iedereen is aan het trollen zodra ze je lulverhalen niet serieus nemen, arme calimerotjequote:Op zondag 18 mei 2014 17:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zoals verwacht was jij weer aan het trollen, ik zal jou dan maar weer verder negeren zoals gewoonlijk.
Met inlezen kom je erg ver. Je moet alleen wel de juiste bronnen zien te vinden. Qua groenten gaat het er om dat je beseft dat er verschillende families van groenten zijn en dat je uit al die families wekelijks wat moet eten en dat bepaalde stoffen slechts in enkele groenten voorkomen (wortels voor vitamine A bijv.), ik zou ook zeker aanraden om wekelijks broccoli te eten. Voor vruchten is het wellicht goed om te beseffen dat sommige groenten en vruchten (bijv. appels, druiven en aardbeien) aanzienlijk meer giftige stoffen bevatten dan anderen, misschien het best bepaalde vruchten bij een biologische winkel kopen? In het algemeen moet je weten wat ongeveer een goede verhouding is van macronutriënten (koolhydraten, eiwitten, vetten) en wat voor soort vetten je beter wel en niet eet. Allemaal van die kleine weetjes die je vanzelf wel tegenkomt als je je erin verdiept. Variatie is sowieso heel erg belangrijk. De voedingwaarde van alles kan je vinden op de website van het Voedingscentrum: http://www.voedingswaarde(...)oedingsmiddel/?id=77quote:Op zondag 18 mei 2014 18:07 schreef niels0 het volgende:
[..]
Is dat een kwestie van gewoonweg inlezen of moet ik daar voor naar een voedingscentrum of iets dergelijks?
Ik zeg niet dat alles wat je zegt onjuist is maar, de hoeveelheid pesticiden in voedsel valt in Nederland reuze mee en gifstoffen die van nature voorkomen worden tijdens het bereiden vernietigd. Daarnaast zijn wortelen lang niet de enige bron van vitamine A en is variatie alleen belangrijk omdat het voedingspatroon van de gemiddelde Nederlander niet zo best is. Als je een voedingsschema hebt waarin je de macro's en micro's hebt berekend, is varieren niet zo belangrijk.quote:Op zondag 18 mei 2014 18:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Met inlezen kom je erg ver. Je moet alleen wel de juiste bronnen zien te vinden. Qua groenten gaat het er om dat je beseft dat er verschillende families van groenten zijn en dat je uit al die families wekelijks wat moet eten en dat bepaalde stoffen slechts in enkele groenten voorkomen (wortels voor vitamine A bijv.), ik zou ook zeker aanraden om wekelijks broccoli te eten. Voor vruchten is het wellicht goed om te beseffen dat sommige groenten en vruchten (bijv. appels, druiven en aardbeien) aanzienlijk meer giftige stoffen bevatten dan anderen, misschien het best bepaalde vruchten bij een biologische winkel kopen? In het algemeen moet je weten wat ongeveer een goede verhouding is van macronutriënten (koolhydraten, eiwitten, vetten) en wat voor soort vetten je beter wel en niet eet. Allemaal van die kleine weetjes die je vanzelf wel tegenkomt als je je erin verdiept. Variatie is sowieso heel erg belangrijk. De voedingwaarde van alles kan je vinden op de website van het Voedingscentrum: http://www.voedingswaarde(...)oedingsmiddel/?id=77
Helaas verzuimen ze daar wel om in die tabel percentages van de ADH te geven of zelfs de hoeveelheid die een gemiddeld mens nodig heeft, dat moet je elders even opzoeken.
Variatie is trouwens niet alleen belangrijk voor het binnenkrijgen van voldoende stoffen, het helpt ook om de hoeveelheid gif die je binnenkrijgt per gif te beperken.
Wij kopen ook erg veel groenten en vruchten uit andere landen en sowieso liever niet die rotzooi. Dan maar wat meer betalen voor de groenten en vruchten. Dat kan nu al maar de prijs zou fors omlaag kunnen op het moment dat dit standaard wordt aangezien er flink wat geld aan de strijkstok blijft kleven wanneer je biologische groenten koopt.quote:Op maandag 19 mei 2014 18:41 schreef Motorbass het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat alles wat je zegt onjuist is maar, de hoeveelheid pesticiden in voedsel valt in Nederland reuze mee en gifstoffen die van nature voorkomen worden tijdens het bereiden vernietigd.
Dat is waar maar als je als je als vegetariër voldoende vitamine A wil binnen krijgen dan is het handigste om dagelijks wat wortel te eten. In broccoli zit bijv. ook redelijk wat vitamine A maar die hoeveelheid is al veel lager dan in wortel.quote:Daarnaast zijn wortelen lang niet de enige bron van vitamine A
Tot op zekere hoogte ben ik dat met je eens. Dat het voedingspatroon van de gemiddelde Nederlander slecht is ben ik sterk met je eens.quote:en is variatie alleen belangrijk omdat het voedingspatroon van de gemiddelde Nederlander niet zo best is.
Voedingscentrum zegt dat ik dagelijks 30 gram kaas en 450 ml melk moet hebben, dus met die schadelijkheid zal het wel meevallen. En ik neem al ruim 20 jaar zonder problemen melk en kaas. Dus het lactoseverhaal gaat in mijn geval niet op.quote:Op zondag 18 mei 2014 17:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als je lactosintolerantie hebt...
Ik ben benieuwd hoeveel procent van de Nederlanders dat in lichte mate heeft, dermate licht dat ze er nooit mee naar een huisarts zijn gestapt. Het officiële percentage lactoseintolerantie onder de autochtone Nederlanders is 0% (dat was het in ieder geval), in de praktijk zou het wel eens fors hoger kunnen zijn wegens onderdiagnose.
Maar goed, belangrijker is dat melk helemaal niet zo gezond is als dat werd gedacht. Voor je botten doet het eerder kwaad dan goed. Nu eet ik zelf zuivel (geitenkaas en kwark) maar om nu aan te raden om dagelijks ook nog eens flink wat melk te drinken, nee. Niet voor volwassenen.
Kaneel ookquote:Op zondag 15 juni 2014 15:00 schreef quinoahipster het volgende:
Uien = superfood
Broccoli = superfood
Géén diabetes krijgen helpt natuurlijk ook wel een eindje.quote:Op zondag 15 juni 2014 16:15 schreef Manke het volgende:
Bewezen is dat alleen calorierestrictie het leven verlengt, geen vitaminepilletje of zaad helpt daarbij.
gezond verstand ookquote:Op zondag 15 juni 2014 16:19 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Géén diabetes krijgen helpt natuurlijk ook wel een eindje.
Klopt, maar helaas zijn die ook niet meer zo gezond. Vanwege economische redenen worden fruit en tarwe ook al kunstmatig bewerkt.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 11:13 schreef fucksuperfood het volgende:
Men teerde vroeger toch ook op fruit, brood (en bier) en dat heeft hen toch sterk genoeg gemaakt om een aardig aantal mensen in ons landje te kweken?
Gaat niets boven goede genen. Hoe oud je wordt ligt vooral aan 2 zaken, hoe oud je voorouders werden en je geboortegewichtquote:Op zondag 15 juni 2014 16:19 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Géén diabetes krijgen helpt natuurlijk ook wel een eindje.
Zoals?quote:Op zondag 15 juni 2014 16:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Klopt, maar helaas zijn die ook niet meer zo gezond. Vanwege economische redenen worden fruit en tarwe ook al kunstmatig bewerkt.
Goeie UI.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 11:21 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik vreet gewoon wat ik lekker vind, superfoods en noem al die ongein maar op, het zal mij aan mijn reet roesten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |