Mwoah.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 14:41 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Relatief (en absoluut) gezien vangen we helemaal niet zo heel veel asielzoekers op... De Europese unie moet gewoon het voortouw nemen en zorgen voor goede opvang en een betere/duidelijkere asiel procedure.
Qua inwilligen, zou kunnen. Maar ook daar is niet iedereen het over eens. Een iets uitgebreider artikel;quote:Op vrijdag 16 mei 2014 14:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mwoah.
http://www.emnnetherlands(...)el_asielaanvragen_in
Nederland doet wel hun best.
Misschien tot nu toe niet, maar daar is dus nu rap verandering in aan het komen. Het straatbeeld hier in mijn eigen wijk is ook al behoorlijk veranderd. Afrikanen waren eerst nog vrij zeldzaam, maar je ziet er nu behoorlijk veel rondlopen. Datzelfde geldt overigens ook voor oost Europeanen. Niet dat ik me er aan stoor, maar het valt gewoon op hoe snel het is gegaan.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 14:41 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Relatief (en absoluut) gezien vangen we helemaal niet zo heel veel asielzoekers op... De Europese unie moet gewoon het voortouw nemen en zorgen voor goede opvang en een betere/duidelijkere asiel procedure.
Mag ik vragen waar je dat op baseert? Cijfers laten in ieder geval een ander verhaal zien.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Misschien tot nu toe niet, maar daar is dus nu rap verandering in aan het komen. Het straatbeeld hier in mijn eigen wijk is ook al behoorlijk veranderd. Afrikanen waren eerst nog vrij zeldzaam, maar je ziet er nu behoorlijk veel rondlopen. Datzelfde geldt overigens ook voor oost Europeanen. Niet dat ik me er aan stoor, maar het valt gewoon op hoe snel het is gegaan.
Dat baseer ik op wat ik dagelijks zie als ik boodschappen ga doen of gewoon even aan het rondlopen ben. Twee jaar geleden zag je nauwelijks Afrikanen op straat, nu zie je ze overal, en Oost Europeanen kun je misschien niet meteen herkennen aan het uiterlijk (alhoewel dat soms ook wel het geval is) maar ik hoor in de winkelcentra regelmatig Pools sprekende mensen, en Roemenen hebben hun stekkie ook al gevonden bij de buurtsuper voor de ingang. Overigens zijn die Roemenen hele vriendelijk lui, dat mag ook wel eens gezegd worden.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:19 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar je dat op baseert? Cijfers laten in ieder geval een ander verhaal zien.
Dat is logisch want Nederland zit niet op de buitengrenzen van Europa. Je punt?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 14:45 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Qua inwilligen, zou kunnen. Maar ook daar is niet iedereen het over eens. Een iets uitgebreider artikel;
http://sargasso.nl/valse-(...)ningen-asielzoekers/
We staan gewoon op de 10e plek qua asielaanvragen(per miljoen inwoners) in Europa.
Niet om het een of ander hoor maar er is nogal een verschil tussen asielzoekers en europeanen die vanuit Oost Europa naar Nederland komen om een baan te zoeken. Dus die cijfertjes van jou kan je hier niet op los laten.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:19 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar je dat op baseert? Cijfers laten in ieder geval een ander verhaal zien.
Tuurlijk. En als het te druk word gooien we er een pardonnetje tegen aan. Hupla, weer een zooitje bedriegers belonen voor hun leugens.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 14:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mwoah.
http://www.emnnetherlands(...)el_asielaanvragen_in
Nederland doet wel hun best.
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 16:51 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Tuurlijk. En als het te druk word gooien we er een pardonnetje tegen aan. Hupla, weer een zooitje bedriegers belonen voor hun leugens.
Oh maak je geen zorgen, ik weet wel waar het over gaat hoor. Ik had het met name over de stijging van de afrikanen... Die is namelijk niet terug te zien in de cijfers.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 16:36 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Niet om het een of ander hoor maar er is nogal een verschil tussen asielzoekers en europeanen die vanuit Oost Europa naar Nederland komen om een baan te zoeken. Dus die cijfertjes van jou kan je hier niet op los laten.
Wat een nonsens, denken dat de buitengrenzen de meeste aanvragen te verwerken krijgen .quote:Op vrijdag 16 mei 2014 16:10 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat is logisch want Nederland zit niet op de buitengrenzen van Europa. Je punt?
Het is geen 1.000 per week.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 18:52 schreef Twiitch het volgende:
Of Nederland de stroom niet aankan vind ik geen discussie, natuurlijk wel. Maar het kost onmogelijk veel geld. En 1000 per week is gewoon teveel.
De EU heeft trouwens toch ook een soort verdeling vastgesteld v.w.b. asielzoekers? Of was dat een specifiekere groep? Kan het me zo ff niet voor de geest halen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 18:16 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Wat een nonsens, denken dat de buitengrenzen de meeste aanvragen te verwerken krijgen .enig idee welk land de meeste asielzoekers heeft per miljoen inwoners?
Volgens mij neemt sowieso elk land standaard een bepaalde hoeveelheid op, ongeacht welk land ze zijn binnengekomen, zie dat voetbalelftal van vorige week.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 18:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De EU heeft trouwens toch ook een soort verdeling vastgesteld v.w.b. asielzoekers? Of was dat een specifiekere groep? Kan het me zo ff niet voor de geest halen.
Lees anders eens de blog die ik hierboven al gepost heb, het eea. Schijnt ook te komen door een administratieve verandering bij de IND.quote:
Ze verdelen wel geld nav. Het aantal aanvragen per milj. inwoners. Weet niet of je dat bedoeld?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 18:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De EU heeft trouwens toch ook een soort verdeling vastgesteld v.w.b. asielzoekers? Of was dat een specifiekere groep? Kan het me zo ff niet voor de geest halen.
Precies en iedere keer is het echt de allerlaatstequote:Op vrijdag 16 mei 2014 16:51 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Tuurlijk. En als het te druk word gooien we er een pardonnetje tegen aan. Hupla, weer een zooitje bedriegers belonen voor hun leugens.
Dan moet je ergens anders gaan wonen. Ben alleen benieuwd waar je dan terecht gaat komen, de meeste landen kennen namelijk een asielsysteem.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 19:43 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Precies en iedere keer is het echt de allerlaatste![]()
En iedere keer die argumenten dat "We niet humaan zijn" als we asielzoekers niet opnemen of terug sturen.
Ik walg inmiddels van het woord en wil HELEMAAL NIET HUMAAN ZIJN
Het asielbeleid gaat op de schop, minister Timmermans pleitte gisteren in Pauw & Witteman voor opvang in de regio, een organisatie als Frontex krijgt steeds meer bevoegdheden voor het bewaken van de Europese buitengrenzen, mensensmokkelaars worden in de landen van herkomst vervolgt en het maatschappelijk draagvlak voor de opvang begint te verdwijnen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 19:45 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Dan moet je ergens anders gaan wonen. Ben alleen benieuwd waar je dan terecht gaat komen, de meeste landen kennen namelijk een asielsysteem.
Nee, maar waarom moeten ze helemaal hierheen komenquote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:03 schreef skrn het volgende:
[..]
eeeuh nieuws afgelopen jaren niet gevolgd? Buurlanden v syrie massaal overstroomd door vluchtelingen?
Dat is dus bullshit, de meeste asielzoekers gaan verhoudingsgewijs naar Zweden. Nederland staat binnen de Europese unie op de 10e plaats (Exclusief Zwitserland en Noorwegen dus).quote:Op vrijdag 16 mei 2014 20:05 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Nee, maar waarom moeten ze helemaal hierheen komen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |