http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)kels-overleden.dhtmlquote:In het Anthonie van Leeuwenhoekziekenhuis in Amsterdam is vanochtend om 11:08 Wubbo Ockels overleden.
Ockels is overleden aan de gevolgen van niercelkanker. Hij was al enige dagen geleden opgenomen in het ziekenhuis.
Wubbo Ockels was natuurkundige, ruimtevaarder, piloot en hoogleraar. In 1985 maakte hij als eerste Nederlander een vlucht door de ruimte. Momenteel is hij hoogleraar Aerospace for Sustainable Science and Technology aan de faculteit Lucht- en Ruimtevaart van de TU Delft.
Hij is 68 jaar oud geworden. (Later meer)
Niet meer.quote:Momenteel is hij hoogleraar Aerospace for Sustainable Science and Technology aan de faculteit Lucht- en Ruimtevaart van de TU Delft.
Iedereen gaat dood vroeg of laat. Wist je dat niet?quote:
Nee.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:13 schreef Geralt het volgende:
[..]
Iedereen gaat dood vroeg of laat. Wist je dat niet?
hij heeft niet jarenlang in de ruimte verblijftquote:Op zondag 18 mei 2014 12:19 schreef Robuustheid het volgende:
De kanker lijkt mij gewoonweg een gevolg van zijn jarenlange verblijf in de ruimte.
Dan ben je bevattelijk voor vele soorten straling.
Een paar dagen maar inderdaad.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:20 schreef Evertjan het volgende:
[..]
hij heeft niet jarenlang in de ruimte verblijft
Dat is in het geheel niet zeker.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:19 schreef Robuustheid het volgende:
De kanker lijkt mij gewoonweg een gevolg van zijn jarenlange verblijf in de ruimte.
Ditquote:
Hij is letterlijk een week in de ruimte geweest. En volgens mij verzin je ter plekke dat je in de ruimte 'vele soorten straling' ontvangt.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:19 schreef Robuustheid het volgende:
Hij was er maar 7 dagen. Er zijn vele mensen die nierkanker krijgen, dat eentje daarvan toevallig wat dagen in de ruimte geweest is hoeft daar niks aan bij te dragen.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:19 schreef Robuustheid het volgende:
Jarenlange verblijf in de ruimte...rightquote:Op zondag 18 mei 2014 12:19 schreef Robuustheid het volgende:
quote:Op zondag 18 mei 2014 12:20 schreef Evertjan het volgende:
[..]
hij heeft niet jarenlang in de ruimte verblijft
Het is inmiddels wel duidelijk dat in de ruimte zijn, niet bevorderlijk is voor je gezondheid. (Micro) zwaartekracht en inderdaad meer straling (op aarde wordt veel straling tegengehouden door de atmosfeer die je daar niet hebt, ondanks de vele bescherming die ze aanbrengen) zorgen voor bepaalde lichamelijke problemen.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:22 schreef Blindboy het volgende:
RIP Wubbo
[..]
Hij is letterlijk een week in de ruimte geweest. En volgens mij verzin je ter plekke dat je in de ruimte 'vele soorten straling' ontvangt.
twitter:HumbertoTan twitterde op zondag 18-05-2014 om 12:21:07Wubbo Ockels is overleden. Een inspirerende man die durfde te denken in mogelijkheden. Ik wens zijn naasten veel kracht en sterkte. reageer retweet
Ja, echt zo'n jaren 80 astronautenfotoquote:Op zondag 18 mei 2014 12:26 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Dit is wel een hele stoere foto!
Wokkels komen uit 1974, Wubbo ging pas in 1985 de ruimte in, dus dat lijkt me niet aan elkaar gelinkt.quote:
Daar heb ik ook met enige verbazing naar gekeken. Maar ergens wel begrijpelijk als je zulk nieuws gekregen hebt.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:29 schreef __Saviour__ het volgende:
Opmerkelijk eigenlijk ook dat een ware man van de wetenschap zijn toevlucht zocht tot allerlei alternatieve behandelingen. Naast reguliere behandeling, dat wel. Geconfronteerd met de nabije dood doe je blijkbaar alles in een poging om het uit te stellen.
Ik zou die eerste zin opnieuw doen, nu lijkt het alsof die twee instituten geprobeerd hebben om hem dood te krijgenquote:Op zondag 18 mei 2014 12:31 schreef Re het volgende:
Tsja, zelfs 2 van de meest gerenommeerde kankerinstituten in de wereld (MD Anderson en AVL) konden niet voorkomen dat de ziekte te stoppen was.
RIP, een Nederlands icoon is niet meer
Als je je eigen link gelezen had, dan had je ook gelezen dat hij de Nederlandse nationaliteit niet meer had vanaf zijn naturalisatie in 1975.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:28 schreef Evertjan het volgende:
trouwens Wubbo word vaak aangeduid als 1e Nederlander in de ruimte maar dit is niet juist Lodewijk van den Berg was de 1e
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lodewijk_van_den_Berg
Dat ja, hij liet zich niet zomaar uit het veld slaan. Ook zware (alternatieve) behandelingen die hij onderging.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:20 schreef spijkerbroek het volgende:
Erg indrukwekkend hoe hij met zijn ziekte omging. Respect voor die man.
het een hoeft het andere niet uit te sluiten.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:29 schreef __Saviour__ het volgende:
Opmerkelijk eigenlijk ook dat een ware man van de wetenschap zijn toevlucht zocht tot allerlei alternatieve behandelingen. Naast reguliere behandeling, dat wel. Geconfronteerd met de nabije dood doe je blijkbaar alles in een poging om het uit te stellen.
Hij was al 6 jaar ziek.quote:
oh?quote:Op zondag 18 mei 2014 12:33 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik zou die eerste zin opnieuw doen, nu lijkt het alsof die twee instituten geprobeerd hebben om hem dood te krijgen
Ook niet met de reguliere therapieën.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:52 schreef trovey het volgende:
Jammer dat het allemaal niet gelukt is met die alternatieve therapieën, rust in vrede.
Er staat "konden niet voorkomen dat de ziekte te stoppen was". Daar staat dus dat ze hebben geprobeerd om de ziekte door te laten gaan (ze probeerden het stoppen te stoppen).quote:
Ja dat ook natuurlijk.quote:Op zondag 18 mei 2014 13:09 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ook niet met de reguliere therapieën.
Bijzondere man. Ik schrok toen ik het op de radio hoorde.
konden zijn dood niet voorkomenquote:Op zondag 18 mei 2014 12:31 schreef Re het volgende:
Tsja, zelfs 2 van de meest gerenommeerde kankerinstituten in de wereld (MD Anderson en AVL) konden niet voorkomen dat de ziekte te stoppen was.
Ja duh. Hij heeft die dingen niet uitgevonden toen hij in de ruimte was!quote:Op zondag 18 mei 2014 12:32 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Wokkels komen uit 1974, Wubbo ging pas in 1985 de ruimte in, dus dat lijkt me niet aan elkaar gelinkt.
TIL...quote:Op zondag 18 mei 2014 12:28 schreef Evertjan het volgende:
trouwens Wubbo word vaak aangeduid als 1e Nederlander in de ruimte maar dit is niet juist Lodewijk van den Berg was de 1e
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lodewijk_van_den_Berg
Kun je de documentaire of reportage van hem uploaden ?quote:Op zondag 18 mei 2014 13:51 schreef Loekie1 het volgende:
Hij had vanaf mei vorig jaar nog een paar maanden tot een jaar te leven. Dus hij heeft wel het uiterste weten te pakken.
Komt vannacht om 00:10 op Ned1.quote:Op zondag 18 mei 2014 14:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kun je de documentaire of reportage van hem uploaden ?
Was indrukwekkend.
Bedankt.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |