7 van die ploegen interesseren mij niet.quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jij bent er zeker eentje die alleen Telstar, Volendam, AZ, Feyenoord, Sparta, Den Haag, Excelsior en Dordt in de eredivisie moet hebben?
Ok.quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:52 schreef onlogisch het volgende:
[..]
7 van die ploegen interesseren mij niet.
Almere sowiesoquote:Op donderdag 15 mei 2014 21:55 schreef JR-Style-93 het volgende:
Welke clubs uit de Jupiler League hebben eigenlijk nog nooit in de Eredivisie gespeeld?
Emmen.quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:55 schreef JR-Style-93 het volgende:
Welke clubs uit de Jupiler League hebben eigenlijk nog nooit in de Eredivisie gespeeld?
Emmen, FC Oss, Almere City van de ploegen die er langer dan een jaar spelenquote:Op donderdag 15 mei 2014 21:55 schreef JR-Style-93 het volgende:
Uit mijn hoofd :quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:55 schreef JR-Style-93 het volgende:
quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:59 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
Helmond Sport en FC Emmen in de Eredivisie is toch de natte droom van menig voetballiefhebber.
Eindhoven heeft rond 1973 in de ere gespeeld, Helmond ook 1 of 2 jaar.quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:58 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd :
Eindhoven,Emmen,Telstar,Helmond Sport, Achilles, Almere City, FC Oss
Ook telstar heeft eredivisie gespeeld in de jaren '70quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Eindhoven heeft rond 1973 in de ere gespeeld, Helmond ook 1 of 2 jaar.
Telstar is de enige die wellicht ook alleen JL heeft gespeeld
Alle die hier niet op staan:quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:55 schreef JR-Style-93 het volgende:
Da's natuurlijk makkelijk lullen, maar Sparta is gewoon 16e geworden in de juup hequote:Op donderdag 15 mei 2014 21:54 schreef JR-Style-93 het volgende:
Maar Excelsior en Dordrecht heb je helemaal niks aan. Die vliegen er sowieso binnen twee seizoenen weer uit.
Jep. Heerenveen is ooit ook gepromoveerd als 16e. Vlogen er naar twee jaar weer uit maar dat was wel het begin van de opmars die nu tot de subtop heeft geleid.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:05 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Da's natuurlijk makkelijk lullen, maar Sparta is gewoon 16e geworden in de juup he
Die hebben geen promotierecht (net als Jong PSV, Ajax en Twente) omdat het een proef is.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:05 schreef JR-Style-93 het volgende:
Tijd voor wat debutanten dan
Ik zeg Achilles volgend jaar naar de Eredivisie
Sparta heeft natuurlijk veel meer mogelijkheden dan Excelsior en Dordrecht. Veel meer publiek komt er op af, mooier stadion.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:05 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Da's natuurlijk makkelijk lullen, maar Sparta is gewoon 16e geworden in de juup he
Haten op Dordtquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:05 schreef TLC het volgende:
Nou jippie, Dordrecht en Excelsior in de Eredivisie
En nog worden ze 16e, dus ja...quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:06 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Sparta heeft natuurlijk veel meer mogelijkheden dan Excelsior en Dordrecht. Veel meer publiek komt er op af, mooier stadion.
Wist ik niet eensquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die hebben geen promotierecht (net als Jong PSV, Ajax en Twente) omdat het een proef is.
Tsja had toch liever NEC of Roda dan maar gehad, ik vind Excelsior ook kut met perenquote:
Maar ze kunnen het wel, zoals te zien in de play-offs. Maar er zijn genoeg redenen waarom een team niet loopt.quote:
Nope. Is een tweejarige (volgens mij) proef met teams uit de topklasse en beloftencompetitiequote:Op donderdag 15 mei 2014 22:07 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wist ik niet eensWel dat van die Jong-teams natuurlijk, maar dacht dat Achilles gewoon had mogen promoveren. Dus die mochten niet eens meedoen aan de play-offs als ze periode hadden gepakt
Ik zie een FM-uitdaging voor me.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:07 schreef hafcfan het volgende:
Ijselmeervogels moet gewoon promoveren. Kunnen wel 8000 man trekken in de eredivisie.
Geweldige clubquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:08 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik zie een FM-uitdaging voor me.
Vanaf volgend jaar is er trouwens toch wel een promotieplicht vanuit de topklasse naar de JL? Of schaffen ze dat allemaal maar af.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nope. Is een tweejarige (volgens mij) proef met teams uit de topklasse en beloftencompetitie
Niet dat het natuurlijk veel uitmaakt, want Achilles was zo dicht bij een periode als Roda bij het kampioenschap, maar dat terzijde.
Sowieso dat Spakenburg twee top-amateurclubs heeftquote:
Klopt alleen als ze op zaterdag middag mogen blijven spelen zullen ze misschien ooit nog willen, maar zonder die eis gaan ze sowieso nooit.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:10 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Sowieso dat Spakenburg twee top-amateurclubs heeft. Maar ze zullen allebei nooit het betaald voetbal in willen denk ik zo.
Nog een clubje uit Dordrecht die helemaal onderaan staatquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:10 schreef Tchock het volgende:
De eeuwige stand van de Eerste Divisie is ook leuk. Als je kampioen wordt promoveer je en pak je dus geen punten het seizoen er op. Dus de hoogste teams zijn zij die altijd tweede worden. Waar kom je dan op? Eindhoven, Cambuur en Veendam. Laagste Eredivisieclub is FC Twente op de 69e plaats. En: Achilles staat niet onderaan.
Ja dat gaat dus niet gebeuren als ze ooit in de Eredivisie terecht komenquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:11 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Klopt alleen als ze op zaterdag middag mogen blijven spelen zullen ze misschien ooit nog willen, maar zonder die eis gaan ze sowieso nooit.
Er was bepaald dat dat 2015/16 gebeurt maar er is nogal wat gezeur over. De KNVB staat geen amateurteams toe in de Eerste Divisie, wat betekent dat Topklasse-clubs een fortuin uit moeten geven om speelgerechtigd te zijn als ze promoveren en dat degradatie fataal kan worden. De clubs uit de Topklasse willen semi-professioneel voetbal met minder regels, maar dat wilde KNVB dan weer niet.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:09 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Vanaf volgend jaar is er trouwens toch wel een promotieplicht vanuit de topklasse naar de JL? Of schaffen ze dat allemaal maar af.
Dan zullen ze wel wat soepeler zijn om Ajax en PSV te mogen ontvangenquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja dat gaat dus niet gebeuren als ze ooit in de Eredivisie terecht komen.
Ja maar het zijn ook van die drogredenen 'ja mooie historie en club, en eredivisiewaardig stadion'. Onwijs bagger gespeeld, complete chaos, en idiote selectie. Moet dat dan promoveren in tegenstelling tot een kleinere club die t met minder middelen beter doet en leuker voetbalt?quote:
De KNVB zal toch moeten toegeven aan de eisen van de clubs. Ze snappen toch zelf ook wel dat die amateurclubs zichzelf niet in de schulden gaan steken.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er was bepaald dat dat 2015/16 gebeurt maar er is nogal wat gezeur over. De KNVB staat geen amateurteams toe in de Eerste Divisie, wat betekent dat Topklasse-clubs een fortuin uit moeten geven om speelgerechtigd te zijn als ze promoveren en dat degradatie fataal kan worden. De clubs uit de Topklasse willen semi-professioneel voetbal met minder regels, maar dat wilde KNVB dan weer niet.
Dit zie ik sowieso graag gebeuren. Er waren toch ook plannen voor een gezamelijk stadion met Spakenburg? Zodat ze mee konden in de Juup.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:07 schreef hafcfan het volgende:
Ijselmeervogels moet gewoon promoveren. Kunnen wel 8000 man trekken in de eredivisie.
Ja maar als de doorstroming goed komt dan spelen in de JL natuurlijk niet meer Oss en Almere maar al die oude top amateurclubsquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:13 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Dan zullen ze wel wat soepeler zijn om Ajax en PSV te mogen ontvangen, maar Oss en Almere boeit ze geen reet. Ze willen liever tegen de amateur top spelen.
Ze gaan liever dood denk ik dan dat ze wat delenquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:15 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dit zie ik sowieso graag gebeuren. Er waren toch ook plannen voor een gezamelijk stadion met Spakenburg? Zodat ze mee konden in de Juup.
Prima zo. Ja, echt gras is beter. Maar heel erg veel maakt het niet uit, en dan heb je niet meer dat gezeik zoals met het veld van ADO en Groningen (als Sparta in elk geval de afwatering fixt want dat sloeg nergens op)quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:15 schreef Ajacied422 het volgende:
Volgend jaar wel een grote kunstgrascompetitie als het zo blijft.
Sparta/Dordrecht
Excelsior
Heracles Almelo
PEC Zwolle
SC Cambuur
ADO Den Haag
Jij als Italiaan moet toch weten dat het mogelijk isquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:15 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Ze gaan liever dood denk ik dan dat ze wat delen
Spakenburg en Ijselmeervogels die om het kampioenschap spelen in de JLquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:15 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja maar als de doorstroming goed komt dan spelen in de JL natuurlijk niet meer Oss en Almere maar al die oude top amateurclubs. Krijg je die derby's in het betaald voetbal in plaats van die zouteloze clubs waar niemand op zit te wachten.
De supporters ja. Maar qua business case is het zo slecht nog niet. Ac en Inter doen hetzelfde toch.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:15 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Ze gaan liever dood denk ik dan dat ze wat delen
Tussen de verschillende kunstgrasvelden zit wel verschil natuurlijk. Zoals dat veld van Excelsior wat nergens op slaat.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Prima zo. Ja, echt gras is beter. Maar heel erg veel maakt het niet uit, en dan heb je niet meer dat gezeik zoals met het veld van ADO en Groningen (als Sparta in elk geval de afwatering fixt want dat sloeg nergens op)
Touche.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:16 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Jij als Italiaan moet toch weten dat het mogelijk is
Klopt zou gewoon een goed idee zijn. Zeker die vis boeren hebben veel money.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:17 schreef Monopoly het volgende:
[..]
De supporters ja. Maar qua business case is het zo slecht nog niet. Ac en Inter doen hetzelfde toch.
Er zitten behoorlijk wat ondernemers in die hoek met flinke knaken.
Dat is gewoon het kampioenschap korreltje trap.,quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:17 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Tussen de verschillende kunstgrasvelden zit wel verschil natuurlijk. Zoals dat veld van Excelsior wat nergens op slaat.
Ik hoop echt dat de KNVB dit binnen 5 jaar goed kan regelen. Dit kan het Nederlands voetbal alleen maar ten goede komen denk ik zo.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:16 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Spakenburg en Ijselmeervogels die om het kampioenschap spelen in de JLJammer dat Nederland het enige land is zonder doorstroom.
Ja, dat is waar.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:17 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Tussen de verschillende kunstgrasvelden zit wel verschil natuurlijk. Zoals dat veld van Excelsior wat nergens op slaat.
Ditquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat de KNVB dit binnen 5 jaar goed kan regelen. Dit kan het Nederlands voetbal alleen maar ten goede komen denk ik zo.
De KNVB kan niks dus reken er maar niet opquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat de KNVB dit binnen 5 jaar goed kan regelen. Dit kan het Nederlands voetbal alleen maar ten goede komen denk ik zo.
Vind ik nietquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dit
Mja, de KNVB staat er alleen om bekend om pauper beslissingen te maken en het voetbal kapot te maken.
De KNVB moet gewoon eens een keer goed de bezem doorheen.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dit
Mja, de KNVB staat er alleen om bekend om pauper beslissingen te maken en het voetbal kapot te maken.
Tijd voor VBL om de KNVB over te nemenquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:19 schreef hafcfan het volgende:
[..]
De KNVB kan niks dus reken er maar niet op
Waar is Rens als je hem nodig hebt>?quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:20 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Tijd voor VBL om de KNVB over te nemen
Bijv de bekerfinale. Die Bertquote:
Die haalt zijn fakkels alvast uit de schuur.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:21 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Waar is Rens als je hem nodig hebt>?
Sowieso debiel dat zo'n van Oostveen het boegbeeld is van de KNVB. Heeft hij überhaupt zelf ooit gevoetbald?quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:21 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Bijv de bekerfinale. Die Bertvan
fucking
Oostveen
met zijn pauperkop schreeuwen in de rust. DIT KAN NIET DITDATZUSZO
En nu? Dikke maand later, wat heeft de knvb gedaan of gezegd dan?
Softe dwaas is het. Niet zozeer dat ik Ajax nu enorme ellende gun door die stomme actie, maar knvb schreeuwt moord en brand, maar doet vervolgens niets.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Sowieso debiel dat zo'n van Oostveen het boegbeeld is van de KNVB. Heeft hij überhaupt zelf ooit gevoetbald?
Amateurs, ja. Voor zijn dertigste al begonnen bij de KNVB. Wat maakt dat ook uit? Als je verstand hebt van zakendoen en voetbal ben je geschikt.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Sowieso debiel dat zo'n van Oostveen het boegbeeld is van de KNVB. Heeft hij überhaupt zelf ooit gevoetbald?
Ajax heeft toch een kleine boete gehad en voorwaardelijke straf zonder publiek?quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:23 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Softe dwaas is het. Niet zozeer dat ik Ajax nu enorme ellende gun door die stomme actie, maar knvb schreeuwt moord en brand, maar doet vervolgens niets.
Hoe kunnen andere clubs die gasten dan nog serieus nemen?
Heeft hij verstand van voetbal dan?quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Amateurs, ja. Voor zijn dertigste al begonnen bij de KNVB. Wat maakt dat ook uit? Als je verstand hebt van zakendoen en voetbal ben je geschikt.
Ik heb d'r niets over gehoord iig.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:24 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ajax heeft toch een kleine boete gehad en voorwaardelijke straf zonder publiek?
Had wel veel meer moeten zijn dan 2-0.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:27 schreef Grifte het volgende:
Excelsior Rotterdam
Mooie avond. De Witte Keniaan, wat een baas.
Liever Spakenburgquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:07 schreef hafcfan het volgende:
Hoe goed is'tie?quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:27 schreef Grifte het volgende:
Excelsior Rotterdam
Mooie avond. De Witte Keniaan, wat een baas.
Van mij mogen ze allebei komen.quote:
Wel redelijk, lijkt aardig wat potentie in te zitten. Goede fysiek, prima techniek maar wat druistig, of bijna overgeconcentreerd hoe hij bij het verdedigen zich opstelt.quote:
Welke echt oude clubs met historie spelen er nu nog in Topklasse?quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:32 schreef Monopoly het volgende:
Wil wel graag clubs met historie. Zonde van een HFC Haarlem, die tenondergang was zonde voor het voetbal.
Ijselmeervolgels was ooit nog sportploeg van het jaarquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:32 schreef Monopoly het volgende:
Wil wel graag clubs met historie. Zonde van een HFC Haarlem, die tenondergang was zonde voor het voetbal.
Geen idee, Rijnsburgse boys, Scheveningen, misschien?quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:34 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Welke echt oude clubs met historie spelen er nu nog in Topklasse?
Scheveningen kan best leuk zijnquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:36 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Geen idee, Rijnsburgse boys, Scheveningen, misschien?
Katwijk, De Treffers, WKE, IJsselmeervogels, Rijnsburgse Boys, Spakenburg, Harkemase Boys, AFC en HBS zo even uit mijn hoofd.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:36 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Geen idee, Rijnsburgse boys, Scheveningen, misschien?
Mooie derby ja. Hard tegen hard. Dan zou Scheveningen een soort van Stijn Vreeven moeten hebbenquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:37 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Scheveningen kan best leuk zijn. Als ze ooit tegen Den Haag moeten spelen
.
Een tweede Amsterdamse club zou ik ook wel leuk vinden.
eens kijk naar Londen of Madridquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:37 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Scheveningen kan best leuk zijn. Als ze ooit tegen Den Haag moeten spelen
.
Een tweede Amsterdamse club zou ik ook wel leuk vinden.
Katwijk van kampioen naar degradatiequote:Op donderdag 15 mei 2014 22:39 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Katwijk, De Treffers, WKE, IJsselmeervogels, Rijnsburgse Boys, Spakenburg, Harkemase Boys, AFC en HBS zo even uit mijn hoofd.
quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:39 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Katwijk, De Treffers, WKE, IJsselmeervogels, Rijnsburgse Boys, Spakenburg, Harkemase Boys, AFC en HBS zo even uit mijn hoofd.
Be Quick is trouwens ook een met historie, nog een keer landskampioen geweestquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:40 schreef Monopoly het volgende:
[..]WKE zou wel een nieuwe vorm van hooligangolf geven door het land
Die gekke zigeuners. Flink aan de zuip het land door
Nee joh aardige mensen. Nemen vooral zoals 90% van de amateur clubs veel oudere mee.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:40 schreef Monopoly het volgende:
[..]WKE zou wel een nieuwe vorm van hooligangolf geven door het land
Die gekke zigeuners. Flink aan de zuip het land door
Ik kan me herinneren van een x aantal jaar terug dat er een profclub voor de beker daar heen moest, dat het bijna mis ging etc.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:40 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Nee joh aardige mensen. Nemen vooral zoals 90% van de amateur clubs veel oudere mee.
Of een FC Zeelandquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:41 schreef JR-Style-93 het volgende:
Of een profclub op een WaddeneilandAjax lekker met de veerpont over om wedstrijd te spelen
.
Ik betwijfel of dit waar isquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:42 schreef Monopoly het volgende:
Of een profclub op Sint Maarten. Gemeente binnen het koninkrijk dus die hebben recht op meedoen aan prof wedstrijden. Zou de KNVB niet tegenin kunnen gaan.
Gewoon Fc Volendam ja tochquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Zal wel een gereformeerde club worden dan.
WKE is club van het kampquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:41 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren van een x aantal jaar terug dat er een profclub voor de beker daar heen moest, dat het bijna mis ging etc.
Ken de club verder niet, behalve dat het Emmen is. Wellicht gewoon een momentopname.
Blij dat ik nooit tegen ze heb hoeven voetballen.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:46 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
WKE is club van het kampNet als bijvoorbeeld PKC uit Groningen
Ja dat soort clubs hebben altijd een lekkere reputatiequote:Op donderdag 15 mei 2014 22:48 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Blij dat ik nooit tegen ze heb hoeven voetballen.
Heb als kleine monopoly ooit eens een toernooitje moeten spelen in Diemen. Zat zo'n Chabab-achtige club bij. Alleen maar Turken of Marokkanen (ik was klein, dat verschil kende ik niet). Wat speelde die smerig voetbal, op de schenen enzo.
Vond ik al erg genoeg
Klasgenoot van mij speelt daar in het 1ste.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:48 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Heb als kleine monopoly ooit eens een toernooitje moeten spelen in Diemen. Zat zo'n Chabab-achtige club bij. Alleen maar Turken of Marokkanen (ik was klein, dat verschil kende ik niet). Wat speelde die smerig voetbal, op de schenen enzo.
Vond ik al erg genoeg
Zou best lachen zijn als er een club zou komen met allemaal Marokkanenquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:48 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Vond ik al erg genoeg
Groot deel ook vooroordelen hoor. Ik heb veel tegen 'dat soort clubs' gespeeld en de meesten doen echt geen vlieg kwaad.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ja dat soort clubs hebben altijd een lekkere reputatie
Echt hequote:Op donderdag 15 mei 2014 22:39 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Katwijk van kampioen naar degradatie
quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:49 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Zou best lachen zijn als er een club zou komen met allemaal Marokkanen.
Ooh wacht we hebben PSV al.
Hebben ze het nou gehaald of zijn ze gedegradeerd? Ik wist dat ze er halverwege niet echt fraai voor stonden op de ranglijst.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:49 schreef JanCees het volgende:
[..]
Klasgenoot van mij speelt daar in het 1ste.
Ik denk niet dat jij helemaal begrijpt wat de bible belt is.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:52 schreef Immerdebestebob het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Topklasse_voetbal_2013/14
Check die kaart: alleen maar bible belt ook
Alleen GVVV en IJsselmeer/Spakenburgquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:52 schreef Immerdebestebob het volgende:
Noord-Holland, Brabant en Limburg zijn goed vertegenwoordigd zie ik.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:52 schreef Immerdebestebob het volgende:
Katwijk, Rijssen, Hardenberg, Werkendam, Spakenburg, Veenendaal, Barendrecht allemaal dieharde bible belters daar.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alleen GVVV en IJsselmeer/Spakenburg
Nee. Katwijk ligt niet in de Bible Belt (al is het wel gigantisch gereformeerd), Rijssen ook niet, Hardenberg is niet gereformeerd. Barendrecht weet ik niet eigenlijk.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Katwijk, Rijssen, Hardenberg, Barendrecht allemaal dieharde bible belters daar.
Werkendam ligt aan de andere kant van de belt he. Barendrecht weet ik niet.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Katwijk, Rijssen, Hardenberg, Werkendam, Spakenburg, Veenendaal, Barendrecht allemaal dieharde bible belters daar.
Nouja, in ieder geval allemaal zeer religieuze dorpen. In Rijssen wil je echt niet dood gevonden worden hoor (je gaat daar zo wat per definitie naar de hel).quote:Op donderdag 15 mei 2014 23:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Werkendam ligt aan de andere kant van de belt he. Barendrecht weet ik niet.
Rijssen is wel redelijk religieus, maar zeker niet zo extreem. Zoals gezegd, 3 dorpen in de belt. Barendrecht is sowieso het geloof wel verloren. Hardenberg en Katwijk zijn ook zeer religieus.quote:Op donderdag 15 mei 2014 23:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Nouja, in ieder geval allemaal zeer religieuze dorpen. In Rijssen wil je echt niet dood gevonden worden hoor (je gaat daar zo wat per definitie naar de hel).
Even Tongstijl:quote:Op donderdag 15 mei 2014 23:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Rijssen is wel redelijk religieus, maar zeker niet zo extreem. Zoals gezegd, 3 dorpen in de belt. Barendrecht is sowieso het geloof wel verloren. Hardenberg en Katwijk zijn ook zeer religieus.
Werkendam valt wel mee.
Als je weet wat de Hervormde Gemeente is en wat de Gereformeerde Gemeenten zijn... Veel orthodoxer bestaat niet.quote:Rijssen heeft een grotendeels orthodox protestantse bevolking. Rijssen behoort tot de Bijbelgordel die grofweg loopt van de provincie Zeeland, via de Veluwe tot aan de kop van Overijssel. Rijssen is een enclave van orthodox-protestanten in een overwegend katholiek Twenthe. Veel scholieren volgen het voortgezet onderwijs op een reformatorische school in Apeldoorn (Jacobus Fruytier Scholengemeenschap). Het orthodox-protestantse karakter blijkt ook uit het feit dat de SGP de grootste politieke groepering in Rijssen is. Kenmerkend voor de stad is het aanhouden van de zondagsrust door het orthodoxe deel van de bevolking, alhoewel dit minder wordt. Het calvinisme bepaalt reeds lange tijd het aanzien van de stad. Rijssen bezit een heel scala aan kerkgenootschappen uit het protestantse spectrum. Het katholicisme, dat in andere delen van Twente de overhand heeft, vormt in Rijssen een minderheid. Verder kent Rijssen een Syrisch-Orthodoxe gemeenschap, een Turkse gemeenschap en een Molukse gemeenschap. Deze Molukkers, die zich in de jaren '60 in Rijssen vestigden, zijn over het algemeen protestants. Rijssen kent ook een jeugdkerk, genaamd Transformed.
De grootste kerk van Rijssen, de Protestantse Kerk in Nederland (Hervormde Gemeente) telt 10.129 leden (2004). Daarna komen de Gereformeerde Gemeenten met 6.348 leden (2006). De Noorderkerk van de Gereformeerde Gemeente telt circa 1900 zitplaatsen en de Zuiderkerk is de grootste kerk van Rijssen met meer dan 2000 zitplaatsen. Beide kerkgebouwen behoren tot de grootste kerken in Nederland voor wat betreft het aantal zitplaatsen.
Oh, excuus, was in de war met een andere gemeente in Twente.quote:Op donderdag 15 mei 2014 23:05 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Even Tongstijl:
[..]
Als je weet wat de Hervormde Gemeente is en wat de Gereformeerde Gemeenten zijn... Veel orthodoxer bestaat niet.
Vanaf volgend jaar toch?quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Nee man, dadelijk hebben we 3 clubs uit 010 in de Eredivisie!!! Dat mag toch niet!!!???quote:Op donderdag 15 mei 2014 23:48 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik dacht even bij te lezen over de wedstrijden van vanavond, gaat het over de Bible Belt?![]()
Anyway, Excelsior lijkt RKC eruit te gaan wippen.. I can live with that.
Twee zeker !!!quote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:44 schreef Seam het volgende:
[..]
Nee man, dadelijk hebben we 3 clubs uit 010 in de Eredivisie!!! Dat mag toch niet!!!???
Dordt is in feite ook Rotterdam.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:44 schreef Seam het volgende:
[..]
Nee man, dadelijk hebben we 3 clubs uit 010 in de Eredivisie!!! Dat mag toch niet!!!???
Je moet groter denken.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 08:26 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
+1
Bij een FC Limburg, ook een FC Rijnmond AUB![]()
2002, Fortuna -> zwolle, Sparta -> Excelsior en Den Bosch -> Rbcquote:Op vrijdag 16 mei 2014 08:22 schreef NikeyAjax het volgende:
Vraagje, is het wel eens vaker voorgekomen dat drie teams gedegradeerd/gepromoveerd zijn?
Ik kan wel een paar seizoenen met twee bedenken, maar niet drie.
Dank je wel!quote:Op vrijdag 16 mei 2014 08:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
2002, Fortuna -> zwolle, Sparta -> Excelsior en Den Bosch -> Rbc
'92 en '00 wist ik ook. '93 niet.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:02 schreef Halcon het volgende:
1999 - 2000 (FC Groningen en RBC)
1992 - 1993 (NAC en Heerenveen)
1991 - 1992 (FC Den Bosch en Go Ahead)
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:19 schreef Halcon het volgende:
Heerenveen, beetje vergelijkbaar met Sparta nu.
Ik ben ook 010 dus tsjaquote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:44 schreef Seam het volgende:
[..]
Niks mis mee hoor.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:44 schreef Seam het volgende:
[..]
Rijssen is echt nog wel extreem. Zeer veel kameraden die daar wonen en helemaal niets mogen bijvoorbeeld op zondag en dat ook niet willen ivm geloof.quote:Op donderdag 15 mei 2014 23:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Rijssen is wel redelijk religieus, maar zeker niet zo extreem. Zoals gezegd, 3 dorpen in de belt. Barendrecht is sowieso het geloof wel verloren. Hardenberg en Katwijk zijn ook zeer religieus.
Werkendam valt wel mee.
Excelsior en Dordt in de EREquote:Op zaterdag 17 mei 2014 11:48 schreef Ajacied422 het volgende:
Morgen ...
12:30 RKC Waalwijk v Excelsior (0-2)
14:30 FC Dordrecht v Sparta (2-2)
Zou voor het gemiddeld aantal toeschouwers in eredivisie niet zo gunstig zijn.. 2 clubs met klein stadion en kleine aanhang. Dordrecht heeft ook zo'n beetje het lelijkste stadion van Nederland als je het mij vraagt.. ach ja, wel humor ergens als dat soort clubs promoveren.quote:
Dit.quote:
Wel logisch. Spelers als Kali en Nemeth zijn nu te duur en aflopende contracten van spelers die hebben gefaald, verleng je niet.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 14:03 schreef Tchock het volgende:
In ander degradatienieuws: Roda ontslaat 13 (!) spelers. Van de andere 7 is niet zeker of ze blijven.
Vrees dat het inderdaad weleens bewaarheid zou kunnen worden.quote:
En RKCquote:Op zaterdag 17 mei 2014 14:30 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Vrees dat het inderdaad weleens bewaarheid zou kunnen worden.
En toch hoop ik alsnog op een wonder voor Sparta.
Geen vertrouwen, maar hoopquote:Op zaterdag 17 mei 2014 14:55 schreef Ajacied422 het volgende:
Als je nog vertrouwen hebt in het zeer labiele RKC...
RKC is zeker geen kutclub.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:08 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Geen vertrouwen, maar hoopExcelsior is zo'n kutclub, dan zie ik veel liever RKC in de ere blijven.
Moet dus wel heel gek lopen wil Excelsior met minstens 2-0 winnen.quote:Excelsior 2-0 RKC Waalwijk
RKC Waalwijk 1-1 de Graafschap
De Graafschap 0-1 RKC Waalwijk
RKC Waalwijk 0-3 sc Heerenveen
NAC Breda 1-1 RKC Waalwijk
RKC Waalwijk 1-1 PEC Zwolle
Feyenoord 2-0 RKC Waalwijk
Roda JC 0-1 RKC Waalwijk
RKC Waalwijk 0-2 Ajax
SC Cambuur 3-2 RKC Waalwijk
Verliezen, bedoel je?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:12 schreef Ajacied422 het volgende:
Laatste wedstrijden RKC van jong naar oud
[..]
Moet dus wel heel gek lopen wil Excelsior met minstens 2-0 winnen.
quote:Op zaterdag 17 mei 2014 14:55 schreef Ajacied422 het volgende:
Als je nog vertrouwen hebt in het zeer labiele RKC...
Ja thx het gaat zeker lastig worden.quote:
Wat zijn de andere grijze, grauwe clubs?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 17:27 schreef Stofje het volgende:
[..]
RKC is best charmant hoor. Van alle grijze, grauwe clubs is RKC de minst grijze.
Voor de meeste voetballiefhebbers: de clubs die nooit wat winnen en niet uit de regio komen.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 17:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat zijn de andere grijze, grauwe clubs?Ter illustratie?
Ja, RKC gaat voor het eerst sinds 2 maanden weer eens 3x scoren.quote:Op zondag 18 mei 2014 11:56 schreef Cavaliers het volgende:
De badmeester gaat RKC redden van degradatie.
Dat kan niet anders, Joachim legt ze erin alsof het warme broodjes zijn.quote:Op zondag 18 mei 2014 11:57 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ja, RKC gaat voor het eerst sinds 2 maanden weer eens 3x scoren.
Neh, niet mee eens. Grauwe clubs zijn clubs zonder echte identiteit. Clubs die inwisselbaar zijn. Sportieve prestaties zijn daarin niet zo belangrijk: FC Groningen, FC Utrecht, NAC, Ado Den Haag, Cambuur en een niveautje lager De Graafschap en Sparta zijn mooie clubs, maar winnen nooit wat.quote:Op zondag 18 mei 2014 11:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voor de meeste voetballiefhebbers: de clubs die nooit wat winnen en niet uit de regio komen.
Heerenveen NEC en AZ passen niet echt in dat rijtjequote:Op zondag 18 mei 2014 12:06 schreef Stofje het volgende:
[..]
Neh, niet mee eens. Grauwe clubs zijn clubs zonder echte identiteit. Clubs die inwisselbaar zijn. Sportieve prestaties zijn daarin niet zo belangrijk: FC Groningen, FC Utrecht, NAC, Ado Den Haag, Cambuur en een niveautje lager De Graafschap en Sparta zijn mooie clubs, maar winnen nooit wat.
Grauwe clubs zijn gewoon clubs die, nou ja, grauw zijn. Die geen echte achterban hebben, waar geen sfeer hangt. Waar nooit iets gebeurt, waar het rustig is. Clubs als Heerenveen, RKC, Willem II, NEC, AZ (als club geen flikker aan, maar die 'winnen' dan nog wel eens wat).
Vindikhe.
quote:Op zondag 18 mei 2014 12:09 schreef hafcfan het volgende:
Laat exelsior maar doorgaan. Die degraderen toch zo weer.
Tja, ook een van de weinige ploegen die normaal voetbalt in de jupiler league. Sittard, graafschap, eindhoven is allemaal gewoon kut. Daaronder hoef je t niet eens over voetbal te hebben.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:19 schreef Ajacied422 het volgende:
Die analisten van FOX vinden alleen voetballende ploegjes leuk zoals Dordrecht.
Eindhoven speelt prima voetbal man.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:21 schreef portie het volgende:
[..]
Tja, ook een van de weinige ploegen die normaal voetbalt in de jupiler league. Sittard, graafschap, eindhoven is allemaal gewoon kut. Daaronder hoef je t niet eens over voetbal te hebben.
Ja, kom, laten we op basis van twee wedstrijden een conclusie trekken. Die gasten hebben aardig positiespel.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:22 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Tegen Sparta was het niet om aan te gluren.
Bal is rond, elf tegen elf. Alles kan gebeuren.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:28 schreef Ajacied422 het volgende:
De laatste keer dat Excelsior 3 goals tegenkreeg was op 27 december in de beker tegen PEC. In competitieverband was dat 18 oktober bij Den Bosch
Nacompetitie in Belgie:quote:Op zondag 18 mei 2014 12:29 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Bal is rond, elf tegen elf. Alles kan gebeuren.
Lekker nee knikkenquote:Op zondag 18 mei 2014 12:30 schreef Grifte het volgende:
Eye Of The Tiger![]()
Komt Barney het veld zo nog op ook
Misschien tijdens de rust, kan hij plastic spul in de afvalbak gooien. Blijkt hij goed in te zijn.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:30 schreef Grifte het volgende:
Eye Of The Tiger![]()
Deze stem komt vaker voorbij, inderdaad.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:32 schreef MarkoAlmelo het volgende:
huh, de presentator bert van losser is een commentator van rtvoost. Hij is vaker bij fox?
hahaquote:Op zondag 18 mei 2014 12:30 schreef Grifte het volgende:
Eye Of The Tiger![]()
Bert van Loser?quote:Op zondag 18 mei 2014 12:32 schreef MarkoAlmelo het volgende:
huh, de presentator bert van losser is een commentator van rtvoost. Hij is vaker bij fox?
ah okequote:Op zondag 18 mei 2014 12:33 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Deze stem komt vaker voorbij, inderdaad.
Kwam ik laatst ook achter, maar hij was laatst wel gewoon bij Exelsior 31. Volgens mij doet die nu beide.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:32 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Okequote:Op zondag 18 mei 2014 12:34 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Kwam ik laatst ook achter, maar hij was laatst wel gewoon bij Exelsior 31. Volgens mij doet die nu beide.
Nee, 2-0. Sparta was 2-2.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:36 schreef exile79 het volgende:
Hoezo moet RKC er nu vier maken? Eerste wedstrijd was toch 2-2?
quote:Op zondag 18 mei 2014 12:36 schreef exile79 het volgende:
2-0 voor excelsiorquote:Op zondag 18 mei 2014 12:36 schreef exile79 het volgende:
Ennnnnn Dordt.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:37 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Straks Feyenoord-Excelsior en sparta in de eredivisie
Sparta.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:37 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Sno ofcoursequote:Op zondag 18 mei 2014 12:37 schreef Cavaliers het volgende:
Nou, even resumeren (© Toine) welke RKC spelers voor de eredivisie behouden blijven. Duits (zekerheidje), Najah, Castelen (tenzij stoppen)?
quote:Op zondag 18 mei 2014 12:36 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
2-0 voor excelsior
dord-sparta was 2-2
Was ik al op gewezen, ja. Foutje. Sparta redt het niet. Dordt promoveert.quote:
Bij FC Onder Ons gehoord dat er aardig wat RKC'ers wel zin zouden hebben in een avontuurtje bij NAC.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:37 schreef Cavaliers het volgende:
Nou, even resumeren (© Toine) welke RKC spelers voor de eredivisie behouden blijven. Duits, Sno (zekerheidjes), Najah, Castelen (tenzij stoppen)?
Half 1 manquote:Op zondag 18 mei 2014 12:37 schreef Ajacied422 het volgende:
Overigens, is iedereen naar de meubelboulevard dat het zo leeg is?
Duits zou er prima passen. Werkertje.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:38 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Bij FC Onder Ons gehoord dat er aardig wat RKC'ers wel zin zouden hebben in een avontuurtje bij NAC.
Ze zitten allemaal in de kerk nog.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:37 schreef Ajacied422 het volgende:
Overigens, is iedereen naar de meubelboulevard dat het zo leeg is?
quote:Op zondag 18 mei 2014 12:37 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Minder erg dan die beloften shit.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:38 schreef Gtaboy107 het volgende:
Ach, RKC kan lekker op de vrijdagavond naar Emmen, Sittard, Maastricht, Almere. Genieten hoor.
Ze bidden en hopen op lijfsbehoud.quote:
Duits, Sno, Castelen, Najah en Braber zijn de enigen die ik me kan bedenken op het moment.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:39 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Duits zou er prima passen. Werkertje.
En dat is leuk omdat?quote:Op zondag 18 mei 2014 12:42 schreef o.us2.0 het volgende:
Wat er ook gebeurt, (stadsregio) Rotterdam is dik aanwezig in de Eredivisie vanaf volgend seizoen
Nee, dan degraderen ze naar de topklasse.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:44 schreef Fokker101 het volgende:
als excelsior nou wint gaan ze de eredivisie in? (effe voor de duidelijkheid)
Ja.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:44 schreef Fokker101 het volgende:
Nee, de Premier League.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:44 schreef Fokker101 het volgende:
Braber gun ik naar aanleiding van dit incident wel een eventuele degradatie:quote:Op zondag 18 mei 2014 12:41 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Duits, Sno, Castelen, Najah en Braber zijn de enigen die ik me kan bedenken op het moment.
Dat kan ik wel begrijpen jaquote:Op zondag 18 mei 2014 12:44 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Voor mij als Rotterdammer zijn al die derbies een leuke toevoeging.
quote:Op zondag 18 mei 2014 12:44 schreef Fokker101 het volgende:
Nog niet, over iets minder dan 2 uur wel.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:46 schreef Fokker101 het volgende:
ah, nee geen Excelsior in de Eredivisie omg
Liever Excelsior dan prutsclub RKC.quote:Op zondag 18 mei 2014 12:46 schreef Fokker101 het volgende:
ah, nee geen Excelsior in de Eredivisie omg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |