http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)kels-overleden.dhtmlquote:In het Anthonie van Leeuwenhoekziekenhuis in Amsterdam is vanochtend om 11:08 Wubbo Ockels overleden.
Ockels is overleden aan de gevolgen van niercelkanker. Hij was al enige dagen geleden opgenomen in het ziekenhuis.
Wubbo Ockels was natuurkundige, ruimtevaarder, piloot en hoogleraar. In 1985 maakte hij als eerste Nederlander een vlucht door de ruimte. Momenteel is hij hoogleraar Aerospace for Sustainable Science and Technology aan de faculteit Lucht- en Ruimtevaart van de TU Delft.
Hij is 68 jaar oud geworden. (Later meer)
Niet meer.quote:Momenteel is hij hoogleraar Aerospace for Sustainable Science and Technology aan de faculteit Lucht- en Ruimtevaart van de TU Delft.
Iedereen gaat dood vroeg of laat. Wist je dat niet?quote:
Nee.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:13 schreef Geralt het volgende:
[..]
Iedereen gaat dood vroeg of laat. Wist je dat niet?
hij heeft niet jarenlang in de ruimte verblijftquote:Op zondag 18 mei 2014 12:19 schreef Robuustheid het volgende:
De kanker lijkt mij gewoonweg een gevolg van zijn jarenlange verblijf in de ruimte.
Dan ben je bevattelijk voor vele soorten straling.
Een paar dagen maar inderdaad.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:20 schreef Evertjan het volgende:
[..]
hij heeft niet jarenlang in de ruimte verblijft
Dat is in het geheel niet zeker.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:19 schreef Robuustheid het volgende:
De kanker lijkt mij gewoonweg een gevolg van zijn jarenlange verblijf in de ruimte.
Ditquote:
Hij is letterlijk een week in de ruimte geweest. En volgens mij verzin je ter plekke dat je in de ruimte 'vele soorten straling' ontvangt.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:19 schreef Robuustheid het volgende:
Hij was er maar 7 dagen. Er zijn vele mensen die nierkanker krijgen, dat eentje daarvan toevallig wat dagen in de ruimte geweest is hoeft daar niks aan bij te dragen.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:19 schreef Robuustheid het volgende:
Jarenlange verblijf in de ruimte...rightquote:Op zondag 18 mei 2014 12:19 schreef Robuustheid het volgende:
quote:Op zondag 18 mei 2014 12:20 schreef Evertjan het volgende:
[..]
hij heeft niet jarenlang in de ruimte verblijft
Het is inmiddels wel duidelijk dat in de ruimte zijn, niet bevorderlijk is voor je gezondheid. (Micro) zwaartekracht en inderdaad meer straling (op aarde wordt veel straling tegengehouden door de atmosfeer die je daar niet hebt, ondanks de vele bescherming die ze aanbrengen) zorgen voor bepaalde lichamelijke problemen.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:22 schreef Blindboy het volgende:
RIP Wubbo
[..]
Hij is letterlijk een week in de ruimte geweest. En volgens mij verzin je ter plekke dat je in de ruimte 'vele soorten straling' ontvangt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |