ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Onderstaande foto is mede mogelijk gemaakt door Greavy Snoeiwerken B.V.
CFL 3009 + Venice Simplon Oriënt Expres naar Brugge (- Oostende) by Durk Houtsma., on Flickr Op zondag 18 mei reed de luxueuze Venice Simplon Oriënt Expres naar Brugge, en ging later in de middag weer retour. De ochtend werd vroeg tegemoet gezien, terwijl het eerste daglicht net tevoorschijn kwam. Na een lange autorit werd een mogelijke stek bij Yvoir bereikt, alwaar ook besloten werd om voor deze stek te gaan. Zeer punctueel passeert deze prachtige trein, bestaande uit 17 rijtuigen, de 2 fotografen bij Yvoir. Dat de trein er bijna was, dat wisten wij 3 minuten voor doorkomst hier al .. De machinist op de lok gebruikte de tyfoon overmatig in en rond Dinant, maar ook hier werd er nog veelvuldig gebruikt van gemaakt.
BTW: die loc die laatst gekraakt is in Onnen, die hebben ze zo te zien gewoon weer deels dichtgelast om 'm vervoerbaar te maken, zie foto van de cabine:
Oh, opvallend: De machinisten van NMBS die de Venice Simplon Oriënt Expres moesten rijden, mochten enkel maar op de loc zitten in nette kleren: Overhemd, stropdas, nette broek ... Moesten ze hun dagelijkse kloffie eens thuislaten.
Ik krijg de foto niet geupload, maar de NS heeft zakjes in de trein gehangen om afval in te doen. Tenminste, dat vermoed ik want er wordt niks over gezegd dus ik vraag me af of het zo zin gaat hebben.
Op zondag 18 mei 2014 20:48 schreef Sandrvich het volgende: [ afbeelding ] Baggerplaat van vanavond. Had niet verwacht dat dat ding binnen 20 minuten van Den Bosch in Breda zou komen.
Er staat groen in de weg. Dat zou Greavy nooit overkomen..
Er staat groen in de weg. Dat zou Greavy nooit overkomen..
Dat is mijn wandelroute ja. Afblijven van dat groen.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op zondag 18 mei 2014 20:54 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik had NUL vertraging vandaag. Maar ik ben dan ook niet met de trein geweest. Maar wel WeekendVrij aangeschaft
Ik had drie minuten, opgelopen tussen Driehuis en Heemskerk, het enige station in Nederland zonder busaansluiting. (Vorig jaar althans, hoe dat nu is weet ik eigenlijk niet).
Inderdaad. Verder stel ik voor naast de 10% spitsverhoging gelijk wat touwen voor de locs te spannen, dan kunnen de stroomkosten ook een stuk naar beneden!
Inderdaad. Verder stel ik voor naast de 10% spitsverhoging gelijk wat touwen voor de locs te spannen, dan kunnen de stroomkosten ook een stuk naar beneden!
Op zondag 18 mei 2014 20:54 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik had NUL vertraging vandaag. Maar ik ben dan ook niet met de trein geweest. Maar wel WeekendVrij aangeschaft
Had iets van 20 minuten. Maar wel fijn met de bus stukje door Noord-Holland getoerd richting Heerhugowaard.
"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
Op zondag 18 mei 2014 22:31 schreef Monopoly het volgende: Hindelopen, het meest trieste station van NL (wat in gebruik is. Anders is het Lelystad Zuid).
Lange treindag achter de rug. Groningen - Zandvoort en 's middags weer terug. - ICM van Groningen naar Amersfoort hing vol met zakjes voor afval Vrij schone trein voor een staking. - Op Amersfoort staan bij de simulator van NS opleidingen die RRF loc (uit de 1700 serie) en een DB loc (die uit Onnen toevallig?). - De trein van Amsterdam Centraal naar Zandvoort werd op een fantastische warme stralende dag gewoon lafjes uitgevoerd met een DDZ (4 bakken ). Bij vertrek uit de hoofdstad zat die dus al stampvol en op de terugweg heb ik mensen bijna letterlijk zien vechten om de trein in te kunnen stappen (komt wellicht ook door de alcoholinname van sommige bijstandspaupers die ik daar heb zien lopen, mijn hemel wat een stel proleten daar _! )
Op de terugweg heb ik van Utrecht tot Groningen aan één stuk door geslapen. Heerlijk.
Op zondag 18 mei 2014 22:37 schreef Monopoly het volgende: Lange treindag achter de rug. Groningen - Zandvoort en 's middags weer terug. - ICM van Groningen naar Amersfoort hing vol met zakjes voor afval Vrij schone trein voor een staking. - Op Amersfoort staan bij de simulator van NS opleidingen die RRF loc (uit de 1700 serie) en een DB loc (die uit Onnen toevallig?). - De trein van Amsterdam Centraal naar Zandvoort werd op een fantastische warme stralende dag gewoon lafjes uitgevoerd met een DDZ (4 bakken ). Bij vertrek uit de hoofdstad zat die dus al stampvol en op de terugweg heb ik mensen bijna letterlijk zien vechten om de trein in te kunnen stappen (komt wellicht ook door de alcoholinname van sommige bijstandspaupers die ik daar heb zien lopen, mijn hemel wat een stel proleten daar _! )
Op de terugweg heb ik van Utrecht tot Groningen aan één stuk door geslapen. Heerlijk.
Hoe laat had je de trein naar Amersfoort? En waarom ben je niet over Lelydorp gegaan?
Tja, voor een Groninger zou het ook zonde zijn om pas om 13.00 aan te komen kakken in Zandvoort... Maar wat betreft de lengte.. Die is altijd ruk in de zomermaanden op CS - Zandvoort. Er valt gewoon geen intelligentie te bespeuren bij de bijsturing van de NS.
Op zondag 18 mei 2014 22:53 schreef Frozen-assassin het volgende: Tja, voor een Groninger zou het ook zonde zijn om pas om 13.00 aan te komen kakken in Zandvoort... Maar wat betreft de lengte.. Die is altijd ruk in de zomermaanden op CS - Zandvoort. Er valt gewoon geen intelligentie te bespeuren bij de bijsturing van de NS.
Het is vrij matig als het altijd zo gaat ja. Je weet dat er drukte komt. Zet desnoods wat plan V in en pendel desnoods op de drukke tijden tussen Haarlem en Zandvoort. Zou voor de bewoners ook een stuk fijner zijn als er meer mensen de trein zouden pakken ipv de auto. Het is daar een chaos met parkeren. Je zal er maar wonen.
Op zondag 18 mei 2014 22:37 schreef Monopoly het volgende: - Op Amersfoort staan bij de simulator van NS opleidingen die RRF loc (uit de 1700 serie) en een DB loc (die uit Onnen toevallig?).
Die RRF-loc is de 4401, die zat gisteren samen met een G2000 voor de Dolime-trein naar Veendam, maar is er in Amersfoort afgehaald (schijnbaar wegens een defect). De 6400 is in elk geval niet die gekraakte uit Onnen, want gisteren tussen pakweg 11u en 18u stond ie er niet. Misschien de 6516, die was gisteren met lageboordwagens (Kls/Klmos) aan het rangeren in Amersfoort.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven