abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140097627
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 18:53 schreef zlotka het volgende:

[..]

Geweldig mooi land. Jammer van hoe het er daar aan toe gaat.

PS: PizzaMizza :') :') :') :')
Blijft inderdaad doodzonde dat bepaalde 'machten' in '53 zo nodig moesten ingrijpen, en dat men in '79 naar extremen greep... Had een lichtend voorbeeld voor de regio kunnen zijn.
pi_140097695
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 18:39 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Je stelt nu je joods-Israelische gevoelens en identiteit onterecht gelijk aan de Nederlandse. Nederland heeft niets te vrezen van Iran en daarmee is niemand een "verrader". Die taal moet je in Israel bezigen; daar ben je een verrader zodra je de "vijanden van de joodse staat" een keer gelijk geeft.
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 18:42 schreef Peunage het volgende:

[..]

Jij bent gewoon een spreekbuis voor Israėl en dat is minstens net zo'n groot 'verraad'.
Joods-Israelische gevoelens? Voor de duidelijkheid: Ik ben tegen de huidige staat Israel vanwege de illegale nederzettingen. Ik verdedig Israel nergens. Dus betrek Israel er ook niet bij.
#freefrederike
pi_140097796
quote:
Op zondag 18 mei 2014 18:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dictator in de dop. Moet jij niet gewoon lekker verhuizen naar een land met een totalitair regime?
Ik zal koste wat het kost Europese belangen verdedigen, of het nou in Nederland is of in het Midden-Oosten. Waarom? Omdat ik weet dat ik lekker kan slapen met de gedachte dat we heel veel vrijheid hebben in Europa en dat ook kunnen brengen naar andere landen.

quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 18:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je bedoeld eurofielen en mensen als Wilders die de belangen van Israel verdedigen ten koste van Nl?
Europese en Nederlandse belangen moeten altijd vooraan staan. Wilders is een ****.
#freefrederike
pi_140097816
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 18:56 schreef Roceco het volgende:

[..]

Blijft inderdaad doodzonde dat bepaalde 'machten' in '53 zo nodig moesten ingrijpen, en dat men in '79 naar extremen greep... Had een lichtend voorbeeld voor de regio kunnen zijn.
Iran zal nooit een voorbeeld voor de regio zijn hoor, althans zo zal het niet worden gezien. Dat is per definitie zo. Wat ze ook doen in Iran.
pi_140097859
Ik kan me niet voorstellen hoe mensen hier serieus totalitaire staten als Iran verdedigen en hun fouten gaan afwentelen op de SU en de VS. Het is gewoon te belachelijk voor woorden.
#freefrederike
pi_140097900
quote:
4s.gif Op zondag 18 mei 2014 19:01 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ik zal koste wat het kost Europese belangen verdedigen, of het nou in Nederland is of in het Midden-Oosten. Waarom? Omdat ik weet dat ik lekker kan slapen met de gedachte dat we heel veel vrijheid hebben in Europa en dat ook kunnen brengen naar andere landen.
Je bent helemaal geen voorstander van vrijheid.
pi_140097940
quote:
4s.gif Op zondag 18 mei 2014 19:01 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Beste Ts, dat hierboven en dit:

''Ik wou dat er in Nederland een wet was voor landverraders die koste wat het kost de vijand verdedigen en zelfs hun fouten goedpraten. Dan zouden heel veel mensen in dit topic hun paspoort verliezen.''

Sluiten niet echt bij elkaar aan als je over vrijheid wilt betogen.
pi_140097954
quote:
7s.gif Op zondag 18 mei 2014 19:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat ik zeg dat landverraders geen Nederlands paspoort mogen hebben? Dan vind jij dus dat terroristen ook niet hun paspoort mogen verliezen, want hey, als je tegen het statenloos maken bent van iemand, dan ben je tegen vrijheid! Wat een grappige, hypocriete redenering.
#freefrederike
pi_140098037
quote:
7s.gif Op zondag 18 mei 2014 19:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Iran is anders door de geschiedenis heen vaak een trendsetter in de regio geweest.
pi_140098059
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 19:03 schreef Roceco het volgende:

[..]

Beste Ts, dat hierboven en dit:

''Ik wou dat er in Nederland een wet was voor landverraders die koste wat het kost de vijand verdedigen en zelfs hun fouten goedpraten. Dan zouden heel veel mensen in dit topic hun paspoort verliezen.''

Sluiten niet echt bij elkaar aan als je over vrijheid wilt betogen.
Vrijheid stopt daar waar criminaliteit begint. Landverraad is een vorm van criminaliteit en wordt hoog gestraft in de meeste landen, jammer dat dat hier niet gebeurt. Genoeg verraders hier die denken dat ze de Europese belangen maar moeten negeren en dat de Arabieren en andere islamitische volkeren zo zielig zijn, blablabla. Kijk eens naar de realiteit. Het Midden-Oosten is een bolwerk vol totalitaire idioten die elkaar dood maken omdat ze in andere sprookjes geloven(Sji'isme vs Soennisme) of omdat ze andere talen spreken (Iran vs SA), om maar een voorbeeld te noemen.

Criminaliteit proberen goed te praten is schandelijk, maar hier wordt gedaan alsof criminaliteit goedpraten behoort tot vrijheid.
#freefrederike
pi_140098155
quote:
4s.gif Op zondag 18 mei 2014 19:04 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Omdat ik zeg dat landverraders geen Nederlands paspoort mogen hebben? Dan vind jij dus dat terroristen ook niet hun paspoort mogen verliezen, want hey, als je tegen het statenloos maken bent van iemand, dan ben je tegen vrijheid! Wat een grappige, hypocriete redenering.
Je wil mensen de mond snoeren als ze zich niet loyaal naar jouw opvattingen tonen.
pi_140098222
quote:
7s.gif Op zondag 18 mei 2014 19:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je wil mensen de mond snoeren als ze zich niet loyaal naar jouw opvattingen tonen.
Fout. Ik zou het niet erg vinden als landverraders aangepakt worden die koste wat het kost de Europese belangen willen vernietigen en andere belangen willen behartigen zoals de belangen van Arabische landen. Sterker nog: ik juich zo een aanpak toe.
#freefrederike
pi_140098233
quote:
4s.gif Op zondag 18 mei 2014 19:06 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Vrijheid stopt daar waar criminaliteit begint. Landverraad is een vorm van criminaliteit en wordt hoog gestraft in de meeste landen, jammer dat dat hier niet gebeurt. Genoeg verraders hier die denken dat ze de Europese belangen maar moeten negeren en dat de Arabieren en andere islamitische volkeren zo zielig zijn, blablabla. Kijk eens naar de realiteit. Het Midden-Oosten is een bolwerk vol totalitaire idioten die elkaar dood maken omdat ze in andere sprookjes geloven(Sji'isme vs Soennisme) of omdat ze andere talen spreken (Iran vs SA), om maar een voorbeeld te noemen.

Criminaliteit proberen goed te praten is schandelijk, maar hier wordt gedaan alsof criminaliteit goedpraten behoort tot vrijheid.
So what? Geef ze de 'vrijheid' om debiel te zijn zou ik zeggen, als ze vervelend tegen ons gaan doen kunnen we nog altijd (hard) terugslaan.
Nogmaals: hoe kun je nu over vijanden (en dus landverraad als je een mening zou hebben die pro-eenvandielandendaar is) spreken als we helemaal niet op voet van oorlog met de meeste landen in het Midden-Oosten staan?
  zondag 18 mei 2014 @ 19:10:07 #74
262 Re
Kiss & Swallow
pi_140098264
Een mening hebben is landverraad, fuck yeah!
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 18 mei 2014 @ 19:11:01 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_140098303
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:22 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

http://www.theguardian.co(...)my-nuclear-programme

Hopelijk komt er een revolutie in Iran en ontzuilt de hele bevolking. Ik zie het niet gebeuren in de komende 50 jaar, maar misschien wel in de komende 100 jaar.
Als je dat wil dan moet je juist helemaal geen sancties heffen en er voor zorgen dat er economische voorspoed ontstaat en dat de mensen toegang tot internet en internationale media krijgen.
Sancties zijn maar voor één ding goed en dat is een zittend regime in het zadel houden. Zie bijvoorbeeld Cuba. Alles wat er mis is in het land kan het regime op de vijand afschuiven.
The End Times are wild
pi_140098332
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 19:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je dat wil dan moet je juist helemaal geen sancties heffen en er voor zorgen dat er economische voorspoed ontstaat en dat de mensen toegang tot internet en internationale media krijgen.
Sancties zijn maar voor één ding goed en dat is een zittend regime in het zadel houden. Zie bijvoorbeeld Cuba. Alles wat er mis is in het land kan het regime op de vijand afschuiven.
Precies. Voorspoed is vaak de grootste vijand van dictatoriale regimes.
pi_140098366
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 19:09 schreef Roceco het volgende:
So what? Geef ze de 'vrijheid' om debiel te zijn zou ik zeggen, als ze vervelend tegen ons gaan doen kunnen we nog altijd (hard) terugslaan.
Onzin. Dus jij wil liever dat er eerst doden vallen voordat we ingrijpen? Er bestaat iets genaamd preventie. Zoek het op.

quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 19:09 schreef Roceco het volgende:
Nogmaals: hoe kun je nu over vijanden (en dus landverraad) spreken als we helemaal niet op voet van oorlog met de meeste landen in het Midden-Oosten staan?
Zulke sancties zoals die tegen Iran worden natuurlijk aan bondgenoten gegeven, yeah, right. Use common sense. Daarnaast, jij weet net zo goed als ik, dat oorlog voeren totaal anders is dan zoals het tijdens de middeleeuwen of 1e en 2e wereldoorlog gebeurt.

Landen economisch kapot maken doe je niet omdat je bondgenoten met elkaar bent.
#freefrederike
pi_140098428
quote:
14s.gif Op zondag 18 mei 2014 19:10 schreef Re het volgende:
Een mening hebben is landverraad, fuck yeah!
Een mening hebben? Dat mag. Zolang die mening maar niet een criminele mening is zoals landverraad. Je mag ook geen mening hebben die racistisch is, of praat je zulke meningen ook goed?
#freefrederike
  zondag 18 mei 2014 @ 19:14:36 #79
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_140098497
quote:
4s.gif Op zondag 18 mei 2014 18:58 schreef PizzaMizza het volgende:
Dus betrek Israel er ook niet bij.
Israel betrek ik er wel bij omdat jij gewoon zo boos op Iran bent vanwege je affiniteit met Israel. Algemeen bekend dat Iran de grootste angst is voor Israel en Israeliers. Netanyahu waarschuwt al vanaf de jaren 90 vrijwel elk jaar dat "Iran nu echt al bijna in staat is nucleaire wapens te produceren" :'(

Iran is totaal geen vijand voor Nederland of Nederlanders. Die blinde haat tegen dit land of het regime kan alleen verklaard worden door je warme gevoelens voor Israel.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_140098540
quote:
4s.gif Op zondag 18 mei 2014 19:13 schreef PizzaMizza het volgende:
Zolang die mening maar niet een criminele mening is zoals landverraad.
Wanneer is het dan landverraad? Een echte Nederlander heeft dezelfde mening als diegene die het meeste betaald })
pi_140098568
quote:
4s.gif Op zondag 18 mei 2014 19:12 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Onzin. Dus jij wil liever dat er eerst doden vallen voordat we ingrijpen? Er bestaat iets genaamd preventie. Zoek het op.

Als we in al die midden-oosten landen gaan moeten ingrijpen gaan er heel wat meer doden vallen voordat er eens in de zoveel decennia eentje gek gaat doen hoor.... Daarnaast zou het mij niks verbazen dat die landen zich (enigszinds) zouden kunnen verenigen bij zo'n massaal ingrijpen, wat helemaal gevaarlijk is.

Maar goed TS, ik vind je niet staatsgevaarlijk hoor, so you're entitled to your own opinion <3
pi_140098638
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 19:14 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Israel betrek ik er wel bij omdat jij gewoon zo boos op Iran bent vanwege je affiniteit met Israel. Algemeen bekend dat Iran de grootste angst is voor Israel en Israeliers. Netanyahu waarschuwt al vanaf de jaren 90 vrijwel elk jaar dat "Iran nu echt al bijna in staat is nucleaire wapens te produceren" :'(

Iran is totaal geen vijand voor Nederland of Nederlanders. Die blinde haat tegen dit land of het regime kan alleen verklaard worden door je warme gevoelens voor Israel.
Wat een hypocriete, kortzichtige mening heb jij zeg. Ik ben tegen Israel, dat zeg ik je duidelijk, en wat doe jij? Jij knipt het stukje weg waarin ik dat zeg en plakt alleen datgene wat je uitkomt.

Nogmaals, ik heb niks met Israel. Als jij denkt dat mijn terechte beschuldigingen aan Iran en andere Islamitische staten komt door mijn Israelische gevoelens, dan heb jij het mis, want ik heb niks met Israel.
#freefrederike
pi_140098679
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 19:15 schreef Roceco het volgende:

[..]

Als we in al die midden-oosten landen gaan moeten ingrijpen gaan er heel wat meer doden vallen voordat er eens in de zoveel decennia eentje gek gaat doen hoor.... Daarnaast zou het mij niks verbazen dat die landen zich (enigszinds) zouden kunnen verenigen bij zo'n massaal ingrijpen, wat helemaal gevaarlijk is.

Maar goed TS, ik vind je niet staatsgevaarlijk hoor, so you're entitled to your own opinion <3
Er wordt al ingegrepen, volg jij het onderwerp wel uberhaupt voordat je praat? Wat denk jij dat economische sancties zijn? Denk jij dat dat speelgoed is dat je krijgt bij de Mc Donald's?

Het Midden-Oosten is geen verenigd blok, ze zijn meer tegen elkaar dan tegen niet-MO landen.
#freefrederike
pi_140098681
quote:
4s.gif Op zondag 18 mei 2014 19:09 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Fout. Ik zou het niet erg vinden als landverraders aangepakt worden die koste wat het kost de Europese belangen willen vernietigen en andere belangen willen behartigen zoals de belangen van Arabische landen. Sterker nog: ik juich zo een aanpak toe.
Jij bent een landverrader omdat je het over Europese belangen hebt. Het Nederlands belang is een goede handelsrelatie met Iran. De belangen van de EU lopen een op een met het Amerikaans en Joodse belang: een puppet-regime installeren.
pi_140098736
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 19:18 schreef Confetti het volgende:

[..]

Jij bent een landverrader omdat je het over Europese belangen hebt. Het Nederlands belang is een goede handelsrelatie met Iran. De belangen van de EU lopen een op een met het Amerikaans en Joodse belang: een puppet-regime installeren.
Het Nederlandse belang is direct gerelateerd aan de Europese belangen aangezien wij een deel zijn van de EU. Zodra de EU het slecht doet, doen wij het ook slecht. Nu wil ik niet zeggen of ik voor of tegen de huidige vorm van de EU ben(daar is het topic niet geschikt voor), maar ik ben realistisch door alles vanuit de EU te benaderen, want zo wordt het in de realiteit ook gedaan.

Daarnaast kom je met hele grote beschuldigingen richting de EU, de VS en Israel die totaal niet op feiten gebaseerd zijn. Steek anders nog een sjekkie op en lees je complottheorieen verder.
#freefrederike
pi_140098840
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 19:15 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Wanneer is het dan landverraad? Een echte Nederlander heeft dezelfde mening als diegene die het meeste betaald })
Een echte Nederlander weet dat je betaalt met een t schrijft, niet met een d. :D
#freefrederike
pi_140098850
quote:
4s.gif Op zondag 18 mei 2014 19:18 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Het Midden-Oosten is geen verenigd blok, ze zijn meer tegen elkaar dan tegen niet-MO landen.
Yep, maar als we op jou manier een massale anti-Arabische/midden-oosten/dictatoriale campagne zouden starten zou dat wel eens snel kunnen veranderen, de communisten en kapitalisten in China konden dat bij de Japanse inval in China ook verrassend snel, 'allen voor China'.
'Allen voor de Islam' lijkt me dus ook zo onmogelijk nog niet. Maar goed, dat geheel terzijde, we dwalen af.
pi_140098908
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 19:22 schreef Roceco het volgende:

[..]

Yep, maar als we op jou manier een anti-Arabische/midden-oosten/dictatoriale campagne zouden starten zou dat wel eens snel kunnen veranderen, de communisten en kapitalisten in China konden dat bij een inval in China ook verrassend snel bij de Japanse inval, 'allen voor China'.
'Allen voor de Islam' lijkt me dus ook zo onmogelijk nog niet. Maar goed, dat geheel terzijde, we dwalen af.
Huh, waar heb jij het over? Ik heb nergens gezegd dat we zo een campagne moeten voeren, dat verzin jij(en waarschijnlijk anderen). Wat ik zeg is dat we onze belangen voorop moeten stellen en het niet moeten goedkeuren dat hier landverraders zitten die ons juist willen benadelen.
#freefrederike
pi_140098918
quote:
4s.gif Op zondag 18 mei 2014 19:13 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Een mening hebben? Dat mag. Zolang die mening maar niet een criminele mening is zoals landverraad. Je mag ook geen mening hebben die racistisch is, of praat je zulke meningen ook goed?
Vrijheid van meningsuiting hoort absoluut te zijn. Een mening correleren met landverraad is zwakzinnig, en al helemaal niet objectief te definiėren.
pi_140098948
quote:
4s.gif Op zondag 18 mei 2014 19:19 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Het Nederlandse belang is direct gerelateerd aan de Europese belangen aangezien wij een deel zijn van de EU. Zodra de EU het slecht doet, doen wij het ook slecht. Nu wil ik niet zeggen of ik voor of tegen de huidige vorm van de EU ben(daar is het topic niet geschikt voor), maar ik ben realistisch door alles vanuit de EU te benaderen, want zo wordt het in de realiteit ook gedaan.

Daarnaast kom je met hele grote beschuldigingen richting de EU, de VS en Israel die totaal niet op feiten gebaseerd zijn. Steek anders nog een sjekkie op en lees je complottheorieen verder.
Ohja tuurlijk. De grootmachten komen weer democracy en freedom brengen naar het Midden-Oosten. Ik dacht dat we dat stadium al gepasseerd waren.

Het gaat puur en alleen om politieke en militaire belangen. Een puppet-regime zal de wapens niet tegen je richten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')