abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 15 mei 2014 @ 19:56:41 #1
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_139994943


Welkom in het Foo Fighters topique!

Foo Fighters website
Foo Fighters wikipedia - NL
Foo Fighters wikipedia - EN



[ Bericht 47% gewijzigd door Dagoduck op 15-05-2014 20:12:11 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 15 mei 2014 @ 21:30:11 #2
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_139999211
O+
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
  donderdag 15 mei 2014 @ 21:41:20 #3
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_139999771
quote:
17s.gif Op donderdag 15 mei 2014 21:30 schreef LittleBrownie het volgende:
O+
Hoi LB!!
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zondag 18 mei 2014 @ 19:39:04 #4
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_140099712
Gister @ Preservation Hall.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_140102032
quote:
6s.gif Op zondag 18 mei 2014 19:39 schreef Dagoduck het volgende:
Gister @ Preservation Hall.

[ afbeelding ]
Ik zag het. Bazen _O_
  donderdag 22 mei 2014 @ 19:44:13 #6
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_140252693
Wat blijft dit toch een lekker nummer! _O_

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 23 mei 2014 @ 20:18:30 #7
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_140289939
Site update *O* Met geluid.

http://www.foofighters.com/

Album 8. This Fall.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_140292787
Europese tour in 2015? :o
Ze smelten de kazen!
pi_140292931
Tour in europa in 2014 in het najaar mag ook wel van mij.
Concert(en) in ziggo dome zou erg tof zijn.
pi_140343896
Godnondeju ik hoor niks op de site. (en ja m'n geluid doet het wel / staat aan).

Ik teken voor scenario als met Iron Maiden, eerst lekker in de Ziggo Dome gezien, en nu weer op een festival deze zomer (zelfde tour). Hopelijk beginnen de Foo's in het najaar en pakken ze ook wat zalen in Europa, en dan in zomer herkansing op zhe festivals
pi_140594909

Oh spuitelf, Dago was me allang voor :')
  zondag 1 juni 2014 @ 14:37:33 #12
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_140597430
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 13:04 schreef Lamabal het volgende:

Oh spuitelf, Dago was me allang voor :')
Nee, toen ik die link postte was alleen dit te zien op de site:

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 1 juni 2014 @ 14:38:05 #13
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_140597448
Zal het album ook zo heten? Sonic Highways.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_140597941
Can't wait
  zondag 1 juni 2014 @ 15:17:03 #15
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_140598299
Tot die tijd maar even wat oude video's bekijken :D

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_140604894
quote:
6s.gif Op zondag 1 juni 2014 14:38 schreef Dagoduck het volgende:
Zal het album ook zo heten? Sonic Highways.
Vroeg ik me ook af ja
pi_140642497
quote:
Dave Grohl Details New Foo Fighters Album, HBO Series

Grohl also talked that hug with Courtney Love at Hall of Fame ceremony: "We're just family"

Season four of Game of Thrones may be inching toward its finale, but HBO has another kickass project on the horizon courtesy of Dave Grohl. The Foo Fighters frontman recently revealed that his travelogue docuseries on HBO would be titled Sonic Highways, and in an interview with the Hollywood Reporter, Grohl goes further in-depth about the show's ambitious premise. Additionally, the Foo Fighters formally announced that their new, still-untitled LP will arrive in November 2014.

The series follows the Foos as they traveled to famous recording studios across the U.S. as they record their new album. Each city also comes with its own musical history, which Grohl said inspires the feel of the track recorded there. "So once the music and the theme of each city was set, we traveled to each place and spent a week there," Grohl tells THR. "We’d get there, start recording and I would just run around town filming and interviewing as many people as I can. I did over 100 interviews. At the end of the week, I’d take all of my transcripts, put them on the floor, sit there with a pen and my journal and I reduce all of these stories into a song. I take from peoples' backgrounds, anecdotes, the environment — it's like reporting. It's musical bungee jumping."

In addition to previously announced collaborators like Cheap Trick's Rick Nielsen, Gary Clark Jr. and Joe Walsh, Grohl also reveals that he shared studio time with Carrie Underwood, Chuck D and Butthole Surfers' Gibby Haynes. "You'll recognize Foo Fighters in this record but you'll also be surprised by us. We're doing things that we've never done before," Grohl said. "And I want to say that it's only eight songs but I think it might be our longest record because, as I was writing these songs, I had to take a cinematic approach. Like I couldn't just write a three-and-a-half-minute long KROQ jingle and film it for the finale of an episode about the history of music in New Orleans, ya know?" In a press release, the Foo Fighters also announced the eight cities they visited while recording their new album: Austin, Chicago, Los Angeles, New Orleans, Nashville, New York, Seattle, and Washington D.C., where Grohl started his musical journey as the drummer in a hardcore band called Scream.

In the Q&A, Grohl also discussed one of the more poignant moments from this year's Rock and Roll Hall of Fame induction ceremony: His hug with Courtney Love, whom he'd been at odds with throughout the decades following Kurt Cobain's death. "I saw Courtney walking past [earlier in the night], and I just tapped her on the shoulder and we looked at each other in the eyes and that was it — we're just family," Grohl told THR. "We've had a rocky road. We've had a bumpy past, but at the end of the day we're a big family and when we hugged each other it was a real hug."


[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2014 19:49:25 ]
  dinsdag 3 juni 2014 @ 08:30:00 #18
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_140659414
quote:
it's only eight songs but I think it might be our longest record because, as I was writing these songs, I had to take a cinematic approach.
:D c_/
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_140662992
quote:
Achtste plaat Foo Fighters uit in november

Het achtste studioalbum van Foo Fighters ligt in november in de winkels.

De plaat volgt het in 2011 uitgekomen album Wasting Light op en komt in november uit. Zo werd maandag 2 juni gemeld in een persbericht. De release van het album valt samen met het twintigjarige bestaan van de band.

Achtste plaat opgenomen in acht steden
De mannen reisden voor het album naar acht verschillende steden: Chicago, Austin, Nashville, Los Angeles, Seattle, New Orleans, Washington D.C. en New York. In elke stad heeft de band een nummer opgenomen in samenwerking met lokale muzikale iconen en met de culturele identiteit van de stad in het oog. Enkele namen die tot nu toe bevestigd zijn: Gary Clark Jr (Austin), Cheap Trick's Rick Nielsen (Chicago), Zac Brown (Nashville) en The Eagles' Joe Wals (Los Angeles).

Nieuwe plaat centraal in Sonic Highways
In de trailer van de door Dave Grohl geproduceerde en geregisseerde HBO-serie Sonic Highways is een voorproefje te horen op het nieuwe album van de band. De serie, die voluit Foo Fighters Sonic Highways gaat heten, volgt de band bij de opnames van hun achtste studioalbum.

"Het begon allemaal met het idee om het album op te nemen in een verschillende studio's, verspreid over het land", zegt frontman Dave Grohl over het project. "De serie is eigenlijk een muzikale kaart van de Verenigde Staten. De "Sonic Highways" op die kaart verbinden de mensen die we hebben ontmoet en de plaatsen waar we zijn geweest."
3FM vertaalt en vat het even samen
  dinsdag 3 juni 2014 @ 12:21:00 #20
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_140664347
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_140665452
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 11:33 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

3FM vertaalt en vat het even samen
Met her en der een foutje. Maar ach, een kniesoor die daar op let.
pi_140697883
quote:
The series follows the Foos as they traveled to famous recording studios across the U.S. as they record their new album. Each city also comes with its own musical history, which Grohl said inspires the feel of the track recorded there. "So once the music and the theme of each city was set, we traveled to each place and spent a week there," Grohl tells THR. "We’d get there, start recording and I would just run around town filming and interviewing as many people as I can. I did over 100 interviews. At the end of the week, I’d take all of my transcripts, put them on the floor, sit there with a pen and my journal and I reduce all of these stories into a song. I take from peoples' backgrounds, anecdotes, the environment — it's like reporting. It's musical bungee jumping."

In addition to previously announced collaborators like Cheap Trick's Rick Nielsen, Gary Clark Jr. and Joe Walsh, Grohl also reveals that he shared studio time with Carrie Underwood, Chuck D and Butthole Surfers' Gibby Haynes. "You'll recognize Foo Fighters in this record but you'll also be surprised by us. We're doing things that we've never done before," Grohl said. "And I want to say that it's only eight songs but I think it might be our longest record because, as I was writing these songs, I had to take a cinematic approach. Like I couldn't just write a three-and-a-half-minute long KROQ jingle and film it for the finale of an episode about the history of music in New Orleans, ya know?" In a press release, the Foo Fighters also announced the eight cities they visited while recording their new album: Austin, Chicago, Los Angeles, New Orleans, Nashville, New York, Seattle, and Washington D.C., where Grohl started his musical journey as the drummer in a hardcore band called Scream.

In the Q&A, Grohl also discussed one of the more poignant moments from this year's Rock and Roll Hall of Fame induction ceremony: His hug with Courtney Love, whom he'd been at odds with throughout the decades following Kurt Cobain's death. "I saw Courtney walking past [earlier in the night], and I just tapped her on the shoulder and we looked at each other in the eyes and that was it — we're just family," Grohl told THR. "We've had a rocky road. We've had a bumpy past, but at the end of the day we're a big family and when we hugged each other it was a real hug."

http://www.rollingstone.c(...)-hbo-series-20140602
  woensdag 4 juni 2014 @ 09:49:51 #23
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_140697981
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_140698022

_O_ Lekker wakker worden
  woensdag 4 juni 2014 @ 09:54:38 #25
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_140698080
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 09:52 schreef Lamabal het volgende:

_O_ Lekker wakker worden
Schitterend nummer maar wakker word ik er niet van :D

Deze wel _O_

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_140698156
quote:
6s.gif Op woensdag 4 juni 2014 09:54 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Schitterend nummer maar wakker word ik er niet van :D

Deze wel _O_

Net iets te hard voor wakker worden.

Dan dit maar :*

pi_140698188

Doe mij deze dan maar. In het begin rustig tijd om wakker te worden om daarna helemaal wakker te zijn.
Feyenoord Rotterdam
  woensdag 4 juni 2014 @ 10:00:06 #28
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_140698200
Deze bouwt ook wel lekker op:

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_140698224
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 09:59 schreef Fuszy het volgende:

Doe mij deze dan maar. In het begin rustig tijd om wakker te worden om daarna helemaal wakker te zijn.
Luister die van mij maar, die bouwt heerlijk op _O_
pi_140698271
Wel heerlijk dat er op het nieuwe album dus maar 8 nummers komen. Maar die heerlijk lang gaan duren _O_

"And I want to say that it's only eight songs but I think it might be our longest record because, as I was writing these songs, I had to take a cinematic approach. Like I couldn't just write a three-and-a-half-minute long KROQ jingle and film it for the finale of an episode about the history of music in New Orleans, ya know?"
  woensdag 4 juni 2014 @ 10:04:08 #31
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_140698290
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 10:01 schreef Lamabal het volgende:

[..]

Luister die van mij maar, die bouwt heerlijk op _O_
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_140698311
quote:
1 van mijn favoriete nummers _O_

Release op 8 november. Van nieuwe FF album
  woensdag 4 juni 2014 @ 10:48:12 #33
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_140699327
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 10:04 schreef Lamabal het volgende:

[..]

1 van mijn favoriete nummers _O_

Release op 8 november. Van nieuwe FF album
Fuck yeah *O*
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 4 juni 2014 @ 14:39:22 #35
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_140705743
quote:
FAT FUCKING LIEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb die EP waar dat nummer op staat trouwens :P '5 songs and a cover'

World staat er ook op _O_


Deze is ook wel nice met Hawkins op zang en Dave op drums:
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_140706020
quote:
6s.gif Op woensdag 4 juni 2014 14:39 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

FAT FUCKING LIEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb die EP waar dat nummer op staat trouwens :P '5 songs and a cover'

World staat er ook op _O_


Deze is ook wel nice met Hawkins op zang en Dave op drums:
Die laatste is heerlijk
pi_140707584
quote:
6s.gif Op woensdag 4 juni 2014 14:39 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

FAT FUCKING LIEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb die EP waar dat nummer op staat trouwens :P '5 songs and a cover'

Bij mij staat-ie op de B kant van de single van Best of You geloof ik.
  woensdag 4 juni 2014 @ 16:06:32 #38
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_140708429
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juni 2014 15:39 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Bij mij staat-ie op de B kant van de single van Best of You geloof ik.
Oja, bij mij ook. En Kiss The Bottle en nog een videoclip met een interview:


|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 4 juni 2014 @ 23:36:04 #39
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_140729204
http://www.rollingstone.c(...)_campaign=newsletter

quote:
Inside the Foo Fighters' Wildly Ambitious New Album and HBO Series
Dave Grohl's sonic adventure: what's next for the tireless bandleader?

By DAVID FRICKE
June 4, 2014 11:10 AM ET
"This is the most terrifying part – the last day of the week," Dave Grohl says over the phone one morning from New Orleans, in a voice actually more heavy with excitement than fear. The Foo Fighters' singer-guitarist-leader is about to go to a local studio where his band will film a live performance of a new song. The scary part: Grohl is singing words he just finished writing yesterday, based on his week here working on an episode of Sonic Highways, an eight-part TV series about America's greatest music cities.

30 Best Music Documentaries on Netflix Streaming This Instant

Conceived and directed by Grohl, the show – to be shown on HBO starting in October – follows the Foo Fighters as they immerse themselves in the history, culture and personalities of the nation's rock, blues, punk, funk and country capitals, including Chicago, Nashville, Austin, Seattle and Washington, D.C. Each visit culminates with the Foos cutting a new song in that town, with lyrics reflecting Grohl's revelations there. The eight tracks will be on the Foos' new album and out in the fall in conjunction with the series and the group's 20th anniversary.

"I don't write the words until the day before I sing them, sometimes that morning," Grohl explains avidly. "It's also a relief, because I'm pulling direct inspiration." In D.C., that meant revisiting scenes from Grohl's hardcore-punk adolescence there. In Nashville, he talked to country singers about that music's deep roots in the church. And in New Orleans, Grohl spoke to R&B authorities such as Allen Toussaint and Trombone Shorty, while the Foos played a riotous concert with the Preservation Hall Jazz Band, jamming on hits like "This Is a Call" with Crescent City pepper.

"We were hanging on for dear life with those guys," Foos drummer Taylor Hawkins confesses. "To have their drummer Joe Lastie next to me, playing the craziest upside-down stuff – I just tried to keep time. I wanted to hear him."

"I don't want Foo Fighters to turn into a zydeco band – I like my Foo Fighters," Grohl contends, laughing. "But when Joe Lastie shows you the evolution of rhythm or Cyril Neville tells you how a steamboat's paddle wheel influences the rhythm of the city, it's inevitable that it makes its way into what you do."

Grohl notes something he learned while talking to Woody Guthrie's daughter Nora for an episode: "She said he was basically a reporter. He wrote what he saw." In Sonic Highways, "we're the reporters." (Disclosure: I was interviewed for the series.)

The series is Grohl's follow-up to his acclaimed debut as a director, 2013's Sound City, about the fabled studio in Van Nuys, Los Angeles, where Grohl's previous band, Nirvana, recorded their breakthrough album, Nevermind. "The thing people appreciated about Sound City was the humanity – the stories of the people there," Grohl says. "I thought, 'Let's do the same for studios all over the country.'"

All 102 Nirvana Songs — Ranked

Originally, Grohl wanted to go worldwide, filming and recording in cities such as Johannesburg, South Africa, and São Paulo, Brazil. "That was financially impossible," he concedes. "And we're an American band. We wouldn't be the band we are if it wasn't for the cities here and their music."

Still, Grohl says, "this project is like eight Sound Citys" in its production and storytelling scale. And Grohl is covering most of the costs himself with some help from HBO. He mentions the Foo Fighters' two stadium gigs in Mexico City last winter: "Those were free shows for my band. That money went into this series."

Nina Rosenstein, senior vice president of HBO Entertainment, has been on the phone with Grohl "almost on a daily basis" during filming, she says. "You instantly feel his passion." The difference between Sound City and Sonic Highways is in the personal way Grohl steers his narrative. "In Chicago, you have the blues scene," Rosenstein explains. "But then there is a curve in the road, and he talks about going to see Naked Raygun" – the early-Eighties Chicago punk band – "with his cousin and about that light bulb going off: 'This is who I am, what I want to be.'"

Grohl and his Foos – Hawkins, bassist Nate Mendel and guitarists Pat Smear and Chris Shiflett – began musical pre­production for the album with producer Butch Vig last year. "It was a complicated process," Grohl says. "I studied each city's history and decided on a theme. Then I looked at all of the music I'd written in the past couple of years and matched the theme to the music."

But it was all raw material until filming, as every city shaped the band's relationship to the music and Grohl gathered lyric inspiration from the memories and insights of local players and experts. Hawkins likens the recording sessions at each stop to "tricking out a car. We get a new stereo put in. We put the wheel rims on. We have a pretty good idea of what the song will be like. But then Dave says, 'We're gonna throw a go-go-beat section in the middle,' to be on the edge a little bit more."

"It's an eight-song album," Grohl says. "But it's gonna be our longest album – because there are some epic jams. When you get Joe Walsh with you out in the desert" – referring to a session with the Eagles guitarist at a studio in Joshua Tree, California – "it's not going to be a three-minute pop single. It gets a little weird."

In the middle of making Sonic Highways, Grohl took a night off in April to play drums on Nirvana songs again with Smear and bassist Krist Novoselic at the band's Rock and Roll Hall of Fame induction, with the late Kurt Cobain represented at the mic by iconic and rising women: Joan Jett, Kim Gordon, St. Vincent and Lorde. It was a stunning performance, one of the best in Hall of Fame history. It was also about honoring the past with new work – a lot, Grohl agrees, like his TV show.

Read Nirvana's Hall of Fame Speech

"Evolution has to be emphasized," he insists. "It's easy and beautiful to sit back and watch legends do what they've been doing for dec­ades. But what's exciting in rock & roll is to see what comes next. Lorde may be a superstar, but she's deep, man" – although, Grohl confesses, "I barely got to say two words to her. She flew from God knows where, and we rehearsed the song once. Then we walked onstage and did it. It was very Nirvana," he adds with a rough chuckle, "one rehearsal and not a lot of communication."

After hitting the road to make Sonic Highways, Grohl and the Foos will hit it again to promote the broadcast and album. "We miss playing," he says with more of that excitement in his voice. "Last night at Preservation Hall felt so good. I mean, it's what we do. It's strange to think that I've just toured America, and now I have to tour it again. But I'll do it happily."

Grohl is also ready to jump to his next project. "I'm not kidding – I already have the idea for it, it's fucking rad and nobody's done it yet," he raves. "I came up with this idea a month and a half ago, and everyone said, 'Dude, calm the fuck down. Let's finish this one first.'

"Hey, kudos to every musician who stands in front of a mic and hits 'record,'" Grohl says. "But at this point in my life, that's not enough for me. It's time to think of ways to do it differently."

This story is from the June 19th, 2014 issue of Rolling Stone.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 13 juni 2014 @ 15:04:42 #40
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_141032115
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 14 juni 2014 @ 15:08:39 #41
417552 mrsmith0331
continue as planned
pi_141071169
Kom maar door voor een showtje!
pi_141443205
quote:
On June 22, 2014, it was announced that the Foo Fighters eighth studio album would be titled Lanterns and would be released on November 4, 2014.


[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2014 11:13:57 ]
  maandag 23 juni 2014 @ 22:04:17 #45
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_141469090
quote:
14s.gif Op maandag 23 juni 2014 11:13 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Fuck Yeah *O*
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 24 juni 2014 @ 00:43:32 #46
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_141476921
Foo Fighters voor het eerst in Zuid-Afrika.


|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:57:59 #47
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_141533239
quote:
14s.gif Op maandag 23 juni 2014 11:13 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Fake dus.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_141533304
quote:
9s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:57 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Fake dus.
Echt? Kwam van Wikipedia, twijfelde al een beetje omdat er geen bron bij stond :')
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:00:26 #49
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_141533331
quote:
8s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:59 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Echt? Kwam van Wikipedia, twijfelde al een beetje omdat er geen bron bij stond :')
Ik vond het al een kutnaam.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_141883216
quote:
Foo Fighters willen meer crowdfund concerten geven

Dave Grohl laat weten dat zijn band openstaat voor meer door fans gefinancierde concerten.

Foo Fighters geven later dit jaar een volledig door fans gefinancierd concert in de Amerikaanse stad Richmond. De fans hadden via een crowdfunding site een campagne opgezet om de band eindelijk weer eens hun kant op te krijgen. Het laatste concert van de rockers daar is alweer vijftien jaar geleden.

Dave Grohl enthousiast over crowdfund concerten
Frontman Dave Grohl sprak recent met het Zuid-Afrikaanse radiostation 5FM over dit initiatief. Hij is er heel enthousiast over en denkt dat deze manier van optredens plannen wel eens de toekomst zou kunnen zijn. "I'm telling you, it could become the way that bands decide where they want to play."

Foo Fighters luisteren naar fans
Tot nu toe hebben Dave en zijn bandgenoten altijd zelf besloten waar hun concerten plaatsvinden, maar als ze nu horen dat mensen graag willen dat ze naar ze toekomen, staan ze daar zeker open voor.

"It's a fun thing; it sort of changes the game. For the past 20 years we always decided who we're going to play with and where we're going to play. But now, if we hear that people want us to come somewhere, maybe we'll come there."
  vrijdag 4 juli 2014 @ 13:56:29 #51
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_141887401
Vandaag precies 19 jaar geleden werd het debuutalbum gereleased!

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 18 juli 2014 @ 00:07:47 #52
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_142424804
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:08:35 #53
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_142842402
Foo Fighters naar Londen _O_

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_142853299
Laat ze daarna of er voor even naar Nederland komen! Zag gisteren op YouTube nog Wheels van Lowlands 2012; daar heeft Grohl het over spelen van kleine clubs. Misschien moet hij daar even aan herinnerd worden.
.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 17:03:15 #55
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_142853342
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:01 schreef Pizzabodem het volgende:
Laat ze daarna of er voor even naar Nederland komen! Zag gisteren op YouTube nog Wheels van Lowlands 2012; daar heeft Grohl het over spelen van kleine clubs. Misschien moet hij daar even aan herinnerd worden.
Ja, beter komen ze naar Tivoli Oudegracht! Oh wacht. R.I.P. Tivoli Oudegracht :'(
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 29 juli 2014 @ 17:03:54 #56
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142853368
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:08 schreef Dagoduck het volgende:
Foo Fighters naar Londen _O_

[ afbeelding ]
Wel vet, maar wat moet je verder op dat event? :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 29 juli 2014 @ 17:06:42 #57
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_142853454
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:03 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Wel vet, maar wat moet je verder op dat event? :P.
Je kan gewoon losse tickets voor alleen het slotconcert kopen ;) Geen geweldige line up verder trouwens, Kaiser Chiefs is wel leuk live maar voor de rest...
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 29 juli 2014 @ 17:07:16 #58
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142853470
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:06 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Je kan gewoon losse tickets voor alleen het slotconcert kopen ;) Geen geweldige line up trouwens, Kaiser Chiefs is wel leuk live maar voor de rest...
Nee, de rest is niet heel veel bijzonders. maar FF is altijd leuk.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 29 juli 2014 @ 17:08:21 #59
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_142853496
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, de rest is niet heel veel bijzonders. maar FF is altijd leuk.
Ik wacht wel op de tour voor het nieuwe album. Ik hoop echt dat ze niet alleen festivals doen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 29 juli 2014 @ 17:23:57 #60
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_142853895
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:01 schreef Pizzabodem het volgende:
Laat ze daarna of er voor even naar Nederland komen! Zag gisteren op YouTube nog Wheels van Lowlands 2012; daar heeft Grohl het over spelen van kleine clubs. Misschien moet hij daar even aan herinnerd worden.
Ja goftedomme! :( :'(
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 30 juli 2014 @ 10:31:17 #61
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_142875463
butchvig twitterde op woensdag 30-07-2014 om 07:01:22 We are officially done with the new Foo Fighters album.23 straight days mixing!IT'S EPIC!!! reageer retweet
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_142875715
_O_
  donderdag 31 juli 2014 @ 00:47:21 #63
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_142907830
Oeh!! _O_ _O_ _O_
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 20:54:14 #64
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_142998702
Butch Vig is jarig vandaag. Gefeliciteerd allemaal :+
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_143022792
Gif new album plox.

Ik kan niet wachten
pi_143124857
De mannen hebben blijkbaar groot nieuws komende maandag...
Ik gok dat het album tracklist, titel, release date en cover is.
Al hoop ik natuurlijk dat er ook meteen een tour wordt aangekondigd, maar dat zal wel niet. :P
pi_143124962


Dit was al een weekje of wat bekend, dus gok meer info van album, misschien weer een lekker teasertje zoals ook bij Wasting Light

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2014 15:13:41 ]
pi_143124975
(nou zou het me overigens niet verbazen als de titel en/of releasedate van serie gekoppeld is met album)
pi_143125067
Overigens stond dit raadseltje (?) ook nog op hun Facebookpagina;

quote:
1 of 8: 36.152146 / -86.797483
Zouden coördinaten kunnen zijn, 8 shows ergens? :9 Deze coordinaten zijn in ieder geval van Nashville

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2014 15:18:38 ]
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:01:50 #70
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_143139082
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:14:27 #71
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_143143085
Leuke shirts O+
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
  donderdag 7 augustus 2014 @ 02:14:54 #72
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_143152563
quote:
2s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:16 schreef Loveless85 het volgende:
Overigens stond dit raadseltje (?) ook nog op hun Facebookpagina;

[..]

Zouden coördinaten kunnen zijn, 8 shows ergens? :9 Deze coordinaten zijn in ieder geval van Nashville
1/8




5/8

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 7 augustus 2014 @ 02:22:41 #73
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_143152697
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 17:01 schreef Pizzabodem het volgende:
Laat ze daarna of er voor even naar Nederland komen! Zag gisteren op YouTube nog Wheels van Lowlands 2012; daar heeft Grohl het over spelen van kleine clubs. Misschien moet hij daar even aan herinnerd worden.
Ik stuur hem wel even een email.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_143190432
bit.ly/8-8_8

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2014 08:36:32 ]
  maandag 11 augustus 2014 @ 18:06:46 #75
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_143308768
10 NOVEMBER: SONIC HIGHWAYS

http://www.foofighters.com/



[ Bericht 37% gewijzigd door Dagoduck op 11-08-2014 18:12:12 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_143309004
Lekkah teasertje weer
  maandag 11 augustus 2014 @ 18:18:36 #77
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_143309093
quote:
2s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:15 schreef Loveless85 het volgende:
Lekkah teasertje weer
Je kan als je in de VS woont acht verschillende covers kiezen voor de elpee :D
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 11 augustus 2014 @ 18:19:43 #78
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_143309129
Tracklist

1. Something From Nothing
2. The Feast and The Famine
3. Congregation
4. What Did I Do?/God As My Witness
5. Outside
6. In The Clear
7. Subterranean
8. I Am A River
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 11 augustus 2014 @ 18:43:58 #79
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_143309983
quote:
6s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:06 schreef Dagoduck het volgende:
10 NOVEMBER: SONIC HIGHWAYS

http://www.foofighters.com/

[ afbeelding ]
:D :D :D
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_143310059
Nog maar 91 nachtjes slapen! *O*
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_143310227
quote:
6s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:19 schreef Dagoduck het volgende:
Tracklist

1. Something From Nothing
2. The Feast and The Famine
3. Congregation
4. What Did I Do?/God As My Witness
5. Outside
6. In The Clear
7. Subterranean
8. I Am A River
God as my witness? Wot? Geen reli-shit ajb ;(

Paar ehh aparte titels, maar zolang het prima nummertjes zijn _O_
  maandag 11 augustus 2014 @ 18:53:52 #82
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_143310294
quote:
2s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:52 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

God as my witness? Wot? Geen reli-shit ajb ;(

Paar ehh aparte titels, maar zolang het prima nummertjes zijn _O_
Daarom staat er ook voor 'What Did I Do?'
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_143311714
Episch wordt het, als ik de berichten moet geloven.
Net zoals hun vorige drie albums ook allemaal episch waren maar vaak toch ietwat tegenvielen en er maar een paar echte kneiters op stonden.

Misschien worden Dave en co. wel wat te oud voor "episch" of "ons hardste album ooit" (wat ze riepen over Wasting Light) en hoeven ze dat van mij echt niet meer elke keer te roepen over hun nieuwe album.
pi_143316982
quote:
7s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:29 schreef Orbeatle het volgende:
Episch wordt het, als ik de berichten moet geloven.
Net zoals hun vorige drie albums ook allemaal episch waren maar vaak toch ietwat tegenvielen en er maar een paar echte kneiters op stonden.

Misschien worden Dave en co. wel wat te oud voor "episch" of "ons hardste album ooit" (wat ze riepen over Wasting Light) en hoeven ze dat van mij echt niet meer elke keer te roepen over hun nieuwe album.
Mwah, die harde sound ben ik deels met je eens, maar dat is meer het referentiekader ook denk ik :P Foo Fighters is een van de meest mainstream dingen die ik luister, dus dan is het al snel 'niet heel hard' :) Het is wel minder gepolijst dan andere albums, denk dat dat vooral is wat ermee bedoeld werd.

Verder is Wasting Light echt wel een van de betere albums van de afgelopen jaren, ze hebben niet voor niets 5 grammys geoogst, wat redelijk ongekend was, alleen die draak van een Adele haalde er 6 op, anders hadden de Foo's er waarschijnlijk nog wel 1 of 2 extra gehad :P

ESPG heeft inderdaad niet veel hitjes, alhoewel ik er persoonlijk best wat redelijke nummers op vind staan, maar eigenlijk is alleen The Pretender er eentje die blijft plakken en vaak nog live wordt gespeeld. Vind het nog steeds geen slecht album.

In Your Honor is wellicht wat verkeerd begrepen, de opzet met dat dubbelalbum, ik heb de 'tweede plaat' ook amper gedraaid, vind op de eerste plaat ook wel wat goede nummers staan, en ook weer een absolute kneiter met Best of You, en dingen als Let it Die en DOA mogen er ook best zijn.

Vind zeer zeker alledrie de albums niet tegenvallen, er zijn maar weinig albums waar >80% echt goed is, van welke artiest dan ook. En dan vind ik eigenlijk Wasting Light wél zo'n album waar >80% goed van is, maar het blijft een kwestie van smaak.
pi_143317443
quote:
2s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:16 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Mwah, die harde sound ben ik deels met je eens, maar dat is meer het referentiekader ook denk ik :P Foo Fighters is een van de meest mainstream dingen die ik luister, dus dan is het al snel 'niet heel hard' :) Het is wel minder gepolijst dan andere albums, denk dat dat vooral is wat ermee bedoeld werd.

Verder is Wasting Light echt wel een van de betere albums van de afgelopen jaren, ze hebben niet voor niets 5 grammys geoogst, wat redelijk ongekend was, alleen die draak van een Adele haalde er 6 op, anders hadden de Foo's er waarschijnlijk nog wel 1 of 2 extra gehad :P

ESPG heeft inderdaad niet veel hitjes, alhoewel ik er persoonlijk best wat redelijke nummers op vind staan, maar eigenlijk is alleen The Pretender er eentje die blijft plakken en vaak nog live wordt gespeeld. Vind het nog steeds geen slecht album.

In Your Honor is wellicht wat verkeerd begrepen, de opzet met dat dubbelalbum, ik heb de 'tweede plaat' ook amper gedraaid, vind op de eerste plaat ook wel wat goede nummers staan, en ook weer een absolute kneiter met Best of You, en dingen als Let it Die en DOA mogen er ook best zijn.

Vind zeer zeker alledrie de albums niet tegenvallen, er zijn maar weinig albums waar >80% echt goed is, van welke artiest dan ook. En dan vind ik eigenlijk Wasting Light wél zo'n album waar >80% goed van is, maar het blijft een kwestie van smaak.
Ik verwacht ook niet dat ze nog ooit gaan komen met een album bomvol met stadion/festival kneiters maar ze blijven elke keer roepen dat ze dat wel doen. Begrijp me goed; van mij hóeven ze zulke albums ook niet meer uit te brengen.

Kijk bijvoorbeeld naar Like Clockwork van Qotsa, dat is een album waaraan je goed kunt merken dat Josh ouder aan het worden is. De muziek verjaart mee met Josh (en band) wat mijns inziens logisch is. Daardoor blijft het boeiend. Dave blijft elke keer hetzelfde trucje herhalen met de Foo Fighters, maar dat lukt dan op de een of andere manier nét niet meer helemaal en daardoor raak ik er op een gegeven moment ietwat op uitgekeken. Ja, de man is een baas op het podium en gaat nog steeds helemaal los, maar misschien is het eens een keer tijd voor wat anders. De albums blijven bij mij elke keer minder hangen in ieder geval.
Echoes, Silence, Patience & Grace is een kleine uitzondering, dat vind ik wel een beter album dan In Your Honor en Wasting Light (wat ik eigenlijk gewoon een draak van een album vind).

Maar; laten we Davey Grolton deze keer gewoon weer het voordeel van de twijfel geven. Ik ga het nieuwe album wel degelijk checken zo gauw als het uitgebracht is :).
pi_143318097
quote:
7s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:25 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Ik verwacht ook niet dat ze nog ooit gaan komen met een album bomvol met stadion/festival kneiters maar ze blijven elke keer roepen dat ze dat wel doen. Begrijp me goed; van mij hóeven ze zulke albums ook niet meer uit te brengen.

Kijk bijvoorbeeld naar Like Clockwork van Qotsa, dat is een album waaraan je goed kunt merken dat Josh ouder aan het worden is. De muziek verjaart mee met Josh (en band) wat mijns inziens logisch is. Daardoor blijft het boeiend. Dave blijft elke keer hetzelfde trucje herhalen met de Foo Fighters, maar dat lukt dan op de een of andere manier nét niet meer helemaal en daardoor raak ik er op een gegeven moment ietwat op uitgekeken. Ja, de man is een baas op het podium en gaat nog steeds helemaal los, maar misschien is het eens een keer tijd voor wat anders. De albums blijven bij mij elke keer minder hangen in ieder geval.
Echoes, Silence, Patience & Grace is een kleine uitzondering, dat vind ik wel een beter album dan In Your Honor en Wasting Light (wat ik eigenlijk gewoon een draak van een album vind).

Maar; laten we Davey Grolton deze keer gewoon weer het voordeel van de twijfel geven. Ik ga het nieuwe album wel degelijk checken zo gauw als het uitgebracht is :).
Hij krijgt van mij sowieso voordeel van de twijfel, ik vind het nl. eerder andersom, ESPG en IYH gewoon 'goede' albums, maar niks speciaals, en met Wasting Light hebben ze daar wel wat meer mee gebroken en zijn ze een wat rauwere minder gepolijste (en dus minder commerciële) weg ingeslagen.

Maar goed, hier kan je uren over lullen en het nog niet eens worden, het blijft gewoon persoonlijke smaak.
pi_143321077
quote:
2s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:38 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Hij krijgt van mij sowieso voordeel van de twijfel, ik vind het nl. eerder andersom, ESPG en IYH gewoon 'goede' albums, maar niks speciaals, en met Wasting Light hebben ze daar wel wat meer mee gebroken en zijn ze een wat rauwere minder gepolijste (en dus minder commerciële) weg ingeslagen.

Maar goed, hier kan je uren over lullen en het nog niet eens worden, het blijft gewoon persoonlijke smaak.
Over smaak valt te twisten! ;)
pi_143341763
quote:
TOUR DATES
Get ready, cause there's going to be A LOT of rock shows coming. Can't WAIT to see you all again, its been too long

9/14 - London, UK — Invictus Games Closing Concert — SOLD OUT
10/24-26 - Las Vegas, NV — Life is Beautiful Fest - Tickets
10/31-11/2 - New Orleans, LA — Voodoo Festival — Tickets

And the Foos FIRST TOUR EVER of South Africa!
12/10 - Cape Town @ Cape Town Stadium — Tickets
12/13 - Johannesburg @ FNB Stadium — Tickets
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:36:23 #89
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_143344201
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:27 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Met een beetje mazzel zit ik eind oktober in San Fransisco, maar 9 uur rijden naar Foo Fighters :+
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_143344217
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 16:36 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Met een beetje mazzel zit ik eind oktober in San Fransisco, maar 9 uur rijden naar Foo Fighters :+
Vegas ben je zo :Y
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:44:39 #91
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_143344446
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 16:36 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Vegas ben je zo :Y
Als ik er heen ga ga ik 25&26 okt. naar Bridge School Benefit en 23&24 naar een Neil Young fanmeeting.

Dus als Foo Fighters nog even een showtje daarvoor of erna doen in Los Angeles ofzo.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_143344510
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 16:44 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Als ik er heen ga ga ik 25&26 okt. naar Bridge School Benefit en 23&24 naar een Neil Young fanmeeting.

Dus als Foo Fighters nog even een showtje daarvoor of erna doen in Los Angeles ofzo.
Zou zomaar kunnen uiteraard :Y
  woensdag 13 augustus 2014 @ 23:33:12 #93
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_143398284
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:20:30 #94
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_143603322
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_143604351
Homo, wou hem net posten.

Maar hij is wel leuk :D
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:44:50 #96
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_143604466
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 20:42 schreef Lamabal het volgende:
Homo, wou hem net posten
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 20 augustus 2014 @ 16:19:00 #97
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_143632659
Ik vind die Ice Bucket Challenge echt gaaf gemaakt. Maar dat kon je wel van Dave en de zijnen verwachten!
.
pi_143632786
Lachen ja :D
  woensdag 20 augustus 2014 @ 17:03:38 #99
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_143634499
En het feit dat hun debuutalbum alweer 19 (!) jaar geleden uitkwam, is wel een beetje confronterend.. Ik herinner het me nog als de dag van gisteren.. Tijd vliegt. :'(
.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 20:37:07 #100
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_143642645
http://instagram.com/p/r7YHnZyk5V

Morgen de volledige trailer van de serie Sonic Highways.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:42:30 #101
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_143669551
Deze website is ook helemaal vernieuwd trouwens:

http://www.foofighterslive.com/

_O_ Staan gewoon alle shows die ze ooit hebben gedaan op, alle opnamesessies, alle videoopnames _O_
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_143682002

Dit wordt een goed album en een reeks mooie HBO documentaires voor muziekfreaks *O*
.
pi_143684084
quote:
99s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:43 schreef Pizzabodem het volgende:

Dit wordt een goed album en een reeks mooie HBO documentaires voor muziekfreaks *O*

*O* *O* *O*
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 00:26:06 #104
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_143689179
Epic _O_
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:06:21 #105
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_143700409
Even crossquoten:

quote:
2s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 13:05 schreef Dagoduck het volgende:
Hij is trouwens vader geworden op 1 augustus, z'n derde dochter: Ophelia Saint Grohl. *O* Een paar dagen later is zijn vader, journalist James Grohl overleden op 6 augustus. ;(
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:32:09 #106
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_143701270
Ik ga met die dochter trouwen later. Te groot leeftijdsverschil, maar Dave als schoonvader. :D
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:36:48 #107
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_143701434
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 13:32 schreef richolio het volgende:
Ik ga met die dochter trouwen later. Te groot leeftijdsverschil, maar Dave als schoonvader. :D
Hij heeft nog 2 andere dochters hoor
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:39:34 #108
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_143701551
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 13:32 schreef richolio het volgende:
Ik ga met die dochter trouwen later. Te groot leeftijdsverschil, maar Dave als schoonvader. :D
Zijn oudste is nu 8. Je kan ook met Frances Bean Cobain trouwen. Die is net 22. En heeft 170 miljoen dollar. Moet je wel je best doen want ze is al verloofd.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_143953144
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:41:47 #110
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_143976378
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 00:50:09 #111
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_143976636
Can't fuckin' wait
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
  vrijdag 5 september 2014 @ 11:39:24 #112
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_144197031
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_144202412
quote:
Vind ik echt een geniaal iets, moet echt vaker gebeuren!
Mag hier ook wel. ^O^
  maandag 8 september 2014 @ 13:15:11 #114
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_144309353
3 shows in de UK deze week :D :{

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_144311271
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 14:52 schreef Lamabal het volgende:

Come to papa.... *)
pi_144312296
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 14:22 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Come to papa.... *)
Nog een paar reacties in MUZ.
pi_144321422
quote:
2s.gif Op maandag 8 september 2014 13:15 schreef Dagoduck het volgende:
3 shows in de UK deze week :D :{

[ afbeelding ]
waarom woon ik niet in de UK |:(
  donderdag 11 september 2014 @ 10:38:33 #118
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_144414571
Setlist van gister:

Enough Space
I'll Stick Around
See You
New Way Home
Up in Arms (First time live since 2011)
Big Me (Dedicated to UK Foo Fighters Tribute Band)
Generator
Rope
The Pretender (followed by snippet of a new song)
Learn to Fly
White Limo (With Jay from UK Foo Fighters on Lead Vocals)
Arlandria
Cold Day in the Sun
Dear Rosemary
Breakdown (Tom Petty and the Heartbreakers cover)
My Hero
Hey, Johnny Park!
Everlong

All My Life

Note: Played under the pseudonym 'The Holy Shits'
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_144424390
quote:
Foo Fighters hint at 'fucking cool' plans to celebrate 20th anniversary next year Bassist Nate Mendel says band have 'unique' plans for next year

Foo Fighters have hinted that they have "fucking cool" plans to celebrate their 20th anniversary next year.

The band's debut LP, 'Foo Fighters', was released in 1995. Speaking in this week's issue of NME, which is on newsstands now and available digitally, bassist Nate Mendel promised that he and his bandmates will celebrate the milestone in a 'unique' way.

Asked about their future plans, Mendel replied: "We're planning on doing a pretty unique and cool idea for our 20th anniversary. It's something that'll be fucking cool – plus all of the usual things like festivals."

Foo Fighters are set to release their new album 'Sonic Highways' on November 10. The LP is formed of eight tracks written during visits to studios in eight different cities. During their various studio visits, the band teamed up with notable musicians from the local area.

Yesterday evening (September 10), the band played a tiny show in Brighton. Billed as The Holy Shits, they played a set packed with rare songs and hits, and also hinted at future plans of a "week at Wembley Stadium".

Foo Fighters are set to play another intimate concert this evening at London's House Of Vans tonight (September 11). This weekend, meanwhile, they will headline the closing ceremony of the London Invictus Games (September 14).
Gaan al wat geruchten dat ze Pinkpop zullen headlinen. Leuk dat ze naar NL komen, maar ik had toch ook een eigen show in de Ziggo Dome of desnoods de Goffert of een stadion wel leuk gevonden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2014 16:28:20 ]
pi_144424450
^^ dat dus. geef mij maar een show van hun zelf ipv 100ste x pinkpop. :P
pi_144424500
Anders maar Wembley
pi_144424581
Of dit mag best een keer in Paradiso ofzo;

quote:
House of Vans London presents The Holy Shits

FREE GIG

First come, first served…don't sleep!

As part of House of Vans London's commitment to bringing you the best music, for free, Vans are extremely excited to announce an exclusive gig with The Holy Shits! The Foo Fighters are in town for their latest tour, and will play an exclusive and intimate gig under the pseudonym of The Holy Shits at House of Vans on Thursday evening, September 11th.

Entrance to ticket holders is free, and donations for House of Vans' charity partners will be warmly welcomed on the night.

Q: How do I get a ticket to the Foo Fighters gig?

A: Click on the link below to reserve a free ticket, there are only limited numbers available
  donderdag 11 september 2014 @ 16:34:30 #123
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_144424622
quote:
6s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:33 schreef Loveless85 het volgende:
Of dit mag best een keer in Paradiso ofzo;

[..]

Zo fucking vet. _O_
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_144424724
Ja. dat mag zeker wel een keer in paradiso. ik zeg kom maar op. :)
pi_144448563
Neeeeee niet Pinkpop weer... Gewoon Ziggodome als het zo'n grote bak moet zijn!!! (En natuuuurlijk de Melkweg of Paradiso :P )
pi_144448615
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:55 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Neeeeee niet Pinkpop weer... Gewoon Ziggodome als het zo'n grote bak moet zijn!!! (En natuuuurlijk de Melkweg of Paradiso :P )
Ja, of zelfs nog liever Arena of een eigen show/festivalletje (Bruce Springsteen style) in het Goffertpark ofzo. Maar vrees ervoor ;(
pi_144449332
Vind op zich Pinkpop heel niet erg. 2011 vond ik legendarisch.
pi_144449618
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 11:25 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Vind op zich Pinkpop heel niet erg. 2011 vond ik legendarisch.
Pinkpop is een kutfestival. En sowieso is een eigen show ook wel weer eens lekker
pi_144493103
Morgen BBC2, 21:00u

quote:
Clare Balding and Greg James present coverage of the Invictus Games Closing Concert. The star-studded line-up includes Foo Fighters, Kaiser Chiefs, Ellie Goulding, James Blunt, Rizzle Kicks, Ryan Adams, the Vamps, Military Wives Choirs and Diversity. A spectacular finale to four days of sporting competition between wounded, injured and sick servicemen and women from nations across the world. The concert also includes medallion presentations to all the inspirational participants.
Duration: 2 hours, 15 minutes
  zondag 14 september 2014 @ 10:05:47 #130
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_144508799
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 19:52 schreef Loveless85 het volgende:
Morgen BBC2, 21:00u

[..]

Oeh, ff kijken!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_144510125
Maar even een vraagje: het concert van de Foos is 's middags waarschijnlijk, Foo Fighters tweet:

quote:
.@InvictusLondon closing ceremony info: Doors open 2.30. Program starts 4:15. Get there early...Can't wait to see ya. #InvictusGames
en er wordt ook al 's middags op BBC1 iets van Invictus Games uitgezonden.... zal ik dat ook in de gaten houden? :P
pi_144510214
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 11:41 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Maar even een vraagje: het concert van de Foos is 's middags waarschijnlijk, Foo Fighters tweet:

[..]

en er wordt ook al 's middags op BBC1 iets van Invictus Games uitgezonden.... zal ik dat ook in de gaten houden? :P
Ja 's avonds is compilatie

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2014 11:47:27 ]
pi_144510463
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 11:47 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja 's avonds is compilatie
oke bedankt :)
pi_144511305
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 12:02 schreef Kidney_bean01 het volgende:

[..]

oke bedankt :)
Geen idee dus of ze 's middags ook al zijn hoor, maar 's avonds is inderdaad samenvatting :Y
pi_144516838
quote:
2s.gif Op zondag 14 september 2014 12:39 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Geen idee dus of ze 's middags ook al zijn hoor, maar 's avonds is inderdaad samenvatting :Y
tot nu toe alleen maar sport _O-
pi_144517005
Ze treden vanavond pas op daar rond uur of 9. en hun set is 1 uurtje.
Dat ''come early'' is denk meer zodat mensen in de golden circle kunnen voor het podium (althans dat las ik. :P)
Hopelijk laten ze wat zien, had liever soort livestream gehad, maar die is er niet geloof ik. ga alsnog kijken dat zeker.
pi_144517057
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 16:08 schreef MidnightShow_ het volgende:
Ze treden vanavond pas op daar rond uur of 9. en hun set is 1 uurtje.
Dat ''come early'' is denk meer zodat mensen in de golden circle kunnen voor het podium (althans dat las ik. :P)
Hopelijk laten ze wat zien, had liever soort livestream gehad, maar die is er niet geloof ik. ga alsnog kijken dat zeker.
Bedankt. Ik was al aan het rondzoeken voor een livestream maar kan het niet vinden.
  zondag 14 september 2014 @ 22:05:39 #138
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_144532630
Weinig Foo Fighters.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_144533338
quote:
17s.gif Op donderdag 15 mei 2014 21:30 schreef LittleBrownie het volgende:
O+
pi_144535568
quote:
6s.gif Op zondag 14 september 2014 22:05 schreef Dagoduck het volgende:
Weinig Foo Fighters.
Er is nu wat te zien :P
  zondag 14 september 2014 @ 23:15:17 #141
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_144536432
Hoorde ik dat nou goed zei Dave 'godverdomme' :D
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_144536893
quote:
10s.gif Op zondag 14 september 2014 23:15 schreef Dagoduck het volgende:
Hoorde ik dat nou goed zei Dave 'godverdomme' :D
Ja. :D
pi_144542073
setlist;

quote:
All My Life
Times Like These
The Pretender
Learn to Fly
My Hero
White Limo
Arlandria
Cold Day in the Sun
Walk
Best of You
Everlong
pi_144548972
Ik kan niet luisteren, maar lees dat ze gezegd hebben dat ze naar Belgie komen. Wordt het nog wat specifieker? Werchter? Pukkelpop? Eigen show?

Verder gaat in de UK het gerucht dat ze minstens 2x Wembley doen, wellicht met QOTSA als support, maar dat laatste is nogal dodgy, verder daar vooral wat geruchten over Download of Glastonbury, wellicht icm Wembley.
pi_144549875
Deze doet onder andere de ronde, maar wordt ook alweer door diverse bronnen als 'nep' betiteld, alhoewel de data zouden kunnen kloppen;

pi_144550351
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2014 14:10 schreef Loveless85 het volgende:
Ik kan niet luisteren, maar lees dat ze gezegd hebben dat ze naar Belgie komen. Wordt het nog wat specifieker? Werchter? Pukkelpop? Eigen show?

Verder gaat in de UK het gerucht dat ze minstens 2x Wembley doen, wellicht met QOTSA als support, maar dat laatste is nogal dodgy, verder daar vooral wat geruchten over Download of Glastonbury, wellicht icm Wembley.
Nee, alleen dat ze zeker weten naar Belgie komen, verder niet waar of wanneer. ;)
En betreft dat over Wembley en die poster, ik denk dat hij fake is. hij ziet er althans fake uit.
pi_144550414
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:52 schreef MidnightShow_ het volgende:

[..]

Nee, alleen dat ze zeker weten naar Belgie komen, verder niet waar of wanneer. ;)
En betreft dat over Wembley en die poster, ik denk dat hij fake is. hij ziet er althans fake uit.
Jup, ik vertrouw er ook niet op, alhoewel er dus wel geroepen wordt dat de data wel kloppen, dat icm met dat de Foo's bij een van die surprise gigs iets riepen over een 'week at Wembley' kan het natuurlijk zomaar (deels) kloppen.

Maar we gaan het zien, ik denk dat we pas echt bevestigingen krijgen als het album uit is, wellicht een enkel showtje (festivalletje) voor die tijd ofzo, maar geen hele tour.
  maandag 15 september 2014 @ 15:28:46 #149
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_144551712
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2014 14:38 schreef Loveless85 het volgende:
Deze doet onder andere de ronde, maar wordt ook alweer door diverse bronnen als 'nep' betiteld, alhoewel de data zouden kunnen kloppen;

[ afbeelding ]
Is die poster gepost door Foo Fighters op Facebook of Twitter? Als het antwoord nee is is hij nep.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_144551742
quote:
14s.gif Op maandag 15 september 2014 15:28 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Is die poster gepost door Foo Fighters op Facebook of Twitter? Als het antwoord nee is is hij nep.
Nee, en het tweede is natuurlijk lang niet zo makkelijk te zeggen, al geloof ik ook niet dat dit een echte poster is, maar er zijn nog wel wat nuances te bedenken :D
  maandag 15 september 2014 @ 15:31:20 #151
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_144551810
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2014 15:29 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nee, en het tweede is natuurlijk lang niet zo makkelijk te zeggen, al geloof ik ook niet dat dit een echte poster is, maar er zijn nog wel wat nuances te bedenken :D
Ik volg ze al een aantal jaren op de sociale media en ze hebben telkens zelf gemeld waar ze optraden; Mexico, Zuid-Afrika etc...
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_144551864
quote:
6s.gif Op maandag 15 september 2014 15:31 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik volg ze al een aantal jaren op de sociale media en ze hebben telkens zelf gemeld waar ze optraden; Mexico, Zuid-Afrika etc...
Er zullen heus weleens wat venues geweest zijn die ze voor waren, dat is nou ook weer niet heel ongebruikelijk. Of er lekt iets uit in het geruchtencircuit, en dan gaan wat 'fans' zelf postertjes knutselen. Dat zie je ook vaak zat. Ik ben met je eens dat zolang het niet van de Foo's zelf of venue / ticketboer is het nogal onbetrouwbaar is, maar zo zwart/wit vind ik het verder niet.
  maandag 15 september 2014 @ 15:39:40 #153
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_144552101
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2014 15:32 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Er zullen heus weleens wat venues geweest zijn die ze voor waren, dat is nou ook weer niet heel ongebruikelijk. Of er lekt iets uit in het geruchtencircuit, en dan gaan wat 'fans' zelf postertjes knutselen. Dat zie je ook vaak zat. Ik ben met je eens dat zolang het niet van de Foo's zelf of venue / ticketboer is het nogal onbetrouwbaar is, maar zo zwart/wit vind ik het verder niet.
Bij geruchten moet je er altijd vanuit gaan dat het niet klopt.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_144571155
Mocht iemand de drie nummers terug willen kijken :P

pi_144571239
quote:
6s.gif Op maandag 15 september 2014 15:39 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Bij geruchten moet je er altijd vanuit gaan dat het niet klopt.
Die posters zijn nep, van diverse kanten gehoord, maar een week Wembley/stadiums is door Dave gehint tijdens de kleine clubgigs van de week
  dinsdag 16 september 2014 @ 00:34:39 #156
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_144574224
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 23:08 schreef Kidney_bean01 het volgende:

[..]

Die posters zijn nep, van diverse kanten gehoord, maar een week Wembley/stadiums is door Dave gehint tijdens de kleine clubgigs van de week
Dat was bedoelt als grap zo van 'nou we zijn hier zo lang niet geweest, ik zie jullie in de week met wembley shows' of iets in die trant.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_144582382
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:34 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Dat was bedoelt als grap zo van 'nou we zijn hier zo lang niet geweest, ik zie jullie in de week met wembley shows' of iets in die trant.
Weet je het zeker? Ik ken verschillende Engelse fans, die allemaal zitten te wachten op de aankondigingen voor Wembley nu :') _O-
pi_144582428
Net zoals hij ons beloofd heeft terug te komen en kleine zaaltjes te doen, toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2014 12:23:18 ]
pi_144584601
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 september 2014 12:23 schreef Loveless85 het volgende:
Net zoals hij ons beloofd heeft terug te komen en kleine zaaltjes te doen, toch?
haha tja we zullen het zien.. :) Ik verwacht nog steeds de Melkweg hoor! :P
pi_144584694
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:30 schreef Kidney_bean01 het volgende:

[..]

haha tja we zullen het zien.. :) Ik verwacht nog steeds de Melkweg hoor! :P
Misschien surprise gigje :Y Een mens mag hopen :+
pi_144592123
Haha inderdaad. Hier nog de hele show van Invictus Games, een uur genieten :D

pi_144595041
Nomnom, ideaal materiaal om m'n Chromecast mee uit te proberen :9
  dinsdag 16 september 2014 @ 22:14:06 #163
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_144604820
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:33 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Haha inderdaad. Hier nog de hele show van Invictus Games, een uur genieten :D

Nice!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 19 september 2014 @ 17:18:44 #164
383464 Poolhond39
47.596100, 9.839513
pi_144698477
Aanvankelijk vond ik de Foo Fighters wel een aardig bandje: een goed in het gehoor liggende mix van 'punky' rock en powerpop, niet te glad en niet te 'ruig': een beetje 'veilig' dus, maar wel 'gewoon lekker'.

Maar na de eerste 3 platen heb ik het idee dat ze zich continue herhalen. Qua sound en songstructuren is er maar weinig veranderd. Het is allemaal wel erg voorspelbaar.

Verder heeft Grohl wat zijn sound betreft wel veel gejat van Bob Mould, de voormalige frontman van Husker Du. Luister dan vooral naar het album "Copper Blue" van Sugar, het bandje van Mould begin jaren negentig.

En het is dat Grant McLennan, voormalig lid van the Go Betweens helaas overleden is, anders had hij Grohl gerust kunnen aanklagen voor het volgende stukje plagiaat:


Ook zonder tanden kan je best een mooi liedje zingen.
  zaterdag 20 september 2014 @ 10:25:25 #165
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_144716764
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 17:18 schreef Poolhond39 het volgende:
Aanvankelijk vond ik de Foo Fighters wel een aardig bandje: een goed in het gehoor liggende mix van 'punky' rock en powerpop, niet te glad en niet te 'ruig': een beetje 'veilig' dus, maar wel 'gewoon lekker'.

Maar na de eerste 3 platen heb ik het idee dat ze zich continue herhalen. Qua sound en songstructuren is er maar weinig veranderd. Het is allemaal wel erg voorspelbaar.

Verder heeft Grohl wat zijn sound betreft wel veel gejat van Bob Mould, de voormalige frontman van Husker Du. Luister dan vooral naar het album "Copper Blue" van Sugar, het bandje van Mould begin jaren negentig.

En het is dat Grant McLennan, voormalig lid van the Go Betweens helaas overleden is, anders had hij Grohl gerust kunnen aanklagen voor het volgende stukje plagiaat:


Dave was (en is) ook een groot fan van Hüsker Dü. Die Grant heeft 6 jaar de tijd gehad om hem aan te klagen btw. en de hele populaire muziekwereld zit met plagiaat aan elkaar.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 20 september 2014 @ 10:25:37 #166
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_144716769
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_144750622
In de UK willen de fans een crowdfund show gaan houden voor 3000 fans, lees de details hier:

https://www.kickstarter.c(...)e-fans-no-more-touts

Ik doe zelf al mee. Ik kan me zo voorstellen, dat als de Foos naar Nederland komen, het weer Pinkpop met 60.000 man wordt 8)7 dus kans op zo'n kleine show wil ik niet missen :)
pi_144758894
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 13:53 schreef Kidney_bean01 het volgende:
In de UK willen de fans een crowdfund show gaan houden voor 3000 fans, lees de details hier:

https://www.kickstarter.c(...)e-fans-no-more-touts

Ik doe zelf al mee. Ik kan me zo voorstellen, dat als de Foos naar Nederland komen, het weer Pinkpop met 60.000 man wordt 8)7 dus kans op zo'n kleine show wil ik niet missen :)
Dat is zeker een gaaf initiatief!

Liever een tripje naar Engeland dan naar Limburg inderdaad. Even kijken of ik iemand anders zo gek kan krijgen om mee te doen / gaan :)
pi_144765713
Vind het ook een tof idee van ze.
Als iemand een crowdfund show wil gaan proberen te houden in Paradiso ofzo, dan doe ik graag mee. :P
Maar deze actie vind ik al erg tof, ga denk ik wel mee doen.
pi_144799609
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 17:01 schreef H.Kemper het volgende:

[..]

Dat is zeker een gaaf initiatief!

Liever een tripje naar Engeland dan naar Limburg inderdaad. Even kijken of ik iemand anders zo gek kan krijgen om mee te doen / gaan :)
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 20:05 schreef MidnightShow_ het volgende:
Vind het ook een tof idee van ze.
Als iemand een crowdfund show wil gaan proberen te houden in Paradiso ofzo, dan doe ik graag mee. :P
Maar deze actie vind ik al erg tof, ga denk ik wel mee doen.
Ja tof he? Ze hopen het geld bij elkaar te krijgen, gaat op zich al lekker, ze zitten nu op bijna 60.000 pond! :D
pi_144897854
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 19:50 schreef Kidney_bean01 het volgende:

[..]

[..]

Ja tof he? Ze hopen het geld bij elkaar te krijgen, gaat op zich al lekker, ze zitten nu op bijna 60.000 pond! :D
en het gaat snel... een paar dagen verder en ze zitten op 139.000 pond!!! (van de 150.000 pond). Kortom, dat gaan ze halen! :D

edit: alle tickets zijn uitverkocht

[ Bericht 2% gewijzigd door Kidney_bean01 op 25-09-2014 23:04:19 ]
  donderdag 25 september 2014 @ 21:04:00 #172
417552 mrsmith0331
continue as planned
pi_144904457
Dat is wel cool ja
pi_144918597
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 17:38 schreef Kidney_bean01 het volgende:

[..]

en het gaat snel... een paar dagen verder en ze zitten op 139.000 pond!!! (van de 150.000 pond). Kortom, dat gaan ze halen! :D

edit: alle tickets zijn uitverkocht
Dat is snel gegaan :o! Wie zet zoiets op voor Nederland? :P
pi_144919782
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:00 schreef H.Kemper het volgende:

[..]

Dat is snel gegaan :o! Wie zet zoiets op voor Nederland? :P
Hahaha het gaat inderdaad snel! Maar even kijken hoe de Foos hier op reageren.. ik bedoel, als ze er 'eentje' doen, kun je inderdaad erop wachten dat dit overal gaat gebeuren... ik weet niet of de Foos op bijv. 20 van dit soort shows zitten te wachten, veel winst pakken ze er niet op (ik meen ergens te hebben gelezen dat ze minstens 500.000 dollar per show verwachten), dus deze UK gig zou zowiezo al moeten plaatsvinden als de Foos al in de UK touren volgend jaar, en ze deze moeite voor de fans willen doen... Maar ja, het blijft een beetje een moeilijk verhaal, doe je er één, wanneer kun je dan nog nee zeggen.. Maar ik heb kaarten voor de show en zou ze ook kopen voor Paradiso hoor! :P
  vrijdag 26 september 2014 @ 14:16:20 #175
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_144923890
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:41 schreef Kidney_bean01 het volgende:

[..]

Hahaha het gaat inderdaad snel! Maar even kijken hoe de Foos hier op reageren.. ik bedoel, als ze er 'eentje' doen, kun je inderdaad erop wachten dat dit overal gaat gebeuren... ik weet niet of de Foos op bijv. 20 van dit soort shows zitten te wachten, veel winst pakken ze er niet op (ik meen ergens te hebben gelezen dat ze minstens 500.000 dollar per show verwachten), dus deze UK gig zou zowiezo al moeten plaatsvinden als de Foos al in de UK touren volgend jaar, en ze deze moeite voor de fans willen doen... Maar ja, het blijft een beetje een moeilijk verhaal, doe je er één, wanneer kun je dan nog nee zeggen.. Maar ik heb kaarten voor de show en zou ze ook kopen voor Paradiso hoor! :P
Ze hebben er al één gedaan in Richmond.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_144943419
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 september 2014 14:16 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ze hebben er al één gedaan in Richmond.
hmja weet ik, dus ik weet niet of ze er nu nóg een willen doen in de UK... want dan komt de volgende.. en de volgende... etc... we zullen zien! :)
pi_144949005
Mijn gevoel zegt me dat de Foos gewoon weer op Pinkpop staan volgend jaar en dus alweer moet missen :'(
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_144951667
Het gonst in ieder geval heel erg rond Pinkpop. Wellicht sowieso wel een line-up die een kaartje waard is (volgens de geruchten drie van deze vier; Coldplay, U2, Muse, Foo Fighters). Maar goed, Foo's weer een keer in een zaal is ook wel lekker.

Crowdfunding lijkt me wel gaaf, maar ik vrees ook dat ze een keer 'nee' gaan/moeten zeggen. Het is al een flinke handreiking van hun kant als ze voor ruim onder hun gebruikelijke gage spelen, plus krijg je natuurlijk dat je dan op een gegeven moment echt ergens in Schubbekutteveen in een boerenschuur staat, met apparatuur geleend van de lokale discotheek. Dat levert ook gewoon logistieke problemen op, moet ook weer in je programma gepast worden, en je moet maar afwachten hoe het klinkt als de PA dus ook allemaal van sponsors komt e.d.
pi_145119996
Rock Am Ring volgend jaar *O*
pi_145120089
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:09 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Rock Am Ring volgend jaar *O*
Vul ze dus maar in voor Pinkpop.

Leuk, en toch ergens ook jammer. Maar goed, met RaR in ieder geval een prima alternatief al voor PP :9
pi_145120548
Ik moet en zal ze zien.
pi_145120691
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:30 schreef Lamabal het volgende:
Ik moet en zal ze zien.
Dat moet geen probleem zijn. Novarock komt nog met namen straks, wellicht dat ze daar tussen zitten, en ik denk 90% zeker dat Pinkpop ze heeft
pi_145120829
quote:
2s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:34 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat moet geen probleem zijn. Novarock komt nog met namen straks, wellicht dat ze daar tussen zitten, en ik denk 90% zeker dat Pinkpop ze heeft
Hopelijk is pinkpop dan dit jaar niet zo snel uitverkocht
pi_145120866
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:39 schreef Lamabal het volgende:

[..]

Hopelijk is pinkpop dan dit jaar niet zo snel uitverkocht
Als ze echt iets van het formaat U2 of AC/DC er naast hebben staan zal het nog hard zat gaan :P
pi_145120893
quote:
2s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:40 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Als ze echt iets van het formaat U2 of AC/DC er naast hebben staan zal het nog hard zat gaan :P
Ik vrees het ook, maar laten we hopen van niet :@
pi_145121240
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:39 schreef Lamabal het volgende:

[..]

Hopelijk is pinkpop dan dit jaar niet zo snel uitverkocht
Zal reuze meevallen. Dagkaarten voor de Foo's voor 2008 en 2011 waren na een paar weken/maanden pas uitverkocht
pi_145122027
Ik vind het zo onwijs jammer dat ze weer Pinkpop gaan doen (ik denk dat we dat wel kunnen invullen....)
pi_145122118
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:16 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Ik vind het zo onwijs jammer dat ze weer Pinkpop gaan doen (ik denk dat we dat wel kunnen invullen....)
Jup, en NL zullen ze (of in ieder geval; de boeker) te klein achten voor meerdere shows. Plus wil een Pinkpop zulke bands uiteraard exclusief voor NL. Maar goed, had nog wel wat hoop als ze niet op RaR stonden, maar gezien er altijd wel wat headliners overlappen met PP, en ik denk dat we Slipknot en Die Toten Hosen niet als headliner op PP hoeven te wachten, kunnen we er wel van uit gaan dat het dus de Foo's worden.
pi_145124214
Ja, wel jammer inderdaad.. maar goed, ik ben al van plan om ze nog ergens anders te zien in europa waar ze gewoon wel hun eigen shows doen. (bijv. UK) Pinkpop leuk, maar wil ze nu ook gewoon op hun eigen concerten zien. :p
pi_145125380

Wie was hierbij? 1995 of een jaar later 1996 in paradiso? Heb de setlisten en handtekeningen nog ergens van liggen....
pi_145125721
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 14:06 schreef Eyip het volgende:

Wie was hierbij? 1995 of een jaar later 1996 in paradiso? Heb de setlisten en handtekeningen nog ergens van liggen....
Juli 1996. Placebo in het voorprogramma. Volgens mij begon het ergens rond middernacht. De zaal ging ook erg laat pas open, bezoekers stonden tot op de trambaan te wachten. :)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_145127001
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 14:19 schreef Felixa het volgende:

[..]

Juli 1996. Placebo in het voorprogramma. Volgens mij begon het ergens rond middernacht. De zaal ging ook erg laat pas open, bezoekers stonden tot op de trambaan te wachten. :)
Ik was daar ook. Placebo idd in voorprogramma. Kan mij niet herinneren dat het zo laat open ging. Wel gelijk de cd van placebo gehaald!

Na afloop van het concert een uur gewacht aan de achterkant toen het nog kon. En ja hoor, ze kwamen naar buiten en namen alle tijd om te signeren en vragen te beantwoorden.
pi_145134648
Ik wou dat ik daarbij was! Helaas niet :{

Ik hoop inderdaad nog steeds (tegen beter weten in) op een eigen show in Nederland, maar ik ben anders ook van plan om naar de UK te gaan, grote kans dat ze daar wél eigen shows gaan doen. Ik doe sowieso al mee met die crowdfund, zien of dat iets wordt.. Dit is een beetje een 'via via gerucht', maar een UK fan had contact met de vrouw van iemand die in de UK crew van de Invictus Games zat, en die zei: "...he got the chance to chat with the FF management & it looks likely they will be doing Wembley next year...". Nou goed, we zullen het zien :)
pi_145136319
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 19:07 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Ik wou dat ik daarbij was! Helaas niet :{

Ik hoop inderdaad nog steeds (tegen beter weten in) op een eigen show in Nederland, maar ik ben anders ook van plan om naar de UK te gaan, grote kans dat ze daar wél eigen shows gaan doen. Ik doe sowieso al mee met die crowdfund, zien of dat iets wordt.. Dit is een beetje een 'via via gerucht', maar een UK fan had contact met de vrouw van iemand die in de UK crew van de Invictus Games zat, en die zei: "...he got the chance to chat with the FF management & it looks likely they will be doing Wembley next year...". Nou goed, we zullen het zien :)
Hehe, die is redelijk via-via-via-via ja, maar op zich niet heel raar, zingt best wat rond over mogelijk Wembley. Volgens mij stonden er op zo'n (waarschijnlijk) fake poster een aantal data eind mei, dat is redelijk aannemelijk nu ze begin Juni op Rock am Ring staan. Ze zijn overigens NIET bevestigd voor Nova Rock, dus daar staan ze niet.

Las nog wel een gerucht over een datum in oktober in Lyon; http://www.rockurlife.net(...)-exclusive-en-france. Zou helemaal fantastisch zijn als ze (mei/)juni/juli/augustus wat festivalletjes pakken, en daarna nog even wat zalen _O_ Hebben ze eerder gedaan / doen andere bands ook wel, maar vaak de wat 'kleinere' ;(
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 09:15:14 #196
7810 FooFighters
 Dave rocks on !!
pi_145147593
Ik was er ook bij.. maar kan me ook niet meer herinneren dat het zo laat begon.
Wel echt een super avond.

Zat William Goldsmith toen achter de drums ?
You heard of those dirty jalopies,
you heard of the noise they make,
let me reintroduce my new Rocket 88,
pi_145153495
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:15 schreef FooFighters het volgende:
Ik was er ook bij.. maar kan me ook niet meer herinneren dat het zo laat begon.
Wel echt een super avond.

Zat William Goldsmith toen achter de drums ?
Jep, 100% zeker.
pi_145153763
foofighters twitterde op donderdag 02-10-2014 om 23:47:41 Bags are packed....lookout, world... http://t.co/qtzF5O4MSQ reageer retweet
pi_145154386
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 14:19 schreef Felixa het volgende:

[..]

Juli 1996. Placebo in het voorprogramma. Volgens mij begon het ergens rond middernacht. De zaal ging ook erg laat pas open, bezoekers stonden tot op de trambaan te wachten. :)
Foo Fighters met Placebo in de Paradiso? 2 bands waar ik groot fan van ben. :'( helaas geboren in 1995..
pi_145154397
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:44 schreef MidnightShow_ het volgende:

[..]

Foo Fighters met Placebo in de Paradiso? 2 bands waar ik groot fan van ben. :'( helaas geboren in 1995..
PICS
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 14:00:32 #201
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_145154809
Mijn ouders hebben Foo Fighters op Pukkelpop 1995 gezien. Toen was ik twee, hebben ze mij gewoon ergens bij opa en oma gedumpt ofzo :(
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_145154824
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:00 schreef Dagoduck het volgende:
Mijn ouders hebben Foo Fighters op Pukkelpop 1995 gezien. Toen was ik twee, hebben ze mij gewoon ergens bij opa en oma gedumpt ofzo :(
Ik zou weglopen.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 14:04:20 #203
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_145154920
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:01 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik zou weglopen.
Zo van ''Ouders, ik heb een trauma, loop er al 19 jaar mee rond.''
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_145155606
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:04 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Zo van ''Ouders, ik heb een trauma, loop er al 19 jaar mee rond.''
Ja, zo.
pi_145156797
+ Ik weet nog in het voorprogramma Placebo dat er maximaal 100 man ofzo stond.
+ Ze openden met Enough Space.
+ Dave steekt een sigaret op en was smerig daar mochten we niet aan beginnen.
+ Pat Smear springt na het concert en gebabbel backstage achterop een Cita brommer. Beetje lomp waardoor die brommer, bestuurder een salto maakt. En daar lagen ze op de straat. Wij hard lachen. Hij heel gay op staan en mee lachen.
+ Nate had geen bass plectrum voor mij. En een dollar had hij ook niet op zak om te signeren. Hij en William gingen lopend naar het hotel.
+ Ik moest van Pat vragen aan de tourmanager waarom ze niet op Lowlands stonden dat jaar.
+ Brian Molko kwam alleen zo wit als een spook naar buiten en was snel vertrokken. En stapte in een auto en was weg.
+ Dave nooit gezien backstage. Hij kwam niet naar buiten zoals de rest.

Heb het eerste album gesigneerd door hen en een Big Me Tshirt. Ik was nog heul jong en zat bij een broer op de schouders. :)
pi_145267917
Dat wordt leuk volgende week bij David Letterman! :D

Radiodotcom twitterde op maandag 06-10-2014 om 16:55:56 .@foofighters will perform all week long on @Letterman next week with special guests who inspired their new album http://t.co/blSl3F92R2 reageer retweet
Letterman twitterde op maandag 06-10-2014 om 17:13:21 Don’t miss @foofighters performing on #Letterman all week, October 13-17, 11:35pm! #CBS http://t.co/JzYEBBQyVW http://t.co/LksDwZOYcq reageer retweet
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_145267948
Gaaf! Hij schijnt trouwens een enorme fan te zijn dacht ik te hebben gelezen.
  maandag 6 oktober 2014 @ 21:26:53 #208
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_145271580
FOOOOOOOOOOOOOOOOO FIIIIIIIIIIIIIGGGGGGGHHHHHHTTEEEEEEERRRRSSSSSSSSSS!!!!!!!!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_145275178
Weet iemand of die Sonic Highways docu ook hier op tv te zien gaat zijn?
pi_145275255
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 22:26 schreef MidnightShow_ het volgende:
Weet iemand of die Sonic Highways docu ook hier op tv te zien gaat zijn?
voor zover bekend niet. Maar is de nacht na uitzending US altijd wel online te vinden. Lang leve Sick Beard die t dan automatisch binnen vist.
pi_145285330
Nog 10 dagen :9
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 10:21:57 #212
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_145286265
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 09:39 schreef Loveless85 het volgende:
Nog 10 dagen :9
Nog 19 dagen dan ben ik 8 uur rijden bij Foo Fighters vandaan.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 12:14:03 #213
134538 chansadres
Black & White
pi_145289658
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 22:26 schreef MidnightShow_ het volgende:
Weet iemand of die Sonic Highways docu ook hier op tv te zien gaat zijn?
Bbc zend hem uit dus daar kan je sowieso kijken. Alleen ze zenden daar niet alle uitzendingen uit zeiden ze. Ongeveer 5 en de rest word op hun website gezet!
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_145292824
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 22:28 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

voor zover bekend niet. Maar is de nacht na uitzending US altijd wel online te vinden. Lang leve Sick Beard die t dan automatisch binnen vist.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:14 schreef chansadres het volgende:

[..]

Bbc zend hem uit dus daar kan je sowieso kijken. Alleen ze zenden daar niet alle uitzendingen uit zeiden ze. Ongeveer 5 en de rest word op hun website gezet!
Bedankt beide! :)
pi_145293182
Zie nu dat de BBC wel 9 dagen na de US airdate van de eerste ep begint, en het op BBC4 wordt uitgezonden. Die zit niet in het standaardpakket volgens mij?
Ze zenden dan 1 & 2 uit, 3 tot 6 exclusief online, en dan 7 & 8 weer op TV :')

http://www.nme.com/news/foo-fighters/80098
pi_145321688
Setlist van de crowdfunded show in Richmond, VA;

quote:
All My Life
I'll Stick Around
Rope
Up in Arms
Big Me
White Limo
Arlandria (Dave introduces his mother, … more)
My Hero
Cold Day in the Sun ('Dedicated' to Gwar's Dave Brockie)
Generator
Walk
These Days
The Pretender (Outside jammed in the middle)
Learn to Fly
Son and Daughter (Queen cover) (Jam)
Breakout
Skin and Bones
Weenie Beenie
Monkey Wrench
Hey, Johnny Park!
Everlong
Encore:
Times Like These (half Dave solo, half with full band)
This Is a Call
Something From Nothing (brief jam)
Best of You
pi_145324811



Wat een heerlijke opbouw O+ O+ O+ O+ O+

_O_



[ Bericht 18% gewijzigd door Lamabal op 08-10-2014 12:03:31 ]
  woensdag 8 oktober 2014 @ 21:17:35 #218
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_145344810
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_145390614
1 week
pi_145490537
'Something From Nothing' is hoogstwaarschijnlijk de eerste single, en komt waarschijnlijk donderdag uit.
  maandag 13 oktober 2014 @ 14:16:18 #221
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_145491243
quote:
2s.gif Op maandag 13 oktober 2014 13:56 schreef Loveless85 het volgende:
'Something From Nothing' is hoogstwaarschijnlijk de eerste single, en komt waarschijnlijk donderdag uit.
Awesome.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:56:21 #222
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_145522341
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:51:22 #224
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_145523878
http://stubru.be/music/foofightersreeksbinnenkortop12

Sonic Highways wordt uitgezonden op de Vlaamse zender OP12
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_145523902
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 10:51 schreef Dagoduck het volgende:
http://stubru.be/music/foofightersreeksbinnenkortop12
Sonic Highways wordt uitgezonden op de Vlaamse zender OP12
Verwacht toch wel dat BNN of de NCRV zoiets op zou pikken hier.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:53:56 #226
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_145523947
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 10:52 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Verwacht toch wel dat BNN of de NCRV zoiets op zou pikken hier.
Dit weekend ben ik er niet en volgende week zit ik in Amerika dus die afleveringen moet ik sowieso terugkijken :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_145523976
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 10:53 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dit weekend ben ik er niet en volgende week zit ik in Amerika dus die afleveringen moet ik sowieso terugkijken :P
Lang leve Sickbeard, die staat ze braaf vrijdagnacht binnen te hengelen als ik slaap, en dan zaterdagochtend onder het genot van een bakkie koffie lekker wakker worden met de eerste ep c_/

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2014 10:55:04 ]
pi_145536321


[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2014 17:05:44 ]
pi_145536382
godverdomme, wat kan dit forum nou wel :') weer een prachtige 'editten is lege post'-bug
pi_145536531


foofighters twitterde op dinsdag 14-10-2014 om 16:08:56 Chicago..Watch the premiere of #SonicHighways & see Foo’s LIVE @cubbybear .Tix on sale tomrow http://t.co/xXVlDVBkm0 http://t.co/elc84owAEY reageer retweet


[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2014 17:10:26 ]
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:25:13 #232
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_145544181
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 17:10 schreef Loveless85 het volgende:
[ afbeelding ]
foofighters twitterde op dinsdag 14-10-2014 om 16:08:56 Chicago..Watch the premiere of #SonicHighways & see Foo’s LIVE @cubbybear .Tix on sale tomrow http://t.co/xXVlDVBkm0 http://t.co/elc84owAEY reageer retweet
Beter doen ze 21,22,23 of 24 oktober een gig in San Francisco, want ik wil ze zien.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:25:55 #233
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_145544210
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_145544588
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:25 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Zie post #222
Oh, al eenp oos niet meer gekeken hier
pi_145558559
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 20:25 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Beter doen ze 21,22,23 of 24 oktober een gig in San Francisco, want ik wil ze zien.
Het is natuurlijk allemaal nog niet bevestigd, maar het lijkt er op dat de serie gewoon de track listing van het album volgt (logisch wel). Dus dan zou dit het zijn qua steden, mét data als er iedere week een ep is van de serie (en dus in die stad dan een 'surprise gig');

Chicago 17/10
DC 24/10
Nashville 31/10
Austin 7/11
LA 14/11
New Orleans 21/11
Seattle 28/11
NY 5/12

Dus sowieso geen San Francisco, maar LA ben je natuurlijk zo, via O+ HWY1 O+
pi_145568508
Sonic Highways komt ook op de Nederlandse HBO. alleen wanneer kan ik niet vinden nog. Maar ik kreeg de nieuwsbrief van Foo Fighters en daar stond dat in elk geval in.
Maar zoals gewoonlijk weet HBO er zelf niets van. :')
Dus ben benieuwd. maar voor die tijd gewoon hopelijk ergens downloaden ofzo. :P
pi_145571039
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:06 schreef MidnightShow_ het volgende:
Sonic Highways komt ook op de Nederlandse HBO. alleen wanneer kan ik niet vinden nog. Maar ik kreeg de nieuwsbrief van Foo Fighters en daar stond dat in elk geval in.
Maar zoals gewoonlijk weet HBO er zelf niets van. :')
Dus ben benieuwd. maar voor die tijd gewoon hopelijk ergens downloaden ofzo. :P
Populaire US series zijn altijd paar uur na uitzending gewoon online te vinden, zal met deze niet anders zijn.
pi_145596373
quote:
Foo Fighters livestream op Facebook

Aanstaande vrijdag is de première van de documentaireserie ‘Foo Fighters: Sonic Highways’. Om dit te vieren speelt de band die dag een concert, welke live op Facebook gestreamd wordt.

Foo Fighters is de laatste tijd veel in het nieuws vanwege het achtste studioalbum dat 10 november uitkomt. Hier is een achtdelige serie over gemaakt. Vrijdag wordt de eerste aflevering uitgezonden waarin Chicago centraal staat. Om dit te vieren spelen ze na de uitzending in deze stad in ‘The Cubby Bear’. Tijdens het concert wordt ook het nieuwe nummer ‘Something From Nothing’ live gespeeld. Deze komt zowel in de premièreaflevering als op het nieuwe album voor.

Het concert is te zien voor Facebookgebruikers op de HBO-pagina. Deze wordt opgeslagen zodat het later ook voor anderen te zien is.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 12:09:45 #241
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_145599101
Tony Joe White _O_ Vorig jaar nog gezien in Paradiso.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 16 oktober 2014 @ 18:55:37 #242
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_145611110
Item over Foo Fighters zometeen bij De Wereld Draait Door.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_145613296
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:55 schreef Dagoduck het volgende:
Item over Foo Fighters zometeen bij De Wereld Draait Door.
Oh gemist, echt heel item of gewoon een kort clipje tussendoor?
  donderdag 16 oktober 2014 @ 19:52:03 #244
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_145613447
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 19:48 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Oh gemist, echt heel item of gewoon een kort clipje tussendoor?
Item met gasten.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_145613524
quote:
6s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 19:52 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Item met gasten.
Ah, zo even terugkijken.
  donderdag 16 oktober 2014 @ 21:41:51 #246
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_145618561
Nog 20 minuten!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 16 oktober 2014 @ 21:57:43 #247
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_145619346
Op BBC Radio 1 draaien ze hem net al :o
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Sport donderdag 16 oktober 2014 @ 22:13:53 #248
274204 crew  Mexicanobakker
pi_145620331
Niet bijzonder wat mij betreft, maar soit.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 16 oktober 2014 @ 22:15:27 #249
152771 GooseFM
Sleep is good books are better
pi_145620405
Het is Foo Fighters. Punt.
|| “There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear ||
  donderdag 16 oktober 2014 @ 22:15:44 #250
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_145620416
Heerlijk, klinkt als de Sound City Players plaat.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_145621109
Ook op Spotify al, morgen eens opzetten in de auto
pi_145621283
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_145622283
quote:
Je bent me ook net voor ;)
pi_145624949
quote:
ik vind het een heerlijk nummer O+
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 00:10:38 #255
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_145625144
Helemaal goud.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 00:16:31 #256
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_145625292
Die riff hè, klinkt als 50 Cent - Get Up _O-

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_145628493
Lekker plaatje hoor, duidelijk Foo's maar toch weer net wat anders, je hoort wel echt wat andere invloeden, beetje bluesy op sommige plekken. En zoals Roosmarijn (of hoe heet die plofkip) zei; een beetje alsof in het in een paar hoofdstukken is.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 08:53:53 #258
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_145628512
Nog geen nieuw filmpje? Ik ben te vroeg wakker ;(
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_145628534
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 08:53 schreef Dagoduck het volgende:
Nog geen nieuw filmpje? Ik ben te vroeg wakker ;(
Nieuw filmpje?
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 08:56:28 #260
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_145628552
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 08:55 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nieuw filmpje?
Bij Letterman.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_145629117
Wat een saai gezapig nummer op het eerste gehoor.
pi_145629170
quote:
13s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:29 schreef Orbeatle het volgende:
Wat een saai gezapig nummer op het eerste gehoor.
Heb je hem helemaal uitgeluisterd, of alleen de eerste 30 / 40 seconden?
pi_145630974
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:31 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Heb je hem helemaal uitgeluisterd, of alleen de eerste 30 / 40 seconden?
Helemaal geluisterd.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:03:54 #265
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_145650237
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 10:45 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Helemaal geluisterd.
En dan noem je `t saai? damn...
pi_145651111
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 21:03 schreef Timo20 het volgende:

[..]

En dan noem je `t saai? damn...
Yep. Nou ja, saai is misschien niet het juiste woord. Vind 'm gewoon niet zo boeiend.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:33:01 #267
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_145651459
Ik vind juist het totaal tegenovergestelde. Het begint rustig en bouwt geweldig op naar een geniaal laatste deel _O_
pi_145654138
Ik kan hier opnieuw en opnieuw en opnieuw naar blijven kijken. _O_

  zaterdag 18 oktober 2014 @ 10:23:20 #269
134538 chansadres
Black & White
pi_145661795
Aflevering 1 is binnen. Vanavond kijken c_/
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_145661905
Ik ga 'm nu opzetten
pi_145664108
Erg interessant / leuk om te zien, en gelijk wat meer 'idee' bij het nummer wat in die stad is gemaakt. In dit geval Something From Nothing.
pi_145664209
Heb ook gekeken. Ik vond het geweldig, vond het jammer dat het afgelopen was. Al die verhalen uit verschillende muziekstromingen, maar allemaal hebben ze toch een ding gemeen; passie voor hun muziek. En erg interessant om het proces te volgen in de studio. Ben benieuwd naar de volgende!
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_145664336
Link?
pi_145664399
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 12:50 schreef Felixa het volgende:
Heb ook gekeken. Ik vond het geweldig, vond het jammer dat het afgelopen was. Al die verhalen uit verschillende muziekstromingen, maar allemaal hebben ze toch een ding gemeen; passie voor hun muziek. En erg interessant om het proces te volgen in de studio. Ben benieuwd naar de volgende!
Ja, en ook grappig hoe je dingen herkent :Y Ik vond nl. het 'middenstuk' van de single wel een beetje bluesy klinken, en toen dacht ik "Nah, dat lijkt me niet iets voor Chicago", maar toch :Y En inderdaad, van Kanye tot Cheap Trick en LCD Soundsystem, en alles er tussenin zo'n beetje. Leuk stuk ook over Steve Albini. Bizar en mooi tegelijk hoe zo'n man werkt en daardoor eigenlijk altijd chronisch geldgebrek heeft, terwijl hij echt loaded had kunnen zijn, als hij zou werken 'als de rest'.
pi_145664406
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 12:57 schreef Lamabal het volgende:
Link?
Uhh ik heb 'm gedownload, geen idee of het ook op joetjoep staat ofzo. Zou je wel aanraden een beetje goede kwaliteit te kijken, zit redelijk wat muziek in (doh), met uiteraard als finale de single.
pi_145664441
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 13:00 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja, en ook grappig hoe je dingen herkent :Y Ik vond nl. het 'middenstuk' van de single wel een beetje bluesy klinken, en toen dacht ik "Nah, dat lijkt me niet iets voor Chicago", maar toch :Y En inderdaad, van Kanye tot Cheap Trick en LCD Soundsystem, en alles er tussenin zo'n beetje. Leuk stuk ook over Steve Albini. Bizar en mooi tegelijk hoe zo'n man werkt en daardoor eigenlijk altijd chronisch geldgebrek heeft, terwijl hij echt loaded had kunnen zijn, als hij zou werken 'als de rest'.
Ja die Albini, wat een figuur! :D
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_145664512
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 13:01 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Uhh ik heb 'm gedownload, geen idee of het ook op joetjoep staat ofzo. Zou je wel aanraden een beetje goede kwaliteit te kijken, zit redelijk wat muziek in (doh), met uiteraard als finale de single.
DM je link van download?
pi_145664756
Er is overigens ook een officiële playlist van de serie, maar daar staat nu nog niet zoveel op; Sonic Highways playlist, a playlist by officialfoofighters on Spotify
pi_145665292
Heeft iemand vanmorgen/vannacht nog die livestream gezien van concert die ze deden in Chicago? was in zaaltje voor 800 man. heb het zelf niet gezien. hopelijk kan ik dat nog terug vinden. Ik ga nu de eerste aflevering van Sonic Highways downloaden. ben benieuwd!
pi_145665543
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 13:43 schreef MidnightShow_ het volgende:
Heeft iemand vanmorgen/vannacht nog die livestream gezien van concert die ze deden in Chicago? was in zaaltje voor 800 man. heb het zelf niet gezien. hopelijk kan ik dat nog terug vinden. Ik ga nu de eerste aflevering van Sonic Highways downloaden. ben benieuwd!
Nee, vanochtend ff snel op YouTube gekeken, maar zag niks. Zo even wat beter zoeken :9
Dit zou de setlist geweest zijn;

quote:
All My Life
I'll Stick Around
Rope (Jam interlude)
Up in Arms (Dedicated to Steve Albini)
Big Me
White Limo
Arlandria
My Hero
Stiff Competition (Cheap Trick cover) (with Rick Nielsen) (Taylor on lead vocals, Dave on drums)
Cold Day in the Sun (Taylor on lead vocals)
Miss You (The Rolling Stones cover) (Taylor on lead vocals)
Generator
Walk
Learn to Fly
This Is a Call (Jam interlude, Dave goes into … more)
The Pretender
Best of You
Surf Combat (Naked Raygun cover) (with Jeff Pezzati) (skipped encore)
Weenie Beenie
Surrender (Cheap Trick cover) (with Rick Nielsen) (opening riff of 'Children of … more)
Something From Nothing (with Rick Nielsen)
Everlong
pi_145665753
Hmm weinig (niks) te vinden, er heeft toch wel IEMAND de boel gecaptured tijdens het streamen :')
pi_145667338
quote:
8s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 14:00 schreef Loveless85 het volgende:
Hmm weinig (niks) te vinden, er heeft toch wel IEMAND de boel gecaptured tijdens het streamen :')
nou lekker dan.. hopelijk komt het nog, :P
pi_145667511
Het is notabene door HBO gestreamed, er komt hopelijk nog gewoon een volledige versie met goede kwaliteit.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 15:31:49 #285
134538 chansadres
Black & White
pi_145668025
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 13:07 schreef Lamabal het volgende:

[..]

DM je link van download?
Link vragen mag sowieso niet maar alleen al zoeken op google vind zoveel links. Beetje meer eigen initiatief mag wel!
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_145668256
Geweldige aflevering. Ik kan niet wachten op een nieuwe episode.

Wat een held is albini ook :D
  zondag 19 oktober 2014 @ 12:50:04 #288
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_145695866
Was een weekend weg, vanavond maar eens kijken!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 20 oktober 2014 @ 07:17:37 #289
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_145723425
Foo Fighters - Something From Nothing:
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_145731773
Hoor hem net pas, maar Something For Nothing _O_
pi_145741880
quote:
eindelijk de volledige versie. Had wel een andere spectaculairder setlist verwacht. Misschien nog een paar nieuwe nummers van het volgende album...
pi_145769247
teaser next ep;


Gaat nog steeds volgens 'schema';

quote:
2s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 09:28 schreef Loveless85 het volgende:
Chicago 17/10
DC 24/10
Nashville 31/10
Austin 7/11
LA 14/11
New Orleans 21/11
Seattle 28/11
NY 5/12
pi_145770824
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:02 schreef Eyip het volgende:

[..]

eindelijk de volledige versie. Had wel een andere spectaculairder setlist verwacht. Misschien nog een paar nieuwe nummers van het volgende album...
Ik moet 'm nog luisteren, maar vond t op het oog zo wel een leuke setlist. Nieuwe nummers gaan we niet horen tot ze in Sonic Highways zijn geweest gok ik zo (of het album uit is). Zal ook wel onderdeel zijn van de deal met HBO, dat het exclusief eerst in de serie is, óf als met SFN; dat het een dag voor de uitzending uitgebracht wordt, ook om extra aandacht voor de serie te genereren.
pi_145851960


BlackCatDC twitterde op dinsdag 21-10-2014 om 20:03:19 FRI 9/24: Foo Fighters and a showing of Sonic Highways. Tix on sale AT BLACK CAT ONLY at 6PM TODAY. Ticket Info: http://t.co/PYzJIgMbZy reageer retweet
pi_145852562
US show van de Sonic Highways tour aangekondigd;

http://chicago.cubs.mlb.com/chc/ticketing/ff.jsp



Interessante datum ook, betekent dus eigenlijk dat ze rond Reading/Leeds, Lowlands, Pukkelpop, Sziget, etc. etc. alweer in de US zitten. Dus gok dat we ze in eerste instantie alleen in juni/juli op paar festivals gaan zien als Europa zijnde.
pi_145856637
quote:
14s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 14:58 schreef Loveless85 het volgende:
US show van de Sonic Highways tour aangekondigd;

http://chicago.cubs.mlb.com/chc/ticketing/ff.jsp

[ afbeelding ]

Interessante datum ook, betekent dus eigenlijk dat ze rond Reading/Leeds, Lowlands, Pukkelpop, Sziget, etc. etc. alweer in de US zitten. Dus gok dat we ze in eerste instantie alleen in juni/juli op paar festivals gaan zien als Europa zijnde.
Ik gok dat Foo Fighters de band is waar Werchter een week vroeger voor gaat...
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_145857586
quote:
11s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:16 schreef chansadres het volgende:

[..]

Ik gok dat Foo Fighters de band is waar Werchter een week vroeger voor gaat...
Ik hoop het heel erg. Ik was bang dat het U2 zou zijn, want ik kan me niet voorstellen dat ze voor de Foo Fighters twee festivals gaan verzetten. Maar ik hoop wel dat het om hen gaat.
pi_145858969
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 17:44 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik hoop het heel erg. Ik was bang dat het U2 zou zijn, want ik kan me niet voorstellen dat ze voor de Foo Fighters twee festivals gaan verzetten. Maar ik hoop wel dat het om hen gaat.
Ik kan/kon het me ook niet echt voorstellen, zeker niet aangezien deze US datum sowieso niet in de buurt komt van de originele Werchter datum. Zou dus inhouden dat ze bv echt alleen in juni festivals doen?

Zou ik ook voor tekenen overigens, als ze dan in het najaar / voorjaar 2015 terugkomen voor keertje Ziggo Dome.
pi_145878783
Overigens zijn de 'special guests' aangekondigd voor Wrigley Field; Cheap Trick en Naked Raygun. Zouden ze in iedere stad uit de serie ook nog een arena show doen met de voornaamste gasten uit de desbetreffende episode?

Ik open zo een nieuw deel, even OP'tje bijwerken :9
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')