abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140090211
Spiritus goed gedaan ^O^
  zondag 18 mei 2014 @ 15:36:01 #252
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_140090357
Jompels voor de andere lopers volgen later.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_140090443
Hoppa! Mooie tijden gelopen! Wat een weertje vandaag zeg! Ik ben gewoon lekker naar de dierentuin geweest, maar daar was het al heerlijk warm, laat staan als je een inspanning levert. Ik ga vanavond nog wel een rondje rustig aan :).

Gefeliciteerd allemaal! *O*
Met een extra grote jompel voor Spiritus! Prachtige tijd gelopen!!! _O_ mooie revanche!
pi_140090554
Wat een geweldige prestaties Moblo en Wolve. Gisteren was het wel perfect barbecue en terrasweer, maar niet een ideale temperatuur om te hardlopen, dus dan helemaal knappe prestaties.
  zondag 18 mei 2014 @ 15:44:52 #255
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_140090630
Ter compensatie gaan we dan ook vandaag maar bbq'en. :D
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_140090769
Ik ga straks ook bbq-en, bij de AV. Ik vrees alleen het ergste, want koning zuinigheid (1 plakje kaas op een tosti) heeft inkopen gedaan :)
pi_140090832
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 14:32 schreef spiritusbus het volgende:
Ik ben over de finish geraakt in 3:48.. Wat was het zwaar....

Verhaal volgt later.
Wow wat een nette tijd met deze warmte
pi_140090861
Ik heb nog een stuk quiche met Roquefort over van gisteren :9
Daarom ben ik ook gaan lopen vandaag, al die calorieën van gisteren eraf lopen :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zondag 18 mei 2014 @ 15:51:48 #259
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_140090886
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 15:51 schreef Guard het volgende:
Ik heb nog een stuk quiche met Roquefort over van gisteren :9
Daarom ben ik ook gaan lopen vandaag, al die calorieën van gisteren eraf lopen :)
Dus morgen ga je weer? :P
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
pi_140090933
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 15:51 schreef _MvN_ het volgende:

[..]

Dus morgen ga je weer? :P
Hmmm I see your point there...
pi_140091116
Prachtig fietsweer vandaag! Ben naar Leiden gegaan om een vriend aan te moedigen; hij had het ook zwaar, maar heeft 'm uitgelopen in 2:03 (de halve, dus). Net niet ingehaald door de eerste marathonner, want ik geloof dat er sprake was van een parcoursrecord... In dit weer...

Ynske *O* Nanook en Murmeli *O* spiritusbus en alle andere Leidengangers *O* iedereen die ik nog vergeet maar er zijn ook zoveel wedstrijdjes *O* iedereen die vandaag getraind heeft *O* Wolve en Moblo nog een keer *O*

Dat waren ze toch wel allemaal?
  zondag 18 mei 2014 @ 16:00:30 #262
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_140091191
Arme Quoi en DK. Die mogen op het heetst van de dag.
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
pi_140091380
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:00 schreef _MvN_ het volgende:
Arme Quoi en DK. Die mogen op het heetst van de dag.
Hopelijk is er genoeg schaduw, dan is het misschien nog wel ok-ish.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 18 mei 2014 @ 16:28:19 #264
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_140092126
Zon, heet, knie bokt weer. 1:31 ofzo. Net iets sneller dan vorige editie.

Nu douchen en BBQ
  zondag 18 mei 2014 @ 16:30:53 #265
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_140092256
Schaduw was er nop :{

Ten eerste:
DeeBee ^O^
Spiritus ^O^

Het was zwaar :P Parcours vond ik niet geweldig. Afzien en net onder het uur gelopen, samen met collega heel steady 6:00 min/km.

DK aka Gijjjjjs onderweg nog tegengekomen. Die had het ook warm :P

En Corniel gespot. Heb de beloofde tijd + 15 gelopen ;) Goeie Fok! Score zo :P
pi_140092699
Vond het maar warm in Leiden.
Net onder het uur gefinished, Garmin uitgezet op 59:32.
Op dit moment heb ik er niet veel meer over te zeggen :P misschien straks wanneer ik thuis ben.
pi_140092739
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:41 schreef Miezziej het volgende:
(...) Garmin uitgezet op 59:32.
(...)
Ja, dan is het makkelijk onder het uur lopen, als je gewoon je Garmin binnen het uur uitzet! 8-) ;)
Jack does it in real time...
pi_140092900
quote:
10s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:42 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Ja, dan is het makkelijk onder het uur lopen, als je gewoon je Garmin binnen het uur uitzet! 8-) ;)
Shit, je hebt me door!
  zondag 18 mei 2014 @ 16:49:02 #269
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_140092948
Bloedheet. Garmin te laat aangezet. Volle zon. Verkeerde route. Bloedheet. Niet leuk. Duizend doden. Te veel wandelen. Bloedheet. Wel eindsprint. Teen stuk. Auw.
Had ik al bloedheet gezegd? Bruto tijd 54.57 ofzo.. Dus ik dacht nog even een verbetering van vorig jaar.. maar wel lijken 7,3 ipv 8,05 gelopen te hebben..
Door de hitte dus erg langzaam gelopen..
Bloedheet dus..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_140092976
quote:
15s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:47 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Shit, je hebt me door!
Goed gelopen hoor! Ondanks de hitte, toch netjes om dan gewoon binnen het uur binnen te komen. :) Is nu nog een paar graden warmer dan vanochtend ook, dat helpt niet. :P

Al heb ik toch ook wel wedstrijden gelopen toen het warmer was, maar op de een of andere manier viel dit vandaag niet zo mee...
Jack does it in real time...
pi_140093110
Vandaag voor het eerst mee gedaan met een 'wedstrijd', 10km leiden! Was erg leuk om mee te rennen, maar poeh, wat een hitte. :-) ben blij dat ik het heb gehaald
pi_140093160
quote:
6s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:49 schreef E.T. het volgende:
Bloedheet. Garmin te laat aangezet. Volle zon. Verkeerde route. Bloedheet. Niet leuk. Duizend doden. Te veel wandelen. Bloedheet. Wel eindsprint. Teen stuk. Auw.
Had ik al bloedheet gezegd? Bruto tijd 54.57 ofzo.. Dus ik dacht nog even een verbetering van vorig jaar.. maar wel lijken 7,3 ipv 8,05 gelopen te hebben..
Door de hitte dus erg langzaam gelopen..
Bloedheet dus..
Het was warm dus?
Maar goed gelopen E.T. ^O^
pi_140093515
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:54 schreef Quantic het volgende:
Vandaag voor het eerst mee gedaan met een 'wedstrijd', 10km leiden! Was erg leuk om mee te rennen, maar poeh, wat een hitte. :-) ben blij dat ik het heb gehaald
Smaakt naar meer? Niet de hitte, maar de wedstrijd...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 18 mei 2014 @ 17:07:02 #274
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_140093622
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 14:32 schreef spiritusbus het volgende:
Ik ben over de finish geraakt in 3:48.. Wat was het zwaar....

Verhaal volgt later.
top tijd!
pi_140094061
Zo, ben weer thuis en voel me op zich weer ok.

Vanochtend om 7 uur opgestaan, zodat ik ruim de tijd kon nemen voor onbijt. Ontbijten is altijd een crime en pannenkoeken hebben dus even tijd nodig :P

Om 9 uur de trein gepakt, zodat ik mooi om half 10 in Leiden arriveerde, zodat er alle tijd was om een startnummer op te halen en rustig in te lopen, voor zover dat nodig is bij een marathon. Toen ik op het station kwam bleek dat ik mn bidon niet goed dicht had gedaan, waardoor mn halve tas zeiknat was van de sportdrank :') Mede hierdoor ook besloten zonder HRM te lopen.

Omdat ik als wedstrijdatleet stond ingeschreven, kon ik mooi tussen de Kenianen inlopen. Dat alleen al was een toffe ervaring :D

Even voor half 11 klonk het Wilhelmus van een B-artiest wiens naam ik alweer vergeten ben. Wat dat betreft maakte het You'll never walk alone van Lee Towers een stuk meer indruk.

Om half 11 klonk het startschot en direct kon ik mij mooi aansluiten bij de haas voor 3:30. Omdat er elke 2.5-3km een drank/sponzenpost zou zijn had ik alleen mn gelletjes mee voor elke 7 km. De eerste km's was direct duidelijk dat deze haas een kneus eerste klas was. Ik ga niet zeggen dat hij ervoor heeft gezorgd dat ik het zwaar kreeg, maar hij moest 4:58 lopen en hij liep constaat 4:45 - 5:10 - 5:00. Niet constant, waardoor ik hem af en toe uit het zicht verloor om een kilometer later weer aan te kunnen sluiten.

Al vrij snel kwam de eerste sponspost en hier pakte ik braaf twee sponzen waarbij ik er één leegkneep om te drinken en de ander om af te koelen. Heerlijk, het voelde prima, er stond een rustig briesje schuin tegen en het voelde goed.

Na 10 km was de doorkomst 49:30, prima volgens schema, maar dus wel heel schommelend in de km-tijden en we bereikten Groenendijk. Geweldige sfeer daar, wat een onthaal! Er was een soort opblaasbare tunnel neergezet waar iedereen die daar doorheen liep keihard toegejuicht werd. Heerlijk!
Vanaf toen kwam een vrij lang en saai stuk door de polder, waarbij de zon vol op onze hoofden scheen en zonder al te veel wind. Ook stonden er drie bomen ofzo over een stuk van 6 km. Ik voelde toen al dat het wel eens vervelend zou kunnen worden. Qua tempo voelde het lekker, maar ik begon aardig op te warmen.

Eigenlijk van km 10 t/m km 25 was het vooral tempo vasthouden, geen gekke dingen doen en veel, heel veel zon vangen. Halverwege gaf de klok 1:44 nog wat aan. Ik voelde al wel bij het naderen van Roelofarendsveen dat het lichaam niet meer goed gekoeld kon worden. Mn voeten begonnen aardig te branden.

In Roelofarendsveen stonden een aantal supporters, waardoor ik weer een mentale boost kreeg, maar mn krachten begonnen langzaam weg te vloeien, helaas veel te vroeg. Bij km 28 pakte ik een gelletje en hier moest ik noodgedwongen gaan wandelen en vanaf dat moment werd het een zeer pijnlijk exercitie. De km-tijden schoten omhoog en ik moest noodgedwongen stukken wandelen, waardoor km 32 en 33 zelfs in 7:20 gingen, een verval van ruim 2 min/km. Uitstappen kwam overigens niet meer in mij op, omdat het point of no return in mijn hoofd reeds gepasseerd was.

Hoogtepunt was overigens het ontvangst in het dorpje Oude Ade, na ongeveer 33 km. Wat een geweldige sfeer was daar. Het liep daar een beetje vals plat omhoog en bovenop hadden ze het dorp tot de olympus omgebouwd. Je moest door een Griekse tempel lopen, een hoop mensen waren verkleed in oude Griekse stijl en het gejuich was oorverdovend. Geniaal!

Helaas was dit feest maar een paar honderd meter en eenmaal uit het dorp ging de doffe ellende weer verder, op naar Leiderdorp.

Gek genoeg kon ik vanaf km 35 het dribbelen weer wat beter oppakken, wat resulteerde in km tijden net boven of net onder de 6 minuten. Na 38 km kwam de ballon van 3:45 mij voorbij, waarbij slechts één niet-haas nog liep. Ook hier was het blijkbaar een slagveld geweest.

Helaas was het nog steeds een kwestie van wandelen en lopen afgewisseld, maar met de finish in zicht werd ik opgeraapt door een groepje die een mental coach bij zich hadden. De laatste 3 km heb ik hier mee opgelopen en ik heb hoogstens 200m hiervan gewandeld.

Een sprintje zat er niet meer in, de pijp was helemaal leeg. Na 3:48 en een beetje zat het gevecht erop. Ik ben kapot, het had harder kunnen gaan gezien de trainingen, maar er zat gewoonweg niet meer in.

Stiekem overheerst na de spierpijn ook de trots.

Nu tijd voor snackbarvoer en bier :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')