abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 mei 2014 @ 11:29:46 #51
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_139978142
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 04:57 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Wat gebeurt er hier?
Adviseur van de Erdog leeft zich uit.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_139979246
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 07:21 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

:') Spreek je Turks? Nee he. Dus hoe moet ik die bron dan hier gaan plaatsen.
Dan kan ik ook wel dingen roepen over mijn vijand in een ander land :W
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Admin donderdag 15 mei 2014 @ 12:38:56 #53
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_139980040
quote:
Het dodental als gevolg van de mijnramp in het Turkse Soma is opgelopen tot 274. Dat heeft de Turkse minister van enerigie Taner Yildiz woensdagavond gezegd. Daarmee is de mijnramp de ergste in de geschiedenis van het land. In 1992 kwamen bij een gasexplosie in de buurt van Zonguldak 263 kompels om het leven.

Het lot van zo'n honderdvijftig mijnwerkers die nog in de mijn in Soma zitten is onbekend, maar gevreesd wordt dat zij de ramp niet hebben overleefd. Reddingswerkers proberen frisse lucht in de mijn te pompen in een poging de kooldioxide en koolmonoxide die in de mijnschachten hangt te verdrijven.

De ramp heeft veel woede losgemaakt in Turkije. Op verschillende plaatsen gingen mensen de straat op en her en der raakten betogers slaags met de politie. De woede lijkt vooral gericht te zijn tegen de regering en de eigenaar van de mijn. "Ze (de regering, red.) doen net alsof het ze iets kan schelen, maar ze helpen niemand. Er is geen gevoel van urgentie, zelfs nu niet. De mensen geven vooral premier Recep Tayyip Erdogan de schuld", aldus een inwoner van Soma. Er wordt ook gezegd dat de eigenaar van het mijnbouwbedrijf werkt voor de partij van Erdogan en dat hij inmiddels de stad is ontvlucht.
Dodental mijnramp Turkije opgelopen tot 274

Dit is zich aan het ontwikkelen tot een mega-drama.
Turkse tv liet gister een animatie zien hoe het ongeval ontstond en waarom het toedienen van frisse lucht ( zuurstof) averechts werkte omdat de schachten als schoorsteen werkten en het vuur zich zo verder kon uitbreiden.
Het moet er enorm heet zijn en vol giftige dampen zitten.
Tv sprak van 500? slachtoffers?

En kan het politieke gedoe even achterwege blijven?
Er heeft zich een fikse ramp voltrokken, wie er wel/niet schuld aan heeft is even niet zo aan de orde.
Is een van jullie ooit weleens in een verlaten mijn geweest?
Tunnels onder de grond, het is verdomde claustrofobisch en het idee dat je nog leeft en daar opgesloten zit is te klote om over na te denken.
Ik hoop dat iedereen er nog uitgehaald kan worden.

Maar 2 km diepte, het is me nogal wat :{
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
  Admin donderdag 15 mei 2014 @ 12:40:57 #54
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_139980085
Oh, de animatie is er ook in het nederlands :') http://nos.nl/video/64792(...)ramp-in-turkije.html
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

pi_139980433
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 04:57 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Wat gebeurt er hier?
Een adviseur(Yusuf Yerkel) van Erdogan die een demonstrant tussen 2 politieagenten/militairen op de grond 3/4 keer schopt voordat hij terugkeert naar zijn auto. Foto is opgenomen in Soma, waar Erdogan door de protesten zich in een supermarkt moest verschansen.
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
pi_139980964
quote:
99s.gif Op donderdag 15 mei 2014 12:10 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dan kan ik ook wel dingen roepen over mijn vijand in een ander land :W
Wil je een Turkse bron dan droeftoeter.
pi_139981002
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 12:38 schreef yvonne het volgende:

[..]

Turkse tv liet gister een animatie zien hoe het ongeval ontstond en waarom het toedienen van frisse lucht ( zuurstof) averechts werkte omdat de schachten als schoorsteen werkten en het vuur zich zo verder kon uitbreiden.

Er heeft zich een fikse ramp voltrokken, wie er wel/niet schuld aan heeft is even niet zo aan de orde.
Tunnels onder de grond, het is verdomde claustrofobisch en het idee dat je nog leeft en daar opgesloten zit is te klote om over na te denken.

Politiek achterwege laten bij Turken. En dit noemt zich Turkije kenner :')
pi_139981049
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:12 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Wil je een Turkse bron dan droeftoeter.
Kom maar op, kopvod.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Admin donderdag 15 mei 2014 @ 13:21:39 #59
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_139981213
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:13 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Politiek achterwege laten bij Turken. En dit noemt zich Turkije kenner :')
Wijs me ajb even aan waar ik mezelf een Turkije kenner noem :?

Ik heb het over dit topic dat gaat over een ramp, niet over politiek.
Open voor politiek geklooi een ander topic.

pi_139981459
quote:
99s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:15 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Kom maar op, kopvod.
Kopvod? Met types als jij weet ik t wel. :W
  Admin donderdag 15 mei 2014 @ 13:30:32 #61
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_139981483
Sjezus, wat is jullie probleem? Ga lekker in dm verder.

pi_139981503
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:21 schreef yvonne het volgende:

[..]

Wijs me ajb even aan waar ik mezelf een Turkije kenner noem :?

Ik heb het over dit topic dat gaat over een ramp, niet over politiek.
Open voor politiek geklooi een ander topic.
Een ramp dat mede is ontstaan door slecht politiek lijkt mij. Als de president dan uitgejouwd wordt door nabestaanden en 1 of andere adviseur een demonstrant slaat dan is het toch al een en al politiek?
  Admin donderdag 15 mei 2014 @ 13:32:50 #63
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_139981551
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:31 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Een ramp dat mede is ontstaan door slecht politiek lijkt mij. Als de president dan uitgejouwd wordt door nabestaanden en 1 of andere adviseur een demonstrant slaat dan is het toch al een en al politiek?
Op dit moment ben ik eik meer geinteresseerd in de mijnramp.

donderdag 15 mei 2014 @ 13:33:17 #64
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_139981568
De ramp is ontstaan door een explosie, daardoor ontstaat ontzettend veel menselijk leed.
Zowel de slachtoffers als de nabestaanden. Politiek heeft daar weinig mee te maken lijkt mij.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_139981675
quote:
7s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:33 schreef Uccie het volgende:
De ramp is ontstaan door een explosie, daardoor ontstaat ontzettend veel menselijk leed.
Zowel de slachtoffers als de nabestaanden. Politiek heeft daar weinig mee te maken lijkt mij.
ZarGon jij snapt mij. Back me up man.
  donderdag 15 mei 2014 @ 13:37:12 #66
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_139981701
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:36 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

ZarGon jij snapt mij. Back me up man.
Ik snap je wel, maar het zijn twee dingen.
En dit topic ging primair om het menselijk leed.
Dat politici bij rampen zich al ramptoeristen gedragen met alle gevolgen van dien, staat er los van.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_139981704
Dodental opgelopen tot 282

quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 12:38 schreef yvonne het volgende:

[..]

Hier is het beter uitgelegd, wel Turks(maar grafisch gezien is het te begrijpen), dus ik probeer het kort uit te leggen.

De mijnen in Soma liggen niet zo diep(itt tot Zonguldak, waar ze met liften naar beneden gaan), de diepste punt in de mijn was 400 meter. De kompels die zich daar bevonden zijn allemaal gered, de brand is onstaan in een galerij(in het filmpje rode panel met de titel "S panosu") op 100-150 meter diepte, daar zijn ook de meeste slachtoffers gevallen.
Omdat de meeste mensen zich daar bevinden wordt de zuurstofstroom veranderd zodat de koolmonoxide de andere kant op gaat.

Hij legt ook uit dat er 2 manieren zijn om kool te winnen. De eerste is gemechaniseerd,
bij de galerij waar het gemachaniseerd gaat(A panosu) merken de kompels dat er brand is en gaan naar buiten(een route van 1,5 km naar boven). De andere kompels bevinden zich op galerijen waar ze met fysiek werk de kolen winnen.

Aan het eind laat hij een grafiek zien uit 2013. Vorig jaar zijn 18 kinderen onder de 14 jaar omgekomen tijdens werk, 41 tussen 15-17, 249 tussen 18-27, 594 tussen 28-50, 189 boven de 51 en 144 onbekend(zwartwerkende)

Tussen januari en april dit jaar zijn er 394 arbeiders gestorven waarvan 17 kinderen.

Misschien begrijp je nu wel waarom politiek hierbij belangrijk is, zolang de politiek niks doet om de moord(ja moord) op arbeiders tegen te gaan zullen ze schuldig zijn. Turkse politici kunnen niets beter dan naar anderen wijzen. Dat hebben we gisteren weer gezien, lekker wijzen naar de Engelse ramp in 1862(!) :') Een man die zegt dat dit de lot van arbeiders is en er verder niets aan doet is een moordenaar in mijn ogen.
pi_139981776
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:32 schreef yvonne het volgende:

[..]

Op dit moment ben ik eik meer geinteresseerd in de mijnramp.
Ja, jij ja. Maar ik neem aan dat als je een ramp bespreekt, dit ook een politiek iets wordt als 15 dagen geleden de regering partij nee heeft gestemd tegen een veiligheidscommissie omtrent de shit bij mijnen.

Maar goed. Laten we idd alleen janken om de doden.
  Admin donderdag 15 mei 2014 @ 13:40:32 #69
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_139981803
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:37 schreef Eagle_99 het volgende:
Dodental opgelopen tot 282

[..]

Hier is het beter uitgelegd, wel Turks(maar grafisch gezien is het te begrijpen), dus ik probeer het kort uit te leggen.

De mijnen in Soma liggen niet zo diep(itt tot Zonguldak, waar ze met liften naar beneden gaan), de diepste punt in de mijn was 400 meter. De kompels die zich daar bevonden zijn allemaal gered, de brand is onstaan in een galerij(in het filmpje rode panel met de titel "S panosu") op 100-150 meter diepte, daar zijn ook de meeste slachtoffers gevallen.
Omdat de meeste mensen zich daar bevinden wordt de zuurstofstroom veranderd zodat de koolmonoxide de andere kant op gaat.

Hij legt ook uit dat er 2 manieren zijn om kool te winnen. De eerste is gemechaniseerd,
bij de galerij waar het gemachaniseerd gaat(A panosu) merken de kompels dat er brand is en gaan naar buiten(een route van 1,5 km naar boven). De andere kompels bevinden zich op galerijen waar ze met fysiek werk de kolen winnen.

Aan het eind laat hij een grafiek zien uit 2013. Vorig jaar zijn 18 kinderen onder de 14 jaar omgekomen tijdens werk, 41 tussen 15-17, 249 tussen 18-27, 594 tussen 28-50, 189 boven de 51 en 144 onbekend(zwartwerkende)

Tussen januari en april dit jaar zijn er 394 arbeiders gestorven waarvan 17 kinderen.

Misschien begrijp je nu wel waarom politiek hierbij belangrijk is, zolang de politiek niks doet om de moord(ja moord) op arbeiders tegen te gaan zullen ze schuldig zijn. Turkse politici kunnen niets beter dan naar anderen wijzen. Dat hebben we gisteren weer gezien, lekker wijzen naar de Engelse ramp in 1862(!) :') Een man die zegt dat dit de lot van arbeiders is en er verder niets aan doet is een moordenaar in mijn ogen.
Dankjewel voor je heldere uitleg. Trieste cijfers wel :{

Admin donderdag 15 mei 2014 @ 13:41:55 #70
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_139981839
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:39 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ja, jij ja. Maar ik neem aan dat als je een ramp bespreekt, dit ook een politiek iets wordt als 15 dagen geleden de regering partij nee heeft gestemd tegen een veiligheidscommissie omtrent de shit bij mijnen.

Maar goed. Laten we idd alleen janken om de doden.
Wat ís er met je :{

Hoeveel zitten er nog opgesloten.
Is er contact met ze onder de grond
Hoe gaan de reddingswerken. Ja sue me dat ik daar iets van wil weten ja :{

pi_139981991
quote:
13s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:41 schreef yvonne het volgende:

[..]

Onbekend. Nee, geen contact. Reddingswerken gaan kut, hoop op overlevenden is haast vervlogen.
pi_139982049
quote:
13s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:41 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ze willen op dit moment niet melden hoeveel man er precies nog vermist wordt, maar naar schatting nog meer dan 100. Waarschijnlijk zijn ze allemaal dood, een klein kans dat een deel een veilige kamer is ingevlucht(wat destijds het geval was in Chili), maar eerlijk gezegd acht ik dat kans klein omdat de beveiligde gebied volgens het filmpje hierboven aan de andere kant zit.

En helaas brand het daar binnen nog steeds..

Ook heel erg hoe de doden geïdentificeerd worden. Lijkfoto's worden getoond op een grote scherm waar familieleden het zien. Hartverscheurend als je daar een foto van je vader ziet :N

http://fotogaleri.hurriye(...)somada-aci-ve-endise
;(
pi_139982247
Ach het hoort er een beetje bij dat deze mijnrampen gebeuren. In andere landen gebeurde het ook hoor.
http://www.washingtonpost(...)worldwide/?tid=hp_mm
pi_139982345
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 13:55 schreef Wespensteek het volgende:
Ach het hoort er een beetje bij dat deze mijnrampen gebeuren. In andere landen gebeurde het ook hoor.
http://www.washingtonpost(...)worldwide/?tid=hp_mm
:r
pi_139982720
http://www.haberturk.com/(...)-sirayla-kullandilar

14 kompels hebben zich opgesloten in een veilige ruimte waar zuurstofmaskers te vinden zijn. Urenlang hebben ze gewacht op hulp maar ze zijn uiteindelijk omgekomen..

http://www.haberturk.com/(...)rini-sayikliyorlardi

5 kompels hebben zichzelf gered door gaten te maken in pijpleidingen waardoor ze zuurstof konden inademen. Een van de overlevenden zegt dat ze in het begin met 143 personen waren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')