Volgens mij heeft de tourdirectie dat ergens in de afgelopen jaren ook gedaan. Ik denk dat dat gevoelsmatig gebeurt.quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Waar leg je de grens echter, wat als 30% valt?
Wil je er nog wat tomaat en paprika bij?quote:Op donderdag 15 mei 2014 14:54 schreef Mani89 het volgende:
Als Bling vandaag meestrijdt voor de zege eet ik hier een stuk uit de vloer.
quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:31 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Wil je er nog wat tomaat en paprika bij?
Lastige discussie, misschien moet je de gevallenen gewoon op 1 minuut zetten.quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:29 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de tourdirectie dat ergens in de afgelopen jaren ook gedaan. Ik denk dat dat gevoelsmatig gebeurt.
Oké dankjewel. Maar nu nog even voor het nieuwe wielrennen.quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:32 schreef Mani89 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd met je overwinning in de FOK! subpoule. Dat kan niet meer fout.
En ik sta ook. Het is ongekend.quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:17 schreef Mani89 het volgende:
Wat een stel Evans haters hier zeg, hij gaat hier gewoon de Giro winnen jawel![]()
![]()
Juist wel.quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:34 schreef Mykonos het volgende:
49 seconden voor Evans...
Maar ja, we moeten nog maar zien hoe goed hij gaat klimmen, in de Trentino was hij ook weer niet zó indrukwekkend.
We gaan winnen. 1-2quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:39 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Gaan we winnen vandaag?
[ afbeelding ]
http://cqranking.com/men/asp/gen/race.asp?raceid=26038quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:38 schreef heywoodu het volgende:
Waar kun je eigenlijk de uitslag zien? Ik vind dat zo vaag altijd bij de Giro met die Gazzetta-site van ze
quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:40 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
http://cqranking.com/men/asp/gen/race.asp?raceid=26038
Wordt nog aangevuld.
Tja, over het stilleggen van het peloton door Cancellara in de Tour destijds wordt door sommigen nog steeds geweend omdat er toen toevallig een paar Rabo's vooraan zaten. Er is geen regel over, zelfs geen ongeschreven regel, om bij een massale valpartij de koers stil te leggen in volle finale, dus je kunt niemand iets verwijten als het niet (of wel) gebeurt.quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:24 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik zou bijna pleiten voor een generaal pardon vandaag als ik die schade zo zie..
Waar is mijn dark horse Arredondo gebleven?quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]![]()
Ah, meer:
http://www.procyclingstat(...)Stage_6_Montecassino
Snap niet dat ze het niet doen zoals bij de Tour, waar vaak binnen 2-3 minuten na aankomst iemand al in de uitslag staat..
Wegquote:Op donderdag 15 mei 2014 17:43 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Waar is mijn dark horse Arredondo gebleven?
74e op 4:31, eerste 98 staan erop en nog geen Arredondo.quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:44 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
En Weening ook niet bij de eerste 73?
En Landa? Moet normaal gesproken ook in de eerste groep meezitten, of lag hij ergens in de berm?quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
74e op 4:31, eerste 98 staan erop en nog geen Arredondo.
Purito op 7:43
Daar gaat weer een renner in mn poule (en met mij bij velen vermoed ik)quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:48 schreef Drebbelman het volgende:
Zal me verbazen als Purito morgen nog aan de start staat.
Ja er blijft niks van mijn Poule over met Kittel, Purito en Martin..quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:50 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Daar gaat weer een renner in mn poule (en met mij bij velen vermoed ik)
Ach, iedereen had Purito en Kittel, en velen (ook ik) zullen Martin gehad hebben.quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:52 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Ja er blijft niks van mijn Poule over met Kittel, Purito en Martin..
Zo zie je maar weer dat je alleen de Toto kan winnen als je er de ballen verstand van hebt.quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:53 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Ach, iedereen had Purito en Kittel, en velen (ook ik) zullen Martin gehad hebben.
Kittel en Martin zijn er al aan, Kelderman, Bol, Haas en Landa liggen voor het grootste gedeelte op het wegdekquote:Op donderdag 15 mei 2014 17:50 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Daar gaat weer een renner in mn poule (en met mij bij velen vermoed ik)
Klopt ook wel weer. Majka zie ik er ook nog niet bij staan..quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:53 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Ach, iedereen had Purito en Kittel, en velen (ook ik) zullen Martin gehad hebben.
quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:54 schreef Principia het volgende:
[..]
Kittel en Martin zijn er al aan, Kelderman, Rodriguez, Bol, Haas en Landa liggen voor het grootste gedeelte op het wegdek
Morgen weer Swift opstellen?quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:54 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer dat je alleen de Toto kan winnen als je er de ballen verstand van hebt.
Overeind? Meer dan dat, hij kwam als een triomfator over de lijn.quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:54 schreef Slobeend het volgende:
Zonde van Kruijswijk, maar ben al blij dat Keldergod overeind is gebleven.
Ik ga voor Rick Flens en Jos van Emden als outsiders.quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:54 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Morgen weer Swift opstellen?
Nu je het zegt, waar zijn Majka en Roche geėindigd?quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:54 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Klopt ook wel weer. Majka zie ik er ook nog niet bij staan..
Ja, maar normaal gesproken ligt hij er altijd bij. Blijkt maar weer, het is geen tekentafelwielrennen.quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:55 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Overeind? Meer dan dat, hij kwam als een triomfator over de lijn.
Majka zat sowieso en de grote groep, rond plek 20 ongeveer.quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:57 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Nu je het zegt, waar zijn Majka en Roche geėindigd?
Aan de voet van de slotklim.quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:58 schreef Blik het volgende:
Weer een bizarre finish gemist dus, waar was de val?
Zullen wel van fiets gewisseld hebben. Dus Majka wel voorin denk ik.quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:58 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Majka zat sowieso en de grote groep, rond plek 20 ongeveer.
Edit: dat was dus McCarthy blijkbaar.
Dat kan natuurlijk ook nog. Op het eerste beeld was ik in ieder geval zeker dat het Majka was.quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:00 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zullen wel van fiets gewisseld hebben. Dus Majka wel voorin denk ik.
twitter:Tomek_Bojan twitterde op donderdag 15-05-2014 om 18:04:51#Giro Majka (McCarthy bike) and Roche (Rogers bike) + 0:49 today reageer retweet
Ik heb Rogers in die achtervolgende groep zien zitten volgens mij, even afwachten dus.quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:06 schreef baggerbaas het volgende:
twitter:Tomek_Bojan twitterde op donderdag 15-05-2014 om 18:04:51#Giro Majka (McCarthy bike) and Roche (Rogers bike) + 0:49 today reageer retweet
Ja, in een volgende tweet zegt hij dat Roche op de fiets van Petrov is binnengekomen, op 1:09.quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik heb Rogers in die achtervolgende groep zien zitten volgens mij, even afwachten dus.
Als hij vandaag nog binnenkomt.quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:54 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Morgen weer Swift opstellen?
Opgaves van Brajkovic en Caruso en van Swift nog geen spoor te bekennen. Daarnaast zullen er nog wel een aantal renners morgen niet meer van start gaan.quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:18 schreef Chiappucci het volgende:
Pfff, zelden zo'n massale val gezien. De schade zal enorm zijn bij een groot deel van het peloton... Erg jammer weer.
Is binnengekomen op de fiets van Goos op iets meer dan 2 minuten.quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:24 schreef Chiappucci het volgende:
Kruijswijk kan z'n klassementsambities ook al opbergen na 6 dagen koers
Serieus? Zou mooi zijn.quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:25 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Is binnengekomen op de fiets van Goos op iets meer dan 2 minuten.
Swift is binnengekomen met Flens en Tuft. Zal dus ook behoorlijk gehavend zijn.quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:20 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Opgaves van Brajkovic en Caruso en van Swift nog geen spoor te bekennen. Daarnaast zullen er nog wel een aantal renners morgen niet meer van start gaan.
Weer die ribben....twitter:SadhbhOS twitterde op donderdag 15-05-2014 om 18:32:06RCS reporting that Rodriguez has broken his ribs. Unlikely to start tomorrow #giro reageer retweet
Zonde zeg...quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:32 schreef baggerbaas het volgende:
Weer die ribben....twitter:SadhbhOS twitterde op donderdag 15-05-2014 om 18:32:06RCS reporting that Rodriguez has broken his ribs. Unlikely to start tomorrow #giro reageer retweet
Klassementsambities had ie toch niet echt? Of heb ik verkeerd begrepen dat hij vooral zou knechten voor Kelderman?quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:24 schreef Chiappucci het volgende:
Kruijswijk kan z'n klassementsambities ook al opbergen na 6 dagen koers
Ze zijn met gelijke ambities begonnen volgens mij. Allebei beschermd.quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Klassementsambities had ie toch niet echt? Of heb ik verkeerd begrepen dat hij vooral zou knechten voor Kelderman?
Aha. Nou ja, dan is de rolverdeling nu in elk geval duidelijkquote:Op donderdag 15 mei 2014 18:38 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ze zijn met gelijke ambities begonnen volgens mij. Allebei beschermd.
Hier is de uitslag en het algemeen klassement te vinden.quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:43 schreef heywoodu het volgende:
Op de site van de Giro hebben ze voor het gemak de uitslag ook nog maar even niet neergezet?
Ik lees nu iets over dat het bij Caruso om de schouder ging? En bij Vicioso zou het dan een dijbeenbreuk zijn.quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:38 schreef Chiappucci het volgende:
Op spaziociclismo.it lees ik dan weer dat Purito z'n hand zou hebben gebroken.
Caruso heeft waarschijnlijk een dijbeenbreuk.
Ja weet ik, maar dat klopt soms niet helemaal (zo staat er wel eens een renner op +8 uur)quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:44 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Hier is de uitslag en het algemeen klassement te vinden.
achja. het kan ook gewoon een excuus zijn.quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:32 schreef baggerbaas het volgende:
Ach ja, Evans heeft ook wel een aan de andere kant gestaan (Vuelta 2009).quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:50 schreef FredWielergek het volgende:
Evans had al een wat onsportief imago, en nu is dat meer geworden voor mij, ook al kon hij er zelf niet echt aan doen, hoewel...
Ik had hem eigenlijk een beetje een laffe renner gevonden als hij de boel stil zou leggen. Ik bedoel, het was relatief kort voor de finish, ze waren al tempo aan het maken en een valpartij kan gebeuren, daar moet je niet elke keer op wachten. Want zoals hier al eerder gezegd, op wie ga je dan wel wachten, op wie niet, bij hoeveel renners wel of bij hoeveel renners niet?quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:50 schreef FredWielergek het volgende:
Evans had al een wat onsportief imago, en nu is dat meer geworden voor mij, ook al kon hij er zelf niet echt aan doen, hoewel...
Wat?quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:51 schreef Momo... het volgende:
Geen tutti pazi per Pirazzi waarschijnlijk meer in deze giro
Echt hequote:Op donderdag 15 mei 2014 18:53 schreef Wombcat het volgende:
Niet eens beelden van Kelderman in de samenvatting op de NOS
Niet gezien, maar van de 30 seconden zullen er toch gauw 20 gebruikt zijn voor de val en dan heb je er nog 10 over voor het eindsprintje.quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:53 schreef Wombcat het volgende:
Niet eens beelden van Kelderman in de samenvatting op de NOS
http://nos.nl/video/64825(...)s-in-californie.htmlquote:Op donderdag 15 mei 2014 18:54 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Echt heMogen ze contractueel maar een minuut uitzenden ofzo?
Gezien zijn vorm en zijn tijdritkwailiteiten verwacht ik wel meer van hem dan slechts top 10 halen.quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:56 schreef Mykonos het volgende:
Lijkt me dat Evans, Uran en Quintana het nu gaan uitvechten voor de podiumplekken? En door het wegvallen van een aantal klassementsmannen moet top-10 voor Kelderman nu toch wel haalbaar zijn.
In de rit in Californiė gisteren gebeurde dan ook vele malen meer dan in de Giro vandaag.quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:58 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
http://nos.nl/video/64825(...)s-in-californie.html
Samenvatting Californiė wel 1:46.
Dat was het wel ongeveer idd. Wel nog wat belangrijke slachtoffers laten zien, maar geen Keldermanquote:Op donderdag 15 mei 2014 18:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niet gezien, maar van de 30 seconden zullen er toch gauw 20 gebruikt zijn voor de val en dan heb je er nog 10 over voor het eindsprintje.
quote:Quintana - pijnlijke elleboog
Aru - arm?
Scarponi - ?
Gasparotto + Brajkovic - gebroken arm
Villella DNF - schouder
Vicioso DNF - dijbeen?
Caruso DNF - sleutelbeen?
Rodriguez - ribben? sleutelbeen?
Niemiec, Ferrari en Cunego - diversen
Pirazzi - schouder
Basso, Moser, Longo Borghini - ?
Tuft en Roche "zwaar gehavend"
Uran misschien ook nog wel.quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gaat tussen Evans en Quintana dan. De rest is wel klaar
Quintana heeft heel even doorgetrokken met Kelderman. Kelderman daarna nog een keertje, Pozzovivo en Uran heb ik eigenlijk helemaal niet veel zien doen behalve ploegmaats op kop zetten. Maar eigenlijk heeft niemand vol doorgetrokken, het viel meerdere keren echt stil, nadat er weer een knechtje dat niet doorhad dat een stevig tempo meer opleverde dan 300 meter vol doortrekken beter zou werken.quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:41 schreef Mykonos het volgende:
Moet wel zeggen dat ik Uran en Quintana laf vond rijden in die achtervolgende groep. Van de klassementsmannen gingen alleen Pozzovivo en vooral Kelderman vol achter Evans aan.
quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:50 schreef FredWielergek het volgende:
twitter:W1lcokelderman twitterde op donderdag 15-05-2014 om 19:12:57Pff wat een dag, opnieuw regen in finale en nu met complete chaos, lag er helaas ook bij. Maar gelukkig lieten me benen me niet in de steek. reageer retweet
Kunnen we ons alvast mentaal voorbereiden op een onthoofde koers na de kasseienrit in de tour.quote:
Denk dan toch dat ik Goos gewoon voor Kruijswijk heb aangezien. Wel degelijk op een kwartier.quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:16 schreef Chiappucci het volgende:
Is er al ergens bevestiging dat Kruijswijk op de fiets van Goos is binnen gekomen, zoals baggerbaas zei?
Fijn...quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:25 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Denk dan toch dat ik Goos gewoon voor Kruijswijk heb aangezien. Wel degelijk op een kwartier.
Als je op een kwartier binnenkomt als klassementsrenner zal dat niet van luxe zijn.quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wat maakt dat klassement van Kruijswijk nog uit? Als hij verder weinig schade heeft is het juist prima, kan hij voor etappes gaan.
Misschien heeft hij wel erge klachten, of misschien heeft hij laten lopen. Daar wil ik niet meteen conclusies aan verbinden. Lijkt me sowieso niet dat hij 100% voor het klassement ging, wat ze bij Belkin ons ook proberen wijs te maken.quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:31 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Als je op een kwartier binnenkomt als klassementsrenner zal dat niet van luxe zijn.
Majka? kwam ook rond 17min binnen.quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:06 schreef heywoodu het volgende:
Even een lijstje gemaakt van wat er bij elkaar gesprokkeld is aan info over verwondingen enzo:
[..]
Mwah, Rodriguez is weg maar de rest staat er grotendeels nog allemaal dicht bij. En nu gaan sommigen misschien wel meer of eerder aanvallen.quote:
twitter:biciciclismoweb twitterde op donderdag 15-05-2014 om 20:24:01Joaquim Rodrķguez abandona el Giro de Italia. http://t.co/1MY6kWB0hz #Giro reageer retweet
Hij zal niet de enige zijn van wie de huid weggebrand is. Je zag ze soms tientallen meters doorglijden over het asfalt.quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:29 schreef DeeBee het volgende:
Zonde. Pff, zag er ook niet goed uit met die arm van hem.
Klopt, zat dus gewoon in de groep Kelderman.quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:36 schreef theodoor9 het volgende:
Lekker zo'n scorito team met Kittel, Martin, Rodriguez, Gasparotto, Niemiec, Majka, Farrar, Ferrari, Quintana en Scarponi. Als ze er nog niet helemaal uitliggen zijn ze in ieder geval zwaar gehavend...
Edit: Ik zou dat de uitslag van Majka gecorrigeerd is!
Nee dat bleek onmogelijk, maar om mijn belofte na te komen ben ik best berijd mij te wagen aan een bord Nasi a la Johannes.quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:42 schreef Blik het volgende:
Is Mani89 ondertussen een stuk van de vloer aan het opeten?
Dat zou die doen als Bling zou meestrijden om de zege
Maak je even een filmpje van het eten van die vloerquote:Op donderdag 15 mei 2014 17:56 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik ga voor Rick Flens en Jos van Emden als outsiders.
Nou daar ga ik hoor.quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Maak je even een filmpje van het eten van die vloer
Dit valt tegen.quote:
Zij heet Alison Brie, veel plezier ermee.quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:09 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wie is dat in je UI? Ik vind haar leuk.
twitter:s_kruijswijk twitterde op donderdag 15-05-2014 om 20:38:55Nothing broken but a bruised shoulder didn't do me that well after the crash. Heal up and new focus in the #giro. reageer retweet
JetseGodtwitter:JetseBol twitterde op donderdag 15-05-2014 om 22:27:46Ervaren hoe glad zuid Italiė op de fiets in de regen is? Gooi 10 liter groene zeep op de badkamer vloer en doe dan de macarena op 1 been! reageer retweet
zie deze post nu pas. Laatste 4k eropquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:12 schreef Ambrosius het volgende:
Voor degenen die het gemist hebben en de samenvatting van de NOS niet lang genoeg vinden: De laatste 30 km nu op Eurosport.
twitter:mrconde twitterde op donderdag 15-05-2014 om 22:45:52Purito says he already broke two ribs in Amstel, but didn't want to let his rivals know. Today he broke a third one + his left thumb. #giro reageer retweet
De ironie van deze tweet na de rit van vandaagtwitter:CadelOfficial twitterde op dinsdag 13-05-2014 om 17:57:23Thanks for understanding and anticipating the conditions @giroditalia . Sorry, but if we can't stay on our bikes...we can't race. #goodsense reageer retweet
quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:29 schreef baggerbaas het volgende:
JetseGodtwitter:JetseBol twitterde op donderdag 15-05-2014 om 22:27:46Ervaren hoe glad zuid Italiė op de fiets in de regen is? Gooi 10 liter groene zeep op de badkamer vloer en doe dan de macarena op 1 been! reageer retweet
Die staat ook al op 5 minuten nadat hij al meermaals niet in de eerste groep binnenkwam.quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:15 schreef heywoodu het volgende:
Dan moet Moreno nog maar gaan vlammen ofzo.
Caruso alleen sleutelbeen gebroken ? Zag er toch een stuk ernstiger uit.quote:Op donderdag 15 mei 2014 23:01 schreef Marcoss het volgende:
Caruso, Rodriguez, Vicioso, Vilella, Lancaster en Brajkovic zeker uit de Giro, Meyer, Tuft en Scarponi grote vraagtekens.
Dus die kan relatief vrijuit de berg op knallenquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:58 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die staat ook al op 5 minuten nadat hij al meermaals niet in de eerste groep binnenkwam.
Kruijswijk en Flens ook vraagtekens.quote:Op donderdag 15 mei 2014 23:01 schreef Marcoss het volgende:
Caruso, Rodriguez, Vicioso, Vilella, Lancaster en Brajkovic zeker uit de Giro, Meyer, Tuft en Scarponi grote vraagtekens.
quote:“It hurts to leave the Giro, but there is no other option,” said Joaquim Rodriguez. “The crashes were bad for all of us. The road was very slippery and we were going 60K an hour. Just touching your breaks was enough to crash. But that is a risk we always take. It is part of our job to try to be in the front to fight for the victory. I really cannot blame the organization or the local roads. After the crash I got back on my bike immediately, more full of agression and determination, but after a while I clearly felt what the problem was, as I could not breath anymore.”
For Rodriguez the Giro d’Italia was his biggest goal of the season. “I have to say that before the Giro I already had two broken ribs (numbers 9 and 10) because of my crash in the Amstel Gold race. We did not want to communicate about it as we were afraid that our competitors would attack me in the first Giro days, but now I have broken another rib (number 8), as well as my thumb. There is no other option than to stop. After the Amstel I suffered so much and I worked so hard to arrive in top condition at the Giro. It was already a hard task to do it after my earlier rib fractures. The start of the Giro was not so good for me. I suffered a lot in the team time trial. It was my first effort after Ličge. Yesterday I felt that everything went better. I am so disappointed now, especially after our team performance yesterday to Viggiano. All our nine riders were so ready for this race.”
En toch lijkt Flens me zo'n type dat er gewoon mee doorrijdtquote:Op donderdag 15 mei 2014 23:26 schreef Chiappucci het volgende:
Flens heeft z'n wijsvinger gebroken. Lijkt me sterk dat je daarmee kunt doorfietsen.
Je kan veel over dit soort dingen zeggen, maar vooral dat je zo veel respect moet hebben voor de ongehoorde hardheid en toewijding die dit soort atleten hebben voor hun sport. Wat overigens opgaat voor het hele peloton.quote:
Ik denk dat het domste is dat je kan doen is je niet druk maken over Evans. Waarbij ik met name zeg dat als je hem laat begaan je er nog een serieus probleem aan over kan houden.quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:54 schreef Pedroso het volgende:
Denk dat Quintana en Uran en cs. zich niet echt druk maken over Evans,
Thijsquote:Er lag een renner op het asfalt. Hij bewoog niet. Zijn voeten niet. Zijn handen niet. Zijn vingers niet. Giampaolo Caruso lag daar maar stil te liggen. En niemand wist of hij ooit nog zou opstaan. Naast hem lagen andere renners. Met butsen, schaven, breuken. Het regenwater vermengde zich met bloed.
Op dat moment, terwijl driekwart van zijn collega's op het asfalt lag te creperen, gaf Cadel Evans zijn ploegmaten de opdracht om nog een paar tandjes bij te zetten. Want misschien zou hij wel een paar seconden extra kunnen winnen.
Wielrennen is een soort kooivechten: meer dan een handvol wetten bestaan er niet. Bij voetbal schiet je de bal over de zijlijn als er een tegenstander met bloedend hoofd of een gebroken been op het veld ligt, en anders grijpt de scheidsrechter in. Bij wielrennen help je tegenstanders die op hun knieėn zitten niet omhoog - je trapt ze nog een beetje verder de grond in. De een z'n dood is de ander z'n brood.
Maar zelfs in zijn bandeloze sport zijn er grenzen. En die overtrad Cadel Evans gisteren. Natuurlijk, je kunt niet wachten op iedere renner die een stuurfout maakt en tegen het asfalt klapt. Maar als driekwart van het peloton onderuit gaat, als er renners bewegingsloos in ambulances worden gedragen en als het asfalt zó glad is dat je er op kunt schaatsen, dan zet je niet je ploeg op kop om ervan te profiteren. Bovendien gebeurde het op een moment dat de klim nog niet begonnen was: er was geen sprake van dat BMC al een voordeel had boven de andere ploegen. Ze wilden simpelweg zo veel mogelijk tijd pakken ten koste van gewonde collega's. Dat is geen koers, dat is matennaaierij.
Ja, er zou een regel moeten zijn die in werking treedt bij dit soort massale valpartijen en buitengewone omstandigheden. En ja, de wedstrijdjury had de koers moeten stilleggen of neutraliseren. Maar dat wil niet zeggen dat er geen verantwoordelijkheid bij de renners ligt om een ietsiepietsie beetje solidariteit op te brengen voor gevallen collega's. Die verantwoordelijkheid ligt met name bij oudere renners. Bij renners met naam en faam. Renners zoals Cadel Evans - 37 jaar oud, met de Tour de France en het wereldkampioenschap op zijn palmares. Als hķj zijn collega's al naait, wie doet het dan nķet?
Ja ik snap het ook wel een heel klein beetje, maar het gaat toch totaal niet werken? Want waar leg je dan de grens? Bij 75%? Dus bij 74% mag je dan alsnog volle bak door blijven rijden, maar daar zitten er dan wel bij die gaan klagen. Of die knechten op de grond gooien zodat er wel 75% op de grond ligt.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:20 schreef Marcoss het volgende:
Snap het verhaal van Zonneveld wel, zeker als je dan de tweet terugleest van Evans na de etappe van dinsdag (toen het hele peloton niet door wilde rijden). Maar goed, Zonneveld kent de wielerwereld ook wel beter dan dit..
twitter:TeamBelkin twitterde op vrijdag 16-05-2014 om 09:17:39#Giro - UPDATE CRASH - All @TeamBelkin riders will start today despite their injuries ... 1/2 reageer retweet
twitter:TeamBelkin twitterde op vrijdag 16-05-2014 om 09:17:51#Giro - UPDATE CRASH - @s_kruijswijk has a minor fracture in elbow & @RickFlens will start with broken index finger. Hang in there guys! 2/2 reageer retweet
Idd, Zonneveld begint ook al over bewegingsloze renners. Dus dat zou betekenen dat je bv. bij 1 hele zware valpartij van 1 renner ook niet meer mag aanvallen...quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja ik snap het ook wel een heel klein beetje, maar het gaat toch totaal niet werken? Want waar leg je dan de grens? Bij 75%? Dus bij 74% mag je dan alsnog volle bak door blijven rijden, maar daar zitten er dan wel bij die gaan klagen. Of die knechten op de grond gooien zodat er wel 75% op de grond ligt.
Etc.
Als je opeens nog maar met 8 man op kop zit, lijkt me dat je wel door moet hebben dat er een massale valpartij is geweest. Ook mensen als Uran, die tamelijk vooraan zaten, gingen immers onderuit.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:09 schreef Leatherface het volgende:
Met de kennis van nu in het achterhoofd kun je zeggen dat het onsportief was van Evans, maar wist hij op het moment dat hij zijn ploeg op kop zette dat de schade zó groot was? Het blijft altijd een discussie.
De renners van nu moeten een voorbeeld nemen aan Armstrong en Ullrich, die hadden wel persoonlijkheid.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:22 schreef Drebbelman het volgende:
Ik heb zo'n gevoel dat als Belkin en masse in het eerste groepje had gezeten iedereen hier op de banken had staan dansen
Het is en blijft een moeilijke situatie. Er zijn nu eenmaal geen regels voor dit soort momenten, en die zijn ook onmogelijk op te stellen. Als BMC even in de remmen had geknepen was Movistar op een ander moment waarbij Evans met pech op achterstand zit misschien wel vol door gaan rijden.
Toch denk ik dat Quintana zich geen zorgen hoeft te maken, die gaat in de bergen Evans echt wel achter zich laten. Het is toch al even geleden dat Evans echt met de toppers van nu mee naar boven ging, het zou me verbazen als hij Quintana ineens bij kan blijven als het er echt om doet.
If anything, het wordt er nu eigenlijk alleen maar spannender op.
Eens! Erg jammer voor het verdere wedstrijdverloop.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:37 schreef 4-elements het volgende:
Voelt een beetje als een deceptie dit. Kijk je uit naar prachtige gevechten in de bergen, ligt de helft van de favorieten al voor de eerste serieuze berg uit de wedstrijd.
Maar die gebruiken dan ook persoonlijkheidsverhogende middelen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:26 schreef Slobeend het volgende:
[..]
De renners van nu moeten een voorbeeld nemen aan Armstrong en Ullrich, die hadden wel persoonlijkheid.
Normaalgesproken wel ja, maar we moeten ook niet vergeten dat noch Quintana noch Uran dit jaar heeft aangetoond over de echte topvorm te beschikken bergop. Veel mensen roepen wel dat Uran na die tijdrit in Romandiė in vorm aan het komen is, maar feit blijft dat hij dit jaar bergop noch niet met de besten heeft meegereden. Quintana heeft ook degelijk, maar niet spectaculair gereden in de voorbereiding, en kon bovendien niet in vorm geraken in Asturiė. Ik heb geen idee of Evans nog een grote ronde aankan, maar als Quintana en Uran niet supergoed zijn, kan het idd nog wel spannend worden.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:22 schreef Drebbelman het volgende:
Toch denk ik dat Quintana zich geen zorgen hoeft te maken, die gaat in de bergen Evans echt wel achter zich laten. Het is toch al even geleden dat Evans echt met de toppers van nu mee naar boven ging, het zou me verbazen als hij Quintana ineens bij kan blijven als het er echt om doet.
If anything, het wordt er nu eigenlijk alleen maar spannender op.
Caffeļne shampoo!quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:31 schreef OProg het volgende:
[..]
Maar die gebruiken dan ook persoonlijkheidsverhogende middelen.
Het enige wat ik nog mis in dit stukje is dat Thijs er met de tranen in de ogen naar zat te kijken.quote:
Dus dat geldt niet als iemand een onhandige stuurbeweging maakt en het halve peloton valt over hem heen? En op wie had Evans moeten wachten? Alleen de groep Quintana? Rodriguez? Flens?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:15 schreef Coelho het volgende:
Voor mij zou de grens zijn dat er geen voordeel mag zijn door de omstandigheden van buitenaf. Een glad wegdek is zo'n omstandigheid, evenals een supporter (denk aan Armstrong die op Ullrich wachtte). Iemand die een stuurfout maakt in de afdaling hoeft dat niet te zijn.
Triest nieuws zeg, bah!quote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:32 schreef Chiappucci het volgende:
Nieuws uit het Katusha-kamp:
Vicioso beėindigt zijn carričre per direct.
Rodrķguez gaat zich op de Tour richten.
Armstrong was, ook los van de doping, een van de grootste eikels die ooit heeft rondgereden in het peloton. Dat hij wachtte op Ullrich destijds was geen compassie, het was een koel berekende PR-stunt. Dan heb ik nog liever de ietwat autistische Evans als ik heel eerlijk ben.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:26 schreef Slobeend het volgende:
[..]
De renners van nu moeten een voorbeeld nemen aan Armstrong en Ullrich, die hadden wel persoonlijkheid.
Mwah, als Quintana gewoon in vorm is, rijdt hij Evans wel naar huis. Die stond in Trentino al op kraken.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:35 schreef heywoodu het volgende:
Sowieso lijkt Evans onderschatten me op het moment niet de beste zet. Het is ook niet zo dat een Uran of Quintana de achterstand in de tijdrit wel even goed gaat maken. Of nou ja, wellicht in de klimtijdrit, maar of ze het daarop aan moeten laten komen vraag ik me af. Zou me niks verbazen als Evans gewoon in de wielen bij de rest blijft en de Giro wint.
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:32 schreef Chiappucci het volgende:
Nieuws uit het Katusha-kamp:
Vicioso beėindigt zijn carričre per direct.
Maar dan wederom de vraag: tot welk moment wacht je en tot wie er weer bij zijn op t moment dat renners in bosjes verspreid achter je aan rijden? Je kunt een beslissing daarover niet aan renners overlaten denk ik.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
12 man die niet vielen of werden opgehouden. Minstens 60 renners gevallen. Nog een deel renners opgehouden door de valpartij. Denk dat je dan wel de morele verplichting hebt om te wachten. 12 van de 190 waren maar door he...
Ja, daar heb je toch de communicatie voor? Je kan niet op iedereen wachten, maar gisteren was er een hele grote groep die vrij snel verder kon, daar had je makkelijk op kunnen wachten. De renners met zwaardere blessures of kapotte fietsen, die hebben dan 'pech', daar wordt nooit op gewacht.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 13:17 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Maar dan wederom de vraag: tot welk moment wacht je en tot wie er weer bij zijn op t moment dat renners in bosjes verspreid achter je aan rijden? Je kunt een beslissing daarover niet aan renners overlaten denk ik.
Wachten op wat uiteindelijk de groep Quintana/Kelderman werd had heel misschien nog gekund ja. Maar dan nog, vlak daarachter zat bijvoorbeeld Monfort, nog een paar tellen verder Cunego, weer een paar seconden verder Scarponi. Moet je dan wachten tot de groep Quintana is aangesloten en dan vol omhoog knallen (dus een dikke vinger naar de mensen daar vlak achter), of moet je die mensen ook nog aan laten sluiten? Dan kun je net zo goed de koers stoppen en geen winnaar aanwijzen, want tegen de tijd dat al die gaatjes gedicht zijn ben je boven.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 13:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ja, daar heb je toch de communicatie voor? Je kan niet op iedereen wachten, maar gisteren was er een hele grote groep die vrij snel verder kon, daar had je makkelijk op kunnen wachten.
Inderdaad, iedereen komt toch niet samen voor de finish dus in principe zou dat gewoon wachten zijn op de eerst volgende renner die de kans op een ritzege wel ziet zitten. Nutteloos dus imo,vik heb dan ook geen enkel probleem met Evansquote:Op vrijdag 16 mei 2014 13:17 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Maar dan wederom de vraag: tot welk moment wacht je en tot wie er weer bij zijn op t moment dat renners in bosjes verspreid achter je aan rijden? Je kunt een beslissing daarover niet aan renners overlaten denk ik.
Brajkovic twitterde er ook al iets over, zag ik.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:43 schreef Slobeend het volgende:
Ik lees vooral veel verbolgen tweets van Nederlanders over Evans, de rest kan het niet zo interesseren blijkbaar.
Maar het is wel jammer dat hij nu achteraf overal zegt dat hij van niks wist, zeg dan ook gewoon dat je vind dat het bij koers hoort..quote:Op vrijdag 16 mei 2014 13:37 schreef heywoodu het volgende:
Evans het het gewoon sowieso niet goed kunnen doen. Nu heb je mensen die hem een lul vinden omdat ie gas ging/bleef geven, maar als hij de benen stil had gehouden zou de helft hem weer een slappe zak vinden.
Ja, dat wel. Absoluut.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 13:58 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar het is wel jammer dat hij nu achteraf overal zegt dat hij van niks wist, zeg dan ook gewoon dat je vind dat het bij koers hoort..
Monfort en Cunego zaten gewoon in de groep Quintana/Kelderman aan de voet toch? Die zijn gelost uit die groep op de klim, volgens mij.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 13:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wachten op wat uiteindelijk de groep Quintana/Kelderman werd had heel misschien nog gekund ja. Maar dan nog, vlak daarachter zat bijvoorbeeld Monfort, nog een paar tellen verder Cunego, weer een paar seconden verder Scarponi. Moet je dan wachten tot de groep Quintana is aangesloten en dan vol omhoog knallen (dus een dikke vinger naar de mensen daar vlak achter), of moet je die mensen ook nog aan laten sluiten? Dan kun je net zo goed de koers stoppen en geen winnaar aanwijzen, want tegen de tijd dat al die gaatjes gedicht zijn ben je boven.
Dat is natuurlijk pas daarna, het gaat puur om het geval gelijk na de valpartij.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 14:07 schreef Kingstown het volgende:
De achtervolgende groep heeft het ook deels aan zichzelf te wijten. Die zaten op ongeveer 20 seconden, maar daar weigerde bijna alle (grote) kopmannen om zelf werk te doen en ging men naar elkaar kijken. Op zo'n moment heb je toch ook een gemeenschappelijk belang om zo snel mogelijk terug te komen cq de schade tot een minimum te beperken.
Daarover ben ik het met Scorpion eens.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 14:08 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk pas daarna, het gaat puur om het geval gelijk na de valpartij.
Aldus http://www.wielerflits.nl(...)t&utm_medium=twitterquote:Angel Vicioso heeft de hoop om terug te keren in het peloton nog niet opgegeven. De 37-jarige Spanjaard kwam gisteren in de etappe naar Montecassino tijdens de massale val hard neer op het asfalt en brak zijn bovenbeen op drie plekken. ''Om te spreken over het einde van zijn carričre is het nog veel te vroeg. De operatie moet zelfs nog plaatsvinden'', vertelt Katusha's perschef Philippe Maertens aan WielerFlits.
De Franse sportkrant l'Equipe meldde eerder vandaag dat Vicioso na zijn val van gisteren besloten had om met pensioen te gaan. Katusha spreekt dit tegen: ''Het was natuurlijk een hele slechte val, met een ernstige blessure als gevolg. Het is een complexe breuk aan het bovenbeen, waar het op drie plaatsen gebroken is. Maar om nu te stellen dat hij direct maar stopt met wielrennen, is niet waar.''
Mogelijk prothese
De breuk van de Spanjaard is van dusdanige ernst dat er volgens Maertens wel een medisch mirakel nodig is om Vicioso weer op te lappen. ''Natuurlijk, gezien de ernst van de blessure en zijn leeftijd (37, red.) wordt het een lastig verhaal. Zijn seizoen is in ieder geval over. Maar feit is wel dat hij de laatste tijd erg sterk bezig was en dat knaagt nu ook bij hem.''
''Er worden nu verschillende ingrepen besproken. Eén daarvan is het plaatsen van een prothese. Dan denkt men vast: 'Dan is het sowieso einde carričre'. Dat zou kunnen, maar anderzijds heeft Floyd Landis in het verleden bewezen dat je ook met een prothese op een hoog niveau kunt wielrennen. Het is dus veel te vroeg om te stellen dan Vicioso's loopbaan erop zit. Dat is nu helemaal nog niet aan de orde'', weerlegt Katusha de berichtgeving van l'Equipe.
Bij Landis was er wel wat meer in het spel dan enkel een prothesequote:Dat zou kunnen, maar anderzijds heeft Floyd Landis in het verleden bewezen dat je ook met een prothese op een hoog niveau kunt wielrennen.
Haha echt hé, wat een voorbeeld ookquote:Op vrijdag 16 mei 2014 14:58 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Bij Landis was er wel wat meer in het spel dan enkel een prothese.
Glaasje whiskey.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Landis deed dat toch goed, rijden met prothese en een broodje pindakaas
En hier veel verbolgen reacties richting Cancellara.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:43 schreef Slobeend het volgende:
Ik lees vooral veel verbolgen tweets van Nederlanders over Evans, de rest kan het niet zo interesseren blijkbaar.
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 16:10 schreef wimderon het volgende:
[..]
En hier veel verbolgen reacties richting Cancellara.
TDF / Etappe 2: Brussel - Spa #2
TDF / Etappe 2: Brussel - Spa #3
[..]
[..]
Zo istquote:Op vrijdag 16 mei 2014 16:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Je bent Cipollini of je bent Cipolli nie
Naar Nederland 1 zappen en dan pas snappen dat je de Herbertregel bedoeltquote:Op vrijdag 16 mei 2014 16:39 schreef Chiappucci het volgende:
Herbert zegt dat de vluchters het gaan halen.
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 16:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Naar Nederland 1 zappen en dan pas snappen dat je de Herbertregel bedoelt
Overigens gaat het peloton het echt wel halen. Als het op 23km 3:20 minuten was (wat het volgens Renaat al niet meer was) zouden ze zo'n 8-9 seconden per kilometer goed moeten maken, en dat doen ze voorlopig ruimschoots.quote:
Denk het ook wel. Vaak zie je dat het peloton op het laatst nog wat kan versnellen als de nood het hoogst is.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 16:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Overigens gaat het peloton het echt wel halen. Als het op 23km 3:20 minuten was (wat het volgens Renaat al niet meer was) zouden ze zo'n 8-9 seconden per kilometer goed moeten maken, en dat doen ze voorlopig ruimschoots.
Dat ook nog eens ja, terwijl zo'n kopgroep waarschijnlijk wel wat in gaat leveren aan snelheid.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 16:44 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Denk het ook wel. Vaak zie je dat het peloton op het laatst nog wat kan versnellen als de nood het hoogst is.
Gisteren ook nog gevallen geloof ik.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 16:51 schreef Chiappucci het volgende:
Die Haas lijkt toch aardig hersteld van z'n val in de ploegentijdrit.
Misschien moet je je avatar eens veranderenquote:Op vrijdag 16 mei 2014 16:52 schreef TheArt het volgende:
Zal je zien dat het in volle finale opeens weer gaat regenen
Oh ja, dat veroorzaakt het natuurlijkquote:Op vrijdag 16 mei 2014 16:53 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Misschien moet je je avatar eens veranderen
Lijkt gelukkig mee te vallen nuquote:
Gelukkig.quote:
Hij kwam door een gat dat hij zelf dichtgesmeten zou hebben met desnoods de hekken voor de tegenstander als gevolg.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 17:07 schreef Ambrosius het volgende:
Bouhanni, ik denk met 5 duwtjes in de laatste 2 km.
Gepiekt in Turkije.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 17:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Viviani is wel een aardige faalhaas.
Ik dacht dat je bedoelde dat hij uitweek, maar hij gaf hem gewoon een mep inderdaadquote:Op vrijdag 16 mei 2014 17:07 schreef TheArt het volgende:
Peta gaf de lead-out man van Viviani trouwens een enorme duw
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |