizen? die kunnen toch ook zo eenmalige ov chip kopen?
Dat is wat er staat, maar de journalist in kwestie moet eens een cursus 'begrijpend schrijven' gaan volgen.
Gevolgen: Amsterdam - Utrecht 2 IC's ipv 4 per uur, Schiphol - Utrecht 2 ipv 4 IC's per uur.
En op 8 juni gaan vrijwel alle 'overbodige' wissels rond Utrecht CS op de klem, als ik broek53 op Somda mag geloven.
ach ja, we moeten er nu al aan wennen, het corridorrijden. Je zult maar het lef hebben om eenmaal per kwartier een trein te laten keren op Utrecht, zodat tussen Utrecht en Amsterdam CS/Schiphol de dienstverlening overeind blijft. Kan niet en mag niet.
ach ja, we moeten er nu al aan wennen, het corridorrijden. Je zult maar het lef hebben om eenmaal per kwartier een trein te laten keren op Utrecht, zodat tussen Utrecht en Amsterdam CS/Schiphol de dienstverlening overeind blijft. Kan niet en mag niet.
Nouja, we zien de parlementaire enquête wel verschijnen...
Regels
Op dinsdag 20 mei 2014 18:33 schreef James1988 het volgende: Als NMBS een volledige dienstverlening kan leveren met 1/5e van het personeel, wat doet de rest daar dan?
Ah, dus de toeslag is bij regionale vervoerders geen probleem (terwijl de gemiddelde gereisde afstand bij regionale treinvervoerders veel korter is dan de gemiddelde reis bij NS)?
Op dinsdag 20 mei 2014 19:39 schreef KnightSolaire het volgende: Ah, dus de toeslag is bij regionale vervoerders geen probleem (terwijl de gemiddelde gereisde afstand bij regionale treinvervoerders veel korter is dan de gemiddelde reis bij NS)?
Of het is natuurlijk wel een probleem, maar niet aan te vechten bij gebrek aan tariefbescherming?
Litpho: inderdaad, wel probleem, maar moeilijk aan te vechten, temeer daar de ROCOV's massaal zitten te slapen.
icloud: NOVB: Nationaal OV-Beraad. Simpel gezegd: schimmige overlegclub van NS, de commerciële vervoerbedrijven, enkele consumentenorganisaties en de ROCOVs. Voorzitter en secretariaat worden geleverd door IenM.
Op dinsdag 20 mei 2014 19:51 schreef greavy het volgende: NOVB = Nationaal OV Beraad. Zie voor meer informatie: KNV KNV = Koninklijk Nederlands Vervoer
En dat had niet bij het locov neergelegd kunnen worden?
Kijk eens wie daar is!
quote:
Utrecht-Arnhem/Den Bosch tussen 20.00 en 21.15 uur Dinsdag 20 Mei 19:43 Oorzaak Te Utrecht Centraal werkt sinds vanmiddag een wissel niet goed. Dit levert hinder op in de treindienst tussen Amsterdam-Utrecht-EIndhoven. Tussen 20.00 en ongeveer 21.15 uur wordt aan herstel gewerkt.
Verwachting Om monteurs veilig te kunnen laten werken heeft dit echter wel extra gevolgen voor het treinverkeer. Tussen Utrecht en Driebergen-Zeist/Den Bosch rijden tussen 20.00 en 21.15 uur geen Intercity's. Als de herstelwerkzaamheden voorspoedig verlopen rijden alle treinen weer vanaf ongeveer 21.30 uur.
Reisadvies Maak tussen Utrecht en Driebergen-Zeist en Utrecht en Den Bosch gebruik van de Sprinters. Voor een actueel advies; plan uw reis in de reisplanner. De reisplanner is bijgewerkt.
Ze zijn allemaal zinloos trouwens, met alleen een adviesaanvraag bereik je niks.
Van het ROCOV hier in Twente verwacht ik eigenlijk helemaal niets meer. Een aantal keer gemailed en tegen ze aan getwitterd en er wordt compleet niet gereageerd. Zak dan inderdaad maar in de stront
Het word steeds leuker, rover zegt dat mensen met een wegwerpkaart niet van de korting gebruik kunnen maken, maar als je recht hebt op korting dan heb je toch een abbo=ov kasrt!
Op dinsdag 20 mei 2014 19:39 schreef KnightSolaire het volgende: Ah, dus de toeslag is bij regionale vervoerders geen probleem (terwijl de gemiddelde gereisde afstand bij regionale treinvervoerders veel korter is dan de gemiddelde reis bij NS)?
Hebben de regionale vervoerders een eigen distributienetwerk voor papieren kaartjes? Voor zover ik weet zijn de regionalen afhankelijk van NS daarvoor.
Veolia heeft wel ooit eigen automaten weggezet in Limburg, maar daar kun/kon je niet het landelijke productengamma uit krijgen. Ik weet niet of Veolia die automaten nog heeft, en of hiervoor ook een toeslag gaat gelden als je een los kaartje vol tarief wilt kopen?
Op dinsdag 20 mei 2014 20:08 schreef greavy het volgende: Met die wegwerpkaart kan je dus niet een "samenreiskorting" gebruiken?
Da's echt kut. Dan ga ik met mijn buitenlandse bezoek dus echt nooit meer met de trein hier. Zelfs in Engeland kun je met vroeg boeken goedkoop reizen, zonder enige klantenkaart. Maar in Nederland ben je straks veroordeeld tot een voltarief kaartje met strafpremie van een euro.
Hebben de regionale vervoerders een eigen distributienetwerk voor papieren kaartjes? Voor zover ik weet zijn de regionalen afhankelijk van NS daarvoor.
Veolia heeft wel ooit eigen automaten weggezet in Limburg, maar daar kun/kon je niet het landelijke productengamma uit krijgen. Ik weet niet of Veolia die automaten nog heeft, en of hiervoor ook een toeslag gaat gelden als je een los kaartje vol tarief wilt kopen?
Daarom slaan wij de uitnodigingen om toe te treden tot LOCOV of NOVB telkens beleefd doch beslist af.
Liever een actiegroep dan een ingekapselde vergaderclub.
Al die cons.orgs. zijn niets meer dan een groep papieren tijgers die zeker niet de belangen van reizigers (incidenteel of regelmatig) op 1,2 en 3 hebben staan. Dat zagen we vorig jaar wel toen het "alternatief" voor de Fyra werd gepresenteerd. Oh wat waren ze toch blij, tot bleek dat ze zich voor het karretje hadden laten spannen...
Naar mijn weten hebben diverse regionale vervoerders eigen kaartautomaten. 't Zijn vrij gigantische apparaten. Volgens mij zijn ze in het gebruik wel minder dan de NS-kaarautomaten, vergelijkbaar met de slechtere OV-chippalen. Lang leve de aanbestedingen, ofzo.
quote:
Op dinsdag 20 mei 2014 20:08 schreef greavy het volgende: Met die wegwerpkaart kan je dus niet een "samenreiskorting" gebruiken?
Nee, samenreiskorting kan alleen met de OV-chipkaart (ook anoniem).
Naar mijn weten hebben diverse regionale vervoerders eigen kaartautomaten. 't Zijn vrij gigantische apparaten. Volgens mij zijn ze in het gebruik wel minder dan de NS-kaarautomaten, vergelijkbaar met de slechtere OV-chippalen. Lang leve de aanbestedingen, ofzo.
Nu je het zegt, ik heb in Leer wel eens een verdwaalde Arriva-automaat gezien, maar volgens mij kon je daar alleen maar je OV-chipkaart mee opladen. Ik weet niet wat die dingen nog meer kunnen, maar ik denk niet dat ik er een kaartje Leer - Vlissingen uit kan halen?
Nu je het zegt, ik heb in Leer wel eens een verdwaalde Arriva-automaat gezien, maar volgens mij kon je daar alleen maar je OV-chipkaart mee opladen. Ik weet niet wat die dingen nog meer kunnen, maar ik denk niet dat ik er een kaartje Leer - Vlissingen uit kan halen?
Weet het ook niet, reis zelf met de OV-chipkaart. Maar ik meende me te herinneren dat je bij de Veolia-kaartautomaten in ieder geval papieren kaartjes kon kopen voor het Veolia-traject.
Die blijven er, maar wel alleen in vol tarief. (De toeslag van ¤ 1,00 die op de eenmalige chipkaart gaat gelden zal niet van toepassing zijn op deze e-tickets volgens de berichten)
Volgensmij zien die automaten van bijde vervoerders er precies zo uit aan de buitenkant als die van de RET
Op dinsdag 20 mei 2014 19:18 schreef icloud het volgende: Het papieren treinkaartje verdwijnt verdwijnt vanaf juli. Door de introductie van een speciale chipkaart voor eenmalig gebruik is voldaan aan de laatste voorwaarde om de papieren versie te kunnen afschaffen. Papieren treinkaartje verdwijnt vanaf juli Foto: ANP
Dat laat staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) dinsdag laten weten.
Een treinreis kan bij de Nederlandse Spoorwegen, Connexxion, Veolia en Arriva vanaf juli alleen nog met de ov-chipkaart worden betaald.
Voor toeristen en reizigers die maar heel zelden van de trein gebruikmaken wordt nog wel een uitzondering gemaakt: zonder ov-chipkaart betalen ze dan het volle tarief plus een toeslag van 1 euro.
Zat eerder te denken aan die evenemententickets zoals het Pinkpop-retour.
Oh, actiekaarten zullen sowieso wel blijven ja. Levert de treinvervoerders en ook steeds vaker regionale OV-aanbieders (bv. RET) aardig wat klandizie op immers. Misschien dat ze wel vaker aangeboden zullen worden als eenmalige chipkaart, zoals al vaker het geval is geweest, in plaats van als e-ticket. Maar als e-ticket zou geen probleem moeten zijn gezien de barcode.
Maar las buitenlander ga je dus gewoon 2 euro extra betalen
1 euro voor niet chipkaartje 50 cent lokettoeslag en last but not least 50 cent als je betaald met je Credit Card of alles wat niet Nederlands pin kaart is...
1 euro voor niet chipkaartje 50 cent lokettoeslag en last but not least 50 cent als je betaald met je Credit Card of alles wat niet Nederlands pin kaart is...
De lokettoeslag wordt niet in rekening gebracht als een eenmalige chipkaart wordt aangeschaft.
nee. Meer dan saldo opladen en wat simpele dingetjes zoals dagkaart fiets ofzo doen ze niet. Papieren kaartjes kun je wel krijgen, want Arriva Stores kunnen die bijvoorbeeld voor je printen. Moet je wel in Leeuwarden of Groningen zijn
Ik was een paar jaar geleden in Atlanta, waar ik van mijn hotelkamer naar het vliegveld wilde gaan. Ik kon een taxi nemen, maar er is een regionaal railnetwerk (MARTA) en ik wilde dat wel eens doen.
Op het station stond een (enigszins Spartaans aandoenende) kaartautomaat waar ik een Breeze Card kon kopen. De Breeze Card is de lokale variant op de Oyster Card, waar je saldo en producten op kunt zetten. Reizen met Breeze is de enige mogelijkheid, anders gaan de poortjes niet open.
De automaat vroeg me wat ik wilde hebben (een enkele rit, $ 2,50) en of ik een weggooi-Breeze Card wilde ($ 0,50). Ik kreeg alles in 1x geleverd en de weggooikaart was gedurende 90 dagen te gebruiken, ook om 'm opnieuw op te laden. Als ik dat kaartje zou inleveren bij een loket zou ik die $ 0,50 weer terug krijgen. Dat vond ik op zich best een aardig systeem, ik vraag me af waarom er niet voor zo'n oplossing is gekozen.
je 5 pond borg voor een Oyster Card krijg je in Londen ook weer terug als je wilt. Alleen in dit krenterige zakkenvullersland moet je nog betalen voor de zon op het perron, als het aan NS ligt.
Vele duizenden keren 10 tot 20 euro borg wat zo goed als permanent uitgeleend is? Goh, ik kan me werkelijk niet voorstellen waarom een bedrijf hier geen ethische bezwaren tegen zou hebben.
Ik ben het wel met je eens hoor, NS is een kutbedrijf wat dat betreft. Maar wat doe je eraan
Ik snap je punt, maar het is de manier waarop. "Dan is dan 8,50 voor uw vervoersbewijs plus creditcardkosten van 50 cent en 1 euro wegsmijtchipkosten" klinkt niet tof...
In Parijs worden de touristen ook genaaid hoor: 1 Dag Paris visite 22.50. Maar dat weet je dan niet.
1 Dagkaartje ille de France 15.50. En je doet er hetzelfde mee, en het kan (bijna) hetzelfde....
Op dinsdag 20 mei 2014 20:57 schreef Dr_Flash het volgende: Alleen in dit krenterige zakkenvullersland moet je nog betalen voor de zon op het perron, als het aan NS ligt.
Ik zie de mannetjes van S&V al aan komen waggelen om je tegen de grond te drukken als je even in zon staat op het perron.
Ik heb wat gezeik gehad met die klote-Oystercard, maar TfL-klantenservice heeft een voor mij acceptabele oplossing geboden: "Je krijgt 17 pond van ons terug, omdat je niet in Engeland woont kunnen we het niet naar je overmaken. Bewaar dit mailtje maar en laat het ons weten wanneer je weer in Londen bent, dan zetten we het voor je klaar als saldo."
Ik snap je punt, maar het is de manier waarop. "Dan is dan 8,50 voor uw vervoersbewijs plus creditcardkosten van 50 cent en 1 euro wegsmijtchipkosten" klinkt niet tof...
In Parijs worden de touristen ook genaaid hoor: 1 Dag Paris visite 22.50. Maar dat weet je dan niet.
1 Dagkaartje ille de France 15.50. En je doet er hetzelfde mee, en het kan (bijna) hetzelfde....
Ik heb wat gezeik gehad met die klote-Oystercard, maar TfL-klantenservice heeft een voor mij acceptabele oplossing geboden: "Je krijgt 17 pond van ons terug, omdat je niet in Engeland woont kunnen we het niet naar je overmaken. Bewaar dit mailtje maar en laat het ons weten wanneer je weer in Londen bent, dan zetten we het voor je klaar als saldo."
Daar kan ik wel mee leven.
Netjes .
En zoveel beter als "Via deze weblink kan je onze customer support medewerker Eva bereiken, regel het maar met haar".
Ben ik trouwens de enige die licht agressief wordt van iedere keer dat een vervoerder dingen lastiger maakt voor de reiziger, maar de term 'coulant' gebruikt om aan te geven dat ze bij Gods Gratie toch over hun nonexistente hart zullen strijken?
Op dinsdag 20 mei 2014 21:14 schreef Litpho het volgende: Ben ik trouwens de enige die licht agressief wordt van iedere keer dat een vervoerder dingen lastiger maakt voor de reiziger, maar de term 'coulant' gebruikt om aan te geven dat ze bij Gods Gratie toch over hun nonexistente hart zullen strijken?
Ja, ik kan me er in ieder geval niet in herkennen..
Goed ik reis alleen in het weekend én ik reis al jaren met alleen een OVC...
Ja, ik kan me er in ieder geval niet in herkennen..
Goed ik reis alleen in het weekend én ik reis al jaren met alleen een OVC...
Iedere reiziger zou moeten zijn zoals jij. OVC-only, niet buiten de randstad komen, blond haar, blauwe ogen. De rest zijn afwjikingen. En dus maar lastig
En zoveel beter als "Via deze weblink kan je onze customer support medewerker Eva bereiken, regel het maar met haar".
Mee eens. Het is niet de perfecte oplossing (ik had liever een overboeking gezien, want ik weet niet wanneer ik weer in Londen ben) maar ik vind het wel een goed signaal. De medewerker excuseerde zich ook voor het ongemak en benadrukte minstens 2x dat TfL er niet op uit is om het reizigers moeilijk te maken.
Tegen de tijd dat ik weer in Londen ben, ben ik vast vergeten dat ik nog geld van ze krijg, maar dat terzijde.
quote:
Op dinsdag 20 mei 2014 21:14 schreef Litpho het volgende: Ben ik trouwens de enige die licht agressief wordt van iedere keer dat een vervoerder dingen lastiger maakt voor de reiziger, maar de term 'coulant' gebruikt om aan te geven dat ze bij Gods Gratie toch over hun nonexistente hart zullen strijken?
Nee, ik krijg er braakneigingen van, net als van "de reiziger verleiden". Flikker op met die onzin, als je iemand wilt 'verleiden' ga je maar naar lexa.nl
Ik reis al 4,5 jaar met de OV-chipkaart in al het OV - inclusief de trein - en vind het een prima betaalmiddel, maar er zijn een aantal tekortkomingen in het systeem en er wordt te weinig aandacht besteed aan incidentele reizigers en toeristen.
OV moet toegankelijk zijn, een tariefsysteem dat drempels opwerpt - of het nu om technische redenen is of gewoon omdat één of andere pennenlikker je liever 'digitaal' ziet reizen - doet afbreuk aan de aantrekkelijkheid van het OV ten opzichte van alternatieven.
Iedere reiziger zou moeten zijn zoals jij. OVC-only, niet buiten de randstad komen, blond haar, blauwe ogen. De rest zijn afwjikingen. En dus maar lastig
Ik weet niet wat ik ervan moet denken.. Een mengeling tussen het huilen staat me nader dan lachen maar anderzijds moet ik er toch van proesten.. Eigenlijk gewoon een Wanprestatie
ik ben juist weer flink kalmer geworden nu ik dal vrij heb.
Huisvrouwen in aygos zijn toch een stuk hatelijker dan de ns
Ik ben van nature best vredelievend, maar tegen zo veel blinde klanthaat is niets opgewassen. Ik wens iedereen die dit verzonnen heeft bijzonder veel narigheid (ziektes met veel pijn, bulten en pus) en nog veel meer toe.
Oeps, de nieuwe TER-treinen die SNCF heeft besteld (bijna 350 voertuigen) en die de komende jaren moeten instromen zijn net iets te breed voor ruim 1200 perrons. Zo schrijft Le Parisien.
Op dinsdag 20 mei 2014 21:38 schreef James1988 het volgende: Oeps, de nieuwe TER-treinen die SNCF heeft besteld (bijna 350 voertuigen) en die de komende jaren moeten instromen zijn net iets te breed voor ruim 1200 perrons. Zo schrijft Le Parisien.
Op dinsdag 20 mei 2014 21:38 schreef James1988 het volgende: Oeps, de nieuwe TER-treinen die SNCF heeft besteld (bijna 350 voertuigen) en die de komende jaren moeten instromen zijn net iets te breed voor ruim 1200 perrons. Zo schrijft Le Parisien.