abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140012497
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 10:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, daar moet je vooral niet jouw probleem van maken. Het is iets tussen Eritrea en die mensen. Niet tussen Nederland en die mensen.
Sorry hoor, maar denk je dat mensen uit Eritrea voor niets asiel krijgen? |:( :')
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_140012510
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 10:48 schreef moussie het volgende:

[..]

Gewoon de realiteit negeren zal je anders weinig helpen hoor, als geen enkele land ze op wil nemen zit jij ermee.
De realiteit is dat je door dit te faciliteren juist een grotere stroom van dit soort mensen genereert. Dat moet je zien te voorkomen.

Eruit zetten, ongeacht of Eritrea ze terugneemt. Desnoods in EU verband druk zetten op Eritrea. Haalt dat ook niks uit, jammer dan voor die mensen en voor Eritrea.
pi_140012518
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 10:49 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar denk je dat mensen uit Eritrea voor niets asiel krijgen? |:( :')
Ze komen naar NL om te profiteren en via mensensmokkelaars. Gewoon wegwezen met die lui.
pi_140012537
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 10:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ze komen naar NL om te profiteren en via mensensmokkelaars. Gewoon wegwezen met die lui.
Je hebt volgens mij geen flauw idee waar je het over hebt. Heb je enig idee van de situatie in Eritrea?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_140012548
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 10:46 schreef Halcon het volgende:

[..]

:Y

Yep. Da's de consequentie van hun gedrag. Ze willen er nu het probleem van Nederland van maken, maar dat is niet terecht. Ze hebben geen recht om in Nederland te verblijven en zijn sowieso op een illegale manier Europa binnengekomen, dus je moet er vooral niet jouw probleem van maken.
Als ze hier binnenkomen en asiel aanvragen verblijven ze hier niet illegaal geloof ik.
pi_140012561
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 10:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als ze hier binnenkomen en asiel aanvragen verblijven ze hier niet illegaal geloof ik.
Ze komen toch zonder visum binnen? Dat terwijl ze wel visumplichtig zijn...
pi_140012575
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 10:50 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Je hebt volgens mij geen flauw idee waar je het over hebt. Heb je enig idee van de situatie in Eritrea?
Enig idee wat er met Nederland gaat gebeuren als de stroom verder gaat en blijft toenemen? Ga jij dat allemaal betalen?
pi_140012737
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 10:52 schreef Halcon het volgende:

[..]

Enig idee wat er met Nederland gaat gebeuren als de stroom verder gaat en blijft toenemen? Ga jij dat allemaal betalen?
Ik laat me niet snel bang maken door de media of door bepaalde politieke partijen. Als we realistisch naar de feiten en cijfers kijken is het niet te verwachten dat de stroom verder gaat toenemen.
Europese lidstaten hebben er een handje aan om af en toe eens iets van zich te laten horen omtrent het asiel beleid.

Zoals jij je wellicht kunt herinneren hebben we eerder al perioden gehad van grotere vluchtelingenstromen naar Nederland (tentjes etc.), uiteindelijk veranderen die stromen vrij snel weer.
pi_140012795
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 10:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, je wil die mensen gewoon ergens dumpen.
In het land van herkomst ja. Call me crazy.
pi_140012839
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 10:51 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een vluchteling die asiel zoekt heeft over het algemeen geen mogelijkheid om eerst een visum aan te vragen voor die gaat vluchten .. |:(
pleased to meet you
pi_140012910
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 10:57 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ik laat me niet snel bang maken door de media of door bepaalde politieke partijen. Als we realistisch naar de feiten en cijfers kijken is het niet te verwachten dat de stroom verder gaat toenemen.
Europese lidstaten hebben er een handje aan om af en toe eens iets van zich te laten horen omtrent het asiel beleid.

Zoals jij je wellicht kunt herinneren hebben we eerder al perioden gehad van grotere vluchtelingenstromen naar Nederland (tentjes etc.), uiteindelijk veranderen die stromen vrij snel weer.
Oh en waar haal je dat allemaal vandaan dan?
pi_140012916
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 10:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nogmaals voor asielzoekers uit Eritrea is dit geen oplossing. Iets wat zelfs jij zou moeten begrijpen als je op de hoogte zou zijn van de plaatselijke situatie.
pi_140012934
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 11:01 schreef moussie het volgende:

[..]

Een vluchteling die asiel zoekt heeft over het algemeen geen mogelijkheid om eerst een visum aan te vragen voor die gaat vluchten .. |:(
Dan hoeft ie ook niet naar NL te komen. Beter in de regio. Maar ja.... daar valt weinig te profiteren van het sociale stelsel.
pi_140013052
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 11:04 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Nogmaals voor asielzoekers uit Eritrea is dit geen oplossing. Iets wat zelfs jij zou moeten begrijpen als je op de hoogte zou zijn van de plaatselijke situatie.
Net zoals jij je niet bang laat maken door de media geloof ik al die verhaaltjes over Eritrea ook niet zomaar die in de media verschijnen. Of komt de media aandacht jou dan opeens wel goed uit?
pi_140013057
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 11:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

Oh en waar haal je dat allemaal vandaan dan?
Zoals je begrijpt stoppen deze mensen niet met vluchten als Nederland strenger wordt. Wat we dan doen is eigenlijk gewoon andere Europese lidstaten opzadelen met het probleem, aangezien Nederland tov. de meeste andere lidstaten vrij welvarend is is het erg vreemd te noemen dat Nederland de vluchtelingen niet aan zou kunnen, en andere landen schijnbaar wel?
pi_140013099
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 11:10 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Zoals je begrijpt stoppen deze mensen niet met vluchten als Nederland strenger wordt. Wat we dan doen is eigenlijk gewoon andere Europese lidstaten opzadelen met het probleem, aangezien Nederland tov. de meeste andere lidstaten vrij welvarend is is het erg vreemd te noemen dat Nederland de vluchtelingen niet aan zou kunnen, en andere landen schijnbaar wel?
De magneet wordt wel versterkt als Nederland deze mensen toelaat. Dat eerste moet je zien te voorkomen en dus moet je dat tweede niet doen. Daar zou je als EU ook gezamenlijk in op moeten treden. Deze mensen zijn niet welkom en Eritrea moet ze maar terugnemen.

Nederland is vrij welvarend en dat willen de meeste Nederlanders graag zo houden. Ik begrijp dat jij niet bij die groep hoort.
pi_140013102
quote:

[..]

Lijkt me een uitstekende oplossing.
pi_140013124
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 11:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Net zoals jij je niet bang laat maken door de media geloof ik al die verhaaltjes over Eritrea ook niet zomaar die in de media verschijnen. Of komt de media aandacht jou dan opeens wel goed uit?
https://www.cia.gov/libra(...)actbook/geos/er.html
http://www.amnesty.org/en/region/eritrea/report-2013
pi_140013145
quote:

[..]

Grappig dat je dat zegt.

quote:
Eerder beleefden Duitsland en Zweden al een piek in asielaanvragen, in respectievelijk november en oktober vorig jaar. Daar zakte de toestroom na enkele weken weer terug. Wel waren die pieken minder hoog dan nu in Nederland.
http://nos.nl/artikel/648(...)orea-van-afrika.html

Nederland heeft dus al veel meer te verduren dan al die andere landen die ook nog eens vele malen groter zijn. Maar ja Nederland kan het wel opvangen hoorrrrrrrrrrr, een van de kleinste landjes in Europa maar gewoon verreweg de meeste opvangen *O* kritiek mag niet!
pi_140013164
quote:
Ja wat is het precies, gaan we de media wel of niet aanhouden? Nu even beslissen, want je kan niet zeggen dat je aan de ene kant de media wel gelooft en aan de andere kant niet he, das nogal hypocriet.
pi_140013181
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 11:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Lijkt me een uitstekende oplossing.
Mwah. Dan krijgen ze in bv. Bulgarije papieren en staan ze straks weer in Nederland. Is ook niet de bedoeling.

Het is voor landen die minder welvarend zijn (deze gelukszoekers kiezen uiteindelijk immers voor de meest welvarende landen) makkelijk om papieren te geven, omdat ze weten dat deze mensen toch wel doorreizen naar Nederland, België, Duitsland en zo.
pi_140013189
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 11:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja wat is het precies, gaan we de media wel of niet aanhouden? Nu even beslissen, want je kan niet zeggen dat je aan de ene kant de media wel gelooft en aan de andere kant niet he, das nogal hypocriet.
Sinds wanneer is de CIA media? :') Amnesty zou je wellicht nog wel media kunnen noemen. Bovendien geloof ik goed onderbouwde berichten natuurlijk wel, het zinnetje. "Nederland kan deze stroom niet aan" zonder enige toevoeging vind ik dan weer minder geloofwaardig.
pi_140013264
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 11:15 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Sinds wanneer is de CIA media? :') Amnesty zou je wellicht nog wel media kunnen noemen. Bovendien geloof ik goed onderbouwde berichten natuurlijk wel, het zinnetje. "Nederland kan deze stroom niet aan" zonder enige toevoeging vind ik dan weer minder geloofwaardig.
Jij weet niet wat het woord media betekent, of wel?
pi_140013304
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 11:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Grappig dat je dat zegt.

[..]

Nederland heeft dus al veel meer te verduren dan al die andere landen die ook nog eens vele malen groter zijn. Maar ja Nederland kan het wel opvangen hoorrrrrrrrrrr, een van de kleinste landjes in Europa maar gewoon verreweg de meeste opvangen *O* kritiek mag niet!
Kritiek mag zeker, het is ook zeker een probleem. Maar er is een verschil tussen een probleem en het allemaal niet meer aankunnen.

http://ec.europa.eu/dgs/h(...)raphic_asylum_en.pdf

Nederland vangt inderdaad vrij veel asielzoekers op, maar als je het document bekijkt van eustat komt daar toch een ander beeld naar boven dan het beeld wat jij schetst.
We staan bijvoorbeeld op de 10e plaats als het gaat om het aantal asielaanvragen per 1milj. inwoners.
Toch denk ik dat een meer langdurige aanpak van het probleem beter werkt dan andere lidstaten opzadelen met het probleem.

[ Bericht 5% gewijzigd door tofastTG op 16-05-2014 11:33:09 ]
pi_140013413
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 11:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Jij weet niet wat het woord media betekent, of wel?
Ik zal mezelf verduidelijken; met de Media bedoelde ik in eerste instantie de Nederlandse pers die massaal bericht doet van een enkele zin van de staatssecretaris. Die helaas geen verdere onderbouwing gaf waarom Nederland het probleem niet aan zou kunnen.

Ik begrijp persoonlijk niet zo goed waarom het probleem niet aangepakt wordt daar waar het aangepakt hoort te worden, namelijk op Europees niveau. Dan hoeven de lidstaten niet een keer in de maand te noodklok te luiden.
pi_140013822
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 10:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Leuk verhaal, maar als iemand beweert uit Eritrea te komen wil dat nog niet zeggen dat dat ook daadwerkelijk het geval is.
pi_140013852
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 10:51 schreef Halcon het volgende:

[..]

:')
pi_140013882
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 11:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Grappig dat je dat zegt.

[..]

Onze zuiderburen vangen er anders een flink stuk meer op dan wij .. schijnbaar ontgaat je keer op keer het verschil tussen echte aantallen en percentages?
pleased to meet you
pi_140014420
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 11:23 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ik zal mezelf verduidelijken; met de Media bedoelde ik in eerste instantie de Nederlandse pers die massaal bericht doet van een enkele zin van de staatssecretaris. Die helaas geen verdere onderbouwing gaf waarom Nederland het probleem niet aan zou kunnen.

Ik begrijp persoonlijk niet zo goed waarom het probleem niet aangepakt wordt daar waar het aangepakt hoort te worden, namelijk op Europees niveau. Dan hoeven de lidstaten niet een keer in de maand te noodklok te luiden.
De website van CIA valt onder de term media.

Mja, dit moet je sowieso Europees aanpakken. Je krijgt het anders toch op je bordje als bv. Italië en Bulgarije makkelijk papieren geven.
  vrijdag 16 mei 2014 @ 12:36:38 #270
3542 Gia
User under construction
pi_140015530
Gewoon uit de EU en dan de grenzen dicht. Helemaal dicht.
Wel geld erin, geen geld eruit. Als andere landen dat kunnen, kunnen wij dat ook.
pi_140016279
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 12:36 schreef Gia het volgende:
Wel geld erin, geen geld eruit. Als andere landen dat kunnen, kunnen wij dat ook.
En welke landen kunnen dat dan, vraag me serieus af waar dit soort onzin soms vandaan komt. Alsof ze in de verenigde staten geen problemen hebben met vluchtelingen? :') :')
Of ben je van dezelfde soort als die DUTCHKO? Die hier met drogen ogen beweert dat de grenzen van canada potdicht zitten :'). (Wat gewoon onzin/cafepraat is)

http://ec.europa.eu/dgs/h(...)raphic_asylum_en.pdf

Bekijk bovenstaande infographic anders eens, dan weet je misschien waar je het over hebt.
pi_140017621
De opvatting om in de regio op te vangen - iets waar mensen hun afschuw over spraken toen Fortuyn daarmee kwam - is haast bon ton geworden.

Ik denk ook dat het haast niet anders meer kan.
  vrijdag 16 mei 2014 @ 13:45:39 #273
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_140017659
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 12:36 schreef Gia het volgende:
Dan nog zit je met mensenrechtenverdragen, de VN etc. De grenzen dicht is geen optie. Willen we iets aan de vluchtelingenstroom veranderen dan moet dit op EU niveau.

De boten vol vluchtelingen terug sturen naar het land van herkomst lijkt me, maar ik meen dat daar het vluchtelingenverdrag voor aangepast moet worden.
Een verenigde EU staat op dat punt echter wel sterk, Nederland niet.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 16 mei 2014 @ 14:00:17 #274
117098 Hathor
Effe niet
pi_140018139
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 10:32 schreef moussie het volgende:

[..]

Je dacht dat Nederland het enige land is dat zich van de term vol=vol kan bedienen?
Vast niet, maar we kunnen er wel meer aanspraak op maken dan de meeste anderen, aangezien we hier al met zovelen op zo'n kleine ruimte zitten. Er mag best ergens een streep getrokken worden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_140019606
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 14:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

Vast niet, maar we kunnen er wel meer aanspraak op maken dan de meeste anderen, aangezien we hier al met zovelen op zo'n kleine ruimte zitten. Er mag best ergens een streep getrokken worden.
Relatief (en absoluut) gezien vangen we helemaal niet zo heel veel asielzoekers op... De Europese unie moet gewoon het voortouw nemen en zorgen voor goede opvang en een betere/duidelijkere asiel procedure.
pi_140019652
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 14:41 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Relatief (en absoluut) gezien vangen we helemaal niet zo heel veel asielzoekers op... De Europese unie moet gewoon het voortouw nemen en zorgen voor goede opvang en een betere/duidelijkere asiel procedure.
Mwoah.

http://www.emnnetherlands(...)el_asielaanvragen_in

Nederland doet wel hun best.
pi_140019730
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 14:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mwoah.

Qua inwilligen, zou kunnen. Maar ook daar is niet iedereen het over eens. Een iets uitgebreider artikel;
http://sargasso.nl/valse-(...)ningen-asielzoekers/

We staan gewoon op de 10e plek qua asielaanvragen(per miljoen inwoners) in Europa.
pi_140019900
Overigens: http://sargasso.nl/de-onz(...)ielzoekers-per-week/ is zeer zeker interessant voor alle mensen die heer meeposten.
  vrijdag 16 mei 2014 @ 15:15:02 #279
117098 Hathor
Effe niet
pi_140020762
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 14:41 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Misschien tot nu toe niet, maar daar is dus nu rap verandering in aan het komen. Het straatbeeld hier in mijn eigen wijk is ook al behoorlijk veranderd. Afrikanen waren eerst nog vrij zeldzaam, maar je ziet er nu behoorlijk veel rondlopen. Datzelfde geldt overigens ook voor oost Europeanen. Niet dat ik me er aan stoor, maar het valt gewoon op hoe snel het is gegaan.
pi_140020938
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 15:15 schreef Hathor het volgende:

[..]

Misschien tot nu toe niet, maar daar is dus nu rap verandering in aan het komen. Het straatbeeld hier in mijn eigen wijk is ook al behoorlijk veranderd. Afrikanen waren eerst nog vrij zeldzaam, maar je ziet er nu behoorlijk veel rondlopen. Datzelfde geldt overigens ook voor oost Europeanen. Niet dat ik me er aan stoor, maar het valt gewoon op hoe snel het is gegaan.
Mag ik vragen waar je dat op baseert? Cijfers laten in ieder geval een ander verhaal zien.
  vrijdag 16 mei 2014 @ 15:25:48 #281
117098 Hathor
Effe niet
pi_140021168
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 15:19 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Mag ik vragen waar je dat op baseert? Cijfers laten in ieder geval een ander verhaal zien.
Dat baseer ik op wat ik dagelijks zie als ik boodschappen ga doen of gewoon even aan het rondlopen ben. Twee jaar geleden zag je nauwelijks Afrikanen op straat, nu zie je ze overal, en Oost Europeanen kun je misschien niet meteen herkennen aan het uiterlijk (alhoewel dat soms ook wel het geval is) maar ik hoor in de winkelcentra regelmatig Pools sprekende mensen, en Roemenen hebben hun stekkie ook al gevonden bij de buurtsuper voor de ingang. Overigens zijn die Roemenen hele vriendelijk lui, dat mag ook wel eens gezegd worden.
pi_140023164
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 14:45 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Qua inwilligen, zou kunnen. Maar ook daar is niet iedereen het over eens. Een iets uitgebreider artikel;
http://sargasso.nl/valse-(...)ningen-asielzoekers/

We staan gewoon op de 10e plek qua asielaanvragen(per miljoen inwoners) in Europa.
Dat is logisch want Nederland zit niet op de buitengrenzen van Europa. Je punt?
  vrijdag 16 mei 2014 @ 16:36:59 #283
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_140024326
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 15:19 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Niet om het een of ander hoor maar er is nogal een verschil tussen asielzoekers en europeanen die vanuit Oost Europa naar Nederland komen om een baan te zoeken. Dus die cijfertjes van jou kan je hier niet op los laten. :)
  vrijdag 16 mei 2014 @ 16:51:49 #284
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_140024864
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 14:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mwoah.

Tuurlijk. En als het te druk word gooien we er een pardonnetje tegen aan. Hupla, weer een zooitje bedriegers belonen voor hun leugens.
pi_140024915
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 16:51 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Tuurlijk. En als het te druk word gooien we er een pardonnetje tegen aan. Hupla, weer een zooitje bedriegers belonen voor hun leugens.
:')
pi_140027472
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 16:36 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Niet om het een of ander hoor maar er is nogal een verschil tussen asielzoekers en europeanen die vanuit Oost Europa naar Nederland komen om een baan te zoeken. Dus die cijfertjes van jou kan je hier niet op los laten. :)
Oh maak je geen zorgen, ik weet wel waar het over gaat hoor. Ik had het met name over de stijging van de afrikanen... Die is namelijk niet terug te zien in de cijfers.
Ga je trouwens nog reageren op je verhaal mbt. de potdichtte Canadese grenzen? :')
Typisch ook weer dat net jij iets post over liegende asielzoekers. Als iemand creatief omgaat met de werkelijkheid ben jij het wel. ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door tofastTG op 16-05-2014 18:28:47 ]
pi_140027626
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 16:10 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat is logisch want Nederland zit niet op de buitengrenzen van Europa. Je punt?
Wat een nonsens, denken dat de buitengrenzen de meeste aanvragen te verwerken krijgen . :') enig idee welk land de meeste asielzoekers heeft per miljoen inwoners?
Dat is zweden trouwens, misschien moet je nog wat aardrijkskunde lesjes volgen?
Je laat overigens wel blijken dat je je goed verdiept voordat je je uitspreekt.

Mijn punt is: mensen overdrijven over het feit dat Nederland deze stroom niet meer aankan.
Overigens werd eerder een beeld geschets dat Nederland heel veel asielaanvragen te verwerken krijgt. Dat probeer ik te ontkrachten.
  vrijdag 16 mei 2014 @ 18:52:50 #288
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_140028589
Of Nederland de stroom niet aankan vind ik geen discussie, natuurlijk wel. Maar het kost onmogelijk veel geld. En 1000 per week is gewoon teveel.
pi_140028606
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 18:52 schreef Twiitch het volgende:
Of Nederland de stroom niet aankan vind ik geen discussie, natuurlijk wel. Maar het kost onmogelijk veel geld. En 1000 per week is gewoon teveel.
Het is geen 1.000 per week.
  vrijdag 16 mei 2014 @ 18:53:39 #290
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_140028616
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 18:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is geen 1.000 per week.
Die kant gaat het wel op.
pi_140028636
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 18:16 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Wat een nonsens, denken dat de buitengrenzen de meeste aanvragen te verwerken krijgen . :') enig idee welk land de meeste asielzoekers heeft per miljoen inwoners?
De EU heeft trouwens toch ook een soort verdeling vastgesteld v.w.b. asielzoekers? Of was dat een specifiekere groep? Kan het me zo ff niet voor de geest halen.
  vrijdag 16 mei 2014 @ 18:55:23 #292
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_140028671
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 18:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De EU heeft trouwens toch ook een soort verdeling vastgesteld v.w.b. asielzoekers? Of was dat een specifiekere groep? Kan het me zo ff niet voor de geest halen.
Volgens mij neemt sowieso elk land standaard een bepaalde hoeveelheid op, ongeacht welk land ze zijn binnengekomen, zie dat voetbalelftal van vorige week.
pi_140028703
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 18:53 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Neuh, bangmakerij.
pi_140028749
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 18:53 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Lees anders eens de blog die ik hierboven al gepost heb, het eea. Schijnt ook te komen door een administratieve verandering bij de IND.
De waarheid weten we helaas pas na 22 Mei.
pi_140028821
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 18:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ze verdelen wel geld nav. Het aantal aanvragen per milj. inwoners. Weet niet of je dat bedoeld?
pi_140030437
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 16:51 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Precies en iedere keer is het echt de allerlaatste :(

En iedere keer die argumenten dat "We niet humaan zijn" als we asielzoekers niet opnemen of terug sturen.
Ik walg inmiddels van het woord en wil HELEMAAL NIET HUMAAN ZIJN :N
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_140030502
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 19:43 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Precies en iedere keer is het echt de allerlaatste :(

En iedere keer die argumenten dat "We niet humaan zijn" als we asielzoekers niet opnemen of terug sturen.
Ik walg inmiddels van het woord en wil HELEMAAL NIET HUMAAN ZIJN :N
Dan moet je ergens anders gaan wonen. Ben alleen benieuwd waar je dan terecht gaat komen, de meeste landen kennen namelijk een asielsysteem.
pi_140031225
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 19:45 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Dan moet je ergens anders gaan wonen. Ben alleen benieuwd waar je dan terecht gaat komen, de meeste landen kennen namelijk een asielsysteem.
Het asielbeleid gaat op de schop, minister Timmermans pleitte gisteren in Pauw & Witteman voor opvang in de regio, een organisatie als Frontex krijgt steeds meer bevoegdheden voor het bewaken van de Europese buitengrenzen, mensensmokkelaars worden in de landen van herkomst vervolgt en het maatschappelijk draagvlak voor de opvang begint te verdwijnen.

Het asiel beleid in de huidige vorm heeft zijn langste tijd gehad.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_140031352
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 00:03 schreef skrn het volgende:

[..]

eeeuh nieuws afgelopen jaren niet gevolgd? Buurlanden v syrie massaal overstroomd door vluchtelingen?
Nee, maar waarom moeten ze helemaal hierheen komen
pi_140042610
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 20:05 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Nee, maar waarom moeten ze helemaal hierheen komen
Dat is dus bullshit, de meeste asielzoekers gaan verhoudingsgewijs naar Zweden. Nederland staat binnen de Europese unie op de 10e plaats (Exclusief Zwitserland en Noorwegen dus).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')