Korte omschrijving depressie:quote:Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.
Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien
Korte uitleg van angststoornissen:quote:Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.
Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.
Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Toepasselijke plaatjes:quote:Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.
Wanneer spreken we van een angststoornis?
Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:
Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs
Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:
Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
En dat bedoelde ik nou met 'een feest van herkenning'. Ik kan me in bijna elk punt in dat lijstje herkennenquote:Op woensdag 14 mei 2014 15:20 schreef kvd het volgende:
[..]
http://ass-vrouwen.nl/kenmerken.php
en verder heeft Annelies Stap/Spek (naam even vergeten) er veel erover geschreven, zij heeft ook een eigen site met info
Mijn gevoelens leiden me juist af, dus ik ontkom er niet aan om ze te confronteren. Zo'n knoop in de maag is handig voor het afvallen, maar 2 sneetjes per dag eten met moeite is ook geen pretje. Een vriend nodigde me ook uit voor eten vanavond, maar moe, buikpijn, geen trek.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:50 schreef kuolema het volgende:
[..]
Het is ook het gevoel dat blijft hangen ja. Grappig, ik ervaar in mijn dromen vaak heel sterke (negatieve/depressieve) gevoelens die overdag lang niet zo extreem zijn. Dus had zelf ook de theorie dat ik die gevoelens misschien onderdruk en ze daardoor in mijn slaap naar boven komen. Geen idee of dat kan. Maar ik weet van mezelf dat ik veel afleiding zoek, bezig probeer te blijven om te vermijden dat ik me slecht kan voelen.
Sterkte met het stilstaan bij je gevoelens ... ik vind het knap dat je dat aandurft.
Smoothie achtige dingen nemen, die krijg je vast makkelijker weg. En eigenlijk juist gaan naar die vriend, misschien ontspan je er juist van en krijg je dan wel een beetje trek. En uitleggen hoe t zit?quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:13 schreef Gray het volgende:
[..]
Mijn gevoelens leiden me juist af, dus ik ontkom er niet aan om ze te confronteren. Zo'n knoop in de maag is handig voor het afvallen, maar 2 sneetjes per dag eten met moeite is ook geen pretje. Een vriend nodigde me ook uit voor eten vanavond, maar moe, buikpijn, geen trek.
Ik vond het ook veelal herkenbaar.quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:50 schreef Elvi het volgende:
[..]
En dat bedoelde ik nou met 'een feest van herkenning'. Ik kan me in bijna elk punt in dat lijstje herkennenShit ik dacht dat ik gewoon raar en sociaal onhandig was
![]()
Ik denk dat ik deze lijst gewoon uitprint, markeer waar ik me in herken, en aflever bij de psychiaterDan mogen zij kijken wat ze ermee doen.
Ik vind het alleen geen goede of betrouwbare test en de manier waarop gescoord wordt is ongebruikelijk - per vraag zijn 2 antwoorden een punt en de andere twee niet. Dat is niet logisch en zo haal je snel een erg hoge of juist een erg lage score.quote:Je hebt 85 punten behaald uit een maximum te behalen aantal punten van 100.
Jouw score valt in de categorie 70 t/m 100 punten
Dit betekent dat je veel overeenkomsten hebt met vrouwen die gediagnosticeerd zijn met een autismespectrumstoornis.
De gemiddelde score van vrouwen met een autismespectrumstoornis is 86,9 en de gemiddelde score van vrouwen zonder een autismespectrumstoornis is 21,3.
Hij heeft al zat uitleg gekregen inmiddels.quote:Op woensdag 14 mei 2014 16:46 schreef zomertje het volgende:
[..]
Smoothie achtige dingen nemen, die krijg je vast makkelijker weg. En eigenlijk juist gaan naar die vriend, misschien ontspan je er juist van en krijg je dan wel een beetje trek. En uitleggen hoe t zit?
Ik herken ze ook bijna allemaal.quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:50 schreef Elvi het volgende:
[..]
En dat bedoelde ik nou met 'een feest van herkenning'. Ik kan me in bijna elk punt in dat lijstje herkennenShit ik dacht dat ik gewoon raar en sociaal onhandig was
![]()
Ik denk dat ik deze lijst gewoon uitprint, markeer waar ik me in herken, en aflever bij de psychiaterDan mogen zij kijken wat ze ermee doen.
Ik vind dat toch wel ernstig.quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:50 schreef Elvi het volgende:
[..]
![]()
Daarom kun je dit beter bespreken met iemand die ervoor doorgeleerd heeft, zoals een psychiater.quote:Op woensdag 14 mei 2014 17:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik vind dat toch wel ernstig.
Raar en sociaal onhandig beschouw ik als iemand die moet blozen wanneer een leuke jongen/dame wat tegen ze zegt in een club/pub/restaurant. Of sociaal onhandig als je iemand wil versieren en je staat met de bek vol tanden.
Dit lijstje komt erg overeen met mn ex die overigens niet alleen BPD had maar ook een sociale fobie.
Voorbeeldje: dit punt vond ik opvallend in de lijst: "Ik heb er moeite mee om mensen te herkennen als ik ze op een andere plek ontmoet dan gebruikelijk (bijv. een collega tegenkomen bij het boodschappen doen en die dan niet herkennen)."quote:Op woensdag 14 mei 2014 17:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik vind dat toch wel ernstig.
Raar en sociaal onhandig beschouw ik als iemand die moet blozen wanneer een leuke jongen/dame wat tegen ze zegt in een club/pub/restaurant. Of sociaal onhandig als je iemand wil versieren en je staat met de bek vol tanden.
Dit lijstje komt erg overeen met mn ex die overigens niet alleen BPD had maar ook een sociale fobie.
Ik weet niet hoe betrouwbaar die site is he...vergeet dat niet. Ik las alleen die lijst had dus ook heel veel herkenning. De psych weet het nog niet, maar ik ga hem van de week ook de lijst laten zien, met mijn bevindingen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:41 schreef Elvi het volgende:
[..]
Voorbeeldje: dit punt vond ik opvallend in de lijst: "Ik heb er moeite mee om mensen te herkennen als ik ze op een andere plek ontmoet dan gebruikelijk (bijv. een collega tegenkomen bij het boodschappen doen en die dan niet herkennen)."
Ik dacht dat dat gewoon een raar ding van mij was... dat ik gewoon iemand niet herken als ik die persoon niet op die plek verwacht. Maar nu blijkt het een ASS-dingetje te zijn.
Dat bedoelde ik met 'raar en sociaal onhandig'. Er zijn gewoon een paar dingen die ik als 'unieke eigenschap' zag maar die blijkbaar bij ASS horen. Ik heb geen sociale fobie ofzoIk vind het wel spannend om nieuwe mensen te ontmoeten maar niet zo spannend dat ik de situatie vermijd.
Enne... veel vrouwen die eigenlijk ASS hebben kregen eerst de diagnose BPDDus misschien moet je straks je pijlen richten op autisten ipv borderliners
![]()
![]()
Ik ga weer even verder die test maken.
Oh ik weet dat het maar een site is hoorquote:Op woensdag 14 mei 2014 19:58 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe betrouwbaar die site is he...vergeet dat niet. Ik las alleen die lijst had dus ook heel veel herkenning. De psych weet het nog niet, maar ik ga hem van de week ook de lijst laten zien, met mijn bevindingen.
Over de test, hou betrouwbaar deze is weet ik ook niet. Kom wel heel veel vragen tegen die ik tijdens mijn eigen testen heb gemaakt. Nu maar eens kijken wat mijn score hier is
Yes ik heb gewonnenquote:Op woensdag 14 mei 2014 20:03 schreef Elvi het volgende:
[..]
Oh ik weet dat het maar een site is hoorMaar het kan een begin zijn voor echte officiele tests. Misschien dat de mensen die dachten dat ik autistisch was toch gelijk hadden
![]()
Ik scoorde trouwens 83Dus kuo is meer autist dan ik
Ik ben van de WW naar ziektewet gegaanquote:Op woensdag 14 mei 2014 20:27 schreef Mint_Clansell het volgende:
Vraagje:
De huisarts heeft vandaag geconstateerd dat ik een atypische depressie heb en heeft me oxazepam voorgeschreven, omdat ik me al tijden kut voel en er niet echt een verbetering in zit. Zo ben ik vorig jaar ontslagen omdat ik gewoon geen motivatie meer had om mijn werk goed uit te voeren. Ik ben zelf iemand die niet zo snel naar de huisarts stapt, maar het liep echt de spuitgaten uit de laatste maanden dus ik ben wel blij dat ik het heb gedaan, ondanks dat ik nu een labeltje heb. Ik heb nu dus een vervolgafspraak met een psycholoog. Maar ik ben eigenlijk vergeten te vragen of ik me nu het beste kan ziekmelden aangezien ik momenteel nog in de WW zit. Volstaat de uitspraak van mijn huisarts of word ik dan ook gekeurd door het UWV? Iemand hier verstand van? Dank.
Onder andere ja. Stortte in vlak voordat ik een gesprek met uw zou hebben. Afgemeld en me ziek gemeld. Paar keer telefonisch contact gehad over alle afspraken die ik heb ( onderzoeken enzo), 2 of 3 keer langs geweest en nu via de mail contact met hen.quote:
Van mij mogen ze. Ik ga ervan uit dat mijn huisarts precies hetzelfde aan hun zal verklaren als wat ik van hem heb gehoord. Ik zal ze morgen eens bellen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 20:40 schreef kvd het volgende:
[..]
Onder andere ja. Stortte in vlak voordat ik een gesprek met uw zou hebben. Afgemeld en me ziek gemeld. Paar keer telefonisch contact gehad over alle afspraken die ik heb ( onderzoeken enzo), 2 of 3 keer langs geweest en nu via de mail contact met hen.
Je moet het dus gewoon zelf doen. Ze kunnen wel contact met dokter ed gaan opnemen.
Mijn ex had de officiele diagnose. Zogenaamd high functioning en sociale fobie.quote:Op woensdag 14 mei 2014 17:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Daarom kun je dit beter bespreken met iemand die ervoor doorgeleerd heeft, zoals een psychiater.
Over iemand die ervoor doorgeleerd heeft...hoe weet je dat jouw ex een borderliner was? Ben je ook gewoon een lijstje afgegaan of had je het papiertje in je hand waar haar borderline-diagnose op stond, afkomstig van iemand die ervoor doorgeleerd had?
Je hebt 39 punten behaald uit een maximum te behalen aantal punten van 100.quote:
Oeh je zit wel op het randje hoorquote:Op woensdag 14 mei 2014 20:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je hebt 39 punten behaald uit een maximum te behalen aantal punten van 100.
Jouw score valt in de categorie 0 t/m 39 punten
Dit betekent dat je nagenoeg geen overeenkomsten hebt met vrouwen die gediagnosticeerd zijn met een autismespectrumstoornis
:- )
Laten we eerlijk zijn. Ik spoor natuurlijk ook niet helemaal. Ik denk dat wanneer het een PTSD vragenlijst was geweest, die 39 punten 89 punten waren geweestquote:
Ik vind het klasse dat je het zo goed probeert op te pakkenquote:Op donderdag 15 mei 2014 07:27 schreef Gray het volgende:
Heel vroeg gaan slapen, heel vroeg wakker geworden. Vanavond weer een poging.
En heel emo gaan slapen. Heb gesproken met iemand die me heeft geïnspireerd een beter mens te worden, nadat ik haar heel veel pijn heb gedaan doordat ik zelf pijn had. Ik heb haar bedankt voor dat ze er voor me was, terwijl ik er niet voor haar was. Haar oprecht heel veel geluk gewenst, omdat ze dat verdient. En ze wenste me hetzelfde terug. Met tranen in m'n ogen heb ik haar gedag gezegd en ben gaan slapen.
Dankzij mijn tijd met haar heb ik geprobeerd mezelf te veranderen tijdens m'n laatste relatie om daar het beste van te maken. Helaas heeft diegene me afschuwelijk behandeld, maar ik ben de hoop niet verloren. Want ondanks dat diegene haar slechtste kant heeft laten zien, heb ik een goede kant van mezelf leren kennen. Ondanks veel pijn dat bij dit alles kwam kijken ben ik er beter op geworden. En wanneer ik ooit iemand tegenkom die me verdient, die me steunt en begrijpt, kan ik eindelijk het beste van mezelf geven.
Nog steeds een beetje emo,
Gray
Dank je.quote:Op donderdag 15 mei 2014 08:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik vind het klasse dat je het zo goed probeert op te pakken
En ja, het is (enorm!) kut maar je kiest ervoor het beste te maken van de situatie waar je nu in zit en daar ben ik een beetje dol op
Klasse! Ga zo door (of neem een andere route als die jou beter bevalt, tis jouw leven he?) en vooral blijven posten als je daar behoefde aan hebt.
Btw, ik heb een beetje een raar bioritme momenteel (ook wel door spanning, maar tis nog wel onder controle verder). Gisteravond 3 uurtjes op de bank gelegen (werd +-23u weer wakker) en ben nog steeds op
Nou je hebt het helderder dan ik geloof ik in jouw situatie zou hebben, maar ik heb dan ook een hele andere "techniek" voor het aanpakken van emotioneel zwaar belastende "situaties".quote:Op donderdag 15 mei 2014 08:33 schreef Gray het volgende:
[..]
Dank je.
De storm is meer gesetteld nu, waardoor ik weer verder kan kijken. Ik ben ook zo dankbaar voor de goede mensen in m'n leven, dat ik zelf ook goed wil zijn, ook omdat ik er dan voor hen kan zijn.
En al die gevoelens, goed of kwaad, doen me beseffen dat ik een gevoelig mens ben dat om anderen geeft. En daarom geef ik ook om mezelf en dus zorg ik voor mezelf, op elk vlak. Wat eerst zelfmedelijden was, is nu zelfcompassie.
Mettertijd hoop ik zo sterk te zijn als zij die me geïnspireerd heeft, om me weer open te stellen voor diegene die me onlangs zo gekwetst heeft. Dat vind ik nu nog te moeilijk, maar dat mag van mezelf. Deels vergeef ik haar, omdat ze niet beter weet, maar een deel van me heeft nog geen vrede met de situatie. Het doet nog even pijn. Daar werk ik echter hard aan, want het is zoals het is, en daartegen protesteren levert niets dan stress. En ik verdien beter dan dat.
Waarom ben je niet streng voor jezelf qua bioritme? Het is heel belangrijk voor je gevoelsleven. Kan je de oorzaak van de spanning verhelpen?
Naar dat zo'n meisje zo'n impact op je heeft man. Loslaten is moeilijk, maar het is een inherent ding van het leven. Al het positieve heeft zijn tegenpool. Mensen maken fouten, verkeerde keuzes, maar alle goede of slechte keuzes geven ons kennis en kennis is macht. Met die stukjes kennis kun je aan de slag gaan om situaties in de toekomst te voorkomen. Dit wil niet zeggen dat je iemand zo even los kunt laten, maar zolang je jezelf toelaat om pijn te voelen zal het snel beter gaan.quote:Op donderdag 15 mei 2014 07:27 schreef Gray het volgende:
Heel vroeg gaan slapen, heel vroeg wakker geworden. Vanavond weer een poging.
En heel emo gaan slapen. Heb gesproken met iemand die me heeft geïnspireerd een beter mens te worden, nadat ik haar heel veel pijn heb gedaan doordat ik zelf pijn had. Ik heb haar bedankt voor dat ze er voor me was, terwijl ik er niet voor haar was. Haar oprecht heel veel geluk gewenst, omdat ze dat verdient. En ze wenste me hetzelfde terug. Met tranen in m'n ogen heb ik haar gedag gezegd en ben gaan slapen.
Dankzij mijn tijd met haar heb ik geprobeerd mezelf te veranderen tijdens m'n laatste relatie om daar het beste van te maken. Helaas heeft diegene me afschuwelijk behandeld, maar ik ben de hoop niet verloren. Want ondanks dat diegene haar slechtste kant heeft laten zien, heb ik een goede kant van mezelf leren kennen. Ondanks veel pijn dat bij dit alles kwam kijken ben ik er beter op geworden. En wanneer ik ooit iemand tegenkom die me verdient, die me steunt en begrijpt, kan ik eindelijk het beste van mezelf geven.
Nog steeds een beetje emo,
Gray
Ergens is het goed dat je jarenlang met behulp van je medicatie hebt kunnen copen; nu weet je het leven door een andere bril te bekijken. Het afbouwen zal misschien even wennen zijn, maar wellicht kan je die bril dan ook opzetten zonder die chemische hulp, om het maar zo te noemen. Iets wat ik heb geleerd na m'n depressie.quote:Op donderdag 15 mei 2014 08:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nou je hebt het helderder dan ik geloof ik in jouw situatie zou hebben, maar ik heb dan ook een hele andere "techniek" voor het aanpakken van emotioneel zwaar belastende "situaties".
Nou, het is vrij normaal voor mij dat wanneer er iets gebeurt, mn bioritme van slag raakt maar even makkelijk (vrijwel) raakt ie weer terug in het lood.
Zoals je misschien nog weet, was ik jarenlang depressief en ben ik er met 1 bepaald medicijn vanaf gekomen. Echter zijn de omstandigheden verandert nu en het lijkt erop dat ik definitief met nou juist dat medicijn zal moeten gaan afbouwen (wat ik mijn geval betekent dat ik er helemaal mee zal moeten gaan stoppen, gezien de lage dosering waar ik nu op zit).
Het "kan" zijn dat de depressie dan weer terugkomt, maar dat hoeft natuurlijk niet. Ik heb een lange adempauze gehad en wellicht dat dat voldoende is om te kunnen copen ook zonder dat middel (ik ben sowieso niet zo van de medicatie dus ergens kan ik niet wachten met verder afbouwen).
Maar goed, het is nog vroeg zeg maar om er echt wat over te kunnen zeggen, eerst moet ik nog overleggen en dat zal wsl pas volgende week zijn. Ik moet dus nog eventjes geduld hebben
Ik ben er zeker van dat zij niet de enige was die me zo kon laten voelen, want ik heb veel betere relaties gehad met meiden waar ik veel meer voor voelde. Zoals het meisje dat me geinspireerd heeft bijvoorbeeld, al zou ik die relatie zelf niet per se beter noemen, want er mankeerde veel aan (dankzij mij). Wat het voornamelijk is denk ik, is dat ik voor dat andere meisje, waarmee het onlangs eindigde, aan mezelf wilde werken. Dat maakte me heel kwetsbaar, wat ook de bedoeling was.quote:Op donderdag 15 mei 2014 08:57 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Naar dat zo'n meisje zo'n impact op je heeft man. Loslaten is moeilijk, maar het is een inherent ding van het leven. Al het positieve heeft zijn tegenpool. Mensen maken fouten, verkeerde keuzes, maar alle goede of slechte keuzes geven ons kennis en kennis is macht. Met die stukjes kennis kun je aan de slag gaan om situaties in de toekomst te voorkomen. Dit wil niet zeggen dat je iemand zo even los kunt laten, maar zolang je jezelf toelaat om pijn te voelen zal het snel beter gaan.
Wanneer het over is tussen jou en een meisje voelt het alsof er nooit meer zoiets kan zijn, dat zij de enige was die je kon laten voelen zoals je je voelt. Je weet zelf echter ook dat dit een illusie is. Ik geloof niet zo in een 'soulmate', want in mijn ogen zijn er meerdere op deze aardbol waar jij die speciale band mee kunt hebben. Denk dan ook niet dat je na een grote liefde nooit meer aan ander zult vinden, laat staan dat je conclusies over jezelf gaat trekken o.b.v. hoe zo'n meisje je behandeld heeft. Er zitten soms een paar rotte appels in de fruitmand, doe je niks aan. Het mooie is datje altijd meer kans hebt om een rijpe te pakken.
Lekker bezig jong!quote:Op donderdag 15 mei 2014 09:03 schreef duracellkonijntje het volgende:
Vandaag de laatste dag en dan weer weekend. Ben best trots op mezelf, deze week drie dagen tot net iets langer dan 4 uur op stage gezeten en een dag zelfs tot 5. Dit alles met uitzicht op meer!Ook al is er een klein dipje met elke nieuwe stap en is het soms iets moeilijker dan anders, de tendens is duidelijk positief. Ik voel me energiek, kan die knagende angst enorm veel beter loslaten en het begint zelfs af en toe al door te dringen dat ik gewoon goed bezig ben en de verbeterpunten waar ik voor mezelf aan wilde werken al wel aardig onder de knie heb. Ook al is het soms even vervelend dat het zo lang duurt, ik heb geduld. Dit soort dingen wens ik niet weg, ik kan enkel mijn best doen om mijn zelfvertrouwen stukje bij beetje op te bouwen, hoe lang het ook duurt.
Ohja, vanavond het gala van het 400-jarig bestaan van de Rijksunivsersiteit hier. Na 2 jaar mijn pak weer eens aan en lam worden met m'n vrienden, zin in.
Hu? meer kans? Zeg dat maar eens tegen al die 25+ forever alone gasten op dit forum, daar hoor ik dus ook bij. Het is allemaal zo verdomde hopeloos... Zit weer behoorlijk in een depressie, maar dit keer ben ik mezelf niet weken aan het verhongeren maar lijkt het 1 grote vreetkick te zijn....quote:Op donderdag 15 mei 2014 08:57 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Wanneer het over is tussen jou en een meisje voelt het alsof er nooit meer zoiets kan zijn, dat zij de enige was die je kon laten voelen zoals je je voelt. Je weet zelf echter ook dat dit een illusie is. Ik geloof niet zo in een 'soulmate', want in mijn ogen zijn er meerdere op deze aardbol waar jij die speciale band mee kunt hebben. Denk dan ook niet dat je na een grote liefde nooit meer aan ander zult vinden, laat staan dat je conclusies over jezelf gaat trekken o.b.v. hoe zo'n meisje je behandeld heeft. Er zitten soms een paar rotte appels in de fruitmand, doe je niks aan. Het mooie is datje altijd meer kans hebt om een rijpe te pakken.
Bekeken vanuit monogamie, heb je als single meer kans. Plus, als de huidige rot was, was je 100% daarmee opgescheept. Als single heb je veel meer kans op iets nieuws.quote:Op donderdag 15 mei 2014 10:43 schreef Kevin24 het volgende:
[..]
Hu? meer kans? Zeg dat maar eens tegen al die 25+ forever alone gasten op dit forum, daar hoor ik dus ook bij. Het is allemaal zo verdomde hopeloos... Zit weer behoorlijk in een depressie, maar dit keer ben ik mezelf niet weken aan het verhongeren maar lijkt het 1 grote vreetkick te zijn....
Eens! Die pijn heb ik inderdaad 1 keer gehad, met mijn ex. Door een hel en weer terug. En toen besefte je eigenlijk ... soulmate? Wat een onzinquote:Op donderdag 15 mei 2014 08:57 schreef duracellkonijntje het volgende:
Die forever alone groep. Wat moet je daar nu van zeggen?quote:Op donderdag 15 mei 2014 10:43 schreef Kevin24 het volgende:
[..]
Hu? meer kans? Zeg dat maar eens tegen al die 25+ forever alone gasten op dit forum, daar hoor ik dus ook bij. Het is allemaal zo verdomde hopeloos... Zit weer behoorlijk in een depressie, maar dit keer ben ik mezelf niet weken aan het verhongeren maar lijkt het 1 grote vreetkick te zijn....
Nouja, als ik zo de verhalen lees op dit forum dan hebben niet alleen singels meer kans hoor.. haha. Naja, iedereen heeft meer kans dan mij lijkt het wel.quote:Op donderdag 15 mei 2014 10:55 schreef Gray het volgende:
[..]
Bekeken vanuit monogamie, heb je als single meer kans. Plus, als de huidige rot was, was je 100% daarmee opgescheept. Als single heb je veel meer kans op iets nieuws.
Maar hoe je het ook wendt of keert, hoop heeft geen reden nodig. En je hoeft niet eens te hopen een een nieuwe wederhelft, maar je kan ook hopen op geluk. En voor geluk is ook niemand anders nodig.
Verhongeren of overeten, heb ook met beide ervaring gehad. Sterker nog, de afgelopen maanden was ik meer aan het eten omdat alles zo anders en nieuw was voor me. Ik was enorm impulsen aan het najagen, blijkbaar omdat ik de vinger niet kon leggen op wat speelde. Nu heb ik er grip op, maar weer een nieuwe reden voor een aangepast eetpatroon. Nu eet ik juist minder, met name omdat ik simpelweg de trek niet heb. Momenteel eet ik vooral omdat het moet van mezelf. Laatst viel ik flauw en dat hoef ik niet per se opnieuw te herhalen. Zelfs al vind ik het altijd wel een grappige ervaring.
Zorg voor jezelf. Dat betekent ook nee zeggen wanneer je eet voor het eten, en niet voor de trek. Wees goed voor jezelf, juist wanneer je je niet goed voelt. En ga je geluk niet elders zoeken, maar vinden waar je bent. Lastig, ik weet het. Maar een boom volgroeit ook niet van een enkele plens water.
Heb je (professionele) hulp voor je depressie? Als je wil kan je er prima hier over praten. Hier zijn veel mensen die je begrijpen.
Tja, naja, hopeloos misschien niet.... Zijn vast wel een paar vrouwen te vinden die blind EN doof zijn die met me willen daten... Maar een relatie? Nog nooit. Wel 2x een vrouw zo gek gekregen om met mij op date te gaan maar die hadden het na 1 date ook wel weer gezien en werd meteen overal van verwijderd de dag erna. Dus zeg het maar, klinkt redelijk hopeloos. Krijg nu ook geen matches op Tinder meer in utrecht en omstrekenquote:Op donderdag 15 mei 2014 11:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Die forever alone groep. Wat moet je daar nu van zeggen?
Is het echt hopeloos? Ben jij hopeloos? Ooit in een relatie gezeten?
Help jezelf gelukkig te maken, dan heb je een sterke ondergrond voor hoop op de toekomst. En wat die toekomst dan ook moge brengen, je bent dan iig gelukkig.quote:Op donderdag 15 mei 2014 11:53 schreef Kevin24 het volgende:
[..]
Nouja, als ik zo de verhalen lees op dit forum dan hebben niet alleen singels meer kans hoor.. haha. Naja, iedereen heeft meer kans dan mij lijkt het wel.
De 'hoop' is er bij mij al wel een beetje uit, heb mezelf jaren zo op de been kunnen houden maar dit is ook sterk aflopend.
Ik werk er dan ook actief aan. Depressie was het ergste en gevaarlijkste dat me ooit is overkomen, en daarom doe ik m'n best een nieuwe depressie uit de weg te gaan. Wellicht dat er ooit nog eentje komt, maar dat is een probleem voor later. Het blijft een kwestie van leren leven, dat merk ik nu weer.quote:Goed om te horen dat jij jezelf aardig op de rit hebt op dit moment. Dat flauwvallen heb ik ook al bijna een paar keer gehad ja, erg vervelend.
Doen. Je hoeft het aan niemand anders te vertellen als je niet wil. Een label is ook maar dat; het zegt misschien pindakaas, maar niets over hoe goed die is.quote:Zit al jaren te hikken om naar de huisarts te gaan. Ergens ben ik bang voor alle labeltjes wat ik opgeplakt ga krijgen maar aan de andere kant ook wel erg benieuwd, want er is nogal wat mis met mij. En tja, wil geen 'aansteller' zijn in de ogen van anderen.
Naja ik ben redelijk tevreden met mezelf. Bedoel heb een goede baan, een leuke hobby, sta altijd voor andere klaar. Zit me alleen dwars dat ik 'anders' dan anderen ben (nu weet ik wel, iedereen is uniek maargoed), kan moeilijk vriendschappen onderhouden, ben snel uitgeput, kan totaal niet tegen drukke ruimtes of harde geluiden en vooral dat de vrouwen in Nederland een soort van anti-Kevin zijn.quote:Op donderdag 15 mei 2014 12:09 schreef Gray het volgende:
[..]
Help jezelf gelukkig te maken, dan heb je een sterke ondergrond voor hoop op de toekomst. En wat die toekomst dan ook moge brengen, je bent dan iig gelukkig.
[..]
Ik werk er dan ook actief aan. Depressie was het ergste en gevaarlijkste dat me ooit is overkomen, en daarom doe ik m'n best een nieuwe depressie uit de weg te gaan. Wellicht dat er ooit nog eentje komt, maar dat is een probleem voor later. Het blijft een kwestie van leren leven, dat merk ik nu weer.
Waarom viel jij flauw? Moeheid, te weinig gegeten of stress?
[..]
Doen. Je hoeft het aan niemand anders te vertellen als je niet wil. Een label is ook maar dat; het zegt misschien pindakaas, maar niets over hoe goed die is.
Dat date je toch buitenlanders? Mijn laatste NL relatie is al weer meer dan 10 jaar geleden.quote:Op donderdag 15 mei 2014 12:50 schreef Kevin24 het volgende:
[..]
Naja ik ben redelijk tevreden met mezelf. Bedoel heb een goede baan, een leuke hobby, sta altijd voor andere klaar. Zit me alleen dwars dat ik 'anders' dan anderen ben (nu weet ik wel, iedereen is uniek maargoed), kan moeilijk vriendschappen onderhouden, ben snel uitgeput, kan totaal niet tegen drukke ruimtes of harde geluiden en vooral dat de vrouwen in Nederland een soort van anti-Kevin zijn.
Was een combinatie denk ik van weinig eten en een paniek aanval of iets, stond in een overvolle trein (dus was weer lekker warm ook) en dan kan ik mezelf geen houding geven en dan begint de gedachtestroom weer. Heb het tot nu toe gelukkig af kunnen houden door m'n ogen dicht te doen, diepe ademhalen te nemen en me daarop te concentreren (helpt enorm!) (tip voor de rest)
Goed dat je een voorbeeld hebt, kan je inderdaad vaak veel aan hebben.quote:Op donderdag 15 mei 2014 09:51 schreef Gray het volgende:
[..]
Maar precies op de dag dat ik klaar was en besefte dat ik mezelf aan haar wilde overgeven, lag ze met een ander in bed. Alsof dat nog niet hard genoeg was, liet ze me eerst schuldig voelen over dat ik me niet genoeg op haar richtte. Waarna ze vervolgens opbiechtte dat ze met die ander was geweest op een manier dat ze me wilde laten denken dat het mijn schuld was. En dat allemaal via whatsapp en niet eens een persoonlijk gesprek. Een dag later hing ze vrolijk voor m'n neus met hem de hele avond aan de bar, en een dag later schreeuwde ze zijn naam over Facebook. En al had ze me zo keihard aan de kant gezet, om de paar dagen zocht ze om allerlei redenen contact met me, en was ze ook nog verbaasd dat ze geblokt werd.
Keihard allemaal, en ik wil me niet eens voorstellen dat ze dit allemaal bewust deed/doet. Voor onwetendheid kan ik haar vergeven, voor het gebrek aan medeleven ook. Zelfs al leek ze zich echt wel bewust van haar handelingen. Ze lijkt echter niet te bevatten hoe ongelooflijk pijnlijk dit kan zijn voor een ander.
Maar de reden dat het me met name zo raakt, is dat ze de eerste dame was waarmee ik een relatie ben aangegaan na m'n depressie. En omdat ik elementen van mezelf herkende in deze relatie die ik bij de vorige ervaren had, dwong ik mezelf daar opnieuw naar te kijken. Maar dat vond ik niet erg, want dat deed ik voor haar. Ze wist van m'n verleden, dus ik hoopte op begrip en geduld. Maar helaas; te weinig begrip, geen geduld. En totaal geen medeleven, van iemand om wie ik ben gaan geven.
Daarom was ik ook zo blij met het meisje dat mijn inspiratie was; zij heeft me kunnen vergeven, begrip getoond, toen en nu. Waar ik gisteravond om heb gehuild is niet het verlies van m'n laatste relatie, maar de vergiffenis voor die daarvoor. Zij is een prachtig mens, en ik hoop dat ik net zo sterk kan worden als zij. En net als zij iemand vind die me begrijpt en er voor me zal zijn, ook in mindere tijden. En zo niet, dat ik sterk en goed voor mezelf kan zijn.
Ik weet hoe kut het is dat je niemand tegen kan komen en ik probeer ook absoluut niet te zeggen dat je je niet kut moet voelen. Ik doelde erop dat wanneer je een meisje hebt en deze kwijtraakt, je niet moet denken dat zij de enige is. Je kunt met meer dan 1 van de 7 miljard mensen op deze aardkloot chemie hebben.quote:Op donderdag 15 mei 2014 10:43 schreef Kevin24 het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer! Zoals een vriend van mij in enorm beschonken toestand eens tegen mij zei: "Er zijn altijd andere wijven". Nooit geweten dat zo'n lambal zo veel wijsheid kon herbergen!quote:Op donderdag 15 mei 2014 11:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Eens! Die pijn heb ik inderdaad 1 keer gehad, met mijn ex. Door een hel en weer terug. En toen besefte je eigenlijk ... soulmate? Wat een onzin! Niet kort daarna genoeg dames gesproken en zit inmiddels al weer in een relatie.
En mocht dit mislukken, ach, zoals je zei, meerdere rijpe appeltjes in die mand.
Tja, waar haal je die vandaan :S Mijn 'eerste' date, waar ik ook mee gezoend heb die kwam idd uit het buitenlandquote:Op donderdag 15 mei 2014 13:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat date je toch buitenlanders? Mijn laatste NL relatie is al weer meer dan 10 jaar geleden.
Nouja, het is een beetje een kip en ei verhaal.... Ik voel me waardeloos omdat ik niemand tegenkom, vrouwen blijven denk ik uit me buurt omdat ze voelen dat ik me waardeloos voel denk ik... dus tja...Het lijkt mij wel fijn en goed voor het zelfvertrouwen als je soms iemand tegen komt die laat merken dat je er ook toe doet. Ik sta nu een beetje aan de zijkant te loeren naar het 'geluk' van anderequote:Op donderdag 15 mei 2014 13:48 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
[..]
Komt je depressie vanwege het feit dat je niemand bent tegengekomen?
[..]
Waar haal je die vandaan? Uit het buitenland natuurlijk. Via couchsurfing kun je al wel in contact komen met een aantal.quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:59 schreef Kevin24 het volgende:
[..]
Tja, waar haal je die vandaan :S Mijn 'eerste' date, waar ik ook mee gezoend heb die kwam idd uit het buitenland
Even een vraag en misschien heb je het eerder gezegd en heb ik niet op zitten letten (de kans daarop is grootquote:Op donderdag 15 mei 2014 09:51 schreef Gray het volgende:
Maar de reden dat het me met name zo raakt, is dat ze de eerste dame was waarmee ik een relatie ben aangegaan na m'n depressie. En omdat ik elementen van mezelf herkende in deze relatie die ik bij de vorige ervaren had, dwong ik mezelf daar opnieuw naar te kijken. Maar dat vond ik niet erg, want dat deed ik voor haar. Ze wist van m'n verleden, dus ik hoopte op begrip en geduld. Maar helaas; te weinig begrip, geen geduld. En totaal geen medeleven, van iemand om wie ik ben gaan geven.
Die spiraal ken ik. Ik zou willen dat ik ze jou kant op kon sturen, maar dat kan ik niet. Toen ik maar geen relatietype kon vinden hield ik de hoop dat het ooit wel komt en dat kwam het ook. Haal vertrouwen uit dat je echt niet minder bent dan een ander, je een leuke baan en de rest goed voor elkaar hebt.quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:59 schreef Kevin24 het volgende:
[..]
Nouja, het is een beetje een kip en ei verhaal.... Ik voel me waardeloos omdat ik niemand tegenkom, vrouwen blijven denk ik uit me buurt omdat ze voelen dat ik me waardeloos voel denk ik... dus tja...Het lijkt mij wel fijn en goed voor het zelfvertrouwen als je soms iemand tegen komt die laat merken dat je er ook toe doet. Ik sta nu een beetje aan de zijkant te loeren naar het 'geluk' van andere
Ze wist van dat ik in de jaren na m'n vorige relatie echt diep in m'n depressie kwam, en dat m'n persoonlijke problemen in die relatie een rol hadden gespeeld. Wat ze echter niet wist is dat bepaalde elementen nu de kop opstaken en dat die me deden denken aan toen. Ze wist daarom ook niet dat mijn gedrag daaraan te wijten was en ook niet dat ik even meer tijd in mezelf investeerde dan in haar, zelfs al deed ik dat voor haar en mij. Hier kwam ze pas achter toen ik nietsvermoedend met haar sprak via whatsapp.quote:Op donderdag 15 mei 2014 14:14 schreef kvd het volgende:
[..]
Even een vraag en misschien heb je het eerder gezegd en heb ik niet op zitten letten (de kans daarop is groot), maar in hoeverre heb je het hier ook over met haar gehad.
Dat is dan ook hetgeen waar ik mijn aandeel van de schuld bij leg, dus daar ben ik het helemaal met je eens.quote:Ik kan me herinneren dat je zei dat je een tijdje bezig bent geweest om over haar en jou na te denken en er niet helemaal voor haar kon zijn. Nu lees ik weer 'hoopte op begrip en geduld' omdat ze van je verleden wist. Maar met hopen kom je natuurlijk niet ver. Ik kan ook het verleden van anderen kennen, maar niet altijd weten in hoeverre het in het heden nog speelt. Als jij niet duidelijk aangeeft dat er nu nog wel wat dingen spelen, dan kan je eigenlijk ook niet verwachten/hopen dat mensen hier rekening mee gaan houden. En kunnen signalen die jij uitzendt verkeerd oppikken en hier conclusies aan gaan verbinden.
Nieuwe tjden, nieuwe UI.quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:15 schreef Detroit het volgende:
Gray, je UI, wat doe je? *stampt met voeten dat hij de poes-UI van Gray terug wil
Verder niets OT te melden..
Of Tinder.quote:Op donderdag 15 mei 2014 14:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waar haal je die vandaan? Uit het buitenland natuurlijk. Via couchsurfing kun je al wel in contact komen met een aantal.
Ik wist niet dat Tinder ook smaakvolle dames uit het buitenland te bieden hadquote:
Het is sowieso een gegeven feit dat er meer psycho's (man en vrouw) op dating sites te vinden zijn, aangezien het een stuk makkelijker is voor ze om contact te maken met (welwillende) slachtoffers. Ik kende mijn psycho ex ook van een forum (nee, niet Fok!).quote:Op donderdag 15 mei 2014 17:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Tinder ook smaakvolle dames uit het buitenland te bieden hadNadeel is dat veel dating websites van die psycho girls te bieden hebben, meer % technisch gezien als IRL.
Ik heb die ervaring dus met mannen op datingsites... Veel psychos. De lullen vlogen me om de oren, net als de meest absurde sexverzoeken. Iets met komkommers, deo bussen, paarden, en een groep mensen in een afgehuurt cafequote:Op donderdag 15 mei 2014 17:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Tinder ook smaakvolle dames uit het buitenland te bieden hadNadeel is dat veel dating websites van die psycho girls te bieden hebben, meer % technisch gezien als IRL.
Ik had eigenlijk moeten zeggen, psycho's, waaronder dames en herenquote:Op donderdag 15 mei 2014 17:50 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik heb die ervaring dus met mannen op datingsites... Veel psychos. De lullen vlogen me om de oren, net als de meest absurde sexverzoeken. Iets met komkommers, deo bussen, paarden, en een groep mensen in een afgehuurt cafe
Ja dat is beterquote:Op donderdag 15 mei 2014 17:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk moeten zeggen, psycho's, waaronder dames en heren
Wil je me weg hebben ofzoquote:Op donderdag 15 mei 2014 18:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
Zeg s_e, hoe is t eigenlijk met die baan afgelopen?
Of ik je weg wil hebbenquote:Op donderdag 15 mei 2014 18:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wil je me weg hebben ofzo![]()
Volg. week vrijdag schat ik dat ik foetsie ben. De maandag erop beginnen.
Het was een grap, excuses.quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Of ik je weg wil hebben
Ik hoorde je er de laatste tijd niet meer over en er leek op dat vlak niks meer te gebeuren, dus wou ik je gewoon even om een update vragen.
Maar goed, ik houd er al over op als dat je liever is.
Dus niet in de bankenwereld?quote:
Oh jawel. Wel in de bankenwereld. Maar een baan die qua werkzaamheden niet te vergelijken is met elkaar.quote:
Wat valt daar nou niet aan te snappen? Je weet toch dat het een wonder mag heten dat er niet al op de rooie knop gedrukt is?quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
ik snap niet dat mensen met een schoon geweten werknemers aan dat soort rotzooi banen helpen zonder daar slecht bij te slapen. Als je daar aan het werk gaat is het direct; "vaaaarwel carriere ..."
Goed dat je bepaalde dingen ook wel in ziet. Misschien er als les uithalen om toch echt te gaan leren om opener te zijn, hoe moeilijk dat ook is.quote:Op donderdag 15 mei 2014 14:31 schreef Gray het volgende:
[..]
Ze wist van dat ik in de jaren na m'n vorige relatie echt diep in m'n depressie kwam, en dat m'n persoonlijke problemen in die relatie een rol hadden gespeeld. Wat ze echter niet wist is dat bepaalde elementen nu de kop opstaken en dat die me deden denken aan toen. Ze wist daarom ook niet dat mijn gedrag daaraan te wijten was en ook niet dat ik even meer tijd in mezelf investeerde dan in haar, zelfs al deed ik dat voor haar en mij. Hier kwam ze pas achter toen ik nietsvermoedend met haar sprak via whatsapp.
Ik denk dat ik haar ook wel begrijp nu, al is dat natuurlijk veel te laat. Had ik eerder gehoord van haar hoe zij zich voelde, dan had het misschien anders geweest. Maar ja, wat als, wat als.Wat dat betreft hebben we beiden steken laten vallen. Zonde, maar helaas.
[..]
Dat is dan ook hetgeen waar ik mijn aandeel van de schuld bij leg, dus daar ben ik het helemaal met je eens.![]()
Helaas ben ik niet heel goed in mijn eigen gevoel en handelingen goed tegenover elkaar te plaatsen, anders had ik er eerder uit geweest, of minstens haar op de hoogte kunnen brengen. Ik snap denk ik wel hoe ze tot haar keuzes is gekomen, al ben ik het er niet mee eens. Maar een gedeelde mening is geen voorwaarde voor begrip.
Heb nu het gevoel dat ik al een heel eind onderweg ben met haar vergeven, al wacht ik het nog een dagje af om te kijken bij mezelf of ik alweer opensta voor contact. Denk dat ik iig nog niet klaar ben om een naam van de volgende jongen die ze naar bed neemt op m'n newsfeed geschreeuwd te zien staan.
Voor mij werkte het niet echt.quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:25 schreef kvd het volgende:
Ben naar aanleiding van de post van zomertje (en het gesprek wat er bij mij over een tijdje aan zit te komen) eigenlijk wel benieuwd naar de ervaringen hier met AD. Ik weet dat er hier mensen zijn die daar wel aan zitten. Mag ik vragen wat jullie hebben (gehad) en wat jullie ervaring er mee is (was)?
en wat had je?quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:26 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Voor mij werkte het niet echt.
Bijwerkingen waren er nauwelijks, maar echt veel baat had ik er ook niet bij
Nou, die medicaties werken per persoon weer andersquote:Op donderdag 15 mei 2014 20:28 schreef kvd het volgende:
[..]
Die gaat voor mij nu dus op het lijstje mwoah haha...
Sinds 2011 aan de Paroxetine hier. Heeft me wel uit die diepe depressie getrokken, maar pas bij een flinke dosis. Heb ook minder last van paniekaanvallen endergelijke. Maar helemaal weg is t nooit gegaan. En helaas ben ik er wel 15kg van aangekomen (grrrrrrquote:Op donderdag 15 mei 2014 20:25 schreef kvd het volgende:
Ben naar aanleiding van de post van zomertje (en het gesprek wat er bij mij over een tijdje aan zit te komen) eigenlijk wel benieuwd naar de ervaringen hier met AD. Ik weet dat er hier mensen zijn die daar wel aan zitten. Mag ik vragen wat jullie hebben (gehad) en wat jullie ervaring er mee is (was)?
Ik ben wel van mening dat het grootste gedeelte van de mensen achterbaks, dom en naief is. En sorry, maar ik snap dat echt niet, want zelfs met de grootst bedoelde slechte gevoelens die ik zou kunnen kweken zou ik nog niet iemand aan een kut baan willen helpen zonder dat hij/zij daar uit kan komen. Maar dat is net zoiets als vreemdgaan, ik snap echt niet dat mensen dat doen. Naja, laat ik het anders formuleren, ik snap echt niet dat wanneer mensen vreemdgaan, de ander plotseling diegene niet meer wilquote:Op donderdag 15 mei 2014 19:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat valt daar nou niet aan te snappen? Je weet toch dat het een wonder mag heten dat er niet al op de rooie knop gedrukt is?
De mensheid is niet achterlijk en achterbaks, maar een groot deel van de leden wel ..
Mirtazepine.quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:25 schreef kvd het volgende:
Dat snap ik. Daarom is het een mwoah en geen neequote:Op donderdag 15 mei 2014 20:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nou, die medicaties werken per persoon weer anders
Je kan niet zeggen dat wat voor de 1 niet werkt, voor de ander ook niet werkt...maar voor mij werkte het niet echt.
Oei...die kilo's. Als het werkt is het wel mooi. Heb die kilo's er helaas zelf al zonder medicatie aangekregenquote:Op donderdag 15 mei 2014 20:30 schreef zomertje het volgende:
[..]
Sinds 2011 aan de Paroxetine hier. Heeft me wel uit die diepe depressie getrokken, maar pas bij een flinke dosis. Heb ook minder last van paniekaanvallen endergelijke. Maar helemaal weg is t nooit gegaan. En helaas ben ik er wel 15kg van aangekomen (grrrrrr) Inmiddels ben ik afgebouwd van 40mg naar 20mg, wil proberen hoe ik nu reageer met minder medicijnen.
Duidelijkquote:
Heb toch contact opgenomen vandaag, en enkele uren met elkaar geappt. Was fijn, brengt veel verheldering en lucht op.quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:01 schreef kvd het volgende:
[..]
Goed dat je bepaalde dingen ook wel in ziet. Misschien er als les uithalen om toch echt te gaan leren om opener te zijn, hoe moeilijk dat ook is.
En wacht nog maar even met het contact weer aangaan. Geloof dat niemand het leuk vindt om zulke dingen te lezen/horen (zelfs als je zelf de relatie hebt verbroken weet ik uit eigen ervaring)
Dus toch nog closurequote:Op donderdag 15 mei 2014 20:52 schreef Gray het volgende:
[..]
Heb toch contact opgenomen vandaag, en enkele uren met elkaar geappt. Was fijn, brengt veel verheldering en lucht op.
Knap van je. En heel fijn dat je er wat aan hebt.quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:52 schreef Gray het volgende:
[..]
Heb toch contact opgenomen vandaag, en enkele uren met elkaar geappt. Was fijn, brengt veel verheldering en lucht op.
Escitalopram sinds een paar maanden/half jaartje? Had ik een jaar of 10 geleden mee moeten beginnen, dat had me bakken met ellende gescheeld.quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:25 schreef kvd het volgende:
kut...en nu? Al een nieuwe afspraak staan?quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:04 schreef Raggingbull het volgende:
Gesprek zat er vandaag niet in.. zucht.. zou vandaag dat hele gedoe met mijn posts hier enzo gaan bespreken maar ze was zo druk dat het er niet van is gekomen. Zit ik dan nog steeds rete hard in spanning marja.. komt vast wel weer goed.
Ja volgende week ergens..quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:17 schreef kvd het volgende:
[..]
kut...en nu? Al een nieuwe afspraak staan?
Achterbaks is laag, maar wat voor gevaren zijn er voor jou persoonlijk als iemand dom is of naief?quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ben wel van mening dat het grootste gedeelte van de mensen achterbaks, dom en naief is. En sorry, maar ik snap dat echt niet, want zelfs met de grootst bedoelde slechte gevoelens die ik zou kunnen kweken zou ik nog niet iemand aan een kut baan willen helpen zonder dat hij/zij daar uit kan komen. Maar dat is net zoiets als vreemdgaan, ik snap echt niet dat mensen dat doen. Naja, laat ik het anders formuleren, ik snap echt niet dat wanneer mensen vreemdgaan, de ander plotseling diegene niet meer wil!
Goede tip, want couchsurfen is leuk, en als je zo leuke meisjes/jongens leert kennen en er komt een gezellige avond van: des te beter. Toch enige nuance: mensen die daarop zitten om (seksueel) te scoren, zijn vrij vervelend. (Het "kriebelt" bij mij een beetje als Couchsurfing als datingsite wordt gebruikt of aangeraden, sorry).quote:Op donderdag 15 mei 2014 14:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waar haal je die vandaan? Uit het buitenland natuurlijk. Via couchsurfing kun je al wel in contact komen met een aantal.
Succes met verdere gesprek en het voorbereidende nadenken dan.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:29 schreef kuolema het volgende:
[..]
Nou, dat moet wel, soort van, want het onderwerp was nog niet helemaal afgerond en ik moet er thuis nog over nadenken - ik kon op een gegeven moment niet meer nadenken en het werd me een beetje te spannend. Ik weet niet hoe dat zal gaan.
[..]
Huh? Je hebt een gesprek aangevraagd met een vriend?
Stil waiting... Nu met het afbouwen merk ik wel dat het ergste 'ik spring nu van een flat' gevoel er wat af is, maar megoed voelen? Neequote:Op donderdag 15 mei 2014 20:12 schreef zomertje het volgende:
Vandaag best een goeie dag gehad![]()
Hoorde van een collega dat die ook aan de anti depressiva is gegaan en hij had zich in 10 jaar nog niet zo goed gevoeld. Wel mooi als dat zo kan
Dat heb ik ook hoor, het ergste is er vanaf gegaan door de medicatie. Maar het jippie gevoel krijg je niet vanzelf. Maar t is beter dan 'niks is meer leuk en continue paniek'quote:Op donderdag 15 mei 2014 23:29 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Stil waiting... Nu met het afbouwen merk ik wel dat het ergste 'ik spring nu van een flat' gevoel er wat af is, maar megoed voelen? Nee
Oh dat verwacht ik natuurlijk ook niet, maar met die vorige meds werd het alleen maar erger. Zo erg dat mijn vriend me bijna smeekte te psych te bellen, en ik eigenlijk het punt al had bereikt dat dat me de moeite niet eens waard was..quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:08 schreef zomertje het volgende:
[..]
Dat heb ik ook hoor, het ergste is er vanaf gegaan door de medicatie. Maar het jippie gevoel krijg je niet vanzelf. Maar t is beter dan 'niks is meer leuk en continue paniek'
Tikje verwarrend wel...quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:02 schreef kvd het volgende:
[..]
Knap van je. En heel fijn dat je er wat aan hebt.
Ik gebruikte het ook niet als dating site of 'om te daten'. Maar wel om gewoon je weer onder mensen te gooien.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:35 schreef Mange-tout het volgende:
[..]
Goede tip, want couchsurfen is leuk, en als je zo leuke meisjes/jongens leert kennen en er komt een gezellige avond van: des te beter. Toch enige nuance: mensen die daarop zitten om (seksueel) te scoren, zijn vrij vervelend. (Het "kriebelt" bij mij een beetje als Couchsurfing als datingsite wordt gebruikt of aangeraden, sorry).
Omdat op werk technisch vlak sommige dingen daardoor letterlijk soms weken extra duren. Bijvoorbeeld mensen die een hekel 'per definitie' aan wiskunde hebben. En wanneer je dus met een wiskundige onderbouwing komt hoe bijvoorbeeld een derivaat gepriced is geloven ze daar niet zo in. Dat is kut.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:19 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Achterbaks is laag, maar wat voor gevaren zijn er voor jou persoonlijk als iemand dom is of naief?
Wat snap je dan niet aan die laatste 2 en waarom heb je er zo'n hekel aan?
Er zijn toch belangrijkere eigenschappen om te hekelen dan domheid en naiviteit? Waarom noem je juist die 2?
(Dat van dat vreemdgaan snap ikzelf ook niet btw, maar kan allerlij oorzaken hebben neem ik aan.)
Wat heb je hier van geleerd voor een volgende relatie?quote:
Wat jij beschrijft als dom & naief, beschrijf ik met "Oostindisch dom", oftewel mensen die, wanneer het overduidelijk is dat ze op een discussiepunt compleet weggevaagd zijn, gewoon doen of hun neus bloedt en alsnog hun eigen weg blijven volgen, tegen beter weten in.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Omdat op werk technisch vlak sommige dingen daardoor letterlijk soms weken extra duren. Bijvoorbeeld mensen die een hekel 'per definitie' aan wiskunde hebben. En wanneer je dus met een wiskundige onderbouwing komt hoe bijvoorbeeld een derivaat gepriced is geloven ze daar niet zo in. Dat is kut.
Jij bent bijv. niet dom en naief omdat je genoeg zelfreflectie hier hebt laten tonen. Zonder zelfreflectie kom je echt nergens.
Misschien is dom en naief ook niet het goede woord, maar eerder koppig. Maar iemand die koppig is vind ik weer dom en naief![]()
Seroxat/Paroxetine/Deroxat/Paxil/hoe je het maar wil noemenquote:Op donderdag 15 mei 2014 20:25 schreef kvd het volgende:
Irritant stemmetje soms hè?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 13:35 schreef duracellkonijntje het volgende:
Ik voel soms nog verwarring over wat ik wel en niet kan doen, met name tijdens mijn vrije tijd. Ergens mis ik het om veel met mijn vrienden te zijn, maar dan is er ook vaak het stemmetje dat zegt dat ik uit moet rusten, of ik ben überhaupt te moe om echt actief met anderen bezig te zijn. Ik heb er dan gewoon geen zin in. Deze gemixte gevoelens maken me af en toe wel wat sip, maar alsnog blijft het tegelijkertijd ook makkelijker om het van me af te zetten. Net met m'n brakke hasses bijna drie kwartier gemediteerd, dat was ook wel even lekker.
I'm pretty fine, al merk ik wel dat ik bezorgd ben over de toekomst waardoor ik negatiever ga denken en daardoor zo'n licht gevoel van angst heb circuleren. Totaal zinloos, zo met de toekomst bezig zijn, maar toch wel vaak waarheid.quote:Zo, lang verhaal. Hoe gaat het met de mensen hier?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |