SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* Iets in limburg ofzo - 29 mei t/m 1 juni* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijkquote:Even wat info over de Klimclassic en Limbomeet.
Als eerste zou het fijn zijn als we weten wie er allemaal van plan is om de ene of de andere of beide te gaan fietsen.
Bij de klimclassic (donderdag 29 mei) kan er gekozen worden uit 110 of 160km. Het vertek ligt tussen 08.00 en 10.00. Maar 08.00 lijkt mij een fijne tijd om te vertrekken. Het beste kunnen we dan samen komen bij de stayokay om van daaruit naar het MECC te fietsen. Ook omdat bij de stayokay het parkeren nog betaalbaar is. Moet er alleen een tijdstip worden afgesproken om daar te ontmoeten.
Het tijdstip van vetrek voor de Limbomeet (zaterdag 31 mei) had ik om 10.00 gedacht, dan hoeven de mensen die alleen voor de zaterdag komen ook niet midden in de nacht op te staan. Het is 130km (een 5 uurtjes fietsen ongeveer). Dan zijn we om 15.00 weer terug. Er is genoeg parkeerplaats bij mijn huidige verblijfsplaats (gratis uiteraard).
Wat jullie op de vrijdag doen moeten jullie zelf weten want die dag is voor mij al vol gepland.
En op zondag kunnen we misschien ook nog een stukje fiesten voor wie dat wil.
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Nee hoor, valt wel mee Okkie. Ik zit je te pesten.![]()
Ben het wel eens met Buzz dat zo'n aflopende spacer optisch mooier is. Ik heb nu een spacer van 5mm.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Hier! Die hoort er dus op als je met 1 cm spacer wilt rijden.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 21:54 schreef Oksel het volgende:
Dus je vind 1 spacer een spacertoren? Rij jij dan volledig zonder?
http://www.aliexpress.com(...)bike/1712812613.html2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Vraagje, ik heb vanavond mijn kabels van de voorderrie vervangen.
Bij de montage is helaas het schroefje wat je op onderstaand plaatje ziet verdwenen geraakt![]()
Heeft iemand van jullie toevallig zo'n schroefje liggen, of misschien een oude kapotte shifter (shimano 105) waar je dat schroefje uit kan halen?
Kan hem wel bestellen maar dik 10 euro voor een schroefje van niks is me eigenlijk te gortig.
![]()
![]()
wat had je net nou voor vaag linkje?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Hier! Die hoort er dus op als je met 1 cm spacer wilt rijden.
http://www.aliexpress.com(...)bike/1712812613.htmlOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Dat was een pic van die kopstoot van Bouhanni in de Giro. Kweet ook niet waar die link vandaan kwam.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
wat had je net nou voor vaag linkje?
[ Bericht 0% gewijzigd door buzz1291 op 13-05-2014 22:49:36 ]2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Rvspaleis , ben je voor iets van 4 euro helemaal gesteld, bezorgd en wel. Heb je wel een schuifmaat nodig om de maat op te meten.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:29 schreef nodisch18 het volgende:
Vraagje, ik heb vanavond mijn kabels van de voorderrie vervangen.
Bij de montage is helaas het schroefje wat je op onderstaand plaatje ziet verdwenen geraakt![]()
[ afbeelding ]
Heeft iemand van jullie toevallig zo'n schroefje liggen, of misschien een oude kapotte shifter (shimano 105) waar je dat schroefje uit kan halen?
Kan hem wel bestellen maar dik 10 euro voor een schroefje van niks is me eigenlijk te gortig.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Onder je ctrl + v vandaan, vermoed ik zo.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat was een pic van die kopstoot van Bouhanni in de Giro. Kweet ook niet waar die link vandaan kwam.![]()
@buzz: Ik gebruik ice wax. Hele jaar door eigenlijk. Eigenlijk gematigd tevreden over. Ketting maakt snel toch wel weer wat herrie, maar blijft wel prachtig schoon. Met die zandduinen hier wel lekker.
Zal eens naar die chainj kijken.![]()
![]()
en als laatste bij kaas in de achtertuinIk schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
Sinds gisteren zit de lap/reset knop van mijn garmin 800 vast tussen het paneel. Geloof dat er zand tussen de knop in zit. Iemand een idee hoe ik het dit kan maken? Kan dat voorste kapje er van af?
Hij zit dus vast in die zwarte lijst erom heen.
[ Bericht 0% gewijzigd door poiuytr op 14-05-2014 08:45:48 ]![]()
https://forums.garmin.com(...)edge-800-disassembly
HEbbie hier wat aan?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Die 6 moertjes zijn zo klein, daar heb ik geen gereedschap voorquote:Op woensdag 14 mei 2014 08:43 schreef kanovinnie het volgende:
https://forums.garmin.com(...)edge-800-disassembly
HEbbie hier wat aan?![]()
Functie werkt overigens nog wel maar de knop zit vast. Denk je dat het verstandig is om dat ding zelf los te gaan draaien of even met bedrijf contact opnemen waar ik 'm gekocht heb?![]()
Als zij het voor je doen zou ik het sowieso zelf niet doen maar anders zou ik even een torx schroevendraaiertje kopen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
dubbel
[ Bericht 99% gewijzigd door dop op 14-05-2014 10:35:11 ]Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
even de zuigmond van de stofzuiger er tegen aan zetten ?quote:Op woensdag 14 mei 2014 08:40 schreef poiuytr het volgende:
Sinds gisteren zit de lap/reset knop van mijn garmin 800 vast tussen het paneel. Geloof dat er zand tussen de knop in zit. Iemand een idee hoe ik het dit kan maken? Kan dat voorste kapje er van af?
[ afbeelding ]
Hij zit dus vast in die zwarte lijst erom heen.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
Qua lekbestendigheid is Veloflex ook niet echt super.quote:Op woensdag 14 mei 2014 09:21 schreef CyclingGirl het volgende:
![]()
![]()
En weer lek. Net mijn nieuwe bandjes erom gedaan (Veloflex)
![]()
Olympia's Tour finisht morgen in een straat waar ik dagelijks fiets. Dat ga ik morgens eens bekijken.![]()
Jeetje, ik lijk zomaar onderweg naar een saaie, maar oerdegelijke Duitser zonder ook maar enige uitstraling.Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
Leuk, die toer komt ook vlak langs mij. Helaas onder werktijd. Er mag zeker niet tijdens de spits worden gereden![]()
![]()
quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:26 schreef Steven184 het volgende:
Jeetje, ik lijk zomaar onderweg naar een saaie, maar oerdegelijke Duitser zonder ook maar enige uitstraling.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Zoektocht naar nieuwe fiets, nu mij oude in de kreukels ligt.quote:Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Hij bedoeldt zeker een witte Canyon.![]()
![]()
Ik dacht gelijk aan Erik Zabel. Dat was volgens mij ook geen feestneus in de ploeg. Behalve met pillletjes danquote:Op woensdag 14 mei 2014 14:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Hij bedoeld zeker een witte Canyon.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
Canyon, Bulls, Stevens?quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:26 schreef Steven184 het volgende:
Jeetje, ik lijk zomaar onderweg naar een saaie, maar oerdegelijke Duitser zonder ook maar enige uitstraling.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Ach, het is iemand die Opel als opel speldt.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het grammernazi topic is een deur verder.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Rose zou ook kunnen. Overigens is zo'n fiets m.i. alleen maar een stukje assesoires voor een toerder. Dat moet wel kloppen natuurlijk, maar om het over uitstraling van een fiets te hebben .. de uitstraling zit hem in de bestuurder.Jij doet het expres.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ach, het is iemand die Opel als opel speldt.![]()
![]()
Jij ook hoop ik? Want als je puntjes gebruikt in een zin... ...moeten het er wel 3 zijn, daarna weer 3 en dan zonder een spatie. En dan over woorden als assesoires nog maar te zwijgen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:49 schreef nogeenmaarten het volgende:
Rose zou ook kunnen. Overigens is zo'n fiets m.i. alleen maar een stukje assesoires voor een toerder. Dat moet wel kloppen natuurlijk, maar om het over uitstraling van een fiets te hebben .. de uitstraling zit hem in de bestuurder.
[..]
Jij doet het expres.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Nou ik vind mijn 1e rit met die dingen wel erg bizar hoor.quote:Op woensdag 14 mei 2014 10:25 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Qua lekbestendigheid is Veloflex ook niet echt super.Haters gonna hate.![]()
Nee, dat zijn oprechte spelfouten.quote:Op woensdag 14 mei 2014 14:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jij ook hoop ik? Want als je puntjes gebruikt in een zin... ...moeten het er wel 3 zijn, daarna weer 3 en dan zonder een spatie. En dan over woorden als assesoires nog maar te zwijgen.
Vrijdag fietsles 1 bij Ahoy, ben benieuwd. Er zijn zelfs geruchten over fietsen achter een derny.![]()
Zet je zelf dan niet zo voor lul door wel als grammernazi te spelen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:23 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Nee, dat zijn oprechte spelfouten.
Vrijdag fietsles 1 bij Ahoy, ben benieuwd. Er zijn zelfs geruchten over fietsen achter een derny.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Canyon komt er goed uit, levertjes zijn enkel belachelijk lang.quote:
Voor de rest mooie Focus gezien. Bulls en Rose zijn ook nog opties, voornamelijk qua prijs omdat het zo plotseling moet.Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
Hel van Twente 50% gefietst. Ik had zo'n sjieke gabba nodig gehad. Gvd koudkutweer, met regen etc. Helemaal geen zin in.
Was trouwens volgens mij 1 v/d slechtsten van de groep, eerste uur inc. 2 klimmetjes & wind tegen 35 gemiddeld. Had 't er zwaar genoeg mee.
En m'n zadel zakte. Kun je alu montagepasta smeren tussen carbon onderdelen?![]()
Zou ik niet doen. Carbonpasta is er toch voor gemaakt. Zit het nu droog gemonteerd?quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:55 schreef Oksel het volgende:
En m'n zadel zakte. Kun je alu montagepasta smeren tussen carbon onderdelen?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Best hoge hartslag (gem) fiets je rond of niet?quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:55 schreef Oksel het volgende:
Hel van Twente 50% gefietst. Ik had zo'n sjieke gabba nodig gehad. Gvd koudkutweer, met regen etc. Helemaal geen zin in.
Was trouwens volgens mij 1 v/d slechtsten van de groep, eerste uur inc. 2 klimmetjes & wind tegen 35 gemiddeld. Had 't er zwaar genoeg mee.
En m'n zadel zakte. Kun je alu montagepasta smeren tussen carbon onderdelen?![]()
Even wezen kijken bij Olympia's Tour. Was een paar km voor het punt waar ik stond een massale valpartij in het peloton waardoor de boel in stukken was gereden. Nog wat foto's gemaakt.
Koplopers
Peloton half minuutje erachter
Peloton
Peloton
Achterblijvers
Baas Wim Stroetinga won de rit uiteindelijk.![]()
duurritten benne voor vrouwen en friesen aldus oksel.quote:Op woensdag 14 mei 2014 17:05 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Best hoge hartslag (gem) fiets je rond of niet?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Heen en terug rit droog gehouden. En helemaal niet koud gehad. Afgezien vanochtend de eerste 2 kilometers (bergaf).![]()
![]()
Wat voor fietsfilmpjes ga je maken? Wat is het verschil tussen black en white, alleen de kleur?quote:Op woensdag 14 mei 2014 18:56 schreef KolonelBroodje het volgende:
GoPro hero 3+ black edition besteld. Ik ben benieuwd![]()
![]()
Binnenkort ga ik een paar dagen naar Kroatië en Italië dus dan is het in ieder geval wel leuk met afdalen. Maar ik ga hem ook gebruiken voor waterskiën en met de band achter de boot etc.quote:Op woensdag 14 mei 2014 19:41 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Wat voor fietsfilmpjes ga je maken? Wat is het verschil tussen black en white, alleen de kleur?
Bij de black editie zit een afstandsbediening bij en verder is het scherper beeld en er zullen misschien nog wel meer verschillen zijn maar die weet ik zo niet.![]()
Ha! Ja die had ik moeten hebben met dat 'afdalen' vorig weekend in limburg. Had me een beste comedy geweest.![]()
Jij hebt toch ook Zonda's? Rijd je 23mm of 25mm bandjes?quote:Op woensdag 14 mei 2014 17:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
duurritten benne voor vrouwen en friesen aldus oksel.![]()
23. Ultremo's, daarvoor durano. Ultremo rijd wel wat sneller/minder rolweerstand lijkt hetquote:Op woensdag 14 mei 2014 21:47 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Jij hebt toch ook Zonda's? Rijd je 23mm of 25mm bandjes?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Zo. Mn fiets is weer terug in toerboerstaat. Pomp aan t frame, zadeltas terug en 2 750ml bidons. Soignee is leuk, maar niet handig.
Scheelt een hoop meuk in mn shirt en hoef van de zomer minder snel/vaak mn water bij te vullen.
Fuck soignee. There I said it.![]()
Vanmiddag even in Barcelona met jsprbcn gemeet, hij was aan het werk dus had niet veel tijd. Maar morgen gaan we nog samen lunchen![]()
En hierbij bewijs dat het niet alleen maar tapas vreten en wijn drinken is: met onze hippe cruisers!
Vandaag de hele dag kriskras als een ware kaasplank door de stad gereden. Deze stad is niet echt geoptimaliseerd voor fietsers, maar ze doen hun best. Alleen de Spaanse automobilisten helpen niet echt mee, rechtsaf slaan zonder kijken etc. Van vanmorgen 9 tot nu door de stad gesjouwd. Veel fixie rijders met dikke carbonhoepels erin, en 2 fietsenwinkeltjes gezien die allemaal in de hipsterscene zitten. Dus ik was met m'n pet niet misplaatst.
Nu maar slapen
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
6 graden. 3 mensen met korte broek en een triatleet in kort kort met disc en trispoke. Wat een figuur. Inclusief druppelhelm.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Fakengerquote:Op donderdag 15 mei 2014 00:26 schreef Gripper het volgende:
Vanmiddag even in Barcelona met jsprbcn gemeet, hij was aan het werk dus had niet veel tijd. Maar morgen gaan we nog samen lunchen![]()
En hierbij bewijs dat het niet alleen maar tapas vreten en wijn drinken is: met onze hippe cruisers!
[ afbeelding ]
Vandaag de hele dag kriskras als een ware kaasplank door de stad gereden. Deze stad is niet echt geoptimaliseerd voor fietsers, maar ze doen hun best. Alleen de Spaanse automobilisten helpen niet echt mee, rechtsaf slaan zonder kijken etc. Van vanmorgen 9 tot nu door de stad gesjouwd. Veel fixie rijders met dikke carbonhoepels erin, en 2 fietsenwinkeltjes gezien die allemaal in de hipsterscene zitten. Dus ik was met m'n pet niet misplaatst.
Nu maar slapen![]()
![]()
Ik hoorde dat zr bij KNWU koersen ook gaan controleren op namaakframes. Om de veiligheid van de renners te garanderen.quote:Op donderdag 15 mei 2014 06:33 schreef Patroon het volgende:
http://www.sport.be/cycli(...)ml?Article_ID=685483![]()
quote:Op donderdag 15 mei 2014 00:11 schreef muzas het volgende:
Zo. Mn fiets is weer terug in toerboerstaat. Pomp aan t frame, zadeltas terug en 2 750ml bidons. Soignee is leuk, maar niet handig.
Scheelt een hoop meuk in mn shirt en hoef van de zomer minder snel/vaak mn water bij te vullen.
Fuck soignee. There I said it.![]()
Handigheid staat voorop.![]()
Ben ik het stiekem wel mee eens.
Met lange toertochten neem ik ook altijd een zadeltasje mee zodat ik m'n zakjes lekker kan volproppen met vreten en evt een regenjasje.![]()
Wel een stelletje Happy Hipsters julie twee zo Gripmeister...je hebt alleen nog een baard nodig om het af te maken zo ;-)quote:Op donderdag 15 mei 2014 00:26 schreef Gripper het volgende:
En hierbij bewijs dat het niet alleen maar tapas vreten en wijn drinken is: met onze hippe cruisers!Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
All hail to the Muzas inderdaad.quote:Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
soignee is niet heilig, maar je kan ook te fur gaanquote:Op donderdag 15 mei 2014 00:11 schreef muzas het volgende:
Fuck soignee. There I said it.
[ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 15-05-2014 11:16:36 ]Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Tsjah, ik rijd geen wedstrijden en heb geen volgwagen. Vond het wel mooi geweest met mn shirt volproppen met meuk. En na die lekkebanden-saga van afgelopen weekend is die pomp gewoon om mn hart gerust te stellen. Had mn makker er niet 1 bij stonden we er nu nog.
Fur hoef je niet bang voor te zijn. Gladde benen zijn een blijvertje. Al is het maar vanwege de zonnebrand![]()
Normaal gesproken wil je extra gewicht ook zo laag mogelijk hebben. Het is dus eigenlijk beter om niets in je rugzakjes te doen, maar alles in je zadeltasje.quote:Asphalt racers typically mount the weight as low as possible to promote good cornering and driving traits.![]()
Ik kwam van de week een interesante nieuwe zadeltas tegen
http://bridgestreet.cc/products/
Is eerder voor fietsen met moderne geometrie ontworpen.![]()
Ik zou dat dus zo doen, maar ik ben een barbaar volgens race wetten. Dik, harige benen...ATB helm ook op de racefiets....Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Oh, en mn regenstage afgelopen weekend heeft mn zoektocht naar een smeermiddel weer aangewakkerd. Altijd ice wax gebruikt prima spul. Mits droog. Buitje overleeft 't, maar dat is het dan ook wel. Sowieso vind ik dat de ketting redelijk snel weer herrie gaat maken. 2 ritjes max is het wel. Maar houdt de boel prachtig schoon en valt met warm water schoon te maken. (of regen)
Ome buzz had het al over pedro's chainJ, maar volgens de verpakking is dat ook niet echt voor hoosbuien enzo...
Ik wil gewoon een stille ketting die niet meteen droogloopt, ook niet na regen. Vaak aanbrengen/schoonmaken/etc geen probleem. Maar ik ga zo een week naar de ardennen, en daar kan het nat zijn. Dus geen paradijs voor mn icewax... En ga dr ook niet mn fiets staan ontvetten en schoonmaken naast mn tent. Doekje erlangs hoogstens.
Dan toch iets van wet lube ofzo?![]()
http://www.wd40bike.com/quote:WD-40 and Bikes
Myth: WD-40 Multi-Use Product should not be used on bike chains.
Fact:
While WD-40 Multi-Use Product it is not a grease, it is formulated with strong lubricating oils and other ingredients, and is a terrific product to use for bike maintenance. It does not attract dirt or moisture to metal surfaces just be sure to wipe off any excess WD-40 Multi-Use Product before riding.
For long-term lubrication and other specialized bicycle maintenance needs, check out WD-40® BIKE. Developed specifically for cyclists and mechanics, this high-performance line of bicycle care products is sure to become a mainstay in the toolboxes of bike mechanics for decades.
[ Bericht 42% gewijzigd door RealBizkit666 op 15-05-2014 13:22:35 ]![]()
Ik zie je zo!quote:Op donderdag 15 mei 2014 00:26 schreef Gripper het volgende:
![]()
Die groene finish line flesjes moet je hebben voor regen. Gaat onwijs lang mee zoon druppelflesje. Flesje op de ketting houden en dan pedalen draaien. Klein beetje maar en dan ff afnemen met een lappie.quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:11 schreef muzas het volgende:
Oh, en mn regenstage afgelopen weekend heeft mn zoektocht naar een smeermiddel weer aangewakkerd. Altijd ice wax gebruikt prima spul. Mits droog. Buitje overleeft 't, maar dat is het dan ook wel. Sowieso vind ik dat de ketting redelijk snel weer herrie gaat maken. 2 ritjes max is het wel. Maar houdt de boel prachtig schoon en valt met warm water schoon te maken. (of regen)
Ome buzz had het al over pedro's chainJ, maar volgens de verpakking is dat ook niet echt voor hoosbuien enzo...
Ik wil gewoon een stille ketting die niet meteen droogloopt, ook niet na regen. Vaak aanbrengen/schoonmaken/etc geen probleem. Maar ik ga zo een week naar de ardennen, en daar kan het nat zijn. Dus geen paradijs voor mn icewax... En ga dr ook niet mn fiets staan ontvetten en schoonmaken naast mn tent. Doekje erlangs hoogstens.
Dan toch iets van wet lube ofzo?![]()
En dan voor droog weer overschakelen naar wax? Lijkt me onhandig om telkens van olie naar wax te moeten schakelen.quote:Op donderdag 15 mei 2014 14:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die groene finish line flesjes moet je hebben voor regen. Gaat onwijs lang mee zoon druppelflesje. Flesje op de ketting houden en dan pedalen draaien. Klein beetje maar en dan ff afnemen met een lappie.
of is er ook olie voor droog weer?
[ Bericht 2% gewijzigd door muzas op 15-05-2014 14:33:49 ]![]()
Drylubequote:Op donderdag 15 mei 2014 14:21 schreef muzas het volgende:
[..]
En dan voor droog weer overschakelen naar wax? Lijkt me onhandig om telkens van olie naar wax te moeten schakelen.
of is er ook olie voor droog weer?Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Nameless frames bestellen en in NL laten spuiten dus.quote:Op donderdag 15 mei 2014 13:07 schreef CyclingGirl het volgende:
http://www.grinta.be/nl/nieuws/3473/pinarello-versus-chinarello
Nou dat gaat hem niet meer worden![]()
Ja of gewoon een pinarello kopen als je dat zo graag op je frame heb willen staan, of gewoon een andere fiets kopen als je dat niet kan betalen.![]()
Overigens toch maar pedro's chainJ besteld.
Wissel dan wel weer naar wax als het weerbericht echt droog voorspelt.![]()
Pffquote:Op donderdag 15 mei 2014 14:21 schreef muzas het volgende:
[..]
En dan voor droog weer overschakelen naar wax? Lijkt me onhandig om telkens van olie naar wax te moeten schakelen.
of is er ook olie voor droog weer?![]()
![]()
Zo.quote:Op donderdag 15 mei 2014 15:15 schreef muzas het volgende:
Ja of gewoon een pinarello kopen als je dat zo graag op je frame heb willen staan, of gewoon een andere fiets kopen als je dat niet kan betalen.te gierig bent om dat neer te leggen.![]()
Ja joh ik snap geen kut van al die smeersels. En op internet word je ook niet veel wijzer, daar iedereen een eigen heilige graal heeft. Enige wat ik weet is dat icewax = prima tot er water bij komt kijken. En dat wisselen van olie naar wax op de zelfde ketting = ontvetten etc.quote:![]()
Oh, ook nog teflonMijn god ze maken het wel makkelijk.
Enfin, nu dus chainj. 100ml lang de kans om te testen. Zal het beter doen in de regen dan die icewax.
Dat teflon, is dat droog? en hoe doet dat het in de regen?![]()
maatje van me reed met shimano wet lube sit weekend en die ketting gaf geen piep, ook na dik 7 uur in de regen niet (incl stops). Maar idd, was wel zwarter dan de binnenstad van den haag.![]()
Ja tis of het een of het ander he? Die teflontype smeermiddels blijven beter zitten in de nattigheid, maar trekken daardoor ook meer vuil aan waardoor je harder poetsen moet.
Vanmorgen de Lorini even in de zelfwasbox bij het tankstation schoongespoten met de drukreiniger. Dan spuit ik van 2 kanten die ketting en de voorbladen helemaal brandschoon. Erna even kwartiertje droogrijden en dan ff smeren. Wel uitkijken voor je bracket- wiel- of balhoofdlagers met die hogedrukspuit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |