SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* Iets in limburg ofzo - 29 mei t/m 1 juni* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijkquote:Even wat info over de Klimclassic en Limbomeet.
Als eerste zou het fijn zijn als we weten wie er allemaal van plan is om de ene of de andere of beide te gaan fietsen.
Bij de klimclassic (donderdag 29 mei) kan er gekozen worden uit 110 of 160km. Het vertek ligt tussen 08.00 en 10.00. Maar 08.00 lijkt mij een fijne tijd om te vertrekken. Het beste kunnen we dan samen komen bij de stayokay om van daaruit naar het MECC te fietsen. Ook omdat bij de stayokay het parkeren nog betaalbaar is. Moet er alleen een tijdstip worden afgesproken om daar te ontmoeten.
Het tijdstip van vetrek voor de Limbomeet (zaterdag 31 mei) had ik om 10.00 gedacht, dan hoeven de mensen die alleen voor de zaterdag komen ook niet midden in de nacht op te staan. Het is 130km (een 5 uurtjes fietsen ongeveer). Dan zijn we om 15.00 weer terug. Er is genoeg parkeerplaats bij mijn huidige verblijfsplaats (gratis uiteraard).
Wat jullie op de vrijdag doen moeten jullie zelf weten want die dag is voor mij al vol gepland.
En op zondag kunnen we misschien ook nog een stukje fiesten voor wie dat wil.
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Nee hoor, valt wel mee Okkie. Ik zit je te pesten.![]()
Ben het wel eens met Buzz dat zo'n aflopende spacer optisch mooier is. Ik heb nu een spacer van 5mm.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Hier! Die hoort er dus op als je met 1 cm spacer wilt rijden.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 21:54 schreef Oksel het volgende:
Dus je vind 1 spacer een spacertoren? Rij jij dan volledig zonder?
http://www.aliexpress.com(...)bike/1712812613.html2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Vraagje, ik heb vanavond mijn kabels van de voorderrie vervangen.
Bij de montage is helaas het schroefje wat je op onderstaand plaatje ziet verdwenen geraakt![]()
Heeft iemand van jullie toevallig zo'n schroefje liggen, of misschien een oude kapotte shifter (shimano 105) waar je dat schroefje uit kan halen?
Kan hem wel bestellen maar dik 10 euro voor een schroefje van niks is me eigenlijk te gortig.
![]()
![]()
wat had je net nou voor vaag linkje?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Hier! Die hoort er dus op als je met 1 cm spacer wilt rijden.
http://www.aliexpress.com(...)bike/1712812613.htmlOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Dat was een pic van die kopstoot van Bouhanni in de Giro. Kweet ook niet waar die link vandaan kwam.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
wat had je net nou voor vaag linkje?
[ Bericht 0% gewijzigd door buzz1291 op 13-05-2014 22:49:36 ]2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Rvspaleis , ben je voor iets van 4 euro helemaal gesteld, bezorgd en wel. Heb je wel een schuifmaat nodig om de maat op te meten.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:29 schreef nodisch18 het volgende:
Vraagje, ik heb vanavond mijn kabels van de voorderrie vervangen.
Bij de montage is helaas het schroefje wat je op onderstaand plaatje ziet verdwenen geraakt![]()
[ afbeelding ]
Heeft iemand van jullie toevallig zo'n schroefje liggen, of misschien een oude kapotte shifter (shimano 105) waar je dat schroefje uit kan halen?
Kan hem wel bestellen maar dik 10 euro voor een schroefje van niks is me eigenlijk te gortig.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Onder je ctrl + v vandaan, vermoed ik zo.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat was een pic van die kopstoot van Bouhanni in de Giro. Kweet ook niet waar die link vandaan kwam.![]()
@buzz: Ik gebruik ice wax. Hele jaar door eigenlijk. Eigenlijk gematigd tevreden over. Ketting maakt snel toch wel weer wat herrie, maar blijft wel prachtig schoon. Met die zandduinen hier wel lekker.
Zal eens naar die chainj kijken.![]()
![]()
en als laatste bij kaas in de achtertuinIk schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
Sinds gisteren zit de lap/reset knop van mijn garmin 800 vast tussen het paneel. Geloof dat er zand tussen de knop in zit. Iemand een idee hoe ik het dit kan maken? Kan dat voorste kapje er van af?
Hij zit dus vast in die zwarte lijst erom heen.
[ Bericht 0% gewijzigd door poiuytr op 14-05-2014 08:45:48 ]![]()
https://forums.garmin.com(...)edge-800-disassembly
HEbbie hier wat aan?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Die 6 moertjes zijn zo klein, daar heb ik geen gereedschap voorquote:Op woensdag 14 mei 2014 08:43 schreef kanovinnie het volgende:
https://forums.garmin.com(...)edge-800-disassembly
HEbbie hier wat aan?![]()
Functie werkt overigens nog wel maar de knop zit vast. Denk je dat het verstandig is om dat ding zelf los te gaan draaien of even met bedrijf contact opnemen waar ik 'm gekocht heb?![]()
Als zij het voor je doen zou ik het sowieso zelf niet doen maar anders zou ik even een torx schroevendraaiertje kopen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
dubbel
[ Bericht 99% gewijzigd door dop op 14-05-2014 10:35:11 ]Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
even de zuigmond van de stofzuiger er tegen aan zetten ?quote:Op woensdag 14 mei 2014 08:40 schreef poiuytr het volgende:
Sinds gisteren zit de lap/reset knop van mijn garmin 800 vast tussen het paneel. Geloof dat er zand tussen de knop in zit. Iemand een idee hoe ik het dit kan maken? Kan dat voorste kapje er van af?
[ afbeelding ]
Hij zit dus vast in die zwarte lijst erom heen.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
Qua lekbestendigheid is Veloflex ook niet echt super.quote:Op woensdag 14 mei 2014 09:21 schreef CyclingGirl het volgende:
![]()
![]()
En weer lek. Net mijn nieuwe bandjes erom gedaan (Veloflex)
![]()
Olympia's Tour finisht morgen in een straat waar ik dagelijks fiets. Dat ga ik morgens eens bekijken.![]()
Jeetje, ik lijk zomaar onderweg naar een saaie, maar oerdegelijke Duitser zonder ook maar enige uitstraling.Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
Leuk, die toer komt ook vlak langs mij. Helaas onder werktijd. Er mag zeker niet tijdens de spits worden gereden![]()
![]()
quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:26 schreef Steven184 het volgende:
Jeetje, ik lijk zomaar onderweg naar een saaie, maar oerdegelijke Duitser zonder ook maar enige uitstraling.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Zoektocht naar nieuwe fiets, nu mij oude in de kreukels ligt.quote:Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Hij bedoeldt zeker een witte Canyon.![]()
![]()
Ik dacht gelijk aan Erik Zabel. Dat was volgens mij ook geen feestneus in de ploeg. Behalve met pillletjes danquote:Op woensdag 14 mei 2014 14:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Hij bedoeld zeker een witte Canyon.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
Canyon, Bulls, Stevens?quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:26 schreef Steven184 het volgende:
Jeetje, ik lijk zomaar onderweg naar een saaie, maar oerdegelijke Duitser zonder ook maar enige uitstraling.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
Ach, het is iemand die Opel als opel speldt.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het grammernazi topic is een deur verder.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Rose zou ook kunnen. Overigens is zo'n fiets m.i. alleen maar een stukje assesoires voor een toerder. Dat moet wel kloppen natuurlijk, maar om het over uitstraling van een fiets te hebben .. de uitstraling zit hem in de bestuurder.Jij doet het expres.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ach, het is iemand die Opel als opel speldt.![]()
![]()
Jij ook hoop ik? Want als je puntjes gebruikt in een zin... ...moeten het er wel 3 zijn, daarna weer 3 en dan zonder een spatie. En dan over woorden als assesoires nog maar te zwijgen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:49 schreef nogeenmaarten het volgende:
Rose zou ook kunnen. Overigens is zo'n fiets m.i. alleen maar een stukje assesoires voor een toerder. Dat moet wel kloppen natuurlijk, maar om het over uitstraling van een fiets te hebben .. de uitstraling zit hem in de bestuurder.
[..]
Jij doet het expres.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Nou ik vind mijn 1e rit met die dingen wel erg bizar hoor.quote:Op woensdag 14 mei 2014 10:25 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Qua lekbestendigheid is Veloflex ook niet echt super.Haters gonna hate.![]()
Nee, dat zijn oprechte spelfouten.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jij ook hoop ik? Want als je puntjes gebruikt in een zin... ...moeten het er wel 3 zijn, daarna weer 3 en dan zonder een spatie. En dan over woorden als assesoires nog maar te zwijgen.
Vrijdag fietsles 1 bij Ahoy, ben benieuwd. Er zijn zelfs geruchten over fietsen achter een derny.![]()
Zet je zelf dan niet zo voor lul door wel als grammernazi te spelen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:23 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Nee, dat zijn oprechte spelfouten.
Vrijdag fietsles 1 bij Ahoy, ben benieuwd. Er zijn zelfs geruchten over fietsen achter een derny.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Canyon komt er goed uit, levertjes zijn enkel belachelijk lang.quote:
Voor de rest mooie Focus gezien. Bulls en Rose zijn ook nog opties, voornamelijk qua prijs omdat het zo plotseling moet.Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
Hel van Twente 50% gefietst. Ik had zo'n sjieke gabba nodig gehad. Gvd koudkutweer, met regen etc. Helemaal geen zin in.
Was trouwens volgens mij 1 v/d slechtsten van de groep, eerste uur inc. 2 klimmetjes & wind tegen 35 gemiddeld. Had 't er zwaar genoeg mee.
En m'n zadel zakte. Kun je alu montagepasta smeren tussen carbon onderdelen?![]()
Zou ik niet doen. Carbonpasta is er toch voor gemaakt. Zit het nu droog gemonteerd?quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:55 schreef Oksel het volgende:
En m'n zadel zakte. Kun je alu montagepasta smeren tussen carbon onderdelen?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |