SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* Iets in limburg ofzo - 29 mei t/m 1 juni* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijkquote:Even wat info over de Klimclassic en Limbomeet.
Als eerste zou het fijn zijn als we weten wie er allemaal van plan is om de ene of de andere of beide te gaan fietsen.
Bij de klimclassic (donderdag 29 mei) kan er gekozen worden uit 110 of 160km. Het vertek ligt tussen 08.00 en 10.00. Maar 08.00 lijkt mij een fijne tijd om te vertrekken. Het beste kunnen we dan samen komen bij de stayokay om van daaruit naar het MECC te fietsen. Ook omdat bij de stayokay het parkeren nog betaalbaar is. Moet er alleen een tijdstip worden afgesproken om daar te ontmoeten.
Het tijdstip van vetrek voor de Limbomeet (zaterdag 31 mei) had ik om 10.00 gedacht, dan hoeven de mensen die alleen voor de zaterdag komen ook niet midden in de nacht op te staan. Het is 130km (een 5 uurtjes fietsen ongeveer). Dan zijn we om 15.00 weer terug. Er is genoeg parkeerplaats bij mijn huidige verblijfsplaats (gratis uiteraard).
Wat jullie op de vrijdag doen moeten jullie zelf weten want die dag is voor mij al vol gepland.
En op zondag kunnen we misschien ook nog een stukje fiesten voor wie dat wil.
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Nee hoor, valt wel mee Okkie. Ik zit je te pesten.![]()
Ben het wel eens met Buzz dat zo'n aflopende spacer optisch mooier is. Ik heb nu een spacer van 5mm.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Hier! Die hoort er dus op als je met 1 cm spacer wilt rijden.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 21:54 schreef Oksel het volgende:
Dus je vind 1 spacer een spacertoren? Rij jij dan volledig zonder?
http://www.aliexpress.com(...)bike/1712812613.html2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Vraagje, ik heb vanavond mijn kabels van de voorderrie vervangen.
Bij de montage is helaas het schroefje wat je op onderstaand plaatje ziet verdwenen geraakt![]()
Heeft iemand van jullie toevallig zo'n schroefje liggen, of misschien een oude kapotte shifter (shimano 105) waar je dat schroefje uit kan halen?
Kan hem wel bestellen maar dik 10 euro voor een schroefje van niks is me eigenlijk te gortig.
![]()
![]()
wat had je net nou voor vaag linkje?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Hier! Die hoort er dus op als je met 1 cm spacer wilt rijden.
http://www.aliexpress.com(...)bike/1712812613.htmlOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Dat was een pic van die kopstoot van Bouhanni in de Giro. Kweet ook niet waar die link vandaan kwam.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
wat had je net nou voor vaag linkje?
[ Bericht 0% gewijzigd door buzz1291 op 13-05-2014 22:49:36 ]2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Rvspaleis , ben je voor iets van 4 euro helemaal gesteld, bezorgd en wel. Heb je wel een schuifmaat nodig om de maat op te meten.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:29 schreef nodisch18 het volgende:
Vraagje, ik heb vanavond mijn kabels van de voorderrie vervangen.
Bij de montage is helaas het schroefje wat je op onderstaand plaatje ziet verdwenen geraakt![]()
[ afbeelding ]
Heeft iemand van jullie toevallig zo'n schroefje liggen, of misschien een oude kapotte shifter (shimano 105) waar je dat schroefje uit kan halen?
Kan hem wel bestellen maar dik 10 euro voor een schroefje van niks is me eigenlijk te gortig.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Onder je ctrl + v vandaan, vermoed ik zo.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat was een pic van die kopstoot van Bouhanni in de Giro. Kweet ook niet waar die link vandaan kwam.![]()
@buzz: Ik gebruik ice wax. Hele jaar door eigenlijk. Eigenlijk gematigd tevreden over. Ketting maakt snel toch wel weer wat herrie, maar blijft wel prachtig schoon. Met die zandduinen hier wel lekker.
Zal eens naar die chainj kijken.![]()
![]()
en als laatste bij kaas in de achtertuinIk schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
Sinds gisteren zit de lap/reset knop van mijn garmin 800 vast tussen het paneel. Geloof dat er zand tussen de knop in zit. Iemand een idee hoe ik het dit kan maken? Kan dat voorste kapje er van af?
Hij zit dus vast in die zwarte lijst erom heen.
[ Bericht 0% gewijzigd door poiuytr op 14-05-2014 08:45:48 ]![]()
https://forums.garmin.com(...)edge-800-disassembly
HEbbie hier wat aan?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Die 6 moertjes zijn zo klein, daar heb ik geen gereedschap voorquote:Op woensdag 14 mei 2014 08:43 schreef kanovinnie het volgende:
https://forums.garmin.com(...)edge-800-disassembly
HEbbie hier wat aan?![]()
Functie werkt overigens nog wel maar de knop zit vast. Denk je dat het verstandig is om dat ding zelf los te gaan draaien of even met bedrijf contact opnemen waar ik 'm gekocht heb?![]()
Als zij het voor je doen zou ik het sowieso zelf niet doen maar anders zou ik even een torx schroevendraaiertje kopen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
dubbel
[ Bericht 99% gewijzigd door dop op 14-05-2014 10:35:11 ]Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
even de zuigmond van de stofzuiger er tegen aan zetten ?quote:Op woensdag 14 mei 2014 08:40 schreef poiuytr het volgende:
Sinds gisteren zit de lap/reset knop van mijn garmin 800 vast tussen het paneel. Geloof dat er zand tussen de knop in zit. Iemand een idee hoe ik het dit kan maken? Kan dat voorste kapje er van af?
[ afbeelding ]
Hij zit dus vast in die zwarte lijst erom heen.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
Qua lekbestendigheid is Veloflex ook niet echt super.quote:Op woensdag 14 mei 2014 09:21 schreef CyclingGirl het volgende:
![]()
![]()
En weer lek. Net mijn nieuwe bandjes erom gedaan (Veloflex)
![]()
Olympia's Tour finisht morgen in een straat waar ik dagelijks fiets. Dat ga ik morgens eens bekijken.![]()
Jeetje, ik lijk zomaar onderweg naar een saaie, maar oerdegelijke Duitser zonder ook maar enige uitstraling.Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
Leuk, die toer komt ook vlak langs mij. Helaas onder werktijd. Er mag zeker niet tijdens de spits worden gereden![]()
![]()
quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:26 schreef Steven184 het volgende:
Jeetje, ik lijk zomaar onderweg naar een saaie, maar oerdegelijke Duitser zonder ook maar enige uitstraling.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Zoektocht naar nieuwe fiets, nu mij oude in de kreukels ligt.quote:Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Hij bedoeldt zeker een witte Canyon.![]()
![]()
Ik dacht gelijk aan Erik Zabel. Dat was volgens mij ook geen feestneus in de ploeg. Behalve met pillletjes danquote:Op woensdag 14 mei 2014 14:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Hij bedoeld zeker een witte Canyon.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
Canyon, Bulls, Stevens?quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:26 schreef Steven184 het volgende:
Jeetje, ik lijk zomaar onderweg naar een saaie, maar oerdegelijke Duitser zonder ook maar enige uitstraling.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Ach, het is iemand die Opel als opel speldt.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het grammernazi topic is een deur verder.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Rose zou ook kunnen. Overigens is zo'n fiets m.i. alleen maar een stukje assesoires voor een toerder. Dat moet wel kloppen natuurlijk, maar om het over uitstraling van een fiets te hebben .. de uitstraling zit hem in de bestuurder.Jij doet het expres.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ach, het is iemand die Opel als opel speldt.![]()
![]()
Jij ook hoop ik? Want als je puntjes gebruikt in een zin... ...moeten het er wel 3 zijn, daarna weer 3 en dan zonder een spatie. En dan over woorden als assesoires nog maar te zwijgen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:49 schreef nogeenmaarten het volgende:
Rose zou ook kunnen. Overigens is zo'n fiets m.i. alleen maar een stukje assesoires voor een toerder. Dat moet wel kloppen natuurlijk, maar om het over uitstraling van een fiets te hebben .. de uitstraling zit hem in de bestuurder.
[..]
Jij doet het expres.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Nou ik vind mijn 1e rit met die dingen wel erg bizar hoor.quote:Op woensdag 14 mei 2014 10:25 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Qua lekbestendigheid is Veloflex ook niet echt super.Haters gonna hate.![]()
Nee, dat zijn oprechte spelfouten.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jij ook hoop ik? Want als je puntjes gebruikt in een zin... ...moeten het er wel 3 zijn, daarna weer 3 en dan zonder een spatie. En dan over woorden als assesoires nog maar te zwijgen.
Vrijdag fietsles 1 bij Ahoy, ben benieuwd. Er zijn zelfs geruchten over fietsen achter een derny.![]()
Zet je zelf dan niet zo voor lul door wel als grammernazi te spelen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:23 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Nee, dat zijn oprechte spelfouten.
Vrijdag fietsles 1 bij Ahoy, ben benieuwd. Er zijn zelfs geruchten over fietsen achter een derny.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Canyon komt er goed uit, levertjes zijn enkel belachelijk lang.quote:
Voor de rest mooie Focus gezien. Bulls en Rose zijn ook nog opties, voornamelijk qua prijs omdat het zo plotseling moet.Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
Hel van Twente 50% gefietst. Ik had zo'n sjieke gabba nodig gehad. Gvd koudkutweer, met regen etc. Helemaal geen zin in.
Was trouwens volgens mij 1 v/d slechtsten van de groep, eerste uur inc. 2 klimmetjes & wind tegen 35 gemiddeld. Had 't er zwaar genoeg mee.
En m'n zadel zakte. Kun je alu montagepasta smeren tussen carbon onderdelen?![]()
Zou ik niet doen. Carbonpasta is er toch voor gemaakt. Zit het nu droog gemonteerd?quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:55 schreef Oksel het volgende:
En m'n zadel zakte. Kun je alu montagepasta smeren tussen carbon onderdelen?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Best hoge hartslag (gem) fiets je rond of niet?quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:55 schreef Oksel het volgende:
Hel van Twente 50% gefietst. Ik had zo'n sjieke gabba nodig gehad. Gvd koudkutweer, met regen etc. Helemaal geen zin in.
Was trouwens volgens mij 1 v/d slechtsten van de groep, eerste uur inc. 2 klimmetjes & wind tegen 35 gemiddeld. Had 't er zwaar genoeg mee.
En m'n zadel zakte. Kun je alu montagepasta smeren tussen carbon onderdelen?![]()
Even wezen kijken bij Olympia's Tour. Was een paar km voor het punt waar ik stond een massale valpartij in het peloton waardoor de boel in stukken was gereden. Nog wat foto's gemaakt.
Koplopers
Peloton half minuutje erachter
Peloton
Peloton
Achterblijvers
Baas Wim Stroetinga won de rit uiteindelijk.![]()
duurritten benne voor vrouwen en friesen aldus oksel.quote:Op woensdag 14 mei 2014 17:05 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Best hoge hartslag (gem) fiets je rond of niet?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Heen en terug rit droog gehouden. En helemaal niet koud gehad. Afgezien vanochtend de eerste 2 kilometers (bergaf).![]()
![]()
Wat voor fietsfilmpjes ga je maken? Wat is het verschil tussen black en white, alleen de kleur?quote:Op woensdag 14 mei 2014 18:56 schreef KolonelBroodje het volgende:
GoPro hero 3+ black edition besteld. Ik ben benieuwd![]()
![]()
Binnenkort ga ik een paar dagen naar Kroatië en Italië dus dan is het in ieder geval wel leuk met afdalen. Maar ik ga hem ook gebruiken voor waterskiën en met de band achter de boot etc.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:41 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Wat voor fietsfilmpjes ga je maken? Wat is het verschil tussen black en white, alleen de kleur?
Bij de black editie zit een afstandsbediening bij en verder is het scherper beeld en er zullen misschien nog wel meer verschillen zijn maar die weet ik zo niet.![]()
Ha! Ja die had ik moeten hebben met dat 'afdalen' vorig weekend in limburg. Had me een beste comedy geweest.![]()
Jij hebt toch ook Zonda's? Rijd je 23mm of 25mm bandjes?quote:Op woensdag 14 mei 2014 17:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
duurritten benne voor vrouwen en friesen aldus oksel.![]()
23. Ultremo's, daarvoor durano. Ultremo rijd wel wat sneller/minder rolweerstand lijkt hetquote:Op woensdag 14 mei 2014 21:47 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Jij hebt toch ook Zonda's? Rijd je 23mm of 25mm bandjes?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Zo. Mn fiets is weer terug in toerboerstaat. Pomp aan t frame, zadeltas terug en 2 750ml bidons. Soignee is leuk, maar niet handig.
Scheelt een hoop meuk in mn shirt en hoef van de zomer minder snel/vaak mn water bij te vullen.
Fuck soignee. There I said it.![]()
Vanmiddag even in Barcelona met jsprbcn gemeet, hij was aan het werk dus had niet veel tijd. Maar morgen gaan we nog samen lunchen![]()
En hierbij bewijs dat het niet alleen maar tapas vreten en wijn drinken is: met onze hippe cruisers!
Vandaag de hele dag kriskras als een ware kaasplank door de stad gereden. Deze stad is niet echt geoptimaliseerd voor fietsers, maar ze doen hun best. Alleen de Spaanse automobilisten helpen niet echt mee, rechtsaf slaan zonder kijken etc. Van vanmorgen 9 tot nu door de stad gesjouwd. Veel fixie rijders met dikke carbonhoepels erin, en 2 fietsenwinkeltjes gezien die allemaal in de hipsterscene zitten. Dus ik was met m'n pet niet misplaatst.
Nu maar slapen
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
6 graden. 3 mensen met korte broek en een triatleet in kort kort met disc en trispoke. Wat een figuur. Inclusief druppelhelm.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Fakengerquote:Op donderdag 15 mei 2014 00:26 schreef Gripper het volgende:
Vanmiddag even in Barcelona met jsprbcn gemeet, hij was aan het werk dus had niet veel tijd. Maar morgen gaan we nog samen lunchen![]()
En hierbij bewijs dat het niet alleen maar tapas vreten en wijn drinken is: met onze hippe cruisers!
[ afbeelding ]
Vandaag de hele dag kriskras als een ware kaasplank door de stad gereden. Deze stad is niet echt geoptimaliseerd voor fietsers, maar ze doen hun best. Alleen de Spaanse automobilisten helpen niet echt mee, rechtsaf slaan zonder kijken etc. Van vanmorgen 9 tot nu door de stad gesjouwd. Veel fixie rijders met dikke carbonhoepels erin, en 2 fietsenwinkeltjes gezien die allemaal in de hipsterscene zitten. Dus ik was met m'n pet niet misplaatst.
Nu maar slapen![]()
![]()
Ik hoorde dat zr bij KNWU koersen ook gaan controleren op namaakframes. Om de veiligheid van de renners te garanderen.quote:Op donderdag 15 mei 2014 06:33 schreef Patroon het volgende:
http://www.sport.be/cycli(...)ml?Article_ID=685483![]()
quote:Op donderdag 15 mei 2014 00:11 schreef muzas het volgende:
Zo. Mn fiets is weer terug in toerboerstaat. Pomp aan t frame, zadeltas terug en 2 750ml bidons. Soignee is leuk, maar niet handig.
Scheelt een hoop meuk in mn shirt en hoef van de zomer minder snel/vaak mn water bij te vullen.
Fuck soignee. There I said it.![]()
Handigheid staat voorop.![]()
Ben ik het stiekem wel mee eens.
Met lange toertochten neem ik ook altijd een zadeltasje mee zodat ik m'n zakjes lekker kan volproppen met vreten en evt een regenjasje.![]()
Wel een stelletje Happy Hipsters julie twee zo Gripmeister...je hebt alleen nog een baard nodig om het af te maken zo ;-)quote:Op donderdag 15 mei 2014 00:26 schreef Gripper het volgende:
En hierbij bewijs dat het niet alleen maar tapas vreten en wijn drinken is: met onze hippe cruisers!Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
All hail to the Muzas inderdaad.quote:Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
soignee is niet heilig, maar je kan ook te fur gaanquote:Op donderdag 15 mei 2014 00:11 schreef muzas het volgende:
Fuck soignee. There I said it.
[ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 15-05-2014 11:16:36 ]Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Tsjah, ik rijd geen wedstrijden en heb geen volgwagen. Vond het wel mooi geweest met mn shirt volproppen met meuk. En na die lekkebanden-saga van afgelopen weekend is die pomp gewoon om mn hart gerust te stellen. Had mn makker er niet 1 bij stonden we er nu nog.
Fur hoef je niet bang voor te zijn. Gladde benen zijn een blijvertje. Al is het maar vanwege de zonnebrand![]()
Normaal gesproken wil je extra gewicht ook zo laag mogelijk hebben. Het is dus eigenlijk beter om niets in je rugzakjes te doen, maar alles in je zadeltasje.quote:Asphalt racers typically mount the weight as low as possible to promote good cornering and driving traits.![]()
Ik kwam van de week een interesante nieuwe zadeltas tegen
http://bridgestreet.cc/products/
Is eerder voor fietsen met moderne geometrie ontworpen.![]()
Ik zou dat dus zo doen, maar ik ben een barbaar volgens race wetten. Dik, harige benen...ATB helm ook op de racefiets....Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Oh, en mn regenstage afgelopen weekend heeft mn zoektocht naar een smeermiddel weer aangewakkerd. Altijd ice wax gebruikt prima spul. Mits droog. Buitje overleeft 't, maar dat is het dan ook wel. Sowieso vind ik dat de ketting redelijk snel weer herrie gaat maken. 2 ritjes max is het wel. Maar houdt de boel prachtig schoon en valt met warm water schoon te maken. (of regen)
Ome buzz had het al over pedro's chainJ, maar volgens de verpakking is dat ook niet echt voor hoosbuien enzo...
Ik wil gewoon een stille ketting die niet meteen droogloopt, ook niet na regen. Vaak aanbrengen/schoonmaken/etc geen probleem. Maar ik ga zo een week naar de ardennen, en daar kan het nat zijn. Dus geen paradijs voor mn icewax... En ga dr ook niet mn fiets staan ontvetten en schoonmaken naast mn tent. Doekje erlangs hoogstens.
Dan toch iets van wet lube ofzo?![]()
http://www.wd40bike.com/quote:WD-40 and Bikes
Myth: WD-40 Multi-Use Product should not be used on bike chains.
Fact:
While WD-40 Multi-Use Product it is not a grease, it is formulated with strong lubricating oils and other ingredients, and is a terrific product to use for bike maintenance. It does not attract dirt or moisture to metal surfaces just be sure to wipe off any excess WD-40 Multi-Use Product before riding.
For long-term lubrication and other specialized bicycle maintenance needs, check out WD-40® BIKE. Developed specifically for cyclists and mechanics, this high-performance line of bicycle care products is sure to become a mainstay in the toolboxes of bike mechanics for decades.
[ Bericht 42% gewijzigd door RealBizkit666 op 15-05-2014 13:22:35 ]![]()
Ik zie je zo!quote:Op donderdag 15 mei 2014 00:26 schreef Gripper het volgende:
![]()
Die groene finish line flesjes moet je hebben voor regen. Gaat onwijs lang mee zoon druppelflesje. Flesje op de ketting houden en dan pedalen draaien. Klein beetje maar en dan ff afnemen met een lappie.quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:11 schreef muzas het volgende:
Oh, en mn regenstage afgelopen weekend heeft mn zoektocht naar een smeermiddel weer aangewakkerd. Altijd ice wax gebruikt prima spul. Mits droog. Buitje overleeft 't, maar dat is het dan ook wel. Sowieso vind ik dat de ketting redelijk snel weer herrie gaat maken. 2 ritjes max is het wel. Maar houdt de boel prachtig schoon en valt met warm water schoon te maken. (of regen)
Ome buzz had het al over pedro's chainJ, maar volgens de verpakking is dat ook niet echt voor hoosbuien enzo...
Ik wil gewoon een stille ketting die niet meteen droogloopt, ook niet na regen. Vaak aanbrengen/schoonmaken/etc geen probleem. Maar ik ga zo een week naar de ardennen, en daar kan het nat zijn. Dus geen paradijs voor mn icewax... En ga dr ook niet mn fiets staan ontvetten en schoonmaken naast mn tent. Doekje erlangs hoogstens.
Dan toch iets van wet lube ofzo?![]()
En dan voor droog weer overschakelen naar wax? Lijkt me onhandig om telkens van olie naar wax te moeten schakelen.quote:Op donderdag 15 mei 2014 14:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die groene finish line flesjes moet je hebben voor regen. Gaat onwijs lang mee zoon druppelflesje. Flesje op de ketting houden en dan pedalen draaien. Klein beetje maar en dan ff afnemen met een lappie.
of is er ook olie voor droog weer?
[ Bericht 2% gewijzigd door muzas op 15-05-2014 14:33:49 ]![]()
Drylubequote:Op donderdag 15 mei 2014 14:21 schreef muzas het volgende:
[..]
En dan voor droog weer overschakelen naar wax? Lijkt me onhandig om telkens van olie naar wax te moeten schakelen.
of is er ook olie voor droog weer?Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Nameless frames bestellen en in NL laten spuiten dus.quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:07 schreef CyclingGirl het volgende:
http://www.grinta.be/nl/nieuws/3473/pinarello-versus-chinarello
Nou dat gaat hem niet meer worden![]()
Ja of gewoon een pinarello kopen als je dat zo graag op je frame heb willen staan, of gewoon een andere fiets kopen als je dat niet kan betalen.![]()
Overigens toch maar pedro's chainJ besteld.
Wissel dan wel weer naar wax als het weerbericht echt droog voorspelt.![]()
Pffquote:Op donderdag 15 mei 2014 14:21 schreef muzas het volgende:
[..]
En dan voor droog weer overschakelen naar wax? Lijkt me onhandig om telkens van olie naar wax te moeten schakelen.
of is er ook olie voor droog weer?![]()
![]()
Zo.quote:Op donderdag 15 mei 2014 15:15 schreef muzas het volgende:
Ja of gewoon een pinarello kopen als je dat zo graag op je frame heb willen staan, of gewoon een andere fiets kopen als je dat niet kan betalen.te gierig bent om dat neer te leggen.![]()
Ja joh ik snap geen kut van al die smeersels. En op internet word je ook niet veel wijzer, daar iedereen een eigen heilige graal heeft. Enige wat ik weet is dat icewax = prima tot er water bij komt kijken. En dat wisselen van olie naar wax op de zelfde ketting = ontvetten etc.quote:![]()
Oh, ook nog teflonMijn god ze maken het wel makkelijk.
Enfin, nu dus chainj. 100ml lang de kans om te testen. Zal het beter doen in de regen dan die icewax.
Dat teflon, is dat droog? en hoe doet dat het in de regen?![]()
maatje van me reed met shimano wet lube sit weekend en die ketting gaf geen piep, ook na dik 7 uur in de regen niet (incl stops). Maar idd, was wel zwarter dan de binnenstad van den haag.![]()
Ja tis of het een of het ander he? Die teflontype smeermiddels blijven beter zitten in de nattigheid, maar trekken daardoor ook meer vuil aan waardoor je harder poetsen moet.
Vanmorgen de Lorini even in de zelfwasbox bij het tankstation schoongespoten met de drukreiniger. Dan spuit ik van 2 kanten die ketting en de voorbladen helemaal brandschoon. Erna even kwartiertje droogrijden en dan ff smeren. Wel uitkijken voor je bracket- wiel- of balhoofdlagers met die hogedrukspuit.![]()
quote:Op donderdag 15 mei 2014 15:54 schreef muzas het volgende:
maatje van me reed met shimano wet lube sit weekend en die ketting gaf geen piep, ook na dik 7 uur in de regen niet (incl stops). Maar idd, was wel zwarter dan de binnenstad van den haag.![]()
![]()
Dat lijkt toch wel verdacht veel op een advertorial. Zo doorzichtig die Belgen. Maar blijf gewoon dit soort berichten zoeken en posten want op een op andere manier moet de afgunst en jaloezie er toch een keertje uit.quote:Op donderdag 15 mei 2014 06:33 schreef Patroon het volgende:
http://www.sport.be/cycli(...)ml?Article_ID=685483
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Finish line Keramik is ook wel goed, alleen als het een winter in de schuur gestaan heeft en dus bevroren geweest is, ziet het er net als een onvervalste bukakke.quote:Op donderdag 15 mei 2014 15:36 schreef muzas het volgende:
Oh, ook nog teflonMijn god ze maken het wel makkelijk.
Enfin, nu dus chainj. 100ml lang de kans om te testen. Zal het beter doen in de regen dan die icewax.
Dat teflon, is dat droog? en hoe doet dat het in de regen?2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Is ook de bedoeling dat je die in slowmo afspeelt en een paar keer herhaalt!quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:41 schreef muzas het volgende:
Ik vond een instructiefilmpje. Word er niet bijzonder wijzer van.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Zeker nog nooit op Spangen of het Witte Dorp geweest? Op de Nieuwe Binnenweg en Kruiskade werd er ook altijd op je auto gepast, moest je wel vóóraf betalûh jonguh.quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:50 schreef muzas het volgende:
Zolang je boven de maas blijft gaat het wel goed daar.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Haha wat sla je de plank ook steeds weer mis. Ik kwam dit bericht op facebook tegen dus van zoeken is geen sprake. Sluit mooi aan bij de actualiteiten van dit forum.quote:Op donderdag 15 mei 2014 18:36 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat lijkt toch wel verdacht veel op een advertorial. Zo doorzichtig die Belgen. Maar blijf gewoon dit soort berichten zoeken en posten want op een op andere manier moet de afgunst en jaloezie er toch een keertje uit.
[ Bericht 7% gewijzigd door Patroon op 15-05-2014 19:21:31 ]Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Nu zal ik ff parcours voor elite koers van morgen verkennen. Adrie Lindeman staat ook aan de start. Dat wordt dus pompen of verzuipen.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Niks tegen Chinese frames maar wel tegen namaakartikelen. Het zijn ook altijd de meest gewilde en dure die nagemaakt worden. Je zal ook vast geen fake Tommasini vinden op alie baba express. Ik vind het een beetje triest. Kunnen die lui zelf niet iets cools designen?
Als je nou skills hebt om een carbon frame te produceren dan maak je toch iets nieuws of unieks ipv de styling van een succesvol merk te kopiëren en gratis mee te liften op diens succes?![]()
Het interesseert die sjinezen natuurlijk geen hol wat wel en niet kan. Die kijken naar de portemonnee en handelen naar vraag.![]()
Eveneens buiten moraal: Waarom zouden ze dat doen als hun huidige businessmodel gewoon werkt? Ze wíllen geen identiteit, ze willen $$$. En voor je eigen 'identiteit' net zo goed verkoopt als chinarellos ben je wel weer ff verder.
Voor het deel wat geen nepnaam wil, hebben ze prima blanco frames. Alle vraag gedekt. Lekker $$$![]()
En dat 's morgens om half zeven. Dan moet het toch wel erg diep zitten dat je er zelfs mee opstaat.quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:16 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha wat sla je de plank ook steeds weer mis. Ik kwam dit bericht op facebook tegen dus van zoeken is geen sprake. Sluit mooi aan bij de actualiteiten van dit forum.
Denk je nu nog steeds dat ze die mallen om Chinarello's e.d. te bakken, echt zelf ontworpen hebben? Ik verdenk de Taiwanese producenten van Colnago, Pinarello en Cannondale er gewoon van dat er behoorlijk wat vanuit de originele mallen via de achterdeur verdwijnt.quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:46 schreef kaasplankje het volgende:
Naja of het moreel verwerpelijk is om namaak te produceren laat ik eiks helemaal buiten beschouwing. Het gaat me meer om het gebrek aan creativiteit om iets met eigen identiteit op de markt te zetten. Japanners kunnen dat toch ook?
Kijk maar naar die BMC Impecs. Die plastic gietstukken om die buizen bij elkaar te houden hebben die Chinezen echt niet zelf ontworpen. En nu is dus ook wel duidelijk dat die Carbon buizen waarschijnlijk ook niet in Zwitserland geproduceerd worden. Alleen de lijm kwaliteit kan wel eens een groot probleem zijn.
Maar het is net als met downloaden, zou het niet (meer) kunnen, dan neemt de omzet echt niet toe. Dus geen nepperts meer, dan zal er echt geen duur merkframe extra verkocht worden.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Ja maja aan de andere kant, hoeveel geheimen zijn er nou over het lijmen van carbon?quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:34 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Denk je nu nog steeds dat ze die mallen om Chinarello's e.d. te bakken, echt zelf ontworpen hebben? Ik verdenk de Taiwanese producenten van Colnago, Pinarello en Cannondale er gewoon van dat er behoorlijk wat vanuit de originele mallen via de achterdeur verdwijnt.
Kijk maar naar die BMC Impecs. Die plastic gietstukken om die buizen bij elkaar te houden hebben die Chinezen echt niet zelf ontworpen. En nu is dus ook wel duidelijk dat die Carbon buizen waarschijnlijk ook niet in Zwitserland geproduceerd worden. Alleen de lijm kwaliteit kan wel eens een groot probleem zijn.
Maar het is net als met downloaden, zou het niet (meer) kunnen, dan neemt de omzet echt niet toe. Dus geen nepperts meer, dan zal er echt geen duur merkframe extra verkocht worden.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Dat weet ik niet, maar de lijm van een Alan of Vitus frame wilde het nog wel eens begeven en als die onderbuis dan uit het balhoofd schoot maakte je een aardige buikschuiver op je knieen. Twee x zelf zien gebeuren. Maar ook mijn Look KG166 was gelijmd carbon. Zelf nooit wat mee gehad maar wel gehoord van loslatende verbindingen. Dus nogmaals, die lijm zal wel het kritieke punt zijn denk ik zo.quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja maja aan de andere kant, hoeveel geheimen zijn er nou over het lijmen van carbon?2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Nou, ik heb de Chinees lekker afgeragd vanavond, geen kraakje, piepje of zuchtje. Stijf, strak, recht, scherp en degelijk. Chorus groep =![]()
![]()
, m'n 58mm FFWD genieten van de gemiddelde 43km/h die er weer op stond vanavond, en de laatste ronde kon ik mooi naar voren rijden, eindigde top 10 gok ik.
Ik heb voor 1200 EUR (zonder wielen) een topragbak die er nog vet uit ziet ook.
En dat carbonnen plankje wat ze 'zadel' noemen, geloof 't of niet, maar ik zit er top op![]()
Had ik ook nooit verwacht trouwens. Was al aan 't kijken naar witte zadels op MP voordat ik er op reed.
[ Bericht 6% gewijzigd door Oksel op 15-05-2014 21:07:55 ]![]()
Dat zijn oude frame's? Tegenwoordig zijn die technieken een stuk verder natuurlijik.quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar de lijm van een Alan of Vitus frame wilde het nog wel eens begeven en als die onderbuis dan uit het balhoofd schoot maakte je een aardige buikschuiver op je knieen. Twee x zelf zien gebeuren. Maar ook mijn Look KG166 was gelijmd carbon. Zelf nooit wat mee gehad maar wel gehoord van loslatende verbindingen. Dus nogmaals, die lijm zal wel het kritieke punt zijn denk ik zo.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
't Treurige is dat de kans dat een 500 EUR framepje net zo goed is als een > 2500 EUR framepje bijzonder groot is. Dat 't jammere.
Kleding, handtassen, etc. etc. is echt troep. Maar een carbonnen stuur is een carbonnen stuur. Daar gebeurt geen fuck mee.
En als ik dit zie;
http://www.aliexpress.com(...)sell/1602136925.html
En dit zie:
http://www.bike2build.nl/(...)mm-black-red-carbon#
Dan krab ik me achter de oren![]()
![]()
Pff, 10% daarvan betaal ik al voor een shirtje (met korte mouwen).quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:50 schreef Oksel het volgende:
Ik heb voor 1200 EUR (zonder wielen) een topragbak die er nog vet uit ziet ook.![]()
Moet alleen nog wat kiezen morgenmiddag want kan echt niet met clubkleding van de spartaan verschijnen op een fietsles van Ahoy R'dam.![]()
Ja maar er staat nog steeds 3T op. En dat is nou het hele punt. Mensen hier vinden het lame als je nepspul hebt. En ik geef ze er geen ongelijk in.quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:03 schreef Oksel het volgende:
't Treurige is dat de kans dat een 500 EUR framepje net zo goed is als een > 2500 EUR framepje bijzonder groot is. Dat 't jammere.
Kleding, handtassen, etc. etc. is echt troep. Maar een carbonnen stuur is een carbonnen stuur. Daar gebeurt geen fuck mee.
En als ik dit zie;
http://www.aliexpress.com(...)sell/1602136925.html
En dit zie:
http://www.bike2build.nl/(...)mm-black-red-carbon#
Dan krab ik me achter de orenOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Damn... Barcelona... pff ben jalours!! Geniet ervan!quote:Op donderdag 15 mei 2014 00:26 schreef Gripper het volgende:
[ afbeelding ]
Nu maar slapeneveryone's a critic...
even you ! !![]()
Ja, maar dat koopt zo simpel. Je weet precies welke vorm en kleur je krijgt.
En 'hier' weerspiegelt gelukkig de gemiddelde werkelijkheid zeer slecht. Een maffe zelfgeile Fries, een idiote drugskoerier, een heftruckchauffeur, een man met een baard, een watersporter zonder sex..
Dus 'hier' boeit me niet zo![]()
In 't echie zie ik een hoop mensen denken van 'goh, die jongen pakt 't toch maar weer slim aan'.![]()
Bij het ontbijt kan ik even rustig fokken en facebook doorlezen lieve Buzzquote:Op donderdag 15 mei 2014 20:23 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En dat 's morgens om half zeven. Dan moet het toch wel erg diep zitten dat je er zelfs mee opstaat.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Zelfs mijn dochter van 4 maanden slaapt dan nog. Wat een tijden! Je bent toch ambtenaar?
Ik eindigde voorin Patty!!![]()
Er zijn grenzen... wel je benen scheren, maar dan dit.. ttsssquote:Op donderdag 15 mei 2014 00:11 schreef muzas het volgende:
Fuck soignee. There I said it.
everyone's a critic...
even you ! !![]()
En je schoenen komen wel echt uit Italië?quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:11 schreef Oksel het volgende:
Ja, maar dat koopt zo simpel. Je weet precies welke vorm en kleur je krijgt.
En 'hier' weerspiegelt gelukkig de gemiddelde werkelijkheid zeer slecht. Een maffe zelfgeile Fries, een idiote drugskoerier, een heftruckchauffeur, een man met een baard, een watersporter zonder sex..
Dus 'hier' boeit me niet zo![]()
In 't echie zie ik een hoop mensen denken van 'goh, die jongen pakt 't toch maar weer slim aan'.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Mijn fietsschoenen of echte schoenen?quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En je schoenen komen wel echt uit Italië?
Mijn Santoni's worden handgemaakt in Italië ja.![]()
![]()
Oja en als ik op een chinarello/nep 3T stuur+pennnen en neppe zips met alleen een echte campa groep op mijn werk verschijn ziet ook niemand het verschil. En vinden ze hem dan allemaal mooi.
En als ik dat dan hier post dan weet men dat het nep is en zal ik daar dan ook de gevolgen van zien. Net als jij nu.
Of je had het helemaal niet gemeld en gezegd dat je een frame via marktplaats had gekocht. Dan waren we er allemaal ingetrapt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Mijn Bianchi is ook niet in Italië gemaakt trouwens.
En mijn FFWD worden in NL afgespaakt, de carbonnen velg komt uit China.![]()
'Gevolgen'quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:19 schreef kanovinnie het volgende:
Oja en als ik op een chinarello/nep 3T stuur+pennnen en neppe zips met alleen een echte campa groep op mijn werk verschijn ziet ook niemand het verschil. En vinden ze hem dan allemaal mooi.
En als ik dat dan hier post dan weet men dat het nep is en zal ik daar dan ook de gevolgen van zien. Net als jij nu.
Of je had het helemaal niet gemeld en gezegd dat je een frame via marktplaats had gekocht. Dan waren we er allemaal ingetrapt.![]()
Jullie moeten blij zijn dat ik de proef op de som neem, doe er je voordeel mee. Stuurtjes, stuurpennen, bidonhoudertjes. Frames, etc.
Verder fietst half Fok! hier op een Chinees frame, origineel of niet.![]()
De gevolgen dat je word afgezeken. En dat jij je op je pik getrapt voelt.quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:20 schreef Oksel het volgende:
[..]
'Gevolgen'![]()
Jullie moeten blij zijn dat ik de proef op de som neem, doe er je voordeel mee. Stuurtjes, stuurpennen, bidonhoudertjes. Frames, etc.
Verder fietst half Fok! hier op een Chinees frame, origineel of niet.
Moet ik dan zo'n slimme jongen als jou nog een keer uitleggen dat het hier iedereen niet gaat waar het gemaakt word, maar dat het nep is.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Alleen Yankee snapt het niet, maar dat is een jankert. En het zal mij m;n kont rotten wat jullie ervan vinden dat het niet echt is, ik weet dat als ik 't er niet bij had gezet dat iedereen kwijlend had gereageerd. Dat geeft me genoeg voldoening. Ik ben zeer tevreden, mijn doel is bereikt. En dat jaloerse gezeik; mijn andere fiets is 100% origineel en een stuk toffer dan de meeste zwart/witte supermarktfietsen hierquote:Op donderdag 15 mei 2014 21:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De gevolgen dat je word afgezeken. En dat jij je op je pik getrapt voelt.
Moet ik dan zo'n slimme jongen als jou nog een keer uitleggen dat het hier iedereen niet gaat waar het gemaakt word, maar dat het nep is.![]()
![]()
Het heeft wel wat vind ik.quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:26 schreef kaasplankje het volgende:
Koop dan ook ff een paar nepwielen voor die nepfiets van je die wel passen qua kleur want dit is geen pan ouwe vrek.![]()
quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:25 schreef Oksel het volgende:
[..]
Alleen Yankee snapt het niet, maar dat is een jankert. En het zal mij m;n kont rotten wat jullie ervan vinden dat het niet echt is, ik weet dat als ik 't er niet bij had gezet dat iedereen kwijlend had gereageerd. Dat geeft me genoeg voldoening. Ik ben zeer tevreden, mijn doel is bereikt. En dat jaloerse gezeik; mijn andere fiets is 100% origineel en een stuk toffer dan de meeste zwart/witte supermarktfietsen hierjuist........
.![]()
Ik zou wel een goede nepfiets willen hebben. Zo'n overduidelijke. Krom pinarello frame, en dan op de onderbuis "SPECIALIZED OLTRE" ofzo![]()
Met Fizik wielen.![]()
Haha, overloper.quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:07 schreef nogeenmaarten het volgende:
Moet alleen nog wat kiezen morgenmiddag want kan echt niet met clubkleding van de spartaan verschijnen op een fietsles van Ahoy R'dam.
Zet 'm op.quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:20 schreef Patroon het volgende:
Nu zal ik ff parcours voor elite koers van morgen verkennen. Adrie Lindeman staat ook aan de start. Dat wordt dus pompen of verzuipen.Ben benieuwd hoe het je vergaat. Twijfel zelf ook om mij in te schrijven voor een gemixte race met elite.
![]()
Moet er wel Specialised opstaan, anders is het nog niks natuurlijk.quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:37 schreef muzas het volgende:
Ik zou wel een goede nepfiets willen hebben. Zo'n overduidelijke. Krom pinarello frame, en dan op de onderbuis "SPECIALIZED OLTRE" ofzo![]()
Met Fizik wielen.![]()
Gewoon een frame met daarop "Chine bikemade in Taiwan"quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:37 schreef muzas het volgende:
Met Fizik wielen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Zoiets als dit?quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gewoon een frame met daarop "Chine bikemade in Taiwan"
Maar dan dat de fabrieksmanager vraagt om "Really good bike" in chinese?![]()
Okkie is of te stom om te begrijpen, of niet willen begrijpen, dat het ons gaat om het neppe/namaak en niet om het uit china komt.quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De gevolgen dat je word afgezeken. En dat jij je op je pik getrapt voelt.
Moet ik dan zo'n slimme jongen als jou nog een keer uitleggen dat het hier iedereen niet gaat waar het gemaakt word, maar dat het nep is.
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Dankje, ik heb er een hard hoofd in, de benen voelden vanavond niet top, maar dat heb ik wel vaker, terwijl ik de volgende dag dan best goed rij. We zullen zien. Het is een heel technisch rondje, met 4x een drempel voor de bocht en nog een stukje oplopende weg.quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:47 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Haha, overloper.
[..]
Zet 'm op.Ben benieuwd hoe het je vergaat. Twijfel zelf ook om mij in te schrijven voor een gemixte race met elite.
Ik heb meerdere keren met Di2 gefietst. Zowel Ultegra als Dura Ace, maar ik vind dat echt veel beter schakelen dan Chorus waar ik ook wel mee gefietst heb.quote:![]()
Hahaha! Ja, zoiets jaquote:Op donderdag 15 mei 2014 21:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zoiets als dit?
[ afbeelding ]
Maar dan dat de fabrieksmanager vraagt om "Really good bike" in chinese?Ik wilde het wat liever brengenquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Okkie is of te stom om te begrijpen, of niet willen begrijpen, dat het ons gaat om het neppe/namaak en niet om het uit china komt.
Beter waardoor?quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:03 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb meerdere keren met Di2 gefietst. Zowel Ultegra als Dura Ace, maar ik vind dat echt veel beter schakelen dan Chorus waar ik ook wel mee gefietst heb.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Stukje oplopende weg vind ik wel fijn, dan kan ik mijn gebrek aan techniek compenseren met kracht.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dankje, ik heb er een hard hoofd in, de benen voelden vanavond niet top, maar dat heb ik wel vaker, terwijl ik de volgende dag dan best goed rij. We zullen zien. Het is een heel technisch rondje, met 4x een drempel voor de bocht en nog een stukje oplopende weg.Denk je dat het op een lint zal gaan of is het parcours lang genoeg dat er na de bochten het weer bijeen kan worden?
![]()
Oja net zoals je gaatjes dichtrijd zeker? Puur op kracht?quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:09 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Stukje oplopende weg vind ik wel fijn, dan kan ik mijn gebrek aan techniek compenseren met kracht.Denk je dat het op een lint zal gaan of is het parcours lang genoeg dat er na de bochten het weer bijeen kan worden?
Damn, ik had nooit moeten starten zondag!quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oja net zoals je gaatjes dichtrijd zeker? Puur op kracht?
Je had mij moeten zien in s'gravendeel.
Hoeveel plaatsen denk je dat ik was opgeschoven in de eerste 3 rondes?![]()
Ja ik rij ook altijd op mijn best als niemand kijkt en strava uitvalt. Ik was vorig jaar op vakantie in Frankrijk. Toen reed een kerel op een pina voorbij met een compleet sky teneu en zelfs een gele truivariant van hun shirtquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:13 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Damn, ik had nooit moeten starten zondag!
Je had mij moeten zien in s'gravendeel.Toen heb ik effe in zijn wiel gehangen en ben hem daarna voorbij gegaan.
Maja helaas geen stravadata. Het was toevallig wel op tv te zien dacht ikOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Veel, want je starte achteraan en zat ergens halverwege. Ik gok zo'n 25 plekken?quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:13 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Damn, ik had nooit moeten starten zondag!
Je had mij moeten zien in s'gravendeel.
Hoeveel plaatsen denk je dat ik was opgeschoven in de eerste 3 rondes?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik denk dat het helemaal uit elkaar gaat. Het parcours heeft een lang stuk asfalt buiten het dorp, waar altijd wel wat wind staat. Daarna weer het dorp in met een paar scherpe bochten achter elkaar aan.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:09 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Stukje oplopende weg vind ik wel fijn, dan kan ik mijn gebrek aan techniek compenseren met kracht.Denk je dat het op een lint zal gaan of is het parcours lang genoeg dat er na de bochten het weer bijeen kan worden?
We komen van rechts, dan gelijk rechtsaf die drempel op die klinkerstraat in.
https://www.google.nl/map(...)-bxNaFoSkI-lWm4g!2e0
Komen we die straat uit, om het kerkhof heen, achter die reclame auto aan
https://www.google.nl/map(...)B6jd-Rr39L78tviQ!2e0
Die 2 links geeft een beetje een beeld van het lastigste stuk.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Gewoon patroniaans voorin rijden en ik zie een top 10 notering gebeuren.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:15 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik denk dat het helemaal uit elkaar gaat. Het parcours heeft een lang stuk asfalt buiten het dorp, waar altijd wel wat wind staat. Daarna weer het dorp in met een paar scherpe bochten achter elkaar aan.
gr gr
Kanovinnie, chef talentherkenning WV. FOK!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
't waren er 35. 10 plekjes te kort schat ik om aansluiting te kunnen vinden, maar stel het was wel gelukt dan was ik alsnog gelost hoor.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Veel, want je starte achteraan en zat ergens halverwege. Ik gok zo'n 25 plekken?Niemand keek, maar het was wel op tv? Leuk verhaal, maar klopt niet helemaal.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja ik rij ook altijd op mijn best als niemand kijkt en strava uitvalt. Ik was vorig jaar op vakantie in Frankrijk. Toen reed een kerel op een pina voorbij met een compleet sky teneu en zelfs een gele truivariant van hun shirtToen heb ik effe in zijn wiel gehangen en ben hem daarna voorbij gegaan.
Maja helaas geen stravadata. Het was toevallig wel op tv te zien dacht ikEn Kaas was er wel bij.
Misschien kan je kijken op Mylaps hoe het voorgaande jaren het verloop was. Maar uiteindelijk maakt het niet uit. Hopelijk begin je op een mooi plekje en gewoon volle bak gaan. Denk dat er genoeg Amateurs zijn die zich prima kunnen handhaven bij de Elite en dat er ook gewoon Elite renners zijn die niet per se winnen bij de Amateurs. Have fun!quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:15 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik denk dat het helemaal uit elkaar gaat. Het parcours heeft een lang stuk asfalt buiten het dorp, waar altijd wel wat wind staat. Daarna weer het dorp in met een paar scherpe bochten achter elkaar aan.
Komen we die straat uit, om het kerkhof heen, achter die reclame auto aan
https://www.google.nl/map(...)B6jd-Rr39L78tviQ!2e0
Die 2 links geeft een beetje een beeld van het lastigste stuk.![]()
Wat betreft wielen ben ik het wel met je eens. Daar worden vaak naven in gemonteerd van een echt brakke kwaliteit, behalve die van Powerway dan. Maar frames en sturen worden niet NAgemaakt. Daar ben ik nu wel achter. Net zo min als dat Giorgio Armani zelf z'n kostuums in elkaar naait, zo bakt Ernesto Colnago zelf geen frames.quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:19 schreef kanovinnie het volgende:
Of je had het helemaal niet gemeld en gezegd dat je een frame via marktplaats had gekocht. Dan waren we er allemaal ingetrapt.
Nadat er met het echte Italiaanse handwerk van gestileerde stalen frames geen brood meer te verdienen viel, werden die alu Colnago's in Mexico geproduceerd. Carbon frames nu uit Taiwan en gewoon een stel extra voor eigen rekening die via Aliexpress hun weg wel vinden. Hooguit dat die chinezen goed naar de kleuren schema's gekeken hebben. Maar daarmee is het dus geen nagemaakt, ofwel een neppert frame.
Vroeger reden er nogal wat Gazelle Mondial AA Special frames rond, zo bij de lokale fietsenboer vandaan, omdat die sticker sets overal te koop waren, als je de weg wist. Dat waren dus nepperts. Zo'n Chinarello of welke andere is gewoon leakage, en doe daar je voordeel mee en bespaar minstens 3 rooitjes als je nog durft.
Maar natuurlijk is er veel chinees nepspul, waar toeristen in b.v. thailand nog grof geld betalen voor een hele slechte kwaliteit Boss, Armani of Ralph Lauren kleding om nog maar niet over de LV tassen te beginnen.
En voor de rest gewoon een beetje gezond jaloers zijn, maar Okkies fiets niet lopen afzeiken door roomser dan de paus te willen zijn.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Ronde van Rijssen hier in de buurt. Ken t parcours, zware rit.
Ik zelf doe de 24 uurs rit dit weekend. Met 4 man 24 uur estafette rijden en zoveel mogelijk kms maken.
Andere carbon wielset voor in de Chinago. Hm, ja. Zou er Mavic cosmic elite in gooien maar die zijn niet zo tof.![]()
Afgelopen tijd een paar keer bij kleine Italiaanse framebouwers geweest. Die bakken echt geen carbon frames maar kopen naked carbon frames bij Dedacciai in Crema. En daar staan de containers van Hanjin gewoon op het terrein. Zal wel eens een foto maken. Kun je toch op je vingers natellen waar die frames vandaan komen. Alleen zijn ze kaal niet zo herkenbaar en weten die Italianen er door hun eigen design een fraai frame van te maken waarbij je goed moet kijken om te kunnen zien dat het dezelfde frames zijn.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Lekkere calvinistische gedachte! Maar oh oh wat zou die graag die saaie Taiwanese Duitser voor een kekke Chinese ragbak inruilen. Of niet soms?quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Okkie is of te stom om te begrijpen, of niet willen begrijpen, dat het ons gaat om het neppe/namaak en niet om het uit china komt.
Mijn Jan Janssen frame komt ook gewoon uit verre oosten, op basis van design wat ze in Hoogerheiden gemaakt hebben.
Zijn ze heel open over als je in fabriek gaat kijken.
Spuiten doen ze daarna wel zelf.
Ik heb er persoonlijk ook geen probleem mee als iemand een nep (of hoe je dat dan ook wilt noemen) frame bestelt maar waarom moet je er dan perse een logo van een bestaand merk op hebben.
Zet er dan gewoon niets op, of je eigen naam ofzo...![]()
Dat is een oude traditie bij Jan Janssen. Die begon met overgeplakte Franse frames.quote:Op donderdag 15 mei 2014 23:50 schreef ddx het volgende:
Mijn Jan Janssen frame komt ook gewoon uit verre oosten, op basis van design wat ze in Hoogerheiden gemaakt hebben.
Zijn ze heel open over als je in fabriek gaat kijken.
Spuiten doen ze daarna wel zelf.![]()
Als je de rest niet wilt vermoeien omdat de rest niet wil worden vermoeid met 5 topics "welke wielen moet ik nou kopen en me wijf vindt ze te duur" net zoals vorige keer met die ffwd's: koop nou gewoon een stel mooie mat 3K afgewerkte 50 mm hoge full carbon chinawielen met witte spaken. Staat toch het best. Geen nep-colnagologo's meer doen oksel, dat frame heeft er al meer dan zatquote:Op donderdag 15 mei 2014 23:00 schreef Oksel het volgende:
Andere carbon wielset voor in de Chinago. Hm, ja. Zou er Mavic cosmic elite in gooien maar die zijn niet zo tof.![]()
Hola! vanuit (inmiddels) Mataro, net buiten bcn. Vanmiddag lekker gelunched en bijgepraat met jspr. Was leuk om elkaar eens te zien! En nu bij onze NL vriend die hier als expat woont.
Morgen iets met een wijnproeverij in girona, fietstocht via een wijnroute o.i.d en tenslotte luxueus dineren op cap de creus: meest noordoostelijke puntje van spanje, net onder de grens met FR.
Klinkt nu al goed allemaal, t zal wel een zware dag worden
Mijn foto's op Flickr!
Eigenlijk he. Voor zo'n ouwe kerel met een klein buikje, teveel geld om op te maken en te weinig fietskm's om mee te komen op een meet... Weet je best veel van allerlei fiets-gerelateerde zaken. Waar dit gemaakt wordt, wie er ooit daar en daar mecahnieker was en de beste tubes plakte, wie welke frames waar produceert, en je komt ook nog eens overal... Ik vind het wel leuk om te lezen hoor iedere keerquote:Op donderdag 15 mei 2014 23:11 schreef buzz1291 het volgende:
Afgelopen tijd een paar keer bij kleine Italiaanse framebouwers geweest. Die bakken echt geen carbon frames maar kopen naked carbon frames bij Dedacciai in Crema. En daar staan de containers van Hanjin gewoon op het terrein. Zal wel eens een foto maken. Kun je toch op je vingers natellen waar die frames vandaan komen. Alleen zijn ze kaal niet zo herkenbaar en weten die Italianen er door hun eigen design een fraai frame van te maken waarbij je goed moet kijken om te kunnen zien dat het dezelfde frames zijn.
Soort van Horst-Jan, die had ook elke keer van die prachtige verhalen uit de oude doos.
[ Bericht 3% gewijzigd door Gripper op 16-05-2014 00:26:32 ]Mijn foto's op Flickr!
Sneller en preciezer. Zelfs wanneer je 1 km per uur fietst gooi je m zo op het buitenblad.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hahaha! Ja, zoiets ja
[..]
Ik wilde het wat liever brengen
[..]
Beter waardoor?![]()
Sneller ja een klein beetje misschien, preciezer nee, dan kan je gewoon niet goed finetunen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 06:46 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Sneller en preciezer. Zelfs wanneer je 1 km per uur fietst gooi je m zo op het buitenblad.
Di2 ulterga is mij bovenal veel te zwaar. door al die accu's en servo's.
En 1km/u hoef je niet op het buitenblad te rijden, en als je ketting eraf flikkert kan je m er niet opfietsen maar moet je afstappen. Nys heeft er een handvol koersen mee verloren.
En Shimano is minder duurzaam dan Campa. Op alle Shimano remhoeven komt speling na een paar jaar. Terwijl Campa remhoeven na 15 jaar nog probleemloos werken.![]()
Kan je effe laten weten waar jullie campement is enzo? Ik kom zaterdag na Sloten misschien wel effe kijkenquote:Op donderdag 15 mei 2014 23:00 schreef Oksel het volgende:
Ronde van Rijssen hier in de buurt. Ken t parcours, zware rit.
Ik zelf doe de 24 uurs rit dit weekend. Met 4 man 24 uur estafette rijden en zoveel mogelijk kms maken.
Andere carbon wielset voor in de Chinago. Hm, ja. Zou er Mavic cosmic elite in gooien maar die zijn niet zo tof.
jaquote:Op donderdag 15 mei 2014 23:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Lekkere calvinistische gedachte! Maar oh oh wat zou die graag die saaie Taiwanese Duitser voor een kekke Chinese ragbak inruilen. Of niet soms?
Nou ik niet hoor. Ik rijd met dezelfde prijsklasse als Okkielario's Nepnago rond. Ik zal ook nooit nepartikels bestellen op aliebaba, misschien wel iets naamloosachtigs, maar blijf liever ambassadeur van de club die laat zien hoe je low budget met mooi materiaal kan koersen zonder je bejubelde favoriete merken een dolk in de rug te steken.![]()
Nou ja, low budget.... Gios met chorus en cosmic carbon.... Tuurlijk is er duurdere meuk. Maar bij low budget denknik eerder aan een cube, rose of giantmet 105 ofzo. Da's de prijsklasse van okkies chinaragbak. Mijn giant staat in de folder voor 1350.
![]()
Oksels fiets is 1200+wielen. Die 1200 is trouwens lastig te geloven want alleen een chorus groep is al 900-1000 euro.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 08:02 schreef muzas het volgende:
Nou ja, low budget.... Gios met chorus en cosmic carbon.... Tuurlijk is er duurdere meuk. Maar bij low budget denknik eerder aan een cube, rose of giantmet 105 ofzo. Da's de prijsklasse van okkies chinaragbak. Mijn giant staat in de folder voor 1350.
Marktplaatst 450 EUR voor Chorus, kwam van een fiets af. Nieuw, alleen incompleet (geen remmen) dus werd moeilijk verkocht. Stond precies setje nieuwe Chorus remmen op MP, 100 EUR inc. verzenden.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 08:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oksels fiets is 1200+wielen. Die 1200 is trouwens lastig te geloven want alleen een chorus groep is al 900-1000 euro.
De rest, en dan inc. douaneheffing, arbeid, kabels, stuur, stuurlintje, nieuwe pedalen, nieuwe Biba+buba maakt het 1311,22 EUR.
En witte spaken Grip.. ik woon niet in een woonwagen! En 't wachten en twijfelen vorige keer over hoge wielen heeft wel geloondDie Celeste FFWD's zijn dé wielen voor m'n Oltre.
![]()
Kortom; ik heb een stijve, lichte, tof uitziende ragbak met een topgroep voor de prijs van een supermarkt-alu-fiets met middenklassen groep.
Ik twijfel nu zelfs of ik zaterdag op Oltre of Chinago ga.![]()
Oh, tweedehands groep. Dan is het altijd moeilijk vergelijken.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 08:19 schreef Oksel het volgende:
[..]
Marktplaatst 450 EUR voor Chorus, kwam van een fiets af. Nieuw, alleen incompleet (geen remmen) dus werd moeilijk verkocht. Stond precies setje nieuwe Chorus remmen op MP, 100 EUR inc. verzenden.
De rest, en dan inc. douaneheffing, arbeid, kabels, stuur, stuurlintje, nieuwe pedalen, nieuwe Biba+buba maakt het 1311,22 EUR.
En witte spaken Grip.. ik woon niet in een woonwagen! En 't wachten en twijfelen vorige keer over hoge wielen heeft wel geloondDie Celeste FFWD's zijn dé wielen voor m'n Oltre.
Ik ben wel benieuwd hoe mijn frame is tov andere
Was ook niet serieus. Ben het helemaal met je eens. Grappig dat een andere mening als 'jaloers' wordt gezien.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 07:53 schreef kaasplankje het volgende:
Nou ik niet hoor. Ik rijd met dezelfde prijsklasse als Okkielario's Nepnago rond. Ik zal ook nooit nepartikels bestellen op aliebaba, misschien wel iets naamloosachtigs, maar blijf liever ambassadeur van de club die laat zien hoe je low budget met mooi materiaal kan koersen zonder je bejubelde favoriete merken een dolk in de rug te steken.
Dus Okkie zijn reactie op mijn zwart/witte supermarkt fiets kwam ook voort uit jaloezie
Beter ga je op je chinees Okkie, een kennis van me doet ook mee aan de 24 uur van Zandvoort en die rijd op een echt italiaans raspaard
CipolliniWat een baas.
twitter:cipothelionking twitterde op donderdag 15-05-2014 om 17:40:07Beauty and the Douche. http://t.co/z3OqSw4aOn reageer retweet
Nog strak in 't vel voor een gepensioneerde fietsert![]()
![]()
Die marchisiowielen hangen ook bij mijn FM, echt hele mooie dingen. Maar wat ik zo jammer vind is dat die naven echt muisstil zijn.![]()
Fietsje meegenomen naar het werk vandaag. Eens kijken of ik in de pauze nog wat KOM's kan pakken. Weinig wind dus ik zal het op eigen kracht moeten doen.![]()
Dat je met 1 km/u op het buitenblad kan schakelen geeft gewoon aan hoe goed het schakelt. En ik vond het ook erg precies schakelen. Elke klap is raak.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 07:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Sneller ja een klein beetje misschien, preciezer nee, dan kan je gewoon niet goed finetunen.
Di2 ulterga is mij bovenal veel te zwaar. door al die accu's en servo's.
En 1km/u hoef je niet op het buitenblad te rijden, en als je ketting eraf flikkert kan je m er niet opfietsen maar moet je afstappen. Nys heeft er een handvol koersen mee verloren.
En Shimano is minder duurzaam dan Campa. Op alle Shimano remhoeven komt speling na een paar jaar. Terwijl Campa remhoeven na 15 jaar nog probleemloos werken.
Verder vind ik Campa gewoon te blikkerig schakelen, weet niet wat het is. Hun remhoeven zijn idd wel veel beter. Die van Shimano moet je zo vaak schoonmaken.![]()
Tommeke vind Campa beterquote:
#selectiefquotenOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Allemaal geen verstand van. Campa vind ik de shifters kut, met die duimknop en die bewegelijke hendel achter de rem. Qua schakelen was wel elke klap raak (gek he met record) Ook op zo'n demofiets met Record EPS gezeten... Sjonge da's ook wel lekker. Di2 ook mee gespeeld, op de shifters na merkte ik als leek maar weinig verschil. Ging beide als de bliksem.
![]()
Na alle successen en roemverhalen was ik helemaal vergeten hoe het voelt om spanning te hebben; kan ik mee, of moet ik eraf. Maar ik weet weer hoe het voelt..
Geloof mij, waardige fokgenoten, succes went snel
Gr gr
En kusje voor buzz.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Overigens ook met shimano-budget groepen gespeeld. In het aankooptopic werd sora toch wel eens geprezen... Ik vind het pure aids. Net als die nieuwe groep, claris ofzo.![]()
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:54 schreef Patroon het volgende:
Geloof mij, waardige fokgenoten, succes went snelVooralsnog ben je gewoon een of ander amateurfietsertje hoor. Of heb je al getekend bij een ploeg?
![]()
Naja als je weinig budget hebt.... er valt mee te fietsen zegmaar.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:54 schreef muzas het volgende:
Overigens ook met shimano-budget groepen gespeeld. In het aankooptopic werd sora toch wel eens geprezen... Ik vind het pure aids. Net als die nieuwe groep, claris ofzo.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik ontken ook niet dat er een markt voor is. Tuurlijk. Een deawoo matiz breng je ook prima van a naar b... Maar dat hoeft niet te betekenen dat ik m lekker vind rijden. Koop dan liever voor dat geld een oude golf zeg maar.![]()
En een petje zeker?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
inb4 kaas over volkswagenquote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:11 schreef muzas het volgende:
Ik ontken ook niet dat er een markt voor is. Tuurlijk. Een deawoo matiz breng je ook prima van a naar b... Maar dat hoeft niet te betekenen dat ik m lekker vind rijden. Koop dan liever voor dat geld een oude golf zeg maar.![]()
![]()
Hij heeft zelf een Berlingo of iets wat er op lijkt dacht ikquote:
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:40 schreef Stoffa het volgende:
Patroon forumnarcist numero uno...maar brengt tenminste wel wat leven in de brouwerij!
Moet even een nieuwe koersbroek, zitten er grote verschillen tussen de Castelli Evoluzione (64-73¤) en de Velocissimo (¤89)?
http://www.futurumshop.nl(...)ek-black-heren.phtml
http://www.futurumshop.nl(...)art-rood-heren.phtml"Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
De Velo schijnt beter te zijn "afgewerkt".quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:48 schreef ThePlaneteer het volgende:
Moet even een nieuwe koersbroek, zitten er grote verschillen tussen de Castelli Evoluzione (64-73¤) en de Velocissimo (¤89)?
http://www.futurumshop.nl(...)ek-black-heren.phtml
http://www.futurumshop.nl(...)art-rood-heren.phtml![]()
@Planeteer Je kunt beter deze halen: heeft de Progretto X2 zeem, die echt een flink stuk beter is dan de broeken met KISS3 zeem waar jij nu naar linkt.![]()
Ik heb zowel een progretto X2 als kiss zeem broek. Merk er weinig verschil tussen, ze zijn beide gewoon goed.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:57 schreef Stoffa het volgende:
@Planeteer Je kunt beter deze halen: heeft de Progretto X2 zeem, die echt een flink stuk beter is dan de broeken met KISS3 zeem waar jij nu naar linkt.
En dan de velo en Evoluzione
Die evoluzione is een goede broek, velo is ook goed en die met progretto die ik heb is lang.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Die is wel heel goedkoop nuquote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:58 schreef Stoffa het volgende:
Link: http://www.sport77.nl/fie(...)ferno_bibshort_black
Als je dan toch 90¤ wil betalen voor een Castelli broek had ik die laatste 10¤ er ook nog bij gelegd voor die progretto x2 zeem, zit je in het topsegment qua broeken met zeem.![]()
Heb je het nu over de Inferno? Want die is enkel in maat XXL in de link die je stuurdequote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:57 schreef Stoffa het volgende:
@Planeteer Je kunt beter deze halen: heeft de Progretto X2 zeem, die echt een flink stuk beter is dan de broeken met KISS3 zeem waar jij nu naar linkt.
"Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Eens. Die troep werkt voor geen meter.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:54 schreef muzas het volgende:
Overigens ook met shimano-budget groepen gespeeld. In het aankooptopic werd sora toch wel eens geprezen... Ik vind het pure aids. Net als die nieuwe groep, claris ofzo.
En ook eens qua shifters van Campa. Dat wiebelige hendeltje. Bah.![]()
Tsjah. Pelotonvulling, amandelspijs noem ik zulke renners. Het is de vulling die de cake maakt.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:55 schreef muzas het volgende:
[..]Vooralsnog ben je gewoon een of ander amateurfietsertje hoor. Of heb je al getekend bij een ploeg?
![]()
Kiss is ook meer dan goed hoor. Laatst nog 185 km op gefietst zonder problemen. En de week erna 175 oidquote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:01 schreef poiuytr het volgende:
Als je dan toch 90¤ wil betalen voor een Castelli broek had ik die laatste 10¤ er ook nog bij gelegd voor die progretto x2 zeem, zit je in het topsegment qua broeken met zeem.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
@Planeteer:
http://www.sport77.nl/fie(...)ferno_bibshort_white
Mocht je per se zwart willen dan kun je even naar Sport77 bellen. Ik koop daar heel veel, en de eigenaar is meestal extreem behulpzaam.![]()
Hoezo koop je daar heel veel?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:13 schreef Stoffa het volgende:
@Planeteer:
Mocht je per se zwart willen dan kun je even naar Sport77 bellen. Ik koop daar heel veel, en de eigenaar is meestal extreem behulpzaam.
Mijn ervaring daar is goed, al komt het wel redelijk vaak voor dat er iets niet is.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Omdat ik het een must vind om kleding te passen voordat ik tot aanschaf overga. Aangezien ik in Utrecht woon, en hij daar ook zit, is dat op die manier mogelijk.![]()
Dan probeer ik dat even. Anders ga ik gewoon voor een Kiss3 zeem.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:13 schreef Stoffa het volgende:
@Planeteer:
Mocht je per se zwart willen dan kun je even naar Sport77 bellen. Ik koop daar heel veel, en de eigenaar is meestal extreem behulpzaam."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Zeker met dit bijpassend shirt vind ik de witte variant van de Inferno ook heel gaaf overigens:
http://s.wiggle.co.uk/images/castelli-lifestyle-023a.jpg
Maar goed, zou zelf ook liever zwart hebben denk ik...![]()
Ik vind juist de witte heel mooi, en tenminste een zwart gedeelte bij je billen, geen probleem dat het doorzichtig wordt als nat of als de broek wat ouder wordt. daar zit de wereld gewoon niet op te wachten.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Ga je bij hem langs om het op te halen ofzo?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:21 schreef Stoffa het volgende:
Omdat ik het een must vind om kleding te passen voordat ik tot aanschaf overga. Aangezien ik in Utrecht woon, en hij daar ook zit, is dat op die manier mogelijk.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ja klopt. Ik bel hem voor een afspraak, en ga dan langs om eea te passen. Reken dan ter plekke af, en spullen die hij niet op voorraad heeft bezorgt hij dan een dag of 2 later na.![]()
Ik zou niet voor die inferno gaan, dan 2 tientjes erbij en voor een endurance gaan die heeft dezelfde zeem!
Het is verder wel echt een prima broek maar absoluut niet duurzaam, hoe voorzichtig je er ook mee ben als je hem teveel gebruik gaat de stof snel achteruit (is extra dun en speciaal voor warme dagen enzo)Wat bij deze broek dus wel gaat gebeuren, dat zwarte wordt na verloop van tijd ook gewoon doorzichtig.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik vind juist de witte heel mooi, en tenminste een zwart gedeelte bij je billen, geen probleem dat het doorzichtig wordt als nat of als de broek wat ouder wordt. daar zit de wereld gewoon niet op te wachten.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Wat is er dan zo slecht aan die groepen ?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:54 schreef muzas het volgende:
Overigens ook met shimano-budget groepen gespeeld. In het aankooptopic werd sora toch wel eens geprezen... Ik vind het pure aids. Net als die nieuwe groep, claris ofzo.
Tiagra 9 speed op m'n andere fiets schakelt prima nml.
Goed Di2 is stuk beter, maar dat zit hem vooral in dat het direct raak is en trimmen automatisch gaat.![]()
Moet eens wat meer kilometers maken, dan merk je het wel....quote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:45 schreef ddx het volgende:
[..]
Wat is er dan zo slecht aan die groepen ?
Goed Di2 is stuk beter, maar dat zit hem vooral in dat het direct raak is en trimmen automatisch gaat.
Hij heeft dit jaar al meer km's gemaakt dan jij in de afgelopen 3quote:Op vrijdag 16 mei 2014 13:12 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Moet eens wat meer kilometers maken, dan merk je het wel....
Tiagra heb ik dan weer geen ervaring mee, Sora heet net als campa zo'n duimshifter, maar dan van kwaliteit kut. Voelt heel plastic. Schakelen gaat prima. Zolang je >85rpm draait en geen spanning op de ketting staat. Een viaduct omhoog en dan schakelen klinkt als een pistoolschot.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:45 schreef ddx het volgende:
[..]
Wat is er dan zo slecht aan die groepen ?
Goed Di2 is stuk beter, maar dat zit hem vooral in dat het direct raak is en trimmen automatisch gaat.
Claris heeft hele smalle shifters, vond het niet lekker zitten op die dingen, en verder ook heel plastic. Schakelen is heel 'clicky' ipv lekker smooth.
Tuurlijk kun je er prima mee fietsen, maar ik vind mn 105 toch echt merkbaar lekkerder werken.![]()
Ach voordeel van tiagra op winterfiets is dat onderdelen zoals casette en ketting geen ruk kosten.
Al vraag ik me af of je verschil tussen tiagra en ultegra (laat staan dura ace) casette/ketting echt merkt.
Verschil zal hem met name zitten in afwerking van shifters. (en gewicht)![]()
Muzas![]()
![]()
Volgende keer weer. Stukkie zit altijd op de route naar huis. Mss een keer fris pakken. Maar goed. Toch leuk, deels![]()
![]()
Niet zo zeiken maar trappen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:00 schreef muzas het volgende:
NietIk kijk wel uit. Of ik mot een solex hure
Ik ga morgen kijken bij Zandvoort. Ik ga vanaf sloten heen. Iemand zin om mee te rijden?
HINT HINT HINTOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ga je op de fiets heen zeker?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:02 schreef ddx het volgende:
Ga morgen al rondje bij Nijmegen fietsen dus nee.![]()
![]()
Ja zou kun je wel blijven redenerenquote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:32 schreef MarcoD het volgende:
Ik zou niet voor die inferno gaan, dan 2 tientjes erbij en voor een endurance gaan die heeft dezelfde zeem!![]()
Ik ga maar voor een Kiss3, ik blijf trouw aan de topic reeks titel (recreatief)."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Ik heb die velo met kiss3. Prima broek. Pasvorm is goud en geen pijn aan mn reet. Geen behoefte (vooralsnog) aan een duurdere.![]()
Weet ik, die velocissimo is dan gewoon de betere keus daarmee kan je ook gewoon 11 uur in het zadel zitten zonder problemen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:13 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ja zou kun je wel blijven redeneren![]()
Ik ga maar voor een Kiss3, ik blijf trouw aan de topic reeks titel (recreatief).If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Fietsen 24u jaquote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:04 schreef muzas het volgende:
Dat fietsen is de hele avond ook door he? Schenken ze er bier? Kan er wel ff langs wandelen![]()
![]()
Kiss3 is prima (heb ik in m'n winterbroek), heb ook de X2 maar ben er nog niet echt over uit of die nou echt beter is.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:17 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Weet ik, die velocissimo is dan gewoon de betere keus daarmee kan je ook gewoon 11 uur in het zadel zitten zonder problemen.
En vaak fiets ik gewoon met goedkopere zeem, maar 11u heb ik nog niet in het zadel gezeten![]()
![]()
Die velo zomerbroek vind ik de pasvorm minder fijn van dan van de winterbroek, heb overigens beide in XXL. Die zomerbroek zit bij mij slokker dan de winterbroek, die sluit veel fijner aan en zeem blijft iets beter zitten. Niettemin blijven het fijne broeken. Mijn oude velo waar ik mee onderuit gegaan ben en amper drie keer heb gedragen breng ik binnenkort naar de kledingmaker hopen dat hij er nog iets mee kan, klein lapje stof eronder, schijt aan soigné in de winter. Als het niet fijn zit gaat hij alsnog in de prullenbak.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:15 schreef muzas het volgende:
Ik heb die velo met kiss3. Prima broek. Pasvorm is goud en geen pijn aan mn reet. Geen behoefte (vooralsnog) aan een duurdere.![]()
http://www.strava.com/activities/17999943 , ok het was 10,5 uur maar de zeem heeft zijn werk goed gedaan.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:21 schreef ddx het volgende:
[..]
Kiss3 is prima (heb ik in m'n winterbroek), heb ook de X2 maar ben er nog niet echt over uit of die nou echt beter is.
En vaak fiets ik gewoon met goedkopere zeem, maar 11u heb ik nog niet in het zadel gezeten
Ik vind die x2 zeem wel beter maar die kiss is ook wel prima.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Ja, zoiets. Shirt heb ik L, broek XL. Normale T-shirts heb ik m.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:33 schreef ThePlaneteer het volgende:
Castelli is 1 maatje groter bestellen dan je 'normale' maat?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Tof. Als je heel hard hoort: JOCHEM NIE VALLUH! BLIJF RECHTOP!, dan ben ik datquote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:16 schreef Jochemz het volgende:
Ik rij zaterdag en zondag ook op zandvoort
Vanavond niet fappen dus, dan zie ik morgen een oltrequote:
Waar ga je bestellen dan? In dat linkje wat je zelf gaf, futurumshop, heb je gratis verzending/ retourneren dan kan je dus makkelijk twee maten bestellen weet je zeker dat je de juiste hebtquote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:33 schreef ThePlaneteer het volgende:
Castelli is 1 maatje groter bestellen dan je 'normale' maat?
Zoals ik net al aangaf valt die zomerbroek Castelli, bij mij, groter uit dit in tegenstelling tot de winterbroek.![]()
Ik bestel liever in 1 keer goed. Scheelt gezeur met terugsturen enzoquote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:40 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Waar ga je bestellen dan? In dat linkje wat je zelf gaf, futurumshop, heb je gratis verzending/ retourneren dan kan je dus makkelijk twee maten bestellen weet je zeker dat je de juiste hebt
Zoals ik net al aangaf valt die zomerbroek Castelli, bij mij, groter uit dit in tegenstelling tot de winterbroek.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Als je liever in één keer goed wil bestellen/ kopen kan je beter naar de winkel gaan weet je gelijk dat je de goede maat hebt, betaal je alleen 10%+ meer. Gewoon belangrijk dat fietsbroek goed zit dus beter als je niet zeker weet welke maat je hebt twee maten bestellen, bij futurumshop kan je bij Kiala en PostNL pakketten afleveren dacht ik en nee heb geen aandelen, gewoon een tip.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik bestel liever in 1 keer goed. Scheelt gezeur met terugsturen enzo![]()
Aha ja dat is wel een goede tip.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:40 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Waar ga je bestellen dan? In dat linkje wat je zelf gaf, futurumshop, heb je gratis verzending/ retourneren dan kan je dus makkelijk twee maten bestellen weet je zeker dat je de juiste hebt
Zoals ik net al aangaf valt die zomerbroek Castelli, bij mij, groter uit dit in tegenstelling tot de winterbroek.
Aangezien ik trouwens net verhuisd (uit huis dus) ben, heb ik geen pomp in huis. Gewoon maar een Lezyne kopen, of nog een aparte vloerpomp? Of kan ik met die Lezyne wel genoeg bar pompen?"Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
True.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:43 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Als je liever in één keer goed wil bestellen/ kopen kan je beter naar de winkel gaan weet je gelijk dat je de goede maat hebt, betaal je alleen 10%+ meer. Gewoon belangrijk dat fietsbroek goed zit dus beter als je niet zeker weet welke maat je hebt twee maten bestellen, bij futurumshop kan je bij Kiala en PostNL pakketten afleveren dacht ik en nee heb geen aandelen, gewoon een tip.Kan, maar dan weet je nooit hoeveel je er in stopt. Ik heb een joe blow sport II. Topding. Ben er goed over te spreken.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:43 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Aha ja dat is wel een goede tip.
Aangezien ik trouwens net verhuisd ben, heb ik geen pomp in huis. Gewoon maar een Lezyne kopen, of nog een aparte vloerpomp? Of kan ik met die Lezyne wel genoeg bar pompen?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
je kan ook voor 10 euro een pomp bij de gamma halen maar niet mekkeren als die na een maand stuk is en niet hoger dan 5 bar komtquote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:55 schreef ThePlaneteer het volgende:
Oja das waar ook. Wordt allemaal een duur geintje.
Die joe blow pompt makkelijk en soepel.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Neuh koop ik wel een joe blow voor thuis en onderweg maar zonder pompie.
Ga maar eens afrekenen en dan weekend vieren
Thanks allemaal trouwens."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Ah joh gewoon aanbellen bij een huisje.
Touren jullie allemaal met pomp?"Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Ja. Want een standaard fietspomp past niet op je racefiets aansluiting en als je eerst nog 2/3 km moet lopen voor je bij een huis bent is je humeur wel weg.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 16:17 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ah joh gewoon aanbellen bij een huisje.
Touren jullie allemaal met pomp?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Hm nou die koop ik wel een keer als het kalf verdronken is. Eerst deze bestelling van 270¤ maar eens proberen
"Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Neuh, ben nie kaal en grijs. En al is het nog zo heet, je zult me never in een zwembroek op een fiets zien zitten. Zelfs niet op een beach cruiser.quote:2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Ik heb net gegeten man. Dan kan ik kale(nde) mannen op een fiets toch heel slecht verteren. Goed dat er in de OP een paar een helm op hebben....... Maar we gaan vooruit. Eerst nog opa genoemd en nu al ome. Eens noemt iemand mij hier vast nog wel eens die jonge god op een veel te dure fiets.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 19:01 schreef muzas het volgende:
Had toch op zn minst een beetje stevige come-back verwacht... Beetje jammer dit ome buzz
Ja, vastquote:Op vrijdag 16 mei 2014 19:14 schreef buzz1291 het volgende:
Eens noemt iemand mij hier vast nog wel eens die jonge god op een veel te dure fiets.![]()
![]()
Dat is de oudijzer prijs nog geeneens waard. Zeker ergens frontaal opgeklapt en toen zat die snelsluiting ook gelijk aan de andere kant. Hoe maak ik me belachelijk op MP....quote:Op vrijdag 16 mei 2014 19:15 schreef muzas het volgende:
Ok. Vrijdagavond raadplaatje dan:
http://link.marktplaats.nl/m797379759![]()
Oh, net ff minstens 150 euro bespaard, Aliexpress bezorgde een Rayban Wayfarer van een tientje, rechtstreeks uit China maar made in Italy .... Top kwaliteit.
Ja heb wel eens naar zo'n veel-te-over-de-top oakley zitten kijken bij alibabba... mjah heb geen CC en dan mot je weer een of andere ali-portemonnee aanmaken. Laat maar dacht ik.![]()
Dan neem je toch zo'n prepaid credit card. Moet je er eerst op storten voordat je kunt betalen dacht ik.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 19:29 schreef muzas het volgende:
Ja heb wel eens naar zo'n veel-te-over-de-top oakley zitten kijken bij alibabba... mjah heb geen CC en dan mot je weer een of andere ali-portemonnee aanmaken. Laat maar dacht ik.
Pas nog een Oakley Jawbone binnen gekregen en was ook van een prima kwaliteit, maar mijn originele Rudi Project is lichter dus die Oakley maar weggegeven, gastje in de wielerclub wist niet wat hem overkwam. Heb maar niet gezegd waar die vandaan kwam.
Nog iets te ver in de toekomst om daar iets over te zeggen. Maar je kunt natuurlijk altijd op het laatste moment inschrijven.quote:![]()
![]()
Gezellig, ik ben morgen ook in die hoek. Wel pas later op de dag overigensquote:Op vrijdag 16 mei 2014 15:02 schreef ddx het volgende:
Ga morgen al rondje bij Nijmegen fietsen dus nee.![]()
![]()
Ik denk dat ik zo'n 20min mee heb gereden.quote:![]()
Het begon al slecht doordat ik met mijn nummer geen geluk had en achteraan moest starten, maar dat mag geen excuus zijn, er werd zo hard door getrokken dat ik geen moment de kans had om naar voren te rijden. Het parcours was aan de ene kant (centrum) erg technisch, waarbij we in een slingerbocht bijna stilstaand doorheen moesten, waarna de klinkerweg direct omhoog liep. De andere kant van het parcours was juist weer buiten het dorp, met een beetje wind. Juist op dat stuk kwam ik in de problemen, doordat ze zo hard doortrokken dat ik na een bocht gewoon niet het wiel voor me kon houden. Niet genoeg power vandaag (of in het algemeen). Zodra ik er weer bij kwam (met nog wat renners) zaten we alweer op dat technische stuk, waardoor ik geen moment had om te herstellen. Gewogen en te licht bevonden voor vandaag. Een renner van Koga won. Enige troost is dat de meeste amateurs er af moesten.
A.s. woensdag rij ik weer een elite koers, blijf het gewoon proberen.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Da's nog niet zo beroerd. De eerste koers bij de elite die ik reed (1994, toen was dat nog amateurs A, ik was toen amateur B) moest ik er ook na ongeveer zoveel tijd af. En toen zag je idd ook dat alle amateurs B er af moesten.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 21:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik denk dat ik zo'n 20min mee heb gereden.![]()
Wel goed dat je het iig probeert, wordt je sterker van.
En het gaat toch echt wel een stukje harder bij de elite dan bij de amateurs.![]()
En ik ben ook wel eens simpelweg gelost op tempo (iig een keer bij de elite in België, bij de Grote Scheldeprijs was er een criterium over de plaatselijke ronde voor de elite. Het stuk langs het kanaal werd reed ik volgens mij iets van 55, en werd toen uit het wiel gereden)
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2014 22:04:55 ]![]()
ja gebrek aan snelheid kan, maar daar ligt het normaal gesproken nooit aan.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:04 schreef Wombcat het volgende:
En ik ben ook wel eens simpelweg gelost op tempo (iig een keer bij de elite in België, bij de Grote Scheldeprijs was er een criterium over de plaatselijke ronde voor de elite. Het stuk langs het kanaal werd reed ik volgens mij iets van 55, en werd toen uit het wiel gereden)
Paar weken terug reden we nog iets van de 58+ (schatting, rij zonder teller, maar waren renners die later zeiden dat ze 55 reden en het gat met onze groep steeds groter werd. Ach ene dag heb je het wel, andere niet. Zal ook stuk ervaring zijn met zo'n parcours.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ik bedoelde ook niet dat je gebrek aan snelheid hebt, maar dat het altijd kan overkomen dat het tempo zo hoog ligt dat je niet bij blijft. Want idd is de ene dag de andere niet.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
ja gebrek aan snelheid kan, maar daar ligt het normaal gesproken nooit aan.
Paar weken terug reden we nog iets van de 58+ (schatting, rij zonder teller, maar waren renners die later zeiden dat ze 55 reden en het gat met onze groep steeds groter werd. Ach ene dag heb je het wel, andere niet. Zal ook stuk ervaring zijn met zo'n parcours.
En zeker als je (b.v. uit de bocht) ook nog eens op een klein gaatje komt, want met 50+ is een gat van 2 meter al erg lastig dicht te rijden.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2014 22:28:24 ]![]()
zo vatte ik het ook niet opquote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:26 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook niet dat je gebrek aan snelheid hebt, maar dat het altijd kan overkomen dat het tempo zo hoog ligt dat je niet bij blijft. Want idd is de ene dag de andere niet.
En zeker als je (b.v. uit de bocht) ook nog eens op een klein gaatje komt, want met 50+ is een gat van 2 meter al erg lastig dicht te rijden.. Zoals je zegt kan de ene dag 55+ makkelijk, wat de andere dag niet lukt.
Zondag omloop in Elim met amateurs. Woensdag weer met elites.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Weet je ook hoe ik me voel Patty![]()
Ik kon donderdagavond goed meekomen.
Ik heb nu nog steeds spierpijn in m;n buikspieren van t trainen afgelopen maandag in de sportschool
Ik heb 2 frames achter in de auto liggen, kon niet kiezen![]()
![]()
Verschil is dat jij niet meer start, omdat je bang bent om weer te lossen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 23:54 schreef Oksel het volgende:
Weet je ook hoe ik me voel Patty![]()
Ik kon donderdagavond goed meekomen.
Die snelheid an sich is nooit het probleem, vooral niet op een parcours met fijn lopende bochten. Het probleem zit hem vaak in het optrekken na een scherpe bocht naar die snelheid. Dat kost veel kracht.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 23:55 schreef Oksel het volgende:
Op 't rechte stuk bij OWC rijden ze wel eens 53-55. Ik kan dan nét een wiel houden.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Fiets je verder nog? Ga met fraumuzas eten in Bloemendaal, ga ook nog wel ff kijken.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 23:54 schreef Oksel het volgende:
Lijk wel een wijf.
Nu slapie slapie.
Zie je morgen kano, pak direct de eerste ronde om 1200.![]()
Dat is vaak mijn probleem met m'n totale gebrek aan explosiviteitquote:Op zaterdag 17 mei 2014 00:16 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die snelheid an sich is nooit het probleem, vooral niet op een parcours met fijn lopende bochten. Het probleem zit hem vaak in het optrekken na een scherpe bocht naar die snelheid. Dat kost veel kracht.![]()
![]()
Na je moet eraf omdat je achterin zit imo. Daar is koersen veel zwaarder dan vooraan.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 00:16 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die snelheid an sich is nooit het probleem, vooral niet op een parcours met fijn lopende bochten. Het probleem zit hem vaak in het optrekken na een scherpe bocht naar die snelheid. Dat kost veel kracht.![]()
Bij mij is explosiviteit het punt niet, meer het uithoudingsvermogen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Onzin, je kan niet beter explosiviteit trainen dan met jouw werk op de fiets. Jij moet gewoon leren sturen.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 07:50 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat is vaak mijn probleem met m'n totale gebrek aan explosiviteit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |