abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139987691
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:37 schreef Eagle_99 het volgende:

Misschien begrijp je nu wel waarom politiek hierbij belangrijk is, zolang de politiek niks doet om de moord(ja moord) op arbeiders tegen te gaan zullen ze schuldig zijn. Turkse politici kunnen niets beter dan naar anderen wijzen. Dat hebben we gisteren weer gezien, lekker wijzen naar de Engelse ramp in 1862(!) :') Een man die zegt dat dit de lot van arbeiders is en er verder niets aan doet is een moordenaar in mijn ogen.
Juist.

Een blauwe oog en "Bismillah" bij de ingang en alles komt goed. Zo niet? Ach, God had het zo gewild he. Zure is dat Erdogan het zegt, maar in tussentijd denkt iedereen er net zo over. Wel een goede aanleiding om Erdogan van zijn troon te stoten dus laten we met z'n allen de moraalridders uithangen.

Mijnrampen zijn er altijd geweest en de erbarmelijke omstandigheden van mijnwerkers is ook niet nieuw. Dat Turken uitgerekend nu woedend zijn is niets meer dan een politiek spelletje. Niemand die zich werkelijk om die arme mijnwerkers bekommert.

[ Bericht 0% gewijzigd door Unlabeled op 15-05-2014 16:47:50 (alleen=allen) ]
pi_139987743
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 15:07 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

President Gül zei net dat er iets mis is in Turkije als er in ontwikkelde landen zulke rampen minimaal zijn. Helaas heeft hij de ballen niet om Erdogan hierop te wijzen. Hij wordt niet voor niets 'notaris' genoemd door de oppositie.
Gül is een kutje. Hij heeft geen kloten.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_139988544
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 16:45 schreef Unlabeled het volgende:

[..]

Juist.

Een blauwe oog en "Bismillah" bij de ingang en alles komt goed. Zo niet? Ach, God had het zo gewild he. Zure is dat Erdogan het zegt, maar in tussentijd denkt iedereen er net zo over. Wel een goede aanleiding om Erdogan van zijn troon te stoten dus laten we met z'n allen de moraalridders uithangen.

Mijnrampen zijn er altijd geweest en de erbarmelijke omstandigheden van mijnwerkers is ook niet nieuw. Dat Turken uitgerekend nu woedend zijn is niets meer dan een politiek spelletje. Niemand die zich werkelijk om die arme mijnwerkers bekommert.
Dit
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  donderdag 15 mei 2014 @ 18:22:59 #94
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_139990945
quote:
quote:
Anger at the deadly mine explosion in Turkey spread across the country on Thursday as thousands of workers joined a protest strike, demonstrators clashed with security forces, and families began to bury scores of men killed in the disaster.

As the death toll at the Soma coalmine pushed towards 300, with hopes extinguished for at least 100 more miners thought to be trapped deep in the pit, fury was directed at the Turkish prime minister, Recep Tayyip Erdoğan – and fuelled by pictures of one of his aides violently assaulting a protester, and claims that Erdoğan himself had struck a teenage girl.

The president, Abdullah Gül, visiting the area, described Tuesday's explosion as "a huge disaster", adding: "The pain is felt by all". But despite more restraint among relatives and protesters in Soma than during the prime minister's visit a day earlier, Gül was still heckled by crowds.
quote:
Turkey's worst ever mining disaster triggered a protest strike and skirmishes across the country, and threatened to derail Erdoğan's presidential ambitions.

He had been expected to announce imminently his candidacy for presidential elections in August, but his insensitivity over the mine explosion may damage his prospects.

During a visit to Soma on Wednesday, the prime minister claimed that accidents were inevitable in the mining industry, citing 19th-century incidents in Britain as examples.

Hostility towards Erdoğan was evident in a large crowd which jostled the visibly shaken prime minister and his aides amid jeers, whistles and chants.

He was forced to take refuge in a supermarket where, according to some accounts in the Turkish media, he struck a teenage girl who called him a murderer. A government official denied the allegation.

Yusef Yerkel, one of his aides, was photographed taking a running kick at a protester who was pinned to the ground by two soldiers. He kicked the man three or four times, according to Turkish media.

The images caused a furious response on social media and could fuel anti-government protests. Yerkel promised to explain the incident, but no statement had been made after 24 hours.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_139991191
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 11:29 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Adviseur van de Erdog leeft zich uit.
Erdogan zou zich zelf ook niet in de hand hebben gehouden?

quote:
According to a report in daily Evrensel, Erdoğan entered the supermarket and targeted a teenage girl, punching her repeatedly after she shouted at him, “What is the murderer of my father doing here?”

“The girl was saying, ‘don’t do it, brother.’ I’ve never seen anything like this. I was horrified. How can a prime minister do something like this? What is this fury?” said an eyewitness who only identified herself as G.K. out of fear of repercussions to her fiancé, who is a civil servant.
http://www.hurriyetdailyn(...)=66508&NewsCatID=338

Vanaf 1:15 ongeveer, maar uiteraard niet goed te zien. (filmpje staat in de link).
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_139991694
quote:

[..]

Juist.

Maar waarom stemde AKP dan tegen een wet van de oppositie die de omstandigheden in de mijnen zou verbeteren?
pi_139991817
quote:
Dit.
#freefrederike
pi_139996801
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 18:50 schreef polderturk het volgende:

[..]

Maar waarom stemde AKP dan tegen een wet van de oppositie die de omstandigheden in de mijnen zou verbeteren?
Dit ook ja.
pi_139997408
quote:

[..]

Juist.

Mijnrampen zijn er idd altijd al geweest daarom het verzoek v/d oppositie voor een veiligheidscommissie die meteen werd geblokkeerd.
Ik kan mij trouwens niet herinneren dat er mensen werden geslagen door parlementsleden en zo bij andere rampen :) Jij wel?
pi_139998341
quote:

Iets met kolenkosten die dan zullen stijgen en dat AKP en CHP elkaar haten.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  donderdag 15 mei 2014 @ 21:38:05 #101
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_139999606
Een mijnramp die zo'n 150 jaar geleden in Engeland plaats vond er bij slepen.....Bedoelt Erdogan dat de omstandigheden nu in de mijnen in Turkije nog steeds net zo beroerd zijn als in de 19e eeuw in Engeland :?

Zuurstof pompen in gangen waar een vuur woedt dat is toch vragen om nog meer ellende. Weten die mensen wel waar ze mee bezig zijn ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 15 mei 2014 @ 22:50:48 #102
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_140003144
Moet er dan weer een verkiezing gehouden worden (de zoveelste) waarin Erdogan die linkse oppositie weer gigantisch de mond snoert als zijn loyale aanhang meer dan 40% van de stemmen binnenhalen?

Mijnrampen gebeuren overal, overtrokken spelletje dit en ook politiek gewin komt erbij kijken.

Tijd dat de Sultan eens goed van zich gaat afbijten, elke keer dat gezeik met die linkse hippies moet afgelopen zijn. Eerst om een paar boompjes, nu om een mijnramp. Als je het in de verkiezingen niet wint en keer op met je neus op de feiten wordt gedrukt moet je ook wel wat zoeken om toch nog wat tegenprotest te kunnen geven.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_140003313
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/26427295.asp

Onderaan nieuwe en duidelijkere beelden over de 'pak slaag' van Erdogan. Dat zijn bewaking erop los gaat is wel duidelijk, daar bestaat geen twijfel over.
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
  donderdag 15 mei 2014 @ 23:01:40 #104
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_140003588
Waarom mogen mensen zo dicht bij de mp van een land komen? Wat de neuk doet de beveiliging :?
  donderdag 15 mei 2014 @ 23:26:00 #105
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_140004684
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Waarom mogen mensen zo dicht bij de mp van een land komen? Wat de neuk doet de beveiliging :?
Die timmert zo'n dichtnaderende gast de kop kapot, op bevel van de Opperaap Met Grote Snor En Dode Ogen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_140006071
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:37 schreef Eagle_99 het volgende:
(..)
Misschien begrijp je nu wel waarom politiek hierbij belangrijk is, zolang de politiek niks doet om de moord(ja moord) op arbeiders tegen te gaan zullen ze schuldig zijn. Turkse politici kunnen niets beter dan naar anderen wijzen. Dat hebben we gisteren weer gezien, lekker wijzen naar de Engelse ramp in 1862(!) :') Een man die zegt dat dit de lot van arbeiders is en er verder niets aan doet is een moordenaar in mijn ogen.
quote:
(..)
Dat Turken uitgerekend nu woedend zijn is niets meer dan een politiek spelletje. Niemand die zich werkelijk om die arme mijnwerkers bekommert.
Kort maar krachtige beschrijving van de politieke situatie in Turkije.
pi_140006744
Over 2 weken zullen we het vergeten en volop praten over de aankomende presidentsverkiezingen(de kandidaten moeten sowieso deze maand bekend worden, dat is al meteen in grote aandachtspunt).
Of er maatregelen getroffen zullen worden? Wanneer is dat wel gebeurd? Tot de volgende grote ramp dus :W (ondertussen tientallen kleine ongelukken waar waarschijnlijk bij elkaar meer doden zullen vallen dan zulke grote rampen).
Gisteren is er ook al 1 iemand in Zonguldak overleden in een illegale mijn, klein nieuws waar geen aandacht aan geschonken is natuurlijk. Lief goes on :)

Ates düstügü yeri yakar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_140006912
Zolang men steeds met de vinger naar de ander wijst wordt het probleem niet opgelost. Of beter gezegd: dan hoef je het probleem niet op te lossen, het immers niet "jouw" probleem.

[ Bericht 1% gewijzigd door sylvesterrr op 16-05-2014 00:46:58 ]
pi_140007023
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 20:48 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Mijnrampen zijn er idd altijd al geweest daarom het verzoek v/d oppositie voor een veiligheidscommissie die meteen werd geblokkeerd.
Ik kan mij trouwens niet herinneren dat er mensen werden geslagen door parlementsleden en zo bij andere rampen :) Jij wel?
Ik ben geen Erdogan aanhanger, maar probeer de situatie objectief te bekijken. Ik geloof gewoonweg niet in de goede bedoelingen van beide partijen en sinds eind mei 2013 is het helemaal hip om je te verzetten tegen de regering want anders ben je niet elitair dus dat reltuig mag wat mij betreft ook de stront inzakken.

Ik weet niet waarom AKP tegenstemde en dat parlementsleden zich als pauper gedragen poog ik niet goed te praten. Verder ook bizar voor woorden die informele band van Erdogan met het volk. Je moet echt gek zijn als je als premier jezelf zo onder het volk begeeft. En als het net een beetje tegenzit krijg je dit soort taferelen. Bovendien is het verschil van Erdogan met zijn voorgangers dat de voorgangers de bevolking ruim op afstand hielden (ook in formele zin) dus dat schoppen en slaan van normale burgers kon daarom ook niet denk ik? Ik zou het eigenlijk niet weten, maar vóór Erdogan ging het ook niet over rozengeur en maneschijn. Dat zeker.
pi_140007176
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 00:27 schreef Eagle_99 het volgende:
Over 2 weken zullen we het vergeten en volop praten over de aankomende presidentsverkiezingen(de kandidaten moeten sowieso deze maand bekend worden, dat is al meteen in grote aandachtspunt).
Of er maatregelen getroffen zullen worden? Wanneer is dat wel gebeurd? Tot de volgende grote ramp dus :W (ondertussen tientallen kleine ongelukken waar waarschijnlijk bij elkaar meer doden zullen vallen dan zulke grote rampen).
Gisteren is er ook al 1 iemand in Zonguldak overleden in een illegale mijn, klein nieuws waar geen aandacht aan geschonken is natuurlijk. Lief goes on :)

Ates düstügü yeri yakar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan het alleen maar met je eens zijn.

SPOILER
pi_140007559
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 00:38 schreef Unlabeled het volgende:

[..]

[..]

Ik ben geen Erdogan aanhanger, maar probeer de situatie objectief te bekijken. Ik geloof gewoonweg niet in de goede bedoelingen van beide partijen en sinds eind mei 2013 is het helemaal hip om je te verzetten tegen de regering want anders ben je niet elitair dus dat reltuig mag wat mij betreft ook de stront inzakken.

Ik weet niet waarom AKP tegenstemde en dat parlementsleden zich als pauper gedragen poog ik niet goed te praten. Verder ook bizar voor woorden die informele band van Erdogan met het volk. Je moet echt gek zijn als je als premier jezelf zo onder het volk begeeft. En als het net een beetje tegenzit krijg je dit soort taferelen. Bovendien is het verschil van Erdogan met zijn voorgangers dat de voorgangers de bevolking ruim op afstand hielden (ook in formele zin) dus dat schoppen en slaan van normale burgers kon daarom ook niet denk ik? Ik zou het eigenlijk niet weten, maar vóór Erdogan ging het ook niet over rozengeur en maneschijn. Dat zeker.
Volgens mij had geen enkel andere premier zoveel bewaking als Erdogan. Maar Erdogan is veel meer actiever dan zijn voorgangers, hij is dagelijks bij een opening(bij een simpele brug al) waar hij automatisch ook een meeting geeft. Daarom heeft hij ook veel meer contact met mensen.

Ecevit was bv. bekend om zijn zeer nette houding, hij was goede vrienden met andere politici, bv met de 'leraar' van Erdogan, Erbakan. Ik weet nog dat Erbakan rouwde om Ecevit's dood.
Erdogan zou de oppositie wel kunnen wurgen _O-
Vroeger debatteerden leiders ook gewoon op de nationale tv, nu beantwoorden ze elkaar via de pers, ze durven elkaar niet aan te kijken denk ik. Zelfs in het parlement niet. Volgens mij waren ze zelfs in de jaren van de burgeroorlog('70) niet zo gepolariseerd, tenminste de politici(en de gemiddelde bevolking). De jeugd vermoordde elkaar natuurlijk :')

Turkije is op dit moment enorm verdeeld, er zijn maar echt een handjevol mensen die nog rationeel kunnen denken aan beide kampen. Als we van iemand houden is het onmogelijk hem te bekritiseren en andersom is het onmogelijk degene zijn goede kanten op te noemen.
Ik ben bang dat dit zo verder zal gaan omdat dit gedoe stemmen oplevert. Zolang de bevolking zo verdeeld is, is Erdogan zeker van minimaal 45% en CHP van zijn 20%.

Het is al belachelijk dat een 'linkse' partij de stemmen van de arbeiders(m.u.v. alevitische arbeiders) verliest aan een centrum-rechtse partij. In de jaren '70 was dat andersom, de CHP won zijn 40% vooral van de arbeidersklasse.

Genoeg zoveel politiek, ik kan nog uren doorgaan _O-
  vrijdag 16 mei 2014 @ 01:09:39 #112
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_140007724
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 15:07 schreef Wespensteek het volgende:
Erdogan was net op het journaal, die man is volledig geschift.
Dat is duidelijk, hij is knettergek en dat is ieder jaar erger aan het worden.
pi_140007757
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 00:44 schreef Unlabeled het volgende:

[..]

Kan het alleen maar met je eens zijn.

SPOILER
Een familielid van me is omgekomen bij een gasexplosie in Ankara Ostim(industriegebied), waar 19 doden vielen, in 2011. Ik was toen in Ankara en hoorde de explosie vanuit Etimesgut(ik weet niet hoe ver ze van elkaar verwijderd zijn maar het leek me ver). Was een gigantische explosie. Er sterven dagelijks arbeiders in Turkije, 1200 vorig jaar, 394 tussen januari en april 2014. Niet normaal dit.
Volgens mij is Zonguldak een van de hofleveranciers aan de mijn 'martelaars'.

SPOILER
pi_140015206
pi_140015600
Die paupers moeten eens hun eigen verantwoordelijkheid nemen. Blijkbaar weet de industrie, de vakbonden en de arbeiders zelf dat de controle laks is. Als dat in NL zou gebeuren zouden al die mensen een aantal dagen op straat staan te protesteren. Maar deze mensen blijven maar als een kip zonder kop werken.

Het is niet alsof ze een zwakke positie hebben, die mijn heeft de arbeiders uit het dorp nodig en andersom hebben ze elkaar ook nodig.

Lekker makkelijk om nu dan alles bij de regering neer te leggen. Tuurlijk, die zouden goede inspectie moeten regelen (alhoewel, beter privatiseren ze dergelijke instituten ook, dan krijg je denk ik veel betere controle als je goede eisen voor rapportage stelt).
pi_140015768
quote:
Huilende moeders, daar kan zelfs ik niet tegen...
pi_140015984
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 12:38 schreef Blocko het volgende:
Die paupers moeten eens hun eigen verantwoordelijkheid nemen. Blijkbaar weet de industrie, de vakbonden en de arbeiders zelf dat de controle laks is. Als dat in NL zou gebeuren zouden al die mensen een aantal dagen op straat staan te protesteren. Maar deze mensen blijven maar als een kip zonder kop werken.

Het is niet alsof ze een zwakke positie hebben, die mijn heeft de arbeiders uit het dorp nodig en andersom hebben ze elkaar ook nodig.

Lekker makkelijk om nu dan alles bij de regering neer te leggen. Tuurlijk, die zouden goede inspectie moeten regelen (alhoewel, beter privatiseren ze dergelijke instituten ook, dan krijg je denk ik veel betere controle als je goede eisen voor rapportage stelt).
Staken (niet werken) staat gelijk aan geen brood op de plank. De armoede op het Turkse platteland is niet te vergelijken met de armoede in Nederland. Voor zover je nog kan spreken van armoede als je het vergelijkt met Turkije. :')

Hier in Nederland vindt een deel van de bevolking dat de overheid zich soms te overbeschermend opstelt. Daar ben ik het mee eens, sommige (groepen) mensen hebben die bescherming echter gewoon nodig omdat zij zichzelf niet kunnen beschermen wegens beperkte middelen/kennis. Datzelfde geldt m.i. ook voor Turkije - sommige groepen met een (zeer) zwakke positie moet je gewoon (beter) beschermen.
pi_140016003
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 12:38 schreef Blocko het volgende:

Hoe zit het dan in turkije met de arbeidsverhoudingen, arbo wetgeving, en ontslag. Heeft men net zo'n strenge arbo wetgeving als in NL en mag je ook zomaar gaan staken zonder voor je baan te hoeven vrezen?
pi_140016111
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 12:50 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Staken (niet werken) staat gelijk aan geen brood op de plank. De armoede op het Turkse platteland is niet te vergelijken met de armoede in Nederland. Voor zover je nog kan spreken van armoede als je het vergelijkt met Turkije. :')

Hier in Nederland vindt een deel van de bevolking dat de overheid zich soms te overbeschermend opstelt. Daar ben ik het mee eens, sommige (groepen) mensen hebben die bescherming echter gewoon nodig omdat zij zichzelf niet kunnen beschermen wegens beperkte middelen/kennis. Datzelfde geldt m.i. ook voor Turkije - sommige groepen met een (zeer) zwakke positie moet je gewoon (beter) beschermen.
Prima, daarom hebben we natuurlijk zoiets als vakbonden, ook in Turkije komen die voor de rechten van de werknemers op.

Als mensen gewoon letterlijk zeggen dat ook die vakbonden eigenlijk op hun gat zitten en geld krijgen toegespeeld van bedrijven dan is er toch iets goed mis?

Ik stoor me gewoon aan het feit dat Turken de laatste tijd steeds meer de regering van alles de schuld geven terwijl je sowieso als industrie ook wat verantwoordelijkheid hebt.

Ik probeer trouwens niet de rol van de regering in dit incident te bagatelliseren.
pi_140017037
Erdogan die iemand in een market slaat. Turkije is echt een en al droefheid. Wat een kutland.

[ Bericht 2% gewijzigd door Stimorol- op 16-05-2014 13:33:13 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')