Oh en waar haal je dat allemaal vandaan dan?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:57 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ik laat me niet snel bang maken door de media of door bepaalde politieke partijen. Als we realistisch naar de feiten en cijfers kijken is het niet te verwachten dat de stroom verder gaat toenemen.
Europese lidstaten hebben er een handje aan om af en toe eens iets van zich te laten horen omtrent het asiel beleid.
Zoals jij je wellicht kunt herinneren hebben we eerder al perioden gehad van grotere vluchtelingenstromen naar Nederland (tentjes etc.), uiteindelijk veranderen die stromen vrij snel weer.
Nogmaals voor asielzoekers uit Eritrea is dit geen oplossing. Iets wat zelfs jij zou moeten begrijpen als je op de hoogte zou zijn van de plaatselijke situatie.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In het land van herkomst ja. Call me crazy.
Dan hoeft ie ook niet naar NL te komen. Beter in de regio. Maar ja.... daar valt weinig te profiteren van het sociale stelsel.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:01 schreef moussie het volgende:
[..]
Een vluchteling die asiel zoekt heeft over het algemeen geen mogelijkheid om eerst een visum aan te vragen voor die gaat vluchten ..
Net zoals jij je niet bang laat maken door de media geloof ik al die verhaaltjes over Eritrea ook niet zomaar die in de media verschijnen. Of komt de media aandacht jou dan opeens wel goed uit?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:04 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Nogmaals voor asielzoekers uit Eritrea is dit geen oplossing. Iets wat zelfs jij zou moeten begrijpen als je op de hoogte zou zijn van de plaatselijke situatie.
Zoals je begrijpt stoppen deze mensen niet met vluchten als Nederland strenger wordt. Wat we dan doen is eigenlijk gewoon andere Europese lidstaten opzadelen met het probleem, aangezien Nederland tov. de meeste andere lidstaten vrij welvarend is is het erg vreemd te noemen dat Nederland de vluchtelingen niet aan zou kunnen, en andere landen schijnbaar wel?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Oh en waar haal je dat allemaal vandaan dan?
De magneet wordt wel versterkt als Nederland deze mensen toelaat. Dat eerste moet je zien te voorkomen en dus moet je dat tweede niet doen. Daar zou je als EU ook gezamenlijk in op moeten treden. Deze mensen zijn niet welkom en Eritrea moet ze maar terugnemen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:10 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Zoals je begrijpt stoppen deze mensen niet met vluchten als Nederland strenger wordt. Wat we dan doen is eigenlijk gewoon andere Europese lidstaten opzadelen met het probleem, aangezien Nederland tov. de meeste andere lidstaten vrij welvarend is is het erg vreemd te noemen dat Nederland de vluchtelingen niet aan zou kunnen, en andere landen schijnbaar wel?
Lijkt me een uitstekende oplossing.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:10 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Zoals je begrijpt stoppen deze mensen niet met vluchten als Nederland strenger wordt. Wat we dan doen is eigenlijk gewoon andere Europese lidstaten opzadelen met het probleem, aangezien Nederland tov. de meeste andere lidstaten vrij welvarend is is het erg vreemd te noemen dat Nederland de vluchtelingen niet aan zou kunnen, en andere landen schijnbaar wel?
https://www.cia.gov/libra(...)actbook/geos/er.htmlquote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Net zoals jij je niet bang laat maken door de media geloof ik al die verhaaltjes over Eritrea ook niet zomaar die in de media verschijnen. Of komt de media aandacht jou dan opeens wel goed uit?
Grappig dat je dat zegt.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:10 schreef tofastTG het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/648(...)orea-van-afrika.htmlquote:Eerder beleefden Duitsland en Zweden al een piek in asielaanvragen, in respectievelijk november en oktober vorig jaar. Daar zakte de toestroom na enkele weken weer terug. Wel waren die pieken minder hoog dan nu in Nederland.
Ja wat is het precies, gaan we de media wel of niet aanhouden? Nu even beslissen, want je kan niet zeggen dat je aan de ene kant de media wel gelooft en aan de andere kant niet he, das nogal hypocriet.quote:
Mwah. Dan krijgen ze in bv. Bulgarije papieren en staan ze straks weer in Nederland. Is ook niet de bedoeling.quote:
Sinds wanneer is de CIA media?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja wat is het precies, gaan we de media wel of niet aanhouden? Nu even beslissen, want je kan niet zeggen dat je aan de ene kant de media wel gelooft en aan de andere kant niet he, das nogal hypocriet.
Jij weet niet wat het woord media betekent, of wel?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:15 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Sinds wanneer is de CIA media?Amnesty zou je wellicht nog wel media kunnen noemen. Bovendien geloof ik goed onderbouwde berichten natuurlijk wel, het zinnetje. "Nederland kan deze stroom niet aan" zonder enige toevoeging vind ik dan weer minder geloofwaardig.
Kritiek mag zeker, het is ook zeker een probleem. Maar er is een verschil tussen een probleem en het allemaal niet meer aankunnen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt.
[..]
http://nos.nl/artikel/648(...)orea-van-afrika.html
Nederland heeft dus al veel meer te verduren dan al die andere landen die ook nog eens vele malen groter zijn. Maar ja Nederland kan het wel opvangen hoorrrrrrrrrrr, een van de kleinste landjes in Europa maar gewoon verreweg de meeste opvangenkritiek mag niet!
Ik zal mezelf verduidelijken; met de Media bedoelde ik in eerste instantie de Nederlandse pers die massaal bericht doet van een enkele zin van de staatssecretaris. Die helaas geen verdere onderbouwing gaf waarom Nederland het probleem niet aan zou kunnen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij weet niet wat het woord media betekent, of wel?
Leuk verhaal, maar als iemand beweert uit Eritrea te komen wil dat nog niet zeggen dat dat ook daadwerkelijk het geval is.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In het land van herkomst ja. Call me crazy.
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze komen toch zonder visum binnen? Dat terwijl ze wel visumplichtig zijn...
Onze zuiderburen vangen er anders een flink stuk meer op dan wij .. schijnbaar ontgaat je keer op keer het verschil tussen echte aantallen en percentages?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt.
[..]
http://nos.nl/artikel/648(...)orea-van-afrika.html
Nederland heeft dus al veel meer te verduren dan al die andere landen die ook nog eens vele malen groter zijn. Maar ja Nederland kan het wel opvangen hoorrrrrrrrrrr, een van de kleinste landjes in Europa maar gewoon verreweg de meeste opvangenkritiek mag niet!
De website van CIA valt onder de term media.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:23 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ik zal mezelf verduidelijken; met de Media bedoelde ik in eerste instantie de Nederlandse pers die massaal bericht doet van een enkele zin van de staatssecretaris. Die helaas geen verdere onderbouwing gaf waarom Nederland het probleem niet aan zou kunnen.
Ik begrijp persoonlijk niet zo goed waarom het probleem niet aangepakt wordt daar waar het aangepakt hoort te worden, namelijk op Europees niveau. Dan hoeven de lidstaten niet een keer in de maand te noodklok te luiden.
En welke landen kunnen dat dan, vraag me serieus af waar dit soort onzin soms vandaan komt. Alsof ze in de verenigde staten geen problemen hebben met vluchtelingen?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:36 schreef Gia het volgende:
Gewoon uit de EU en dan de grenzen dicht. Helemaal dicht.
Wel geld erin, geen geld eruit. Als andere landen dat kunnen, kunnen wij dat ook.
Dan nog zit je met mensenrechtenverdragen, de VN etc. De grenzen dicht is geen optie. Willen we iets aan de vluchtelingenstroom veranderen dan moet dit op EU niveau.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:36 schreef Gia het volgende:
Gewoon uit de EU en dan de grenzen dicht. Helemaal dicht.
Wel geld erin, geen geld eruit. Als andere landen dat kunnen, kunnen wij dat ook.
Vast niet, maar we kunnen er wel meer aanspraak op maken dan de meeste anderen, aangezien we hier al met zovelen op zo'n kleine ruimte zitten. Er mag best ergens een streep getrokken worden.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:32 schreef moussie het volgende:
[..]
Je dacht dat Nederland het enige land is dat zich van de term vol=vol kan bedienen?
Relatief (en absoluut) gezien vangen we helemaal niet zo heel veel asielzoekers op... De Europese unie moet gewoon het voortouw nemen en zorgen voor goede opvang en een betere/duidelijkere asiel procedure.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 14:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Vast niet, maar we kunnen er wel meer aanspraak op maken dan de meeste anderen, aangezien we hier al met zovelen op zo'n kleine ruimte zitten. Er mag best ergens een streep getrokken worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |